2.9i 24V Cossu ECU / lisää tehoa koneeseen
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 9717
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
- Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
- Viesti:
2.9i 24V Cossu ECU / lisää tehoa koneeseen
BOA Cosworth. Onko ehdotuksia kuinka lähestyä tota boxia? Joku ohjelmoitava lastu vaiko mitä? Miten sitä pääsis ronkkimaan parhaiten?
Nykyiset:
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
-
- Viestit: 1033
- Liittynyt: Pe Tammikuu 24. 15:12:20 2003
- Paikkakunta: Salo, #480
- Viesti:
Re: 2.9i 24V Cossu ECU:n softan puukotus?
Hanki joku chiplabs tai vastaava prommeri.MouTine kirjoitti:BOA Cosworth. Onko ehdotuksia kuinka lähestyä tota boxia? Joku ohjelmoitava lastu vaiko mitä? Miten sitä pääsis ronkkimaan parhaiten?
Ford Sierra 2.0 iS turbo IC
Ford Ka
Fun is not a straight line
Ford Ka

Fun is not a straight line
-
- Viestit: 49
- Liittynyt: Ke Helmikuu 13. 8:24:00 2002
- Paikkakunta: Myrskylä
Ei tuohon taida "helppoa" tapaa olla, itse ajattelin puukottaa oman 12venttiilisen boxia jokin aika sitten, mutta ei oikein varmaa tietoa löytynyt niin jätin homman "hautumaan". Sittemmin hommasin SMT6 boxin, joka on edelleen asentamatta... (siitä voisin vaikka luopuakkin n.300 eurolla). käy tsekkaamassa www.perfectpower.com
-
- Viestit: 9717
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
- Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
- Viesti:
Re: 2.9i 24V Cossu ECU:n softan puukotus?
Mikäs tämä on ja miten toimii? Mistä saa ja mitä maksaa? Onkos tämä nyt sellanen lisä kortti joka tulee ECU:n huoltoporttiin kiinni ja korttiin tulee kaapeli vaikka läppäriltä. Tällasella höjötyksellä oon Murron nähny pelaavan omien laitteittensa kanssa.PasiZ kirjoitti: Hanki joku chiplabs tai vastaava prommeri.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
-
- Viestit: 1033
- Liittynyt: Pe Tammikuu 24. 15:12:20 2003
- Paikkakunta: Salo, #480
- Viesti:
Re: 2.9i 24V Cossu ECU:n softan puukotus?
Ei vaan prommeri johon pistetään eprom kiinni... Hae googlella hakusanalla chiplabs.MouTine kirjoitti:Mikäs tämä on ja miten toimii? Mistä saa ja mitä maksaa? Onkos tämä nyt sellanen lisä kortti joka tulee ECU:n huoltoporttiin kiinni ja korttiin tulee kaapeli vaikka läppäriltä. Tällasella höjötyksellä oon Murron nähny pelaavan omien laitteittensa kanssa.PasiZ kirjoitti: Hanki joku chiplabs tai vastaava prommeri.
Ford Sierra 2.0 iS turbo IC
Ford Ka
Fun is not a straight line
Ford Ka

Fun is not a straight line
-
- Viestit: 1545
- Liittynyt: Pe Joulukuu 21. 11:27:42 2001
- Paikkakunta: Kuopio
- Viesti:
Tuollainen projektin poikanenhan oli aikanaan työpöydällä - Tommin ja Murron kuvioita. Sittemmin olen kysellytkin Markolta aiheesta.
Ovat ihan turhaa sisältöä lastulla noiden kattien ja eegeeärrän softat - samoin kuin tomaatti. Mutta, kannattaakos lambdojen osuus niin putkissa kuin lastussakin eliminoida?
Voisitkos Marko päivittää asiaa
Tässä voisi muuten olla aiheellinen juttu lyödä viisaat päämme
yhteen - löytyy jo useampi tarvitsija tällaiselle lastutukselle. Olisiko kiinnostusta, 24v -omistajat?
Ovat ihan turhaa sisältöä lastulla noiden kattien ja eegeeärrän softat - samoin kuin tomaatti. Mutta, kannattaakos lambdojen osuus niin putkissa kuin lastussakin eliminoida?
Voisitkos Marko päivittää asiaa

