St200 startti

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

Timo
Viestit: 2229
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 20:23:19 2001

St200 startti

Viesti Kirjoittaja Timo » Ti Tammikuu 12. 8:23:34 2010

mistä saa edullisesti? käykö normi v6 startti?

onko hankala vaihtaa? (tätä en kysy siksi ettäkö epäilisin saanko sen vaihdettua, vaan siksi että kuinka hankala se on, ajanko auton talliin vai vaihdanko katoksessa jne..)
Ex: Cosworth 664hv
Ex: 14 x Cosworth 2wd&4wd
Ex: CLS AMG Widebody
Ex: E60 M5 Eisenmann Race
Ex: E55AMG Kleemann
Nyx: BMW M5 F10 700hv

hoopee
Viestit: 4928
Liittynyt: Ti Helmikuu 24. 11:15:12 2004
Paikkakunta: K-maa

Re: St200 startti

Viesti Kirjoittaja hoopee » Ti Tammikuu 12. 8:48:30 2010

Timo kirjoitti:mistä saa edullisesti? käykö normi v6 startti?

onko hankala vaihtaa? (tätä en kysy siksi ettäkö epäilisin saanko sen vaihdettua, vaan siksi että kuinka hankala se on, ajanko auton talliin vai vaihdanko katoksessa jne..)
Ei se kovin hankala ole. En nyt ulkoa muista mitä roinaa pitää päältä purkaa pois. Imuputki ja ilman putsarin kotelo pois tieltä (Oliko sun autossa edes?).
Ainahan se remppaaminen on tallissa mukavampaa 8)

Timo
Viestit: 2229
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 20:23:19 2001

Re: St200 startti

Viesti Kirjoittaja Timo » Ti Tammikuu 12. 8:53:06 2010

hoopee kirjoitti:
Timo kirjoitti:mistä saa edullisesti? käykö normi v6 startti?

onko hankala vaihtaa? (tätä en kysy siksi ettäkö epäilisin saanko sen vaihdettua, vaan siksi että kuinka hankala se on, ajanko auton talliin vai vaihdanko katoksessa jne..)
Ei se kovin hankala ole. En nyt ulkoa muista mitä roinaa pitää päältä purkaa pois. Imuputki ja ilman putsarin kotelo pois tieltä (Oliko sun autossa edes?).
Ainahan se remppaaminen on tallissa mukavampaa 8)
no hommasin siihen vakiokotelon kun en pitänyt imupörinöistä, mut se on helppo poistaa... niin katos ku tallissa on tuo oma cosa, ja se joutuu "ulkoilemaan" jos ajan mondeon sisään, ja startti pois, se onkin paskana, seurauksena cosa jää ulos muutamaks päiväks.. nyyh.. ;)

asiaan, startti pyörii mutta ei aina lyö vauhtipyörälle, purku ja putsaus saattaisi pelastaa sen? vai käyköhän siihen joku motonet startti/vast? uuden hinta Frodilta on jo tiedustelussa..
Ex: Cosworth 664hv
Ex: 14 x Cosworth 2wd&4wd
Ex: CLS AMG Widebody
Ex: E60 M5 Eisenmann Race
Ex: E55AMG Kleemann
Nyx: BMW M5 F10 700hv

hoopee
Viestit: 4928
Liittynyt: Ti Helmikuu 24. 11:15:12 2004
Paikkakunta: K-maa

Re: St200 startti

Viesti Kirjoittaja hoopee » Ti Tammikuu 12. 9:00:02 2010

Eiköhän tuo ole sama startti kuin normi kutosessakin (manuaali lootalla).
Saattaahan tuo puhdistelukin auttaa. Ei muista miten solenoidin virtaliittimet olikaan.

Sulla on liian pieni talli kun ei kaikki kalusto mahdu kerralla sisälle ;)

Täytyy tutkia se st:n kotelo kun ei ole enää niin v**un kylmä. <- pienikin talli ois kiva

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Re: St200 startti

Viesti Kirjoittaja siipicossu » Ti Tammikuu 12. 15:06:40 2010

Eikö se ole samassa paikassa kuin st220:ssa? Siihen kaveri ainakin vaihtoi/irroitti ihan parkkipaikalla. Jonkun verran piti purkaa tavaraa pois edestä mutta yllättävän helppo oli vaikka ensin vaikutti hankalalta.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

Timo
Viestit: 2229
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 20:23:19 2001

Re: St200 startti

Viesti Kirjoittaja Timo » Ti Tammikuu 12. 15:09:34 2010

siipicossu kirjoitti:Eikö se ole samassa paikassa kuin st220:ssa? Siihen kaveri ainakin vaihtoi/irroitti ihan parkkipaikalla. Jonkun verran piti purkaa tavaraa pois edestä mutta yllättävän helppo oli vaikka ensin vaikutti hankalalta.
pitää tänään kurkistaa pellin alle...
Ex: Cosworth 664hv
Ex: 14 x Cosworth 2wd&4wd
Ex: CLS AMG Widebody
Ex: E60 M5 Eisenmann Race
Ex: E55AMG Kleemann
Nyx: BMW M5 F10 700hv

Timo
Viestit: 2229
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 20:23:19 2001

Re: St200 startti

Viesti Kirjoittaja Timo » Ke Tammikuu 13. 18:06:41 2010

eli akunkenkä irti, ilmanputsari pois putkineen, kaksi startin ruuvia auki helposti, koputtelua+crc:tä ja startti irtosi, aikaa meni 20min (ne kaksi muuta nastaa on ohjuritapit, ei katkenneet pultit kuten aluksi pelkäsin..).

toinen 20min meni että sai sen soviteltua suoraan yläkautta pois, vaati hienostunutta voimaa ja nippusiteiden katkomista ym pientä säätöä...

sitten startin kanssa talliin, jarru cleaneria reilusti sisään, samoin crc:tä, kaapeleilla virtaa välillä, paineilmaa, mönjän valuttelua ulos ja sama uusiks useamman kerran. liittimien putsaus.

startti+muut osat paikalleen noin 15min.

ja johan starttaa hienosti.

v6 koneisissa kaikissa sama startti, tarvikkeena noin 150e, alkup. noin 250e.

pidätän oikeuden olla väärässä. O:)

case is closed (ainakin hetkeksi..)
Ex: Cosworth 664hv
Ex: 14 x Cosworth 2wd&4wd
Ex: CLS AMG Widebody
Ex: E60 M5 Eisenmann Race
Ex: E55AMG Kleemann
Nyx: BMW M5 F10 700hv

Vastaa Viestiin