Esco RST kysymyksiä
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 1043
- Liittynyt: Ti Heinäkuu 5. 21:33:09 2005
- Paikkakunta: Laukaa
Re: Esco RST kysymyksiä
Nokan mukana tulee välykset, ilmeisesti profiilikin on eri koville joten nostajat nokan mukaan.
Tuskin niitä välyksiä tarvii olla joka metri vahtaamassa, ei noitten Newmanin nokkien pitäisi mitään tinaa olla.
Tuskin niitä välyksiä tarvii olla joka metri vahtaamassa, ei noitten Newmanin nokkien pitäisi mitään tinaa olla.
-
- Viestit: 3928
- Liittynyt: Ti Toukokuu 16. 22:01:59 2006
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Esco RST kysymyksiä
Eiku tuolta enkku foorumilta luin:fiffe kirjoitti:Nokan mukana tulee välykset, ilmeisesti profiilikin on eri koville joten nostajat nokan mukaan.
Tuskin niitä välyksiä tarvii olla joka metri vahtaamassa, ei noitten Newmanin nokkien pitäisi mitään tinaa olla.
Pari kertaa 500milesin sisällä pitää tarkistaa.
Mutta, sano jotku, että 500milesin välein siitä etiäppäin, muuten alkaa kulahtaa nopeasti?
Kiinnostais vaa hirveesti käyttöautoon ostaa nokkaa mitä säätää kuukauden välein.
-Talvilintta e30
-S13 200sx SR20DET
-S13 200sx SR20DET
-
- Viestit: 3928
- Liittynyt: Ti Toukokuu 16. 22:01:59 2006
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Esco RST kysymyksiä
Kysellään tyhmänä lisää:
Mulla tosi kuumana (15min ruuhkassa) tyhjäkäynnillä 1-1.1bar ja 3000rpm n.2.8bar
Paljon ne öljynpaineet oikeen pitää olla?
Ja pystyykö pumpun jousen/pumpun vaihtamaan kun kone on paikallaan autossa?
Mulla tosi kuumana (15min ruuhkassa) tyhjäkäynnillä 1-1.1bar ja 3000rpm n.2.8bar
Paljon ne öljynpaineet oikeen pitää olla?
Ja pystyykö pumpun jousen/pumpun vaihtamaan kun kone on paikallaan autossa?
-Talvilintta e30
-S13 200sx SR20DET
-S13 200sx SR20DET
-
- Viestit: 328
- Liittynyt: To Lokakuu 26. 23:18:55 2006
- Paikkakunta: Kajaani
Re: Esco RST kysymyksiä
puliukk0 kirjoitti:Kysellään tyhmänä lisää:
Mulla tosi kuumana (15min ruuhkassa) tyhjäkäynnillä 1-1.1bar ja 3000rpm n.2.8bar
Paljon ne öljynpaineet oikeen pitää olla?
Ja pystyykö pumpun jousen/pumpun vaihtamaan kun kone on paikallaan autossa?
ihan normaalit öljynpaineet minusta mutta minkä laisilla öljyillä oikein ajat kun olen omassa lelussa kokeillu 0w/40 öljyillä paineet oli silloin 1 bar tyhjä käynnillä ja 3 bar 5000rpm
10w/60 öljyillä 2.9 bar tyhjäkäynnillä ja 6 bar 5000rpm kaikki on mitattu kun kone on käyttö lämpötilassa noin 90 astetta
öljypumpun onnistuu vaihtaa paikoillaankin kun ottaa öljypohjan ja hihnapyörän pois haitolta
ja jousi löytyy moottori etu korvakon alta onnistuu vaihtaa aika helposti
Ford Escort xr3 R:F/SS
http://i182.photobucket.com/albums/x144 ... CT4930.jpg
Ford Escort 1.4 laser
ford transit 300l
ford fiesta vm:95 jm kalusto
http://i182.photobucket.com/albums/x144 ... CT4930.jpg
Ford Escort 1.4 laser
ford transit 300l
ford fiesta vm:95 jm kalusto
-
- Viestit: 3928
- Liittynyt: Ti Toukokuu 16. 22:01:59 2006
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Esco RST kysymyksiä
0w40 on noi kyseiset tällä hetkellä. (äkkiä piti jotku saada)TEKKE kirjoitti:puliukk0 kirjoitti:Kysellään tyhmänä lisää:
Mulla tosi kuumana (15min ruuhkassa) tyhjäkäynnillä 1-1.1bar ja 3000rpm n.2.8bar
Paljon ne öljynpaineet oikeen pitää olla?