Tässä voisi muuten olla aiheellinen juttu lyödä viisaat päämme

* # 71 *
Harraste1 - Ford Sierra XR 24v Cosworth -83/-93
Harraste2 - Ford Mustang GT Convertible -07
pikkuMUSTA - Ford Galaxy 2,2 TDCi Titanium -09
Historiaa - Scorpio Cosworth STW Ghia -93 & Sierra 2,0 STW -83 & Ka 1,3i -98 & Ratsuni 160 J -78 & Citroen C2 VTR -04
Harraste1 - Ford Sierra XR 24v Cosworth -83/-93
Harraste2 - Ford Mustang GT Convertible -07
pikkuMUSTA - Ford Galaxy 2,2 TDCi Titanium -09
Historiaa - Scorpio Cosworth STW Ghia -93 & Sierra 2,0 STW -83 & Ka 1,3i -98 & Ratsuni 160 J -78 & Citroen C2 VTR -04
-
- Viestit: 49
- Liittynyt: Ke Helmikuu 13. 8:24:00 2002
- Paikkakunta: Myrskylä
Tuolla jotain EEC-IV juttuja: www.merkurencyclopedia.com/EEC-IV/
-
- Viestit: 1545
- Liittynyt: Pe Joulukuu 21. 11:27:42 2001
- Paikkakunta: Kuopio
- Viesti:
Nostetaanpa aihe taas pinnalle
Oma mylly on telakalla, kannet pistetään tarkastaen ja tarvittaessa sylinterien hoonaus ja mäntien rengastus lohkoon. Viimeistään tässä vaiheessa
voisi alkaa ottaa huomioon, josko jatkossa lisätehoa tms.
Joten - onko kellään tietoa taikka kokemusta, mitä ja mihin kannattaisi odottaa/suunnitella/valmistautua

Oma mylly on telakalla, kannet pistetään tarkastaen ja tarvittaessa sylinterien hoonaus ja mäntien rengastus lohkoon. Viimeistään tässä vaiheessa

Joten - onko kellään tietoa taikka kokemusta, mitä ja mihin kannattaisi odottaa/suunnitella/valmistautua

* # 71 *
Harraste1 - Ford Sierra XR 24v Cosworth -83/-93
Harraste2 - Ford Mustang GT Convertible -07
pikkuMUSTA - Ford Galaxy 2,2 TDCi Titanium -09
Historiaa - Scorpio Cosworth STW Ghia -93 & Sierra 2,0 STW -83 & Ka 1,3i -98 & Ratsuni 160 J -78 & Citroen C2 VTR -04
Harraste1 - Ford Sierra XR 24v Cosworth -83/-93
Harraste2 - Ford Mustang GT Convertible -07
pikkuMUSTA - Ford Galaxy 2,2 TDCi Titanium -09
Historiaa - Scorpio Cosworth STW Ghia -93 & Sierra 2,0 STW -83 & Ka 1,3i -98 & Ratsuni 160 J -78 & Citroen C2 VTR -04
-
- Viestit: 1938
- Liittynyt: Ma Tammikuu 30. 8:04:01 2006
- Paikkakunta: Siinä se on turun ja salon välissä...
- Viesti:
Re: 2.9i 24V Cossu ECU / lisää tehoa koneeseen
Pikkasen hipoo aihetta, eli laitan jatkoks...
Mikäs piuha antaa eculle virran? Kun eikös eculle pitäs mennä virta kun laittaa virran päälle ja samalla pitäs bensapumpun toimia?
Kun nyt tulee kyllä bensaa, mutta ei ecun kontrollin mukaan
Ja eihän suuttimetkaan aukee, jos ei mene virta eculle... 
Ja mites ajonesto ym. piuhat vaikuttaa asiaan, että ecu:n sais toimiin? Nythän niitä ei ole kytketty mihkään, koska sierrassa ei ole niille paikkaa...
Mikäs piuha antaa eculle virran? Kun eikös eculle pitäs mennä virta kun laittaa virran päälle ja samalla pitäs bensapumpun toimia?
Kun nyt tulee kyllä bensaa, mutta ei ecun kontrollin mukaan


Ja mites ajonesto ym. piuhat vaikuttaa asiaan, että ecu:n sais toimiin? Nythän niitä ei ole kytketty mihkään, koska sierrassa ei ole niille paikkaa...
Johan sen sanoi Henry Ford:"Se vaatii vain oikean asenteen." No multa puuttuu nyt asenne ja aika, eikä näin ollen ole Fordeja talossa...
#1349

