Cossu käy HUONOSTI

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

Jape105
Viestit: 1542
Liittynyt: Ma Huhtikuu 13. 11:34:31 2009
Viesti:

Re: Cossu ei käynnisty

Viesti Kirjoittaja Jape105 » Ma Maaliskuu 8. 13:16:41 2010

Jasu kirjoitti:
Jape105 kirjoitti:Alipaineet tyhjäkäynnillä -0,7bar
Vaihdejarrutuksella -1,0bar
Kun ajelee normaalisti tossa liikenteen seassa nii paineet on sillon -0,5bar
Onko tollasesta Bosch 044 pumpusta haittaa jos sillä korvaa ton alkuperäsen pumpun?
Kuulostaa normaalille. Pumpun vaihdosta ei tod. ole haittaa. :)
Sehän sopii suoraan sinne alkuperäselle paikalle?
Ford Sierra Xr4i '83
Ford Scorpio Cosworth '91
Ford Cortina '66
Ford Focus 2.0 '00
Chevrolet Lumina LE '95&'97
Opel Kadett C Coupe '75
Zündapp M50 '66
Solifer SM '80
Peugeot SV50 Executive '97
Pocket Mini Bike '08
Murray 12ic/38 '95

Jasu
Viestit: 1987
Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 19:53:15 2002
Paikkakunta: Tampere / Isojoki

Re: Cossu ei käynnisty

Viesti Kirjoittaja Jasu » Ma Maaliskuu 8. 13:28:51 2010

Jape105 kirjoitti: Sehän sopii suoraan sinne alkuperäselle paikalle?
Kyllä, imupuolelle vain joudut ostamaan liittimen että saat letkun kiinni.
Jäsen 194.
HOMMA HANSKASSA, HANSKAT RANSKASSA.

Jape105
Viestit: 1542
Liittynyt: Ma Huhtikuu 13. 11:34:31 2009
Viesti:

Re: Cossu ei käynnisty

Viesti Kirjoittaja Jape105 » Ma Maaliskuu 8. 14:18:31 2010

Jasu kirjoitti:
Jape105 kirjoitti: Sehän sopii suoraan sinne alkuperäselle paikalle?
Kyllä, imupuolelle vain joudut ostamaan liittimen että saat letkun kiinni.
Joo lemmari vaihtaa banjoliittimeks.
Ford Sierra Xr4i '83
Ford Scorpio Cosworth '91
Ford Cortina '66
Ford Focus 2.0 '00
Chevrolet Lumina LE '95&'97
Opel Kadett C Coupe '75
Zündapp M50 '66
Solifer SM '80
Peugeot SV50 Executive '97
Pocket Mini Bike '08
Murray 12ic/38 '95

pikkupoika
Viestit: 78
Liittynyt: Ti Huhtikuu 12. 22:08:14 2005
Paikkakunta: kangasniemi

Re: Cossu ei käynnisty

Viesti Kirjoittaja pikkupoika » Ke Huhtikuu 7. 20:08:30 2010

aihetta lainaten niin mistä johtuu että pyttyjen 2-4 suuttimet ei aukea?
ykköspytty toimii ok. hangattu käyntiin hollin tovi mutta ykköspytty vaan sytyttää. vikaa etsitty tuloksetta.
lyhyt mutta ohut...
pientä ei tarvitse peitellä ja isoa ei tarvitse hävetä...
etuveto?joku uusi veikkauksen peli ilmeisesti?!?
sierra cosworth 4x4 -90 "ex"
mustang -68 ht 393w+tko 600+currie 9 plus "
kimpparojekti escort mk2 cosworth (tehoa vitusti ja vääntöä jopa himpun verran enemmän)

vauhtipete
Viestit: 7372
Liittynyt: Ke Helmikuu 15. 18:41:31 2006
Paikkakunta: Maapallo

Re: Cossu ei käynnisty

Viesti Kirjoittaja vauhtipete » Ke Huhtikuu 7. 20:12:33 2010

Onko kipinä katottu että tulee joka tulppaan?
That's the craziest idea I've ever heard of . . . Let's do it!

Aksu
Viestit: 4147
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
Paikkakunta: Turuus
Viesti:

Re: Cossu ei käynnisty

Viesti Kirjoittaja Aksu » Ke Huhtikuu 7. 20:38:20 2010

pikkupoika kirjoitti:aihetta lainaten niin mistä johtuu että pyttyjen 2-4 suuttimet ei aukea?
ykköspytty toimii ok. hangattu käyntiin hollin tovi mutta ykköspytty vaan sytyttää. vikaa etsitty tuloksetta.
vauhtipete kirjoitti:Onko kipinä katottu että tulee joka tulppaan?
Vaan ykköspytty sytyttää...

Onkos jakajan anturi vaihdettu tai muuta tutkittu ?
Nouseeko kierroslukumittarin viisari startatessa ?
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer

vauhtipete
Viestit: 7372
Liittynyt: Ke Helmikuu 15. 18:41:31 2006
Paikkakunta: Maapallo

Re: Cossu ei käynnisty

Viesti Kirjoittaja vauhtipete » Ke Huhtikuu 7. 21:34:21 2010

Aksu kirjoitti:Vaan ykköspytty sytyttää...
Niin mutta millä on todettu että suuttimet ei aukea?
Mullakin kävi enimmäkseen ykköspytyllä sillon ennen kuin säädin kampuran tunnistinta lähemmäs, sillon oli kipinä liian heikko.
That's the craziest idea I've ever heard of . . . Let's do it!

pikkupoika
Viestit: 78
Liittynyt: Ti Huhtikuu 12. 22:08:14 2005
Paikkakunta: kangasniemi

