Tupla pumput cossuun.
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 2042
- Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 17:24:42 2002
- Paikkakunta: Riihimäki
Itellä ollu jo parivuotta kaks iS vakio pumppua rinnakkain ja vakio pensalinjoilla... Ja orkkis tuloletku haarotettu noille. Ei onkelmia tähän menessä ollut ja kakku on riittänyt...
2.2iS T16 4x4 'raceprojekti'
XR4Ti 'futureprojekt'
EVO8 'projekt talvimiina'
ST220 'käyttis projekt'
Sprinter 318
450EXC 6D
TE300i
Slowmotion Motorsport
#69
XR4Ti 'futureprojekt'
EVO8 'projekt talvimiina'
ST220 'käyttis projekt'
Sprinter 318
450EXC 6D
TE300i
Slowmotion Motorsport
#69
-
- Ylläpitäjä
-
- Viestit: 2740
- Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
- Paikkakunta: Otalampi
Jos laitetaan esim. kaksi Cossun pumppua sarjaan niin siitä tankissa kiinni olevasta otetaan tietenkin takaiskuventtiili pois sehän rajoittaa virtauksia, painepumppu pitää linjan täynnä ja paineistettuna.
"Syöttöpumppu" pumppaa paaaaljon enemmän tavaraa ns. nollavastapaineella ja painepumppu saa sisäänsä paljon enemmän bensaa pumpattuna kuin painovoimaisesti, eihän tuollaiset ruiskujen pumput ime yhtään, ruoka pitää kantaa nenän eteen.
"Syöttöpumppu" pumppaa paaaaljon enemmän tavaraa ns. nollavastapaineella ja painepumppu saa sisäänsä paljon enemmän bensaa pumpattuna kuin painovoimaisesti, eihän tuollaiset ruiskujen pumput ime yhtään, ruoka pitää kantaa nenän eteen.
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
-
- Viestit: 5172
- Liittynyt: Pe Lokakuu 4. 13:22:52 2002
- Paikkakunta: In the forest, picking up mushrooms!
- Viesti:
Eikös tuohon riitä siirtopumppu?SLEI kirjoitti:Jos laitetaan esim. kaksi Cossun pumppua sarjaan niin siitä tankissa kiinni olevasta otetaan tietenkin takaiskuventtiili pois sehän rajoittaa virtauksia, painepumppu pitää linjan täynnä ja paineistettuna.
"Syöttöpumppu" pumppaa paaaaljon enemmän tavaraa ns. nollavastapaineella ja painepumppu saa sisäänsä paljon enemmän bensaa pumpattuna kuin painovoimaisesti, eihän tuollaiset ruiskujen pumput ime yhtään, ruoka pitää kantaa nenän eteen.
BMW - Elämää ohituskaistalla. 
Mushroom Motorsport - making Cosworths run faster since 2003
--=MaxTuned.com=--

Mushroom Motorsport - making Cosworths run faster since 2003
--=MaxTuned.com=--
-
- Viestit: 2740
- Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
- Paikkakunta: Otalampi
Käyhän se tietenkin, mutta onko riittävän tehokkaat siirtopumput yhtään halvempia kuin noi ruiskupumputkaan?sierra4x4tbo kirjoitti:Eikös tuohon riitä siirtopumppu?SLEI kirjoitti:Jos laitetaan esim. kaksi Cossun pumppua sarjaan niin siitä tankissa kiinni olevasta otetaan tietenkin takaiskuventtiili pois sehän rajoittaa virtauksia, painepumppu pitää linjan täynnä ja paineistettuna.
"Syöttöpumppu" pumppaa paaaaljon enemmän tavaraa ns. nollavastapaineella ja painepumppu saa sisäänsä paljon enemmän bensaa pumpattuna kuin painovoimaisesti, eihän tuollaiset ruiskujen pumput ime yhtään, ruoka pitää kantaa nenän eteen.
Eikö tämä Cossussa helpoiten onnistuisi jättämällä alkuperäinen siirtopumpuksi ja perään sitten parempi? Tietenkin sillä edellytyksellä, että se alkuperäinen ei ole jo sökö.
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 6264
- Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
- Paikkakunta: Pohjanmaa
Mulla rupee alkuperänen pumppu oleen luovutus kunnos, eikä se oikeen taho riittää jos nostan ahtoja...
Mutta siis kysymys onkin että mikä olis hyvä/riittävä "siirtopumpuksi" ja keräys säiliön jälkeen tarttis olla KUNNON ISO PUMPPU n.600-800hp.lle riittävä...
Minkä merkkiset, malliset, hintaset ja mistä kannattais kysellä???
Mutta siis kysymys onkin että mikä olis hyvä/riittävä "siirtopumpuksi" ja keräys säiliön jälkeen tarttis olla KUNNON ISO PUMPPU n.600-800hp.lle riittävä...
