moottoripyörän läppärunkojen käyttö autossa

Keskustelu liittyen vanhempaan Ford kalustoon.

Valvoja: CRSC Hallitus

Ilkka_H
Viestit: 3621
Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 15:04:55 2001
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

moottoripyörän läppärunkojen käyttö autossa

Viesti Kirjoittaja Ilkka_H » Ke Tammikuu 24. 20:02:53 2007

Onkos kellään kokemuksia prätkän läppiksien käytöstä autoissa.
Tuli tuossa mieleen megaruutta juttuja "opiskellessa" että jos sitä päivittäis ruiskut eseen samalla kun uutta konetta (yhä ohc) kasailee nippuun.
Prätkän läppiksiä näyttäis olevan tarjolla kohtuullisesti. Mitäs noihin joutuu käytännössä tekemään että saadaan toimimaan. Sopivat suuttimet paikoilleen ja imusarjaa rakentamaan. Mega tietenkin, ruiskun bensapumppu ja säädin. Kaasareiden kanssa pelattu tähän asti joten vielä on kaikki uutta ja opiskeluvaiheessa.
Tavoitteena olisi saada vähän lisää potkua autoon että saadaan irtoamaan se viivalta ripeämmin.
(ps. älkääs nyt vaivautuko höpöttämään jostain ihme pakokaasujarruista ja sylintereiden ylivoimasta :D )
#6
Escort -75

Arto65FB
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Arto65FB » Ke Tammikuu 24. 20:38:54 2007

Practical Performance Cars -jutuista tuntui yleisin olevan GSXR läppärungot. Himmeä mielikuva sanoo, että 600 riitti jonnekin 200hp ja 750 ja 1000 olisi samoja ja riittäisi tuonne 300hp asti.

LINKKI


edit. Muokkasin linkkiäs vähän käytännöllisemmäksi. - Ilkka

northwest
Viestit: 1322
Liittynyt: Ke Marraskuu 27. 17:28:24 2002
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja northwest » Ke Tammikuu 24. 20:50:10 2007

Mielenkiinnolla kuulostelen,omassa hyllyssä on sukisukin läppärungot(36mm),niistä olis tarkoitus (joskus :roll: ) tehdä CVH:n kisaläppärungot.Mittailin että 9mm välilevyillä saa jaon tehtyä samaksi kuin pyttyjakokin,näppärä nippu :) ...Suuttimet on sitten oma lukunsa.Mopon suuttimet kun ei taida riittää.
Jäsen 403
ford fiesta 1.6 rwd -77(kilpuri,toistaiseksi telakalla)
Mitsu L200 4wd Magnum-07(kärrynveturi)
-ford on ainoa kilpa-auto.

Brenda
Viestit: 3111
Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 23:22:06 2002
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Brenda » Ke Tammikuu 24. 21:18:54 2007

42 mm Suzuki GSXR750 ja 1000 rungot ovat periaatteessa samat.
mitattiin suutintuotot:
3,5bar 280cc
4,0 bar 300cc
kaverin 1600GT corollassa penkissä 197hv. gsxr suuttimet riitti nippa-nappa.

mulla on ohc moottoriin varattuna Kawasaki ZX12R Ninja rungot (läpät 46mm).

ja sitten tossa lojuu yhdet uudet suzuki 750SRAD rungot (46mm läpillä)
750SRADit suosittuja zeteceissä ST170 imusarjalla, kiinnitys st170 kumikauloihin ja hieman pirrataan imusarjan kanavaa alkupäästä pyöreemmäksi.

Ilkka_H
Viestit: 3621
Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 15:04:55 2001
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ilkka_H » To Tammikuu 25. 12:08:51 2007

Brenda kirjoitti:42 mm Suzuki GSXR750 ja 1000 rungot ovat periaatteessa samat.
mitattiin suutintuotot:
3,5bar 280cc
4,0 bar 300cc
kaverin 1600GT corollassa penkissä 197hv. gsxr suuttimet riitti nippa-nappa.
Siis oliko tuo noillä prätkän omilla suuttimilla, voihan tuohon isommat suuttimet vaihtaa niin pitäis runkojen riittää vielä pitkälle (?)
#6
Escort -75

Brenda
Viestit: 3111
Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 23:22:06 2002
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Brenda » To Tammikuu 25. 12:24:06 2007

joo omilla keihin suuttimilla oli. ja tottakai voi vaihtaa kun loppuvat...

