Vanhat klassikkovanteet, mitkä nämä ovat??? (Revolution)

Keskustelu liittyen vanhempaan Ford kalustoon.

Valvoja: CRSC Hallitus

tumppe
CRSC jäsen 2015
Viestit: 6264
Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
Paikkakunta: Pohjanmaa

Vanhat klassikkovanteet, mitkä nämä ovat??? (Revolution)

Viesti Kirjoittaja tumppe » Ke Maaliskuu 24. 18:00:25 2010

Ostin valkoiset 5-puolaiset klassikkovanteet kokoa 15"x6".
Ei oo kyl harmaintakaan hajua minkä merkkiset ja malliset vanteet ovat, joten jos joku tietää vanteiden merkin ja/tai mallin niin olisin kovasti kiitollinen?

Vanteissa on valumerkintä etu-ulkokehällä Motorsport ja takapuolella puolan takana on meistattu 5118 WC, mitään muita merkintöjä ei ole.
Vanteet näyttäis olevan alkuperäisessä maalissaan.
Tässä pari kuvaa auttamaan arvuuttelua:

http://i178.photobucket.com/albums/w263 ... eet003.jpg

http://i178.photobucket.com/albums/w263 ... eet005.jpg

http://i178.photobucket.com/albums/w263 ... eet007.jpg
Viimeksi muokannut tumppe, La Maaliskuu 27. 11:08:03 2010. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)

Aksu
Viestit: 4147
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
Paikkakunta: Turuus
Viesti:

Re: Vanhat klassikkovanteet, mitkä nämä ovat???

Viesti Kirjoittaja Aksu » Ke Maaliskuu 24. 18:17:17 2010

Revolution :wink:
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer

tumppe
CRSC jäsen 2015
Viestit: 6264
Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: Vanhat klassikkovanteet, mitkä nämä ovat???

Viesti Kirjoittaja tumppe » Ke Maaliskuu 24. 18:53:43 2010

Aksu kirjoitti:Revolution :wink:
Onko ihan varmaa?
Revolutioneiksi itekkin epäilen... :roll:
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)

THR
Viestit: 4915
Liittynyt: Su Joulukuu 14. 13:22:05 2003
Paikkakunta: Suomussalmi

Re: Vanhat klassikkovanteet, mitkä nämä ovat???

Viesti Kirjoittaja THR » Ke Maaliskuu 24. 19:04:00 2010

revolutionit ovat

tumppe
CRSC jäsen 2015
Viestit: 6264
Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: Vanhat klassikkovanteet, mitkä nämä ovat???

Viesti Kirjoittaja tumppe » Ke Maaliskuu 24. 20:23:45 2010

Minkähän mallisilla muttereilla nää tälläset kuuluis alunperin olla ja kuuluisko näissä olla sellaset "teräsholkit" pultin reijissä, niinkuin Compomotiveissa on?
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)

SHR
Viestit: 1487
Liittynyt: Ke Joulukuu 18. 16:38:59 2002

Re: Vanhat klassikkovanteet, mitkä nämä ovat???

Viesti Kirjoittaja SHR » Ke Maaliskuu 24. 23:11:30 2010

Normi Revot, noita oli paljon -90 luvulla. Revosta on olemassa se pulleempi malli joka oli pro ennen Compo aikakautta. Tota kuvan revoo myytiin paljon siviiliversiona mutta sai myös reunavahvistettuna jota toi motorsport teksti voi tarkoittaa.
Mutsku muistaakseni ihan normi isokartio.

samiharju
Viestit: 8043
Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Re: Vanhat klassikkovanteet, mitkä nämä ovat???

Viesti Kirjoittaja samiharju » To Maaliskuu 25. 0:21:22 2010

olisko mahdollisesti ne jonkun mainitsemat "ryssän revolutionit" eli itäkopiot jos ei lue revolutionia missään? ittellä yhdet vanhemman mallin Revot jemmassa, niissä lukee Revolution Wheels puolan takana.

