Escort Mk4 runkopalkit (cabrio)

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

RSME
Viestit: 1688
Liittynyt: To Joulukuu 20. 13:11:43 2001

Escort Mk4 runkopalkit (cabrio)

Viesti Kirjoittaja RSME » La Tammikuu 2. 2:10:21 2010

Huhujen perusteella runkopalkkien takaosassa pitäisi oleman ruostealttiita alueita, mutta jostain syystä tuosta omasta potilaasta ei ainakaan helpolla mitään dramaattista löydy. Mistä pitäisi koittaa syynätä tarkemmin? Vai poikkeaako cabrioletin rakenne jotenkin tässä kohtaa muista?

Kiitos etukäteen!
Melkein uitetut:
Taunus Coupe GXL 2.0 -75
Escort Sport 1.6 -75 raato...


Erikoismenetelmällä käsitelty, sittemmin ekologisista syistä käytöstä poistettu Sport...
Capri II paremmissa käsissä tätänykyä
Escort -75 adoptoitiin sittenkin!
Taunus 2D GX 1.6 -82 tämäkin pääsi parempaan kotiin

pasinen
Viestit: 67
Liittynyt: Ke Maaliskuu 8. 15:41:51 2006
Paikkakunta: Paimio

Re: Escort Mk4 runkopalkit (cabrio)

Viesti Kirjoittaja pasinen » Ke Tammikuu 6. 18:43:06 2010

Tarkoitatko juuri niitä helmapellin vieressä kulkevia pitkittäispalkkeja jotka löytyy ainoastaan avosta?
Vai tavaratilan alla olevia pitkittäispalkkeja?

Jälkimmäiset ovat ainakin aika ruosteherkkiä oli korimalli sitten umpi tai avo.

RSME
Viestit: 1688
Liittynyt: To Joulukuu 20. 13:11:43 2001

Re: Escort Mk4 runkopalkit (cabrio)

Viesti Kirjoittaja RSME » To Tammikuu 7. 10:14:38 2010

Runkopalkkeja tai pitkittäispalkkeja takakontin alla. Tökin niitä toiveikkaana mutta mitään kovin dramaattista en vielä bongannut. Pintaan on ilmeisesti vedetty kerros korikittiä (?) tehtaan toimesta, ja vaurioiden paikallistaminen on sinänsä haastavaa kitin kumimaisuuden takia. Mutta mitenkään räjähtämäisillään ne ei vaikuta olevan, joten pitäisikö suorittaa laajempia kaivauksia (mistä, jousten kohdilta vissiin ainakin?) vai onnitella itseään hyväkuntoisesta yksilöstä...?

Helmojen viereiset pitkittäispalkit pitäisi puhaltaa, niissäkin päällä sitä korikittiä jonka alla on pöpöt päässeet muhimaan. Niiden osalta saatetaan selvitä kuitenkin ilman varsinaista korjaustoimenpidettä. Excursio hiekkapuhalluslaitteita toimittaviin liikkeisiin on kuitenkin tiedossa...

Reagoiko muuten korikitti lämmitykseen, eli saisko lämpöpuhaltimella sitä kaavittua pois?
Melkein uitetut:
Taunus Coupe GXL 2.0 -75
Escort Sport 1.6 -75 raato...


Erikoismenetelmällä käsitelty, sittemmin ekologisista syistä käytöstä poistettu Sport...
Capri II paremmissa käsissä tätänykyä
Escort -75 adoptoitiin sittenkin!
Taunus 2D GX 1.6 -82 tämäkin pääsi parempaan kotiin

henu
Viestit: 6809
Liittynyt: Pe Kesäkuu 18. 9:45:26 2004
Paikkakunta: kuopio

Re: Escort Mk4 runkopalkit (cabrio)