_pexi
Viestit: 474
Liittynyt: Ke Toukokuu 28. 0:30:33 2003
Paikkakunta: Ulvila

Viesti Kirjoittaja _pexi » To Tammikuu 25. 15:27:01 2007

Hmm, minkämoiset suuttimet noihin GSXR runkoihin menee? Perus 75mm o-reng/o-reng vai jotain muuta?
escort II -78
taunus III -82
fiesta xr2i zetec -91

_pexi
Viestit: 474
Liittynyt: Ke Toukokuu 28. 0:30:33 2003
Paikkakunta: Ulvila

Viesti Kirjoittaja _pexi » To Tammikuu 25. 15:36:34 2007

Unohtakaa edellinen, huono kyssäri.. :oops: Taitaa kuitenkin olla niin ettei noissa rungoissa oo suuttimelle paikkaa vaan se pitää tehdä imusarjaan... Eikö vain?
escort II -78
taunus III -82
fiesta xr2i zetec -91

koskar
Viestit: 2565
Liittynyt: Pe Marraskuu 7. 18:17:16 2003
Paikkakunta: Kurikka

Viesti Kirjoittaja koskar » To Tammikuu 25. 15:41:13 2007

_pexi kirjoitti:Unohtakaa edellinen, huono kyssäri.. :oops: Taitaa kuitenkin olla niin ettei noissa rungoissa oo suuttimelle paikkaa vaan se pitää tehdä imusarjaan... Eikö vain?
Eiköhän niissä yleensä paikat oo :). Läppärunkoja kun ovat.

Brenda
Viestit: 3111
Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 23:22:06 2002
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Brenda » To Tammikuu 25. 20:04:50 2007

_pexi kirjoitti:Hmm, minkämoiset suuttimet noihin GSXR runkoihin menee? Perus 75mm o-reng/o-reng vai jotain muuta?
noihin GSXR 750 SRAD runkoihin vois sopia auto suuttimet, onhan ne DENSO:t ja näyttää erehdyttävästi tämänpäivän toijotan suuttimilta.

Nämä 42mmGSXR750/1000 rungot ovat erilaiset ja vaatii koneistusta suutinta vaidettaessa.
mutta nämä vakio suuttimet venyy sinne 200 heppaan

rustang
Viestit: 75
Liittynyt: Su Kesäkuu 15. 21:54:43 2003
Paikkakunta: Tallinna #888
Viesti:

Viesti Kirjoittaja rustang » Pe Tammikuu 26. 13:56:32 2007

On mullakin 38 mm GSXR läppärungot, aluksi etsiskelin sinne isompia suuttimia mut en löytänyt, ratkaisin ongelman käyttämällä tuplasuuttimia eli mun Zetecin imusarjasta tehdyssä imusarjassa jätin alkuperäiset suuttimien paikat ennalleen ja noin 4000 kierroksessö niihin liittyy Suzukin suuttimet. Megasquirt osa ohjata tuplasuuttimia, hyvin on toiminut, epäilen kyllä että mun läppärunkojen pienehkö läpimitta rajoittaa ehkä maksimitehoa 2-litraisessa konessa 8000 rpm kohdalla....
Kuvanenkin:
http://www.trio.ee/ot/rustang/ITB_setup.jpg
Ex-Escort Mk1 1973 rata-lelu
Ex-Mustang 5.0 1987
Ex-Capri 3.0 1979
Ex-Escort XR3 1982
Nyt: 996-2000

SLEI
Viestit: 2740
Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
Paikkakunta: Otalampi

Viesti Kirjoittaja SLEI » Ti Toukokuu 15. 22:40:34 2007

Noi pyörien suuttimet on noissa läpissä niin jyrkissä kulmissa, että autossa ne kyllä ruiskuttaa bensan päin vastakkaista kanavan seinää.
En ole pyörien kanssa ollut juuri tekemisissä, mutta läpistä päätellen ne on aivan kiinni kannessa ja kun autossa yleensä on vähän imusarjaakin suuttimen asento ei ole kovinkaan optimaalinen.
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi

ytte
Viestit: 1555
Liittynyt: Ke Tammikuu 9. 7:47:29 2002
Paikkakunta: Pyhäjärvi

Viesti Kirjoittaja ytte » Ti Toukokuu 15. 23:02:59 2007

SLEI kirjoitti:Noi pyörien suuttimet on noissa läpissä niin jyrkissä kulmissa, että autossa ne kyllä ruiskuttaa bensan päin vastakkaista kanavan seinää.
En ole pyörien kanssa ollut juuri tekemisissä, mutta läpistä päätellen ne on aivan kiinni kannessa ja kun autossa yleensä on vähän imusarjaakin suuttimen asento ei ole kovinkaan optimaalinen.
Itelläni on yamaha R1:n läpät ja niissä on tarkoitettu suutin alapuolelle.

Ilkka_H
Viestit: 3621
Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 15:04:55 2001
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ilkka_H » Ma Elokuu 11. 10:44:22 2008

Minkä pituisia imusarjoja olette käyttäneet ja minkätyyppisten koneiden kanssa. Lähinnä nuo ohc viritykset kiinnostaa, kun itellä on tuo ohc läppis projekti kesken.
#6
Escort -75

toyota
Viestit: 18
Liittynyt: Ma Syyskuu 24. 19:49:22 2007

Re: moottoripyörän läppärunkojen käyttö autossa

Viesti Kirjoittaja toyota » Ti Syyskuu 30. 20:41:40 2008

k7-k8 suzuki 1000gsxr läppärungot ovat 8suuttimella. mitenköhän pitkälle ne riittää autossa?
pyörässä 210hv siihen riittää hyvin.

tezu
Viestit: 1075
Liittynyt: Su Heinäkuu 18. 22:22:26 2004
Paikkakunta: Valkeakoski

Re: moottoripyörän läppärunkojen käyttö autossa

Viesti Kirjoittaja tezu » Ke Lokakuu 1. 11:23:05 2008

Oma projekti on zetec+46mm läpät gsxr. Aikalail projekti viel alkuvaihel ja mietinnäs. Toivottavasti löytys muilta vähä tarinaa omista kokemuksist/kuvaa asennuksista.
#981
Porsche 911
Fiesta mk3 zetec
Focus STW
Focus STW TDI

SLEI
Viestit: 2740
Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
Paikkakunta: Otalampi

Re: moottoripyörän läppärunkojen käyttö autossa

Viesti Kirjoittaja SLEI » Ke Lokakuu 1. 12:44:41 2008

tezu kirjoitti:Oma projekti on zetec+46mm läpät gsxr. Aikalail projekti viel alkuvaihel ja mietinnäs. Toivottavasti löytys muilta vähä tarinaa omista kokemuksist/kuvaa asennuksista.
GSXR läppäakseleita voi jatkaa pitkillä muttereilla ja jako kohdilleen kierretangoilla ja sopivilla putkenpätkillä/muttereilla/prikoilla.
Isommissa (auton) koneissa ne virtausta rajoittavat/alipainetta lisäävät läpät lienee turhat ja vain huonontavat virtausta.
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi

Ilkka_H
Viestit: 3621
Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 15:04:55 2001
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: moottoripyörän läppärunkojen käyttö autossa

Viesti Kirjoittaja Ilkka_H » Ke Lokakuu 1. 15:50:45 2008

Kaverin 4k starlettiin laitettiin 43mm prätkän läppikset megan kanssa. Toiset ilmankuristusläpät poistettiin kokonaan rungoista ja lattaakseli käännettiin kiinteästi vähiten virtausta haittaavaan asentoon. Ekat savut saatiin hyvin ulos mutta sen jälkeen muut moottorin ongelmat on vähän haitannut testausta. mutta kyllä varmaan lähiviikkoina saadaan jotain dataakin ulos.
#6
Escort -75

tezu
Viestit: 1075
Liittynyt: Su Heinäkuu 18. 22:22:26 2004
Paikkakunta: Valkeakoski

