Tupla pumput cossuun.

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

AkiS
Viestit: 2042
Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 17:24:42 2002
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja AkiS » Ke Huhtikuu 20. 17:09:11 2005

Itellä ollu jo parivuotta kaks iS vakio pumppua rinnakkain ja vakio pensalinjoilla... Ja orkkis tuloletku haarotettu noille. Ei onkelmia tähän menessä ollut ja kakku on riittänyt...
2.2iS T16 4x4 'raceprojekti'
XR4Ti 'futureprojekt'
EVO8 'projekt talvimiina'
ST220 'käyttis projekt'
Sprinter 318

450EXC 6D
TE300i

Slowmotion Motorsport
#69

Walderama
Viestit: 423
Liittynyt: Ti Joulukuu 25. 0:35:12 2001

Viesti Kirjoittaja Walderama » Ke Huhtikuu 20. 18:56:54 2005

Yksi pumppu=vähemmän liitoksia ja hajoavia osia

aeromotive tai paxton pumppu ja racersplace auttaa.
Tai maailmalta alk 300$
Heikosta lompakosta kärsii koko harrastus.
Mutta kohta rävähtää, se on vissi =)

kynsi
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja kynsi » Ke Huhtikuu 20. 21:38:58 2005

Sarjakytkentä ei varmasti ole parempi kuin rinnan. Ellei ole ihan hirmu paineet ja pienempi tuotontarve.

SLEI
Viestit: 2740
Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
Paikkakunta: Otalampi

Viesti Kirjoittaja SLEI » To Huhtikuu 21. 14:23:34 2005

Jos laitetaan esim. kaksi Cossun pumppua sarjaan niin siitä tankissa kiinni olevasta otetaan tietenkin takaiskuventtiili pois sehän rajoittaa virtauksia, painepumppu pitää linjan täynnä ja paineistettuna.
"Syöttöpumppu" pumppaa paaaaljon enemmän tavaraa ns. nollavastapaineella ja painepumppu saa sisäänsä paljon enemmän bensaa pumpattuna kuin painovoimaisesti, eihän tuollaiset ruiskujen pumput ime yhtään, ruoka pitää kantaa nenän eteen.
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi

sierra4x4tbo
Viestit: 5172
Liittynyt: Pe Lokakuu 4. 13:22:52 2002
Paikkakunta: In the forest, picking up mushrooms!
Viesti:

Viesti Kirjoittaja sierra4x4tbo » To Huhtikuu 21. 15:09:26 2005

SLEI kirjoitti:Jos laitetaan esim. kaksi Cossun pumppua sarjaan niin siitä tankissa kiinni olevasta otetaan tietenkin takaiskuventtiili pois sehän rajoittaa virtauksia, painepumppu pitää linjan täynnä ja paineistettuna.
"Syöttöpumppu" pumppaa paaaaljon enemmän tavaraa ns. nollavastapaineella ja painepumppu saa sisäänsä paljon enemmän bensaa pumpattuna kuin painovoimaisesti, eihän tuollaiset ruiskujen pumput ime yhtään, ruoka pitää kantaa nenän eteen.
Eikös tuohon riitä siirtopumppu?
BMW - Elämää ohituskaistalla. 8)

Mushroom Motorsport - making Cosworths run faster since 2003
--=MaxTuned.com=--

SLEI
Viestit: 2740
Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
Paikkakunta: Otalampi

Viesti Kirjoittaja SLEI » To Huhtikuu 21. 15:29:13 2005

sierra4x4tbo kirjoitti:
SLEI kirjoitti:Jos laitetaan esim. kaksi Cossun pumppua sarjaan niin siitä tankissa kiinni olevasta otetaan tietenkin takaiskuventtiili pois sehän rajoittaa virtauksia, painepumppu pitää linjan täynnä ja paineistettuna.
"Syöttöpumppu" pumppaa paaaaljon enemmän tavaraa ns. nollavastapaineella ja painepumppu saa sisäänsä paljon enemmän bensaa pumpattuna kuin painovoimaisesti, eihän tuollaiset ruiskujen pumput ime yhtään, ruoka pitää kantaa nenän eteen.
Eikös tuohon riitä siirtopumppu?
Käyhän se tietenkin, mutta onko riittävän tehokkaat siirtopumput yhtään halvempia kuin noi ruiskupumputkaan?
Eikö tämä Cossussa helpoiten onnistuisi jättämällä alkuperäinen siirtopumpuksi ja perään sitten parempi? Tietenkin sillä edellytyksellä, että se alkuperäinen ei ole jo sökö.
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi

tumppe
CRSC jäsen 2015
Viestit: 6264
Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
Paikkakunta: Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja tumppe » Su Heinäkuu 30. 15:15:51 2006

Mulla rupee alkuperänen pumppu oleen luovutus kunnos, eikä se oikeen taho riittää jos nostan ahtoja...

Mutta siis kysymys onkin että mikä olis hyvä/riittävä "siirtopumpuksi" ja keräys säiliön jälkeen tarttis olla KUNNON ISO PUMPPU n.600-800hp.lle riittävä...