Re: Cossu ei käynnisty

Viesti Kirjoittaja pikkupoika » Ke Huhtikuu 7. 21:50:22 2010

jonkunlaista kipunaa muissakin pytyissä mutta suuttimien aukeamista mittailtiin mittarilla ja ykkösen tulppa ainoa mikä haisee penssille ja on märkä,näin päättelimme että muut ei ruiki. kierroslukumittaria ei hoksannu ihmetellä.kammen anturia laitettiin likemmä nypyjä
lyhyt mutta ohut...
pientä ei tarvitse peitellä ja isoa ei tarvitse hävetä...
etuveto?joku uusi veikkauksen peli ilmeisesti?!?
sierra cosworth 4x4 -90 "ex"
mustang -68 ht 393w+tko 600+currie 9 plus "
kimpparojekti escort mk2 cosworth (tehoa vitusti ja vääntöä jopa himpun verran enemmän)

vauhtipete
Viestit: 7372
Liittynyt: Ke Helmikuu 15. 18:41:31 2006
Paikkakunta: Maapallo

Re: Cossu ei käynnisty

Viesti Kirjoittaja vauhtipete » To Huhtikuu 8. 0:28:18 2010

Pistetääs varmuuden vuoksi tännekkin jos tulee ideoita.
Faktat: auto hyytyi ajosta kun akku tyhjeni, latauksen merkkivalo ei mun mielestä syttynyt mutta palaa kun kääntää avaimesta virrat päälle (akussa pitää toki olla virtaa :D ).
Apuvirralla startti ei pyöri eikä naksu mutta hinaamalla lähtee heti ja käy niin pitkään taas mitä akussa on potkua.
En ehtinyt tutkia vielä mitään muuta kuin että laturin remmi on paikallaan ja tiukalla.
Vähän jäi nyt mietityttämään minkä takia startti ja laturi meni samaan aikaan mykäksi?
That's the craziest idea I've ever heard of . . . Let's do it!

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Re: Cossu ei käynnisty

Viesti Kirjoittaja olafu » To Huhtikuu 8. 0:55:05 2010

vauhtipete kirjoitti:Pistetääs varmuuden vuoksi tännekkin jos tulee ideoita.
Faktat: auto hyytyi ajosta kun akku tyhjeni, latauksen merkkivalo ei mun mielestä syttynyt mutta palaa kun kääntää avaimesta virrat päälle (akussa pitää toki olla virtaa :D ).
Apuvirralla startti ei pyöri eikä naksu mutta hinaamalla lähtee heti ja käy niin pitkään taas mitä akussa on potkua.
En ehtinyt tutkia vielä mitään muuta kuin että laturin remmi on paikallaan ja tiukalla.
Vähän jäi nyt mietityttämään minkä takia startti ja laturi meni samaan aikaan mykäksi?
Olisko moottorin ja korin välinen maajohto tai laturiin ja starttiin menevät päävirtajohdot?
Jäsen #606

vauhtipete
Viestit: 7372
Liittynyt: Ke Helmikuu 15. 18:41:31 2006
Paikkakunta: Maapallo

Re: Cossu ei käynnisty

Viesti Kirjoittaja vauhtipete » To Huhtikuu 8. 1:01:15 2010

olafu kirjoitti:Olisko moottorin ja korin välinen maajohto tai laturiin ja starttiin menevät päävirtajohdot?
Epäilein vahvasti kun kaikki konehuoneen kontaktit on pari kuukautta sitten avattu, putsattu ja uitettu röppöä täyteen.
Toi maapiuhakin useempaan kertaan mun omistuksen aikana.
Täytyy varmaan silti tarkistaa varoiksi.
That's the craziest idea I've ever heard of . . . Let's do it!

Jape105
Viestit: 1542
Liittynyt: Ma Huhtikuu 13. 11:34:31 2009
Viesti:

Re: Cossu ei käynnisty

Viesti Kirjoittaja Jape105 » To Huhtikuu 8. 16:25:17 2010

vauhtipete kirjoitti:
olafu kirjoitti:Olisko moottorin ja korin välinen maajohto tai laturiin ja starttiin menevät päävirtajohdot?
Epäilein vahvasti kun kaikki konehuoneen kontaktit on pari kuukautta sitten avattu, putsattu ja uitettu röppöä täyteen.
Toi maapiuhakin useempaan kertaan mun omistuksen aikana.
Täytyy varmaan silti tarkistaa varoiksi.
Onko alkuperäset johdot?
Mullakin on olemassa kanhdet alkuperäset maajohdot mitkä näyttää uusilta päälle mut ei vaan yhdistä (sinertyny sisältä).
Ford Sierra Xr4i '83
Ford Scorpio Cosworth '91
Ford Cortina '66
Ford Focus 2.0 '00
Chevrolet Lumina LE '95&'97
Opel Kadett C Coupe '75
Zündapp M50 '66
Solifer SM '80
Peugeot SV50 Executive '97
Pocket Mini Bike '08
Murray 12ic/38 '95

vauhtipete
Viestit: 7372
Liittynyt: Ke Helmikuu 15. 18:41:31 2006
Paikkakunta: Maapallo

Re: Cossu ei käynnisty

Viesti Kirjoittaja vauhtipete » To Huhtikuu 8. 18:05:43 2010

Jape105 kirjoitti:Onko alkuperäset johdot?
Mullakin on olemassa kanhdet alkuperäset maajohdot mitkä näyttää uusilta päälle mut ei vaan yhdistä (sinertyny sisältä).
Ei näytä alkuperäseltä ja akkukin on paksissa.
That's the craziest idea I've ever heard of . . . Let's do it!

