Mesestä tietoa?

Keskustelua autoilusta ja kaikesta Fordeihin liittyvästä.

Valvoja: CRSC Hallitus

cossuton
Viestit: 2335
Liittynyt: Ke Elokuu 28. 10:13:20 2002
Paikkakunta: Lohja

Mesestä tietoa?

Viesti Kirjoittaja cossuton » Ti Tammikuu 12. 9:44:59 2010

Kokeillaan täällä vähän kepillä jäätä, kun klubissa tykätään bemareista ja nipponeista, niin miksei mersuistakin? :green:

Klubissa tuntuu olevan niin maan per*eleesti tietoa muistakin autoista, niin miksei mersuistakin.. onko kellään kokemusta 2002 --> E-sarjan 220 (eli 149hv) diiseleistä? Miten kestävä kone? Meneekö 400tkm rikki ilman murheita? Entä onko tuollaisessa uudemmassa mallissa lapsuksia muun kuin koneen kanssa? Ottaakohan Veho kovat paukut normihuolloista (120, 140, 160tkm jne)?

Joopa joo..
Jäsen #292

VW Golf GTI -18
MB SLK 320 -00
Ford Fiesta -19

henu
Viestit: 6809
Liittynyt: Pe Kesäkuu 18. 9:45:26 2004
Paikkakunta: kuopio

Re: Mesestä tietoa?

Viesti Kirjoittaja henu » Ti Tammikuu 12. 10:05:26 2010

Nettiautosta ku kahtoo ni onhan noita yli 400 000 ajettuja jokunen, eli kai se jotenkii kestää.
Yhellä tommosella joskus ajoin ja siinä oli reilu 400 tonttua mittarissa ja ihan asialliselle tuntu, ei nitissy eikä natissu.

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Re: Mesestä tietoa?

Viesti Kirjoittaja olafu » Ke Tammikuu 13. 0:09:08 2010

Vai että mersua...
Suutinvikoja(kuulaventtiili vuotaa tai suuttimen sisällä oleva tiiviste pettää. Vuoto menee paluuletkuun, ei näy ulos) ja myös commonrail-pumpun kansien välissä olevat tiivisteet alkaa vuotamaan. Myös rail-paineensäätimen tiivistettä menee joskus (vuotaa paineensäätimen ohi paluuletkuun, vuoto ei näy ulos). Noi viat aiheuttaa kaikki heikkoa käynnistymistä tai käynnistymättömyyttä kokonaan. Pumpun tiivisteitten vuoto tulee ulos asti ja se näkyy.
Myös suuttimen ja kannen välinen kuparitiiviste noista alkaa vuotamaan. Tämä kannattaa korjata heti kun vika ilmenee, koska muuten kanteen saattaa tulla syöpymiä eikä uusikaan tiiviste pidä ilman pohjan koneistusta. Lisäksi ulos vuotanut pikimössö on pirullista putsattavaa. Joissain moottoreissa on imusarjan läpät, läppien vivusto kuluu ja lähtee nivelistä irti, lisäksi EGR-piki liimaa joskus läpät jumiin, joka edistää tehokkaasti vivuston kulumista.

Mitään muuta konepuolen vikaa ei oikein tule mieleen, jostain on joskus menny kiertokangen laakereita. Aivan kelpo moottori, kohtuullisella huolehtimisella tuskin mitään isompia murheita tulee. Melkein kaikki ongelmat noissa on juuri noita yllä mainittuja, eli jotain vuotaa jostain. Aina kannattaa käyttää kunnollista polttoainesuodatinta, se hidastaa huomattavasti suuttimien kulumista.

Sähkövikaa noihin tuppaa tuleen. Sulakerasia/keskuselektroniikka taitaa olla sieltä puolelta heikko lenkki, mutta harvassa tuntuu olevan tai sitten ei osu kohdalle. Yks oli sellanen missä meni virta päälle itsestään, toiseen taas ei meinannut virtaa saada päälle millään :green:
Jäsen #606

ytte
Viestit: 1555
Liittynyt: Ke Tammikuu 9. 7:47:29 2002
Paikkakunta: Pyhäjärvi

Re: Mesestä tietoa?

Viesti Kirjoittaja ytte » La Tammikuu 16. 21:11:46 2010

Eipä noissa paljoa muuta vikaa ole ollut olafun kertoman lisäksi. Suutinvika on yleisin. Lujia vehkeitä.

puliukk0
Viestit: 3928
Liittynyt: Ti Toukokuu 16. 22:01:59 2006
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mesestä tietoa?