Viesti Kirjoittaja henu » To Tammikuu 7. 10:25:06 2010

RSME kirjoitti: Reagoiko muuten korikitti lämmitykseen, eli saisko lämpöpuhaltimella sitä kaavittua pois?
Ainakaan tanessa ei lähteny kitti lämmöllä ennenku maalit kuprus, yks hyvä on teräsharjalaikka rälläkään kuhan muistaa käyttää koko lärvin peittävää maskia ja muutenkii riitävää suojausta, uppoo se pari senttinen laganpätkä kokonaan nahkaan ku sopivasti lähtee :)

Ville K
Viestit: 9082
Liittynyt: Su Lokakuu 27. 14:10:36 2002
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Escort Mk4 runkopalkit (cabrio)

Viesti Kirjoittaja Ville K » To Tammikuu 7. 11:18:03 2010

henu kirjoitti: yks hyvä on teräsharjalaikka rälläkään kuhan muistaa käyttää koko lärvin peittävää maskia ja muutenkii riitävää suojausta, uppoo se pari senttinen laganpätkä kokonaan nahkaan ku sopivasti lähtee :)
Pitää muuten paikkansa, josksu ihmettelin kun joku pistää ikeneen ja verenmakukin tuli suuhun, oli sitten mennyt ylähuulesta tommonen piikki läpi, ja hinkkas ikeneen kun liikutteli huulta.. :D
Ja on noita jaloistakin joskus löytynyt talli illan jälkeen suihkussa, menee komeesti haalaristakin läpi. Ei tule mieleen edes pientä sipaisua suorittaa ilman suojalaseja.
Pedal tu tö metal!

henu
Viestit: 6809
Liittynyt: Pe Kesäkuu 18. 9:45:26 2004
Paikkakunta: kuopio

Re: Escort Mk4 runkopalkit (cabrio)

Viesti Kirjoittaja henu » To Tammikuu 7. 11:36:49 2010

Juu, jos se piikki tulee viistottain esim käsivarteen ni kasvaa ihan älytön patti ku antaa yön yli muhia... kokemuksella voin sanoo :D

RSME
Viestit: 1688
Liittynyt: To Joulukuu 20. 13:11:43 2001

Re: Escort Mk4 runkopalkit (cabrio)

Viesti Kirjoittaja RSME » To Tammikuu 7. 15:00:06 2010

Vähän pelkäsinkin että harjarullien kanssa pitäis alkaa pelaamaan, vai olisko muita rakentavia ehdotuksia? Harjojen kanssa ei tässä kohtaa pääse kovinkaan näppärästi/ollenkaan tarvittaviin paikkoihin, ja autoa ei ole takoitus tai edes mahdollista kääntää lähellekkään ergonomista työskentelyasentoa (nyt siis pukkien päällä n. 50cm korkeudella) joten vaihtoehtoja haetaan...

Harjojen kanssa pelaamisessa on myös omat heikkoutensa, pokkauksien kohdalla ja etenkin pellin reunoissa harjat kaivertaa pitkiä ohuita mutta syviä uria peltiin. Jos sitten pinnoiteaine, vaikka nyt sitten maali, ei "imeydy" niihin uriin kunnolla, tai pinnoite kerros jää liian ohueksi, sama paikka räjähtää kohta uudestaan... Ei ehkä niin kriittinen alustassa mutta pintapeltien kanssa on nähty liikaa esimerkkitapauksia...
Melkein uitetut:
Taunus Coupe GXL 2.0 -75
Escort Sport 1.6 -75 raato...


Erikoismenetelmällä käsitelty, sittemmin ekologisista syistä käytöstä poistettu Sport...
Capri II paremmissa käsissä tätänykyä
Escort -75 adoptoitiin sittenkin!
Taunus 2D GX 1.6 -82 tämäkin pääsi parempaan kotiin

vauhtipete
Viestit: 7372
Liittynyt: Ke Helmikuu 15. 18:41:31 2006
Paikkakunta: Maapallo

Re: Escort Mk4 runkopalkit (cabrio)

Viesti Kirjoittaja vauhtipete » To Tammikuu 7. 17:21:35 2010

RSME kirjoitti:pokkauksien kohdalla ja etenkin pellin reunoissa harjat kaivertaa pitkiä ohuita mutta syviä uria peltiin.
Ei jää kun ei paina liikaa ja liikuttelee koko ajan sivusuunnassa.
That's the craziest idea I've ever heard of . . . Let's do it!