Aksu
Viestit: 4147
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
Paikkakunta: Turuus
Viesti:

Re: Cossu ei käynnisty

Viesti Kirjoittaja Aksu » To Huhtikuu 8. 18:33:47 2010

vauhtipete kirjoitti:
Jape105 kirjoitti:Onko alkuperäset johdot?
Mullakin on olemassa kanhdet alkuperäset maajohdot mitkä näyttää uusilta päälle mut ei vaan yhdistä (sinertyny sisältä).
Ei näytä alkuperäseltä ja akkukin on paksissa.
Ei ole alkuperäisiä johtoja. Muistaakseen meneen akulta->startille->laturille paksuilla kaapeleilla (ainakin mun laiton jäljiltä)

Kokeiles suoralla virralla se startin toiminta et onko oikeasti se pimeänä (varmasti vapaalle auto sitten).
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer

Jape105
Viestit: 1542
Liittynyt: Ma Huhtikuu 13. 11:34:31 2009
Viesti:

Re: Cossu ei käynnisty

Viesti Kirjoittaja Jape105 » To Huhtikuu 8. 19:02:09 2010

Aksu kirjoitti:(varmasti vapaalle auto sitten).
Miksi? :lol:
Joo on aika OT.
Ford Sierra Xr4i '83
Ford Scorpio Cosworth '91
Ford Cortina '66
Ford Focus 2.0 '00
Chevrolet Lumina LE '95&'97
Opel Kadett C Coupe '75
Zündapp M50 '66
Solifer SM '80
Peugeot SV50 Executive '97
Pocket Mini Bike '08
Murray 12ic/38 '95

Jape105
Viestit: 1542
Liittynyt: Ma Huhtikuu 13. 11:34:31 2009
Viesti:

Re: Cossu ei käynnisty

Viesti Kirjoittaja Jape105 » To Huhtikuu 8. 19:03:22 2010

vauhtipete kirjoitti:
Jape105 kirjoitti:Onko alkuperäset johdot?
Mullakin on olemassa kanhdet alkuperäset maajohdot mitkä näyttää uusilta päälle mut ei vaan yhdistä (sinertyny sisältä).
Ei näytä alkuperäseltä ja akkukin on paksissa.
Joo startin testauksen kannalla täälläkin (vaikka haiskahtaa vahvasti maavialta.)
Ford Sierra Xr4i '83
Ford Scorpio Cosworth '91
Ford Cortina '66
Ford Focus 2.0 '00
Chevrolet Lumina LE '95&'97
Opel Kadett C Coupe '75
Zündapp M50 '66
Solifer SM '80
Peugeot SV50 Executive '97
Pocket Mini Bike '08
Murray 12ic/38 '95

vauhtipete
Viestit: 7372
Liittynyt: Ke Helmikuu 15. 18:41:31 2006
Paikkakunta: Maapallo

Re: Cossu ei käynnisty

Viesti Kirjoittaja vauhtipete » To Huhtikuu 8. 22:06:09 2010

Onko sulla Aksu muuten palanut yhtään starttia tai laturia tolla pakosarjalla?
Laturia kattelin että vois olla vähän kauempanakin.
Niin ja toi startti on pari kolme kuukautta vanha, mut kuhan ehtii rassaamaan...
That's the craziest idea I've ever heard of . . . Let's do it!

Aksu
Viestit: 4147
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
Paikkakunta: Turuus
Viesti:

Re: Cossu ei käynnisty

Viesti Kirjoittaja Aksu » To Huhtikuu 8. 23:44:15 2010

vauhtipete kirjoitti:Onko sulla Aksu muuten palanut yhtään starttia tai laturia tolla pakosarjalla?
Laturia kattelin että vois olla vähän kauempanakin.
Niin ja toi startti on pari kolme kuukautta vanha, mut kuhan ehtii rassaamaan...
Ei ole yhtään starttia kyllä cipammut sen takia. Eikä muistaakseen tuossa mennyt laturiakaan.
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer

Bonari
Viestit: 62
Liittynyt: Ma Heinäkuu 13. 17:14:56 2009

Re: Cossu ei käynnisty

Viesti Kirjoittaja Bonari » Pe Huhtikuu 9. 18:42:39 2010

olafu kirjoitti:
vauhtipete kirjoitti:Pistetääs varmuuden vuoksi tännekkin jos tulee ideoita.
Faktat: auto hyytyi ajosta kun akku tyhjeni, latauksen merkkivalo ei mun mielestä syttynyt mutta palaa kun kääntää avaimesta virrat päälle (akussa pitää toki olla virtaa :D ).
Apuvirralla startti ei pyöri eikä naksu mutta hinaamalla lähtee heti ja käy niin pitkään taas mitä akussa on potkua.
En ehtinyt tutkia vielä mitään muuta kuin että laturin remmi on paikallaan ja tiukalla.
Vähän jäi nyt mietityttämään minkä takia startti ja laturi meni samaan aikaan mykäksi?
Olisko moottorin ja korin välinen maajohto tai laturiin ja starttiin menevät päävirtajohdot?


