OHC Stroukkaus

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

Geronimo
Viestit: 61
Liittynyt: Ti Maaliskuu 5. 15:52:18 2002

OHC Stroukkaus

Viesti Kirjoittaja Geronimo » Ma Toukokuu 31. 12:05:34 2010

Onkos kukaan tehny tollasta versioo missä ois käytetty esim Mitsun 90 iskulla olevaa kampuraa tai mistään muusta vehkjeestä? Pyttyjako sama, kauloja hiomalla pienemmäksi pitäs saada sopimaan, vauhtipyörän ja jakopään päädyissä varmaan modattavaa myös. Tossa esim juttua :

http://www.turbosport.co.uk/showthread. ... ght=pajero

TVR
Viestit: 1498
Liittynyt: Su Marraskuu 9. 10:32:38 2003
Paikkakunta: Laukaa
Viesti:

Re: OHC Stroukkaus

Viesti Kirjoittaja TVR » Ma Toukokuu 31. 13:46:21 2010

Olen kuullut kyllä tuosta mitsun akseli hommasta juttua mutta ei omaa kokemusta ole.
Tänään tuli sähköposti tuolta http://www.furiousracingparts.com/
Tarjoovat mm. pitkäisku kampiakseleita...

Jallu
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6559
Liittynyt: Ti Kesäkuu 25. 11:25:15 2002
Paikkakunta: Helsinki..... #54

Re: OHC Stroukkaus

Viesti Kirjoittaja Jallu » Ma Toukokuu 31. 14:04:39 2010

Jotain diesel mitsun kampuroita "olen kuullut" käytettävän, mutta parempaa tietoa ei ole. 4G52 ja 4D55 koneista kaiketi ohariin "sopiva" kampura ainakin löytyy?
Escort mk1 -70
Transit mk1 -77
Taunus mk3 -81
Toyota Hilux Surf SSR-X Wide Body
Pontiac Trans Am 400 -76

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Re: OHC Stroukkaus

Viesti Kirjoittaja olafu » Ma Toukokuu 31. 22:37:20 2010

Pajeron kampiakselia lykkäsin ohc lohkoon niin se oli ainakin joka suuntaan liian iso. Eikä jakokaan mennyt oikein tasan. Kovalla sorvaamisella sen vois saada pienennettyä sellaseks että se mahtuu sinne, eli ei täysin tyrmätty asia, mutta kestääkö se sitten enäää...
Jäsen #606

JP
Viestit: 479
Liittynyt: Su Maaliskuu 24. 19:18:06 2002
Paikkakunta: Rantasalmi

Re: OHC Stroukkaus

Viesti Kirjoittaja JP » Ma Toukokuu 31. 22:54:35 2010

muutamat on tehny jokkikseen ohc omasta akselista 3 tai 4mm epäkeskeisesti hiomalla, bemarin kiertokangilla ja subarun 92mm männillä

Jallu
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6559
Liittynyt: Ti Kesäkuu 25. 11:25:15 2002
Paikkakunta: Helsinki..... #54

Re: OHC Stroukkaus

Viesti Kirjoittaja Jallu » Ti Kesäkuu 1. 9:21:33 2010

Joo kyllähän oharin omalla tai cossun akselilla saa sen 87mm, mutta toi mitsu olis jo lähtiessään 90mm.
Escort mk1 -70
Transit mk1 -77
Taunus mk3 -81
Toyota Hilux Surf SSR-X Wide Body
Pontiac Trans Am 400 -76

Geronimo
Viestit: 61
Liittynyt: Ti Maaliskuu 5. 15:52:18 2002

Re: OHC Stroukkaus

Viesti Kirjoittaja Geronimo » Ti Kesäkuu 1. 14:25:08 2010

Hiomaan joutuukin aikalailla, mitsussa runkolaakerit on n.66mm ja kk-laakerit 53mm, oharissa 60,62 ja 52mm, ongelmaks muodostuu kiertokanget jotka on mitsussa 30mm leveät kaiketi, OHC:ssä 26 ja Kent & Diesel 28mm.4g52 moottoria mitsulta löytyy myös sellaista jossa runkolaakerit 60,00 ja kk 53, löytyy 1978-80 Galanteista ainakin, mistä sitten moisia enää löytää onkin eri asia..