Planet
Viestit: 1492
Liittynyt: Ti Helmikuu 26. 23:08:03 2002
Paikkakunta: Lohja

Re: Escort Mk4 runkopalkit (cabrio)

Viesti Kirjoittaja Planet » To Tammikuu 7. 21:38:01 2010

RSME kirjoitti:Runkopalkkeja tai pitkittäispalkkeja takakontin alla. Tökin niitä toiveikkaana mutta mitään kovin dramaattista en vielä bongannut. Pintaan on ilmeisesti vedetty kerros korikittiä (?) tehtaan toimesta, ja vaurioiden paikallistaminen on sinänsä haastavaa kitin kumimaisuuden takia. Mutta mitenkään räjähtämäisillään ne ei vaikuta olevan, joten pitäisikö suorittaa laajempia kaivauksia (mistä, jousten kohdilta vissiin ainakin?) vai onnitella itseään hyväkuntoisesta yksilöstä...?
Jousien kohdalta ja siitä takapenkin istuin osan alta kannattaa tutkia noita takapalkkeja.

Omaan escorttiin vaihdoin vasemmalle käytännössä koko pitkittäispalkin, oikealle n. puolenmetrin pätkän jousen kohdille.
Vasen puoli oli ihan pahvia siitä takapenkin alta missä kohti palkki "taittuu" alemmas pohjaan. Myös sieltä takapöntön kannakkeen tiimoilta oli suurta kuppaa havaittavissa.
Pohja oli niin hyvin massattu ettei kuppaa ollut havaittavissa vasta kun jämäkämmän alustan asennuksen jälkeen jolloin massakerros alkoi lohkeilemaan palkeista. Meisseli meni noista halkemista pellin läpi.
Jäsen #387
Ford Sierra Cosworth 2wd
Mondeo mk4,5 wagon

RSME
Viestit: 1688
Liittynyt: To Joulukuu 20. 13:11:43 2001

Re: Escort Mk4 runkopalkit (cabrio)

Viesti Kirjoittaja RSME » Pe Tammikuu 8. 10:54:14 2010

Cabriossakin alustasarja on aika jämäkkä mutta jousten kohdalla ei ihmeitä päälleppäin tosiaan näy. Pakoputken kannakkeen kohdalla oli pientä lastuamista havaittavissa muttei vakavaa siinäkään.
Melkein uitetut:
Taunus Coupe GXL 2.0 -75
Escort Sport 1.6 -75 raato...


Erikoismenetelmällä käsitelty, sittemmin ekologisista syistä käytöstä poistettu Sport...
Capri II paremmissa käsissä tätänykyä
Escort -75 adoptoitiin sittenkin!
Taunus 2D GX 1.6 -82 tämäkin pääsi parempaan kotiin

V.I.P.
CRSC jäsen 2016
Viestit: 95
Liittynyt: La Joulukuu 15. 19:03:29 2007

Re: Escort Mk4 runkopalkit (cabrio)

Viesti Kirjoittaja V.I.P. » La Tammikuu 23. 18:47:07 2010

Itellä oli yhessä escossa tosi paha toi kontin pohjan alla oleva palkki, jousen kohdalta oli jo lytistyny kasaan ja jousen etupuolelta palkki hävis melkein kokonaan kun vähän koputteli. Katsastusmies ei kyllä tuosta sanonu mitään :lol: Autosta huomas jo muutenkin ettei alustassa oo kaikki ok, kun takaluukku herkes istumasta kattoon nähden.

Vastaa Viestiin