SHR
Viestit: 1487
Liittynyt: Ke Joulukuu 18. 16:38:59 2002

Re: Vanhat klassikkovanteet, mitkä nämä ovat???

Viesti Kirjoittaja SHR » To Maaliskuu 25. 11:34:50 2010

Ryssän revoissa ei lukenu mitään missään ainakaan mulla -90 luvulla. Sattui hyvät ja siistit, kesti hyvin ja pyöreet, joillekkin sattunu huonojakin. Mutsku oli normi isokartio, orkkis pulleessa revossa käytettiin usein ns holkkimutskua.

tumppe
CRSC jäsen 2015
Viestit: 6264
Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: Vanhat klassikkovanteet, mitkä nämä ovat???

Viesti Kirjoittaja tumppe » To Maaliskuu 25. 15:56:42 2010

Työkaverikin sanoi että ovat melko varmasti "ryssän kopiot", kun ei lue Revolution missään.
Eipä tuo haittaa kun olivat lähes ilmaiset... :wink:
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Re: Vanhat klassikkovanteet, mitkä nämä ovat???

Viesti Kirjoittaja jjs » To Maaliskuu 25. 19:58:01 2010

Revolution RFX. Tulivat tuotantoon 80-luvun puolenvälin hujakoilla.
ET:ltään "suuria" (luokkaa yli 25-30 mm) , eli näki alkuun näki pääsääntöisesti etu- ja nelivetojen alla, ja myöhemmin muissakin ET -lukujen suurentuessa.

Takavetoescoissa käytettiin RF:ää jossa puolat ovat "pulleammat" kuten SHR mainitsi, ja puolat eivät ole ulkopäädyistään taivutettu sisäänpäin. 10"-14" nelipuolaiset, 15" 5-p. Kasattavat "samalla" keskiöllä 15" saakka 4-p.

Jos ovat kisaversiot, ovat teräsholkeilla jotka ovat n. 30 mm ulko halk., 18.2 mm sisäreiällä ja tarkoitettu A-ryhmän holkkipinnapulttien (18 mm) kanssa yhteen, teräsmutteri.
Katupainokset normimutterilla.

Mulla on noita kisaversioita 16" 16 kpl, yhdessäkään ei lue motorsport.
Toisaalta malli eesti/venäjäksi nuo tumpen näyttävät kovin siisteille?
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

tumppe
CRSC jäsen 2015
Viestit: 6264
Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: Vanhat klassikkovanteet, mitkä nämä ovat???

Viesti Kirjoittaja tumppe » Pe Maaliskuu 26. 17:52:16 2010

Näissä on tosi isot pultin reijät ja kartiot on osittain "tuhottu" joillakin perus Taunuksen tms. peltivanne muttereilla sisäreunoistaan.
Nämä ei kyllä ole ainakaan vakio muttereilla olleet, vaan joillakin isommilla ja meinasinkin väsätä töissä näihin sellaset teräs kartiholkit vahvikkeiksi, niinkuin kilpa vanteissa tosiaan tapaa olla. Saattaa olla että näissäkin ois joskus sellaset olleetkin...

Vanteen reunat on tosiaan ainakin n.+2 kertaa niin paksut kuin sedan Cossun kennovanteissa on reunan paksuudet, noin pikaisesti näppituntumalla verrattuna ja kaikin puolin muutenkin näyttävät ihan laadukkailta tekeleiltä.

Tuo meistattu koodi jäi vaivaamaan, että jos joku omista vanteistaan löytää jotain vastaavia "hieroglyfejä" niin voi ilmotella, josko noista sais tarkempaa informaatiota vielä joskus jostain?
Viimeksi muokannut tumppe, Ke Maaliskuu 31. 18:35:50 2010. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)

VesQ
Viestit: 1142
Liittynyt: Ma Elokuu 16. 18:20:59 2004
Paikkakunta: Hollola

Re: Vanhat klassikkovanteet, mitkä nämä ovat???