Siis sillon kun lähtee hinaamalla käyntiin, niin toimiiko kunnolla vai käykö vaan sillä ykkösellä?
jos toimii niin tuntuis että virta/ maadoitus puolella vika sillon.
ootko tarkastanu boxin ja akun välisen maadoituksen.?
Moottori Pitkittäin, Auto Poikittain..

sierra cosworth ´88
crsc #1968

vauhtipete
Viestit: 7372
Liittynyt: Ke Helmikuu 15. 18:41:31 2006
Paikkakunta: Maapallo

Re: Cossu ei käynnisty

Viesti Kirjoittaja vauhtipete » Ti Huhtikuu 13. 18:18:40 2010

Startin herätteestä oli sulake palanut (nappistartti ilman relettä) niin se pelaa nyt ja auto pärähtikin samantien käyntiin.
Mittasin yleismittarilla akusta ~13v, kaapissa oli autokaken volttimittari niin raapasin sen kiinni ja otin auton pihalle että lähen testilenkille niin eipäs lataakkaan enää.
Hetkittäin tulee sellasia "piikkejä" että tyhjäkäynti tippuu, koneeseen tulee selvästi kuormaa ja jännite pomppaa sinne 14-15v paikkeille ja laturistakin kuuluu vissiin joku heikko ääni samalla.
Muulloin ei lataa ja mitä pitempään käytin niin koko ajan väheni noi latauspiikit kun kone lämpeni.
Sen verran kerkesin kattoa että kaikki piuhat on kunnolla kiinni mut ei mitään putsailuja.
Tollasta oiretta en ole kyllä ikinä nähnyt, olisko toi laturi sit vaan valmis?
That's the craziest idea I've ever heard of . . . Let's do it!

Bonari
Viestit: 62
Liittynyt: Ma Heinäkuu 13. 17:14:56 2009

Re: Cossu ei käynnisty

Viesti Kirjoittaja Bonari » Ti Huhtikuu 13. 20:54:13 2010

Ootko kattonu laturista hiilet ja säätimen?
kannattaa ne kattoo ja sitten laturin ja akun välinen virtajohto. liitokset, murtumat. yms
Viimeksi muokannut Bonari, Ti Syyskuu 7. 22:07:20 2010. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Moottori Pitkittäin, Auto Poikittain..

sierra cosworth ´88
crsc #1968

KtK
CRSC jäsen 2015
Viestit: 1835
Liittynyt: Ke Tammikuu 2. 17:26:44 2002

Re: Cossu ei käynnisty

Viesti Kirjoittaja KtK » Ti Huhtikuu 13. 23:43:36 2010

Toimiiko mittaristo kunnolla ,se laturin heräte on mittariston sulakkeen takana. Tuttavalla just dohc ei ladannut ennen ,kuin anto kunnolla kierroksia. joutu aina polkasemaan ,ennen ku alko lataan. Sulakkeen vaihdon jälkeen toimis normaalisti.

Ja jos on huono maakaapeli akusta lohkoon ,vetää maat boxin kautta ja polttaa sieltä yhden pinnin liittimestä poikki ja sit on käynti mitä sattuu. Testaa latauskaapelilla akun miinuksesta startin viereen.

vauhtipete
Viestit: 7372
Liittynyt: Ke Helmikuu 15. 18:41:31 2006
Paikkakunta: Maapallo

Re: Cossu ei käynnisty

Viesti Kirjoittaja vauhtipete » Ma Huhtikuu 19. 15:19:39 2010

Nyt pelaa uusilla hiilillä.
That's the craziest idea I've ever heard of . . . Let's do it!

Jape105
Viestit: 1542
Liittynyt: Ma Huhtikuu 13. 11:34:31 2009
Viesti:

Re: Cossu ei käynnisty

Viesti Kirjoittaja Jape105 » Pe Elokuu 27. 16:27:23 2010

Nyt on jakoremmi ja vesipumppu ja nokkien stefat vaihdettu.
Laitoin PLX:än laajakaistan kiinni.
Collins -31 Kellon ahdot nyt 1.1bar (stage 1 boksin pistin sinne jo talvella kun suljin sen boksi vian pois)
Ruuvasin boksista paljon laihemmalle seosta kun AFR näytti 10.8 tyhjäkäynnillä.
Nyt tyhjäkäynnillä n.12 ja täysillä ahdoilla menee 14 päälle.
Bensapumppu vielä vaihtamatta.
Ford Sierra Xr4i '83
Ford Scorpio Cosworth '91
Ford Cortina '66
Ford Focus 2.0 '00
Chevrolet Lumina LE '95&'97
Opel Kadett C Coupe '75
Zündapp M50 '66
Solifer SM '80
Peugeot SV50 Executive '97
Pocket Mini Bike '08
Murray 12ic/38 '95

Jape105
Viestit: 1542
Liittynyt: Ma Huhtikuu 13. 11:34:31 2009
Viesti:

Re: Cossu ei käynnisty

Viesti Kirjoittaja Jape105 » Ke Toukokuu 18. 21:31:53 2011

Tämäkin taas edistyy.
Bensapumppu on ruvennu pitämään niin häijyä ääntä että ei ikinä uskois että pumppu voi tommosen äänen päästää. :lol:
Tänään tuli uus bensapumppu Bosch 0580254941 hintaa jäi 160€
Täytyy ehkä sunnuntaina/ lauantai iltana asennella paikalleen ja kattoo mihin vaikuttaa ja miten.
Ford Sierra Xr4i '83
Ford Scorpio Cosworth '91
Ford Cortina '66
Ford Focus 2.0 '00
Chevrolet Lumina LE '95&'97
Opel Kadett C Coupe '75
Zündapp M50 '66
Solifer SM '80
Peugeot SV50 Executive '97
Pocket Mini Bike '08
Murray 12ic/38 '95

Stoge
Viestit: 41
Liittynyt: To Toukokuu 12. 16:52:15 2005
Paikkakunta: Helsinki

Re: Cossu ei käynnisty

Viesti Kirjoittaja Stoge » La Toukokuu 21. 15:55:56 2011

Lainaaan topicia, koska itselläni ei myöskään cossu käynnisty. Auto on 2WD Cosworth -89.