Ja pystyykö pumpun jousen/pumpun vaihtamaan kun kone on paikallaan autossa?
ihan normaalit öljynpaineet minusta mutta minkä laisilla öljyillä oikein ajat kun olen omassa lelussa kokeillu 0w/40 öljyillä paineet oli silloin 1 bar tyhjä käynnillä ja 3 bar 5000rpm
10w/60 öljyillä 2.9 bar tyhjäkäynnillä ja 6 bar 5000rpm kaikki on mitattu kun kone on käyttö lämpötilassa noin 90 astetta
öljypumpun onnistuu vaihtaa paikoillaankin kun ottaa öljypohjan ja hihnapyörän pois haitolta
ja jousi löytyy moottori etu korvakon alta onnistuu vaihtaa aika helposti
10w60 arvot on melkee samat, ehkä +0.2bar enemmän.
Mikä pumppu sulla on jos saat 6bar, kun vakio avaa 4barissa ohitusventtiilin?
-Talvilintta e30
-S13 200sx SR20DET
-S13 200sx SR20DET
-
- Viestit: 651
- Liittynyt: Pe Toukokuu 14. 14:04:34 2004
- Paikkakunta: Mikkeli
Re: Esco RST kysymyksiä
Eikö rs turboon suositella 5w40 öljyä viskositeetiltaan.
Miksi tunkea jotain muuta? Oma ainaskin toimii todella hyvin ko. öljyllä.
Diamondin täyssynteettisellä olen ajanut.
Miksi tunkea jotain muuta? Oma ainaskin toimii todella hyvin ko. öljyllä.
Diamondin täyssynteettisellä olen ajanut.
-
- Viestit: 328
- Liittynyt: To Lokakuu 26. 23:18:55 2006
- Paikkakunta: Kajaani
Re: Esco RST kysymyksiä
orkkis pumppu ja jäykempi ohitus venttiilin jousi sekä mekaaniset nostajat
sekä paljon muuta mukavaa
sekä paljon muuta mukavaa
Ford Escort xr3 R:F/SS
http://i182.photobucket.com/albums/x144 ... CT4930.jpg
Ford Escort 1.4 laser
ford transit 300l
ford fiesta vm:95 jm kalusto
http://i182.photobucket.com/albums/x144 ... CT4930.jpg
Ford Escort 1.4 laser
ford transit 300l
ford fiesta vm:95 jm kalusto
-
- Viestit: 3928
- Liittynyt: Ti Toukokuu 16. 22:01:59 2006
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Esco RST kysymyksiä
Tiedätkö mistä noita jousia saa? Ittee vähä kiinnostais koittaa jousen vaihdolla, kun ei tarttis ku saada nousemaan kun n. 0.5bar...TEKKE kirjoitti:orkkis pumppu ja jäykempi ohitus venttiilin jousi sekä mekaaniset nostajat
sekä paljon muuta mukavaa
Jousi on ilmeisesti jakopäästä katsottuna kello 10-11? Kuusiokolo kanta tai vastaavaa?
Kiitti

Ittellä ainaki toi tuntuu olevan himpun verran liian litkua, joko 50 tai 60 tuntuu toimivan paremmin?Antti O kirjoitti:Eikö rs turboon suositella 5w40 öljyä viskositeetiltaan.
Miksi tunkea jotain muuta? Oma ainaskin toimii todella hyvin ko. öljyllä.
Diamondin täyssynteettisellä olen ajanut.
