Cossu ja lämpö ongelma...

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

cossieboy
Viestit: 88
Liittynyt: Ma Joulukuu 23. 17:21:23 2002
Paikkakunta: vantaa

Cossu ja lämpö ongelma...

Viesti Kirjoittaja cossieboy » Pe Syyskuu 4. 15:54:00 2009

do dii, elikkäs. 2wd cos raato siis kyseessä ja ongelma tämä: kone käy hyvin ja toimii normi ajossa, ei nosta lämpöjä. polkaset kaasu pohjassa 2 ja 3 vaihteen läpi niin lämmöt hypähtää punaiselle!!! tosin kone myöskin jäähtyy lähes heti kun höllää kasun pois... 2-3 sataa metriä pintakaasulla niin jo jäähtynyt. termari ja vesipumppu uusia! syyläri 100% varmuudella hyvä ja hyvin toimiva ollaan myös kokeiltu toisella. turbolle ei veden kiertoa joka vedet lämmittäis. paisari ehjä ja uusi korkki myöskin. ei mitään vuotoja letkuissa ym... kaikki muu ok. niin mikä vit... ne lämmöt nostaa ylös? kone on vakio ja vähän väljä :) jos ei wisecoja lasketa mukaan, kantta laskettu 1,5mm, nokat ajoitettu. vakio 2wd psarjalla jossa to3b sorvattuna antaa kaikkensa. 3" putkella, sementtiä lohkossa 1/4 vesi tilasta, vihreet suuttimet + lastu ym muuta pikku nippeliä ja nappelia... ennakkoa lisättty siiva anturilta myöskin. kansi pahvikaan "cometic" ei vuoda. seoksetkin pysyy hyvinä. monta tämmöistä cossu viritelmää ollut ennenkin ja tämä on ainut mistä ilmenee lämpö ongelma... vai oisko nyt vaan sit vesi tila muka liaan pieni ?? ennenkin näitä tehny niin miks tämä kettuilee mulle :(
Taasko se o rikki :D

H Motorsport

VesQ
Viestit: 1142
Liittynyt: Ma Elokuu 16. 18:20:59 2004
Paikkakunta: Hollola

Re: Cossu ja lämpö ongelma...

Viesti Kirjoittaja VesQ » Pe Syyskuu 4. 16:45:15 2009

Onko jollain ihan katottu että neste on oikeasti kuumaa, ettei mittari tai anturi valehtele, yleensä tuntuu että noita antureitakin saa lämmittää aika pitkään eli suht hidasliikkeisiä

cossieboy
Viestit: 88
Liittynyt: Ma Joulukuu 23. 17:21:23 2002
Paikkakunta: vantaa

Re: Cossu ja lämpö ongelma...

Viesti Kirjoittaja cossieboy » Pe Syyskuu 4. 19:31:31 2009

VesQ kirjoitti:Onko jollain ihan katottu että neste on oikeasti kuumaa, ettei mittari tai anturi valehtele, yleensä tuntuu että noita antureitakin saa lämmittää aika pitkään eli suht hidasliikkeisiä



anturi on vaihdettu jo kerran ihan kokeilun vuoks ja näyttää just saman lai mittarista. tosin nestettä en ole mitannu mittarilla mut kyl se sormet polttaa aikas lahjakkaasti rakkulalle ihan vaan termari kotelosta kiinni ottamalla... flektitkin tuntuu pyörivän aikas tehokkaasti koko ajan, kun jo pikkusen vedättelee/ pumppailee menemään jatkuvasti ja kunnon polkasulla sit lämmöt karkaa ihan käsistä. mut huomenna taas jatkan ihmettelyä. ET JOS JOLLAIN IDEOITA NIIN ROHKEASTI TÄNNE VAAN.... :?:
Taasko se o rikki :D

H Motorsport

tony the tiger
Viestit: 1516
Liittynyt: Ke Toukokuu 18. 23:16:11 2005
Paikkakunta: Kontiolahti

Re: Cossu ja lämpö ongelma...

