Noilla kumeilla ei tulla enää talvella ajamaan kun on sen verran vanhat ja vähän runkovikaakin mutta niin paljon pintaa vielä ettei raaski poiskaan heittää.
Sivuleikkureilla käänsin joskus yhdet renkaat puhtaaksi mutta siinä tuli sormet kipeeksi

Valvoja: CRSC Hallitus
Tätä ideaa kannatetaanrspete kirjoitti:Menee kuivalle asfaltille, painaa kaasun ja kytkimen pohjaan ja kakkos vaihteen päälle, löysää kytkimen.
Suht helppo tapa poistaa nastat.
Täysin samaa mieltä, itte en runkovikasella renkaalla aja, vituttaa sellanen tärinä ja pompotus, ja runkoviallinen rengas kuluukin ihan kummallisesti. Ja mitäs jos se mossahtaa kun ajaa sataa (tai kahta innostuksissaan), saattaa meinaan ratketa niin isolta matkalta, että on heti tyhjä..MouTine kirjoitti:Runkovika on kyllä sellanen mörkösana että ei kelpaa kuin tuhottavaksi polttamalla tavalla tai toisella.
Tota on kokeiltu kolmen päivän ajan n. tunti/päivä mut tiukassa onrspete kirjoitti:Menee kuivalle asfaltille, painaa kaasun ja kytkimen pohjaan ja kakkos vaihteen päälle, löysää kytkimen.
Suht helppo tapa poistaa nastat.
Mä purinkin suurimman osan ajasta focusta maalaus kuntoon sillon.MustaRiesa kirjoitti:Tossahan kannattais itte vaikka lähteä kakkalle ku emäntä on alkanu nyppiin niitä nastoja, ottaa vaikka seiskan mukaan niin ainaki yks rengas nypitty ku tulee takasin
No sitte, oikeinescorvet kirjoitti:Mä purinkin suurimman osan ajasta focusta maalaus kuntoon sillon.MustaRiesa kirjoitti:Tossahan kannattais itte vaikka lähteä kakkalle ku emäntä on alkanu nyppiin niitä nastoja, ottaa vaikka seiskan mukaan niin ainaki yks rengas nypitty ku tulee takasin
Kyllä ihan nastallisista ja nastattomista oli puhe.Ville K kirjoitti:Tarkoittikohan kitkarenkaita, yhden kesän kuluneilla bridgestoneilla ajaneena voin kyllä itsekin allekirjoittaa henkivakuutuksen tarpeen, nimittäin dokki-automaattisierra ja kitkat alla oli sateella ihan käsittämätön über-drfit-car![]()
Kun taas nastat nypityillä talvirenkailla ei oo ollut mitään ongelmia
Eiköhän tää juttu ole lähinnä niille jalattomille ja kädettömille absi-sipsi-träksi-ihmisille.RsTuning kirjoitti:Just eilen Radio Suomipopilla joku autoguru kertoi ,ettei talvirenkaita ole tarkoitettu kesäajoon,sano jopa ukko että kannattaa ottaa henkivakuutus jos meinaa ajella nasta/nastattomilla renkailla kesällä.
Oon täysin samaa mieltä vauhtipeten kanssa!!!vauhtipete kirjoitti:Eiköhän tää juttu ole lähinnä niille jalattomille ja kädettömille absi-sipsi-träksi-ihmisille.RsTuning kirjoitti:Just eilen Radio Suomipopilla joku autoguru kertoi ,ettei talvirenkaita ole tarkoitettu kesäajoon,sano jopa ukko että kannattaa ottaa henkivakuutus jos meinaa ajella nasta/nastattomilla renkailla kesällä.
Se on ihan pirun sama mitä tollasen vanhan sierran alla pyörii, noilla tehoilla varsinkin ne sulaa sieltä kyllä pois ennen helteitä.
Muistaa vaan että paljon yli satasta ei saa noilla ajaa, ja onhan se laitontakin ajella ylinopeutta
Ja toinen juttu jos on 10 vuotta ajellut paskoilla renkailla ilman kolareita niin varmaan tietää miten niillä ajellaan
No tollaset ekoturbot on saatanan kovaa kumia mut jotkut nokian kitkat esimerkiks on ihan hanurista ajaa kesällä, löysät rungot ja natisee joka mutkassa..tumppe kirjoitti:Oon täysin samaa mieltä vauhtipeten kanssa!!!vauhtipete kirjoitti:Eiköhän tää juttu ole lähinnä niille jalattomille ja kädettömille absi-sipsi-träksi-ihmisille.RsTuning kirjoitti:Just eilen Radio Suomipopilla joku autoguru kertoi ,ettei talvirenkaita ole tarkoitettu kesäajoon,sano jopa ukko että kannattaa ottaa henkivakuutus jos meinaa ajella nasta/nastattomilla renkailla kesällä.
