2.9i 24V Cossu ECU / lisää tehoa koneeseen

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

2.9i 24V Cossu ECU / lisää tehoa koneeseen

Viesti Kirjoittaja MouTine » To Elokuu 26. 23:22:23 2004

BOA Cosworth. Onko ehdotuksia kuinka lähestyä tota boxia? Joku ohjelmoitava lastu vaiko mitä? Miten sitä pääsis ronkkimaan parhaiten?
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

PasiZ
Viestit: 1033
Liittynyt: Pe Tammikuu 24. 15:12:20 2003
Paikkakunta: Salo, #480
Viesti:

Re: 2.9i 24V Cossu ECU:n softan puukotus?

Viesti Kirjoittaja PasiZ » Pe Elokuu 27. 8:38:19 2004

MouTine kirjoitti:BOA Cosworth. Onko ehdotuksia kuinka lähestyä tota boxia? Joku ohjelmoitava lastu vaiko mitä? Miten sitä pääsis ronkkimaan parhaiten?
Hanki joku chiplabs tai vastaava prommeri.
Ford Sierra 2.0 iS turbo IC
Ford Ka ;)
Fun is not a straight line

capri2
Viestit: 49
Liittynyt: Ke Helmikuu 13. 8:24:00 2002
Paikkakunta: Myrskylä

Viesti Kirjoittaja capri2 » Pe Elokuu 27. 10:48:40 2004

Ei tuohon taida "helppoa" tapaa olla, itse ajattelin puukottaa oman 12venttiilisen boxia jokin aika sitten, mutta ei oikein varmaa tietoa löytynyt niin jätin homman "hautumaan". Sittemmin hommasin SMT6 boxin, joka on edelleen asentamatta... (siitä voisin vaikka luopuakkin n.300 eurolla). käy tsekkaamassa www.perfectpower.com

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Re: 2.9i 24V Cossu ECU:n softan puukotus?

Viesti Kirjoittaja MouTine » Pe Elokuu 27. 12:10:43 2004

PasiZ kirjoitti: Hanki joku chiplabs tai vastaava prommeri.
Mikäs tämä on ja miten toimii? Mistä saa ja mitä maksaa? Onkos tämä nyt sellanen lisä kortti joka tulee ECU:n huoltoporttiin kiinni ja korttiin tulee kaapeli vaikka läppäriltä. Tällasella höjötyksellä oon Murron nähny pelaavan omien laitteittensa kanssa.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

PasiZ
Viestit: 1033
Liittynyt: Pe Tammikuu 24. 15:12:20 2003
Paikkakunta: Salo, #480
Viesti:

Re: 2.9i 24V Cossu ECU:n softan puukotus?

Viesti Kirjoittaja PasiZ » Pe Elokuu 27. 14:25:32 2004

MouTine kirjoitti:
PasiZ kirjoitti: Hanki joku chiplabs tai vastaava prommeri.
Mikäs tämä on ja miten toimii? Mistä saa ja mitä maksaa? Onkos tämä nyt sellanen lisä kortti joka tulee ECU:n huoltoporttiin kiinni ja korttiin tulee kaapeli vaikka läppäriltä. Tällasella höjötyksellä oon Murron nähny pelaavan omien laitteittensa kanssa.
Ei vaan prommeri johon pistetään eprom kiinni... Hae googlella hakusanalla chiplabs.
Ford Sierra 2.0 iS turbo IC
Ford Ka ;)
Fun is not a straight line

xrissane
Viestit: 1545
Liittynyt: Pe Joulukuu 21. 11:27:42 2001
Paikkakunta: Kuopio
Viesti:

Viesti Kirjoittaja xrissane » Pe Elokuu 27. 20:23:36 2004

Tuollainen projektin poikanenhan oli aikanaan työpöydällä - Tommin ja Murron kuvioita. Sittemmin olen kysellytkin Markolta aiheesta.

Ovat ihan turhaa sisältöä lastulla noiden kattien ja eegeeärrän softat - samoin kuin tomaatti. Mutta, kannattaakos lambdojen osuus niin putkissa kuin lastussakin eliminoida?
Voisitkos Marko päivittää asiaa :?:

Tässä voisi muuten olla aiheellinen juttu lyödä viisaat päämme :wink: yhteen - löytyy jo useampi tarvitsija tällaiselle lastutukselle. Olisiko kiinnostusta, 24v -omistajat?
* # 71 *

Harraste1 - Ford Sierra XR 24v Cosworth -83/-93
Harraste2 - Ford Mustang GT Convertible -07
pikkuMUSTA - Ford Galaxy 2,2 TDCi Titanium -09