Viesti Kirjoittaja puliukk0 » La Tammikuu 16. 21:24:33 2010

ytte kirjoitti:Eipä noissa paljoa muuta vikaa ole ollut olafun kertoman lisäksi. Suutinvika on yleisin. Lujia vehkeitä.
Ja monet noista mätiä :roll:
-Talvilintta e30
-S13 200sx SR20DET

matsu
Viestit: 1696
Liittynyt: La Tammikuu 14. 12:56:26 2006

Re: Mesestä tietoa?

Viesti Kirjoittaja matsu » La Tammikuu 16. 21:29:55 2010

puliukk0 kirjoitti:
ytte kirjoitti:Eipä noissa paljoa muuta vikaa ole ollut olafun kertoman lisäksi. Suutinvika on yleisin. Lujia vehkeitä.
Ja monet noista mätiä :roll:
Tuo on totta. Lahoovat käsiin jos ei oo kunnon ruostesuojauksia tehty.

puliukk0
Viestit: 3928
Liittynyt: Ti Toukokuu 16. 22:01:59 2006
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mesestä tietoa?

Viesti Kirjoittaja puliukk0 » La Tammikuu 16. 21:31:21 2010

matsu kirjoitti:
puliukk0 kirjoitti:
ytte kirjoitti:Eipä noissa paljoa muuta vikaa ole ollut olafun kertoman lisäksi. Suutinvika on yleisin. Lujia vehkeitä.
Ja monet noista mätiä :roll:
Tuo on totta. Lahoovat käsiin jos ei oo kunnon ruostesuojauksia tehty.
Jep, voi melkeen vertaa johonkin Kadettiin... Ainakin mitä tossa naapurin autoliikkeessä on ollu "myyntimeikkauksessa". (Hyvin ne kyllä meikkaa, ei huomaa jälkikäteen kyllä juuri mitään, että on 2cm pakkelia päällä...)
-Talvilintta e30
-S13 200sx SR20DET

RStuning
CRSC jäsen 2016
Viestit: 3820
Liittynyt: Su Joulukuu 14. 16:10:41 2003
Paikkakunta: Kaukasus

Re: Mesestä tietoa?

Viesti Kirjoittaja RStuning » Su Tammikuu 17. 12:22:20 2010

Mitä peltikorjaajia kuunnellut,niin uudet meset vuodesta 2000 on niitä pas*impia lahoamaan täysin. Ne työllistää

Ei voi verrata 80-luvun meseä ja 2000-luvun meseä ,ei enään oikeen edes samassa lauseessa.
* Tuut lappiin niin saan sun levikset repeemään *

* Takaveto? Onko se joku ruotsalainen piirileikki? *

* Rstuning@suomi24.fi *

Ford Focus Mk2 ST 20v Turbo Not for sale through PayPal!

Euro Truck Simulator 2 Kukapa meistä ei olisi lapsena halunnut olla rekkakuski?

samiharju
Viestit: 8043
Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Re: Mesestä tietoa?

Viesti Kirjoittaja samiharju » Su Tammikuu 17. 12:25:15 2010

ruosteet kannattaa tutkia, jos mahdollista päästä alustaa syynäämään vähän muovien alta. akseliston kiinnityspisteet punertaa helposti. ei tosin yhtä paha ruosteelle kun vanhempi väyrynen, joita tosin on jo paalattukin. taka-akselisto on perus mersua vaikka ei puslat toki samaa kestä kun tehottomassa vanhassa 200d:ssä, kun taitavat olla samaa värkkiä vaikka moottorin vääntö on kerrottu viidellä... etupäästä menee normi kulutusosia mutta ne pitääis olla suht edullisia mersuun? noista jo mainituista sähkö- ja polttoainepuolen vioista moni kertoilee leimalla.

cossuton
Viestit: 2335
Liittynyt: Ke Elokuu 28. 10:13:20 2002
Paikkakunta: Lohja

Re: Mesestä tietoa?