Minkä merkkiset, malliset, hintaset ja mistä kannattais kysellä???

MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)
-
- Viestit: 1555
- Liittynyt: Ke Tammikuu 9. 7:47:29 2002
- Paikkakunta: Pyhäjärvi
Itse kahtelisin ihan vapari kaasarimallin pumppuja jotka kestää ilman vastapainetta. Eikai siirtopumpus mitään jättesuurta tarvii ja laittaa vaikka kaks pientä.tumppe kirjoitti:Mulla rupee alkuperänen pumppu oleen luovutus kunnos, eikä se oikeen taho riittää jos nostan ahtoja...
Mutta siis kysymys onkin että mikä olis hyvä/riittävä "siirtopumpuksi" ja keräys säiliön jälkeen tarttis olla KUNNON ISO PUMPPU n.600-800hp.lle riittävä...
Minkä merkkiset, malliset, hintaset ja mistä kannattais kysellä???
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 6264
- Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
- Paikkakunta: Pohjanmaa
En kyllä noin ala tehä, ku toi menee (mun mielestä) taas "kokeilu" osastolle, ei kiinnosta "kokeilla" toimiiko, ku täytyy saada 99.9% varmasti toimiva paketti, niin voin jatkaa muiden osien osalta virittämistä...ytte kirjoitti: Itse kahtelisin ihan vapari kaasarimallin pumppuja jotka kestää ilman vastapainetta. Eikai siirtopumpus mitään jättesuurta tarvii ja laittaa vaikka kaks pientä.
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)
-
- Ylläpitäjä
Siirtopumpulla ei tässä tapauksessa varmaan tarkoitetakaan siirtopumppua.tumppe kirjoitti:En kyllä noin ala tehä, ku toi menee (mun mielestä) taas "kokeilu" osastolle, ei kiinnosta "kokeilla" toimiiko, ku täytyy saada 99.9% varmasti toimiva paketti, niin voin jatkaa muiden osien osalta virittämistä...ytte kirjoitti: Itse kahtelisin ihan vapari kaasarimallin pumppuja jotka kestää ilman vastapainetta. Eikai siirtopumpus mitään jättesuurta tarvii ja laittaa vaikka kaks pientä.
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 6264
- Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
- Paikkakunta: Pohjanmaa
Eipä oikeastaan, eli periaatteessa vakio pumppu riittäis (ehkä) sopivasti työntämään soppaa kerääjäsäiliöön ja kerääjäsäiliöstä sais ISO pumppu ryystettyä soppaa haukkomatta ilmaa.kynsi kirjoitti:Siirtopumpulla ei tässä tapauksessa varmaan tarkoitetakaan siirtopumppua.
En huomannu mainita että mulla on aika "reippaan" kokonen se kerääjäsäiliökin joka auton mukana tuli ja joka ois tarkotus laittaa vararengas koteloon ison pumpun kera.
Eli vinkkejä pumpuista --> Noin vakiota vastaavan kokoinen siirtopumpuks ja n.600-800hp riittävä isompi pumppu ois hakuses, tietysti uudet tai uuden kuntoisetkin kiinnostaa...

MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)
-
- Viestit: 2740
- Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
- Paikkakunta: Otalampi
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 6264
- Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
- Paikkakunta: Pohjanmaa
Siis onks toi valmistaja vai myyjä?SLEI kirjoitti:Aeromotivella on ainakin "miehekkään" kokoisia ruiskupumppuja.
Jos valmistaja, niin missä myydään?
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)
-
- Viestit: 4915
- Liittynyt: Su Joulukuu 14. 13:22:05 2003
- Paikkakunta: Suomussalmi
-
- Viestit: 4915
- Liittynyt: Su Joulukuu 14. 13:22:05 2003
- Paikkakunta: Suomussalmi
Tuolta löytyy kunnon pumppu(riittää 2000hv) jos vain raskii sijoittaa 750€
http://www.virtalaracing.com/


http://www.virtalaracing.com/
-
- Viestit: 1555
- Liittynyt: Ke Tammikuu 9. 7:47:29 2002
- Paikkakunta: Pyhäjärvi
Onhan noita isoja pumppuja mut jenkkien aeromotive pumpuissa lukee että race only
Saattavat ottaa lämpöö itteensä.
Millaseen käyttöön tuo nyt sit tulis, osaa porukak vähä paremmin neuvoo eikä tarvii kaikenlaista turhaa pumppua ehdottaa?
Edit: tuollahan se lukikin minkä tehonne on kone. Varmana vakio cossun pumppu riittää kerääjäsäiliöön täyttöön ja pääpumpus vaikka race mallin bosch.