Re: moottoripyörän läppärunkojen käyttö autossa

Viesti Kirjoittaja tezu » Ke Lokakuu 1. 22:18:06 2008

SLEI kirjoitti:
tezu kirjoitti:Oma projekti on zetec+46mm läpät gsxr. Aikalail projekti viel alkuvaihel ja mietinnäs. Toivottavasti löytys muilta vähä tarinaa omista kokemuksist/kuvaa asennuksista.
GSXR läppäakseleita voi jatkaa pitkillä muttereilla ja jako kohdilleen kierretangoilla ja sopivilla putkenpätkillä/muttereilla/prikoilla.
Isommissa (auton) koneissa ne virtausta rajoittavat/alipainetta lisäävät läpät lienee turhat ja vain huonontavat virtausta.
Juuri tämmöistä suunnitelmaa on ollut ja onnistuneita toteutuksia löytyy netistä monia googleen riittänee "zetec gsxr". Kaasuläppien 'vipuja' voi joutua kans moodaamaan leveämmiksi jos tarvetta tulee.
#981
Porsche 911
Fiesta mk3 zetec
Focus STW
Focus STW TDI

xr2i16v
Viestit: 429
Liittynyt: Ma Syyskuu 25. 22:12:55 2006
Paikkakunta: Turku

Re: moottoripyörän läppärunkojen käyttö autossa

Viesti Kirjoittaja xr2i16v » To Lokakuu 2. 17:40:48 2008

Itte tein holkit 1000 GSXR:n runkojen väliin et sai jaon sopimaan Zetecciin.

Suuttimista sen verran, jos käyttää Sukisukin K1 750/1000 runkoja niin mm. 00-03 Honda S2000:ssa on samanlaiset Keihinin suuttimet joiden tuotto on 390cc/min 3bar

virikansi
Viestit: 77
Liittynyt: Pe Toukokuu 5. 15:00:52 2006
Paikkakunta: kuopio
Viesti:

Re: moottoripyörän läppärunkojen käyttö autossa

Viesti Kirjoittaja virikansi » To Lokakuu 9. 22:43:02 2008

Onko näissä prätkän läppärungoissa jotain taikaa, vai miksi sellaisia pitää viritellä autoon? Vaiko kenties niin halpoja, että kannattaa ostaa?

Miten esim, kun pyttyjako on pärrissä monestikkin pienempi, niin joutuu tekemään hiukan huononmallisia imusarjoja jne, koska jako ei satu kunnolla?

Johan näitä uusia autokäyttöön tehtyjä läppiksiäkin saa nykyään jo aika edullisesti. No, ei kai siinä, jokainen tykkää harrastella näitäkin. :)

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Re: moottoripyörän läppärunkojen käyttö autossa

Viesti Kirjoittaja olafu » To Lokakuu 9. 23:13:46 2008

virikansi kirjoitti:Onko näissä prätkän läppärungoissa jotain taikaa, vai miksi sellaisia pitää viritellä autoon? Vaiko kenties niin halpoja, että kannattaa ostaa?

Miten esim, kun pyttyjako on pärrissä monestikkin pienempi, niin joutuu tekemään hiukan huononmallisia imusarjoja jne, koska jako ei satu kunnolla?

Johan näitä uusia autokäyttöön tehtyjä läppiksiäkin saa nykyään jo aika edullisesti. No, ei kai siinä, jokainen tykkää harrastella näitäkin. :)
alle parilla sadalla saa 45mm rungot missä on isot suuttimet ja anturit + säädöt valmiina ja pyttyjako on riittävän lähellä esim. zetecciä, kapeempiin koneisiin menee varmaan suoraan. Jos pistää vaikka reilun 50mm putkenpätkät kannesta niin ne saa jo aika suoraan, eli ei taida vakuttaa muuta kuin henkisesti tehoihin ja virtaukseen. Ja onhan noita runkoja levitettykin, kuten yllä mainittiin, niin tulee ihan suorat kurkut.
Jäsen #606

SLEI
Viestit: 2740
Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
Paikkakunta: Otalampi

Re: moottoripyörän läppärunkojen käyttö autossa

Viesti Kirjoittaja SLEI » Pe Lokakuu 10. 0:14:33 2008

virikansi kirjoitti:Onko näissä prätkän läppärungoissa jotain taikaa, vai miksi sellaisia pitää viritellä autoon? Vaiko kenties niin halpoja, että kannattaa ostaa?

Miten esim, kun pyttyjako on pärrissä monestikkin pienempi, niin joutuu tekemään hiukan huononmallisia imusarjoja jne, koska jako ei satu kunnolla?