#1349
-
- Viestit: 9717
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
- Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
- Viesti:
Re: 2.9i 24V Cossu ECU / lisää tehoa koneeseen
Musta johto kaksi pinnisessä liittimessä vihreän johdon kanssa, lähellä jarrutehostinta. Pinni lukua ECU:lla en ikäväkyllä muista, mutta koita näillä vihjeillä löytää se kytkentäkaavasta. Ja tämä siis koski ihan alkupään Cossu Scorppien johtosarjaa jossa moottorinohjauksen johtosarja on ihan omana luuppina, kun taas faceliftissä se on integroitu auton omiin johtoihin. Kai oot muistanut kytkeä johtosarjan päävirran, ne kaksi paksua punaista johtoa?CosworthPower kirjoitti:Pikkasen hipoo aihetta, eli laitan jatkoks...
Mikäs piuha antaa eculle virran? Kun eikös eculle pitäs mennä virta kun laittaa virran päälle ja samalla pitäs bensapumpun toimia?
Kun nyt tulee kyllä bensaa, mutta ei ecun kontrollin mukaanJa eihän suuttimetkaan aukee, jos ei mene virta eculle...
Ja mites ajonesto ym. piuhat vaikuttaa asiaan, että ecu:n sais toimiin? Nythän niitä ei ole kytketty mihkään, koska sierrassa ei ole niille paikkaa...
Nykyiset:
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
-
- Viestit: 1938
- Liittynyt: Ma Tammikuu 30. 8:04:01 2006
- Paikkakunta: Siinä se on turun ja salon välissä...
- Viesti:
Re: 2.9i 24V Cossu ECU / lisää tehoa koneeseen
Joo, ne kaks punasta kyllä jo kytketty.Eli ton mustan ja vihreen johdon pitäs olla siis konehuoneen puolella? Ja siis mustaan laitan virran?MouTine kirjoitti:Musta johto kaksi pinnisessä liittimessä vihreän johdon kanssa, lähellä jarrutehostinta. Pinni lukua ECU:lla en ikäväkyllä muista, mutta koita näillä vihjeillä löytää se kytkentäkaavasta. Ja tämä siis koski ihan alkupään Cossu Scorppien johtosarjaa jossa moottorinohjauksen johtosarja on ihan omana luuppina, kun taas faceliftissä se on integroitu auton omiin johtoihin. Kai oot muistanut kytkeä johtosarjan päävirran, ne kaksi paksua punaista johtoa?CosworthPower kirjoitti:Pikkasen hipoo aihetta, eli laitan jatkoks...
Mikäs piuha antaa eculle virran? Kun eikös eculle pitäs mennä virta kun laittaa virran päälle ja samalla pitäs bensapumpun toimia?
Kun nyt tulee kyllä bensaa, mutta ei ecun kontrollin mukaanJa eihän suuttimetkaan aukee, jos ei mene virta eculle...
Ja mites ajonesto ym. piuhat vaikuttaa asiaan, että ecu:n sais toimiin? Nythän niitä ei ole kytketty mihkään, koska sierrassa ei ole niille paikkaa...
Ja perkata kun ole yhtään -91 korpin kaaviota...


Johan sen sanoi Henry Ford:"Se vaatii vain oikean asenteen." No multa puuttuu nyt asenne ja aika, eikä näin ollen ole Fordeja talossa...
#1349