Viesti Kirjoittaja tony the tiger » Pe Syyskuu 4. 20:55:47 2009

Ihan ensimmäiseksi tarkistaisin nesteen todellisen lämpötilan. Mittarikin voi olla rikki.
Ymmärtääkseni 2wd cossun flektit lähtee päälle jo aika alhaisessa lämpötilassa, vrt. escon jossa flektit lähtee täysillä vasta 103 asteisena.
Escort RS Cosworth -93
Mondeo STW -99

VooDoo
CRSC jäsen 2015
Viestit: 1156
Liittynyt: Ti Marraskuu 7. 22:30:36 2006
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Cossu ja lämpö ongelma...

Viesti Kirjoittaja VooDoo » Pe Syyskuu 4. 21:03:02 2009

kantta laskettu? paljon puritust.. Ettei nakuttas vedossa, se nostaa nopeesti lämpöä.
Älä ymmärrä, itke ja raivoa.

cossieboy
Viestit: 88
Liittynyt: Ma Joulukuu 23. 17:21:23 2002
Paikkakunta: vantaa

Re: Cossu ja lämpö ongelma...

Viesti Kirjoittaja cossieboy » Pe Syyskuu 4. 22:05:44 2009

tony the tiger kirjoitti:Ihan ensimmäiseksi tarkistaisin nesteen todellisen lämpötilan. Mittarikin voi olla rikki.
Ymmärtääkseni 2wd cossun flektit lähtee päälle jo aika alhaisessa lämpötilassa, vrt. escon jossa flektit lähtee täysillä vasta 103 asteisena.

95 astetta kun mun flektit lähtee pyörimään...
Taasko se o rikki :D

H Motorsport

cossieboy
Viestit: 88
Liittynyt: Ma Joulukuu 23. 17:21:23 2002
Paikkakunta: vantaa

Re: Cossu ja lämpö ongelma...

Viesti Kirjoittaja cossieboy » Pe Syyskuu 4. 22:12:21 2009

VooDoo kirjoitti:kantta laskettu? paljon puritust.. Ettei nakuttas vedossa, se nostaa nopeesti lämpöä.

tätäpä en tullut es ajatelleeksi... :oops: , mut eihän sitä voi kaikkea muistaa huomioida... täytyypä huomenna kokeilla. niin ja puristukset on 9,7-10. vähän vanhassa ja väljässä vaihtelee :lol: on ne joskus ollu enemmänkin... :twisted:
Taasko se o rikki :D

H Motorsport

puliukk0
Viestit: 3928
Liittynyt: Ti Toukokuu 16. 22:01:59 2006
Paikkakunta: Helsinki

Re: Cossu ja lämpö ongelma...

Viesti Kirjoittaja puliukk0 » Pe Syyskuu 4. 23:28:39 2009

cossieboy kirjoitti:
VooDoo kirjoitti:kantta laskettu? paljon puritust.. Ettei nakuttas vedossa, se nostaa nopeesti lämpöä.

tätäpä en tullut es ajatelleeksi... :oops: , mut eihän sitä voi kaikkea muistaa huomioida... täytyypä huomenna kokeilla. niin ja puristukset on 9,7-10. vähän vanhassa ja väljässä vaihtelee :lol: on ne joskus ollu enemmänkin... :twisted:
Puristuspainemittarin lukema on eri kuin se "puristus" mitä yleensä tarkoitetaan (eli puristussuhdetta). Jos rivien välistä luin oikein...?
-Talvilintta e30
-S13 200sx SR20DET

Aksu
Viestit: 4147
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
Paikkakunta: Turuus
Viesti:

Re: Cossu ja lämpö ongelma...

Viesti Kirjoittaja Aksu » La Syyskuu 5. 1:42:05 2009

Mulle ei edes pakolämmöt nouse noin nopeasti jos 2-3 vetää alusta loppuun.
Jotain mittarin suunatta veikkataan tälläkin.
Eikä se vesi noi nopeasti vois jäähtyä kuin jollain jääkennon läpi kulkemalla.
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer

magelius
Viestit: 783
Liittynyt: Pe Joulukuu 13. 12:45:03 2002

Re: Cossu ja lämpö ongelma...

Viesti Kirjoittaja magelius » La Syyskuu 5. 15:51:59 2009

Kato viel et se vesipumppu on varmasti ehjä.. et pyörittää oikeesti sitä vettä tai ettei hihna luista, senki kyllä kuulis..

