OHC Stroukkaus
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 61
- Liittynyt: Ti Maaliskuu 5. 15:52:18 2002
OHC Stroukkaus
Onkos kukaan tehny tollasta versioo missä ois käytetty esim Mitsun 90 iskulla olevaa kampuraa tai mistään muusta vehkjeestä? Pyttyjako sama, kauloja hiomalla pienemmäksi pitäs saada sopimaan, vauhtipyörän ja jakopään päädyissä varmaan modattavaa myös. Tossa esim juttua :
http://www.turbosport.co.uk/showthread. ... ght=pajero
http://www.turbosport.co.uk/showthread. ... ght=pajero
-
- Viestit: 1498
- Liittynyt: Su Marraskuu 9. 10:32:38 2003
- Paikkakunta: Laukaa
- Viesti:
Re: OHC Stroukkaus
Olen kuullut kyllä tuosta mitsun akseli hommasta juttua mutta ei omaa kokemusta ole.
Tänään tuli sähköposti tuolta http://www.furiousracingparts.com/
Tarjoovat mm. pitkäisku kampiakseleita...
Tänään tuli sähköposti tuolta http://www.furiousracingparts.com/
Tarjoovat mm. pitkäisku kampiakseleita...
-
- CRSC hallitusjäsen
- Viestit: 6559
- Liittynyt: Ti Kesäkuu 25. 11:25:15 2002
- Paikkakunta: Helsinki..... #54
Re: OHC Stroukkaus
Jotain diesel mitsun kampuroita "olen kuullut" käytettävän, mutta parempaa tietoa ei ole. 4G52 ja 4D55 koneista kaiketi ohariin "sopiva" kampura ainakin löytyy?
Escort mk1 -70
Transit mk1 -77
Taunus mk3 -81
Toyota Hilux Surf SSR-X Wide Body
Pontiac Trans Am 400 -76
Transit mk1 -77
Taunus mk3 -81
Toyota Hilux Surf SSR-X Wide Body
Pontiac Trans Am 400 -76
-
- Viestit: 4825
- Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
- Paikkakunta: Urjala
Re: OHC Stroukkaus
Pajeron kampiakselia lykkäsin ohc lohkoon niin se oli ainakin joka suuntaan liian iso. Eikä jakokaan mennyt oikein tasan. Kovalla sorvaamisella sen vois saada pienennettyä sellaseks että se mahtuu sinne, eli ei täysin tyrmätty asia, mutta kestääkö se sitten enäää...
Jäsen #606
-
- Viestit: 479
- Liittynyt: Su Maaliskuu 24. 19:18:06 2002
- Paikkakunta: Rantasalmi
Re: OHC Stroukkaus
muutamat on tehny jokkikseen ohc omasta akselista 3 tai 4mm epäkeskeisesti hiomalla, bemarin kiertokangilla ja subarun 92mm männillä
-
- CRSC hallitusjäsen
- Viestit: 6559
- Liittynyt: Ti Kesäkuu 25. 11:25:15 2002
- Paikkakunta: Helsinki..... #54
Re: OHC Stroukkaus
Joo kyllähän oharin omalla tai cossun akselilla saa sen 87mm, mutta toi mitsu olis jo lähtiessään 90mm.
Escort mk1 -70
Transit mk1 -77
Taunus mk3 -81
Toyota Hilux Surf SSR-X Wide Body
Pontiac Trans Am 400 -76
Transit mk1 -77
Taunus mk3 -81
Toyota Hilux Surf SSR-X Wide Body
Pontiac Trans Am 400 -76
-
- Viestit: 61
- Liittynyt: Ti Maaliskuu 5. 15:52:18 2002
Re: OHC Stroukkaus
Hiomaan joutuukin aikalailla, mitsussa runkolaakerit on n.66mm ja kk-laakerit 53mm, oharissa 60,62 ja 52mm, ongelmaks muodostuu kiertokanget jotka on mitsussa 30mm leveät kaiketi, OHC:ssä 26 ja Kent & Diesel 28mm.4g52 moottoria mitsulta löytyy myös sellaista jossa runkolaakerit 60,00 ja kk 53, löytyy 1978-80 Galanteista ainakin, mistä sitten moisia enää löytää onkin eri asia..
