Mallikohtaiset keskustelun aiheet.
Valvoja: CRSC Hallitus
-
cossieboy
- Viestit: 88
- Liittynyt: Ma Joulukuu 23. 17:21:23 2002
- Paikkakunta: vantaa
Viesti
Kirjoittaja cossieboy » Pe Syyskuu 4. 15:54:00 2009
do dii, elikkäs. 2wd cos raato siis kyseessä ja ongelma tämä: kone käy hyvin ja toimii normi ajossa, ei nosta lämpöjä. polkaset kaasu pohjassa 2 ja 3 vaihteen läpi niin lämmöt hypähtää punaiselle!!! tosin kone myöskin jäähtyy lähes heti kun höllää kasun pois... 2-3 sataa metriä pintakaasulla niin jo jäähtynyt. termari ja vesipumppu uusia! syyläri 100% varmuudella hyvä ja hyvin toimiva ollaan myös kokeiltu toisella. turbolle ei veden kiertoa joka vedet lämmittäis. paisari ehjä ja uusi korkki myöskin. ei mitään vuotoja letkuissa ym... kaikki muu ok. niin mikä vit... ne lämmöt nostaa ylös? kone on vakio ja vähän väljä

jos ei wisecoja lasketa mukaan, kantta laskettu 1,5mm, nokat ajoitettu. vakio 2wd psarjalla jossa to3b sorvattuna antaa kaikkensa. 3" putkella, sementtiä lohkossa 1/4 vesi tilasta, vihreet suuttimet + lastu ym muuta pikku nippeliä ja nappelia... ennakkoa lisättty siiva anturilta myöskin. kansi pahvikaan "cometic" ei vuoda. seoksetkin pysyy hyvinä. monta tämmöistä cossu viritelmää ollut ennenkin ja tämä on ainut mistä ilmenee lämpö ongelma... vai oisko nyt vaan sit vesi tila muka liaan pieni ?? ennenkin näitä tehny niin miks tämä kettuilee mulle

Taasko se o rikki
H Motorsport
-
VesQ
- Viestit: 1142
- Liittynyt: Ma Elokuu 16. 18:20:59 2004
- Paikkakunta: Hollola
Viesti
Kirjoittaja VesQ » Pe Syyskuu 4. 16:45:15 2009
Onko jollain ihan katottu että neste on oikeasti kuumaa, ettei mittari tai anturi valehtele, yleensä tuntuu että noita antureitakin saa lämmittää aika pitkään eli suht hidasliikkeisiä
-
cossieboy
- Viestit: 88
- Liittynyt: Ma Joulukuu 23. 17:21:23 2002
- Paikkakunta: vantaa
Viesti
Kirjoittaja cossieboy » Pe Syyskuu 4. 19:31:31 2009
VesQ kirjoitti:Onko jollain ihan katottu että neste on oikeasti kuumaa, ettei mittari tai anturi valehtele, yleensä tuntuu että noita antureitakin saa lämmittää aika pitkään eli suht hidasliikkeisiä
anturi on vaihdettu jo kerran ihan kokeilun vuoks ja näyttää just saman lai mittarista. tosin nestettä en ole mitannu mittarilla mut kyl se sormet polttaa aikas lahjakkaasti rakkulalle ihan vaan termari kotelosta kiinni ottamalla... flektitkin tuntuu pyörivän aikas tehokkaasti koko ajan, kun jo pikkusen vedättelee/ pumppailee menemään jatkuvasti ja kunnon polkasulla sit lämmöt karkaa ihan käsistä. mut huomenna taas jatkan ihmettelyä. ET JOS JOLLAIN IDEOITA NIIN ROHKEASTI TÄNNE VAAN....