Millaseen käyttöön tuo nyt sit tulis, osaa porukak vähä paremmin neuvoo eikä tarvii kaikenlaista turhaa pumppua ehdottaa?
Edit: tuollahan se lukikin minkä tehonne on kone. Varmana vakio cossun pumppu riittää kerääjäsäiliöön täyttöön ja pääpumpus vaikka race mallin bosch.
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 6264
- Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
- Paikkakunta: Pohjanmaa
Tuskin oot koneen teho tietoja mistään saanu, kun en itekkään tehoja tiedä...ytte kirjoitti:Onhan noita isoja pumppuja mut jenkkien aeromotive pumpuissa lukee että race onlySaattavat ottaa lämpöö itteensä.
Millaseen käyttöön tuo nyt sit tulis, osaa porukak vähä paremmin neuvoo eikä tarvii kaikenlaista turhaa pumppua ehdottaa?
Edit: tuollahan se lukikin minkä tehonne on kone. Varmana vakio cossun pumppu riittää kerääjäsäiliöön täyttöön ja pääpumpus vaikka race mallin bosch.

Niin ja koneessa on jotain "namia" jo "sopivasti", jonka takia tarvin järeemmän pumpun (+isommat suuttimet), ettei soppa lopu ísommilla (n.1.2-1.8bar tai+) ahdoilla.
Auto on käytännössä "katuauto", vaikka ajomukavuus onkin lähempänä rata-auton tasoa ja teho tavoite on n.450-500hp, jonka vuoksi aattelin hommata heti riittävän ison pumpun syöttämään menovettä.
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)
-
- Viestit: 1181
- Liittynyt: Ke Huhtikuu 3. 17:43:25 2002
- Paikkakunta: Turku
Osta tommonen Aeromotiven A1000. Luulis riittävän, tai jos meinaat ettei se riitä niin sitten tommonen "Pro series" pumppu.
-
- Viestit: 1602
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 8:24:26 2001
- Paikkakunta: Raswajokilaakso
Kerääjäsäiliön siirtopumpuksi ei todellakaan kannata laittaa mitään Facetin RED TOP- tyyppistä mäntätoimista pumppua. Omalla kokemuksella voin kertoa että ei kestä edes yhtä kesää kun mäntä hakkaa kokoajan kun painetta säiliöön ei tule. Aikanaan kun mulla oli se mk 2 escortti cossun moottorilla, siinä oli 2 kpl cossun vakiobensapumppuja rinnakkain, eli molempiin tuli omat tulolinjat kerääjästä. Pumppujen jälkeen molemmista pumpuista yhdistyi linjat yhteen putkeen josta polttoaine lähti suutintukille. Siirtopumppuna käytin parin tuhoutuneen mäntätoimisen jälkeen pyörivää (hardi) pumppua. Paluulinja suutintukilta luonnollisesti tuli takaisin tankkiin kerääjäsäiliön kautta ylivuotolinjasta. Ja toimi kuin kello... 

Ford Sierra cosworth 4x4 GrA
Ford Sierra RS cosworth GrA
MB 814 huoltoauto
Honda CR500R
Honda CRF450R -08
Yamaha DT 175 MX -80
Yamaha YZ 490 -84
"KAIKEN SAA RIKKI"
Ford Sierra RS cosworth GrA
MB 814 huoltoauto
Honda CR500R
Honda CRF450R -08
Yamaha DT 175 MX -80
Yamaha YZ 490 -84
"KAIKEN SAA RIKKI"
-
- Viestit: 2740
- Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
- Paikkakunta: Otalampi
"KUNNON ISO PUMPPU n.600-800hp.lle riittävä..." tältä pohjalta niitä pumppuja ruvettiin tarjoamaan, mutta kyllä ym. 450-500hv tehoille riittää esim. Bosch 044 varsinkin jos se ruokitaan toimivasta kerääjäsäiliöstä.
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
-
- Viestit: 1555
- Liittynyt: Ke Tammikuu 9. 7:47:29 2002
- Paikkakunta: Pyhäjärvi
"Eli vinkkejä pumpuista --> Noin vakiota vastaavan kokoinen siirtopumpuks ja n.600-800hp riittävä isompi pumppu ois hakuses, tietysti uudet tai uuden kuntoisetkin kiinnostaa..."tumppe kirjoitti:Tuskin oot koneen teho tietoja mistään saanu, kun en itekkään tehoja tiedä...ytte kirjoitti:Onhan noita isoja pumppuja mut jenkkien aeromotive pumpuissa lukee että race onlySaattavat ottaa lämpöö itteensä.
Millaseen käyttöön tuo nyt sit tulis, osaa porukak vähä paremmin neuvoo eikä tarvii kaikenlaista turhaa pumppua ehdottaa?