Viesti Kirjoittaja cossuton » Su Tammikuu 17. 19:26:13 2010

Huh, kävin yhtä autoa kattomassa ja koeajamassa.. Oli kyllä tosi siistissä kunnossa kori (ei klommuja, naarmuja). Sisusta hieman likainen, mutta oli kuulemma sisäpesuun menossa. Muuten oli kyllä tosi siisti, mutta yhtä asiaa en vain tajunnut. Koeajolla vaihdekepin liike vaihde päällä oli n. 1,5cm ympäriinsä :shock: . Samalla kun painoi kytkintä ja otti vaihteen pois päältä, niin keppi "ampaisi" sormille. Jotenkin tuntui omituiselta. Pari päivää myöhemmin kävin veholla kyselemässä ja yhtä 200 kompressorin kepukkaa testaamassa, niin eipä siinä ollut väljyyttä yhtään. En ymmärrä.. joko auto ei ollut ajettu mitä mittari näytti, tai sitten olisi odottettavissa jotain nivel jne remppaa tuossa kepukassa.. ei kyllä himota vittuakaan tollaset hommat jos 20k€ pirssiä on ettimässä.. liikkeeseen jäi kyllä tuo yksilö.

Ja muutenkin, en tiiä mikä noissa isoissa mersuissa on.. ei ole oikein mun autoja noi uudemmat ainakaan. Tuntuu jotenkin oudolta, että kaikessa fyllissään noissa ei oo minkäänlaista ajotuntumaa. Siks noi kai sopiikin joillekkin +50v fabuille :green:

Kävin sitten koejamassa tuommoista uusi korista passattia. Oli kyllä enemmän meikäläisen makuun. Uusia mondeoita ei oikeen ollut tarjolla mitään järkeviä, mitä nettiautoa selailin..
Jäsen #292

VW Golf GTI -18
MB SLK 320 -00
Ford Fiesta -19

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Re: Mesestä tietoa?

Viesti Kirjoittaja MouTine » Su Tammikuu 17. 20:56:46 2010

RsTuning kirjoitti:Mitä peltikorjaajia kuunnellut,niin uudet meset vuodesta 2000 on niitä pas*impia lahoamaan täysin. Ne työllistää

Ei voi verrata 80-luvun meseä ja 2000-luvun meseä ,ei enään oikeen edes samassa lauseessa.
80-luvun Meppis on vaan ehtinyt nähdä paskaa ja mädäntyä hetken ennenkuin edes 2000-luvun mallia on valmistettu.
samiharju kirjoitti:ruosteet kannattaa tutkia, jos mahdollista päästä alustaa syynäämään vähän muovien alta. akseliston kiinnityspisteet punertaa helposti. ei tosin yhtä paha ruosteelle kun vanhempi väyrynen, joita tosin on jo paalattukin. taka-akselisto on perus mersua vaikka ei puslat toki samaa kestä kun tehottomassa vanhassa 200d:ssä, kun taitavat olla samaa värkkiä vaikka moottorin vääntö on kerrottu viidellä... etupäästä menee normi kulutusosia mutta ne pitääis olla suht edullisia mersuun? noista jo mainituista sähkö- ja polttoainepuolen vioista moni kertoilee leimalla.
Mua on aina ihmetyttänyt väyrys-MB:n erikoinen etujousen ylälautas ratkaisu... Miten isossa laatuautossa voi olla pellistä prässätty jousilautanen joka on kolmella vaiko neljällä pistehitsillä kiinni rungossa? Mokoma kuppi huojuu jo kun laskee auton alas nosturilta. Yläpuolella on tilaa hitsata vaikka lattaraudasta vahvike 45-asteen kulmaan.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

vauhtipete
Viestit: 7372
Liittynyt: Ke Helmikuu 15. 18:41:31 2006
Paikkakunta: Maapallo

Re: Mesestä tietoa?

Viesti Kirjoittaja vauhtipete » Ma Tammikuu 25. 3:12:25 2010

RsTuning kirjoitti:Mitä peltikorjaajia kuunnellut,niin uudet meset vuodesta 2000 on niitä pas*impia lahoamaan täysin.
Eikös se mersun pomokin pahoitellut jossain vaiheessa huonoa laatua ja lupas parantaa :?:
That's the craziest idea I've ever heard of . . . Let's do it!

Sine
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6041
Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Re: Mesestä tietoa?

Viesti Kirjoittaja Sine » Ma Tammikuu 25. 20:52:08 2010

Ei näitä uusia voi verrata vanhoihin W123 ja/tai W124 haagerttehin. Tämän olen kuullut niin monesta suusta. Samalla tavalla ruostuu ovet kuin Focucsessakin (legendaarinen saumamassa vika), paitsi että mersussa _ei voi_ ruostua ovet :lol:

Vastaa Viestiin