Taasko se o rikki
H Motorsport
-
tony the tiger
- Viestit: 1516
- Liittynyt: Ke Toukokuu 18. 23:16:11 2005
- Paikkakunta: Kontiolahti
Viesti
Kirjoittaja tony the tiger » Pe Syyskuu 4. 20:55:47 2009
Ihan ensimmäiseksi tarkistaisin nesteen todellisen lämpötilan. Mittarikin voi olla rikki.
Ymmärtääkseni 2wd cossun flektit lähtee päälle jo aika alhaisessa lämpötilassa, vrt. escon jossa flektit lähtee täysillä vasta 103 asteisena.
Escort RS Cosworth -93
Mondeo STW -99
-
VooDoo
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 1156
- Liittynyt: Ti Marraskuu 7. 22:30:36 2006
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti
Kirjoittaja VooDoo » Pe Syyskuu 4. 21:03:02 2009
kantta laskettu? paljon puritust.. Ettei nakuttas vedossa, se nostaa nopeesti lämpöä.
Älä ymmärrä, itke ja raivoa.
-
cossieboy
- Viestit: 88
- Liittynyt: Ma Joulukuu 23. 17:21:23 2002
- Paikkakunta: vantaa
Viesti
Kirjoittaja cossieboy » Pe Syyskuu 4. 22:05:44 2009
tony the tiger kirjoitti:Ihan ensimmäiseksi tarkistaisin nesteen todellisen lämpötilan. Mittarikin voi olla rikki.
Ymmärtääkseni 2wd cossun flektit lähtee päälle jo aika alhaisessa lämpötilassa, vrt. escon jossa flektit lähtee täysillä vasta 103 asteisena.
95 astetta kun mun flektit lähtee pyörimään...
Taasko se o rikki
H Motorsport
-
cossieboy
- Viestit: 88
- Liittynyt: Ma Joulukuu 23. 17:21:23 2002
- Paikkakunta: vantaa
Viesti
Kirjoittaja cossieboy » Pe Syyskuu 4. 22:12:21 2009
VooDoo kirjoitti:kantta laskettu? paljon puritust.. Ettei nakuttas vedossa, se nostaa nopeesti lämpöä.
tätäpä en tullut es ajatelleeksi...

, mut eihän sitä voi kaikkea muistaa huomioida... täytyypä huomenna kokeilla. niin ja puristukset on 9,7-10. vähän vanhassa ja väljässä vaihtelee

on ne joskus ollu enemmänkin...

Taasko se o rikki
H Motorsport
-
puliukk0
- Viestit: 3928
- Liittynyt: Ti Toukokuu 16. 22:01:59 2006
- Paikkakunta: Helsinki
Viesti
Kirjoittaja puliukk0 » Pe Syyskuu 4. 23:28:39 2009
cossieboy kirjoitti:VooDoo kirjoitti:kantta laskettu? paljon puritust.. Ettei nakuttas vedossa, se nostaa nopeesti lämpöä.
tätäpä en tullut es ajatelleeksi...

, mut eihän sitä voi kaikkea muistaa huomioida... täytyypä huomenna kokeilla. niin ja puristukset on 9,7-10. vähän vanhassa ja väljässä vaihtelee

on ne joskus ollu enemmänkin...