Edit: tuollahan se lukikin minkä tehonne on kone. Varmana vakio cossun pumppu riittää kerääjäsäiliöön täyttöön ja pääpumpus vaikka race mallin bosch.![]()
Niin ja koneessa on jotain "namia" jo "sopivasti", jonka takia tarvin järeemmän pumpun (+isommat suuttimet), ettei soppa lopu ísommilla (n.1.2-1.8bar tai+) ahdoilla.
Auto on käytännössä "katuauto", vaikka ajomukavuus onkin lähempänä rata-auton tasoa ja teho tavoite on n.450-500hp, jonka vuoksi aattelin hommata heti riittävän ison pumpun syöttämään menovettä.
Tuossahan tuo sinun tehotavoite luki. 450-500hp tehoille riittää melkein cossun vakio pumppu, mut osta se isompi race bossi niin saat sitä ajomukavuutta

-
- Viestit: 2229
- Liittynyt: Su Joulukuu 9. 20:23:19 2001
näin on. ja vakiopumpulla/linjastolla itse mittasin +500hv.SLEI kirjoitti:"KUNNON ISO PUMPPU n.600-800hp.lle riittävä..." tältä pohjalta niitä pumppuja ruvettiin tarjoamaan, mutta kyllä ym. 450-500hv tehoille riittää esim. Bosch 044 varsinkin jos se ruokitaan toimivasta kerääjäsäiliöstä.
Ex: Cosworth 664hv
Ex: 14 x Cosworth 2wd&4wd
Ex: CLS AMG Widebody
Ex: E60 M5 Eisenmann Race
Ex: E55AMG Kleemann
Nyx: BMW M5 F10 700hv
Ex: 14 x Cosworth 2wd&4wd
Ex: CLS AMG Widebody
Ex: E60 M5 Eisenmann Race
Ex: E55AMG Kleemann
Nyx: BMW M5 F10 700hv
-
- Viestit: 783
- Liittynyt: Pe Joulukuu 13. 12:45:03 2002
-
- Viestit: 2740
- Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
- Paikkakunta: Otalampi
Jos ne on rinnan niin pitää niissä silloin olla kummassakin takaisku ellei yhdistä pumppuja yhteiseen kiskoon ja siihen sitten yhteistä takaiskua.magelius kirjoitti:Kun laittaa tuplapumput rinnakkain, niin pitääkö molempiin jättää ne takaiskuventtiilit siihen pumpun päähän paikalleen? Vai voiko ne ottaa välistä pois ahdistamasta?
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
-
- Ylläpitäjä
-
- Viestit: 783
- Liittynyt: Pe Joulukuu 13. 12:45:03 2002
Ongelma tuplapumppujen kanssa. Bpaineita ei saa laskettua alle 3.3bar. Mulla on 10mm meno ja paluu linja ja kumpikaan linja ei ahista.
Vika on paikallistettu bensatankin paluuliitokseen. Eli otin siitä paluun irti ja pistin sen jerrykannuun, niin silloin pysty säätää bpaineet vaikka 2bar. Sitten kun pistän paluun tankkiin kiinni, niin paineet kiipee 3.3bar minimissää.
Eli mikä siellä tankissa voi ahistaa, yritin putsailla sitä paineilmalla ja rautalangalla, ei auttanut.
Onko muilla ollu samaa ongelmaa? Vai oletteko tehneet isomman paluun siihen tankkiin?
Vika on paikallistettu bensatankin paluuliitokseen. Eli otin siitä paluun irti ja pistin sen jerrykannuun, niin silloin pysty säätää bpaineet vaikka 2bar. Sitten kun pistän paluun tankkiin kiinni, niin paineet kiipee 3.3bar minimissää.
Eli mikä siellä tankissa voi ahistaa, yritin putsailla sitä paineilmalla ja rautalangalla, ei auttanut.
Onko muilla ollu samaa ongelmaa? Vai oletteko tehneet isomman paluun siihen tankkiin?
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 293
- Liittynyt: La Kesäkuu 3. 14:24:52 2006
- Paikkakunta: 09-area border guard
Tankissa oleva bensa voi jarruttaa,paluuputki yleensä lähellä pohjaa ettei lorina alkais ahdistaa,jossain tapauksissa joutunut laittaa heti regun jälkeen 14mm x 50cm kumiletkun ottamaan avauspaineen vastaan.magelius kirjoitti:Ongelma tuplapumppujen kanssa. Bpaineita ei saa laskettua alle 3.3bar. Mulla on 10mm meno ja paluu linja ja kumpikaan linja ei ahista.
Vika on paikallistettu bensatankin paluuliitokseen. Eli otin siitä paluun irti ja pistin sen jerrykannuun, niin silloin pysty säätää bpaineet vaikka 2bar. Sitten kun pistän paluun tankkiin kiinni, niin paineet kiipee 3.3bar minimissää.