Minkä merkkiset, malliset, hintaset ja mistä kannattais kysellä??? :?
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)

ytte
Viestit: 1555
Liittynyt: Ke Tammikuu 9. 7:47:29 2002
Paikkakunta: Pyhäjärvi

Viesti Kirjoittaja ytte » Ti Elokuu 1. 14:14:19 2006

tumppe kirjoitti:Mulla rupee alkuperänen pumppu oleen luovutus kunnos, eikä se oikeen taho riittää jos nostan ahtoja...

Mutta siis kysymys onkin että mikä olis hyvä/riittävä "siirtopumpuksi" ja keräys säiliön jälkeen tarttis olla KUNNON ISO PUMPPU n.600-800hp.lle riittävä...

Minkä merkkiset, malliset, hintaset ja mistä kannattais kysellä??? :?
Itse kahtelisin ihan vapari kaasarimallin pumppuja jotka kestää ilman vastapainetta. Eikai siirtopumpus mitään jättesuurta tarvii ja laittaa vaikka kaks pientä.

tumppe
CRSC jäsen 2015
Viestit: 6264
Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
Paikkakunta: Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja tumppe » Ti Elokuu 1. 14:48:04 2006

ytte kirjoitti: Itse kahtelisin ihan vapari kaasarimallin pumppuja jotka kestää ilman vastapainetta. Eikai siirtopumpus mitään jättesuurta tarvii ja laittaa vaikka kaks pientä.
En kyllä noin ala tehä, ku toi menee (mun mielestä) taas "kokeilu" osastolle, ei kiinnosta "kokeilla" toimiiko, ku täytyy saada 99.9% varmasti toimiva paketti, niin voin jatkaa muiden osien osalta virittämistä...
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)

kynsi
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja kynsi » Ti Elokuu 1. 17:41:56 2006

tumppe kirjoitti:
ytte kirjoitti: Itse kahtelisin ihan vapari kaasarimallin pumppuja jotka kestää ilman vastapainetta. Eikai siirtopumpus mitään jättesuurta tarvii ja laittaa vaikka kaks pientä.
En kyllä noin ala tehä, ku toi menee (mun mielestä) taas "kokeilu" osastolle, ei kiinnosta "kokeilla" toimiiko, ku täytyy saada 99.9% varmasti toimiva paketti, niin voin jatkaa muiden osien osalta virittämistä...
Siirtopumpulla ei tässä tapauksessa varmaan tarkoitetakaan siirtopumppua.

tumppe
CRSC jäsen 2015
Viestit: 6264
Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
Paikkakunta: Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja tumppe » Ti Elokuu 1. 21:56:54 2006

kynsi kirjoitti:Siirtopumpulla ei tässä tapauksessa varmaan tarkoitetakaan siirtopumppua.
Eipä oikeastaan, eli periaatteessa vakio pumppu riittäis (ehkä) sopivasti työntämään soppaa kerääjäsäiliöön ja kerääjäsäiliöstä sais ISO pumppu ryystettyä soppaa haukkomatta ilmaa.

En huomannu mainita että mulla on aika "reippaan" kokonen se kerääjäsäiliökin joka auton mukana tuli ja joka ois tarkotus laittaa vararengas koteloon ison pumpun kera.

Eli vinkkejä pumpuista --> Noin vakiota vastaavan kokoinen siirtopumpuks ja n.600-800hp riittävä isompi pumppu ois hakuses, tietysti uudet tai uuden kuntoisetkin kiinnostaa... :wink:
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)

SLEI
Viestit: 2740
Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
Paikkakunta: Otalampi

Viesti Kirjoittaja SLEI » Ke Elokuu 2. 3:02:05 2006

Aeromotivella on ainakin "miehekkään" kokoisia ruiskupumppuja.
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi

tumppe
CRSC jäsen 2015
Viestit: 6264
Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
Paikkakunta: Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja tumppe » Ke Elokuu 2. 14:49:49 2006

SLEI kirjoitti:Aeromotivella on ainakin "miehekkään" kokoisia ruiskupumppuja.
Siis onks toi valmistaja vai myyjä?
Jos valmistaja, niin missä myydään?
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)

THR
Viestit: 4915
Liittynyt: Su Joulukuu 14. 13:22:05 2003
Paikkakunta: Suomussalmi

Viesti Kirjoittaja THR » Ke Elokuu 2. 14:52:26 2006

Veikkaan et tästä kyse: http://www.aeromotiveinc.com/

THR
Viestit: 4915
Liittynyt: Su Joulukuu 14. 13:22:05 2003
Paikkakunta: Suomussalmi

Viesti Kirjoittaja THR » Ke Elokuu 2. 14:54:41 2006

Tuolta löytyy kunnon pumppu(riittää 2000hv) jos vain raskii sijoittaa 750€ :lol: :lol:
http://www.virtalaracing.com/

ytte
Viestit: 1555
Liittynyt: Ke Tammikuu 9. 7:47:29 2002
Paikkakunta: Pyhäjärvi

Viesti Kirjoittaja ytte » Ke Elokuu 2. 16:32:35 2006

Onhan noita isoja pumppuja mut jenkkien aeromotive pumpuissa lukee että race only :D Saattavat ottaa lämpöö itteensä.