Viesti Kirjoittaja VesQ » Pe Maaliskuu 26. 19:17:28 2010

http://www.speedshack.co.uk/images/Revo ... %20lge.jpg

Tollasia vissiin jjs tarkotti, eli vanteessa iso reikä ilman kartiota ja mutteri on tollanen holkki, vai onko toi vielä "siviiliversio"

On muuten koko persiistä kun alkaa noista mutterin reunoista irtoamaan kromaus/pinnoite, tarkka sovitus alumiinireikään ja kromilastu siellä seassa pyörimässä
niin alkaa himpun ahdistaa, toinen ainakin itsellä oli ongelmana noitten kanssa kun mutterin kiristi niin "alapää" lyttäänty aavistuksen ja ei mahtunut enää vanteen reijästä pois kuin väkisin. Pienen viisteen kun hioi päähän niin meni taas hetken

Onkos nää nyt ne RF mitkä oli mulla tossa alla
Esco

Onko noi muuten kuinka "harvinaisia" siis tollanen peruskoko 13"/5.5"

tumppe
CRSC jäsen 2015
Viestit: 6264
Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: Vanhat klassikkovanteet, mitkä nämä ovat???

Viesti Kirjoittaja tumppe » Pe Maaliskuu 26. 20:06:11 2010

VesQ kirjoitti:http://www.speedshack.co.uk/images/Revo ... %20lge.jpg

Tollasia vissiin jjs tarkotti, eli vanteessa iso reikä ilman kartiota ja mutteri on tollanen holkki, vai onko toi vielä "siviiliversio"

On muuten koko persiistä kun alkaa noista mutterin reunoista irtoamaan kromaus/pinnoite, tarkka sovitus alumiinireikään ja kromilastu siellä seassa pyörimässä
niin alkaa himpun ahdistaa, toinen ainakin itsellä oli ongelmana noitten kanssa kun mutterin kiristi niin "alapää" lyttäänty aavistuksen ja ei mahtunut enää vanteen reijästä pois kuin väkisin. Pienen viisteen kun hioi päähän niin meni taas hetken

Onkos nää nyt ne RF mitkä oli mulla tossa alla
Esco

Onko noi muuten kuinka "harvinaisia" siis tollanen peruskoko 13"/5.5"
jjs tarkotti kyl varmaan holkkipinnapulteilla tälläsiä :wink: :
http://i129.photobucket.com/albums/p204 ... coc003.jpg
Lisää turinaa A-ryhmän jutuista:
http://www.cosworthrsclub.com/keskustel ... 21&start=0

Mulla on ollu 2 sarjaa tollasia mitä sul ollu, mut ne oli molemmat 13"x7" ja mainitsemillas "holkkimuttereilla" ne oli...
Myin pois, kun kumeja ei tahtonu silloinkaan oikeen löytyä ja se oli jo n.10v. sitten, toisissa oli päällä sileet 2x 215/50 r13" ja uudet 2x 235/45 r13... Persaukisena työttömänä ja ilman omaa kiinteistöä, ei voinu jättää talteen... :roll:
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)

VesQ
Viestit: 1142
Liittynyt: Ma Elokuu 16. 18:20:59 2004
Paikkakunta: Hollola

Re: Vanhat klassikkovanteet, mitkä nämä ovat???

Viesti Kirjoittaja VesQ » Pe Maaliskuu 26. 20:20:22 2010

Jaa juu tollaset, noissa siis kartio vielä mutterissa ?

Itekki tuli hukattua nuo vähän puolivahingossa kun oli yhdessä sierran romussa alla kun ei muitakaan sillon käsillä ollut ja ostaja tulikin yllättäen niin ei sitten jaksanut vaihtaa, nyttemmin ajatellen olis kyllä voinut
siistissä kunnossakin olivat

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Re: Vanhat klassikkovanteet, mitkä nämä ovat???