Eli mikä siellä tankissa voi ahistaa, yritin putsailla sitä paineilmalla ja rautalangalla, ei auttanut.
Onko muilla ollu samaa ongelmaa? Vai oletteko tehneet isomman paluun siihen tankkiin?
-
- Viestit: 783
- Liittynyt: Pe Joulukuu 13. 12:45:03 2002
-
- Viestit: 2229
- Liittynyt: Su Joulukuu 9. 20:23:19 2001
oisko sulla liian tiivis tankinkorkki, ei huohota?magelius kirjoitti:Huomasin vielä semmosen asian. Kun irrottaa tankin pohjasta paluuletkun irti, niin bensa valuu tankista suoraan alaspäin.. Luulis että sen pitäis tulee kaaressa samaan tyyliin kun öljyjä vaihtaa..
mulla on tuplapumput 2 x 044, ja vakio paluulinjasto, ei ongelmia paineiden laskun kanssa..
Ex: Cosworth 664hv
Ex: 14 x Cosworth 2wd&4wd
Ex: CLS AMG Widebody
Ex: E60 M5 Eisenmann Race
Ex: E55AMG Kleemann
Nyx: BMW M5 F10 700hv
Ex: 14 x Cosworth 2wd&4wd
Ex: CLS AMG Widebody
Ex: E60 M5 Eisenmann Race
Ex: E55AMG Kleemann
Nyx: BMW M5 F10 700hv
-
- Viestit: 1409
- Liittynyt: Ti Huhtikuu 9. 16:42:19 2002
Tekee samaa tankinkorkki aukikin, eli ei oo siinä vikaa.Timo kirjoitti:oisko sulla liian tiivis tankinkorkki, ei huohota?magelius kirjoitti:Huomasin vielä semmosen asian. Kun irrottaa tankin pohjasta paluuletkun irti, niin bensa valuu tankista suoraan alaspäin.. Luulis että sen pitäis tulee kaaressa samaan tyyliin kun öljyjä vaihtaa..
mulla on tuplapumput 2 x 044, ja vakio paluulinjasto, ei ongelmia paineiden laskun kanssa..
Toyota Supra TT
-
- Viestit: 2229
- Liittynyt: Su Joulukuu 9. 20:23:19 2001
-
- Viestit: 783
- Liittynyt: Pe Joulukuu 13. 12:45:03 2002
Nii saishan sen tolleinki toimimaan.. Mut jotain vikaa siel tankissa on. Tietäis ees millanen se on sieltä sisältä se paluupuoli, ni vois ratkoo mikä siel ahistaa..
Kävi myös mielessä että ostais uuden tankin ja kokeilisin sillä.
Sierra-"i" 83--1.90 (Ø58mm, 5.89--1.90 tarkista). . . . . . 25-50009 72.50e
Tietääkö kukaan onko tossa motonetin tankissa niitä "kunnon" kerääjäsäiliöitä/loiskelevyjä siellä sisällä? Onko muut käyttäny motonetin tankkia cossussa?
Kävi myös mielessä että ostais uuden tankin ja kokeilisin sillä.
Sierra-"i" 83--1.90 (Ø58mm, 5.89--1.90 tarkista). . . . . . 25-50009 72.50e
Tietääkö kukaan onko tossa motonetin tankissa niitä "kunnon" kerääjäsäiliöitä/loiskelevyjä siellä sisällä? Onko muut käyttäny motonetin tankkia cossussa?
-
- Viestit: 5172
- Liittynyt: Pe Lokakuu 4. 13:22:52 2002
- Paikkakunta: In the forest, picking up mushrooms!
- Viesti:
Tankissa oleva esisuodatin tukkeessa, tankki vaihtoon..magelius kirjoitti:Huomasin vielä semmosen asian. Kun irrottaa tankin pohjasta paluuletkun irti, niin bensa valuu tankista suoraan alaspäin.. Luulis että sen pitäis tulee kaaressa samaan tyyliin kun öljyjä vaihtaa..
Tai sitten teet niinkuin minä ja teet "pienen" aukon tankin yläpintaan josta saat käden tankkiin ja revittyä sen esisuodattimen mäjelle. Sitten vaan kemppiliimalla tankki takas nippuun. HUOM! Omalla vastuulla..

Ennen pumppua pitää sitten laittaa erillinen esisuodatin ettei hiekanjyvä yms. hajoita pumppua. Joissakin Boschin pumpuissa on sisällä tuollainen esisuodatin, esim. omassa -044 pumpussa sellainen oli.
BMW - Elämää ohituskaistalla. 
