Vai että mersua...
Suutinvikoja(kuulaventtiili vuotaa tai suuttimen sisällä oleva tiiviste pettää. Vuoto menee paluuletkuun, ei näy ulos) ja myös commonrail-pumpun kansien välissä olevat tiivisteet alkaa vuotamaan. Myös rail-paineensäätimen tiivistettä menee joskus (vuotaa paineensäätimen ohi paluuletkuun, vuoto ei näy ulos). Noi viat aiheuttaa kaikki heikkoa käynnistymistä tai käynnistymättömyyttä kokonaan. Pumpun tiivisteitten vuoto tulee ulos asti ja se näkyy.
Myös suuttimen ja kannen välinen kuparitiiviste noista alkaa vuotamaan. Tämä kannattaa korjata heti kun vika ilmenee, koska muuten kanteen saattaa tulla syöpymiä eikä uusikaan tiiviste pidä ilman pohjan koneistusta. Lisäksi ulos vuotanut pikimössö on pirullista putsattavaa. Joissain moottoreissa on imusarjan läpät, läppien vivusto kuluu ja lähtee nivelistä irti, lisäksi EGR-piki liimaa joskus läpät jumiin, joka edistää tehokkaasti vivuston kulumista.
Mitään muuta konepuolen vikaa ei oikein tule mieleen, jostain on joskus menny kiertokangen laakereita. Aivan kelpo moottori, kohtuullisella huolehtimisella tuskin mitään isompia murheita tulee. Melkein kaikki ongelmat noissa on juuri noita yllä mainittuja, eli jotain vuotaa jostain. Aina kannattaa käyttää kunnollista polttoainesuodatinta, se hidastaa huomattavasti suuttimien kulumista.
Sähkövikaa noihin tuppaa tuleen. Sulakerasia/keskuselektroniikka taitaa olla sieltä puolelta heikko lenkki, mutta harvassa tuntuu olevan tai sitten ei osu kohdalle. Yks oli sellanen missä meni virta päälle itsestään, toiseen taas ei meinannut virtaa saada päälle millään