-Talvilintta e30
-S13 200sx SR20DET
-S13 200sx SR20DET
-
- Viestit: 651
- Liittynyt: Pe Toukokuu 14. 14:04:34 2004
- Paikkakunta: Mikkeli
Re: Esco RST kysymyksiä
Miten perustelet että seon liian litkua?
Öljyä ei juurikaan kulu, tai kuluu hyvin nimellisesti. Toki omien testien mukaan 10w60 öljyllä saa aavistuksen isomman öljynpaineen koneeseen mutta se ei ole pelkkä totuus mitä se painemittari näyttää. Järestään omat remontoidut turbo cvh:t on pelannut todella hyvin 5w40 öljyillä.
Öljyä ei juurikaan kulu, tai kuluu hyvin nimellisesti. Toki omien testien mukaan 10w60 öljyllä saa aavistuksen isomman öljynpaineen koneeseen mutta se ei ole pelkkä totuus mitä se painemittari näyttää. Järestään omat remontoidut turbo cvh:t on pelannut todella hyvin 5w40 öljyillä.
-
- Viestit: 3928
- Liittynyt: Ti Toukokuu 16. 22:01:59 2006
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Esco RST kysymyksiä
Lämpimänä öljynpaineet alkaa tipahtelemaan, tuntuu tiputtavan pikkasen öljyäkin tolla 0w40...Antti O kirjoitti:Miten perustelet että seon liian litkua?
Öljyä ei juurikaan kulu, tai kuluu hyvin nimellisesti. Toki omien testien mukaan 10w60 öljyllä saa aavistuksen isomman öljynpaineen koneeseen mutta se ei ole pelkkä totuus mitä se painemittari näyttää. Järestään omat remontoidut turbo cvh:t on pelannut todella hyvin 5w40 öljyillä.
Varsinkin kun oot pitkään ruuhkissa (+15min) niin ölkkipaineet alkaa laskemaan vähän, tätä ei tapahtunu 10w60 öljyillä.
-Talvilintta e30
-S13 200sx SR20DET
-S13 200sx SR20DET
-
- Viestit: 3233
- Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Re: Esco RST kysymyksiä
Tyypillisesti turbo CVH ei kaipaa enempää öljyn maksimipainetta, vaan enemmän tuottoa.
Escort mk3 + 2x Focus mk1
-
- Viestit: 3928
- Liittynyt: Ti Toukokuu 16. 22:01:59 2006
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Esco RST kysymyksiä
Elikkä viripumppua kehiin?JesseT kirjoitti:Tyypillisesti turbo CVH ei kaipaa enempää öljyn maksimipainetta, vaan enemmän tuottoa.
-Talvilintta e30
-S13 200sx SR20DET
-S13 200sx SR20DET
-
- Viestit: 651
- Liittynyt: Pe Toukokuu 14. 14:04:34 2004
- Paikkakunta: Mikkeli
Re: Esco RST kysymyksiä
Oletko katsonut vaikkapa Castrol lubricant advicesta mitä öljyä castrol tuohon moottoriin suosittelee?puliukk0 kirjoitti:Lämpimänä öljynpaineet alkaa tipahtelemaan, tuntuu tiputtavan pikkasen öljyäkin tolla 0w40...Antti O kirjoitti:Miten perustelet että seon liian litkua?
Öljyä ei juurikaan kulu, tai kuluu hyvin nimellisesti. Toki omien testien mukaan 10w60 öljyllä saa aavistuksen isomman öljynpaineen koneeseen mutta se ei ole pelkkä totuus mitä se painemittari näyttää. Järestään omat remontoidut turbo cvh:t on pelannut todella hyvin 5w40 öljyillä.
Varsinkin kun oot pitkään ruuhkissa (+15min) niin ölkkipaineet alkaa laskemaan vähän, tätä ei tapahtunu 10w60 öljyillä.
Tuskin on ykkösvaihtoehtona mikään 0w öljy.
0w nyt on niin löröä jo etten kyllä todellakaan tunkisi 80 luvun koneeseen.