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Re: OHC Stroukkaus

Viesti Kirjoittaja olafu » Ti Kesäkuu 1. 18:32:11 2010

Geronimo kirjoitti:Hiomaan joutuukin aikalailla, mitsussa runkolaakerit on n.66mm ja kk-laakerit 53mm, oharissa 60,62 ja 52mm, ongelmaks muodostuu kiertokanget jotka on mitsussa 30mm leveät kaiketi, OHC:ssä 26 ja Kent & Diesel 28mm.4g52 moottoria mitsulta löytyy myös sellaista jossa runkolaakerit 60,00 ja kk 53, löytyy 1978-80 Galanteista ainakin, mistä sitten moisia enää löytää onkin eri asia..
Tiedän erään kymppejä kulkeneen 1.5 litrasen moottorin, missä oli kiertokankia levitetty tekemällä mikillä knöölejä ja sorvilla tasotettu. Pyttyjä siitä meni halki mutta kanget pysy aina ehjänä.
Jäsen #606

MikkoT
Viestit: 1314
Liittynyt: Pe Maaliskuu 21. 13:53:31 2003

Re: OHC Stroukkaus

Viesti Kirjoittaja MikkoT » Ti Kesäkuu 1. 18:39:01 2010

Joskus, kun täällä foorumilla mietittiin jotain kasikoneen teräsveivejä cossuun/ohariin, niin tämä pienempi leveys olisi yhden ratkaisun mukaan saatu pois tekemällä männäntapin ympärille sopivat helat molemmin puolin, jotka siis keskittävät kangen.
Itse en ole kyseistä ratkaisua nähnyt koskaan käytännössä, mutta ei kuulostaisi kuitenkaan mahdottomalta.

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Re: OHC Stroukkaus

Viesti Kirjoittaja olafu » Ti Kesäkuu 1. 18:41:58 2010

MikkoT kirjoitti:Joskus, kun täällä foorumilla mietittiin jotain kasikoneen teräsveivejä cossuun/ohariin, niin tämä pienempi leveys olisi yhden ratkaisun mukaan saatu pois tekemällä männäntapin ympärille sopivat helat molemmin puolin, jotka siis keskittävät kangen.
Itse en ole kyseistä ratkaisua nähnyt koskaan käytännössä, mutta ei kuulostaisi kuitenkaan mahdottomalta.
Diesel mersussa on ihan tehtaan tekemänä, ainakin OM601, 602 ja 603. Ei ole holkkeja tosin, kun kanki ja mäntä on keskenään oikeen mittasia, mutta en tiedä onko noissa männissä tarpeen ottaa huomioon se sivuohjaus...
Jäsen #606

cossieboy
Viestit: 88
Liittynyt: Ma Joulukuu 23. 17:21:23 2002
Paikkakunta: vantaa

Re: OHC Stroukkaus

Viesti Kirjoittaja cossieboy » To Kesäkuu 3. 2:14:13 2010

MikkoT kirjoitti:Joskus, kun täällä foorumilla mietittiin jotain kasikoneen teräsveivejä cossuun/ohariin, niin tämä pienempi leveys olisi yhden ratkaisun mukaan saatu pois tekemällä männäntapin ympärille sopivat helat molemmin puolin, jotka siis keskittävät kangen.
Itse en ole kyseistä ratkaisua nähnyt koskaan käytännössä, mutta ei kuulostaisi kuitenkaan mahdottomalta.

Itse olen tehnyt kyseisen operaation... eli keskityksen/ohjauksen veivin ylä-päästä. ja todistetusti ajanut n.20 tkm ennen kuin tuli kone rikko... tosin hajoaminen johtui silloinkin muusta syystä =). on muuten vielä nissanin mäntä jossa supran veivi mikä taasen istutettu cossun kampuraan. =)
Taasko se o rikki :D

H Motorsport

Vastaa Viestiin