Mushroom Motorsport - making Cosworths run faster since 2003
--=MaxTuned.com=--

Mushroom Motorsport - making Cosworths run faster since 2003
--=MaxTuned.com=--
-
- Viestit: 1043
- Liittynyt: To Maaliskuu 4. 20:06:31 2004
- Paikkakunta: pohjois-suomi
mun cossussa on motonetin tankki, en tiiä mitä loiskelevyjä tai muuta sisällä on mut hyvin toimii.magelius kirjoitti:Nii saishan sen tolleinki toimimaan.. Mut jotain vikaa siel tankissa on. Tietäis ees millanen se on sieltä sisältä se paluupuoli, ni vois ratkoo mikä siel ahistaa..
Kävi myös mielessä että ostais uuden tankin ja kokeilisin sillä.
Sierra-"i" 83--1.90 (Ø58mm, 5.89--1.90 tarkista). . . . . . 25-50009 72.50e
Tietääkö kukaan onko tossa motonetin tankissa niitä "kunnon" kerääjäsäiliöitä/loiskelevyjä siellä sisällä? Onko muut käyttäny motonetin tankkia cossussa?
-
- Viestit: 4915
- Liittynyt: Su Joulukuu 14. 13:22:05 2003
- Paikkakunta: Suomussalmi
Sinun cossussa on hyvä tarvike tankki meinaan samanlainen kaukalo kuin cossun orkinaalissahilteri kirjoitti:mun cossussa on motonetin tankki, en tiiä mitä loiskelevyjä tai muuta sisällä on mut hyvin toimii.magelius kirjoitti:Nii saishan sen tolleinki toimimaan.. Mut jotain vikaa siel tankissa on. Tietäis ees millanen se on sieltä sisältä se paluupuoli, ni vois ratkoo mikä siel ahistaa..
Kävi myös mielessä että ostais uuden tankin ja kokeilisin sillä.
Sierra-"i" 83--1.90 (Ø58mm, 5.89--1.90 tarkista). . . . . . 25-50009 72.50e
Tietääkö kukaan onko tossa motonetin tankissa niitä "kunnon" kerääjäsäiliöitä/loiskelevyjä siellä sisällä? Onko muut käyttäny motonetin tankkia cossussa?

-
- Viestit: 4915
- Liittynyt: Su Joulukuu 14. 13:22:05 2003
- Paikkakunta: Suomussalmi
-
- Viestit: 1409
- Liittynyt: Ti Huhtikuu 9. 16:42:19 2002
Ei tarvii paluuta vaihtaa isompaan ja ennen pumppuja riittää Y-haara, eli haarottaaa sen yhen lähdön molemmille.timoheikkinen792 kirjoitti:Miten ollette toteuttaneet paluun meinaan kun on niin pieni tankissa et kannattaako tehdä uus isonpi putki tankkiin?Seka hitsata toiselle pumpulle uus lähtö et sais kumpi pumppu oman ns imun?Magelius,timo ,skorppi...apuja
ja vielä et kumpi parenpi sarjaan vai rinnan pumput![]()
![]()
Ja pumput rinnakkain. Eli tulot ja lähdöt yhessä keskenään..
Toyota Supra TT
-
- Viestit: 4915
- Liittynyt: Su Joulukuu 14. 13:22:05 2003
- Paikkakunta: Suomussalmi
Kahtelein vasaraisen cossun alle ja siinä pisti silmään et oli otettu kummallekin pumpulle oma lähtö tankistaHena kirjoitti:Ei tarvii paluuta vaihtaa isompaan ja ennen pumppuja riittää Y-haara, eli haarottaaa sen yhen lähdön molemmille.timoheikkinen792 kirjoitti:Miten ollette toteuttaneet paluun meinaan kun on niin pieni tankissa et kannattaako tehdä uus isonpi putki tankkiin?Seka hitsata toiselle pumpulle uus lähtö et sais kumpi pumppu oman ns imun?Magelius,timo ,skorppi...apuja
ja vielä et kumpi parenpi sarjaan vai rinnan pumput![]()
![]()
Ja pumput rinnakkain. Eli tulot ja lähdöt yhessä keskenään..

-
- Viestit: 2216
- Liittynyt: La Marraskuu 4. 16:57:31 2006
- Paikkakunta: otalampi
Re: Tupla pumput cossuun.
topiccia lainaten:
tarvis nyt sierraan uudet bensalinjat varmaan tehdä. pumppu bosch 044 motorsport, suuttimet 760cc.
ajattelin tehdä teräspunos päällysteisestä letkusta. onko 10mm sisähalkasijaltaan hyvä? pitäisikö paluupuoli olla ahtaampi?
sit varmaan vakio b-paineen säädin mettään, mistä uusi, halpa, hyvä?
tarvis nyt sierraan uudet bensalinjat varmaan tehdä. pumppu bosch 044 motorsport, suuttimet 760cc.
ajattelin tehdä teräspunos päällysteisestä letkusta. onko 10mm sisähalkasijaltaan hyvä? pitäisikö paluupuoli olla ahtaampi?
sit varmaan vakio b-paineen säädin mettään, mistä uusi, halpa, hyvä?