Moottori CVH Voiteluaineen tilavuus 3,75 litraa
Suodattimen kapasiteetti 0,25 litraa
Käyttöolosuhteet: Normaali
Tarkasta/Vaihto:
Vaihto 10000 km / 6 kuukautta
Magnatec 5W-40 C3
Magnatec 10W-40 A3/B3
EDGE Sport 10W-60
-
- Viestit: 3233
- Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Re: Esco RST kysymyksiä
Onnea etsintäänpuliukk0 kirjoitti:Elikkä viripumppua kehiin?JesseT kirjoitti:Tyypillisesti turbo CVH ei kaipaa enempää öljyn maksimipainetta, vaan enemmän tuottoa.
Escort mk3 + 2x Focus mk1
-
- Viestit: 328
- Liittynyt: To Lokakuu 26. 23:18:55 2006
- Paikkakunta: Kajaani
Re: Esco RST kysymyksiä
Tiedätkö mistä noita jousia saa? Ittee vähä kiinnostais koittaa jousen vaihdolla, kun ei tarttis ku saada nousemaan kun n. 0.5bar...puliukk0 kirjoitti:TEKKE kirjoitti:orkkis pumppu ja jäykempi ohitus venttiilin jousi sekä mekaaniset nostajat
sekä paljon muuta mukavaa
Jousi on ilmeisesti jakopäästä katsottuna kello 10-11? Kuusiokolo kanta tai vastaavaa?
jousi jäi ylinmääräiseksi tarvike korkea paine pumpusta joka tuhosi totaalisesti yhden moottorin en ole kysellyt sen kummemin saisko niitä irrallaan rally racesta saa ainakin korkeapaine öljy pumppuja cvh moottoreihin
korkeapaine on ainoa viri pumppu mikä cvh mottiin saa jossa ei ole muuta eroa tavalliseen pumppuun kuin se rajotin jousi on jäykempi ja pidempi
Ford Escort xr3 R:F/SS
http://i182.photobucket.com/albums/x144 ... CT4930.jpg
Ford Escort 1.4 laser
ford transit 300l
ford fiesta vm:95 jm kalusto
http://i182.photobucket.com/albums/x144 ... CT4930.jpg
Ford Escort 1.4 laser
ford transit 300l
ford fiesta vm:95 jm kalusto
-
- Viestit: 3928
- Liittynyt: Ti Toukokuu 16. 22:01:59 2006
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Esco RST kysymyksiä
Eipä ole suurta eroa 0w-40 ja 5w-40. 0w sopii vaan vielä kylmempään...Antti O kirjoitti:Oletko katsonut vaikkapa Castrol lubricant advicesta mitä öljyä castrol tuohon moottoriin suosittelee?puliukk0 kirjoitti:Lämpimänä öljynpaineet alkaa tipahtelemaan, tuntuu tiputtavan pikkasen öljyäkin tolla 0w40...Antti O kirjoitti:Miten perustelet että seon liian litkua?
Öljyä ei juurikaan kulu, tai kuluu hyvin nimellisesti. Toki omien testien mukaan 10w60 öljyllä saa aavistuksen isomman öljynpaineen koneeseen mutta se ei ole pelkkä totuus mitä se painemittari näyttää. Järestään omat remontoidut turbo cvh:t on pelannut todella hyvin 5w40 öljyillä.
Varsinkin kun oot pitkään ruuhkissa (+15min) niin ölkkipaineet alkaa laskemaan vähän, tätä ei tapahtunu 10w60 öljyillä.
Tuskin on ykkösvaihtoehtona mikään 0w öljy.
0w nyt on niin löröä jo etten kyllä todellakaan tunkisi 80 luvun koneeseen.
Moottori CVH Voiteluaineen tilavuus 3,75 litraa
Suodattimen kapasiteetti 0,25 litraa
Käyttöolosuhteet: Normaali
Tarkasta/Vaihto:
Vaihto 10000 km / 6 kuukautta
Magnatec 5W-40 C3
Magnatec 10W-40 A3/B3
EDGE Sport 10W-60
Samapa tuo, sitä saa duunin hanasta.