Millaseen käyttöön tuo nyt sit tulis, osaa porukak vähä paremmin neuvoo eikä tarvii kaikenlaista turhaa pumppua ehdottaa?


Edit: tuollahan se lukikin minkä tehonne on kone. Varmana vakio cossun pumppu riittää kerääjäsäiliöön täyttöön ja pääpumpus vaikka race mallin bosch.

tumppe
CRSC jäsen 2015
Viestit: 6264
Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
Paikkakunta: Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja tumppe » Ke Elokuu 2. 22:00:44 2006

ytte kirjoitti:Onhan noita isoja pumppuja mut jenkkien aeromotive pumpuissa lukee että race only :D Saattavat ottaa lämpöö itteensä.

Millaseen käyttöön tuo nyt sit tulis, osaa porukak vähä paremmin neuvoo eikä tarvii kaikenlaista turhaa pumppua ehdottaa?


Edit: tuollahan se lukikin minkä tehonne on kone. Varmana vakio cossun pumppu riittää kerääjäsäiliöön täyttöön ja pääpumpus vaikka race mallin bosch.
Tuskin oot koneen teho tietoja mistään saanu, kun en itekkään tehoja tiedä... :wink:

Niin ja koneessa on jotain "namia" jo "sopivasti", jonka takia tarvin järeemmän pumpun (+isommat suuttimet), ettei soppa lopu ísommilla (n.1.2-1.8bar tai+) ahdoilla.

Auto on käytännössä "katuauto", vaikka ajomukavuus onkin lähempänä rata-auton tasoa ja teho tavoite on n.450-500hp, jonka vuoksi aattelin hommata heti riittävän ison pumpun syöttämään menovettä.
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)

Yrkesman
Viestit: 1181
Liittynyt: Ke Huhtikuu 3. 17:43:25 2002
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Yrkesman » Ke Elokuu 2. 22:26:14 2006

Osta tommonen Aeromotiven A1000. Luulis riittävän, tai jos meinaat ettei se riitä niin sitten tommonen "Pro series" pumppu.

Cosesc
Viestit: 1602
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 8:24:26 2001
Paikkakunta: Raswajokilaakso

Viesti Kirjoittaja Cosesc » Ke Elokuu 2. 22:50:29 2006

Kerääjäsäiliön siirtopumpuksi ei todellakaan kannata laittaa mitään Facetin RED TOP- tyyppistä mäntätoimista pumppua. Omalla kokemuksella voin kertoa että ei kestä edes yhtä kesää kun mäntä hakkaa kokoajan kun painetta säiliöön ei tule. Aikanaan kun mulla oli se mk 2 escortti cossun moottorilla, siinä oli 2 kpl cossun vakiobensapumppuja rinnakkain, eli molempiin tuli omat tulolinjat kerääjästä. Pumppujen jälkeen molemmista pumpuista yhdistyi linjat yhteen putkeen josta polttoaine lähti suutintukille. Siirtopumppuna käytin parin tuhoutuneen mäntätoimisen jälkeen pyörivää (hardi) pumppua. Paluulinja suutintukilta luonnollisesti tuli takaisin tankkiin kerääjäsäiliön kautta ylivuotolinjasta. Ja toimi kuin kello... 8)
Ford Sierra cosworth 4x4 GrA
Ford Sierra RS cosworth GrA
MB 814 huoltoauto
Honda CR500R
Honda CRF450R -08
Yamaha DT 175 MX -80
Yamaha YZ 490 -84

"KAIKEN SAA RIKKI"

SLEI
Viestit: 2740
Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
Paikkakunta: Otalampi

Viesti Kirjoittaja SLEI » To Elokuu 3. 13:48:46 2006

"KUNNON ISO PUMPPU n.600-800hp.lle riittävä..." tältä pohjalta niitä pumppuja ruvettiin tarjoamaan, mutta kyllä ym. 450-500hv tehoille riittää esim. Bosch 044 varsinkin jos se ruokitaan toimivasta kerääjäsäiliöstä.
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi

ytte
Viestit: 1555
Liittynyt: Ke Tammikuu 9. 7:47:29 2002
Paikkakunta: Pyhäjärvi

Viesti Kirjoittaja ytte » To Elokuu 3. 15:07:12 2006

tumppe kirjoitti:
ytte kirjoitti:Onhan noita isoja pumppuja mut jenkkien aeromotive pumpuissa lukee että race only :D Saattavat ottaa lämpöö itteensä.

Millaseen käyttöön tuo nyt sit tulis, osaa porukak vähä paremmin neuvoo eikä tarvii kaikenlaista turhaa pumppua ehdottaa?