Historiaa - Scorpio Cosworth STW Ghia -93 & Sierra 2,0 STW -83 & Ka 1,3i -98 & Ratsuni 160 J -78 & Citroen C2 VTR -04

capri2
Viestit: 49
Liittynyt: Ke Helmikuu 13. 8:24:00 2002
Paikkakunta: Myrskylä

Viesti Kirjoittaja capri2 » Ma Elokuu 30. 14:55:23 2004

Tuolla jotain EEC-IV juttuja: www.merkurencyclopedia.com/EEC-IV/

xrissane
Viestit: 1545
Liittynyt: Pe Joulukuu 21. 11:27:42 2001
Paikkakunta: Kuopio
Viesti:

Viesti Kirjoittaja xrissane » La Maaliskuu 5. 21:13:29 2005

Nostetaanpa aihe taas pinnalle :!:

Oma mylly on telakalla, kannet pistetään tarkastaen ja tarvittaessa sylinterien hoonaus ja mäntien rengastus lohkoon. Viimeistään tässä vaiheessa :wink: voisi alkaa ottaa huomioon, josko jatkossa lisätehoa tms.

Joten - onko kellään tietoa taikka kokemusta, mitä ja mihin kannattaisi odottaa/suunnitella/valmistautua :?:
* # 71 *

Harraste1 - Ford Sierra XR 24v Cosworth -83/-93
Harraste2 - Ford Mustang GT Convertible -07
pikkuMUSTA - Ford Galaxy 2,2 TDCi Titanium -09

Historiaa - Scorpio Cosworth STW Ghia -93 & Sierra 2,0 STW -83 & Ka 1,3i -98 & Ratsuni 160 J -78 & Citroen C2 VTR -04

CosworthPower
Viestit: 1938
Liittynyt: Ma Tammikuu 30. 8:04:01 2006
Paikkakunta: Siinä se on turun ja salon välissä...
Viesti:

Re: 2.9i 24V Cossu ECU / lisää tehoa koneeseen

Viesti Kirjoittaja CosworthPower » Ke Syyskuu 2. 14:57:55 2009

Pikkasen hipoo aihetta, eli laitan jatkoks...
Mikäs piuha antaa eculle virran? Kun eikös eculle pitäs mennä virta kun laittaa virran päälle ja samalla pitäs bensapumpun toimia?
Kun nyt tulee kyllä bensaa, mutta ei ecun kontrollin mukaan :? Ja eihän suuttimetkaan aukee, jos ei mene virta eculle... :roll:

Ja mites ajonesto ym. piuhat vaikuttaa asiaan, että ecu:n sais toimiin? Nythän niitä ei ole kytketty mihkään, koska sierrassa ei ole niille paikkaa...
Johan sen sanoi Henry Ford:"Se vaatii vain oikean asenteen." No multa puuttuu nyt asenne ja aika, eikä näin ollen ole Fordeja talossa...:cry:
#1349

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Re: 2.9i 24V Cossu ECU / lisää tehoa koneeseen

Viesti Kirjoittaja MouTine » Ke Syyskuu 2. 15:57:33 2009

CosworthPower kirjoitti:Pikkasen hipoo aihetta, eli laitan jatkoks...
Mikäs piuha antaa eculle virran? Kun eikös eculle pitäs mennä virta kun laittaa virran päälle ja samalla pitäs bensapumpun toimia?
Kun nyt tulee kyllä bensaa, mutta ei ecun kontrollin mukaan :? Ja eihän suuttimetkaan aukee, jos ei mene virta eculle... :roll:

Ja mites ajonesto ym. piuhat vaikuttaa asiaan, että ecu:n sais toimiin? Nythän niitä ei ole kytketty mihkään, koska sierrassa ei ole niille paikkaa...
Musta johto kaksi pinnisessä liittimessä vihreän johdon kanssa, lähellä jarrutehostinta. Pinni lukua ECU:lla en ikäväkyllä muista, mutta koita näillä vihjeillä löytää se kytkentäkaavasta. Ja tämä siis koski ihan alkupään Cossu Scorppien johtosarjaa jossa moottorinohjauksen johtosarja on ihan omana luuppina, kun taas faceliftissä se on integroitu auton omiin johtoihin. Kai oot muistanut kytkeä johtosarjan päävirran, ne kaksi paksua punaista johtoa?
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

CosworthPower
Viestit: 1938
Liittynyt: Ma Tammikuu 30. 8:04:01 2006
Paikkakunta: Siinä se on turun ja salon välissä...
Viesti:

