Taunus Iso-Atlas öljymäärä
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- CRSC hallitusjäsen
- Viestit: 6559
- Liittynyt: Ti Kesäkuu 25. 11:25:15 2002
- Paikkakunta: Helsinki..... #54
Taunus Iso-Atlas öljymäärä
Paljonkos öljyä menee taunuksen isoon-atlakseen zf:n lukolla? Litran purkki redlinea hulahti sinne ainakin.
Escort mk1 -70
Transit mk1 -77
Taunus mk3 -81
Toyota Hilux Surf SSR-X Wide Body
Pontiac Trans Am 400 -76
Transit mk1 -77
Taunus mk3 -81
Toyota Hilux Surf SSR-X Wide Body
Pontiac Trans Am 400 -76
-
- Viestit: 690
- Liittynyt: La Tammikuu 8. 0:14:14 2005
- Paikkakunta: vantaa
Re: Taunus Iso-Atlas öljymäärä
1,1 litraa on aika lähellä totuutta,eikös toi ole "jenkki"purnukka,eli ehkä jotain 0,95LJallu kirjoitti:Paljonkos öljyä menee taunukseen isoon-atlakseen zf:n lukolla? Litran purkki redlinea hulahti sinne ainakin.
-
- CRSC hallitusjäsen
- Viestit: 6559
- Liittynyt: Ti Kesäkuu 25. 11:25:15 2002
- Paikkakunta: Helsinki..... #54
Re: Taunus Iso-Atlas öljymäärä
Joo vähä vajaa litrahan se purkki on.
Escort mk1 -70
Transit mk1 -77
Taunus mk3 -81
Toyota Hilux Surf SSR-X Wide Body
Pontiac Trans Am 400 -76
Transit mk1 -77
Taunus mk3 -81
Toyota Hilux Surf SSR-X Wide Body
Pontiac Trans Am 400 -76
-
- Viestit: 3621
- Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 15:04:55 2001
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
Re: Taunus Iso-Atlas öljymäärä
Jallu tota redlinea voi myös "ohentaa" normi perä öljyllä, se viimeinen desi.
#6
Escort -75
Escort -75
-
- Viestit: 78
- Liittynyt: Su Huhtikuu 6. 17:31:56 2003
Re: Taunus Iso-Atlas öljymäärä
ja ehkä kannattaakin.., mulla rupes ainakin zf pitämään helvetillistä ulinaa asfaltilla mutkiin ajettaessa. Mun redline kokeilu loppu siihen, oon kyllä kuullu että siihen ois vielä jotain ainetta mitä vois lisätä jos tollasta ilmenee mut tiedä sitten...Ilkka_H kirjoitti:Jallu tota redlinea voi myös "ohentaa" normi perä öljyllä, se viimeinen desi.
jäsen #323
-
- Viestit: 9717
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
- Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
- Viesti:
Re: Taunus Iso-Atlas öljymäärä
Miksi sitä ohentaa, kun noita RedLinen peräöljyjä on valmiiksi jo kolmea eri versiota. Mistäköhän versiosta kukin nytkin puhuu. Mulla on ainakin perät olleet hiljaisia ja kestäneet kaiken tolla jäykimmällä Heavy Shock Proof tahnalla. Tiedä sitten miksi edellisellä on alkanut ulajamaan.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
-
- Viestit: 6809
- Liittynyt: Pe Kesäkuu 18. 9:45:26 2004
- Paikkakunta: kuopio
Re: Taunus Iso-Atlas öljymäärä
Mitenkä pitkissä mutkissa rupes ulisemaan ?mk1turboic kirjoitti:
ja ehkä kannattaakin.., mulla rupes ainakin zf pitämään helvetillistä ulinaa asfaltilla mutkiin ajettaessa. Mun redline kokeilu loppu siihen, oon kyllä kuullu että siihen ois vielä jotain ainetta mitä vois lisätä jos tollasta ilmenee mut tiedä sitten...
Ettei vaan öljy pääsis pakenemaan putkeen ?
-
- Viestit: 78
- Liittynyt: Su Huhtikuu 6. 17:31:56 2003
Re: Taunus Iso-Atlas öljymäärä
Jep, eli ulina rupes kuulumaan heti kun rattia käänteli heti siis kun lukolle tuli murtoa. Mieleeni tuli että voisikohan kys öljy olla liian sitkeää joka näin ollen aihuttaisi kys ongelmaa. Kyse ei siis ole mistään perän normi jollotuksesta mikä on foordin perille ominaista..henu kirjoitti:Mitenkä pitkissä mutkissa rupes ulisemaan ?mk1turboic kirjoitti:
ja ehkä kannattaakin.., mulla rupes ainakin zf pitämään helvetillistä ulinaa asfaltilla mutkiin ajettaessa. Mun redline kokeilu loppu siihen, oon kyllä kuullu että siihen ois vielä jotain ainetta mitä vois lisätä jos tollasta ilmenee mut tiedä sitten...
Ettei vaan öljy pääsis pakenemaan putkeen ?

