Windows Xp jos tota tarkotit..Yrkesman kirjoitti:Mikä käyttöjärjestelmä sulla on pablo?
Haltech....
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 1948
- Liittynyt: Ke Kesäkuu 1. 21:01:17 2005
- Paikkakunta: Nokia
Re: Haltech....
Bmw 330i E46
Opel Kadett ja seiskytluku..
Opel Kadett ja seiskytluku..
-
- Viestit: 1181
- Liittynyt: Ke Huhtikuu 3. 17:43:25 2002
- Paikkakunta: Turku
Re: Haltech....
Juu, meinasin että jos sulla on vista ja se olis aiheuttanut noita ongelmia.pablo kirjoitti:Windows Xp jos tota tarkotit..Yrkesman kirjoitti:Mikä käyttöjärjestelmä sulla on pablo?
-
- Viestit: 1948
- Liittynyt: Ke Kesäkuu 1. 21:01:17 2005
- Paikkakunta: Nokia
Re: Haltech....
Homma kunnossa. Syy oli niinkin yksinkertainen et Fuel setupissa Posh start time oli 0. Tohon kun laitto 6:sen eteen ni karttaan pääsi käsiks..
Bmw 330i E46
Opel Kadett ja seiskytluku..
Opel Kadett ja seiskytluku..
-
- Viestit: 4858
- Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
- Paikkakunta: Kalvola
Re: Haltech....
Toimisko triggerinä pelkkä virranjakajassa oleva hall anturi ja yksi hammas per pytty? Tai jos poistais yhden hampaan jolloin olisi siis 5-1 pyörä nokka-akselilla. Kun joudun kuitenkin laittamaan jakajan kiinni öljypumpun takia ja jakajassa olisi jokaiselle pytylle oma hammas ja hall anturi sisällä.
Vai aiheutanko vain ongelmia itselleni tällä tavalla? 


-
- Viestit: 1948
- Liittynyt: Ke Kesäkuu 1. 21:01:17 2005
- Paikkakunta: Nokia
Re: Haltech....
Taas kaivatas vähä viisaampien neuvoja. Elikkäs kaverin Cossu kysees. E6x Haltecci THR:n entinen johtosarjaa myöten ja cossun omat anturit. 2 ja 3 pytylle ei tule kipinää kun starttaa. Kokeiltu toista puolaa ja pikainen mittaus puolan pistokkeesta kertoo et keskimmäiseen punaiseen piuhaan tulee ~12v ja reunoilla olevat siniset on mitattu ohmi asteikolla auton runkoa vasten ja saman suuruiset lukemat antaa (~30 ohm). Voikohan kipinän vahvistin tehdä mittausarvoista huolimatta tollaista. Asetukset ovat ohjelmalla samat kuin itelläkin eli pitäs sen puolesta toimia?
Bmw 330i E46
Opel Kadett ja seiskytluku..
Opel Kadett ja seiskytluku..
-
- Viestit: 4228
- Liittynyt: La Tammikuu 19. 12:52:45 2002
Re: Haltech....
Laittelin privaa , täällä ei viitti kaikkee sanoa
edit: mitäs vittua , ei pysty lähettää ?
edit: mitäs vittua , ei pysty lähettää ?
ex Jäsen #10
-
- Viestit: 1948
- Liittynyt: Ke Kesäkuu 1. 21:01:17 2005
- Paikkakunta: Nokia
Re: Haltech....
Joo eipä näköjään priva tullu.Jake kirjoitti:Laittelin privaa , täällä ei viitti kaikkee sanoa
edit: mitäs vittua , ei pysty lähettää ?
Sen verran nyt selvis et kipinä yksikkö on osittain rikki tms .. Kokeiltiin minun vahvaria ja anto kipinän kaikkiin sekä koitettiin kaverin mun autoon ni kävi vajaasti. Minun boksia ei sen kummemmin enää kokeiltu ja kaveri hommaa uuden et pääsee taas ihmettelee.
Toinen asia mikä suuresti kummastuttaa on ettei ajoitusmerkkiä saa kohdalleen. Pari kertaa sen viime viikolla sain mut jotenki se heittää ~45 astetta myöhäselle tai ~120-180 astetta aikaselle. Eikös se riitä et jakajan liipasu on sillä kierroksella missä pitäs sytyttää? Omassa Escossa se mielestäni on juuri sen kierroksen alussa ja merkki on kohdallaan.
Bmw 330i E46
Opel Kadett ja seiskytluku..
Opel Kadett ja seiskytluku..
-
- Viestit: 4228
- Liittynyt: La Tammikuu 19. 12:52:45 2002
Re: Haltech....
Nyt sai privat lähetettyä , tsekkaa ne hommelit enstäpablo kirjoitti:Joo eipä näköjään priva tullu.Jake kirjoitti:Laittelin privaa , täällä ei viitti kaikkee sanoa
edit: mitäs vittua , ei pysty lähettää ?
Sen verran nyt selvis et kipinä yksikkö on osittain rikki tms .. Kokeiltiin minun vahvaria ja anto kipinän kaikkiin sekä koitettiin kaverin mun autoon ni kävi vajaasti. Minun boksia ei sen kummemmin enää kokeiltu ja kaveri hommaa uuden et pääsee taas ihmettelee.
Toinen asia mikä suuresti kummastuttaa on ettei ajoitusmerkkiä saa kohdalleen. Pari kertaa sen viime viikolla sain mut jotenki se heittää ~45 astetta myöhäselle tai ~120-180 astetta aikaselle. Eikös se riitä et jakajan liipasu on sillä kierroksella missä pitäs sytyttää? Omassa Escossa se mielestäni on juuri sen kierroksen alussa ja merkki on kohdallaan.
Minkälaiset triggerit siinä on ? homesignal pitää olla juuri ennen 1. sylinterin ykk:ta
ex Jäsen #10
-
- Viestit: 1948
- Liittynyt: Ke Kesäkuu 1. 21:01:17 2005
- Paikkakunta: Nokia
Re: Haltech....
Alumiinihihnapyörä/4 nastaa. Starttauskierrokset pysyy tasasena. Nekin ennen heitteli mut nastoja säätelemällä tasottu kai
Silleen olen sen home signaalin laittanukki et ykk:sta millon venat kiinni/sytytys niin melkein kone kierros taaksepäin ja silloin liipasu.
EDIT: No sehä onki vissiin sit vähä jälkeen Ykk

