Putsasin umpiruosteisen bensansuodattimen pidikkeen rikkihapolla ja akkulaturilla. Akkulaturi kylläkin posahti mutta se oli vähän omaa hölmöyttä kun piti ylisuuri sulake laittaa... Lainaan suoraan projektiosiosta:
[snip]
"Ensin vesi, sitten happo, muuten tulee käteen rakko" Tai vastaavasti "Ensin happo, sitten vesi - niin se nahka kesi"
Noniin, asiaan. Tuli äsken
putsattua akkuhapolla bensansuodattimen pidike. Pidike on purettu palaneen auton konehuoneesta, eli ruosteessahan se oli oikein huolella. Kaadoin n. 40% rikkihappoa puoli litraa muutamaan litraan vettä ja pistin akkulaturin johdot (punanen pelliämpäriin ja musta tohon pökäleeseen).
Aika
muhina kävi vähän aikaa ja
loput ruosteet lähti pois harjaamalla. Ei tullut kokeiltua mitä veden kaataminen hapon päälle olis tolla väkevyydellä saanu aikaan, mutta ainakin väkevämpien happojen kanssa kannattaa olla tarkkana. Ämpäri kannattaa pitää pihalla, koska reaktiosta syntyy käryä ja kaiken varalta touhuta suojalasit päässä. Samalla syntyy myös pieni määrä vetyä ja happea, kun sähkö hajottaa veden. Älkää siis kipinöikö. Tarkotus olis kokeilla sinänsä vaarattomampia aineita vielä, esim. suolavesi ja etikka, mutta ainakin suolan kanssa syntyy klooria joka on sekin myrkky. En edes halua tietää mitä myrkkyjä tuo akkuhappo suitsuttaa ilmaan...
Akkulaturi kyllä palo... 
Pääsee vaihteleen diodeita. Ei kestäny 15A sulake niin laitoin 25A ja johan rupes kestään. Sit se sano prits paks poks ja puolet tehoista katos jonnekkin.

Ja se ämpärikin puhkes pohjasta, kun se oli sisäpuolelta lakattu ja lakassa vain muutama reikä. Jos olis ollu kokonaan paljasta pintaa, niin ämpäri olis kestäny vielä monta käsittelyä. Happoahan saa siis autotarvikekaupoista litran pulloissa. Hätätilassa sitä saa vanhasta akustakin, mutta akku on ensin ladattava tai muuten sillä akkumehulla ei tee juuri mitään.
[snap]