#1349
-
- Viestit: 9717
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
- Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
- Viesti:
Re: 2.9i 24V Cossu ECU / lisää tehoa koneeseen
Joo se liitin on tosiaan konehuoneen puolella ja nimenomaan musta johto. Se vihreä oli muistaakseni rpm-mittarin signaali. Tuli muistaakseni EDIS-yksiköltä ja oli samaa johtoa ja vihreänä myös ECU:lla.CosworthPower kirjoitti:Joo, ne kaks punasta kyllä jo kytketty.Eli ton mustan ja vihreen johdon pitäs olla siis konehuoneen puolella? Ja siis mustaan laitan virran?MouTine kirjoitti:Musta johto kaksi pinnisessä liittimessä vihreän johdon kanssa, lähellä jarrutehostinta. Pinni lukua ECU:lla en ikäväkyllä muista, mutta koita näillä vihjeillä löytää se kytkentäkaavasta. Ja tämä siis koski ihan alkupään Cossu Scorppien johtosarjaa jossa moottorinohjauksen johtosarja on ihan omana luuppina, kun taas faceliftissä se on integroitu auton omiin johtoihin. Kai oot muistanut kytkeä johtosarjan päävirran, ne kaksi paksua punaista johtoa?CosworthPower kirjoitti:Pikkasen hipoo aihetta, eli laitan jatkoks...
Mikäs piuha antaa eculle virran? Kun eikös eculle pitäs mennä virta kun laittaa virran päälle ja samalla pitäs bensapumpun toimia?
Kun nyt tulee kyllä bensaa, mutta ei ecun kontrollin mukaanJa eihän suuttimetkaan aukee, jos ei mene virta eculle...
Ja mites ajonesto ym. piuhat vaikuttaa asiaan, että ecu:n sais toimiin? Nythän niitä ei ole kytketty mihkään, koska sierrassa ei ole niille paikkaa...
Ja perkata kun ole yhtään -91 korpin kaaviota...![]()
Ja mitä sää höpöttelet ajonestosta? Ei tuossa mitään PATS:a ole. BOB:ssä se taisi olla jo.
EDITTIÄ... Vähän tutkin kovalevyjen uumenia ja sieltähän jostain pornon seasta löytyi kytkiksiä. Se musta johto ei mene mihinkään ECU:lle mutta menee mm. ruiskun päävirta-releelle nastaan 86 ja puolan liittimeen. Älä sekoita toiseen mustaan johtoon joka lähtee koo'oo releeltä suuttimille ja ties mihin.
Ja sitte siinä sisälle menevästä 2x3 liittimestä pitäs maadoittaa rusk/valk johto. Ilmeisesti tämä kertoo ECU:lle auton olevan D:llä ja kartat ja kaaviot on sen mukaiset. Samassa liittimessä on toinen rusk/valk johto, mutta se on lämpömittarille.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
-
- Viestit: 1938
- Liittynyt: Ma Tammikuu 30. 8:04:01 2006
- Paikkakunta: Siinä se on turun ja salon välissä...
- Viesti:
Re: 2.9i 24V Cossu ECU / lisää tehoa koneeseen
Joo, löysin johdon jossa on musta vihree johto.Päättelin, että se vihree on varmaan kiesikiellolle menevä. Noh, tarvii huomenna tökätä virtaa sille mustalle ja kattoa kuin käy.Mulla ei nyt paljoa ole silleen mahdollista sekoittaa noita johtoja kun kaikki muut ovat "klimpissä" eli liittimillä kytkettäviä, paitti VSS:n ja sitten just toi 2x3 liitin jossa ymmärtääkseni on bensapumpun releen sinipuna ja musta.MouTine kirjoitti:Joo se liitin on tosiaan konehuoneen puolella ja nimenomaan musta johto. Se vihreä oli muistaakseni rpm-mittarin signaali. Tuli muistaakseni EDIS-yksiköltä ja oli samaa johtoa ja vihreänä myös ECU:lla.
Ja mitä sää höpöttelet ajonestosta? Ei tuossa mitään PATS:a ole. BOB:ssä se taisi olla jo.
EDITTIÄ... Vähän tutkin kovalevyjen uumenia ja sieltähän jostain pornon seasta löytyi kytkiksiä. Se musta johto ei mene mihinkään ECU:lle mutta menee mm. ruiskun päävirta-releelle nastaan 86 ja puolan liittimeen. Älä sekoita toiseen mustaan johtoon joka lähtee koo'oo releeltä suuttimille ja ties mihin.
Ja sitte siinä sisälle menevästä 2x3 liittimestä pitäs maadoittaa rusk/valk johto. Ilmeisesti tämä kertoo ECU:lle auton olevan D:llä ja kartat ja kaaviot on sen mukaiset. Samassa liittimessä on toinen rusk/valk johto, mutta se on lämpömittarille.
Niin, ajonestosta kun siinä 2x3 liittimessä on haaroitettuina piuhoja niin osus sulaketauluun ajonesto/ käynnistyseston releelle. En vielä tarkemmin tutkinut mihin nastaan osui.
Niin ja sitten, että ei kait sillä moottoriohjausjärjestelmän releelle menevällä johdolla ole paljoa merkitystä, kun kiertää vissiinkin sierrassa himpunverran erillälailla kun scorpparissa? Tosin liitin kyllä sen eculle...Olikos se nyt valkovihree johto? Mut kumminkin...on tuossa 2x3 liittimessä...
Johan sen sanoi Henry Ford:"Se vaatii vain oikean asenteen." No multa puuttuu nyt asenne ja aika, eikä näin ollen ole Fordeja talossa...
#1349

#1349
-
- Viestit: 205
- Liittynyt: Su Kesäkuu 1. 20:49:45 2008
Re: 2.9i 24V Cossu ECU / lisää tehoa koneeseen
Kuinka paljon hankalampi ois laittaa suoraan mega, kun lopputuloshan olisi parempi sillä?
-
- Viestit: 1938
- Liittynyt: Ma Tammikuu 30. 8:04:01 2006
- Paikkakunta: Siinä se on turun ja salon välissä...
- Viesti:
Re: 2.9i 24V Cossu ECU / lisää tehoa koneeseen
Arvaa vaan onko käynyt mieles, mut tällä hetkellä ei ole varaa investoida senttiäkään autoon...Hyvä, että onnistun lunastaan suuttimien o-renkaat ja termostaattikotelon o-renkaat...jnd kirjoitti:Kuinka paljon hankalampi ois laittaa suoraan mega, kun lopputuloshan olisi parempi sillä?
Megahan varmaan tulee, kun on parempi aika, mutta siihen asti tarttis tällä saada toimiin...
Johan sen sanoi Henry Ford:"Se vaatii vain oikean asenteen." No multa puuttuu nyt asenne ja aika, eikä näin ollen ole Fordeja talossa...
#1349