Re: 2.9i 24V Cossu ECU / lisää tehoa koneeseen

Viesti Kirjoittaja CosworthPower » Ke Syyskuu 2. 17:40:18 2009

MouTine kirjoitti:
CosworthPower kirjoitti:Pikkasen hipoo aihetta, eli laitan jatkoks...
Mikäs piuha antaa eculle virran? Kun eikös eculle pitäs mennä virta kun laittaa virran päälle ja samalla pitäs bensapumpun toimia?
Kun nyt tulee kyllä bensaa, mutta ei ecun kontrollin mukaan :? Ja eihän suuttimetkaan aukee, jos ei mene virta eculle... :roll:

Ja mites ajonesto ym. piuhat vaikuttaa asiaan, että ecu:n sais toimiin? Nythän niitä ei ole kytketty mihkään, koska sierrassa ei ole niille paikkaa...
Musta johto kaksi pinnisessä liittimessä vihreän johdon kanssa, lähellä jarrutehostinta. Pinni lukua ECU:lla en ikäväkyllä muista, mutta koita näillä vihjeillä löytää se kytkentäkaavasta. Ja tämä siis koski ihan alkupään Cossu Scorppien johtosarjaa jossa moottorinohjauksen johtosarja on ihan omana luuppina, kun taas faceliftissä se on integroitu auton omiin johtoihin. Kai oot muistanut kytkeä johtosarjan päävirran, ne kaksi paksua punaista johtoa?
Joo, ne kaks punasta kyllä jo kytketty.Eli ton mustan ja vihreen johdon pitäs olla siis konehuoneen puolella? Ja siis mustaan laitan virran?
Ja perkata kun ole yhtään -91 korpin kaaviota... :evil: :icon
Johan sen sanoi Henry Ford:"Se vaatii vain oikean asenteen." No multa puuttuu nyt asenne ja aika, eikä näin ollen ole Fordeja talossa...:cry:
#1349

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Re: 2.9i 24V Cossu ECU / lisää tehoa koneeseen

Viesti Kirjoittaja MouTine » Ke Syyskuu 2. 18:02:56 2009

CosworthPower kirjoitti:
MouTine kirjoitti:
CosworthPower kirjoitti:Pikkasen hipoo aihetta, eli laitan jatkoks...
Mikäs piuha antaa eculle virran? Kun eikös eculle pitäs mennä virta kun laittaa virran päälle ja samalla pitäs bensapumpun toimia?
Kun nyt tulee kyllä bensaa, mutta ei ecun kontrollin mukaan :? Ja eihän suuttimetkaan aukee, jos ei mene virta eculle... :roll:

Ja mites ajonesto ym. piuhat vaikuttaa asiaan, että ecu:n sais toimiin? Nythän niitä ei ole kytketty mihkään, koska sierrassa ei ole niille paikkaa...
Musta johto kaksi pinnisessä liittimessä vihreän johdon kanssa, lähellä jarrutehostinta. Pinni lukua ECU:lla en ikäväkyllä muista, mutta koita näillä vihjeillä löytää se kytkentäkaavasta. Ja tämä siis koski ihan alkupään Cossu Scorppien johtosarjaa jossa moottorinohjauksen johtosarja on ihan omana luuppina, kun taas faceliftissä se on integroitu auton omiin johtoihin. Kai oot muistanut kytkeä johtosarjan päävirran, ne kaksi paksua punaista johtoa?
Joo, ne kaks punasta kyllä jo kytketty.Eli ton mustan ja vihreen johdon pitäs olla siis konehuoneen puolella? Ja siis mustaan laitan virran?
Ja perkata kun ole yhtään -91 korpin kaaviota... :evil: :icon
Joo se liitin on tosiaan konehuoneen puolella ja nimenomaan musta johto. Se vihreä oli muistaakseni rpm-mittarin signaali. Tuli muistaakseni EDIS-yksiköltä ja oli samaa johtoa ja vihreänä myös ECU:lla.

Ja mitä sää höpöttelet ajonestosta? Ei tuossa mitään PATS:a ole. BOB:ssä se taisi olla jo.

EDITTIÄ... Vähän tutkin kovalevyjen uumenia ja sieltähän jostain pornon seasta löytyi kytkiksiä. Se musta johto ei mene mihinkään ECU:lle mutta menee mm. ruiskun päävirta-releelle nastaan 86 ja puolan liittimeen. Älä sekoita toiseen mustaan johtoon joka lähtee koo'oo releeltä suuttimille ja ties mihin.