Viesti Kirjoittaja jjs » Pe Maaliskuu 26. 21:11:56 2010

Vesqu: On vielä ihan normikartio mutterissa. Nojapinta vanteen holkissa on melko pieni, leveydeltään vain pari milliä. Siinäkin hyvä syy miksi teräsmutskut eikä kuponkihyytelöä :)
Sun vanteet ovat RF; ihan pienen varauksen jätän tyyppimerkintään, mutta nuo tumpen ovat RFX ja muistaisin että merkintä oli sama ilman äksää.

:arrow: Ihmetyttää mihin ne kaikki RF:t 13"x5-6" mitä 80-luvun alussa oli "joka toisessa" ralliescossa ovat hävinneet.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

tumppe
CRSC jäsen 2015
Viestit: 6264
Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: Vanhat klassikkovanteet, mitkä nämä ovat???

Viesti Kirjoittaja tumppe » Pe Maaliskuu 26. 21:35:55 2010

Mullakin tosiaan on ollu ne 2 sarjaa 7" leveitä, mut en oo kyl ikään nähny sillai "käpälöinti" etäisyydeltä tollasia 5-6" versioita, vaan joissakin kuvissa...
Ovatko lie olleet tosiaan niin suosittuja ralli käytössä, että ovat "survottu paskaks", niinkuin monet muutkin aikansa herkku osat, niinkuin esimerkkinä Escortin alkuperäiset isot atlakset tms... :roll:

Toisaalta 13" vanteet on jo niin out of season, että veikkaan niiden muutaman jäljellä olevan yksilön pölyyntyvän jossakin tallien kätköissä, niinkuin monet muut nostalgia "ralli" osat. :wink:
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)

esse
Viestit: 34
Liittynyt: Ti Toukokuu 31. 15:06:17 2005
Paikkakunta: Hausjärvi
Viesti:

Re: Vanhat klassikkovanteet, mitkä nämä ovat??? (Revolution)

Viesti Kirjoittaja esse » La Maaliskuu 27. 15:15:44 2010

Kaikkea muuta kuin out of season, kyllä 13" vanteille olis ottajia historic puolella, jos vaan joku malttais niistä pölyttyvistä tykkivanteista, RS- 4 puolaisista yms. ns. kisamalleista luopua kohtuu hinnoilla hyvään harrastukseen. Väitän myös, että on raiskausta laittaa johonkin mk1-2 escorttiin, capriin t. corttiinaan 15" tai isompia vanteita, hävetkää, niihinkuuluu "oikeesti" 13" vanteet.

Terv. Kai Reunanen
Mondeo 1,6 -96
VW LT 35 -02
Transit 2,4 D YORK Possunokka
MK 1 ESCORT 1300 GT Historic G/D Ratakilpuri
#1484

henu
Viestit: 6809
Liittynyt: Pe Kesäkuu 18. 9:45:26 2004
Paikkakunta: kuopio

Re: Vanhat klassikkovanteet, mitkä nämä ovat??? (Revolution)

Viesti Kirjoittaja henu » La Maaliskuu 27. 15:22:53 2010

esse kirjoitti:Väitän myös, että on raiskausta laittaa johonkin mk1-2 escorttiin, capriin t. corttiinaan 15" tai isompia vanteita, hävetkää, niihinkuuluu "oikeesti" 13" vanteet.
13" vanteen alle vaan ei mahu oikein minkäänlaisia jarruja...

tumppe
CRSC jäsen 2015
Viestit: 6264
Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: Vanhat klassikkovanteet, mitkä nämä ovat??? (Revolution)

Viesti Kirjoittaja tumppe » La Maaliskuu 27. 17:14:23 2010

esse kirjoitti:Kaikkea muuta kuin out of season, kyllä 13" vanteille olis ottajia historic puolella, jos vaan joku malttais niistä pölyttyvistä tykkivanteista, RS- 4 puolaisista yms. ns. kisamalleista luopua kohtuu hinnoilla hyvään harrastukseen. Väitän myös, että on raiskausta laittaa johonkin mk1-2 escorttiin, capriin t. corttiinaan 15" tai isompia vanteita, hävetkää, niihinkuuluu "oikeesti" 13" vanteet.