Puristuspainemittarin lukema on eri kuin se "puristus" mitä yleensä tarkoitetaan (eli puristussuhdetta). Jos rivien välistä luin oikein...?
-Talvilintta e30
-S13 200sx SR20DET
-
Aksu
- Viestit: 4147
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
- Paikkakunta: Turuus
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja Aksu » La Syyskuu 5. 1:42:05 2009
Mulle ei edes pakolämmöt nouse noin nopeasti jos 2-3 vetää alusta loppuun.
Jotain mittarin suunatta veikkataan tälläkin.
Eikä se vesi noi nopeasti vois jäähtyä kuin jollain jääkennon läpi kulkemalla.
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer
-
magelius
- Viestit: 783
- Liittynyt: Pe Joulukuu 13. 12:45:03 2002
Viesti
Kirjoittaja magelius » La Syyskuu 5. 15:51:59 2009
Kato viel et se vesipumppu on varmasti ehjä.. et pyörittää oikeesti sitä vettä tai ettei hihna luista, senki kyllä kuulis..
-
Bonari
- Viestit: 62
- Liittynyt: Ma Heinäkuu 13. 17:14:56 2009
Viesti
Kirjoittaja Bonari » La Syyskuu 5. 16:51:37 2009
voiko johtua siitä jos paine pääsee pois jäähd järj. lämmityslaitteen kennon kautta kun siellä tuntuu niitä vuotoja aina välillä olevan..?
Moottori Pitkittäin, Auto Poikittain..
sierra cosworth ´88
crsc #1968
-
cossieboy
- Viestit: 88
- Liittynyt: Ma Joulukuu 23. 17:21:23 2002
- Paikkakunta: vantaa
Viesti
Kirjoittaja cossieboy » Su Syyskuu 6. 2:09:07 2009
puliukk0 kirjoitti:cossieboy kirjoitti:VooDoo kirjoitti:kantta laskettu? paljon puritust.. Ettei nakuttas vedossa, se nostaa nopeesti lämpöä.
tätäpä en tullut es ajatelleeksi...

, mut eihän sitä voi kaikkea muistaa huomioida... täytyypä huomenna kokeilla. niin ja puristukset on 9,7-10. vähän vanhassa ja väljässä vaihtelee

on ne joskus ollu enemmänkin...