#1349
-
- Viestit: 9717
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
- Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
- Viesti:
Re: 2.9i 24V Cossu ECU / lisää tehoa koneeseen
Onkohan se kuitenkaan helpompi? Rakentaa se ekaksi, johdottaa se autoon, sitte säätää ja säätää, vähän hieroa lisää. Ja jos tulee joku komponenttivika tai muuten hukkaa kartat, niin kusessa oot. Orkkis johtosarjan johdottaminen on yksinkertainen homma, jos tieto ja taito kohtaa.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
-
- Viestit: 4858
- Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
- Paikkakunta: Kalvola
Re: 2.9i 24V Cossu ECU / lisää tehoa koneeseen
Jos lähes vakiona meinaa pitää, kyllä kannattaa jättää ihan se orkkis ecu. Hirvee säätäminen siinä megassa ja silti siinä on aina jotain sanomista. Vaatii tosi paljon hommaa saada pelaan kuten orkkis ecu.
Edit: en tiedä tekeekö kukaan näillä mitään, mutta tulihan vastaan selaillessa.
http://www.fordpower.org.uk/forum/index ... ost&id=612
http://www.fordpower.org.uk/forum/index ... ost&id=613
http://www.fordpower.org.uk/forum/index ... ost&id=614
http://www.fordpower.org.uk/forum/index ... ost&id=615
Edit: en tiedä tekeekö kukaan näillä mitään, mutta tulihan vastaan selaillessa.
http://www.fordpower.org.uk/forum/index ... ost&id=612
http://www.fordpower.org.uk/forum/index ... ost&id=613
http://www.fordpower.org.uk/forum/index ... ost&id=614
http://www.fordpower.org.uk/forum/index ... ost&id=615
-
- Viestit: 1938
- Liittynyt: Ma Tammikuu 30. 8:04:01 2006
- Paikkakunta: Siinä se on turun ja salon välissä...
- Viesti:
Re: 2.9i 24V Cossu ECU / lisää tehoa koneeseen
Joo, olis vaan huomattavasti helpompi miettiä piuhoja ym. jos olis oikee johtosarja ohje.Ja että alunperin autossa olis releet ja sulakkeet siellä missä ohjekirja sanoo...Mut, harjotuksii jatketaan...Vissiin ollaan voitonpuolella, koska bensapumppu hurahtaa n.1-2sek. kun virran laittaa ja sitten katkasee virran.Ja kun starttaa niin rupee surraan uudestaan...Vielä en oo suuttimien päästä saanut bensaa tuleen, mut bensalinja vuotaa kans aika huolella..Ja akussa ei riitä ruutia pyörittään konetta
Eli kaikki mahdolliset epäkohtaset asiat sitten kerralla
Noh, paikata linjat ja kattoo mitä sitten tulee...


Eli kaikki mahdolliset epäkohtaset asiat sitten kerralla

Noh, paikata linjat ja kattoo mitä sitten tulee...


Johan sen sanoi Henry Ford:"Se vaatii vain oikean asenteen." No multa puuttuu nyt asenne ja aika, eikä näin ollen ole Fordeja talossa...
#1349

#1349
-
- Viestit: 9717
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
- Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
- Viesti:
Re: 2.9i 24V Cossu ECU / lisää tehoa koneeseen
Tarvii jaksaa edes jotenkin, jotta ECU tajuaa kampiakselin asentotunnistimen kautta että sitä pyöritetään.CosworthPower kirjoitti:Ja akussa ei riitä ruutia pyörittään konetta
Nykyiset:
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
-
- Viestit: 205
- Liittynyt: Su Kesäkuu 1. 20:49:45 2008
Re: 2.9i 24V Cossu ECU / lisää tehoa koneeseen
saako tota bensapumpun pyörimisaikaa pidemmäks ennen starttausta, kun tuntuu ettei kerkee tarvikepumpulla paineet nousta
-
- Viestit: 4858
- Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
- Paikkakunta: Kalvola
Re: 2.9i 24V Cossu ECU / lisää tehoa koneeseen
No eikös se ole vaan sitten pari kertaa virrat päälle ja pois 

-
- Viestit: 9717
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
- Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
- Viesti:
Re: 2.9i 24V Cossu ECU / lisää tehoa koneeseen
Ei saa. Se on ECU:uun koodattu. Mikä tarvike-pumppu? Onko sulla Scorpio missä tankin sisäinen pumppu? Jos se ei jaksaisi painetta tehdä, niin sillon se näkyisi / tuntui vedossakin. Tod.näk. suuttimet vuotaa tms. jos vieteri on startissa pitkä.jnd kirjoitti:saako tota bensapumpun pyörimisaikaa pidemmäks ennen starttausta, kun tuntuu ettei kerkee tarvikepumpulla paineet nousta
Nykyiset:
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
-
- Viestit: 205
- Liittynyt: Su Kesäkuu 1. 20:49:45 2008
Re: 2.9i 24V Cossu ECU / lisää tehoa koneeseen
Joku boschin i-malleihin tarkotettu ja motonetissä ei osannu tosta enempää sanoa.. Kyl uskosin että tuotto riittää, mut ilmeisesti pitkän imuputken takia ei oikeen kerkee painetta nostaa
-
- Viestit: 1938
- Liittynyt: Ma Tammikuu 30. 8:04:01 2006
- Paikkakunta: Siinä se on turun ja salon välissä...
- Viesti:
Re: 2.9i 24V Cossu ECU / lisää tehoa koneeseen
Joo, laitoin apukaapeleilla pyörimään, mutta eipä tuu bensasuihkua suuttimista...MouTine kirjoitti:Tarvii jaksaa edes jotenkin, jotta ECU tajuaa kampiakselin asentotunnistimen kautta että sitä pyöritetään.CosworthPower kirjoitti:Ja akussa ei riitä ruutia pyörittään konetta

Sitten tuli mieleen, kun joku joskus sanoi, että uudemman kampitunnistin antaa eritietoa kun vanhemman ja minä en nyt muista kumpikos mulla on paikallaan niin vaikuttaa tuohon? Eli jos se ei olevinaan sittenkään tunnista että konetta pyöritetään...?
Johan sen sanoi Henry Ford:"Se vaatii vain oikean asenteen." No multa puuttuu nyt asenne ja aika, eikä näin ollen ole Fordeja talossa...
#1349

#1349
-
- Viestit: 9717
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
- Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
- Viesti:
Re: 2.9i 24V Cossu ECU / lisää tehoa koneeseen
Tuleeko kipinä?
Nykyiset:
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
-
- Viestit: 1938
- Liittynyt: Ma Tammikuu 30. 8:04:01 2006
- Paikkakunta: Siinä se on turun ja salon välissä...
- Viesti:
Re: 2.9i 24V Cossu ECU / lisää tehoa koneeseen
Arvaas prekele hokasinkos kaikes tohinas sitä kattoo...MouTine kirjoitti:Tuleeko kipinä?


Sillä aattelin huomenna aamusta alotella...

Johan sen sanoi Henry Ford:"Se vaatii vain oikean asenteen." No multa puuttuu nyt asenne ja aika, eikä näin ollen ole Fordeja talossa...
#1349

#1349
-
- Viestit: 1938
- Liittynyt: Ma Tammikuu 30. 8:04:01 2006
- Paikkakunta: Siinä se on turun ja salon välissä...
- Viesti:
Re: 2.9i 24V Cossu ECU / lisää tehoa koneeseen
Stanan prekele...Antaa kipinää niin harvon ettei ole tottakaan...Eli ilmeisesti mulla on uudemmanmallisen koneen tunnistin nyt paikoillaan...
Ja vanhempaa en löydä mistään...
Pistin just automaahan tilaukseen sen.Jatketaan sitten taas horjoituksia kun saan sen.
Ja vanhempaa en löydä mistään...

Johan sen sanoi Henry Ford:"Se vaatii vain oikean asenteen." No multa puuttuu nyt asenne ja aika, eikä näin ollen ole Fordeja talossa...
#1349

#1349
-
- Viestit: 9717
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
- Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
- Viesti:
Re: 2.9i 24V Cossu ECU / lisää tehoa koneeseen
Onko niitä tunnistimen johtoja sössitty joskus? Onko hampaat likaiset? Kuulostaa ihan samoilta oireilta kuin itsellä, kun johdot oli anturassa väärin päin.CosworthPower kirjoitti:Stanan prekele...Antaa kipinää niin harvon ettei ole tottakaan...Eli ilmeisesti mulla on uudemmanmallisen koneen tunnistin nyt paikoillaan...
Ja vanhempaa en löydä mistään...Pistin just automaahan tilaukseen sen.Jatketaan sitten taas horjoituksia kun saan sen.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
-
- Viestit: 1938
- Liittynyt: Ma Tammikuu 30. 8:04:01 2006
- Paikkakunta: Siinä se on turun ja salon välissä...
- Viesti:
Re: 2.9i 24V Cossu ECU / lisää tehoa koneeseen
Ei pitäs olla, koska ennen purkua lähti kun palmun alta.Ja hampaat ovat puhtaat. Voinhan koittaa vielä putsata sitä, mutta luulen kyllä että turhaa touhua...koska kävi nätisti ennen purkua ja silloin oli likaset, molemmat.MouTine kirjoitti:Onko niitä tunnistimen johtoja sössitty joskus? Onko hampaat likaiset? Kuulostaa ihan samoilta oireilta kuin itsellä, kun johdot oli anturassa väärin päin.CosworthPower kirjoitti:Stanan prekele...Antaa kipinää niin harvon ettei ole tottakaan...Eli ilmeisesti mulla on uudemmanmallisen koneen tunnistin nyt paikoillaan...
Ja vanhempaa en löydä mistään...Pistin just automaahan tilaukseen sen.Jatketaan sitten taas horjoituksia kun saan sen.
Johan sen sanoi Henry Ford:"Se vaatii vain oikean asenteen." No multa puuttuu nyt asenne ja aika, eikä näin ollen ole Fordeja talossa...
#1349

#1349
-
- Viestit: 4928
- Liittynyt: Ti Helmikuu 24. 11:15:12 2004
- Paikkakunta: K-maa
Re: 2.9i 24V Cossu ECU / lisää tehoa koneeseen
Eikös sen liittimen saanut survottua väärinpäinkin. Kannattaa tarkistaa.MouTine kirjoitti:Kuulostaa ihan samoilta oireilta kuin itsellä, kun johdot oli anturassa väärin päin.
Mulkkarikin teitti toimimasta kun ei ollut töpselissä kunnon kontaktia...aika kauas sillä ehti tallista ajaa enne kuin hyyty


-
- Viestit: 1938
- Liittynyt: Ma Tammikuu 30. 8:04:01 2006
- Paikkakunta: Siinä se on turun ja salon välissä...
- Viesti:
Re: 2.9i 24V Cossu ECU / lisää tehoa koneeseen
Johtoja ei ainakaan kovinhelpolla onnistu laittaan väärinpäin...En tiiä, mulla on ainakin nro:2 tuossa tunnistimessa....Jottain varaosanroitakin sain mutta ei mikään sarja täsmää anturassa olevaan... 

Johan sen sanoi Henry Ford:"Se vaatii vain oikean asenteen." No multa puuttuu nyt asenne ja aika, eikä näin ollen ole Fordeja talossa...
#1349

#1349
-
- Viestit: 1938
- Liittynyt: Ma Tammikuu 30. 8:04:01 2006
- Paikkakunta: Siinä se on turun ja salon välissä...
- Viesti:
Re: 2.9i 24V Cossu ECU / lisää tehoa koneeseen
Joo, eli eli...Kipinä tulee ja suutintukki aukee kuten kuuluukin...Enään sitten ei vissiin muita johtoi tarttis löytääkkään kun toi mikä uskottaa boxille, että on P/N- asennossa ja sitten vss-antura hommeli...
Toi on toi asennontunnistus vissiin siinä sisälle tulevassa 2x3 liittimessä, mutta minkäs värinen/ väriset johdot?Vai onko jossain ihan eri nipussa?
Kun tuleehan eculta sitten veilä sellainen liitin mihin tulee 2 johtoa...Värejä en kyllä ulkoota muista, mutta väiden johtojen kanssa samassa nipussa tulee...ja enkä ole mitannut edes, että tuleeko niihin sähköä...
Niin ja sitten se vss...Siinä 3 piuhaa ja 2:een tulee virtaa olikos nyt 7-9v:n välillä.Mut punamustaan tulee kumminkin enempi.Mites sen ohittaa kun mulla tulee laatikoksi toi t9?
Ens vko:n loppupuolella hyvällä tuurilla kokeileen lähteekö käymään ja ottaako kierroksia ym...
Toi on toi asennontunnistus vissiin siinä sisälle tulevassa 2x3 liittimessä, mutta minkäs värinen/ väriset johdot?Vai onko jossain ihan eri nipussa?
Kun tuleehan eculta sitten veilä sellainen liitin mihin tulee 2 johtoa...Värejä en kyllä ulkoota muista, mutta väiden johtojen kanssa samassa nipussa tulee...ja enkä ole mitannut edes, että tuleeko niihin sähköä...

Niin ja sitten se vss...Siinä 3 piuhaa ja 2:een tulee virtaa olikos nyt 7-9v:n välillä.Mut punamustaan tulee kumminkin enempi.Mites sen ohittaa kun mulla tulee laatikoksi toi t9?
Ens vko:n loppupuolella hyvällä tuurilla kokeileen lähteekö käymään ja ottaako kierroksia ym...
Johan sen sanoi Henry Ford:"Se vaatii vain oikean asenteen." No multa puuttuu nyt asenne ja aika, eikä näin ollen ole Fordeja talossa...
#1349

#1349
-
- Viestit: 9717
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
- Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
- Viesti:
Re: 2.9i 24V Cossu ECU / lisää tehoa koneeseen
Ruskea/valkoinen johto juurikin siinä 2x3 liittimessä, ylätasolla, eli sillä sivulla jossa lukitusklipsi. Älä sekoita alatasolla olevaan joka on lämpömittarin johto. Tämä koo'oo johto siis maihin.CosworthPower kirjoitti:Joo, eli eli...Kipinä tulee ja suutintukki aukee kuten kuuluukin...Enään sitten ei vissiin muita johtoi tarttis löytääkkään kun toi mikä uskottaa boxille, että on P/N- asennossa ja sitten vss-antura hommeli...
Toi on toi asennontunnistus vissiin siinä sisälle tulevassa 2x3 liittimessä, mutta minkäs värinen/ väriset johdot?Vai onko jossain ihan eri nipussa?
Kun tuleehan eculta sitten veilä sellainen liitin mihin tulee 2 johtoa...Värejä en kyllä ulkoota muista, mutta väiden johtojen kanssa samassa nipussa tulee...ja enkä ole mitannut edes, että tuleeko niihin sähköä...![]()
Niin ja sitten se vss...Siinä 3 piuhaa ja 2:een tulee virtaa olikos nyt 7-9v:n välillä.Mut punamustaan tulee kumminkin enempi.Mites sen ohittaa kun mulla tulee laatikoksi toi t9?
Ens vko:n loppupuolella hyvällä tuurilla kokeileen lähteekö käymään ja ottaako kierroksia ym...
BOO eli Brake on / off johto on puna/musta joka löytyy C2051 liittimestä kahden muun johdon lisäksi. Liitin on neliö 2x2 tyyppinen, mutta vain kolme pinniä käytössä. Muiden johtojen värit on rusk/vihr ja musta/vihr. Tämä puna/musta johto kytketään jarruvalojen kytkimelle lamppujen puolelle.
VSS signaalin generoimiseksi tarvitaan kaikki kolme johtoa. Maa, jännite ja signaali. MT-75:ssa antura on vakiona, niin kaiketi myös Scorpion Type-9:ssä ja niissä autoissa joissa vaijerin välissä on nopeus anturi ajotietokonetta varten, esim XR4i joissa ajotietokone.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
-
- Viestit: 1181
- Liittynyt: Ti Huhtikuu 16. 15:49:07 2002
- Paikkakunta: Pinehill
Re: 2.9i 24V Cossu ECU / lisää tehoa koneeseen
Täällä sanotaan: http://www.fordscorpio.co.uk/doorlock.htmMouTine kirjoitti:
VSS signaalin generoimiseksi tarvitaan kaikki kolme johtoa. Maa, jännite ja signaali. MT-75:ssa antura on vakiona, niin kaiketi myös Scorpion Type-9:ssä ja niissä autoissa joissa vaijerin välissä on nopeus anturi ajotietokonetta varten, esim XR4i joissa ajotietokone.
pallonaamascorpion VSS: The VSS provides a 2.2HZ per MPH square wave pulse (around 2 pulses per second for every MPH of motion)
Ja jenkkifoorumilla: http://www.fordfuelinjection.com/?p=33
The Vehicle Speed Sensor produces 8 pulse per rotation which a stock computer assumes 8000 pulses per mile. The Vehicle Speed Sensor (VSS) is a variable reluctance sensor that generates a waveform with a frequency that is proportional to vehicle road speed.
How to Tune and Modify Ford Fuel Injection-kirjassa sanotaan että VSS:ää on kahta erilaista, vaijerimittarimalleissa optinen ja muissa hall-anturi.
Eli onkohan pallonaamascorpion(vaijerimittari) MT-75 signaali käypäinen early BOA:n(sähköinen mittari) boxin kanssa? Faceliftissähän on jo vaijerimittari.
#350