Edit: tuollahan se lukikin minkä tehonne on kone. Varmana vakio cossun pumppu riittää kerääjäsäiliöön täyttöön ja pääpumpus vaikka race mallin bosch.
Tuskin oot koneen teho tietoja mistään saanu, kun en itekkään tehoja tiedä... :wink:

Niin ja koneessa on jotain "namia" jo "sopivasti", jonka takia tarvin järeemmän pumpun (+isommat suuttimet), ettei soppa lopu ísommilla (n.1.2-1.8bar tai+) ahdoilla.

Auto on käytännössä "katuauto", vaikka ajomukavuus onkin lähempänä rata-auton tasoa ja teho tavoite on n.450-500hp, jonka vuoksi aattelin hommata heti riittävän ison pumpun syöttämään menovettä.
"Eli vinkkejä pumpuista --> Noin vakiota vastaavan kokoinen siirtopumpuks ja n.600-800hp riittävä isompi pumppu ois hakuses, tietysti uudet tai uuden kuntoisetkin kiinnostaa..."

Tuossahan tuo sinun tehotavoite luki. 450-500hp tehoille riittää melkein cossun vakio pumppu, mut osta se isompi race bossi niin saat sitä ajomukavuutta ;)

Timo
Viestit: 2229
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 20:23:19 2001

Viesti Kirjoittaja Timo » To Elokuu 3. 15:45:48 2006

SLEI kirjoitti:"KUNNON ISO PUMPPU n.600-800hp.lle riittävä..." tältä pohjalta niitä pumppuja ruvettiin tarjoamaan, mutta kyllä ym. 450-500hv tehoille riittää esim. Bosch 044 varsinkin jos se ruokitaan toimivasta kerääjäsäiliöstä.
näin on. ja vakiopumpulla/linjastolla itse mittasin +500hv.
Ex: Cosworth 664hv
Ex: 14 x Cosworth 2wd&4wd
Ex: CLS AMG Widebody
Ex: E60 M5 Eisenmann Race
Ex: E55AMG Kleemann
Nyx: BMW M5 F10 700hv

magelius
Viestit: 783
Liittynyt: Pe Joulukuu 13. 12:45:03 2002

Viesti Kirjoittaja magelius » To Elokuu 10. 1:49:27 2006

Kun laittaa tuplapumput rinnakkain, niin pitääkö molempiin jättää ne takaiskuventtiilit siihen pumpun päähän paikalleen? Vai voiko ne ottaa välistä pois ahdistamasta?

SLEI
Viestit: 2740
Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
Paikkakunta: Otalampi

Viesti Kirjoittaja SLEI » To Elokuu 10. 3:38:32 2006

magelius kirjoitti:Kun laittaa tuplapumput rinnakkain, niin pitääkö molempiin jättää ne takaiskuventtiilit siihen pumpun päähän paikalleen? Vai voiko ne ottaa välistä pois ahdistamasta?
Jos ne on rinnan niin pitää niissä silloin olla kummassakin takaisku ellei yhdistä pumppuja yhteiseen kiskoon ja siihen sitten yhteistä takaiskua.
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi

ytte
Viestit: 1555
Liittynyt: Ke Tammikuu 9. 7:47:29 2002
Paikkakunta: Pyhäjärvi

Viesti Kirjoittaja ytte » To Elokuu 10. 16:47:28 2006

ratsastetaan aiheella.

Noi Carterin "roots" pumput varmaan kestää siirtopumppuna vai tarviiko nekin vähä vastapainetta?

kynsi
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja kynsi » La Elokuu 12. 12:32:41 2006

Poisto aiheuttaa linjaston tyhjenemistä, kun sammutetaan, eli käynnistysongelmia. Itse otin molemmista pois, koska olivat banjoliittimessä sisällä ja banjoliitin vaihtui suoraan puristusliitokseen. Kisapelissä takaiskut turhia 8) .

magelius
Viestit: 783
Liittynyt: Pe Joulukuu 13. 12:45:03 2002

Viesti Kirjoittaja magelius » La Huhtikuu 14. 20:53:21 2007

Ongelma tuplapumppujen kanssa. Bpaineita ei saa laskettua alle 3.3bar. Mulla on 10mm meno ja paluu linja ja kumpikaan linja ei ahista.
Vika on paikallistettu bensatankin paluuliitokseen. Eli otin siitä paluun irti ja pistin sen jerrykannuun, niin silloin pysty säätää bpaineet vaikka 2bar. Sitten kun pistän paluun tankkiin kiinni, niin paineet kiipee 3.3bar minimissää.
Eli mikä siellä tankissa voi ahistaa, yritin putsailla sitä paineilmalla ja rautalangalla, ei auttanut.
Onko muilla ollu samaa ongelmaa? Vai oletteko tehneet isomman paluun siihen tankkiin?

wex4
CRSC jäsen 2015
Viestit: 293
Liittynyt: La Kesäkuu 3. 14:24:52 2006
Paikkakunta: 09-area border guard