Puristuspainemittarin lukema on eri kuin se "puristus" mitä yleensä tarkoitetaan (eli puristussuhdetta). Jos rivien välistä luin oikein...?
no niin, PURISTUSUHDE oli kun kone kasattiin on 9,8 kun tuolta mun muistiinpanoista lunttasin!!! sitten puristus paine 12,1 - 13,8 kun tänään ne mittasin!!! on eroja vanhassa ja väljässä. eli siis eri asioita nuo puristus jutut!!!! tänään myös kaiken näköistä testattu ja voortia kiusattu aivan tarkoituksella riski rajoilla.
tämmöinen ilmeni: kaasu pohjassa ajaessa sitten loppujen lopuksi veden kierto ilmeisesti pysähtyy aina hetkeksi joka nostaa lämmöt korkealle heti luonnollisesti.
Eli vois kuvitella että menee kuitenkin sitten osa ahdoista vesi järjestelmään ja tekee sinne ilma taskun? koska rupeaa lämppäri puhaltamaan kylmää sitten siinä samalla hetkeksi, ei kai se veden kierto muuten loppuisi kokonaan kuitenkaan vedossa jos jotain muuta häikkää olisi.... en ainakaan ole törmännyt ennen omissa vehkeissä noin rajuun lämpö ongelmaan että rupeis hetkeks kylmää puhaltaa jos nyt vaikka vähän olis esim. syyläri tukossa... sitten vielä: vettäkään ei häviä minnekkään järjestelmästä ja kumma kyllä ei nyt mitään älytöntä painettakaan tule paisariin... ja siis lämppäri rupeaa puhaltamaan takas lämmintä kun muutama sata metriä vilahtaa ohi kun kaasu nostettu ylös ja vaan rullataan eteenpäin...
Taasko se o rikki
H Motorsport
-
tony the tiger
- Viestit: 1516
- Liittynyt: Ke Toukokuu 18. 23:16:11 2005
- Paikkakunta: Kontiolahti
Viesti
Kirjoittaja tony the tiger » Su Syyskuu 6. 11:42:52 2009
Pelkkä 1,5mm kannen lasku ei muuta puristussuhdetta noin paljoa (8,0:1 -> 9,8:1).
Ja toiseks jos puristukset olisikin 9,8, niin tuo ennakon lisääminen toisi kyllä takuu varmasti nakutus ongelman. Ainakin pumppubensalla...
Escort RS Cosworth -93
Mondeo STW -99
-
Aksu
- Viestit: 4147
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
- Paikkakunta: Turuus
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja Aksu » Su Syyskuu 6. 15:15:06 2009
Paljonkos kyseissä kokoonpanossa on ahtoja käytössä,ihan näin mielenkiinnosta.
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer
-
cossieboy
- Viestit: 88
- Liittynyt: Ma Joulukuu 23. 17:21:23 2002
- Paikkakunta: vantaa
Viesti
Kirjoittaja cossieboy » Ma Syyskuu 7. 16:57:48 2009
Aksu kirjoitti:Paljonkos kyseissä kokoonpanossa on ahtoja käytössä,ihan näin mielenkiinnosta.
1,2 bar nyt käytössä. kokeiltu myös 1.5:llä.
Taasko se o rikki
H Motorsport
-
cossieboy
- Viestit: 88
- Liittynyt: Ma Joulukuu 23. 17:21:23 2002
- Paikkakunta: vantaa
Viesti
Kirjoittaja cossieboy » Ma Syyskuu 7. 17:07:09 2009
tony the tiger kirjoitti:Pelkkä 1,5mm kannen lasku ei muuta puristussuhdetta noin paljoa (8,0:1 -> 9,8:1).
Ja toiseks jos puristukset olisikin 9,8, niin tuo ennakon lisääminen toisi kyllä takuu varmasti nakutus ongelman. Ainakin pumppubensalla...
onhan sinne wisecot vaihdettu... ja aivan tarkoituksella on puristus nostettu ja voin kertoa 98e:llä pystyy ihan hyvin ajamaan!!! tosin on herkkä ton ennakon suhteen et rupee nakuttelee! shell 99 ehkä pikkaisen helpottaa mut eipä juuri kuitenkaan...
Taasko se o rikki
H Motorsport
-
tony the tiger
- Viestit: 1516
- Liittynyt: Ke Toukokuu 18. 23:16:11 2005
- Paikkakunta: Kontiolahti
Viesti
Kirjoittaja tony the tiger » Ma Syyskuu 7. 19:27:06 2009
cossieboy kirjoitti:tony the tiger kirjoitti:Pelkkä 1,5mm kannen lasku ei muuta puristussuhdetta noin paljoa (8,0:1 -> 9,8:1).
Ja toiseks jos puristukset olisikin 9,8, niin tuo ennakon lisääminen toisi kyllä takuu varmasti nakutus ongelman. Ainakin pumppubensalla...
onhan sinne wisecot vaihdettu... ja aivan tarkoituksella on puristus nostettu ja voin kertoa 98e:llä pystyy ihan hyvin ajamaan!!! tosin on herkkä ton ennakon suhteen et rupee nakuttelee! shell 99 ehkä pikkaisen helpottaa mut eipä juuri kuitenkaan...
Mitkä wisecot oot sinne laittanut?
Escort RS Cosworth -93
Mondeo STW -99
-
cossieboy
- Viestit: 88
- Liittynyt: Ma Joulukuu 23. 17:21:23 2002
- Paikkakunta: vantaa
Viesti
Kirjoittaja cossieboy » Ma Syyskuu 7. 22:29:03 2009
tony the tiger kirjoitti:cossieboy kirjoitti:tony the tiger kirjoitti:Pelkkä 1,5mm kannen lasku ei muuta puristussuhdetta noin paljoa (8,0:1 -> 9,8:1).
Ja toiseks jos puristukset olisikin 9,8, niin tuo ennakon lisääminen toisi kyllä takuu varmasti nakutus ongelman. Ainakin pumppubensalla...
onhan sinne wisecot vaihdettu... ja aivan tarkoituksella on puristus nostettu ja voin kertoa 98e:llä pystyy ihan hyvin ajamaan!!! tosin on herkkä ton ennakon suhteen et rupee nakuttelee! shell 99 ehkä pikkaisen helpottaa mut eipä juuri kuitenkaan...
Mitkä wisecot oot sinne laittanut?
ihan tasalakiset 92mm raakaversiot joita sit työstelty mielen mukaan... 8mm työstövarasta sai sellaiset kun halusi

Taasko se o rikki
H Motorsport