Ford Sierra Cosworth 4x4 -90
Ford Sierra Rs Cosworth -86
Ford Sierra Rs Cosworth -86
-
- Viestit: 1696
- Liittynyt: La Tammikuu 14. 12:56:26 2006
Re: Tupla pumput cossuun.
Minua on kyllä aina valistettu että tulo ja paluu putket pitäis tehdä saman kokoisiksi...
-
- Viestit: 2216
- Liittynyt: La Marraskuu 4. 16:57:31 2006
- Paikkakunta: otalampi
Re: Tupla pumput cossuun.
selvä, eli tulo ja paluu samankokoseksi. onko 10mm sitten ok vai isompi?matsu kirjoitti:Minua on kyllä aina valistettu että tulo ja paluu putket pitäis tehdä saman kokoisiksi...
Ford Sierra Cosworth 4x4 -90
Ford Sierra Rs Cosworth -86
Ford Sierra Rs Cosworth -86
-
- Viestit: 783
- Liittynyt: Pe Joulukuu 13. 12:45:03 2002
Re: Tupla pumput cossuun.
10mm riittää aika pitkälle! Ei tarvii isompaajuusto_pallero kirjoitti:onko 10mm sitten ok vai isompi?
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 6264
- Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
- Paikkakunta: Pohjanmaa
Re: Tupla pumput cossuun.
Tietääks kukaan tälläsistä pumpuista mitään?:
DRIVEN 2 AUTOMOTIVE DA-31 345 LPH INLINE RACE FUEL PUMP
Tällästä kommenttia löysin... http://www.modularfords.com/forums/show ... p?t=139260
ive use a twin DA-31 setup on my rs500... they are very good fuel pumps, ive used a bosch 044 fuel pump in the past and it looks the same, but i tested the flowrate of a 044 next to the DA-31 and the difference was crazy! i cant remeber now but im sure the 31 can pump an extra 1/1.5 liters of fuel a minute more than the bosch 044!
i know the chap that owns driven, and i also know they are always sold out of this particular model, especially when the racing season starts
Ebayssä:
http://cgi.ebay.co.uk/UPRATED-COSWORTH- ... 2554498546
Tuottokäyrä:
http://img.auctiva.com/imgdata/9/9/6/1/ ... 1972_o.jpg
Ostin koto Suomesta 2kpl uusi tommosia DA-31, eiköhän noi luulis riittävän hienosti. Ilmottelen sit jos poikii, kun joskus saa käyttöön...
DRIVEN 2 AUTOMOTIVE DA-31 345 LPH INLINE RACE FUEL PUMP
Tällästä kommenttia löysin... http://www.modularfords.com/forums/show ... p?t=139260
ive use a twin DA-31 setup on my rs500... they are very good fuel pumps, ive used a bosch 044 fuel pump in the past and it looks the same, but i tested the flowrate of a 044 next to the DA-31 and the difference was crazy! i cant remeber now but im sure the 31 can pump an extra 1/1.5 liters of fuel a minute more than the bosch 044!
i know the chap that owns driven, and i also know they are always sold out of this particular model, especially when the racing season starts
Ebayssä:
http://cgi.ebay.co.uk/UPRATED-COSWORTH- ... 2554498546
Tuottokäyrä:
http://img.auctiva.com/imgdata/9/9/6/1/ ... 1972_o.jpg
Ostin koto Suomesta 2kpl uusi tommosia DA-31, eiköhän noi luulis riittävän hienosti. Ilmottelen sit jos poikii, kun joskus saa käyttöön...

MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)
-
- Viestit: 1858
- Liittynyt: Ti Syyskuu 28. 22:34:44 2004
- Paikkakunta: Nummela
Re: Tupla pumput cossuun.
Samaa täs itekkin miettinyt...kun sain myityä ton 1:1.7 säätimen...olisko toi fse:n 3-kalvoinen 1:1 säädin mistään kotosin?juusto_pallero kirjoitti:topiccia lainaten:
sit varmaan vakio b-paineen säädin mettään, mistä uusi, halpa, hyvä?
-Ja savun hälvettyä vaihdamme asentajaa-
KALUSTO:
Sierra Cosworth Replica -86
Lintta -87
Sisu SR 313
Joku käyttis
KALUSTO:
Sierra Cosworth Replica -86
Lintta -87
Sisu SR 313
Joku käyttis
-
- Viestit: 1987
- Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 19:53:15 2002
- Paikkakunta: Tampere / Isojoki
Re: Tupla pumput cossuun.