-
- Viestit: 4825
- Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
- Paikkakunta: Urjala
Re: OHC Stroukkaus
Tiedän erään kymppejä kulkeneen 1.5 litrasen moottorin, missä oli kiertokankia levitetty tekemällä mikillä knöölejä ja sorvilla tasotettu. Pyttyjä siitä meni halki mutta kanget pysy aina ehjänä.Geronimo kirjoitti:Hiomaan joutuukin aikalailla, mitsussa runkolaakerit on n.66mm ja kk-laakerit 53mm, oharissa 60,62 ja 52mm, ongelmaks muodostuu kiertokanget jotka on mitsussa 30mm leveät kaiketi, OHC:ssä 26 ja Kent & Diesel 28mm.4g52 moottoria mitsulta löytyy myös sellaista jossa runkolaakerit 60,00 ja kk 53, löytyy 1978-80 Galanteista ainakin, mistä sitten moisia enää löytää onkin eri asia..
Jäsen #606
-
- Viestit: 1314
- Liittynyt: Pe Maaliskuu 21. 13:53:31 2003
Re: OHC Stroukkaus
Joskus, kun täällä foorumilla mietittiin jotain kasikoneen teräsveivejä cossuun/ohariin, niin tämä pienempi leveys olisi yhden ratkaisun mukaan saatu pois tekemällä männäntapin ympärille sopivat helat molemmin puolin, jotka siis keskittävät kangen.
Itse en ole kyseistä ratkaisua nähnyt koskaan käytännössä, mutta ei kuulostaisi kuitenkaan mahdottomalta.
Itse en ole kyseistä ratkaisua nähnyt koskaan käytännössä, mutta ei kuulostaisi kuitenkaan mahdottomalta.
-
- Viestit: 4825
- Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
- Paikkakunta: Urjala
Re: OHC Stroukkaus
Diesel mersussa on ihan tehtaan tekemänä, ainakin OM601, 602 ja 603. Ei ole holkkeja tosin, kun kanki ja mäntä on keskenään oikeen mittasia, mutta en tiedä onko noissa männissä tarpeen ottaa huomioon se sivuohjaus...MikkoT kirjoitti:Joskus, kun täällä foorumilla mietittiin jotain kasikoneen teräsveivejä cossuun/ohariin, niin tämä pienempi leveys olisi yhden ratkaisun mukaan saatu pois tekemällä männäntapin ympärille sopivat helat molemmin puolin, jotka siis keskittävät kangen.
Itse en ole kyseistä ratkaisua nähnyt koskaan käytännössä, mutta ei kuulostaisi kuitenkaan mahdottomalta.
Jäsen #606
-
- Viestit: 88
- Liittynyt: Ma Joulukuu 23. 17:21:23 2002
- Paikkakunta: vantaa
Re: OHC Stroukkaus
MikkoT kirjoitti:Joskus, kun täällä foorumilla mietittiin jotain kasikoneen teräsveivejä cossuun/ohariin, niin tämä pienempi leveys olisi yhden ratkaisun mukaan saatu pois tekemällä männäntapin ympärille sopivat helat molemmin puolin, jotka siis keskittävät kangen.
Itse en ole kyseistä ratkaisua nähnyt koskaan käytännössä, mutta ei kuulostaisi kuitenkaan mahdottomalta.
Itse olen tehnyt kyseisen operaation... eli keskityksen/ohjauksen veivin ylä-päästä. ja todistetusti ajanut n.20 tkm ennen kuin tuli kone rikko... tosin hajoaminen johtui silloinkin muusta syystä =). on muuten vielä nissanin mäntä jossa supran veivi mikä taasen istutettu cossun kampuraan. =)
Taasko se o rikki 
H Motorsport

H Motorsport