Ja sitte siinä sisälle menevästä 2x3 liittimestä pitäs maadoittaa rusk/valk johto. Ilmeisesti tämä kertoo ECU:lle auton olevan D:llä ja kartat ja kaaviot on sen mukaiset. Samassa liittimessä on toinen rusk/valk johto, mutta se on lämpömittarille.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

CosworthPower
Viestit: 1938
Liittynyt: Ma Tammikuu 30. 8:04:01 2006
Paikkakunta: Siinä se on turun ja salon välissä...
Viesti:

Re: 2.9i 24V Cossu ECU / lisää tehoa koneeseen

Viesti Kirjoittaja CosworthPower » Ke Syyskuu 2. 19:24:53 2009

MouTine kirjoitti:Joo se liitin on tosiaan konehuoneen puolella ja nimenomaan musta johto. Se vihreä oli muistaakseni rpm-mittarin signaali. Tuli muistaakseni EDIS-yksiköltä ja oli samaa johtoa ja vihreänä myös ECU:lla.

Ja mitä sää höpöttelet ajonestosta? Ei tuossa mitään PATS:a ole. BOB:ssä se taisi olla jo.

EDITTIÄ... Vähän tutkin kovalevyjen uumenia ja sieltähän jostain pornon seasta löytyi kytkiksiä. Se musta johto ei mene mihinkään ECU:lle mutta menee mm. ruiskun päävirta-releelle nastaan 86 ja puolan liittimeen. Älä sekoita toiseen mustaan johtoon joka lähtee koo'oo releeltä suuttimille ja ties mihin.

Ja sitte siinä sisälle menevästä 2x3 liittimestä pitäs maadoittaa rusk/valk johto. Ilmeisesti tämä kertoo ECU:lle auton olevan D:llä ja kartat ja kaaviot on sen mukaiset. Samassa liittimessä on toinen rusk/valk johto, mutta se on lämpömittarille.
Joo, löysin johdon jossa on musta vihree johto.Päättelin, että se vihree on varmaan kiesikiellolle menevä. Noh, tarvii huomenna tökätä virtaa sille mustalle ja kattoa kuin käy.Mulla ei nyt paljoa ole silleen mahdollista sekoittaa noita johtoja kun kaikki muut ovat "klimpissä" eli liittimillä kytkettäviä, paitti VSS:n ja sitten just toi 2x3 liitin jossa ymmärtääkseni on bensapumpun releen sinipuna ja musta.

Niin, ajonestosta kun siinä 2x3 liittimessä on haaroitettuina piuhoja niin osus sulaketauluun ajonesto/ käynnistyseston releelle. En vielä tarkemmin tutkinut mihin nastaan osui.

Niin ja sitten, että ei kait sillä moottoriohjausjärjestelmän releelle menevällä johdolla ole paljoa merkitystä, kun kiertää vissiinkin sierrassa himpunverran erillälailla kun scorpparissa? Tosin liitin kyllä sen eculle...Olikos se nyt valkovihree johto? Mut kumminkin...on tuossa 2x3 liittimessä...
Johan sen sanoi Henry Ford:"Se vaatii vain oikean asenteen." No multa puuttuu nyt asenne ja aika, eikä näin ollen ole Fordeja talossa...:cry:
#1349

jnd
Viestit: 205
Liittynyt: Su Kesäkuu 1. 20:49:45 2008

Re: 2.9i 24V Cossu ECU / lisää tehoa koneeseen

Viesti Kirjoittaja jnd » To Syyskuu 3. 8:27:40 2009

Kuinka paljon hankalampi ois laittaa suoraan mega, kun lopputuloshan olisi parempi sillä?

CosworthPower
Viestit: 1938
Liittynyt: Ma Tammikuu 30. 8:04:01 2006
Paikkakunta: Siinä se on turun ja salon välissä...
Viesti:

Re: 2.9i 24V Cossu ECU / lisää tehoa koneeseen

Viesti Kirjoittaja CosworthPower » To Syyskuu 3. 9:19:59 2009

jnd kirjoitti:Kuinka paljon hankalampi ois laittaa suoraan mega, kun lopputuloshan olisi parempi sillä?
Arvaa vaan onko käynyt mieles, mut tällä hetkellä ei ole varaa investoida senttiäkään autoon...Hyvä, että onnistun lunastaan suuttimien o-renkaat ja termostaattikotelon o-renkaat...