jäsen #323
-
- Viestit: 1334
- Liittynyt: Pe Toukokuu 9. 9:26:55 2003
- Paikkakunta: Lammin hämeenlinna
Re: Taunus Iso-Atlas öljymäärä
75w90ns puuttuu ls lisäaineet, eli varmasti paukkuu kitkalukot ja työkoneissa märkäjarrut. kitkalukko tarvitsee ls lisäaineen.mk1turboic kirjoitti:Jep, eli ulina rupes kuulumaan heti kun rattia käänteli heti siis kun lukolle tuli murtoa. Mieleeni tuli että voisikohan kys öljy olla liian sitkeää joka näin ollen aihuttaisi kys ongelmaa. Kyse ei siis ole mistään perän normi jollotuksesta mikä on foordin perille ominaista..henu kirjoitti:Mitenkä pitkissä mutkissa rupes ulisemaan ?mk1turboic kirjoitti:
ja ehkä kannattaakin.., mulla rupes ainakin zf pitämään helvetillistä ulinaa asfaltilla mutkiin ajettaessa. Mun redline kokeilu loppu siihen, oon kyllä kuullu että siihen ois vielä jotain ainetta mitä vois lisätä jos tollasta ilmenee mut tiedä sitten...
Ettei vaan öljy pääsis pakenemaan putkeen ?,vaan lukon ääntelystä. Tässä vielä öljyn tyyppi jos vaikka viisaammat tietäis enemmän RED LINE 75w90ns. Mun lontoon tavaamistaidolla pitäis olla lukkoperä öljyä. Kys. vika poistui heti kun vaihdoin tilalle valvolinen lukkoperä öljyn...
(NS = non-slip)
75W90NS synkroniöljy
Vaihteistoihin joissa vaaditaan GL-5 öljyä (eli on hypoidityyppinen "etuperä", tyypillisesti ranskalaiset). Tämä öljy ei sisällä lainkaan kitkanmuuntimia. Jos samassa öljyssä on kitkalukko, on sekoitettava 75W90NS ja 75W90 Gear Oil suhteessa 50/50
ford escort´79 tic
-
- Viestit: 78
- Liittynyt: Su Huhtikuu 6. 17:31:56 2003
Re: Taunus Iso-Atlas öljymäärä
hyvä et selvis toikin.., mut eipä sit kyllä öljyn myyjäkään tiennyt mitä myi.. 