EDIT: No sehä onki vissiin sit vähä jälkeen Ykk
Bmw 330i E46
Opel Kadett ja seiskytluku..
Opel Kadett ja seiskytluku..
-
- Viestit: 783
- Liittynyt: Pe Joulukuu 13. 12:45:03 2002
Re: Haltech....
Laitat koneen yläkuolokohtaan (kipinä 1.pytyllä) ja pyörität konetta vähän pyörimissuunnassa taakseppäin. Sitten säädät homesignaalin liipasun tähän kohtaan.. Näin se tulee just vähä ennen 1.pyttyä ja toimii..
Paras kun ajotat sen homesignaalin viimisen pytyn (2 pytyn) ja seuraavan kierroksen ekan pytyn (1 pytyn) väliin..
Paras kun ajotat sen homesignaalin viimisen pytyn (2 pytyn) ja seuraavan kierroksen ekan pytyn (1 pytyn) väliin..
-
- Viestit: 4858
- Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
- Paikkakunta: Kalvola
Re: Haltech....
Kysellääs vähän tässä taas. Osaako joku sanoo miten tuo turbotimer pitäis nyt sitten kytkeä hälyttimen kanssa? Ohje hälyttimen kytkentään normi turbotimeriin. Ja sitten tuo haltechin turbotimerin kytkentä on = tällainen. Koittanu miettiä ja tuijottanu noita kuvia, mutta saanu mitään järkevää aikaseks 

-
- Viestit: 3835
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:10:35 2001
Re: Haltech....
Kyllä toimii oikein hyvin ilman mitään hampaiden poistamista.Sultzi kirjoitti:Toimisko triggerinä pelkkä virranjakajassa oleva hall anturi ja yksi hammas per pytty? Tai jos poistais yhden hampaan jolloin olisi siis 5-1 pyörä nokka-akselilla. Kun joudun kuitenkin laittamaan jakajan kiinni öljypumpun takia ja jakajassa olisi jokaiselle pytylle oma hammas ja hall anturi sisällä.Vai aiheutanko vain ongelmia itselleni tällä tavalla?
Escort Estate -69 1.6 GT
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5
-
- Viestit: 1948
- Liittynyt: Ke Kesäkuu 1. 21:01:17 2005
- Paikkakunta: Nokia
Re: Haltech....
Millähän sais ton takasinpäin "yskäsyn" startatessa kitkettyä pois
Tekee lähestulkoon aina kun vähän lämmintä konetta starttaat ni yskäsee vastaan. Heti uusinta yrityksellä sit lähtee. Jostain muistelen lukeneeni E6X ja haljenneet startit juttua
Ei vaan pois pitäs saada mut liekkö vika vai sit ominaisuus 