Viesti Kirjoittaja wex4 » Su Huhtikuu 15. 8:48:47 2007

magelius kirjoitti:Ongelma tuplapumppujen kanssa. Bpaineita ei saa laskettua alle 3.3bar. Mulla on 10mm meno ja paluu linja ja kumpikaan linja ei ahista.
Vika on paikallistettu bensatankin paluuliitokseen. Eli otin siitä paluun irti ja pistin sen jerrykannuun, niin silloin pysty säätää bpaineet vaikka 2bar. Sitten kun pistän paluun tankkiin kiinni, niin paineet kiipee 3.3bar minimissää.
Eli mikä siellä tankissa voi ahistaa, yritin putsailla sitä paineilmalla ja rautalangalla, ei auttanut.
Onko muilla ollu samaa ongelmaa? Vai oletteko tehneet isomman paluun siihen tankkiin?
Tankissa oleva bensa voi jarruttaa,paluuputki yleensä lähellä pohjaa ettei lorina alkais ahdistaa,jossain tapauksissa joutunut laittaa heti regun jälkeen 14mm x 50cm kumiletkun ottamaan avauspaineen vastaan.

magelius
Viestit: 783
Liittynyt: Pe Joulukuu 13. 12:45:03 2002

Viesti Kirjoittaja magelius » Ma Huhtikuu 16. 18:33:20 2007

Huomasin vielä semmosen asian. Kun irrottaa tankin pohjasta paluuletkun irti, niin bensa valuu tankista suoraan alaspäin.. Luulis että sen pitäis tulee kaaressa samaan tyyliin kun öljyjä vaihtaa..

Timo
Viestit: 2229
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 20:23:19 2001

Viesti Kirjoittaja Timo » Ma Huhtikuu 16. 18:58:38 2007

magelius kirjoitti:Huomasin vielä semmosen asian. Kun irrottaa tankin pohjasta paluuletkun irti, niin bensa valuu tankista suoraan alaspäin.. Luulis että sen pitäis tulee kaaressa samaan tyyliin kun öljyjä vaihtaa..
oisko sulla liian tiivis tankinkorkki, ei huohota?

mulla on tuplapumput 2 x 044, ja vakio paluulinjasto, ei ongelmia paineiden laskun kanssa..
Ex: Cosworth 664hv
Ex: 14 x Cosworth 2wd&4wd
Ex: CLS AMG Widebody
Ex: E60 M5 Eisenmann Race
Ex: E55AMG Kleemann
Nyx: BMW M5 F10 700hv

Hena
Viestit: 1409
Liittynyt: Ti Huhtikuu 9. 16:42:19 2002

Viesti Kirjoittaja Hena » Ma Huhtikuu 16. 19:42:07 2007

Timo kirjoitti:
magelius kirjoitti:Huomasin vielä semmosen asian. Kun irrottaa tankin pohjasta paluuletkun irti, niin bensa valuu tankista suoraan alaspäin.. Luulis että sen pitäis tulee kaaressa samaan tyyliin kun öljyjä vaihtaa..
oisko sulla liian tiivis tankinkorkki, ei huohota?

mulla on tuplapumput 2 x 044, ja vakio paluulinjasto, ei ongelmia paineiden laskun kanssa..
Tekee samaa tankinkorkki aukikin, eli ei oo siinä vikaa.
Toyota Supra TT

Timo
Viestit: 2229
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 20:23:19 2001

Viesti Kirjoittaja Timo » Ma Huhtikuu 16. 19:49:31 2007

nyt mä keksin, laita törkeästi lisää ahtopainetta niin on pakko laittaa b-paineet korkeiks, sit vaan ruiskulla säädät joutavat käynnit kohdalleen.. :wink:
Ex: Cosworth 664hv
Ex: 14 x Cosworth 2wd&4wd
Ex: CLS AMG Widebody
Ex: E60 M5 Eisenmann Race
Ex: E55AMG Kleemann
Nyx: BMW M5 F10 700hv

magelius
Viestit: 783
Liittynyt: Pe Joulukuu 13. 12:45:03 2002

Viesti Kirjoittaja magelius » Ma Huhtikuu 16. 21:25:17 2007

Nii saishan sen tolleinki toimimaan.. Mut jotain vikaa siel tankissa on. Tietäis ees millanen se on sieltä sisältä se paluupuoli, ni vois ratkoo mikä siel ahistaa..
Kävi myös mielessä että ostais uuden tankin ja kokeilisin sillä.

Sierra-"i" 83--1.90 (Ø58mm, 5.89--1.90 tarkista). . . . . . 25-50009 72.50e

Tietääkö kukaan onko tossa motonetin tankissa niitä "kunnon" kerääjäsäiliöitä/loiskelevyjä siellä sisällä? Onko muut käyttäny motonetin tankkia cossussa?

sierra4x4tbo
Viestit: 5172
Liittynyt: Pe Lokakuu 4. 13:22:52 2002
Paikkakunta: In the forest, picking up mushrooms!
Viesti:

Viesti Kirjoittaja sierra4x4tbo » Ma Huhtikuu 16. 22:11:20 2007

magelius kirjoitti:Huomasin vielä semmosen asian. Kun irrottaa tankin pohjasta paluuletkun irti, niin bensa valuu tankista suoraan alaspäin.. Luulis että sen pitäis tulee kaaressa samaan tyyliin kun öljyjä vaihtaa..
Tankissa oleva esisuodatin tukkeessa, tankki vaihtoon..