Ongelmana on että bensapumpulle ei tule virtaa. Bensapumpun maadoitus on tutkittu ja se on kunnossa. Yleismittari näyttää pumpulle tuleville piuhoille jännitteeksi 1,2V. Cossussa ei taida olla erillistä bensapumpun relettä tai ainakaan sellaista ei ole löytynyt. Tappokytkin on myös testattu ja siinä ei vika ole. Voiko ecu olla rikki? Mitä kautta bensapumpulle tulee virta, onko antaa hyviä vinkkejä?

vauhtipete
Viestit: 7372
Liittynyt: Ke Helmikuu 15. 18:41:31 2006
Paikkakunta: Maapallo

Re: Cossu ei käynnisty

Viesti Kirjoittaja vauhtipete » La Toukokuu 21. 16:04:22 2011

Stoge kirjoitti:Cossussa ei taida olla erillistä bensapumpun relettä tai ainakaan sellaista ei ole löytynyt.
Eikös tuo ollut repsikan "jalkatilassa"? Iso keltainen.
That's the craziest idea I've ever heard of . . . Let's do it!

Stoge
Viestit: 41
Liittynyt: To Toukokuu 12. 16:52:15 2005
Paikkakunta: Helsinki

Re: Cossu ei käynnisty

Viesti Kirjoittaja Stoge » La Toukokuu 21. 17:09:09 2011

vauhtipete kirjoitti:
Stoge kirjoitti:Cossussa ei taida olla erillistä bensapumpun relettä tai ainakaan sellaista ei ole löytynyt.
Eikös tuo ollut repsikan "jalkatilassa"? Iso keltainen.
Repsikan jalkatilasta tosissaan noi releet löytyi. Rele napsahtaa kun virrat laittaa päälle, eli vika ei ole siinä. Kuuluuko kossussa tulla sulakerasian paikkaan 11 (mikä on ohjekirjan mukaan bensapumpun sulake) jännitettä? Nimittäin sulakerasian paikkaan 24 tulee jännite, joka myöskin on ohjekirjan mukaan bensapumpun sulake, mutta paikkaan 11 ei tule jännitettä. Bensapumppu kyllä "räpsähtää" kun vrrat laittaa päällle, mutta ei kuitenkaan lähde pyörimään? Mistäs vikaa haetaan seuraavaksi?

Turbo_IS
Viestit: 1509
Liittynyt: To Joulukuu 20. 15:04:41 2001

Re: Cossu ei käynnisty

Viesti Kirjoittaja Turbo_IS » La Toukokuu 21. 22:19:44 2011

Stoge kirjoitti:Repsikan jalkatilasta tosissaan noi releet löytyi. Rele napsahtaa kun virrat laittaa päälle, eli vika ei ole siinä. Kuuluuko kossussa tulla sulakerasian paikkaan 11 (mikä on ohjekirjan mukaan bensapumpun sulake) jännitettä? Nimittäin sulakerasian paikkaan 24 tulee jännite, joka myöskin on ohjekirjan mukaan bensapumpun sulake, mutta paikkaan 11 ei tule jännitettä. Bensapumppu kyllä "räpsähtää" kun vrrat laittaa päällle, mutta ei kuitenkaan lähde pyörimään? Mistäs vikaa haetaan seuraavaksi?
Tarkista takaluukun sisäpuolelta liitin jonka kautta menee johdot pumpulle. Ettei ole hapettumia tms. Jos siellä sellainen on.
#85
MB SLK 230 kompressor
Volvo V40 T4
Yamaha FZS 600 "Fazer"
Ford Transit Matkaaja "nakkikioski"

vauhtipete
Viestit: 7372
Liittynyt: Ke Helmikuu 15. 18:41:31 2006
Paikkakunta: Maapallo

Re: Cossu ei käynnisty

Viesti Kirjoittaja vauhtipete » Su Toukokuu 22. 4:11:14 2011

Kokeilitko suoralla virralla että pumppu on varmasti ehjä?
That's the craziest idea I've ever heard of . . . Let's do it!

Stoge
Viestit: 41
Liittynyt: To Toukokuu 12. 16:52:15 2005
Paikkakunta: Helsinki

Re: Cossu ei käynnisty

Viesti Kirjoittaja Stoge » Su Toukokuu 22. 9:39:43 2011

Suoralla virralla pumppu pyörii normaalisti. Takaluukun sisäpuolella ei ole kuin tappokytkin, minkä kautta piuhat menee pumpulle. Tappokytkin toimii oikein.

vauhtipete
Viestit: 7372
Liittynyt: Ke Helmikuu 15. 18:41:31 2006
Paikkakunta: Maapallo

Re: Cossu ei käynnisty

Viesti Kirjoittaja vauhtipete » Su Toukokuu 22. 12:50:54 2011

Joko mittasit mihin asti virta tulee?
That's the craziest idea I've ever heard of . . . Let's do it!

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Re: Cossu ei käynnisty

Viesti Kirjoittaja olafu » Su Toukokuu 22. 12:55:06 2011

1. Jos bensapumppu räpsähtää, niin oletko varma että se rele yleensä jää kiinni kun virrat laittaa päälle? Jos se vaan käy nopeesti kiinni ja päästää heti irti niin kuuluu vaan yks naksahdus. Eli kuuluuko releen irrotusääni kun virta on ollut sen pari sekunttia päällä?
2. Kokeile sillottaa releen 30 ja 87, jos ei pumppu pyöri niin mittaa tuleeko releen kannalle asti virta sillon kun silta on paikallaan.