Johan näitä uusia autokäyttöön tehtyjä läppiksiäkin saa nykyään jo aika edullisesti. No, ei kai siinä, jokainen tykkää harrastella näitäkin. :)
Prätkän läpät tulee n. puolet halvemmaksi ja niitä on myös aika isoja saatavilla, kun aika isoja litratehoja repivät pyöristä.
Muutamia läppiä pystyy säätämään aika vapaasti jaon osalta eli röörit saa kyllä aivan suoriksi, ainoa ongelmia aiheuttava juttu on läpissä olevien suuttimien asento kanavaan nähden, mikäli ei käytetä auton alkuperäisiä suuttimia.
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi

xr2i16v
Viestit: 429
Liittynyt: Ma Syyskuu 25. 22:12:55 2006
Paikkakunta: Turku

Re: moottoripyörän läppärunkojen käyttö autossa

Viesti Kirjoittaja xr2i16v » Pe Lokakuu 10. 7:16:10 2008

virikansi kirjoitti:.....................
Johan näitä uusia autokäyttöön tehtyjä läppiksiäkin saa nykyään jo aika edullisesti. No, ei kai siinä, jokainen tykkää harrastella näitäkin. :)
Omat läppärungot maksoi 80€ (täydelliset K1-mallin 1000GSXR) ja levitykseen tarvittavat tuotteet löyty tallin hyllyltä, imusarja raapasi enemmän, mut silti koko paketti jäi alla kolmen sadan, imusarjankin jos ois itte tehny niin ois säästänyt pitkän sentin.
Eli mikä on "aika edullisesti"?

tezu
Viestit: 1075
Liittynyt: Su Heinäkuu 18. 22:22:26 2004
Paikkakunta: Valkeakoski

Re: moottoripyörän läppärunkojen käyttö autossa

Viesti Kirjoittaja tezu » Pe Lokakuu 10. 17:39:45 2008

tuo "aika edullisesti" kans kilahti korvaan. MItähän tarkottanee?
#981
Porsche 911
Fiesta mk3 zetec
Focus STW
Focus STW TDI

virikansi
Viestit: 77
Liittynyt: Pe Toukokuu 5. 15:00:52 2006
Paikkakunta: kuopio
Viesti:

Re: moottoripyörän läppärunkojen käyttö autossa

Viesti Kirjoittaja virikansi » La Lokakuu 11. 0:11:17 2008

No varmaan ajattelin, kun noita rupee saamaan johonkin 500-600e haarukkaan uusia imutorvineen.

Joo, mulla on sit vissiin mennyt se aika ohi kun huvitti touhuta kaikenlaista suht halvalla. Ei vaan huvita enää ruveta soveltelemaan. Ilmeisesti ikä tekee laiskaksi :( .

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Re: moottoripyörän läppärunkojen käyttö autossa

Viesti Kirjoittaja olafu » La Lokakuu 11. 16:19:00 2008

Ja on ne tuplakaasarin jaolla olevat rungotkin sovitettava leveydestään, milläs muulla se on kaupallisesti tehtykään, kuin imukanavaa kääntämällä. Saahan niitä jostain kalliillakin, missä on jako suoraan oikea... :?
Jäsen #606

tezu
Viestit: 1075
Liittynyt: Su Heinäkuu 18. 22:22:26 2004
Paikkakunta: Valkeakoski

Re: moottoripyörän läppärunkojen käyttö autossa

Viesti Kirjoittaja tezu » La Lokakuu 11. 16:43:24 2008

virikansi kirjoitti:No varmaan ajattelin, kun noita rupee saamaan johonkin 500-600e haarukkaan uusia imutorvineen.
.
sisältäen alv?

Siis tohon hintaa nyt saa imusarjan+läppärungot(sisältäen vivustot, suuttimet, tps etc...) ja vielä imutorvet. aika halval tuntuu lähtevän.