jäsen #323
-
- Viestit: 1142
- Liittynyt: Ma Elokuu 16. 18:20:59 2004
- Paikkakunta: Hollola
Re: Taunus Iso-Atlas öljymäärä
Vähän karkaa taunuksesta mutta rupesi mietityttämään että miksi esim vinohampaiseen vaihteistoon vaaditaan yleensä vaan GL-4 öljy kun vinohampainen hypoidi tarvii sen GL-5, jos en ihan väärin ole käsittänyt niin hypoidi hammastus on ihan perus vinohampainen rataspari mutta vetopyörä ei ole samassa linjassa lautaspyörän kanssa
-
- Viestit: 1438
- Liittynyt: Ma Tammikuu 7. 21:44:15 2002
- Paikkakunta: Mäntsälä
Re: Taunus Iso-Atlas öljymäärä
Just siksi, että GL-5 on hypoidikosketuksen kanssa toimiva;
hypoidin hampaathan ei ole suorat, ja hammankosketus on liukuva,
kato vaikka tuolta eri hammastuksien erot
http://en.wikipedia.org/wiki/Spiral_bevel_gear
hypoidin hampaathan ei ole suorat, ja hammankosketus on liukuva,
kato vaikka tuolta eri hammastuksien erot
http://en.wikipedia.org/wiki/Spiral_bevel_gear
-
- Viestit: 1142
- Liittynyt: Ma Elokuu 16. 18:20:59 2004
- Paikkakunta: Hollola
Re: Taunus Iso-Atlas öljymäärä
Mutta eikös vinohampaisessa ratasparissa ole aina liukuva kosketus
edit:
jaa vai onkos se sittenkin vinohampaisessa "rullaava" eli kosketuskohta muuttuu mutta ei "hankaa"
edit:
jaa vai onkos se sittenkin vinohampaisessa "rullaava" eli kosketuskohta muuttuu mutta ei "hankaa"
-
- Viestit: 1438
- Liittynyt: Ma Tammikuu 7. 21:44:15 2002
- Paikkakunta: Mäntsälä
Re: Taunus Iso-Atlas öljymäärä
Juu, rullaava voisi olla hyvä kuvaus,
vinohampaisen ideahan on, että kosketus siirtyy hampaalta toiselle saumattomasti, kun moduli ja kulma on oikein valittu
vinohampaisen ideahan on, että kosketus siirtyy hampaalta toiselle saumattomasti, kun moduli ja kulma on oikein valittu
-
- Viestit: 6490
- Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
- Paikkakunta: Nummela
Re: Taunus Iso-Atlas öljymäärä
Hypoidissa tarvittava pintapaineenkesto on moninkertainen verrattuna esim. normaaliin "helikaalihammastukseen". Ja kääntöpuolena GL-5 öljyissä sitten onkin että se on monissa vaihteistotyypeissä "liian liukasta" eli synkronointikehät eivät jarruta nopeuseroa riittävästi.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
-
- Viestit: 1438
- Liittynyt: Ma Tammikuu 7. 21:44:15 2002
- Paikkakunta: Mäntsälä
Re: Taunus Iso-Atlas öljymäärä
Tyypilisesti tämä öljyongelma esiintyy Impissä, kun on integroitu voimansiirto... 

-
- Viestit: 1022
- Liittynyt: Ti Lokakuu 24. 22:42:12 2006
- Paikkakunta: Rovaniemi
Re: Taunus Iso-Atlas öljymäärä
Lukkoperä öljystä ei ole infoa atlaksiin
Mutta enkku akselin lukolle
itse käyttänyt Shell lukkoperä öljyä ympärivuotisesti hyvin toimii ei ongelmia.
Uusista osista tehtiin ainoa mikä ääntelee on ne mustat pyöreät asfaltilla
Myynti litran purkeissa
ralli puolella esim. mobil vastaava jotenkin vaahtoutuu.
Shellit auki 24h ainaski täällä.
Mutta enkku akselin lukolle
itse käyttänyt Shell lukkoperä öljyä ympärivuotisesti hyvin toimii ei ongelmia.
Uusista osista tehtiin ainoa mikä ääntelee on ne mustat pyöreät asfaltilla

Myynti litran purkeissa
ralli puolella esim. mobil vastaava jotenkin vaahtoutuu.

Shellit auki 24h ainaski täällä.

Escort Mk1 GT 2D 1969 1300 RS kilpapalikat cosworth rojekti 1986-2050
Escort Mk2 2D 1980 1300 Automatic
Escort Mk1 2D 1300 1972 kahesti katon kautta ympäri
Escort Mk1 2D 1100 1968 eka Fordini inssiajo esko
Escort Mk1 2D RS2000 1973 orginal kori avattavat ikkunat 6 kpl
Tarpeettomana 4wd Cosworth/OHC ö-pumppu + 4wd ö-suihkuputki
harley.davidsonfi miuku gmail piste com
Escort Mk2 2D 1980 1300 Automatic
Escort Mk1 2D 1300 1972 kahesti katon kautta ympäri
Escort Mk1 2D 1100 1968 eka Fordini inssiajo esko
Escort Mk1 2D RS2000 1973 orginal kori avattavat ikkunat 6 kpl
Tarpeettomana 4wd Cosworth/OHC ö-pumppu + 4wd ö-suihkuputki
harley.davidsonfi miuku gmail piste com