Escort Mk4 runkopalkit (cabrio)
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 1688
- Liittynyt: To Joulukuu 20. 13:11:43 2001
Escort Mk4 runkopalkit (cabrio)
Huhujen perusteella runkopalkkien takaosassa pitäisi oleman ruostealttiita alueita, mutta jostain syystä tuosta omasta potilaasta ei ainakaan helpolla mitään dramaattista löydy. Mistä pitäisi koittaa syynätä tarkemmin? Vai poikkeaako cabrioletin rakenne jotenkin tässä kohtaa muista?
Kiitos etukäteen!
Kiitos etukäteen!
Melkein uitetut:
Taunus Coupe GXL 2.0 -75
Escort Sport 1.6 -75 raato...
Erikoismenetelmällä käsitelty, sittemmin ekologisista syistä käytöstä poistettu Sport...
Capri II paremmissa käsissä tätänykyä
Escort -75 adoptoitiin sittenkin!
Taunus 2D GX 1.6 -82 tämäkin pääsi parempaan kotiin
Taunus Coupe GXL 2.0 -75
Escort Sport 1.6 -75 raato...
Erikoismenetelmällä käsitelty, sittemmin ekologisista syistä käytöstä poistettu Sport...
Capri II paremmissa käsissä tätänykyä
Escort -75 adoptoitiin sittenkin!
Taunus 2D GX 1.6 -82 tämäkin pääsi parempaan kotiin
-
- Viestit: 67
- Liittynyt: Ke Maaliskuu 8. 15:41:51 2006
- Paikkakunta: Paimio
Re: Escort Mk4 runkopalkit (cabrio)
Tarkoitatko juuri niitä helmapellin vieressä kulkevia pitkittäispalkkeja jotka löytyy ainoastaan avosta?
Vai tavaratilan alla olevia pitkittäispalkkeja?
Jälkimmäiset ovat ainakin aika ruosteherkkiä oli korimalli sitten umpi tai avo.
Vai tavaratilan alla olevia pitkittäispalkkeja?
Jälkimmäiset ovat ainakin aika ruosteherkkiä oli korimalli sitten umpi tai avo.
-
- Viestit: 1688
- Liittynyt: To Joulukuu 20. 13:11:43 2001
Re: Escort Mk4 runkopalkit (cabrio)
Runkopalkkeja tai pitkittäispalkkeja takakontin alla. Tökin niitä toiveikkaana mutta mitään kovin dramaattista en vielä bongannut. Pintaan on ilmeisesti vedetty kerros korikittiä (?) tehtaan toimesta, ja vaurioiden paikallistaminen on sinänsä haastavaa kitin kumimaisuuden takia. Mutta mitenkään räjähtämäisillään ne ei vaikuta olevan, joten pitäisikö suorittaa laajempia kaivauksia (mistä, jousten kohdilta vissiin ainakin?) vai onnitella itseään hyväkuntoisesta yksilöstä...?
Helmojen viereiset pitkittäispalkit pitäisi puhaltaa, niissäkin päällä sitä korikittiä jonka alla on pöpöt päässeet muhimaan. Niiden osalta saatetaan selvitä kuitenkin ilman varsinaista korjaustoimenpidettä. Excursio hiekkapuhalluslaitteita toimittaviin liikkeisiin on kuitenkin tiedossa...
Reagoiko muuten korikitti lämmitykseen, eli saisko lämpöpuhaltimella sitä kaavittua pois?
Helmojen viereiset pitkittäispalkit pitäisi puhaltaa, niissäkin päällä sitä korikittiä jonka alla on pöpöt päässeet muhimaan. Niiden osalta saatetaan selvitä kuitenkin ilman varsinaista korjaustoimenpidettä. Excursio hiekkapuhalluslaitteita toimittaviin liikkeisiin on kuitenkin tiedossa...
Reagoiko muuten korikitti lämmitykseen, eli saisko lämpöpuhaltimella sitä kaavittua pois?
Melkein uitetut:
Taunus Coupe GXL 2.0 -75
Escort Sport 1.6 -75 raato...
Erikoismenetelmällä käsitelty, sittemmin ekologisista syistä käytöstä poistettu Sport...
Capri II paremmissa käsissä tätänykyä
Escort -75 adoptoitiin sittenkin!
Taunus 2D GX 1.6 -82 tämäkin pääsi parempaan kotiin
Taunus Coupe GXL 2.0 -75
Escort Sport 1.6 -75 raato...
Erikoismenetelmällä käsitelty, sittemmin ekologisista syistä käytöstä poistettu Sport...