Oma setti tulee maksamaan ton ~600e megasquirtin kanssa. Pelkillä rungoillahan pääsee vasta alkuun.
#981
Porsche 911
Fiesta mk3 zetec
Focus STW
Focus STW TDI

xr2i16v
Viestit: 429
Liittynyt: Ma Syyskuu 25. 22:12:55 2006
Paikkakunta: Turku

Re: moottoripyörän läppärunkojen käyttö autossa

Viesti Kirjoittaja xr2i16v » La Lokakuu 11. 18:21:31 2008

Ei tossa ole varmaan kun läppärunko pari imutorvineen ilman suuttimia, bensakiskoa, TPS, imusarjaa ja vivustoa

Mut tietenkin jokainen tekee just niin ku oma takapuoli kestää ja parhaaks näkee

FroZ
Viestit: 146
Liittynyt: To Toukokuu 9. 20:06:35 2002
Paikkakunta: JKL

Re: moottoripyörän läppärunkojen käyttö autossa

Viesti Kirjoittaja FroZ » La Heinäkuu 25. 22:44:44 2009

Täällä listaa motskareiden läppäruingoista -> http://www.msextra.com/viewtopic.php?f=29&t=6627
Mittoja, kurkkujen koot jne...

fsohc
Viestit: 1694
Liittynyt: Ti Kesäkuu 21. 22:51:17 2005

Re: moottoripyörän läppärunkojen käyttö autossa

Viesti Kirjoittaja fsohc » Pe Elokuu 14. 23:48:16 2009

olafu kirjoitti:Ja on ne tuplakaasarin jaolla olevat rungotkin sovitettava leveydestään, milläs muulla se on kaupallisesti tehtykään, kuin imukanavaa kääntämällä. Saahan niitä jostain kalliillakin, missä on jako suoraan oikea... :?
Niinpä niin. Plus meinattiin yhteen väliin hommata kaverin mönkkäriprojektiin 750 suikan rungot, tps, tukit, suuttimet yms. eli täydellisenä toimitettuna perille hintaan 100€. Oli kyllä niin edulliset että meinasin ostaa koristeeksi vaikka mitään käyttöä ei olisi itsellä ollutkaan :)

Ei meikäläiselle ainakaan tarvi perustella jos joku haluaa prätkän rungoista rakennella autoon..

Rahtinalle
Viestit: 1618
Liittynyt: Pe Kesäkuu 13. 19:15:42 2003
Paikkakunta: harjavalta

Re: moottoripyörän läppärunkojen käyttö autossa

Viesti Kirjoittaja Rahtinalle » La Elokuu 15. 10:21:36 2009

mielestäni ei voisi paljon helpompaa olla kun tekee moottoripyörän läppärungoista, todella moni on erillisillä rungoilla eli ei muutakun väliholkit vaan ja saa levitettyä vaikka metrin jaolle. silikooniputkilla läjään. imusarjasta tarvii vaan laipan johon hitsataan natsat ja avot.
#712

"hei, onks sen verran yhdyssana"

fiesta boy
Viestit: 886
Liittynyt: Su Maaliskuu 13. 17:43:51 2005
Paikkakunta: Pori

Re: moottoripyörän läppärunkojen käyttö autossa

Viesti Kirjoittaja fiesta boy » Su Elokuu 16. 22:24:14 2009

Minkäs kokoset läppärungot sitten olisivat parhaat tommoseen 2litraseen zetecciin?

xsx
Viestit: 2460
Liittynyt: Ma Joulukuu 20. 12:14:38 2004
Paikkakunta: Tuusula, Hyrylä

Re: moottoripyörän läppärunkojen käyttö autossa

Viesti Kirjoittaja xsx » Su Elokuu 16. 23:06:28 2009

fiesta boy kirjoitti:Minkäs kokoset läppärungot sitten olisivat parhaat tommoseen 2litraseen zetecciin?

45mm on varmaan aika passelit.
Escort Mk2 r.f
Escort Mk2 -77
Escort Mk2 -76
...ja pari muuta Mk2:ta
Audi S5

tezu
Viestit: 1075
Liittynyt: Su Heinäkuu 18. 22:22:26 2004
Paikkakunta: Valkeakoski

Re: moottoripyörän läppärunkojen käyttö autossa

Viesti Kirjoittaja tezu » Ma Elokuu 17. 8:32:28 2009

xsx kirjoitti:
fiesta boy kirjoitti:Minkäs kokoset läppärungot sitten olisivat parhaat tommoseen 2litraseen zetecciin?

45mm on varmaan aika passelit.
Juu kyl noi riittää varmasti.
#981
Porsche 911
Fiesta mk3 zetec
Focus STW
Focus STW TDI

koskar
Viestit: 2565
Liittynyt: Pe Marraskuu 7. 18:17:16 2003
Paikkakunta: Kurikka

Re: moottoripyörän läppärunkojen käyttö autossa

Viesti Kirjoittaja koskar » Ti Elokuu 18. 12:29:12 2009

tezu kirjoitti:
xsx kirjoitti:
fiesta boy kirjoitti:Minkäs kokoset läppärungot sitten olisivat parhaat tommoseen 2litraseen zetecciin?