Tai sitten teet niinkuin minä ja teet "pienen" aukon tankin yläpintaan josta saat käden tankkiin ja revittyä sen esisuodattimen mäjelle. Sitten vaan kemppiliimalla tankki takas nippuun. HUOM! Omalla vastuulla.. :wink:

Ennen pumppua pitää sitten laittaa erillinen esisuodatin ettei hiekanjyvä yms. hajoita pumppua. Joissakin Boschin pumpuissa on sisällä tuollainen esisuodatin, esim. omassa -044 pumpussa sellainen oli.
BMW - Elämää ohituskaistalla. 8)

Mushroom Motorsport - making Cosworths run faster since 2003
--=MaxTuned.com=--

hilteri
Viestit: 1043
Liittynyt: To Maaliskuu 4. 20:06:31 2004
Paikkakunta: pohjois-suomi

Viesti Kirjoittaja hilteri » Ti Huhtikuu 17. 0:16:00 2007

magelius kirjoitti:Nii saishan sen tolleinki toimimaan.. Mut jotain vikaa siel tankissa on. Tietäis ees millanen se on sieltä sisältä se paluupuoli, ni vois ratkoo mikä siel ahistaa..
Kävi myös mielessä että ostais uuden tankin ja kokeilisin sillä.

Sierra-"i" 83--1.90 (Ø58mm, 5.89--1.90 tarkista). . . . . . 25-50009 72.50e

Tietääkö kukaan onko tossa motonetin tankissa niitä "kunnon" kerääjäsäiliöitä/loiskelevyjä siellä sisällä? Onko muut käyttäny motonetin tankkia cossussa?
mun cossussa on motonetin tankki, en tiiä mitä loiskelevyjä tai muuta sisällä on mut hyvin toimii.

THR
Viestit: 4915
Liittynyt: Su Joulukuu 14. 13:22:05 2003
Paikkakunta: Suomussalmi

Viesti Kirjoittaja THR » Ti Huhtikuu 17. 15:04:13 2007

hilteri kirjoitti:
magelius kirjoitti:Nii saishan sen tolleinki toimimaan.. Mut jotain vikaa siel tankissa on. Tietäis ees millanen se on sieltä sisältä se paluupuoli, ni vois ratkoo mikä siel ahistaa..
Kävi myös mielessä että ostais uuden tankin ja kokeilisin sillä.

Sierra-"i" 83--1.90 (Ø58mm, 5.89--1.90 tarkista). . . . . . 25-50009 72.50e

Tietääkö kukaan onko tossa motonetin tankissa niitä "kunnon" kerääjäsäiliöitä/loiskelevyjä siellä sisällä? Onko muut käyttäny motonetin tankkia cossussa?
mun cossussa on motonetin tankki, en tiiä mitä loiskelevyjä tai muuta sisällä on mut hyvin toimii.
Sinun cossussa on hyvä tarvike tankki meinaan samanlainen kaukalo kuin cossun orkinaalissa :wink:

THR
Viestit: 4915
Liittynyt: Su Joulukuu 14. 13:22:05 2003
Paikkakunta: Suomussalmi

Viesti Kirjoittaja THR » La Kesäkuu 16. 5:21:59 2007

Miten ollette toteuttaneet paluun meinaan kun on niin pieni tankissa et kannattaako tehdä uus isonpi putki tankkiin?Seka hitsata toiselle pumpulle uus lähtö et sais kumpi pumppu oman ns imun? :roll: Magelius,timo ,skorppi...apuja :D

ja vielä et kumpi parenpi sarjaan vai rinnan pumput 8) :roll: :?:

Hena
Viestit: 1409
Liittynyt: Ti Huhtikuu 9. 16:42:19 2002

Viesti Kirjoittaja Hena » La Kesäkuu 16. 9:14:31 2007

timoheikkinen792 kirjoitti:Miten ollette toteuttaneet paluun meinaan kun on niin pieni tankissa et kannattaako tehdä uus isonpi putki tankkiin?Seka hitsata toiselle pumpulle uus lähtö et sais kumpi pumppu oman ns imun? :roll: Magelius,timo ,skorppi...apuja :D

ja vielä et kumpi parenpi sarjaan vai rinnan pumput 8) :roll: :?:
Ei tarvii paluuta vaihtaa isompaan ja ennen pumppuja riittää Y-haara, eli haarottaaa sen yhen lähdön molemmille.

Ja pumput rinnakkain. Eli tulot ja lähdöt yhessä keskenään..
Toyota Supra TT

THR
Viestit: 4915
Liittynyt: Su Joulukuu 14. 13:22:05 2003
Paikkakunta: Suomussalmi

Viesti Kirjoittaja THR » La Kesäkuu 16. 20:39:10 2007

Hena kirjoitti:
timoheikkinen792 kirjoitti:Miten ollette toteuttaneet paluun meinaan kun on niin pieni tankissa et kannattaako tehdä uus isonpi putki tankkiin?Seka hitsata toiselle pumpulle uus lähtö et sais kumpi pumppu oman ns imun? :roll: Magelius,timo ,skorppi...apuja :D

ja vielä et kumpi parenpi sarjaan vai rinnan pumput 8) :roll: :?:
Ei tarvii paluuta vaihtaa isompaan ja ennen pumppuja riittää Y-haara, eli haarottaaa sen yhen lähdön molemmille.