Usein jos on hapettunut liitos jossain tai johto hapettunut poikki, niin mittarilla mitattuna näkyy täysi jännite. Sitten kun sitä yrittää kuormittaa, niin jännite katoaa.

EDIT: Luin aloitusviestin, eli 1.2V pumpun johdoilla. Hyppää suoraan kohtaan 2.
Jäsen #606

Jape105
Viestit: 1542
Liittynyt: Ma Huhtikuu 13. 11:34:31 2009
Viesti:

Re: Cossu ei käynnisty

Viesti Kirjoittaja Jape105 » Su Toukokuu 22. 15:00:45 2011

Pumppu vaihdettu kun se vanha hajos. Purin sen nii sisältä löyty leima 12/87 eli orkkis oli.
Sieltä oli kulunu se ulkokooli puhki loppuun missä ne rullat pyörii,jotain romua sieltä välistä oli knssa kulkenu,Hiilistä ei paljoa ollut jäljellä, ja siitä mihin ne hiilet ottaa kiinni oli kulunut tavaraa 4mm pois, se tuli ainakin käytettyä loppuun. :lol:
Nyt kun käy tyhjäkäyntiä afr 12 painaa hiukan kaasua menee niin laihalle että mittari näyttää lean, kone kuullostaa ihan siltä kun kävis kolmella.
siitä kun painaa enemmään kaasua nii afr näytää 13-14 alkavia lukuja.
Jos tyhjäkäynnillä nostaa kytkintä ylös nii taas kuullostaa et kävis kolmella ja seokset menee rich.
Normi ajossa afr pyörii 11-13 välillä, ja vetää huonosti rikkaasta seoksesta johtuen.
Täyskaasulla ahdot 1.0bar afr 10-rich ja puskee mustaa.
Sit jos seosta säätää laihemmalle se sammuu aina jos koskee kaasuun ellei, kokoajan kiihdytä kaasu pohjassa.
Jotain hämärää siinä tps:ssä on koska hiukan kun kaasuläppää raottaa se vetää laihalle,kun taas avaa enemmän nii se lyö rikkaammalle.
Saako uusia TPS antureita suomesta mistään?
Mikä suodatin tohon tankin ja pumpun väliin olis järkevä asentaa?
Bensan paine on tyhjäkäynnillä 3,3bar
Ford Sierra Xr4i '83
Ford Scorpio Cosworth '91
Ford Cortina '66
Ford Focus 2.0 '00
Chevrolet Lumina LE '95&'97
Opel Kadett C Coupe '75
Zündapp M50 '66
Solifer SM '80
Peugeot SV50 Executive '97
Pocket Mini Bike '08
Murray 12ic/38 '95

Jape105
Viestit: 1542
Liittynyt: Ma Huhtikuu 13. 11:34:31 2009
Viesti:

Re: Cossu ei käynnisty

Viesti Kirjoittaja Jape105 » Ma Toukokuu 23. 17:31:47 2011

Tappelin koko eilisen päivän sen TPS:n kanssa.
Sitä säätöä pyörittelin vähin ohmi määrä mitä sain kahdella eri anturilla on 97 ohmia. sillä asetuksella kun laittaa kiinni nii tyhjäkäynti kierrokset on 3000rpm. kunnes irrottaa lisäilma venttiilin pistokkeen, muuta se ei sen jälkeen röpää niin paljoa kun toisella asetuksella.
Sit jos sitä anturia kääntä hitusenkin pienemmälle se ohmit näyttää ääretöntä ja auto käy päin VI***JA taas. :evil:
Eikö se Takavedon TPS ole Weber PF01 ja nelivedon PF09?
Pitää yrittää mettästää jostain varmaan uus.
Ford Sierra Xr4i '83
Ford Scorpio Cosworth '91
Ford Cortina '66
Ford Focus 2.0 '00
Chevrolet Lumina LE '95&'97
Opel Kadett C Coupe '75
Zündapp M50 '66
Solifer SM '80
Peugeot SV50 Executive '97
Pocket Mini Bike '08
Murray 12ic/38 '95

vauhtipete
Viestit: 7372
Liittynyt: Ke Helmikuu 15. 18:41:31 2006
Paikkakunta: Maapallo

Re: Cossu ei käynnisty

Viesti Kirjoittaja vauhtipete » Ma Toukokuu 23. 19:58:04 2011

Samasta syystä mulla oli se luistin töpseli irti ja läpän ohivirtauksella säädetty tyhjäkäynti kohalleen kun ei vaan jaksanut enää tapella :D
E: Muistelisin että sen anturin kuuluu kiinni asennossa näyttääkin ääretöntä.
That's the craziest idea I've ever heard of . . . Let's do it!

Jape105
Viestit: 1542
Liittynyt: Ma Huhtikuu 13. 11:34:31 2009
Viesti:

Re: Cossu ei käynnisty

Viesti Kirjoittaja Jape105 » Ma Toukokuu 23. 20:00:50 2011

vauhtipete kirjoitti:Samasta syystä mulla oli se luistin töpseli irti ja läpän ohivirtauksella säädetty tyhjäkäynti kohalleen kun ei vaan jaksanut enää tapella :D
E: Muistelisin että sen anturin kuuluu kiinni asennossa näyttääkin ääretöntä.
Joo mut en saa säädettyä sitä 0 ohmiin millään joko toi 97 ohmia tai sit ääretön.
Ford Sierra Xr4i '83
Ford Scorpio Cosworth '91
Ford Cortina '66
Ford Focus 2.0 '00
Chevrolet Lumina LE '95&'97
Opel Kadett C Coupe '75
Zündapp M50 '66
Solifer SM '80
Peugeot SV50 Executive '97
Pocket Mini Bike '08
Murray 12ic/38 '95

vauhtipete
Viestit: 7372
Liittynyt: Ke Helmikuu 15. 18:41:31 2006
Paikkakunta: Maapallo