Terv. Kai Reunanen
Mk1-2 Escorteissa ja samoin kaikissa Capreissa yms. pikkuautoissa kun tuo suorituskyky ja myös ulkonäkö siinä samalla paranee kummasti kun päivittää ne 13" -> 15".

Toki ne 13" erikois vanteet on hienot Escortissakin, mutta sopii käytännössä parhaiten vain niihin tallissa ja näyttelyissä vahattaviin/kiillotettaviin autoihin, joilla ei oikeesti ajeta.
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)

Ville K
Viestit: 9082
Liittynyt: Su Lokakuu 27. 14:10:36 2002
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Vanhat klassikkovanteet, mitkä nämä ovat??? (Revolution)

Viesti Kirjoittaja Ville K » La Maaliskuu 27. 20:42:00 2010

henu kirjoitti: 13" vanteen alle vaan ei mahu oikein minkäänlaisia jarruja...
Mahtuu mahtuu, Leyland 4-mäntäiset levityspalalla, ja Caprista jäähdytetyt levyjarrut :wink:
Pedal tu tö metal!

esse
Viestit: 34
Liittynyt: Ti Toukokuu 31. 15:06:17 2005
Paikkakunta: Hausjärvi
Viesti:

Re: Vanhat klassikkovanteet, mitkä nämä ovat??? (Revolution)

Viesti Kirjoittaja esse » La Maaliskuu 27. 21:06:15 2010

Tollaseen mk1 riittää aivan hyvin eteen välikopan 244mm levyt ja 54 mm männillä olevat satulat ja taakse luokitellut
254 mm levyt ja alfan satulat, ei edes jäähdytettyjä ainakaan historic - käyttöön. Hyvin on riittänyt
Historic ratakäytössä tuollaisilla vermeillä, mutta toi autohan on mopo l. 1300cc, ja Apparalla mennään jotain 1.37.
Hyvin nuo vanhat 13" vanteet kestänyt kilpurissa ja näyttävyytäkin tuovat, mutta lisää kaivattaisiin.
Käykää selaamassa galleriaa. www.rhft.fi

Terv. Kaitsu
Mondeo 1,6 -96
VW LT 35 -02
Transit 2,4 D YORK Possunokka
MK 1 ESCORT 1300 GT Historic G/D Ratakilpuri
#1484

Esa
Viestit: 393
Liittynyt: Ke Joulukuu 18. 20:39:21 2002

Re: Vanhat klassikkovanteet, mitkä nämä ovat???

Viesti Kirjoittaja Esa » La Maaliskuu 27. 21:54:14 2010

:arrow: Ihmetyttää mihin ne kaikki RF:t 13"x5-6" mitä 80-luvun alussa oli "joka toisessa" ralliescossa ovat hävinneet.[/quote]

mul on sarja oisko 6" 5puolaset revolutionit koottavat/purettavat. taisin ostaa ne sieltä teitin tallilta :shock:

heikki
Viestit: 516
Liittynyt: Ke Helmikuu 5. 11:54:35 2003
Paikkakunta: Joensuu

Re: Vanhat klassikkovanteet, mitkä nämä ovat??? (Revolution)

Viesti Kirjoittaja heikki » Su Maaliskuu 28. 15:55:29 2010

esse kirjoitti:Kaikkea muuta kuin out of season, kyllä 13" vanteille olis ottajia historic puolella, jos vaan joku malttais niistä pölyttyvistä tykkivanteista, RS- 4 puolaisista yms. ns. kisamalleista luopua kohtuu hinnoilla hyvään harrastukseen. Väitän myös, että on raiskausta laittaa johonkin mk1-2 escorttiin, capriin t. corttiinaan 15" tai isompia vanteita, hävetkää, niihinkuuluu "oikeesti" 13" vanteet.