Ja pumput rinnakkain. Eli tulot ja lähdöt yhessä keskenään..
Kahtelein vasaraisen cossun alle ja siinä pisti silmään et oli otettu kummallekin pumpulle oma lähtö tankista :roll:

Juusto_Pallero
Viestit: 2216
Liittynyt: La Marraskuu 4. 16:57:31 2006
Paikkakunta: otalampi

Re: Tupla pumput cossuun.

Viesti Kirjoittaja Juusto_Pallero » Ke Joulukuu 9. 15:45:27 2009

topiccia lainaten:

tarvis nyt sierraan uudet bensalinjat varmaan tehdä. pumppu bosch 044 motorsport, suuttimet 760cc.

ajattelin tehdä teräspunos päällysteisestä letkusta. onko 10mm sisähalkasijaltaan hyvä? pitäisikö paluupuoli olla ahtaampi?

sit varmaan vakio b-paineen säädin mettään, mistä uusi, halpa, hyvä? :D
Ford Sierra Cosworth 4x4 -90
Ford Sierra Rs Cosworth -86

matsu
Viestit: 1696
Liittynyt: La Tammikuu 14. 12:56:26 2006

Re: Tupla pumput cossuun.

Viesti Kirjoittaja matsu » Ke Joulukuu 9. 16:00:11 2009

Minua on kyllä aina valistettu että tulo ja paluu putket pitäis tehdä saman kokoisiksi...

Juusto_Pallero
Viestit: 2216
Liittynyt: La Marraskuu 4. 16:57:31 2006
Paikkakunta: otalampi

Re: Tupla pumput cossuun.

Viesti Kirjoittaja Juusto_Pallero » Ke Joulukuu 9. 16:17:44 2009

matsu kirjoitti:Minua on kyllä aina valistettu että tulo ja paluu putket pitäis tehdä saman kokoisiksi...
selvä, eli tulo ja paluu samankokoseksi. onko 10mm sitten ok vai isompi?
Ford Sierra Cosworth 4x4 -90
Ford Sierra Rs Cosworth -86

magelius
Viestit: 783
Liittynyt: Pe Joulukuu 13. 12:45:03 2002

Re: Tupla pumput cossuun.

Viesti Kirjoittaja magelius » Ke Joulukuu 9. 17:09:36 2009

juusto_pallero kirjoitti:onko 10mm sitten ok vai isompi?
10mm riittää aika pitkälle! Ei tarvii isompaa

tumppe
CRSC jäsen 2015
Viestit: 6264
Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: Tupla pumput cossuun.

Viesti Kirjoittaja tumppe » Ma Helmikuu 22. 19:52:27 2010

Tietääks kukaan tälläsistä pumpuista mitään?:

DRIVEN 2 AUTOMOTIVE DA-31 345 LPH INLINE RACE FUEL PUMP

Tällästä kommenttia löysin... http://www.modularfords.com/forums/show ... p?t=139260
ive use a twin DA-31 setup on my rs500... they are very good fuel pumps, ive used a bosch 044 fuel pump in the past and it looks the same, but i tested the flowrate of a 044 next to the DA-31 and the difference was crazy! i cant remeber now but im sure the 31 can pump an extra 1/1.5 liters of fuel a minute more than the bosch 044!
i know the chap that owns driven, and i also know they are always sold out of this particular model, especially when the racing season starts


Ebayssä:
http://cgi.ebay.co.uk/UPRATED-COSWORTH- ... 2554498546

Tuottokäyrä:
http://img.auctiva.com/imgdata/9/9/6/1/ ... 1972_o.jpg

Ostin koto Suomesta 2kpl uusi tommosia DA-31, eiköhän noi luulis riittävän hienosti. Ilmottelen sit jos poikii, kun joskus saa käyttöön... :green:
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)

Pykälä
Viestit: 1858
Liittynyt: Ti Syyskuu 28. 22:34:44 2004
Paikkakunta: Nummela

Re: Tupla pumput cossuun.

Viesti Kirjoittaja Pykälä » Ma Helmikuu 22. 22:03:13 2010

juusto_pallero kirjoitti:topiccia lainaten:

sit varmaan vakio b-paineen säädin mettään, mistä uusi, halpa, hyvä? :D
Samaa täs itekkin miettinyt...kun sain myityä ton 1:1.7 säätimen...olisko toi fse:n 3-kalvoinen 1:1 säädin mistään kotosin?
-Ja savun hälvettyä vaihdamme asentajaa-
KALUSTO:
Sierra Cosworth Replica -86
Lintta -87
Sisu SR 313
Joku käyttis

Jasu
Viestit: 1987
Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 19:53:15 2002
Paikkakunta: Tampere / Isojoki

Re: Tupla pumput cossuun.