Lähinnä kannattaa katsoa niitä ACEA luokituksia, A1 on niitä hiton ohuita öljyjä millä säästetään bensaa. (esim. Zetec öljy) A2 ja A3 on taas "normaalin paksusta".


No, mutta ens viikolla pitäis käydä hakee tota 10w-60.
Pitää soitella rallyraceen ku saa äänen takas, pirun flunssa...

-Talvilintta e30
-S13 200sx SR20DET
-S13 200sx SR20DET
-
- Viestit: 3928
- Liittynyt: Ti Toukokuu 16. 22:01:59 2006
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Esco RST kysymyksiä
Tuli tässä mieleen: pystynkö hommaamaan toisen Escon vauhtipyörän, vai meneekö tasapainotukset vatuiks?
-Talvilintta e30
-S13 200sx SR20DET
-S13 200sx SR20DET
-
- Viestit: 328
- Liittynyt: To Lokakuu 26. 23:18:55 2006
- Paikkakunta: Kajaani
Re: Esco RST kysymyksiä
puliukk0 kirjoitti:Tuli tässä mieleen: pystynkö hommaamaan toisen Escon vauhtipyörän, vai meneekö tasapainotukset vatuiks?
ei minusta mene . mutta voithan käyttää pelkän vautipyörän tasa painotuksessa jossakin
Ford Escort xr3 R:F/SS
http://i182.photobucket.com/albums/x144 ... CT4930.jpg
Ford Escort 1.4 laser
ford transit 300l
ford fiesta vm:95 jm kalusto
http://i182.photobucket.com/albums/x144 ... CT4930.jpg
Ford Escort 1.4 laser
ford transit 300l
ford fiesta vm:95 jm kalusto
-
- Viestit: 3928
- Liittynyt: Ti Toukokuu 16. 22:01:59 2006
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Esco RST kysymyksiä
Tuskin ne tehtaalla on vauhtipyörää ja kampuraa samaan aikaan painottanu..? Tuntuis kalliille...TEKKE kirjoitti:puliukk0 kirjoitti:Tuli tässä mieleen: pystynkö hommaamaan toisen Escon vauhtipyörän, vai meneekö tasapainotukset vatuiks?
ei minusta mene . mutta voithan käyttää pelkän vautipyörän tasa painotuksessa jossakin
En tiedä oonko tyhmä, mut ajattelin vaan jos ne ois samaan aikaan painotettu, ja pistän toisen vauhtipyörän... Niin sittenhän kampuran painotus heittäis?
-Talvilintta e30
-S13 200sx SR20DET
-S13 200sx SR20DET
-
- Viestit: 328
- Liittynyt: To Lokakuu 26. 23:18:55 2006
- Paikkakunta: Kajaani
Re: Esco RST kysymyksiä
puliukk0 kirjoitti:Tuskin ne tehtaalla on vauhtipyörää ja kampuraa samaan aikaan painottanu..? Tuntuis kalliille...TEKKE kirjoitti:puliukk0 kirjoitti:Tuli tässä mieleen: pystynkö hommaamaan toisen Escon vauhtipyörän, vai meneekö tasapainotukset vatuiks?
ei minusta mene . mutta voithan käyttää pelkän vautipyörän tasa painotuksessa jossakin
En tiedä oonko tyhmä, mut ajattelin vaan jos ne ois samaan aikaan painotettu, ja pistän toisen vauhtipyörän... Niin sittenhän kampuran painotus heittäis?
kyllähäse varmasti heittäs kampuran tasa painotus jos laittas tasapainottamattoman vauhtipyörä
Ford Escort xr3 R:F/SS
http://i182.photobucket.com/albums/x144 ... CT4930.jpg
Ford Escort 1.4 laser
ford transit 300l
ford fiesta vm:95 jm kalusto
http://i182.photobucket.com/albums/x144 ... CT4930.jpg
Ford Escort 1.4 laser
ford transit 300l
ford fiesta vm:95 jm kalusto
-
- Viestit: 3233
- Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
- Paikkakunta: Kirkkonummi
-
- Viestit: 3928
- Liittynyt: Ti Toukokuu 16. 22:01:59 2006
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Esco RST kysymyksiä
Jees, kiitoksia!JesseT kirjoitti:Vaihda vaan. Ei mitään ongelmaa.