Terv. Kai Reunanen
13" vanteet on kyllä nätit Escortissa mutta käyttihän ne 15" vanteita tehtaan ralli-Escorteissakin...

tumppe
CRSC jäsen 2015
Viestit: 6264
Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: Vanhat klassikkovanteet, mitkä nämä ovat??? (Revolution)

Viesti Kirjoittaja tumppe » Su Maaliskuu 28. 17:03:50 2010

esse kirjoitti:Tollaseen mk1 riittää aivan hyvin eteen välikopan 244mm levyt ja 54 mm männillä olevat satulat ja taakse luokitellut
254 mm levyt ja alfan satulat, ei edes jäähdytettyjä ainakaan historic - käyttöön. Hyvin on riittänyt
Historic ratakäytössä tuollaisilla vermeillä, mutta toi autohan on mopo l. 1300cc, ja Apparalla mennään jotain 1.37.
Hyvin nuo vanhat 13" vanteet kestänyt kilpurissa ja näyttävyytäkin tuovat, mutta lisää kaivattaisiin.
Käykää selaamassa galleriaa. http://www.rhft.fi

Terv. Kaitsu
Noi "etusivun" kuvassa olevat vanteet on kyllä todella hienot, oli ne mitä kokoa hyvänsä! 8)
Itekkin oon havitellu samanlaisia 15" (6-7"leveet), mutta en kumminkaan uusia malta ostaa.
Oishan mulla kaikenlaisia vanteita, kun ylimääräset sais myytyä tai vaihdettua... :roll:
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)

tumppe
CRSC jäsen 2015
Viestit: 6264
Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: Vanhat klassikkovanteet, mitkä nämä ovat???

Viesti Kirjoittaja tumppe » Ke Maaliskuu 31. 18:48:25 2010

jjs kirjoitti:Revolution RFX. Tulivat tuotantoon 80-luvun puolenvälin hujakoilla.
ET:ltään "suuria" (luokkaa yli 25-30 mm) , eli näki alkuun näki pääsääntöisesti etu- ja nelivetojen alla, ja myöhemmin muissakin ET -lukujen suurentuessa.

Jos ovat kisaversiot, ovat teräsholkeilla jotka ovat n. 30 mm ulko halk., 18.2 mm sisäreiällä ja tarkoitettu A-ryhmän holkkipinnapulttien (18 mm) kanssa yhteen, teräsmutteri.
Katupainokset normimutterilla.

Mulla on noita kisaversioita 16" 16 kpl, yhdessäkään ei lue motorsport.
Toisaalta malli eesti/venäjäksi nuo tumpen näyttävät kovin siisteille?
No niin, nyt mulle tuli Cossun vanteisiin vaihdossa juuri 2kpl veli venäläisen versioita samoja "Revolution RFX" vanteita ja nyt voinkin todeta että jjs oli oikeassa että ovat kovin siistit kopioiksi nuo "Motorsport" versiot, nimittäin nuo kopiot erottaa kyllä helposti niistä.
Veikkaan että nuo Motorsportit on aidot, mutta onko katu vai kilpa versiot on epäselvää... :roll:
Eroja löytyy lähes joka suunnasta vanteita, eli en jaksa luetella kaikkia eroavaisuuksia, tässä muillekkin ihmeteltäväksi parit kuvat:

Motorsport edestä (kartiotkin korjattuna :wink: ):
http://i178.photobucket.com/albums/w263 ... iot002.jpg
Kopio edestä:
http://i178.photobucket.com/albums/w263 ... iot001.jpg
Motorsport takaa:
http://i178.photobucket.com/albums/w263 ... iot003.jpg
Kopio takaa:
http://i178.photobucket.com/albums/w263 ... iot004.jpg

Niin ja noissa kopioissa ei tosiaan lue missään yhtään mitään, ei meistattuna, eikä valettuna.

Ostaisin 2kpl moisia vanteita, jos jollain lojuu nurkissa? :D
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)

SHR
Viestit: 1487
Liittynyt: Ke Joulukuu 18. 16:38:59 2002

Re: Vanhat klassikkovanteet, mitkä nämä ovat??? (Revolution)

Viesti Kirjoittaja SHR » Ke Maaliskuu 31. 21:36:47 2010

Siviiliversioissa ei yleensä lue motorsport, kisamallissa pääasiassa reunavahvistus erona. Nää jo sanottu kaikki aikojasitten. Ryssän revon kun kunnolla pulverimaalaa ei ohikulkija huomaa mitään. Paljaana lasipuhalluksen jälkeen sen valu on "raakaa" ei niin silee kuin aito.