Capri II paremmissa käsissä tätänykyä
Escort -75 adoptoitiin sittenkin!
Taunus 2D GX 1.6 -82 tämäkin pääsi parempaan kotiin
-
- Viestit: 6809
- Liittynyt: Pe Kesäkuu 18. 9:45:26 2004
- Paikkakunta: kuopio
Re: Escort Mk4 runkopalkit (cabrio)
Ainakaan tanessa ei lähteny kitti lämmöllä ennenku maalit kuprus, yks hyvä on teräsharjalaikka rälläkään kuhan muistaa käyttää koko lärvin peittävää maskia ja muutenkii riitävää suojausta, uppoo se pari senttinen laganpätkä kokonaan nahkaan ku sopivasti lähteeRSME kirjoitti: Reagoiko muuten korikitti lämmitykseen, eli saisko lämpöpuhaltimella sitä kaavittua pois?

-
- Viestit: 9082
- Liittynyt: Su Lokakuu 27. 14:10:36 2002
- Paikkakunta: Ylöjärvi
Re: Escort Mk4 runkopalkit (cabrio)
Pitää muuten paikkansa, josksu ihmettelin kun joku pistää ikeneen ja verenmakukin tuli suuhun, oli sitten mennyt ylähuulesta tommonen piikki läpi, ja hinkkas ikeneen kun liikutteli huulta..henu kirjoitti: yks hyvä on teräsharjalaikka rälläkään kuhan muistaa käyttää koko lärvin peittävää maskia ja muutenkii riitävää suojausta, uppoo se pari senttinen laganpätkä kokonaan nahkaan ku sopivasti lähtee

Ja on noita jaloistakin joskus löytynyt talli illan jälkeen suihkussa, menee komeesti haalaristakin läpi. Ei tule mieleen edes pientä sipaisua suorittaa ilman suojalaseja.
Pedal tu tö metal!
-
- Viestit: 6809
- Liittynyt: Pe Kesäkuu 18. 9:45:26 2004
- Paikkakunta: kuopio
Re: Escort Mk4 runkopalkit (cabrio)
Juu, jos se piikki tulee viistottain esim käsivarteen ni kasvaa ihan älytön patti ku antaa yön yli muhia... kokemuksella voin sanoo 

-
- Viestit: 1688
- Liittynyt: To Joulukuu 20. 13:11:43 2001
Re: Escort Mk4 runkopalkit (cabrio)
Vähän pelkäsinkin että harjarullien kanssa pitäis alkaa pelaamaan, vai olisko muita rakentavia ehdotuksia? Harjojen kanssa ei tässä kohtaa pääse kovinkaan näppärästi/ollenkaan tarvittaviin paikkoihin, ja autoa ei ole takoitus tai edes mahdollista kääntää lähellekkään ergonomista työskentelyasentoa (nyt siis pukkien päällä n. 50cm korkeudella) joten vaihtoehtoja haetaan...
Harjojen kanssa pelaamisessa on myös omat heikkoutensa, pokkauksien kohdalla ja etenkin pellin reunoissa harjat kaivertaa pitkiä ohuita mutta syviä uria peltiin. Jos sitten pinnoiteaine, vaikka nyt sitten maali, ei "imeydy" niihin uriin kunnolla, tai pinnoite kerros jää liian ohueksi, sama paikka räjähtää kohta uudestaan... Ei ehkä niin kriittinen alustassa mutta pintapeltien kanssa on nähty liikaa esimerkkitapauksia...
Harjojen kanssa pelaamisessa on myös omat heikkoutensa, pokkauksien kohdalla ja etenkin pellin reunoissa harjat kaivertaa pitkiä ohuita mutta syviä uria peltiin. Jos sitten pinnoiteaine, vaikka nyt sitten maali, ei "imeydy" niihin uriin kunnolla, tai pinnoite kerros jää liian ohueksi, sama paikka räjähtää kohta uudestaan... Ei ehkä niin kriittinen alustassa mutta pintapeltien kanssa on nähty liikaa esimerkkitapauksia...
Melkein uitetut:
Taunus Coupe GXL 2.0 -75
Escort Sport 1.6 -75 raato...
Erikoismenetelmällä käsitelty, sittemmin ekologisista syistä käytöstä poistettu Sport...
Capri II paremmissa käsissä tätänykyä
Escort -75 adoptoitiin sittenkin!
Taunus 2D GX 1.6 -82 tämäkin pääsi parempaan kotiin
Taunus Coupe GXL 2.0 -75
Escort Sport 1.6 -75 raato...