Bonari
Viestit: 62
Liittynyt: Ma Heinäkuu 13. 17:14:56 2009

Re: Cossu ja lämpö ongelma...

Viesti Kirjoittaja Bonari » La Syyskuu 5. 16:51:37 2009

voiko johtua siitä jos paine pääsee pois jäähd järj. lämmityslaitteen kennon kautta kun siellä tuntuu niitä vuotoja aina välillä olevan..?
Moottori Pitkittäin, Auto Poikittain..

sierra cosworth ´88
crsc #1968

cossieboy
Viestit: 88
Liittynyt: Ma Joulukuu 23. 17:21:23 2002
Paikkakunta: vantaa

Re: Cossu ja lämpö ongelma...

Viesti Kirjoittaja cossieboy » Su Syyskuu 6. 2:09:07 2009

puliukk0 kirjoitti:
cossieboy kirjoitti:
VooDoo kirjoitti:kantta laskettu? paljon puritust.. Ettei nakuttas vedossa, se nostaa nopeesti lämpöä.

tätäpä en tullut es ajatelleeksi... :oops: , mut eihän sitä voi kaikkea muistaa huomioida... täytyypä huomenna kokeilla. niin ja puristukset on 9,7-10. vähän vanhassa ja väljässä vaihtelee :lol: on ne joskus ollu enemmänkin... :twisted:
Puristuspainemittarin lukema on eri kuin se "puristus" mitä yleensä tarkoitetaan (eli puristussuhdetta). Jos rivien välistä luin oikein...?

no niin, PURISTUSUHDE oli kun kone kasattiin on 9,8 kun tuolta mun muistiinpanoista lunttasin!!! sitten puristus paine 12,1 - 13,8 kun tänään ne mittasin!!! on eroja vanhassa ja väljässä. eli siis eri asioita nuo puristus jutut!!!! tänään myös kaiken näköistä testattu ja voortia kiusattu aivan tarkoituksella riski rajoilla.
tämmöinen ilmeni: kaasu pohjassa ajaessa sitten loppujen lopuksi veden kierto ilmeisesti pysähtyy aina hetkeksi joka nostaa lämmöt korkealle heti luonnollisesti.
Eli vois kuvitella että menee kuitenkin sitten osa ahdoista vesi järjestelmään ja tekee sinne ilma taskun? koska rupeaa lämppäri puhaltamaan kylmää sitten siinä samalla hetkeksi, ei kai se veden kierto muuten loppuisi kokonaan kuitenkaan vedossa jos jotain muuta häikkää olisi.... en ainakaan ole törmännyt ennen omissa vehkeissä noin rajuun lämpö ongelmaan että rupeis hetkeks kylmää puhaltaa jos nyt vaikka vähän olis esim. syyläri tukossa... sitten vielä: vettäkään ei häviä minnekkään järjestelmästä ja kumma kyllä ei nyt mitään älytöntä painettakaan tule paisariin... ja siis lämppäri rupeaa puhaltamaan takas lämmintä kun muutama sata metriä vilahtaa ohi kun kaasu nostettu ylös ja vaan rullataan eteenpäin...
Taasko se o rikki :D

H Motorsport

tony the tiger
Viestit: 1516
Liittynyt: Ke Toukokuu 18. 23:16:11 2005
Paikkakunta: Kontiolahti

Re: Cossu ja lämpö ongelma...

Viesti Kirjoittaja tony the tiger » Su Syyskuu 6. 11:42:52 2009

Pelkkä 1,5mm kannen lasku ei muuta puristussuhdetta noin paljoa (8,0:1 -> 9,8:1).
Ja toiseks jos puristukset olisikin 9,8, niin tuo ennakon lisääminen toisi kyllä takuu varmasti nakutus ongelman. Ainakin pumppubensalla...
Escort RS Cosworth -93
Mondeo STW -99

Aksu
Viestit: 4147
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
Paikkakunta: Turuus
Viesti:

Re: Cossu ja lämpö ongelma...