Cosesc
Viestit: 1602
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 8:24:26 2001
Paikkakunta: Raswajokilaakso

Re: Vanhat klassikkovanteet, mitkä nämä ovat??? (Revolution)

Viesti Kirjoittaja Cosesc » Ke Maaliskuu 31. 21:57:35 2010

Ryssiltä ei ole saanut RFX-mallista revolutionia. Kaikki ollut RF-mallia mitä siellä on kuuraketista otetusta alumiinista valettu. noi tumpen mukakopiovanteet on todennäköisesti siviiliversiot joita myös aikanaan valmistettiin hiukan kevyemmin.Mullakin on farkkuescortissa 7,25"x16" RFX vanteet alla joissa ei lue mitään motorsporttia eikä revolutionia missään. Noi on kyllä mallia kisa.
Ford Sierra cosworth 4x4 GrA
Ford Sierra RS cosworth GrA
MB 814 huoltoauto
Honda CR500R
Honda CRF450R -08
Yamaha DT 175 MX -80
Yamaha YZ 490 -84

"KAIKEN SAA RIKKI"

vauhtipete
Viestit: 7372
Liittynyt: Ke Helmikuu 15. 18:41:31 2006
Paikkakunta: Maapallo

Re: Vanhat klassikkovanteet, mitkä nämä ovat??? (Revolution)

Viesti Kirjoittaja vauhtipete » To Huhtikuu 1. 0:59:10 2010

Noihan on melkein kuin pösön vanteet http://quaz.jkr.fi/sportpug/mi16/mi16_4.jpg
That's the craziest idea I've ever heard of . . . Let's do it!

Cosesc
Viestit: 1602
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 8:24:26 2001
Paikkakunta: Raswajokilaakso

Re: Vanhat klassikkovanteet, mitkä nämä ovat??? (Revolution)

Viesti Kirjoittaja Cosesc » Pe Huhtikuu 2. 9:33:39 2010

vauhtipete kirjoitti:Noihan on melkein kuin pösön vanteet http://quaz.jkr.fi/sportpug/mi16/mi16_4.jpg

Niin no, onhan ne pyöreät ja 5 puolaa.. :lol:
Ford Sierra cosworth 4x4 GrA
Ford Sierra RS cosworth GrA
MB 814 huoltoauto
Honda CR500R
Honda CRF450R -08
Yamaha DT 175 MX -80
Yamaha YZ 490 -84

"KAIKEN SAA RIKKI"

tumppe
CRSC jäsen 2015
Viestit: 6264
Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: Vanhat klassikkovanteet, mitkä nämä ovat??? (Revolution)

Viesti Kirjoittaja tumppe » Pe Huhtikuu 2. 10:08:31 2010

Cosesc kirjoitti:
vauhtipete kirjoitti:Noihan on melkein kuin pösön vanteet http://quaz.jkr.fi/sportpug/mi16/mi16_4.jpg

Niin no, onhan ne pyöreät ja 5 puolaa.. :lol:
Niinpä! :lol:
Myyhän tuola nettivaraosissakin joku nyt just 16" vanteita -> "Compomotive look", mutta ei se nosta niiden haluttavuutta, hintaa, eikä mitään muutakaan... :lol:
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)

tumppe
CRSC jäsen 2015
Viestit: 6264
Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: Vanhat klassikkovanteet, mitkä nämä ovat??? (Revolution)