45mm on varmaan aika passelit.
Juu kyl noi riittää varmasti.
Voihan tuon nohevana laskeakkin, että riittääkö omiin tarpeisiin, mutta tässä on ainakin jotain suuntaa antavaa taulukkoa. Aloitusviestissä ei oikein tarkkaan ollut speksattuna vaatimuksia, mutta toivottavasti tuosta on edes jotain iloa.
Escort Mk4 "RS2300i"


tezu
Viestit: 1075
Liittynyt: Su Heinäkuu 18. 22:22:26 2004
Paikkakunta: Valkeakoski

Re: moottoripyörän läppärunkojen käyttö autossa

Viesti Kirjoittaja tezu » Su Marraskuu 15. 19:00:38 2009

hoopee kirjoitti:Linkki: Adapting Suzuki Throttle Bodies to a Ford Zetec Engine
Täytyypä opiskella kun ehtii :burn
Itse kyllä löysin aika vähän hyödyllistä tietoa tosta mielummin tekis suoraan sopivan imusarjan jäis turhat välipalikat pois... Lopputulos kyl ihan kiva.
#981
Porsche 911
Fiesta mk3 zetec
Focus STW
Focus STW TDI

hoopee
Viestit: 4928
Liittynyt: Ti Helmikuu 24. 11:15:12 2004
Paikkakunta: K-maa

Re: moottoripyörän läppärunkojen käyttö autossa

Viesti Kirjoittaja hoopee » Su Marraskuu 15. 19:32:17 2009

tezu kirjoitti:
hoopee kirjoitti:Linkki: Adapting Suzuki Throttle Bodies to a Ford Zetec Engine
Täytyypä opiskella kun ehtii :burn
Itse kyllä löysin aika vähän hyödyllistä tietoa tosta mielummin tekis suoraan sopivan imusarjan jäis turhat välipalikat pois... Lopputulos kyl ihan kiva.
Vähän nysväys hommaltahan tuo näytti ;) Aika komeat kuitenkin. No lähtökohta oli kyllä aika karmea! Katsotaan nyt mitä sitä itse saa aikaan.

Rahtinalle
Viestit: 1618
Liittynyt: Pe Kesäkuu 13. 19:15:42 2003
Paikkakunta: harjavalta

Re: moottoripyörän läppärunkojen käyttö autossa

Viesti Kirjoittaja Rahtinalle » Ti Marraskuu 17. 16:44:17 2009

tohon vaan silikonit väliin.
#712

"hei, onks sen verran yhdyssana"

hoopee
Viestit: 4928
Liittynyt: Ti Helmikuu 24. 11:15:12 2004
Paikkakunta: K-maa

Re: moottoripyörän läppärunkojen käyttö autossa

Viesti Kirjoittaja hoopee » Ti Marraskuu 17. 17:19:36 2009

Rahtinalle kirjoitti:tohon vaan silikonit väliin.
Jotain tollasta on ollu mielessä. Eikös sullakin ole gsx-r:n läppikset?

tezu
Viestit: 1075
Liittynyt: Su Heinäkuu 18. 22:22:26 2004
Paikkakunta: Valkeakoski

Re: moottoripyörän läppärunkojen käyttö autossa

Viesti Kirjoittaja tezu » Ti Marraskuu 17. 17:47:31 2009

Rahtinalle kirjoitti:tohon vaan silikonit väliin.
tai näin eikä tarvi ees silikooneihommail erikseen ku pyöräs o tollasseet kumit vakion
#981
Porsche 911
Fiesta mk3 zetec
Focus STW
Focus STW TDI

hoopee
Viestit: 4928
Liittynyt: Ti Helmikuu 24. 11:15:12 2004
Paikkakunta: K-maa

Re: moottoripyörän läppärunkojen käyttö autossa

Viesti Kirjoittaja hoopee » Ti Marraskuu 17. 18:28:17 2009

tezu kirjoitti:
Rahtinalle kirjoitti:tohon vaan silikonit väliin.
tai näin eikä tarvi ees silikooneihommail erikseen ku pyöräs o tollasseet kumit vakion
Tezulla koko imusarja homemade? Laippaan piirustuksia?