Se on ihan pirun sama mitä tollasen vanhan sierran alla pyörii, noilla tehoilla varsinkin ne sulaa sieltä kyllä pois ennen helteitä.
Muistaa vaan että paljon yli satasta ei saa noilla ajaa, ja onhan se laitontakin ajella ylinopeutta
Ja toinen juttu jos on 10 vuotta ajellut paskoilla renkailla ilman kolareita niin varmaan tietää miten niillä ajellaan
Käyttis Scorpiossakin on ollu nastattomat EKO TURBOTsiis jonkun sortin kitkanasta kikkareet koko talven läpi ja märällä asvaltilla kesällä PITÄÄ ihan täysillä yrittää että saa renkaat johonkin suuntaan lipsumaan noilla 130hv (tai mitä nyt onkaan tallella).
Se on kuskista kiinni ja monen nypityn talvirengas sarjan kokemuksella sanonkin että jos vaan renkaissa on vähintään se 3-4mm pintaa ja muutenkin ehjät, niin 100% varmasti kelpaavat Suomen teille ja rajoituksille ihan hyvin.
Ihan eri asia sitten jos ajetaan +20-30km/h joka paikassa, niin sit tarviikin jo "vähä" paremman kuskin, mut pärjää edelleen.
Tuossa talvella joutu tekemään täysjarrutuksen loivassa mutkassa 100km/h vauhista kuivalla asfaltilla ja voin sanoo ettei tommonen nokian hakkapelitta 4 oo mikään mukavin kokemus, veti niin kasaan sen renkaan et hyvä ku pysyin tiellä.Popi kirjoitti:Mutta kukaan ei tietty ääriolosuhteita joudu mittailemaan käytännössä, ne on vaan lehtien palstoilla olevia kirjotuksia...
Mun mielestä ei vaan ole järkeä heittää pois renkaita missä on 7mm pintaa.hoopee kirjoitti:Kertokaa mulle yksikään HYVÄ syy ajella jollain vanhoilla talvikumeilla Suomen suvessa...nastoilla tai ilman
Niin mutta kun 1000 euron kumit on hyvät. Osta sellasset.vauhtipete kirjoitti:Mun mielestä ei vaan ole järkeä heittää pois renkaita missä on 7mm pintaa.hoopee kirjoitti:Kertokaa mulle yksikään HYVÄ syy ajella jollain vanhoilla talvikumeilla Suomen suvessa...nastoilla tai ilman
Talvella kun noi oli liki yhtä liukkaat kuin kesärenkaat niin mielummin ajan noilla kesällä muutaman kuukauden kuin että liukastelis monta talvea.
Joka tapauksessa ostaisin halvimmat renkaat mitä löytyy kun mun ajotyylille ei oikein sovi mitkään 1000e kumit.
Ja runkovialla tarkotin että noi on lievästi soikeet, olisko varastossa tai kuljetuksessa mennyt.
Toi on just niin totta, mitään muuta syytä talvinakeilla ajeluun kesäkeleillä ei ole kuin eurot - ne ei ole millään mittarilla (paitsi ehkä dB mitari) paremmat.MouTine kirjoitti:Niin mutta kun 1000 euron kumit on hyvät. Osta sellasset.vauhtipete kirjoitti:Mun mielestä ei vaan ole järkeä heittää pois renkaita missä on 7mm pintaa.hoopee kirjoitti:Kertokaa mulle yksikään HYVÄ syy ajella jollain vanhoilla talvikumeilla Suomen suvessa...nastoilla tai ilman
Talvella kun noi oli liki yhtä liukkaat kuin kesärenkaat niin mielummin ajan noilla kesällä muutaman kuukauden kuin että liukastelis monta talvea.
Joka tapauksessa ostaisin halvimmat renkaat mitä löytyy kun mun ajotyylille ei oikein sovi mitkään 1000e kumit.
Ja runkovialla tarkotin että noi on lievästi soikeet, olisko varastossa tai kuljetuksessa mennyt.
Aika uskomaton sauhu tulee ekoturboista ja aika onnettomalla moponmoottorillakin ne saa suorastaan riemukkaasti sulamaan alletumppe kirjoitti:...nastattomat EKO TURBOT
Juu menihän tohon jopa useampi minuutti/rengas + tunkkailut, eikä tarvinut edes ottaa vanteita irti autostaSHR kirjoitti:Koskaan en ole ymmärtänyt miten voi olla aikaa ja hermoja kyseiseen hommaan.