Viesti Kirjoittaja tumppe » To Huhtikuu 29. 11:02:37 2010

Cosesc kirjoitti:Ryssiltä ei ole saanut RFX-mallista revolutionia. Kaikki ollut RF-mallia mitä siellä on kuuraketista otetusta alumiinista valettu. noi tumpen mukakopiovanteet on todennäköisesti siviiliversiot joita myös aikanaan valmistettiin hiukan kevyemmin.Mullakin on farkkuescortissa 7,25"x16" RFX vanteet alla joissa ei lue mitään motorsporttia eikä revolutionia missään. Noi on kyllä mallia kisa.
Nyt täytyy sanoa että olet mahdollisesti väärässä, koskien RFX ryssän tms. kopiota.
Nimittäin ostin tossa yhden sarjan lisää aitoja RFX 15" vanteita (vai ovatkohan sittenkin RVC mallia), jotka näyttäis olevan aidot Revolutionit, mutta nyt siis tällä kertaa ne siviili versiot.

Eli mun "jemmassa" ois nyt sit 3 eri mallia RFX 15" vanteita, jotka oletettavasti ovat seuraavanlaiset:

* Topikin alussa mainitut Motorsport versiot 4kpl:
- ET 24.5, vanteen "max" leveys 175mm, keskireikä 63.4mm
- Koneistuksen ja pinnanlaatu huippu luokkaa
- Vahvistetut reunat ja muutenkin "tuhdit"
- Isot Ford kartio mutterit sopii parhaiten
- Kehällä etupuolella "valu" teksti Motorsport ja puolan takana meistattu 5118 WC
- Ei Revolution tekstiä

* Siviili versiot 4kpl:
- ET 42.5, vanteen "max" leveys 175mm, keskireikä 63.4mm
- Koneistuksen laatu ja ulkonäkö täsmälleen sama (offsettiä lukuunottamatta, jonka vuoksi puolat ulompana) kuin Motorsport versiossa
- Pinta joskus ilmeiseti hiekkapuhallettu tai sit kilpa- tms. käytössä karhentunut, ei voi sanoa millanen pinta on alunperin ollu
- Kaikin puolin hennompi rakenteiset kuin nuo Motorsport versiot, siksi myös mukavan kevyet
- Samanlaiset pultin reijät kuin Motorsport versiossa, eli isokartio Ford mutterit sopii mainiosti näihinkin
- Puolien välissä etupuolella Revolution ja Wheels "valu" tekstit molemmat eri välissä
- Puolien takana merkinnät:
--- Vanne 1: RVC, 26109X, 17, M1, 80 tai 08, 9 tai 6, 94ET6 (E kirjain lyöty 3 väärinpäin)
--- Vanne 2: RVC, 26110X, 17, M1, 80 tai 08, 9 tai 6, 94ET6 (E kirjain lyöty 3 väärinpäin)
--- Vanne 3: RVC, 26111X, 18, 2, 90 tai 06, 9 tai 6, 94ET6 (E kirjain lyöty 3 väärinpäin)
--- Vanne 4: RVC, 26009X, 16, M7, 29, 9 tai 6, T946
Olisko nämä nyt sitten kumminkin malliltaan RVC ja nuo kilpaversiot sitten ne RFX???

* Kopio Revot 2kpl:
- ET 30, vanteen "max" leveys 180mm, keskireikä n.66mm (saattaa olla jäkeenpäin isonnettu, jäljistä päätellen)
- Koneistuksilla ei niinkään oo hifistelty ja pinnan/valun laatu karheahko, eikä niinkään sileä
- Nämäkin ovat vahvemmilla reunoilla ja muutenkin tuhdit (ilmeisesti kilpa malleista kopioitu)
- Pienet pultin reijät ja pienet pultin kartiot, eli menee varmaan peltivannemuttereillakin tai vähintään perus alumuttereilla
- Ei mitään kirjotusta tai numeroita missään
- Malliltaan hiukan poikkeavat jokapuolelta kun vertaa aitojen kanssa

Tossa jotain faktoja, jos joku haluaa jotain tarkempia tietoja, niin voi vapaasti kysyä?

http://www.vannehaku.fi/14088/revolutio ... nivanteet/
http://www.vannehaku.fi/13854/revolutio ... nivanteet/
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)

Vastaa Viestiin