Pitää nyt kattoo koska repis kytkimen irti ja samal vaihtais laatikon... Sit näkee vauhtipyöränkin missä kunnossa lienee.

-Talvilintta e30
-S13 200sx SR20DET
-S13 200sx SR20DET
-
- Viestit: 3928
- Liittynyt: Ti Toukokuu 16. 22:01:59 2006
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Esco RST kysymyksiä
Alumiinisyylärin jälkeen noi lämmöt ei oo enään noussu ajossa kun normaalin alarajaan. Lämmintä tuntuu puskevan kuitenkin ihan normaaliin tapaan?
Kannattaisko vaihtaa talvitermari?
Vai näyttääkö toi mittari omiansa vaan?
Kannattaisko vaihtaa talvitermari?
Vai näyttääkö toi mittari omiansa vaan?
-Talvilintta e30
-S13 200sx SR20DET
-S13 200sx SR20DET
-
- CRSC hallitusjäsen
- Viestit: 6041
- Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
Re: Esco RST kysymyksiä
Lähteekö flekti kuitenkin pyörimään hieman yli puolen välin mentäessä? Jos näin on, niin muistini mukaan kaikki on ok.
-
- Viestit: 3928
- Liittynyt: Ti Toukokuu 16. 22:01:59 2006
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Esco RST kysymyksiä
Lähtee lähtee. On vaan tuolla ajellessa siinä normaalin ja valkosen palluran välissä... Eli lähes minimissä. Parkkiksella kun vaikka tyhjää käy 5min niin sitten kyllä nousee ja flekti hyrrää.Sine kirjoitti:Lähteekö flekti kuitenkin pyörimään hieman yli puolen välin mentäessä? Jos näin on, niin muistini mukaan kaikki on ok.
Tosta saa jotain osviittaa mittaristosta.
Mietin vaan käykö se liian kylmänä, että pitäiskö asialle tehdä jotain

-Talvilintta e30
-S13 200sx SR20DET
-S13 200sx SR20DET
-
- Viestit: 3233
- Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Re: Esco RST kysymyksiä
Kyllä se kone hyvin voi jos vaan kabiinissa tarkenee kovemmillakin motarimatkavauhdeilla.puliukk0 kirjoitti:Lähtee lähtee. On vaan tuolla ajellessa siinä normaalin ja valkosen palluran välissä... Eli lähes minimissä. Parkkiksella kun vaikka tyhjää käy 5min niin sitten kyllä nousee ja flekti hyrrää.Sine kirjoitti:Lähteekö flekti kuitenkin pyörimään hieman yli puolen välin mentäessä? Jos näin on, niin muistini mukaan kaikki on ok.
Tosta saa jotain osviittaa mittaristosta.
Mietin vaan käykö se liian kylmänä, että pitäiskö asialle tehdä jotain
Escort mk3 + 2x Focus mk1
-
- Viestit: 3928
- Liittynyt: Ti Toukokuu 16. 22:01:59 2006
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Esco RST kysymyksiä
Jees, pitää vielä päästä kokeilee tonne +120kmh.JesseT kirjoitti:Kyllä se kone hyvin voi jos vaan kabiinissa tarkenee kovemmillakin motarimatkavauhdeilla.puliukk0 kirjoitti:Lähtee lähtee. On vaan tuolla ajellessa siinä normaalin ja valkosen palluran välissä... Eli lähes minimissä. Parkkiksella kun vaikka tyhjää käy 5min niin sitten kyllä nousee ja flekti hyrrää.Sine kirjoitti:Lähteekö flekti kuitenkin pyörimään hieman yli puolen välin mentäessä? Jos näin on, niin muistini mukaan kaikki on ok.
Tosta saa jotain osviittaa mittaristosta.
Mietin vaan käykö se liian kylmänä, että pitäiskö asialle tehdä jotain
-Talvilintta e30
-S13 200sx SR20DET
-S13 200sx SR20DET