Re: Cossu ei käynnisty

Viesti Kirjoittaja vauhtipete » Ma Toukokuu 23. 20:12:10 2011

Ihan on kyllä sellanen muistikuva että jotenkin noin sen kuuluu mennä :D
Kiinni ääretön, pienin arvo ~100 ja suurin ~500.
Mulla on jossain noi kyllä ylhäällä kun vaan löytyis jostain.
That's the craziest idea I've ever heard of . . . Let's do it!

vauhtipete
Viestit: 7372
Liittynyt: Ke Helmikuu 15. 18:41:31 2006
Paikkakunta: Maapallo

Re: Cossu ei käynnisty

Viesti Kirjoittaja vauhtipete » Ma Toukokuu 23. 20:28:41 2011

Intterin netistä tuli tollanen vastaan mut en löytänyt vielä sitä mitä etsin.
http://www.cannell.co.uk/Ford_Workshop_ ... inding.pdf

E: Tuolla on arvot mutta on eri ohje mikä mulla oli kun tossa ei mainita sitä ääretöntä :roll:
http://www.cannell.co.uk/Ford_Workshop_ ... 20Info.pdf
That's the craziest idea I've ever heard of . . . Let's do it!

Aksu
Viestit: 4147
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
Paikkakunta: Turuus
Viesti:

Re: Cossu ei käynnisty

Viesti Kirjoittaja Aksu » Ma Toukokuu 23. 21:45:08 2011

http://cosworthrsclub.com/pdf/marelli_s ... estaus.pdf

2wd:ssä on tyhjäkäynti asennossa ääretön.
4wd menee tuolla 100-500.
pitäisi käynnistyä vaikka olisi töpseli irti "läpästä".
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer

Jape105
Viestit: 1542
Liittynyt: Ma Huhtikuu 13. 11:34:31 2009
Viesti:

Re: Cossu ei käynnisty

Viesti Kirjoittaja Jape105 » La Heinäkuu 2. 21:34:17 2011

Tänään vaihtelin bensaletkut konehuoneeseen.
-Laittelin klemmareita letkuihin.
-TPS säädetty sillai että auto ei huuda töpselin ollessa paikallaan.
Bensan paineet on edelleen tyhjäkäynnillä (alipaineella -0,6-0,7 bar) 2.8bar. ja ilman alipainetta 3,7bar.
Onko ne muoviset lekulähdöt alkuperäisiä mitä painekotelossa on?
Kuluuko mapille mennä ihan semmonen 2-3mm paksu muoviletku?
nyt tyhjäkäynti afr n.14,5 laittaa vähän enemmän kaasua rupee vieläkin rötäämään.
Rupee tuntumaan siltä että suuttimet on enää mahdollisia vikaan.
Ford Sierra Xr4i '83
Ford Scorpio Cosworth '91
Ford Cortina '66
Ford Focus 2.0 '00
Chevrolet Lumina LE '95&'97
Opel Kadett C Coupe '75
Zündapp M50 '66
Solifer SM '80
Peugeot SV50 Executive '97
Pocket Mini Bike '08
Murray 12ic/38 '95

vauhtipete
Viestit: 7372
Liittynyt: Ke Helmikuu 15. 18:41:31 2006
Paikkakunta: Maapallo

Re: Cossu ei käynnisty

Viesti Kirjoittaja vauhtipete » Ke Heinäkuu 6. 2:11:32 2011

Ei jaksa lukea koko topikkia, olitko kokeillut pienemmillä bensanpaineilla?
Toi mapin letku kuulostaa melko ohkaselle :D
That's the craziest idea I've ever heard of . . . Let's do it!

Aksu
Viestit: 4147
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
Paikkakunta: Turuus
Viesti:

Re: Cossu ei käynnisty

Viesti Kirjoittaja Aksu » Ke Heinäkuu 6. 13:40:35 2011

vauhtipete kirjoitti:Toi mapin letku kuulostaa melko ohkaselle :D
Ei ole koolla "mitään" merkitystä. Pienemmässä liikkuu paine tieto viellä nopeammin kuin paksussa.
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer

vauhtipete
Viestit: 7372
Liittynyt: Ke Helmikuu 15. 18:41:31 2006
Paikkakunta: Maapallo

Re: Cossu ei käynnisty

Viesti Kirjoittaja vauhtipete » To Heinäkuu 7. 2:37:53 2011

Aksu kirjoitti:
vauhtipete kirjoitti:Toi mapin letku kuulostaa melko ohkaselle :D
Ei ole koolla "mitään" merkitystä. Pienemmässä liikkuu paine tieto viellä nopeammin kuin paksussa.
No kuhan ei mene luttuun :D
That's the craziest idea I've ever heard of . . . Let's do it!