Bmw 330i E46
Opel Kadett ja seiskytluku..
Opel Kadett ja seiskytluku..
-
- Viestit: 4228
- Liittynyt: La Tammikuu 19. 12:52:45 2002
Re: Haltech....
Juu kyllä tais pari kpl startteja haljetapablo kirjoitti:Millähän sais ton takasinpäin "yskäsyn" startatessa kitkettyä poisTekee lähestulkoon aina kun vähän lämmintä konetta starttaat ni yskäsee vastaan. Heti uusinta yrityksellä sit lähtee. Jostain muistelen lukeneeni E6X ja haljenneet startit juttua
Ei vaan pois pitäs saada mut liekkö vika vai sit ominaisuus

ex Jäsen #10
-
- Viestit: 1948
- Liittynyt: Ke Kesäkuu 1. 21:01:17 2005
- Paikkakunta: Nokia
Re: Haltech....
Onkohan asialle mitään tehtävissä ja olikos sullakin et kylmänä lähtee ekalla mut vähä lämpimänä/lämpimänä teki melkein aina?Jake kirjoitti:Juu kyllä tais pari kpl startteja haljetapablo kirjoitti:Millähän sais ton takasinpäin "yskäsyn" startatessa kitkettyä poisTekee lähestulkoon aina kun vähän lämmintä konetta starttaat ni yskäsee vastaan. Heti uusinta yrityksellä sit lähtee. Jostain muistelen lukeneeni E6X ja haljenneet startit juttua
Ei vaan pois pitäs saada mut liekkö vika vai sit ominaisuus
Bmw 330i E46
Opel Kadett ja seiskytluku..
Opel Kadett ja seiskytluku..
-
- Viestit: 4858
- Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
- Paikkakunta: Kalvola
Re: Haltech....
Haltechista jos valitsee ford pip tyypin triggeriksi, sekventiaali ruiskutus ei ole mahdollista, vaikka ohjekirja sanoo toista.Arska kirjoitti:Kyllä toimii oikein hyvin ilman mitään hampaiden poistamista.Sultzi kirjoitti:Toimisko triggerinä pelkkä virranjakajassa oleva hall anturi ja yksi hammas per pytty? Tai jos poistais yhden hampaan jolloin olisi siis 5-1 pyörä nokka-akselilla. Kun joudun kuitenkin laittamaan jakajan kiinni öljypumpun takia ja jakajassa olisi jokaiselle pytylle oma hammas ja hall anturi sisällä.Vai aiheutanko vain ongelmia itselleni tällä tavalla?

-
- Viestit: 3835
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:10:35 2001
Re: Haltech....
Eikö starttauksen ajaksi saa oman kartan johon pistää ennakot nolliin?pablo kirjoitti:Millähän sais ton takasinpäin "yskäsyn" startatessa kitkettyä poisTekee lähestulkoon aina kun vähän lämmintä konetta starttaat ni yskäsee vastaan. Heti uusinta yrityksellä sit lähtee. Jostain muistelen lukeneeni E6X ja haljenneet startit juttua
Ei vaan pois pitäs saada mut liekkö vika vai sit ominaisuus
Escort Estate -69 1.6 GT
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5
-
- Viestit: 3835
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:10:35 2001
Re: Haltech....
Ainiin kun sinulla on noin hienoa tekniikkaa. Minulla oli jakajasytytys ja staged injection.Sultzi kirjoitti:Haltechista jos valitsee ford pip tyypin triggeriksi, sekventiaali ruiskutus ei ole mahdollista, vaikka ohjekirja sanoo toista.Arska kirjoitti:Kyllä toimii oikein hyvin ilman mitään hampaiden poistamista.Sultzi kirjoitti:Toimisko triggerinä pelkkä virranjakajassa oleva hall anturi ja yksi hammas per pytty? Tai jos poistais yhden hampaan jolloin olisi siis 5-1 pyörä nokka-akselilla. Kun joudun kuitenkin laittamaan jakajan kiinni öljypumpun takia ja jakajassa olisi jokaiselle pytylle oma hammas ja hall anturi sisällä.Vai aiheutanko vain ongelmia itselleni tällä tavalla?
Escort Estate -69 1.6 GT
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5
-
- Viestit: 1948
- Liittynyt: Ke Kesäkuu 1. 21:01:17 2005
- Paikkakunta: Nokia
Re: Haltech....
Saa kyllä mut lähtee niin hyvin muuten käymään kylmänä ainakin. Tohon yskäsyyn saattoi löytyä apu rikastuskartasta jossa oli lämpimälle/kuumalle koneelle säädöt rikkaalla. Ainakaan ei sen jälkeen tehnyt ku tiputin palkkeja ja muutaman kerran ootin ja koitin. Kiitokset muuten Mageliukselle vinkistäArska kirjoitti:Eikö starttauksen ajaksi saa oman kartan johon pistää ennakot nolliin?pablo kirjoitti:Millähän sais ton takasinpäin "yskäsyn" startatessa kitkettyä poisTekee lähestulkoon aina kun vähän lämmintä konetta starttaat ni yskäsee vastaan. Heti uusinta yrityksellä sit lähtee. Jostain muistelen lukeneeni E6X ja haljenneet startit juttua
Ei vaan pois pitäs saada mut liekkö vika vai sit ominaisuus

Bmw 330i E46
Opel Kadett ja seiskytluku..
Opel Kadett ja seiskytluku..
-
- Viestit: 783
- Liittynyt: Pe Joulukuu 13. 12:45:03 2002
Re: Haltech....
Oleppa hjyva!pablo kirjoitti:Kiitokset muuten Mageliukselle vinkistä

-
- Viestit: 1015
- Liittynyt: Su Toukokuu 12. 19:00:09 2002
Re: Haltech....
no niin haltekki tietäjät omassa e6k tuli tunnin sisään ajon jälkeen tällainen ongelma eli lähtee käyntiin suht hyvin mutta ku nostaa kierrosta n 3500-4000 niin rupeaa paukkuman niinkuin olisi paukku päällä ja kierrokset näyttää haltekissa 16000rpm... sitte kun laskee kierrosta että paukkuminen loppuisi niin se menee ihan oudoksi ja sammuu lopulta ja sen jälkeen ei käyntiin muutaku odottamalla...??ps. seokset ym on suht kunnossa koska se eka tunti ajettiin todella toimivalla ohjelmalla.
eli itse ajattelin että s4 (kampi) anturi oisi rikki joten vaihdoin uuteen ei auttanu...
miten ku mulla on kaksi syt. vahvistinta voisko se olla jos toinen on rikki?
ehdotuksia..
nyt lähden miljoonarokkiin ja palaan su niin pääsis heti romun kimppuun että pääsis penkkiin joskus...
eli itse ajattelin että s4 (kampi) anturi oisi rikki joten vaihdoin uuteen ei auttanu...
miten ku mulla on kaksi syt. vahvistinta voisko se olla jos toinen on rikki?
ehdotuksia..
nyt lähden miljoonarokkiin ja palaan su niin pääsis heti romun kimppuun että pääsis penkkiin joskus...
-
- Viestit: 783
- Liittynyt: Pe Joulukuu 13. 12:45:03 2002
Re: Haltech....
Ota logii niistä triggerisignaaleista, niin näkee alkaako ne näyttää ihan mitä sattuu sit +3500rpm kierroksilla.. Millanen triggerointi sulla on?
-
- Viestit: 1015
- Liittynyt: Su Toukokuu 12. 19:00:09 2002
Re: Haltech....
mulla on 3 magneettia siinä hihnapyörässä...
juu pitää yrittää jos saa käyntiin...
juu pitää yrittää jos saa käyntiin...
-
- Viestit: 1948
- Liittynyt: Ke Kesäkuu 1. 21:01:17 2005
- Paikkakunta: Nokia
Re: Haltech....
Ilmaväli kaikissa nastoissa sama? Kuulostaa samalta kun itsellä et juurikin tossa 3000-4000 rpm:n kohdalla sekos, rupes paukuttaa, veti seosmittarin mukaan tosi laihalle ja kierrokset huiteli 10 000 rpm:n tuntumassa logista katsottuna. Syy oli et hihnapyörän hampaat oli eri korkuset ja uudella pyörällä homma rupes toimii.
Ton myös pystyy aika hyvin tarkistaa kun laittaa läppärin kiinni purkkiin ja seuraa starttaushetkellä kierroslukemaa ikkunasta missä näkyy kaikki arvot (text engine) tms..
Ei sais kauheesti pomppia lukema. Ottaa vaikka suuttimet pois käytöstä tai puolan töpselin irti ettei lähde käyntiin asti.
Ton myös pystyy aika hyvin tarkistaa kun laittaa läppärin kiinni purkkiin ja seuraa starttaushetkellä kierroslukemaa ikkunasta missä näkyy kaikki arvot (text engine) tms..

Bmw 330i E46
Opel Kadett ja seiskytluku..
Opel Kadett ja seiskytluku..
-
- Viestit: 1015
- Liittynyt: Su Toukokuu 12. 19:00:09 2002
Re: Haltech....
vika tais löytyä siirsin millin anturia paremmin "linjaan" niin näyttäs pelittävän... on pienestä kiinni..
nyt vois penkkiäkin ajatella
nyt vois penkkiäkin ajatella

-
- Viestit: 783
- Liittynyt: Pe Joulukuu 13. 12:45:03 2002
Re: Haltech....
No tuntuu kyl olevan pienestä kiinni nää missä on se magneettisysteemi.. Itellä cossun orkkis pyörä ja hall-anturi, toimi kyl heti ja ilmaväliki oli vaa sinne päin.. Mut hyvä et pelittää, ei muuta ku penkkii 

-
- Viestit: 336
- Liittynyt: La Huhtikuu 23. 21:20:43 2005
- Paikkakunta: Oulu
Re: Haltech....
mulla ei toiminu aikasemmin koska puuttui yhdestä magneetista se kromipinta, vaihdoin sitä ennen kaikki anturit..
Toyota Supra -93
Suzuki GSX-R 1000 k8
Suzuki GSX-R 1000 k8
-
- Viestit: 2101
- Liittynyt: La Toukokuu 24. 10:55:43 2003
- Paikkakunta: Oulu
Re: Haltech....
sellasta että kun on triggerinä 36-1 +home jakajassa, antaako kipinää vaikka home olisi pois pelistä?
kipinä hukassa ja huomasin että home counteri näyttää nollaa,korjailen tuon niin pääsee taas koittaan...
edit: kipinä löyty kun sai home-anturin toimiin ja vaihtoi triggeri asetukset...
kipinä hukassa ja huomasin että home counteri näyttää nollaa,korjailen tuon niin pääsee taas koittaan...
edit: kipinä löyty kun sai home-anturin toimiin ja vaihtoi triggeri asetukset...
-
- Viestit: 2101
- Liittynyt: La Toukokuu 24. 10:55:43 2003
- Paikkakunta: Oulu
Re: Haltech....
pitääkö home signaali tulla ennen vai jälkeen tuota puuttuvaa hammasta josta lähtee laskeen offsettiä ja triggeriä..?
ja miten tuon "custom1 ja 2" triggeröinnit saa toimiin,ei lähde edes laskeen triggereitä noilla asetuksilla...?
"motronic" setillä ei oikeen pelaa
huomenna katon vielä kertaalleen nuo triggerit uusiksi...
ja miten tuon "custom1 ja 2" triggeröinnit saa toimiin,ei lähde edes laskeen triggereitä noilla asetuksilla...?
"motronic" setillä ei oikeen pelaa
huomenna katon vielä kertaalleen nuo triggerit uusiksi...
-
- Viestit: 2101
- Liittynyt: La Toukokuu 24. 10:55:43 2003
- Paikkakunta: Oulu
Re: Haltech....
laitetaan tänne jos joku tarvii joskus tietoa...
homesignaalin laitoin 5 hammasta ennen tuota puuttuvaa hammasta 36-1 pyörässä
7 hammasta asetin pyörän ennen ykk eli kone 70astetta ennakkoon ja puuttuva hammas anturin kohdalle
triggeri angle 45
offset 1
filtteri asetus täysille ja gain vahvistusta myös melkein täysille,nämä vaikuttaa paljon startatessa
sai tasaisen rpm lukeman ja kipinä kohdilleen lampulla
eka starttaus ja hörähti--> lisää bensaa kunnes lähti tulille...
vähän säätelyä ja kaasuläppää pienemmälle niin kävi jo nätisti tyhjää 1000rpm ja otti hyvin kierroksia,seokset vähän alkuunsa nyt paksulla...ajelin ekat koeajot muutaman metrin ja hyvältä vaikuttaa...

homesignaalin laitoin 5 hammasta ennen tuota puuttuvaa hammasta 36-1 pyörässä
7 hammasta asetin pyörän ennen ykk eli kone 70astetta ennakkoon ja puuttuva hammas anturin kohdalle
triggeri angle 45
offset 1
filtteri asetus täysille ja gain vahvistusta myös melkein täysille,nämä vaikuttaa paljon startatessa
sai tasaisen rpm lukeman ja kipinä kohdilleen lampulla
eka starttaus ja hörähti--> lisää bensaa kunnes lähti tulille...
vähän säätelyä ja kaasuläppää pienemmälle niin kävi jo nätisti tyhjää 1000rpm ja otti hyvin kierroksia,seokset vähän alkuunsa nyt paksulla...ajelin ekat koeajot muutaman metrin ja hyvältä vaikuttaa...


-
- Viestit: 2101
- Liittynyt: La Toukokuu 24. 10:55:43 2003
- Paikkakunta: Oulu
Re: Haltech....
tuossa kävin kyselemässä uutta läppäriä jossa ois tuo d-9 liitin haltekkia varten mutta aikas lailla ei-oota tuli...
mites muut on ratkaissu ongelman? jostain metsästää vanhanliiton läppäri josta löytyy tuo..?
niistä muuntajista jotka tulee usb-porttiin taas kerrottiin että hidas ja ei hyvä jos haluaa nähdä reaaliajassa mitä moottori tekee jne...onko kokemuksia?

mites muut on ratkaissu ongelman? jostain metsästää vanhanliiton läppäri josta löytyy tuo..?
niistä muuntajista jotka tulee usb-porttiin taas kerrottiin että hidas ja ei hyvä jos haluaa nähdä reaaliajassa mitä moottori tekee jne...onko kokemuksia?
-
- Viestit: 1948
- Liittynyt: Ke Kesäkuu 1. 21:01:17 2005
- Paikkakunta: Nokia
Re: Haltech....
Ainakin meidän tallin läppärissä seurataan 2 Halteccia ja Tatechia usb adapteri piuhalla. Tosta reaaliajasta en osaa sanoa mut kyllä ainakin minun aikataululle riittää tiedonkulku
Ainoo juttu mikä Haltecheissa vittuilee on se et hitaasti välillä löytää yhteyden kun esim virrat päällä ollessa starttaa käymään niin saattaa jäädä yhteyden muodostus junnaamaan, mut jos ei muu tepsi niin koneen kiinni käyttämisellä toimii.

Bmw 330i E46
Opel Kadett ja seiskytluku..
Opel Kadett ja seiskytluku..
-
- Viestit: 2101
- Liittynyt: La Toukokuu 24. 10:55:43 2003
- Paikkakunta: Oulu
Re: Haltech....
eli haen sellasen muuntimen ja testataan...läppäreitä kyllä löytyykin jo...pablo kirjoitti:Ainakin meidän tallin läppärissä seurataan 2 Halteccia ja Tatechia usb adapteri piuhalla. Tosta reaaliajasta en osaa sanoa mut kyllä ainakin minun aikataululle riittää tiedonkulkuAinoo juttu mikä Haltecheissa vittuilee on se et hitaasti välillä löytää yhteyden kun esim virrat päällä ollessa starttaa käymään niin saattaa jäädä yhteyden muodostus junnaamaan, mut jos ei muu tepsi niin koneen kiinni käyttämisellä toimii.
-
- Viestit: 1948
- Liittynyt: Ke Kesäkuu 1. 21:01:17 2005
- Paikkakunta: Nokia
Re: Haltech....
Juu ei kauheen kallis investointi pitäs ollafomoco3 kirjoitti:eli haen sellasen muuntimen ja testataan...läppäreitä kyllä löytyykin jo...pablo kirjoitti:Ainakin meidän tallin läppärissä seurataan 2 Halteccia ja Tatechia usb adapteri piuhalla. Tosta reaaliajasta en osaa sanoa mut kyllä ainakin minun aikataululle riittää tiedonkulkuAinoo juttu mikä Haltecheissa vittuilee on se et hitaasti välillä löytää yhteyden kun esim virrat päällä ollessa starttaa käymään niin saattaa jäädä yhteyden muodostus junnaamaan, mut jos ei muu tepsi niin koneen kiinni käyttämisellä toimii.

Bmw 330i E46
Opel Kadett ja seiskytluku..
Opel Kadett ja seiskytluku..
-
- Viestit: 4147
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
- Paikkakunta: Turuus
- Viesti:
Re: Haltech....
Hieman kalliimpi vaihtoehto mutta jostain tuli juttua vastaan et olisi varmempi toiminnaltaan kuin usb-portin kautta.
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer
-
- Viestit: 2101
- Liittynyt: La Toukokuu 24. 10:55:43 2003
- Paikkakunta: Oulu
Re: Haltech....
ostin tuon pelkän muuntimen, sitten tappelin tovin aikaa läppärillä jossa on vista...valitti että com portti jo käytössä(vaikka sellaista ei edes ole) ja ei saanu sit yhteyttä...voi prkle näitä koneita...huomenna kokeilen xp:llä ni josko pääsis sisään... 

-
- Viestit: 925
- Liittynyt: Ma Kesäkuu 14. 23:40:19 2004
- Paikkakunta: suomi
Re: Haltech....
fomoco3 kirjoitti:ostin tuon pelkän muuntimen, sitten tappelin tovin aikaa läppärillä jossa on vista...valitti että com portti jo käytössä(vaikka sellaista ei edes ole) ja ei saanu sit yhteyttä...voi prkle näitä koneita...huomenna kokeilen xp:llä ni josko pääsis sisään...
muistithan laittaa sen muuntimen ohjelman koneelle, joskus se unohtunut ja vikaa etsittiin kauan

#914
Bmw 320 m-sport e46 -04 käyttövessa
Taunus coupe 2.0 -74 datsun power (vaiheessa)
Toyota Corolla dx -81 orginal
Honda cb600f hornet -07
Bmw 320 m-sport e46 -04 käyttövessa
Taunus coupe 2.0 -74 datsun power (vaiheessa)
Toyota Corolla dx -81 orginal
Honda cb600f hornet -07
-
- Viestit: 2101
- Liittynyt: La Toukokuu 24. 10:55:43 2003
- Paikkakunta: Oulu
Re: Haltech....
joo, sekin unohtu eka mut eipä paljoa auttanut..heka kirjoitti:fomoco3 kirjoitti:ostin tuon pelkän muuntimen, sitten tappelin tovin aikaa läppärillä jossa on vista...valitti että com portti jo käytössä(vaikka sellaista ei edes ole) ja ei saanu sit yhteyttä...voi prkle näitä koneita...huomenna kokeilen xp:llä ni josko pääsis sisään...
muistithan laittaa sen muuntimen ohjelman koneelle, joskus se unohtunut ja vikaa etsittiin kauan
-
- Viestit: 697
- Liittynyt: Ma Heinäkuu 26. 13:31:56 2004
- Paikkakunta: kotzuomi
Re: Haltech....
Itellä kans Haltekki asennus tökkii pikkasen, käytössa on orggis kossun triggeri anturi ja pyörä. välys säädetty milliin, kierrosluku seilaa startatessa 974rpm ja 16000rpm yms kivaa eikä tulille, IDEOITA KIITOS?
Focus RS-03
Sierra Cosworth -89
Volvo v70 t5
Audi s2 avant -94
Ransiitti 1.9td
Sierra Cosworth -89
Volvo v70 t5
Audi s2 avant -94
Ransiitti 1.9td
-
- Viestit: 2101
- Liittynyt: La Toukokuu 24. 10:55:43 2003
- Paikkakunta: Oulu
Re: Haltech....
e8 vai e11?simanski kirjoitti:Itellä kans Haltekki asennus tökkii pikkasen, käytössa on orggis kossun triggeri anturi ja pyörä. välys säädetty milliin, kierrosluku seilaa startatessa 974rpm ja 16000rpm yms kivaa eikä tulille, IDEOITA KIITOS?
onko sulla jakaja-sytytyksellä?
ekana käydä triggeri asetukset läpi, onko sulla mikä valittuna?
säädä anturia vielä lähemmäs 0,6-0,8 ja laita filtteriä ja gain:ia vaan reilusti siihen
-
- Viestit: 697
- Liittynyt: Ma Heinäkuu 26. 13:31:56 2004
- Paikkakunta: kotzuomi
Re: Haltech....
On jakajalla, asetuksissa tais olla multipoint vai mikä seolikaan. Mitäs noi filtteri ja gaini meinaskaan?fomoco3 kirjoitti:e8 vai e11?simanski kirjoitti:Itellä kans Haltekki asennus tökkii pikkasen, käytössa on orggis kossun triggeri anturi ja pyörä. välys säädetty milliin, kierrosluku seilaa startatessa 974rpm ja 16000rpm yms kivaa eikä tulille, IDEOITA KIITOS?
onko sulla jakaja-sytytyksellä?
ekana käydä läpi triggeri asetukset, onko sulla mikä valittuna?
säädä anturia vielä lähemmäs 0,6-0,8 ja laita filtteriä ja gain:ia vaan reilusti siihen
Focus RS-03
Sierra Cosworth -89
Volvo v70 t5
Audi s2 avant -94
Ransiitti 1.9td
Sierra Cosworth -89
Volvo v70 t5
Audi s2 avant -94
Ransiitti 1.9td
-
- Viestit: 2101
- Liittynyt: La Toukokuu 24. 10:55:43 2003
- Paikkakunta: Oulu
Re: Haltech....
simanski kirjoitti:On jakajalla, asetuksissa tais olla multipoint vai mikä seolikaan. Mitäs noi filtteri ja gaini meinaskaan?fomoco3 kirjoitti:e8 vai e11?simanski kirjoitti:Itellä kans Haltekki asennus tökkii pikkasen, käytössa on orggis kossun triggeri anturi ja pyörä. välys säädetty milliin, kierrosluku seilaa startatessa 974rpm ja 16000rpm yms kivaa eikä tulille, IDEOITA KIITOS?
onko sulla jakaja-sytytyksellä?
ekana käydä läpi triggeri asetukset, onko sulla mikä valittuna?
säädä anturia vielä lähemmäs 0,6-0,8 ja laita filtteriä ja gain:ia vaan reilusti siihen
multipoint, eli siis nyt tarkoitat ruiskutusta...?
trigger setup sivulta löytyy lista erilaisista valmiista triggeri vaihtoehdoista ja samalla sivulla on filtter= signaalin häiriösuodatus ja gain=signaalin vahvistus...
edit: tarkotat varmaan multitooth? se pitäs periaatteessa toimia ku laittaa että 4 hammasta...
-
- Viestit: 697
- Liittynyt: Ma Heinäkuu 26. 13:31:56 2004
- Paikkakunta: kotzuomi
Re: Haltech....
Aivan, siis multitooth on, ja 4 sekä 8 nastan asetuksilla kokeiltu mut samaa sekoilua rpm tiedoissa starttaillessa.
Focus RS-03
Sierra Cosworth -89
Volvo v70 t5
Audi s2 avant -94
Ransiitti 1.9td
Sierra Cosworth -89
Volvo v70 t5
Audi s2 avant -94
Ransiitti 1.9td
-
- Viestit: 2101
- Liittynyt: La Toukokuu 24. 10:55:43 2003
- Paikkakunta: Oulu
Re: Haltech....
kokeile tosiaan parantaa sitä signaalia noilla säädöillä...itelläkin hyppi kierrokset ja välillä hävis kokonaan kun ne oli nollilla...simanski kirjoitti:Aivan, siis multitooth on, ja 4 sekä 8 nastan asetuksilla kokeiltu mut samaa sekoilua rpm tiedoissa starttaillessa.
muistaakseni "standard full cycle" ois sitten seuraava trigger mitä vois kokeilla jos ei suostu antaan kipinää
löytyy sieltä se oma cosworth asetuskin mutta en oo sitä ite kokeillukkaan...
-
- Viestit: 4228
- Liittynyt: La Tammikuu 19. 12:52:45 2002
Re: Haltech....
Ford Cosworth asetuksella pelaa jos kaikki kunnossa , Hall-anturi pyörälle .
Muussa tapauksessa 8-hammasta ja Home-signaali oikeaan paikkaan .
Muussa tapauksessa 8-hammasta ja Home-signaali oikeaan paikkaan .
ex Jäsen #10
-
- Viestit: 697
- Liittynyt: Ma Heinäkuu 26. 13:31:56 2004
- Paikkakunta: kotzuomi
Re: Haltech....
Anturi on siis orggis kossun, valikosta ei kyllä ford coswoth mahista silmään osunut, purkki on siis E6X
Focus RS-03
Sierra Cosworth -89
Volvo v70 t5
Audi s2 avant -94
Ransiitti 1.9td
Sierra Cosworth -89
Volvo v70 t5
Audi s2 avant -94
Ransiitti 1.9td
-
- Viestit: 1948
- Liittynyt: Ke Kesäkuu 1. 21:01:17 2005
- Paikkakunta: Nokia
Re: Haltech....
Multitooth ja 8 hammasta. Tooth offset vaikka 1. Starttaus kierrokset ei saa olla kyllä paljoa yli 200 rpm tai sit sulla on saatanan tehokas startti? Just vähä aikaa sit kaverin cosan kans tapeltiin ja sillä oli isot 6-kolo pultit nastoina. Haltecci luki keskireiän molemmat puolet ja tuplas startti kierrokset ~370 rpm. Myös nastojen linjaus anturiin tuntuis olevan tarkka kuin myös nastojen keskinäinen korkeus. Ilmavälillä ei ainakaan omissa kokemuksissa tunnu olevan niin suurta merkitystä. Tässä topicissa on myös aika hyviä vinkkejä jos jaksaa taaksepäin selailla.
Bmw 330i E46
Opel Kadett ja seiskytluku..
Opel Kadett ja seiskytluku..
-
- Viestit: 4228
- Liittynyt: La Tammikuu 19. 12:52:45 2002
Re: Haltech....
Okei , se olikin tuossa E11v2 missä cossu oli . Muuten niinkuin Pablo kirjoitti
ex Jäsen #10
-
- Viestit: 2101
- Liittynyt: La Toukokuu 24. 10:55:43 2003
- Paikkakunta: Oulu
Re: Haltech....
niin ja tosiaan 8 hammasta niin saattaa toimia vähä paremmin ku 4.llä.. 
edit: ja tuo com port ongelma ratkesi sit kun sieltä haltecin asetuksista vaihtoi käytettävän portin com1:sestä com3:seen... yksinkertaista


edit: ja tuo com port ongelma ratkesi sit kun sieltä haltecin asetuksista vaihtoi käytettävän portin com1:sestä com3:seen... yksinkertaista


-
- Viestit: 4858
- Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
- Paikkakunta: Kalvola
Re: Haltech....
Onko joku käyttänyt haltechin kanssa ls2 puolia? Tuossa vaan katselin megasquirtin sivuilta kytkentäkuvaa ja jäi mietityttämään vaatiiko tuota kondensaattoria 5v signaalin ja signaalimaan väliin sekä 12v ja maan väliin? Ilmeisesti tuo napa b pitää vetää samaan maadoitukseen kuin ecu?