Viesti Kirjoittaja Aksu » Su Syyskuu 6. 15:15:06 2009

Paljonkos kyseissä kokoonpanossa on ahtoja käytössä,ihan näin mielenkiinnosta.
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer

cossieboy
Viestit: 88
Liittynyt: Ma Joulukuu 23. 17:21:23 2002
Paikkakunta: vantaa

Re: Cossu ja lämpö ongelma...

Viesti Kirjoittaja cossieboy » Ma Syyskuu 7. 16:57:48 2009

Aksu kirjoitti:Paljonkos kyseissä kokoonpanossa on ahtoja käytössä,ihan näin mielenkiinnosta.
1,2 bar nyt käytössä. kokeiltu myös 1.5:llä.
Taasko se o rikki :D

H Motorsport

cossieboy
Viestit: 88
Liittynyt: Ma Joulukuu 23. 17:21:23 2002
Paikkakunta: vantaa

Re: Cossu ja lämpö ongelma...

Viesti Kirjoittaja cossieboy » Ma Syyskuu 7. 17:07:09 2009

tony the tiger kirjoitti:Pelkkä 1,5mm kannen lasku ei muuta puristussuhdetta noin paljoa (8,0:1 -> 9,8:1).
Ja toiseks jos puristukset olisikin 9,8, niin tuo ennakon lisääminen toisi kyllä takuu varmasti nakutus ongelman. Ainakin pumppubensalla...
onhan sinne wisecot vaihdettu... ja aivan tarkoituksella on puristus nostettu ja voin kertoa 98e:llä pystyy ihan hyvin ajamaan!!! tosin on herkkä ton ennakon suhteen et rupee nakuttelee! shell 99 ehkä pikkaisen helpottaa mut eipä juuri kuitenkaan...
Taasko se o rikki :D

H Motorsport

tony the tiger
Viestit: 1516
Liittynyt: Ke Toukokuu 18. 23:16:11 2005
Paikkakunta: Kontiolahti

Re: Cossu ja lämpö ongelma...

Viesti Kirjoittaja tony the tiger » Ma Syyskuu 7. 19:27:06 2009

cossieboy kirjoitti:
tony the tiger kirjoitti:Pelkkä 1,5mm kannen lasku ei muuta puristussuhdetta noin paljoa (8,0:1 -> 9,8:1).
Ja toiseks jos puristukset olisikin 9,8, niin tuo ennakon lisääminen toisi kyllä takuu varmasti nakutus ongelman. Ainakin pumppubensalla...
onhan sinne wisecot vaihdettu... ja aivan tarkoituksella on puristus nostettu ja voin kertoa 98e:llä pystyy ihan hyvin ajamaan!!! tosin on herkkä ton ennakon suhteen et rupee nakuttelee! shell 99 ehkä pikkaisen helpottaa mut eipä juuri kuitenkaan...
Mitkä wisecot oot sinne laittanut?
Escort RS Cosworth -93
Mondeo STW -99

cossieboy
Viestit: 88
Liittynyt: Ma Joulukuu 23. 17:21:23 2002
Paikkakunta: vantaa

Re: Cossu ja lämpö ongelma...

Viesti Kirjoittaja cossieboy » Ma Syyskuu 7. 22:29:03 2009

tony the tiger kirjoitti:
cossieboy kirjoitti:
tony the tiger kirjoitti:Pelkkä 1,5mm kannen lasku ei muuta puristussuhdetta noin paljoa (8,0:1 -> 9,8:1).
Ja toiseks jos puristukset olisikin 9,8, niin tuo ennakon lisääminen toisi kyllä takuu varmasti nakutus ongelman. Ainakin pumppubensalla...
onhan sinne wisecot vaihdettu... ja aivan tarkoituksella on puristus nostettu ja voin kertoa 98e:llä pystyy ihan hyvin ajamaan!!! tosin on herkkä ton ennakon suhteen et rupee nakuttelee! shell 99 ehkä pikkaisen helpottaa mut eipä juuri kuitenkaan...
Mitkä wisecot oot sinne laittanut?
ihan tasalakiset 92mm raakaversiot joita sit työstelty mielen mukaan... 8mm työstövarasta sai sellaiset kun halusi :)
Taasko se o rikki :D

H Motorsport

Vastaa Viestiin