Jape105
Viestit: 1542
Liittynyt: Ma Huhtikuu 13. 11:34:31 2009
Viesti:

Re: Cossu käy HUONOSTI

Viesti Kirjoittaja Jape105 » Ma Heinäkuu 25. 15:21:14 2011

Bensankulutus n.25l/100km
Lyö kylmänä käymään tällä kelillä afr 14.5 luokkaa tyhjäkäynnillä, jos kaasua painaa hiukankin ja ottaa pois kone sammuu afr laskee kaasua painettaessa 13 ja nousee takasin 14.5, vähän ennen kun se se sammuu afr 17.
Liikkeelle lähtiessä afr menee 13 puolelle ja kun tulee risteykseen nii lean ja auto sammuu..
Sit jos risteyksessä on kytkin pohjassa ja lyö kaasun pohjaan seosmittarissa lukee rch ja auto ei ota kierroksia kunnolla.
vauhtia n.15-20km/h 1 vaihde kytkin pohjaan, kaasulla härnätä kierrokset 5000 ahtoo 0,3 afr rch, mustaa putkesta ja kytkin pommilla ylös, ei lyö yhtään tyhjää.
Täysvedossa Afr. koko ajan 10-rch
Normaali ajossa afr 17 luokkaa ja nyppii.
Joku siellä on aika pahasti pielessä/ei toimi mutta mikä?

Yleiskuvaa:
http://kuva1.kuvablogi.com/iso/img3151909.jpg

Mitä kaikkea tuosta puuttuu? onko jollain kuvaa omastaan missä on kaikki alkuperänen kiinni?
http://kuva1.kuvablogi.com/iso/img3151910.jpg

Ja millä ton pakosarja ja väliputken saisi pitämään kunnolla?

Onko noi ilmastoinnin vai minkä? Ei varmaan ole alkuperäisiä? Releitä jne.
http://kuva1.kuvablogi.com/iso/img3151911.jpg
http://kuva1.kuvablogi.com/iso/img3151912.jpg
Ford Sierra Xr4i '83
Ford Scorpio Cosworth '91
Ford Cortina '66
Ford Focus 2.0 '00
Chevrolet Lumina LE '95&'97
Opel Kadett C Coupe '75
Zündapp M50 '66
Solifer SM '80
Peugeot SV50 Executive '97
Pocket Mini Bike '08
Murray 12ic/38 '95

vauhtipete
Viestit: 7372
Liittynyt: Ke Helmikuu 15. 18:41:31 2006
Paikkakunta: Maapallo

Re: Cossu käy HUONOSTI

Viesti Kirjoittaja vauhtipete » Ti Heinäkuu 26. 0:08:18 2011

Jape105 kirjoitti:Ja millä ton pakosarja ja väliputken saisi pitämään kunnolla?
Kai siellä tiiviste on?
That's the craziest idea I've ever heard of . . . Let's do it!

Jape105
Viestit: 1542
Liittynyt: Ma Huhtikuu 13. 11:34:31 2009
Viesti:

Re: Cossu käy HUONOSTI

Viesti Kirjoittaja Jape105 » Ti Heinäkuu 26. 10:19:01 2011

vauhtipete kirjoitti:
Jape105 kirjoitti:Ja millä ton pakosarja ja väliputken saisi pitämään kunnolla?
Kai siellä tiiviste on?
Ei ole :?
Ford Sierra Xr4i '83
Ford Scorpio Cosworth '91
Ford Cortina '66
Ford Focus 2.0 '00
Chevrolet Lumina LE '95&'97
Opel Kadett C Coupe '75
Zündapp M50 '66
Solifer SM '80
Peugeot SV50 Executive '97
Pocket Mini Bike '08
Murray 12ic/38 '95

AkiS
Viestit: 2042
Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 17:24:42 2002
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Cossu käy HUONOSTI

Viesti Kirjoittaja AkiS » Ti Heinäkuu 26. 12:14:24 2011

Jape105 kirjoitti:
vauhtipete kirjoitti:
Jape105 kirjoitti:Ja millä ton pakosarja ja väliputken saisi pitämään kunnolla?
Kai siellä tiiviste on?
Ei ole :?
Ei siellä pakosarjan/väliputken välissä alkujaan tiivistettä olekaan mutta jos tasoja ei pysty oikasemaan niin laittaa kevyesti pakoputkitahnaa väliin.
2.2iS T16 4x4 'raceprojekti'
XR4Ti 'futureprojekt'
EVO8 'projekt talvimiina'
ST220 'käyttis projekt'
Sprinter 318

450EXC 6D
TE300i

Slowmotion Motorsport
#69

vauhtipete
Viestit: 7372
Liittynyt: Ke Helmikuu 15. 18:41:31 2006
Paikkakunta: Maapallo

Re: Cossu käy HUONOSTI

Viesti Kirjoittaja vauhtipete » Ti Heinäkuu 26. 12:57:53 2011

AkiS kirjoitti:Ei siellä pakosarjan/väliputken välissä alkujaan tiivistettä olekaan mutta jos tasoja ei pysty oikasemaan niin laittaa kevyesti pakoputkitahnaa väliin.
Itse laittaisin kuparia, yhdessä autossa tota tahnaa käytin ja en tykännyt :D
That's the craziest idea I've ever heard of . . . Let's do it!

AkiS
Viestit: 2042
Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 17:24:42 2002
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Cossu käy HUONOSTI

Viesti Kirjoittaja AkiS » Ti Heinäkuu 26. 16:27:19 2011

vauhtipete kirjoitti:
AkiS kirjoitti:Ei siellä pakosarjan/väliputken välissä alkujaan tiivistettä olekaan mutta jos tasoja ei pysty oikasemaan niin laittaa kevyesti pakoputkitahnaa väliin.
Itse laittaisin kuparia, yhdessä autossa tota tahnaa käytin ja en tykännyt :D
On sitä tahnaa kovemmissakin peleissä käytetty :wink:
2.2iS T16 4x4 'raceprojekti'
XR4Ti 'futureprojekt'
EVO8 'projekt talvimiina'
ST220 'käyttis projekt'
Sprinter 318

450EXC 6D
TE300i

Slowmotion Motorsport
#69

Vastaa Viestiin