Erikoismenetelmällä käsitelty, sittemmin ekologisista syistä käytöstä poistettu Sport...
Capri II paremmissa käsissä tätänykyä
Escort -75 adoptoitiin sittenkin!
Taunus 2D GX 1.6 -82 tämäkin pääsi parempaan kotiin
-
- Viestit: 7372
- Liittynyt: Ke Helmikuu 15. 18:41:31 2006
- Paikkakunta: Maapallo
Re: Escort Mk4 runkopalkit (cabrio)
Ei jää kun ei paina liikaa ja liikuttelee koko ajan sivusuunnassa.RSME kirjoitti:pokkauksien kohdalla ja etenkin pellin reunoissa harjat kaivertaa pitkiä ohuita mutta syviä uria peltiin.
That's the craziest idea I've ever heard of . . . Let's do it!
-
- Viestit: 1492
- Liittynyt: Ti Helmikuu 26. 23:08:03 2002
- Paikkakunta: Lohja
Re: Escort Mk4 runkopalkit (cabrio)
Jousien kohdalta ja siitä takapenkin istuin osan alta kannattaa tutkia noita takapalkkeja.RSME kirjoitti:Runkopalkkeja tai pitkittäispalkkeja takakontin alla. Tökin niitä toiveikkaana mutta mitään kovin dramaattista en vielä bongannut. Pintaan on ilmeisesti vedetty kerros korikittiä (?) tehtaan toimesta, ja vaurioiden paikallistaminen on sinänsä haastavaa kitin kumimaisuuden takia. Mutta mitenkään räjähtämäisillään ne ei vaikuta olevan, joten pitäisikö suorittaa laajempia kaivauksia (mistä, jousten kohdilta vissiin ainakin?) vai onnitella itseään hyväkuntoisesta yksilöstä...?
Omaan escorttiin vaihdoin vasemmalle käytännössä koko pitkittäispalkin, oikealle n. puolenmetrin pätkän jousen kohdille.
Vasen puoli oli ihan pahvia siitä takapenkin alta missä kohti palkki "taittuu" alemmas pohjaan. Myös sieltä takapöntön kannakkeen tiimoilta oli suurta kuppaa havaittavissa.
Pohja oli niin hyvin massattu ettei kuppaa ollut havaittavissa vasta kun jämäkämmän alustan asennuksen jälkeen jolloin massakerros alkoi lohkeilemaan palkeista. Meisseli meni noista halkemista pellin läpi.
Jäsen #387
Ford Sierra Cosworth 2wd
Mondeo mk4,5 wagon
Ford Sierra Cosworth 2wd
Mondeo mk4,5 wagon
-
- Viestit: 1688
- Liittynyt: To Joulukuu 20. 13:11:43 2001
Re: Escort Mk4 runkopalkit (cabrio)
Cabriossakin alustasarja on aika jämäkkä mutta jousten kohdalla ei ihmeitä päälleppäin tosiaan näy. Pakoputken kannakkeen kohdalla oli pientä lastuamista havaittavissa muttei vakavaa siinäkään.
Melkein uitetut:
Taunus Coupe GXL 2.0 -75
Escort Sport 1.6 -75 raato...
Erikoismenetelmällä käsitelty, sittemmin ekologisista syistä käytöstä poistettu Sport...
Capri II paremmissa käsissä tätänykyä
Escort -75 adoptoitiin sittenkin!
Taunus 2D GX 1.6 -82 tämäkin pääsi parempaan kotiin
Taunus Coupe GXL 2.0 -75
Escort Sport 1.6 -75 raato...
Erikoismenetelmällä käsitelty, sittemmin ekologisista syistä käytöstä poistettu Sport...
Capri II paremmissa käsissä tätänykyä
Escort -75 adoptoitiin sittenkin!
Taunus 2D GX 1.6 -82 tämäkin pääsi parempaan kotiin
-
- CRSC jäsen 2016
- Viestit: 95
- Liittynyt: La Joulukuu 15. 19:03:29 2007
Re: Escort Mk4 runkopalkit (cabrio)
Itellä oli yhessä escossa tosi paha toi kontin pohjan alla oleva palkki, jousen kohdalta oli jo lytistyny kasaan ja jousen etupuolelta palkki hävis melkein kokonaan kun vähän koputteli. Katsastusmies ei kyllä tuosta sanonu mitään
Autosta huomas jo muutenkin ettei alustassa oo kaikki ok, kun takaluukku herkes istumasta kattoon nähden.