Toisilla toimii, toisilla ei. Mulla cossussa pelasi hienosti, bemussa tais ainakin 3 sekoilla. Ei näissä kannata kauheasti säästellä, kerralla kunnon säädin vain kiinni.BlackEscort kirjoitti:Samaa täs itekkin miettinyt...kun sain myityä ton 1:1.7 säätimen...olisko toi fse:n 3-kalvoinen 1:1 säädin mistään kotosin?juusto_pallero kirjoitti:topiccia lainaten:
sit varmaan vakio b-paineen säädin mettään, mistä uusi, halpa, hyvä?
Jäsen 194.
HOMMA HANSKASSA, HANSKAT RANSKASSA.
HOMMA HANSKASSA, HANSKAT RANSKASSA.
-
- Viestit: 1858
- Liittynyt: Ti Syyskuu 28. 22:34:44 2004
- Paikkakunta: Nummela
Re: Tupla pumput cossuun.
No kertokee nyt niitä parempia merkkejä. Jos niitä sit löytyy suomesta parempia ja ylihinnoittelemattomia, niin aina parempi...periaatteessahan cossun säädinkin menis, mut, mut mikä siin on et niillä heitetään kuikkaa? Vai onko aika tappanu ne?Jasu kirjoitti:Toisilla toimii, toisilla ei. Mulla cossussa pelasi hienosti, bemussa tais ainakin 3 sekoilla. Ei näissä kannata kauheasti säästellä, kerralla kunnon säädin vain kiinni.BlackEscort kirjoitti:Samaa täs itekkin miettinyt...kun sain myityä ton 1:1.7 säätimen...olisko toi fse:n 3-kalvoinen 1:1 säädin mistään kotosin?juusto_pallero kirjoitti:topiccia lainaten:
sit varmaan vakio b-paineen säädin mettään, mistä uusi, halpa, hyvä?
-Ja savun hälvettyä vaihdamme asentajaa-
KALUSTO:
Sierra Cosworth Replica -86
Lintta -87
Sisu SR 313
Joku käyttis
KALUSTO:
Sierra Cosworth Replica -86
Lintta -87
Sisu SR 313
Joku käyttis
-
- Viestit: 4147
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
- Paikkakunta: Turuus
- Viesti:
Re: Tupla pumput cossuun.
Aeromotive, ainakin itse ollut erittäin tyytyväinen. Tuli tuo "isompi" malli vahingossa otettua mutta eipä ole haitannut millään lailla toimintaa.BlackEscort kirjoitti:No kertokee nyt niitä parempia merkkejä. Jos niitä sit löytyy suomesta parempia ja ylihinnoittelemattomia, niin aina parempi...periaatteessahan cossun säädinkin menis, mut, mut mikä siin on et niillä heitetään kuikkaa? Vai onko aika tappanu ne?juusto_pallero kirjoitti: Toisilla toimii, toisilla ei. Mulla cossussa pelasi hienosti, bemussa tais ainakin 3 sekoilla. Ei näissä kannata kauheasti säästellä, kerralla kunnon säädin vain kiinni.
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer
-
- Viestit: 1858
- Liittynyt: Ti Syyskuu 28. 22:34:44 2004
- Paikkakunta: Nummela
Re: Tupla pumput cossuun.
Ja putka mistä hommasit?Aksu kirjoitti:Aeromotive, ainakin itse ollut erittäin tyytyväinen. Tuli tuo "isompi" malli vahingossa otettua mutta eipä ole haitannut millään lailla toimintaa.BlackEscort kirjoitti:No kertokee nyt niitä parempia merkkejä. Jos niitä sit löytyy suomesta parempia ja ylihinnoittelemattomia, niin aina parempi...periaatteessahan cossun säädinkin menis, mut, mut mikä siin on et niillä heitetään kuikkaa? Vai onko aika tappanu ne?juusto_pallero kirjoitti: Toisilla toimii, toisilla ei. Mulla cossussa pelasi hienosti, bemussa tais ainakin 3 sekoilla. Ei näissä kannata kauheasti säästellä, kerralla kunnon säädin vain kiinni.
-Ja savun hälvettyä vaihdamme asentajaa-
KALUSTO:
Sierra Cosworth Replica -86
Lintta -87
Sisu SR 313
Joku käyttis
KALUSTO:
Sierra Cosworth Replica -86
Lintta -87
Sisu SR 313
Joku käyttis
-
- Viestit: 4147
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
- Paikkakunta: Turuus
- Viesti:
Re: Tupla pumput cossuun.
Racersplace,Keravalla.BlackEscort kirjoitti:Ja putka mistä hommasit?
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer