Haltech....

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

pablo
Viestit: 1948
Liittynyt: Ke Kesäkuu 1. 21:01:17 2005
Paikkakunta: Nokia

Re: Haltech....

Viesti Kirjoittaja pablo » Ti Huhtikuu 28. 18:59:27 2009

Yrkesman kirjoitti:Mikä käyttöjärjestelmä sulla on pablo?
Windows Xp jos tota tarkotit..
Bmw 330i E46
Opel Kadett ja seiskytluku..

Yrkesman
Viestit: 1181
Liittynyt: Ke Huhtikuu 3. 17:43:25 2002
Paikkakunta: Turku

Re: Haltech....

Viesti Kirjoittaja Yrkesman » Ti Huhtikuu 28. 19:07:28 2009

pablo kirjoitti:
Yrkesman kirjoitti:Mikä käyttöjärjestelmä sulla on pablo?
Windows Xp jos tota tarkotit..
Juu, meinasin että jos sulla on vista ja se olis aiheuttanut noita ongelmia.

pablo
Viestit: 1948
Liittynyt: Ke Kesäkuu 1. 21:01:17 2005
Paikkakunta: Nokia

Re: Haltech....

Viesti Kirjoittaja pablo » Ke Huhtikuu 29. 16:25:03 2009

Homma kunnossa. Syy oli niinkin yksinkertainen et Fuel setupissa Posh start time oli 0. Tohon kun laitto 6:sen eteen ni karttaan pääsi käsiks..
Bmw 330i E46
Opel Kadett ja seiskytluku..

Sultzi
Viestit: 4858
Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
Paikkakunta: Kalvola

Re: Haltech....

Viesti Kirjoittaja Sultzi » La Kesäkuu 13. 19:05:01 2009

Toimisko triggerinä pelkkä virranjakajassa oleva hall anturi ja yksi hammas per pytty? Tai jos poistais yhden hampaan jolloin olisi siis 5-1 pyörä nokka-akselilla. Kun joudun kuitenkin laittamaan jakajan kiinni öljypumpun takia ja jakajassa olisi jokaiselle pytylle oma hammas ja hall anturi sisällä. :roll: Vai aiheutanko vain ongelmia itselleni tällä tavalla? :lol:

pablo
Viestit: 1948
Liittynyt: Ke Kesäkuu 1. 21:01:17 2005
Paikkakunta: Nokia

Re: Haltech....

Viesti Kirjoittaja pablo » Su Kesäkuu 14. 12:37:38 2009

Taas kaivatas vähä viisaampien neuvoja. Elikkäs kaverin Cossu kysees. E6x Haltecci THR:n entinen johtosarjaa myöten ja cossun omat anturit. 2 ja 3 pytylle ei tule kipinää kun starttaa. Kokeiltu toista puolaa ja pikainen mittaus puolan pistokkeesta kertoo et keskimmäiseen punaiseen piuhaan tulee ~12v ja reunoilla olevat siniset on mitattu ohmi asteikolla auton runkoa vasten ja saman suuruiset lukemat antaa (~30 ohm). Voikohan kipinän vahvistin tehdä mittausarvoista huolimatta tollaista. Asetukset ovat ohjelmalla samat kuin itelläkin eli pitäs sen puolesta toimia?
Bmw 330i E46
Opel Kadett ja seiskytluku..

Jake
Viestit: 4228
Liittynyt: La Tammikuu 19. 12:52:45 2002

Re: Haltech....

Viesti Kirjoittaja Jake » Su Kesäkuu 14. 16:50:09 2009

Laittelin privaa , täällä ei viitti kaikkee sanoa

edit: mitäs vittua , ei pysty lähettää ?
ex Jäsen #10

pablo
Viestit: 1948
Liittynyt: Ke Kesäkuu 1. 21:01:17 2005
Paikkakunta: Nokia

Re: Haltech....

Viesti Kirjoittaja pablo » Su Kesäkuu 14. 20:47:54 2009

Jake kirjoitti:Laittelin privaa , täällä ei viitti kaikkee sanoa

edit: mitäs vittua , ei pysty lähettää ?
Joo eipä näköjään priva tullu.

Sen verran nyt selvis et kipinä yksikkö on osittain rikki tms .. Kokeiltiin minun vahvaria ja anto kipinän kaikkiin sekä koitettiin kaverin mun autoon ni kävi vajaasti. Minun boksia ei sen kummemmin enää kokeiltu ja kaveri hommaa uuden et pääsee taas ihmettelee.

Toinen asia mikä suuresti kummastuttaa on ettei ajoitusmerkkiä saa kohdalleen. Pari kertaa sen viime viikolla sain mut jotenki se heittää ~45 astetta myöhäselle tai ~120-180 astetta aikaselle. Eikös se riitä et jakajan liipasu on sillä kierroksella missä pitäs sytyttää? Omassa Escossa se mielestäni on juuri sen kierroksen alussa ja merkki on kohdallaan.
Bmw 330i E46
Opel Kadett ja seiskytluku..

Jake
Viestit: 4228
Liittynyt: La Tammikuu 19. 12:52:45 2002

Re: Haltech....

Viesti Kirjoittaja Jake » Ma Kesäkuu 15. 9:21:25 2009

pablo kirjoitti:
Jake kirjoitti:Laittelin privaa , täällä ei viitti kaikkee sanoa

edit: mitäs vittua , ei pysty lähettää ?
Joo eipä näköjään priva tullu.

Sen verran nyt selvis et kipinä yksikkö on osittain rikki tms .. Kokeiltiin minun vahvaria ja anto kipinän kaikkiin sekä koitettiin kaverin mun autoon ni kävi vajaasti. Minun boksia ei sen kummemmin enää kokeiltu ja kaveri hommaa uuden et pääsee taas ihmettelee.

Toinen asia mikä suuresti kummastuttaa on ettei ajoitusmerkkiä saa kohdalleen. Pari kertaa sen viime viikolla sain mut jotenki se heittää ~45 astetta myöhäselle tai ~120-180 astetta aikaselle. Eikös se riitä et jakajan liipasu on sillä kierroksella missä pitäs sytyttää? Omassa Escossa se mielestäni on juuri sen kierroksen alussa ja merkki on kohdallaan.
Nyt sai privat lähetettyä , tsekkaa ne hommelit enstä

Minkälaiset triggerit siinä on ? homesignal pitää olla juuri ennen 1. sylinterin ykk:ta
ex Jäsen #10

pablo
Viestit: 1948
Liittynyt: Ke Kesäkuu 1. 21:01:17 2005
Paikkakunta: Nokia

Re: Haltech....

Viesti Kirjoittaja pablo » Ma Kesäkuu 15. 15:46:38 2009

Alumiinihihnapyörä/4 nastaa. Starttauskierrokset pysyy tasasena. Nekin ennen heitteli mut nastoja säätelemällä tasottu kai :?: Silleen olen sen home signaalin laittanukki et ykk:sta millon venat kiinni/sytytys niin melkein kone kierros taaksepäin ja silloin liipasu.

EDIT: No sehä onki vissiin sit vähä jälkeen Ykk
Bmw 330i E46
Opel Kadett ja seiskytluku..

magelius
Viestit: 783
Liittynyt: Pe Joulukuu 13. 12:45:03 2002

Re: Haltech....

Viesti Kirjoittaja magelius » To Kesäkuu 18. 16:52:47 2009

Laitat koneen yläkuolokohtaan (kipinä 1.pytyllä) ja pyörität konetta vähän pyörimissuunnassa taakseppäin. Sitten säädät homesignaalin liipasun tähän kohtaan.. Näin se tulee just vähä ennen 1.pyttyä ja toimii..
Paras kun ajotat sen homesignaalin viimisen pytyn (2 pytyn) ja seuraavan kierroksen ekan pytyn (1 pytyn) väliin..

Sultzi
Viestit: 4858
Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
Paikkakunta: Kalvola

Re: Haltech....

Viesti Kirjoittaja Sultzi » Pe Heinäkuu 3. 0:21:44 2009

Kysellääs vähän tässä taas. Osaako joku sanoo miten tuo turbotimer pitäis nyt sitten kytkeä hälyttimen kanssa? Ohje hälyttimen kytkentään normi turbotimeriin. Ja sitten tuo haltechin turbotimerin kytkentä on = tällainen. Koittanu miettiä ja tuijottanu noita kuvia, mutta saanu mitään järkevää aikaseks :lol:

Arska
Viestit: 3835
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:10:35 2001

Re: Haltech....

Viesti Kirjoittaja Arska » Ti Heinäkuu 7. 22:58:47 2009

Sultzi kirjoitti:Toimisko triggerinä pelkkä virranjakajassa oleva hall anturi ja yksi hammas per pytty? Tai jos poistais yhden hampaan jolloin olisi siis 5-1 pyörä nokka-akselilla. Kun joudun kuitenkin laittamaan jakajan kiinni öljypumpun takia ja jakajassa olisi jokaiselle pytylle oma hammas ja hall anturi sisällä. :roll: Vai aiheutanko vain ongelmia itselleni tällä tavalla? :lol:
Kyllä toimii oikein hyvin ilman mitään hampaiden poistamista.
Escort Estate -69 1.6 GT
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5

pablo
Viestit: 1948
Liittynyt: Ke Kesäkuu 1. 21:01:17 2005
Paikkakunta: Nokia

Re: Haltech....

Viesti Kirjoittaja pablo » Ke Heinäkuu 15. 22:41:41 2009

Millähän sais ton takasinpäin "yskäsyn" startatessa kitkettyä pois :roll: Tekee lähestulkoon aina kun vähän lämmintä konetta starttaat ni yskäsee vastaan. Heti uusinta yrityksellä sit lähtee. Jostain muistelen lukeneeni E6X ja haljenneet startit juttua :D Ei vaan pois pitäs saada mut liekkö vika vai sit ominaisuus :?:
Bmw 330i E46
Opel Kadett ja seiskytluku..

Jake
Viestit: 4228
Liittynyt: La Tammikuu 19. 12:52:45 2002

Re: Haltech....

Viesti Kirjoittaja Jake » To Heinäkuu 16. 0:53:50 2009

pablo kirjoitti:Millähän sais ton takasinpäin "yskäsyn" startatessa kitkettyä pois :roll: Tekee lähestulkoon aina kun vähän lämmintä konetta starttaat ni yskäsee vastaan. Heti uusinta yrityksellä sit lähtee. Jostain muistelen lukeneeni E6X ja haljenneet startit juttua :D Ei vaan pois pitäs saada mut liekkö vika vai sit ominaisuus :?:
Juu kyllä tais pari kpl startteja haljeta :roll:
ex Jäsen #10

pablo
Viestit: 1948
Liittynyt: Ke Kesäkuu 1. 21:01:17 2005
Paikkakunta: Nokia

Re: Haltech....

Viesti Kirjoittaja pablo » To Heinäkuu 16. 11:17:29 2009

Jake kirjoitti:
pablo kirjoitti:Millähän sais ton takasinpäin "yskäsyn" startatessa kitkettyä pois :roll: Tekee lähestulkoon aina kun vähän lämmintä konetta starttaat ni yskäsee vastaan. Heti uusinta yrityksellä sit lähtee. Jostain muistelen lukeneeni E6X ja haljenneet startit juttua :D Ei vaan pois pitäs saada mut liekkö vika vai sit ominaisuus :?:
Juu kyllä tais pari kpl startteja haljeta :roll:
Onkohan asialle mitään tehtävissä ja olikos sullakin et kylmänä lähtee ekalla mut vähä lämpimänä/lämpimänä teki melkein aina?
Bmw 330i E46
Opel Kadett ja seiskytluku..

Sultzi
Viestit: 4858
Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
Paikkakunta: Kalvola

Re: Haltech....

Viesti Kirjoittaja Sultzi » To Heinäkuu 16. 11:47:27 2009

Arska kirjoitti:
Sultzi kirjoitti:Toimisko triggerinä pelkkä virranjakajassa oleva hall anturi ja yksi hammas per pytty? Tai jos poistais yhden hampaan jolloin olisi siis 5-1 pyörä nokka-akselilla. Kun joudun kuitenkin laittamaan jakajan kiinni öljypumpun takia ja jakajassa olisi jokaiselle pytylle oma hammas ja hall anturi sisällä. :roll: Vai aiheutanko vain ongelmia itselleni tällä tavalla? :lol:
Kyllä toimii oikein hyvin ilman mitään hampaiden poistamista.
Haltechista jos valitsee ford pip tyypin triggeriksi, sekventiaali ruiskutus ei ole mahdollista, vaikka ohjekirja sanoo toista. :o

Arska
Viestit: 3835
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:10:35 2001

Re: Haltech....

Viesti Kirjoittaja Arska » To Heinäkuu 16. 21:58:38 2009

pablo kirjoitti:Millähän sais ton takasinpäin "yskäsyn" startatessa kitkettyä pois :roll: Tekee lähestulkoon aina kun vähän lämmintä konetta starttaat ni yskäsee vastaan. Heti uusinta yrityksellä sit lähtee. Jostain muistelen lukeneeni E6X ja haljenneet startit juttua :D Ei vaan pois pitäs saada mut liekkö vika vai sit ominaisuus :?:
Eikö starttauksen ajaksi saa oman kartan johon pistää ennakot nolliin?
Escort Estate -69 1.6 GT
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5

Arska
Viestit: 3835
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:10:35 2001

Re: Haltech....

Viesti Kirjoittaja Arska » To Heinäkuu 16. 22:00:58 2009

Sultzi kirjoitti:
Arska kirjoitti:
Sultzi kirjoitti:Toimisko triggerinä pelkkä virranjakajassa oleva hall anturi ja yksi hammas per pytty? Tai jos poistais yhden hampaan jolloin olisi siis 5-1 pyörä nokka-akselilla. Kun joudun kuitenkin laittamaan jakajan kiinni öljypumpun takia ja jakajassa olisi jokaiselle pytylle oma hammas ja hall anturi sisällä. :roll: Vai aiheutanko vain ongelmia itselleni tällä tavalla? :lol:
Kyllä toimii oikein hyvin ilman mitään hampaiden poistamista.
Haltechista jos valitsee ford pip tyypin triggeriksi, sekventiaali ruiskutus ei ole mahdollista, vaikka ohjekirja sanoo toista. :o
Ainiin kun sinulla on noin hienoa tekniikkaa. Minulla oli jakajasytytys ja staged injection.
Escort Estate -69 1.6 GT
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5

pablo
Viestit: 1948
Liittynyt: Ke Kesäkuu 1. 21:01:17 2005
Paikkakunta: Nokia

Re: Haltech....

Viesti Kirjoittaja pablo » To Heinäkuu 16. 23:03:02 2009

Arska kirjoitti:
pablo kirjoitti:Millähän sais ton takasinpäin "yskäsyn" startatessa kitkettyä pois :roll: Tekee lähestulkoon aina kun vähän lämmintä konetta starttaat ni yskäsee vastaan. Heti uusinta yrityksellä sit lähtee. Jostain muistelen lukeneeni E6X ja haljenneet startit juttua :D Ei vaan pois pitäs saada mut liekkö vika vai sit ominaisuus :?:
Eikö starttauksen ajaksi saa oman kartan johon pistää ennakot nolliin?
Saa kyllä mut lähtee niin hyvin muuten käymään kylmänä ainakin. Tohon yskäsyyn saattoi löytyä apu rikastuskartasta jossa oli lämpimälle/kuumalle koneelle säädöt rikkaalla. Ainakaan ei sen jälkeen tehnyt ku tiputin palkkeja ja muutaman kerran ootin ja koitin. Kiitokset muuten Mageliukselle vinkistä O:)
Bmw 330i E46
Opel Kadett ja seiskytluku..

magelius
Viestit: 783
Liittynyt: Pe Joulukuu 13. 12:45:03 2002

Re: Haltech....

Viesti Kirjoittaja magelius » Pe Heinäkuu 17. 22:14:22 2009

pablo kirjoitti:Kiitokset muuten Mageliukselle vinkistä O:)
Oleppa hjyva! :wink:

bpasi
Viestit: 1015
Liittynyt: Su Toukokuu 12. 19:00:09 2002

Re: Haltech....

Viesti Kirjoittaja bpasi » Pe Heinäkuu 31. 0:34:03 2009

no niin haltekki tietäjät omassa e6k tuli tunnin sisään ajon jälkeen tällainen ongelma eli lähtee käyntiin suht hyvin mutta ku nostaa kierrosta n 3500-4000 niin rupeaa paukkuman niinkuin olisi paukku päällä ja kierrokset näyttää haltekissa 16000rpm... sitte kun laskee kierrosta että paukkuminen loppuisi niin se menee ihan oudoksi ja sammuu lopulta ja sen jälkeen ei käyntiin muutaku odottamalla...??ps. seokset ym on suht kunnossa koska se eka tunti ajettiin todella toimivalla ohjelmalla.

eli itse ajattelin että s4 (kampi) anturi oisi rikki joten vaihdoin uuteen ei auttanu...

miten ku mulla on kaksi syt. vahvistinta voisko se olla jos toinen on rikki?

ehdotuksia..
nyt lähden miljoonarokkiin ja palaan su niin pääsis heti romun kimppuun että pääsis penkkiin joskus...

magelius
Viestit: 783
Liittynyt: Pe Joulukuu 13. 12:45:03 2002

Re: Haltech....

Viesti Kirjoittaja magelius » Pe Heinäkuu 31. 20:37:29 2009

Ota logii niistä triggerisignaaleista, niin näkee alkaako ne näyttää ihan mitä sattuu sit +3500rpm kierroksilla.. Millanen triggerointi sulla on?

bpasi
Viestit: 1015
Liittynyt: Su Toukokuu 12. 19:00:09 2002

Re: Haltech....

Viesti Kirjoittaja bpasi » Su Elokuu 2. 23:30:16 2009

mulla on 3 magneettia siinä hihnapyörässä...

juu pitää yrittää jos saa käyntiin...

pablo
Viestit: 1948
Liittynyt: Ke Kesäkuu 1. 21:01:17 2005
Paikkakunta: Nokia

Re: Haltech....

Viesti Kirjoittaja pablo » Ma Elokuu 3. 0:37:37 2009

Ilmaväli kaikissa nastoissa sama? Kuulostaa samalta kun itsellä et juurikin tossa 3000-4000 rpm:n kohdalla sekos, rupes paukuttaa, veti seosmittarin mukaan tosi laihalle ja kierrokset huiteli 10 000 rpm:n tuntumassa logista katsottuna. Syy oli et hihnapyörän hampaat oli eri korkuset ja uudella pyörällä homma rupes toimii.

Ton myös pystyy aika hyvin tarkistaa kun laittaa läppärin kiinni purkkiin ja seuraa starttaushetkellä kierroslukemaa ikkunasta missä näkyy kaikki arvot (text engine) tms.. :roll: Ei sais kauheesti pomppia lukema. Ottaa vaikka suuttimet pois käytöstä tai puolan töpselin irti ettei lähde käyntiin asti.
Bmw 330i E46
Opel Kadett ja seiskytluku..

bpasi
Viestit: 1015
Liittynyt: Su Toukokuu 12. 19:00:09 2002

Re: Haltech....

Viesti Kirjoittaja bpasi » Ma Elokuu 3. 21:15:01 2009

vika tais löytyä siirsin millin anturia paremmin "linjaan" niin näyttäs pelittävän... on pienestä kiinni..

nyt vois penkkiäkin ajatella :cha

magelius
Viestit: 783
Liittynyt: Pe Joulukuu 13. 12:45:03 2002

Re: Haltech....

Viesti Kirjoittaja magelius » Ma Elokuu 3. 21:34:08 2009

No tuntuu kyl olevan pienestä kiinni nää missä on se magneettisysteemi.. Itellä cossun orkkis pyörä ja hall-anturi, toimi kyl heti ja ilmaväliki oli vaa sinne päin.. Mut hyvä et pelittää, ei muuta ku penkkii :wink:

madhand
Viestit: 336
Liittynyt: La Huhtikuu 23. 21:20:43 2005
Paikkakunta: Oulu

Re: Haltech....

Viesti Kirjoittaja madhand » Ma Elokuu 3. 22:12:40 2009

mulla ei toiminu aikasemmin koska puuttui yhdestä magneetista se kromipinta, vaihdoin sitä ennen kaikki anturit..
Toyota Supra -93
Suzuki GSX-R 1000 k8

fomoco3
Viestit: 2101
Liittynyt: La Toukokuu 24. 10:55:43 2003
Paikkakunta: Oulu

Re: Haltech....

Viesti Kirjoittaja fomoco3 » To Syyskuu 10. 21:06:01 2009

sellasta että kun on triggerinä 36-1 +home jakajassa, antaako kipinää vaikka home olisi pois pelistä?

kipinä hukassa ja huomasin että home counteri näyttää nollaa,korjailen tuon niin pääsee taas koittaan...

edit: kipinä löyty kun sai home-anturin toimiin ja vaihtoi triggeri asetukset...
Projektit

"pitää olla melko vakio bemari että vetää eelle"

fomoco3
Viestit: 2101
Liittynyt: La Toukokuu 24. 10:55:43 2003
Paikkakunta: Oulu

Re: Haltech....

Viesti Kirjoittaja fomoco3 » La Syyskuu 19. 0:28:40 2009

pitääkö home signaali tulla ennen vai jälkeen tuota puuttuvaa hammasta josta lähtee laskeen offsettiä ja triggeriä..?

ja miten tuon "custom1 ja 2" triggeröinnit saa toimiin,ei lähde edes laskeen triggereitä noilla asetuksilla...?

"motronic" setillä ei oikeen pelaa

huomenna katon vielä kertaalleen nuo triggerit uusiksi...
Projektit

"pitää olla melko vakio bemari että vetää eelle"

fomoco3
Viestit: 2101
Liittynyt: La Toukokuu 24. 10:55:43 2003
Paikkakunta: Oulu

Re: Haltech....

Viesti Kirjoittaja fomoco3 » La Syyskuu 19. 19:12:33 2009

laitetaan tänne jos joku tarvii joskus tietoa...

homesignaalin laitoin 5 hammasta ennen tuota puuttuvaa hammasta 36-1 pyörässä
7 hammasta asetin pyörän ennen ykk eli kone 70astetta ennakkoon ja puuttuva hammas anturin kohdalle
triggeri angle 45
offset 1
filtteri asetus täysille ja gain vahvistusta myös melkein täysille,nämä vaikuttaa paljon startatessa

sai tasaisen rpm lukeman ja kipinä kohdilleen lampulla

eka starttaus ja hörähti--> lisää bensaa kunnes lähti tulille...

vähän säätelyä ja kaasuläppää pienemmälle niin kävi jo nätisti tyhjää 1000rpm ja otti hyvin kierroksia,seokset vähän alkuunsa nyt paksulla...ajelin ekat koeajot muutaman metrin ja hyvältä vaikuttaa... :) :burn
Projektit

"pitää olla melko vakio bemari että vetää eelle"

fomoco3
Viestit: 2101
Liittynyt: La Toukokuu 24. 10:55:43 2003
Paikkakunta: Oulu

Re: Haltech....

Viesti Kirjoittaja fomoco3 » La Lokakuu 17. 17:34:34 2009

tuossa kävin kyselemässä uutta läppäriä jossa ois tuo d-9 liitin haltekkia varten mutta aikas lailla ei-oota tuli... :?

mites muut on ratkaissu ongelman? jostain metsästää vanhanliiton läppäri josta löytyy tuo..?

niistä muuntajista jotka tulee usb-porttiin taas kerrottiin että hidas ja ei hyvä jos haluaa nähdä reaaliajassa mitä moottori tekee jne...onko kokemuksia?
Projektit

"pitää olla melko vakio bemari että vetää eelle"

pablo
Viestit: 1948
Liittynyt: Ke Kesäkuu 1. 21:01:17 2005
Paikkakunta: Nokia

Re: Haltech....

Viesti Kirjoittaja pablo » La Lokakuu 17. 18:01:32 2009

Ainakin meidän tallin läppärissä seurataan 2 Halteccia ja Tatechia usb adapteri piuhalla. Tosta reaaliajasta en osaa sanoa mut kyllä ainakin minun aikataululle riittää tiedonkulku :roll: Ainoo juttu mikä Haltecheissa vittuilee on se et hitaasti välillä löytää yhteyden kun esim virrat päällä ollessa starttaa käymään niin saattaa jäädä yhteyden muodostus junnaamaan, mut jos ei muu tepsi niin koneen kiinni käyttämisellä toimii.
Bmw 330i E46
Opel Kadett ja seiskytluku..

fomoco3
Viestit: 2101
Liittynyt: La Toukokuu 24. 10:55:43 2003
Paikkakunta: Oulu

Re: Haltech....

Viesti Kirjoittaja fomoco3 » La Lokakuu 17. 18:30:43 2009

pablo kirjoitti:Ainakin meidän tallin läppärissä seurataan 2 Halteccia ja Tatechia usb adapteri piuhalla. Tosta reaaliajasta en osaa sanoa mut kyllä ainakin minun aikataululle riittää tiedonkulku :roll: Ainoo juttu mikä Haltecheissa vittuilee on se et hitaasti välillä löytää yhteyden kun esim virrat päällä ollessa starttaa käymään niin saattaa jäädä yhteyden muodostus junnaamaan, mut jos ei muu tepsi niin koneen kiinni käyttämisellä toimii.
eli haen sellasen muuntimen ja testataan...läppäreitä kyllä löytyykin jo...
Projektit

"pitää olla melko vakio bemari että vetää eelle"

pablo
Viestit: 1948
Liittynyt: Ke Kesäkuu 1. 21:01:17 2005
Paikkakunta: Nokia

Re: Haltech....

Viesti Kirjoittaja pablo » La Lokakuu 17. 18:54:33 2009

fomoco3 kirjoitti:
pablo kirjoitti:Ainakin meidän tallin läppärissä seurataan 2 Halteccia ja Tatechia usb adapteri piuhalla. Tosta reaaliajasta en osaa sanoa mut kyllä ainakin minun aikataululle riittää tiedonkulku :roll: Ainoo juttu mikä Haltecheissa vittuilee on se et hitaasti välillä löytää yhteyden kun esim virrat päällä ollessa starttaa käymään niin saattaa jäädä yhteyden muodostus junnaamaan, mut jos ei muu tepsi niin koneen kiinni käyttämisellä toimii.
eli haen sellasen muuntimen ja testataan...läppäreitä kyllä löytyykin jo...
Juu ei kauheen kallis investointi pitäs olla :?:
Bmw 330i E46
Opel Kadett ja seiskytluku..

Aksu
Viestit: 4147
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
Paikkakunta: Turuus
Viesti:

Re: Haltech....

Viesti Kirjoittaja Aksu » La Lokakuu 17. 19:24:05 2009

Hieman kalliimpi vaihtoehto mutta jostain tuli juttua vastaan et olisi varmempi toiminnaltaan kuin usb-portin kautta.
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer

fomoco3
Viestit: 2101
Liittynyt: La Toukokuu 24. 10:55:43 2003
Paikkakunta: Oulu

Re: Haltech....

Viesti Kirjoittaja fomoco3 » Ma Lokakuu 19. 18:25:38 2009

ostin tuon pelkän muuntimen, sitten tappelin tovin aikaa läppärillä jossa on vista...valitti että com portti jo käytössä(vaikka sellaista ei edes ole) ja ei saanu sit yhteyttä...voi prkle näitä koneita...huomenna kokeilen xp:llä ni josko pääsis sisään... :cha
Projektit

"pitää olla melko vakio bemari että vetää eelle"

heka
Viestit: 925
Liittynyt: Ma Kesäkuu 14. 23:40:19 2004
Paikkakunta: suomi

Re: Haltech....

Viesti Kirjoittaja heka » Ti Lokakuu 20. 10:47:45 2009

fomoco3 kirjoitti:ostin tuon pelkän muuntimen, sitten tappelin tovin aikaa läppärillä jossa on vista...valitti että com portti jo käytössä(vaikka sellaista ei edes ole) ja ei saanu sit yhteyttä...voi prkle näitä koneita...huomenna kokeilen xp:llä ni josko pääsis sisään... :cha

muistithan laittaa sen muuntimen ohjelman koneelle, joskus se unohtunut ja vikaa etsittiin kauan :roll:
#914
Bmw 320 m-sport e46 -04 käyttövessa
Taunus coupe 2.0 -74 datsun power (vaiheessa)
Toyota Corolla dx -81 orginal
Honda cb600f hornet -07

fomoco3
Viestit: 2101
Liittynyt: La Toukokuu 24. 10:55:43 2003
Paikkakunta: Oulu

Re: Haltech....

Viesti Kirjoittaja fomoco3 » Ti Lokakuu 20. 16:47:21 2009

heka kirjoitti:
fomoco3 kirjoitti:ostin tuon pelkän muuntimen, sitten tappelin tovin aikaa läppärillä jossa on vista...valitti että com portti jo käytössä(vaikka sellaista ei edes ole) ja ei saanu sit yhteyttä...voi prkle näitä koneita...huomenna kokeilen xp:llä ni josko pääsis sisään... :cha

muistithan laittaa sen muuntimen ohjelman koneelle, joskus se unohtunut ja vikaa etsittiin kauan :roll:
joo, sekin unohtu eka mut eipä paljoa auttanut..
Projektit

"pitää olla melko vakio bemari että vetää eelle"

simanski
Viestit: 697
Liittynyt: Ma Heinäkuu 26. 13:31:56 2004
Paikkakunta: kotzuomi

Re: Haltech....

Viesti Kirjoittaja simanski » Ti Lokakuu 20. 18:37:42 2009

Itellä kans Haltekki asennus tökkii pikkasen, käytössa on orggis kossun triggeri anturi ja pyörä. välys säädetty milliin, kierrosluku seilaa startatessa 974rpm ja 16000rpm yms kivaa eikä tulille, IDEOITA KIITOS?
Focus RS-03
Sierra Cosworth -89
Volvo v70 t5
Audi s2 avant -94
Ransiitti 1.9td

fomoco3
Viestit: 2101
Liittynyt: La Toukokuu 24. 10:55:43 2003
Paikkakunta: Oulu

Re: Haltech....

Viesti Kirjoittaja fomoco3 » Ti Lokakuu 20. 20:50:27 2009

simanski kirjoitti:Itellä kans Haltekki asennus tökkii pikkasen, käytössa on orggis kossun triggeri anturi ja pyörä. välys säädetty milliin, kierrosluku seilaa startatessa 974rpm ja 16000rpm yms kivaa eikä tulille, IDEOITA KIITOS?
e8 vai e11?
onko sulla jakaja-sytytyksellä?

ekana käydä triggeri asetukset läpi, onko sulla mikä valittuna?

säädä anturia vielä lähemmäs 0,6-0,8 ja laita filtteriä ja gain:ia vaan reilusti siihen
Projektit

"pitää olla melko vakio bemari että vetää eelle"

simanski
Viestit: 697
Liittynyt: Ma Heinäkuu 26. 13:31:56 2004
Paikkakunta: kotzuomi

Re: Haltech....

Viesti Kirjoittaja simanski » Ti Lokakuu 20. 20:54:00 2009

fomoco3 kirjoitti:
simanski kirjoitti:Itellä kans Haltekki asennus tökkii pikkasen, käytössa on orggis kossun triggeri anturi ja pyörä. välys säädetty milliin, kierrosluku seilaa startatessa 974rpm ja 16000rpm yms kivaa eikä tulille, IDEOITA KIITOS?
e8 vai e11?
onko sulla jakaja-sytytyksellä?

ekana käydä läpi triggeri asetukset, onko sulla mikä valittuna?

säädä anturia vielä lähemmäs 0,6-0,8 ja laita filtteriä ja gain:ia vaan reilusti siihen
On jakajalla, asetuksissa tais olla multipoint vai mikä seolikaan. Mitäs noi filtteri ja gaini meinaskaan?
Focus RS-03
Sierra Cosworth -89
Volvo v70 t5
Audi s2 avant -94
Ransiitti 1.9td

fomoco3
Viestit: 2101
Liittynyt: La Toukokuu 24. 10:55:43 2003
Paikkakunta: Oulu

Re: Haltech....

Viesti Kirjoittaja fomoco3 » Ti Lokakuu 20. 21:01:58 2009

simanski kirjoitti:
fomoco3 kirjoitti:
simanski kirjoitti:Itellä kans Haltekki asennus tökkii pikkasen, käytössa on orggis kossun triggeri anturi ja pyörä. välys säädetty milliin, kierrosluku seilaa startatessa 974rpm ja 16000rpm yms kivaa eikä tulille, IDEOITA KIITOS?
e8 vai e11?
onko sulla jakaja-sytytyksellä?

ekana käydä läpi triggeri asetukset, onko sulla mikä valittuna?

säädä anturia vielä lähemmäs 0,6-0,8 ja laita filtteriä ja gain:ia vaan reilusti siihen
On jakajalla, asetuksissa tais olla multipoint vai mikä seolikaan. Mitäs noi filtteri ja gaini meinaskaan?

multipoint, eli siis nyt tarkoitat ruiskutusta...?

trigger setup sivulta löytyy lista erilaisista valmiista triggeri vaihtoehdoista ja samalla sivulla on filtter= signaalin häiriösuodatus ja gain=signaalin vahvistus...

edit: tarkotat varmaan multitooth? se pitäs periaatteessa toimia ku laittaa että 4 hammasta...
Projektit

"pitää olla melko vakio bemari että vetää eelle"

simanski
Viestit: 697
Liittynyt: Ma Heinäkuu 26. 13:31:56 2004
Paikkakunta: kotzuomi

Re: Haltech....