Megahan varmaan tulee, kun on parempi aika, mutta siihen asti tarttis tällä saada toimiin...
Johan sen sanoi Henry Ford:"Se vaatii vain oikean asenteen." No multa puuttuu nyt asenne ja aika, eikä näin ollen ole Fordeja talossa...:cry:
#1349

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Re: 2.9i 24V Cossu ECU / lisää tehoa koneeseen

Viesti Kirjoittaja MouTine » To Syyskuu 3. 9:52:02 2009

Onkohan se kuitenkaan helpompi? Rakentaa se ekaksi, johdottaa se autoon, sitte säätää ja säätää, vähän hieroa lisää. Ja jos tulee joku komponenttivika tai muuten hukkaa kartat, niin kusessa oot. Orkkis johtosarjan johdottaminen on yksinkertainen homma, jos tieto ja taito kohtaa.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

Sultzi
Viestit: 4858
Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
Paikkakunta: Kalvola

Re: 2.9i 24V Cossu ECU / lisää tehoa koneeseen

Viesti Kirjoittaja Sultzi » To Syyskuu 3. 10:54:36 2009

Jos lähes vakiona meinaa pitää, kyllä kannattaa jättää ihan se orkkis ecu. Hirvee säätäminen siinä megassa ja silti siinä on aina jotain sanomista. Vaatii tosi paljon hommaa saada pelaan kuten orkkis ecu.

Edit: en tiedä tekeekö kukaan näillä mitään, mutta tulihan vastaan selaillessa.
http://www.fordpower.org.uk/forum/index ... ost&id=612
http://www.fordpower.org.uk/forum/index ... ost&id=613
http://www.fordpower.org.uk/forum/index ... ost&id=614
http://www.fordpower.org.uk/forum/index ... ost&id=615

CosworthPower
Viestit: 1938
Liittynyt: Ma Tammikuu 30. 8:04:01 2006
Paikkakunta: Siinä se on turun ja salon välissä...
Viesti:

Re: 2.9i 24V Cossu ECU / lisää tehoa koneeseen

Viesti Kirjoittaja CosworthPower » To Syyskuu 3. 15:11:41 2009

Joo, olis vaan huomattavasti helpompi miettiä piuhoja ym. jos olis oikee johtosarja ohje.Ja että alunperin autossa olis releet ja sulakkeet siellä missä ohjekirja sanoo...Mut, harjotuksii jatketaan...Vissiin ollaan voitonpuolella, koska bensapumppu hurahtaa n.1-2sek. kun virran laittaa ja sitten katkasee virran.Ja kun starttaa niin rupee surraan uudestaan...Vielä en oo suuttimien päästä saanut bensaa tuleen, mut bensalinja vuotaa kans aika huolella..Ja akussa ei riitä ruutia pyörittään konetta :evil:

Eli kaikki mahdolliset epäkohtaset asiat sitten kerralla :icon
Noh, paikata linjat ja kattoo mitä sitten tulee... :roll: :-$
Johan sen sanoi Henry Ford:"Se vaatii vain oikean asenteen." No multa puuttuu nyt asenne ja aika, eikä näin ollen ole Fordeja talossa...:cry:
#1349

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Re: 2.9i 24V Cossu ECU / lisää tehoa koneeseen

Viesti Kirjoittaja MouTine » To Syyskuu 3. 15:41:01 2009

CosworthPower kirjoitti:Ja akussa ei riitä ruutia pyörittään konetta :evil:
Tarvii jaksaa edes jotenkin, jotta ECU tajuaa kampiakselin asentotunnistimen kautta että sitä pyöritetään.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

jnd
Viestit: 205
Liittynyt: Su Kesäkuu 1. 20:49:45 2008

Re: 2.9i 24V Cossu ECU / lisää tehoa koneeseen

Viesti Kirjoittaja jnd » To Syyskuu 3. 16:14:20 2009

saako tota bensapumpun pyörimisaikaa pidemmäks ennen starttausta, kun tuntuu ettei kerkee tarvikepumpulla paineet nousta

Sultzi
Viestit: 4858
Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
Paikkakunta: Kalvola

Re: 2.9i 24V Cossu ECU / lisää tehoa koneeseen

Viesti Kirjoittaja Sultzi » To Syyskuu 3. 16:16:59 2009

No eikös se ole vaan sitten pari kertaa virrat päälle ja pois :roll:

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Re: 2.9i 24V Cossu ECU / lisää tehoa koneeseen

Viesti Kirjoittaja MouTine » To Syyskuu 3. 17:52:22 2009

jnd kirjoitti:saako tota bensapumpun pyörimisaikaa pidemmäks ennen starttausta, kun tuntuu ettei kerkee tarvikepumpulla paineet nousta
Ei saa. Se on ECU:uun koodattu. Mikä tarvike-pumppu? Onko sulla Scorpio missä tankin sisäinen pumppu? Jos se ei jaksaisi painetta tehdä, niin sillon se näkyisi / tuntui vedossakin. Tod.näk. suuttimet vuotaa tms. jos vieteri on startissa pitkä.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

jnd
Viestit: 205
Liittynyt: Su Kesäkuu 1. 20:49:45 2008

Re: 2.9i 24V Cossu ECU / lisää tehoa koneeseen

Viesti Kirjoittaja jnd » To Syyskuu 3. 19:27:49 2009

Joku boschin i-malleihin tarkotettu ja motonetissä ei osannu tosta enempää sanoa.. Kyl uskosin että tuotto riittää, mut ilmeisesti pitkän imuputken takia ei oikeen kerkee painetta nostaa

CosworthPower
Viestit: 1938
Liittynyt: Ma Tammikuu 30. 8:04:01 2006
Paikkakunta: Siinä se on turun ja salon välissä...
Viesti:

Re: 2.9i 24V Cossu ECU / lisää tehoa koneeseen

Viesti Kirjoittaja CosworthPower » To Syyskuu 3. 19:31:43 2009

MouTine kirjoitti:
CosworthPower kirjoitti:Ja akussa ei riitä ruutia pyörittään konetta :evil:
Tarvii jaksaa edes jotenkin, jotta ECU tajuaa kampiakselin asentotunnistimen kautta että sitä pyöritetään.
Joo, laitoin apukaapeleilla pyörimään, mutta eipä tuu bensasuihkua suuttimista... :evil:. Tarviipa huomenissa jatkaa harjoituksia...
Sitten tuli mieleen, kun joku joskus sanoi, että uudemman kampitunnistin antaa eritietoa kun vanhemman ja minä en nyt muista kumpikos mulla on paikallaan niin vaikuttaa tuohon? Eli jos se ei olevinaan sittenkään tunnista että konetta pyöritetään...?
Johan sen sanoi Henry Ford:"Se vaatii vain oikean asenteen." No multa puuttuu nyt asenne ja aika, eikä näin ollen ole Fordeja talossa...:cry:
#1349

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Re: 2.9i 24V Cossu ECU / lisää tehoa koneeseen

Viesti Kirjoittaja MouTine » To Syyskuu 3. 21:36:31 2009

Tuleeko kipinä?
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

CosworthPower
Viestit: 1938
Liittynyt: Ma Tammikuu 30. 8:04:01 2006
Paikkakunta: Siinä se on turun ja salon välissä...
Viesti:

Re: 2.9i 24V Cossu ECU / lisää tehoa koneeseen

Viesti Kirjoittaja CosworthPower » To Syyskuu 3. 22:52:51 2009

MouTine kirjoitti:Tuleeko kipinä?
Arvaas prekele hokasinkos kaikes tohinas sitä kattoo... :oops: :-$
Sillä aattelin huomenna aamusta alotella... O:)
Johan sen sanoi Henry Ford:"Se vaatii vain oikean asenteen." No multa puuttuu nyt asenne ja aika, eikä näin ollen ole Fordeja talossa...:cry:
#1349

CosworthPower
Viestit: 1938
Liittynyt: Ma Tammikuu 30. 8:04:01 2006
Paikkakunta: Siinä se on turun ja salon välissä...
Viesti:

Re: 2.9i 24V Cossu ECU / lisää tehoa koneeseen

Viesti Kirjoittaja CosworthPower » Pe Syyskuu 4. 12:11:08 2009

Stanan prekele...Antaa kipinää niin harvon ettei ole tottakaan...Eli ilmeisesti mulla on uudemmanmallisen koneen tunnistin nyt paikoillaan...
Ja vanhempaa en löydä mistään... :? Pistin just automaahan tilaukseen sen.Jatketaan sitten taas horjoituksia kun saan sen.
Johan sen sanoi Henry Ford:"Se vaatii vain oikean asenteen." No multa puuttuu nyt asenne ja aika, eikä näin ollen ole Fordeja talossa...:cry:
#1349

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Re: 2.9i 24V Cossu ECU / lisää tehoa koneeseen

Viesti Kirjoittaja MouTine » Pe Syyskuu 4. 12:15:59 2009

CosworthPower kirjoitti:Stanan prekele...Antaa kipinää niin harvon ettei ole tottakaan...Eli ilmeisesti mulla on uudemmanmallisen koneen tunnistin nyt paikoillaan...
Ja vanhempaa en löydä mistään... :? Pistin just automaahan tilaukseen sen.Jatketaan sitten taas horjoituksia kun saan sen.
Onko niitä tunnistimen johtoja sössitty joskus? Onko hampaat likaiset? Kuulostaa ihan samoilta oireilta kuin itsellä, kun johdot oli anturassa väärin päin.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

CosworthPower
Viestit: 1938
Liittynyt: Ma Tammikuu 30. 8:04:01 2006
Paikkakunta: Siinä se on turun ja salon välissä...
Viesti:

Re: 2.9i 24V Cossu ECU / lisää tehoa koneeseen

Viesti Kirjoittaja CosworthPower » Pe Syyskuu 4. 12:38:57 2009

MouTine kirjoitti:
CosworthPower kirjoitti:Stanan prekele...Antaa kipinää niin harvon ettei ole tottakaan...Eli ilmeisesti mulla on uudemmanmallisen koneen tunnistin nyt paikoillaan...
Ja vanhempaa en löydä mistään... :? Pistin just automaahan tilaukseen sen.Jatketaan sitten taas horjoituksia kun saan sen.
Onko niitä tunnistimen johtoja sössitty joskus? Onko hampaat likaiset? Kuulostaa ihan samoilta oireilta kuin itsellä, kun johdot oli anturassa väärin päin.
Ei pitäs olla, koska ennen purkua lähti kun palmun alta.Ja hampaat ovat puhtaat. Voinhan koittaa vielä putsata sitä, mutta luulen kyllä että turhaa touhua...koska kävi nätisti ennen purkua ja silloin oli likaset, molemmat.
Johan sen sanoi Henry Ford:"Se vaatii vain oikean asenteen." No multa puuttuu nyt asenne ja aika, eikä näin ollen ole Fordeja talossa...:cry:
#1349

hoopee
Viestit: 4928
Liittynyt: Ti Helmikuu 24. 11:15:12 2004
Paikkakunta: K-maa

Re: 2.9i 24V Cossu ECU / lisää tehoa koneeseen

Viesti Kirjoittaja hoopee » Pe Syyskuu 4. 13:04:04 2009

MouTine kirjoitti:Kuulostaa ihan samoilta oireilta kuin itsellä, kun johdot oli anturassa väärin päin.
Eikös sen liittimen saanut survottua väärinpäinkin. Kannattaa tarkistaa.
Mulkkarikin teitti toimimasta kun ei ollut töpselissä kunnon kontaktia...aika kauas sillä ehti tallista ajaa enne kuin hyyty :burn :green:

CosworthPower
Viestit: 1938
Liittynyt: Ma Tammikuu 30. 8:04:01 2006
Paikkakunta: Siinä se on turun ja salon välissä...
Viesti:

Re: 2.9i 24V Cossu ECU / lisää tehoa koneeseen

Viesti Kirjoittaja CosworthPower » Pe Syyskuu 4. 16:05:02 2009

Johtoja ei ainakaan kovinhelpolla onnistu laittaan väärinpäin...En tiiä, mulla on ainakin nro:2 tuossa tunnistimessa....Jottain varaosanroitakin sain mutta ei mikään sarja täsmää anturassa olevaan... :roll:
Johan sen sanoi Henry Ford:"Se vaatii vain oikean asenteen." No multa puuttuu nyt asenne ja aika, eikä näin ollen ole Fordeja talossa...:cry:
#1349

CosworthPower
Viestit: 1938
Liittynyt: Ma Tammikuu 30. 8:04:01 2006
Paikkakunta: Siinä se on turun ja salon välissä...
Viesti:

Re: 2.9i 24V Cossu ECU / lisää tehoa koneeseen

Viesti Kirjoittaja CosworthPower » Ke Syyskuu 9. 16:52:34 2009

Joo, eli eli...Kipinä tulee ja suutintukki aukee kuten kuuluukin...Enään sitten ei vissiin muita johtoi tarttis löytääkkään kun toi mikä uskottaa boxille, että on P/N- asennossa ja sitten vss-antura hommeli...

Toi on toi asennontunnistus vissiin siinä sisälle tulevassa 2x3 liittimessä, mutta minkäs värinen/ väriset johdot?Vai onko jossain ihan eri nipussa?
Kun tuleehan eculta sitten veilä sellainen liitin mihin tulee 2 johtoa...Värejä en kyllä ulkoota muista, mutta väiden johtojen kanssa samassa nipussa tulee...ja enkä ole mitannut edes, että tuleeko niihin sähköä... :oops:

Niin ja sitten se vss...Siinä 3 piuhaa ja 2:een tulee virtaa olikos nyt 7-9v:n välillä.Mut punamustaan tulee kumminkin enempi.Mites sen ohittaa kun mulla tulee laatikoksi toi t9?

Ens vko:n loppupuolella hyvällä tuurilla kokeileen lähteekö käymään ja ottaako kierroksia ym...
Johan sen sanoi Henry Ford:"Se vaatii vain oikean asenteen." No multa puuttuu nyt asenne ja aika, eikä näin ollen ole Fordeja talossa...:cry:
#1349

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Re: 2.9i 24V Cossu ECU / lisää tehoa koneeseen

Viesti Kirjoittaja MouTine » Ke Syyskuu 9. 19:33:53 2009

CosworthPower kirjoitti:Joo, eli eli...Kipinä tulee ja suutintukki aukee kuten kuuluukin...Enään sitten ei vissiin muita johtoi tarttis löytääkkään kun toi mikä uskottaa boxille, että on P/N- asennossa ja sitten vss-antura hommeli...

Toi on toi asennontunnistus vissiin siinä sisälle tulevassa 2x3 liittimessä, mutta minkäs värinen/ väriset johdot?Vai onko jossain ihan eri nipussa?
Kun tuleehan eculta sitten veilä sellainen liitin mihin tulee 2 johtoa...Värejä en kyllä ulkoota muista, mutta väiden johtojen kanssa samassa nipussa tulee...ja enkä ole mitannut edes, että tuleeko niihin sähköä... :oops:

Niin ja sitten se vss...Siinä 3 piuhaa ja 2:een tulee virtaa olikos nyt 7-9v:n välillä.Mut punamustaan tulee kumminkin enempi.Mites sen ohittaa kun mulla tulee laatikoksi toi t9?

Ens vko:n loppupuolella hyvällä tuurilla kokeileen lähteekö käymään ja ottaako kierroksia ym...
Ruskea/valkoinen johto juurikin siinä 2x3 liittimessä, ylätasolla, eli sillä sivulla jossa lukitusklipsi. Älä sekoita alatasolla olevaan joka on lämpömittarin johto. Tämä koo'oo johto siis maihin.

BOO eli Brake on / off johto on puna/musta joka löytyy C2051 liittimestä kahden muun johdon lisäksi. Liitin on neliö 2x2 tyyppinen, mutta vain kolme pinniä käytössä. Muiden johtojen värit on rusk/vihr ja musta/vihr. Tämä puna/musta johto kytketään jarruvalojen kytkimelle lamppujen puolelle.

VSS signaalin generoimiseksi tarvitaan kaikki kolme johtoa. Maa, jännite ja signaali. MT-75:ssa antura on vakiona, niin kaiketi myös Scorpion Type-9:ssä ja niissä autoissa joissa vaijerin välissä on nopeus anturi ajotietokonetta varten, esim XR4i joissa ajotietokone.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

cosworthman
Viestit: 1181
Liittynyt: Ti Huhtikuu 16. 15:49:07 2002
Paikkakunta: Pinehill

Re: 2.9i 24V Cossu ECU / lisää tehoa koneeseen

Viesti Kirjoittaja cosworthman » Pe Lokakuu 9. 18:41:16 2009

MouTine kirjoitti:
VSS signaalin generoimiseksi tarvitaan kaikki kolme johtoa. Maa, jännite ja signaali. MT-75:ssa antura on vakiona, niin kaiketi myös Scorpion Type-9:ssä ja niissä autoissa joissa vaijerin välissä on nopeus anturi ajotietokonetta varten, esim XR4i joissa ajotietokone.
Täällä sanotaan: http://www.fordscorpio.co.uk/doorlock.htm

pallonaamascorpion VSS: The VSS provides a 2.2HZ per MPH square wave pulse (around 2 pulses per second for every MPH of motion)

Ja jenkkifoorumilla: http://www.fordfuelinjection.com/?p=33

The Vehicle Speed Sensor produces 8 pulse per rotation which a stock computer assumes 8000 pulses per mile. The Vehicle Speed Sensor (VSS) is a variable reluctance sensor that generates a waveform with a frequency that is proportional to vehicle road speed.

How to Tune and Modify Ford Fuel Injection-kirjassa sanotaan että VSS:ää on kahta erilaista, vaijerimittarimalleissa optinen ja muissa hall-anturi.

Eli onkohan pallonaamascorpion(vaijerimittari) MT-75 signaali käypäinen early BOA:n(sähköinen mittari) boxin kanssa? Faceliftissähän on jo vaijerimittari.
#350

Vastaa Viestiin