Rahtinalle
Viestit: 1618
Liittynyt: Pe Kesäkuu 13. 19:15:42 2003
Paikkakunta: harjavalta

Re: moottoripyörän läppärunkojen käyttö autossa

Viesti Kirjoittaja Rahtinalle » Ke Marraskuu 18. 18:31:32 2009

hoopee kirjoitti:
Rahtinalle kirjoitti:tohon vaan silikonit väliin.
Jotain tollasta on ollu mielessä. Eikös sullakin ole gsx-r:n läppikset?
busa juu
#712

"hei, onks sen verran yhdyssana"

tezu
Viestit: 1075
Liittynyt: Su Heinäkuu 18. 22:22:26 2004
Paikkakunta: Valkeakoski

Re: moottoripyörän läppärunkojen käyttö autossa

Viesti Kirjoittaja tezu » Ke Marraskuu 18. 21:15:33 2009

hoopee kirjoitti:
tezu kirjoitti:
Rahtinalle kirjoitti:tohon vaan silikonit väliin.
tai näin eikä tarvi ees silikooneihommail erikseen ku pyöräs o tollasseet kumit vakion
Tezulla koko imusarja homemade? Laippaan piirustuksia?
Kyllähän se on homemade ja ei ole piirrustuksia. Clubilaisen tekele.
#981
Porsche 911
Fiesta mk3 zetec
Focus STW
Focus STW TDI

hoopee
Viestit: 4928
Liittynyt: Ti Helmikuu 24. 11:15:12 2004
Paikkakunta: K-maa

Re: moottoripyörän läppärunkojen käyttö autossa

Viesti Kirjoittaja hoopee » To Marraskuu 19. 17:53:18 2009

hoopee kirjoitti:
Rahtinalle kirjoitti:tohon vaan silikonit väliin.
Jotain tollasta on ollu mielessä. Eikös sullakin ole gsx-r:n läppikset?
Ensimmäinen läppäsetti (GSX-R 1000 K1) tuli perille. Itävallasta paketti tuli nopeammin kuin UK:sta, mutta finskilentäjien lakko saatto hidastaa jotain paketteja.
KUVIA

Fomococars
Viestit: 1022
Liittynyt: Ti Lokakuu 24. 22:42:12 2006
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: moottoripyörän läppärunkojen käyttö autossa

Viesti Kirjoittaja Fomococars » La Helmikuu 27. 18:39:51 2010

Kyllä komeet on ja jos 45 tai suurempi niin ei ainakaan ahdista.vaik ois puhallin tohotin höngäämässä painetta.

nimimerkki kateellinen :?
Escort Mk1 GT 2D 1969 1300 RS kilpapalikat cosworth rojekti 1986-2050
Escort Mk2 2D 1980 1300 Automatic
Escort Mk1 2D 1300 1972 kahesti katon kautta ympäri
Escort Mk1 2D 1100 1968 eka Fordini inssiajo esko
Escort Mk1 2D RS2000 1973 orginal kori avattavat ikkunat 6 kpl

Tarpeettomana 4wd Cosworth/OHC ö-pumppu + 4wd ö-suihkuputki

harley.davidsonfi miuku gmail piste com

hoopee
Viestit: 4928
Liittynyt: Ti Helmikuu 24. 11:15:12 2004
Paikkakunta: K-maa

Re: moottoripyörän läppärunkojen käyttö autossa

Viesti Kirjoittaja hoopee » La Helmikuu 27. 19:20:35 2010

Fomococars kirjoitti:nimimerkki kateellinen :?
Ei tartte kateellinen olla. http://www.ebay.co.uk http://www.ebay.de http://www.ebay.com jne. Nettivääräosassakin näyttää välillä olevan tyrkyllä.
Noiden hommaaminen ei pitäs olla rahasta kiinni vrt. jenvey

Pikkasen ois vielä hommaa että passais paikoilleen zetecin kylkeen. Bensakisko vaatisi ideointia ja läppien linkkejä jatkaa. Ilmanputsaria pitäs myös miettiä.
Sitten uupuu vielä imusarjan tynkä mihin nuo sais kiinni.

Vastaa Viestiin