Viesti Kirjoittaja simanski » Ti Lokakuu 20. 21:16:15 2009

Aivan, siis multitooth on, ja 4 sekä 8 nastan asetuksilla kokeiltu mut samaa sekoilua rpm tiedoissa starttaillessa.
Focus RS-03
Sierra Cosworth -89
Volvo v70 t5
Audi s2 avant -94
Ransiitti 1.9td

fomoco3
Viestit: 2101
Liittynyt: La Toukokuu 24. 10:55:43 2003
Paikkakunta: Oulu

Re: Haltech....

Viesti Kirjoittaja fomoco3 » Ti Lokakuu 20. 21:26:30 2009

simanski kirjoitti:Aivan, siis multitooth on, ja 4 sekä 8 nastan asetuksilla kokeiltu mut samaa sekoilua rpm tiedoissa starttaillessa.
kokeile tosiaan parantaa sitä signaalia noilla säädöillä...itelläkin hyppi kierrokset ja välillä hävis kokonaan kun ne oli nollilla...

muistaakseni "standard full cycle" ois sitten seuraava trigger mitä vois kokeilla jos ei suostu antaan kipinää

löytyy sieltä se oma cosworth asetuskin mutta en oo sitä ite kokeillukkaan...
Projektit

"pitää olla melko vakio bemari että vetää eelle"

Jake
Viestit: 4228
Liittynyt: La Tammikuu 19. 12:52:45 2002

Re: Haltech....

Viesti Kirjoittaja Jake » Ke Lokakuu 21. 9:21:01 2009

Ford Cosworth asetuksella pelaa jos kaikki kunnossa , Hall-anturi pyörälle .

Muussa tapauksessa 8-hammasta ja Home-signaali oikeaan paikkaan .
ex Jäsen #10

simanski
Viestit: 697
Liittynyt: Ma Heinäkuu 26. 13:31:56 2004
Paikkakunta: kotzuomi

Re: Haltech....

Viesti Kirjoittaja simanski » Ke Lokakuu 21. 15:38:46 2009

Anturi on siis orggis kossun, valikosta ei kyllä ford coswoth mahista silmään osunut, purkki on siis E6X
Focus RS-03
Sierra Cosworth -89
Volvo v70 t5
Audi s2 avant -94
Ransiitti 1.9td

pablo
Viestit: 1948
Liittynyt: Ke Kesäkuu 1. 21:01:17 2005
Paikkakunta: Nokia

Re: Haltech....

Viesti Kirjoittaja pablo » Ke Lokakuu 21. 15:51:14 2009

Multitooth ja 8 hammasta. Tooth offset vaikka 1. Starttaus kierrokset ei saa olla kyllä paljoa yli 200 rpm tai sit sulla on saatanan tehokas startti? Just vähä aikaa sit kaverin cosan kans tapeltiin ja sillä oli isot 6-kolo pultit nastoina. Haltecci luki keskireiän molemmat puolet ja tuplas startti kierrokset ~370 rpm. Myös nastojen linjaus anturiin tuntuis olevan tarkka kuin myös nastojen keskinäinen korkeus. Ilmavälillä ei ainakaan omissa kokemuksissa tunnu olevan niin suurta merkitystä. Tässä topicissa on myös aika hyviä vinkkejä jos jaksaa taaksepäin selailla.
Bmw 330i E46
Opel Kadett ja seiskytluku..

Jake
Viestit: 4228
Liittynyt: La Tammikuu 19. 12:52:45 2002

Re: Haltech....

Viesti Kirjoittaja Jake » Ke Lokakuu 21. 17:15:40 2009

Okei , se olikin tuossa E11v2 missä cossu oli . Muuten niinkuin Pablo kirjoitti
ex Jäsen #10

fomoco3
Viestit: 2101
Liittynyt: La Toukokuu 24. 10:55:43 2003
Paikkakunta: Oulu

Re: Haltech....

Viesti Kirjoittaja fomoco3 » Ke Lokakuu 21. 18:04:51 2009

niin ja tosiaan 8 hammasta niin saattaa toimia vähä paremmin ku 4.llä.. :)

edit: ja tuo com port ongelma ratkesi sit kun sieltä haltecin asetuksista vaihtoi käytettävän portin com1:sestä com3:seen... yksinkertaista :roll: :)
Projektit

"pitää olla melko vakio bemari että vetää eelle"

Sultzi
Viestit: 4858
Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
Paikkakunta: Kalvola

Re: Haltech....

Viesti Kirjoittaja Sultzi » Ti Marraskuu 3. 18:31:45 2009

Onko joku käyttänyt haltechin kanssa ls2 puolia? Tuossa vaan katselin megasquirtin sivuilta kytkentäkuvaa ja jäi mietityttämään vaatiiko tuota kondensaattoria 5v signaalin ja signaalimaan väliin sekä 12v ja maan väliin? Ilmeisesti tuo napa b pitää vetää samaan maadoitukseen kuin ecu?

Vastaa Viestiin