Viesti Kirjoittaja Jasu » Ma Helmikuu 22. 22:10:38 2010

BlackEscort kirjoitti:
juusto_pallero kirjoitti:topiccia lainaten:

sit varmaan vakio b-paineen säädin mettään, mistä uusi, halpa, hyvä? :D
Samaa täs itekkin miettinyt...kun sain myityä ton 1:1.7 säätimen...olisko toi fse:n 3-kalvoinen 1:1 säädin mistään kotosin?
Toisilla toimii, toisilla ei. Mulla cossussa pelasi hienosti, bemussa tais ainakin 3 sekoilla. Ei näissä kannata kauheasti säästellä, kerralla kunnon säädin vain kiinni.
Jäsen 194.
HOMMA HANSKASSA, HANSKAT RANSKASSA.

Pykälä
Viestit: 1858
Liittynyt: Ti Syyskuu 28. 22:34:44 2004
Paikkakunta: Nummela

Re: Tupla pumput cossuun.

Viesti Kirjoittaja Pykälä » Ma Helmikuu 22. 22:33:20 2010

Jasu kirjoitti:
BlackEscort kirjoitti:
juusto_pallero kirjoitti:topiccia lainaten:

sit varmaan vakio b-paineen säädin mettään, mistä uusi, halpa, hyvä? :D
Samaa täs itekkin miettinyt...kun sain myityä ton 1:1.7 säätimen...olisko toi fse:n 3-kalvoinen 1:1 säädin mistään kotosin?
Toisilla toimii, toisilla ei. Mulla cossussa pelasi hienosti, bemussa tais ainakin 3 sekoilla. Ei näissä kannata kauheasti säästellä, kerralla kunnon säädin vain kiinni.
No kertokee nyt niitä parempia merkkejä. Jos niitä sit löytyy suomesta parempia ja ylihinnoittelemattomia, niin aina parempi...periaatteessahan cossun säädinkin menis, mut, mut mikä siin on et niillä heitetään kuikkaa? Vai onko aika tappanu ne?
-Ja savun hälvettyä vaihdamme asentajaa-
KALUSTO:
Sierra Cosworth Replica -86
Lintta -87
Sisu SR 313
Joku käyttis

Aksu
Viestit: 4147
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
Paikkakunta: Turuus
Viesti:

Re: Tupla pumput cossuun.

Viesti Kirjoittaja Aksu » Ma Helmikuu 22. 22:56:36 2010

BlackEscort kirjoitti:
juusto_pallero kirjoitti: Toisilla toimii, toisilla ei. Mulla cossussa pelasi hienosti, bemussa tais ainakin 3 sekoilla. Ei näissä kannata kauheasti säästellä, kerralla kunnon säädin vain kiinni.
No kertokee nyt niitä parempia merkkejä. Jos niitä sit löytyy suomesta parempia ja ylihinnoittelemattomia, niin aina parempi...periaatteessahan cossun säädinkin menis, mut, mut mikä siin on et niillä heitetään kuikkaa? Vai onko aika tappanu ne?
Aeromotive, ainakin itse ollut erittäin tyytyväinen. Tuli tuo "isompi" malli vahingossa otettua mutta eipä ole haitannut millään lailla toimintaa.
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer

Pykälä
Viestit: 1858
Liittynyt: Ti Syyskuu 28. 22:34:44 2004
Paikkakunta: Nummela

Re: Tupla pumput cossuun.

Viesti Kirjoittaja Pykälä » Ma Helmikuu 22. 22:59:34 2010

Aksu kirjoitti:
BlackEscort kirjoitti:
juusto_pallero kirjoitti: Toisilla toimii, toisilla ei. Mulla cossussa pelasi hienosti, bemussa tais ainakin 3 sekoilla. Ei näissä kannata kauheasti säästellä, kerralla kunnon säädin vain kiinni.
No kertokee nyt niitä parempia merkkejä. Jos niitä sit löytyy suomesta parempia ja ylihinnoittelemattomia, niin aina parempi...periaatteessahan cossun säädinkin menis, mut, mut mikä siin on et niillä heitetään kuikkaa? Vai onko aika tappanu ne?
Aeromotive, ainakin itse ollut erittäin tyytyväinen. Tuli tuo "isompi" malli vahingossa otettua mutta eipä ole haitannut millään lailla toimintaa.
Ja putka mistä hommasit?
-Ja savun hälvettyä vaihdamme asentajaa-
KALUSTO:
Sierra Cosworth Replica -86
Lintta -87
Sisu SR 313
Joku käyttis

Aksu
Viestit: 4147
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
Paikkakunta: Turuus
Viesti:

Re: Tupla pumput cossuun.

Viesti Kirjoittaja Aksu » Ma Helmikuu 22. 23:29:41 2010

BlackEscort kirjoitti:Ja putka mistä hommasit?
Racersplace,Keravalla.
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer

Vastaa Viestiin