Cossu eskoon ahdinta

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

puliukk0
Viestit: 3928
Liittynyt: Ti Toukokuu 16. 22:01:59 2006
Paikkakunta: Helsinki

Re: Cossu eskoon ahdinta

Viesti Kirjoittaja puliukk0 » Ke Helmikuu 18. 0:37:51 2009

Manu kirjoitti:Helmikuun Fast Fordissa on pieni juttu kun Rod Tarry on rakentanu koneen missä on 838.4bhp ja 666lb/ft.Huimia lukuja,ei voi muuta sanoa.
Samalla tyypillä se taxi cossu mikä menee päälle 320kmh?
-Talvilintta e30
-S13 200sx SR20DET

sierra4x4tbo
Viestit: 5172
Liittynyt: Pe Lokakuu 4. 13:22:52 2002
Paikkakunta: In the forest, picking up mushrooms!
Viesti:

Re: Cossu eskoon ahdinta

Viesti Kirjoittaja sierra4x4tbo » Ke Helmikuu 18. 9:06:07 2009

puliukk0 kirjoitti:
Manu kirjoitti:Helmikuun Fast Fordissa on pieni juttu kun Rod Tarry on rakentanu koneen missä on 838.4bhp ja 666lb/ft.Huimia lukuja,ei voi muuta sanoa.
Samalla tyypillä se taxi cossu mikä menee päälle 320kmh?
Sama laite.. :roll:
BMW - Elämää ohituskaistalla. 8)

Mushroom Motorsport - making Cosworths run faster since 2003
--=MaxTuned.com=--

sierra4x4tbo
Viestit: 5172
Liittynyt: Pe Lokakuu 4. 13:22:52 2002
Paikkakunta: In the forest, picking up mushrooms!
Viesti:

Re: Cossu eskoon ahdinta

Viesti Kirjoittaja sierra4x4tbo » Ke Helmikuu 18. 10:29:10 2009

tumppe kirjoitti: Täs vaan mietiskelin ja kyselin mielipiteitä, vai oonko jo huomaamattani tehny kauppaa jostain ahtimesta? :shock:
Kone ei oo kasas eikä oo samas jamas ku vuosi sitten.
Pitääkö ahdin olla esim. 2-3 vuoden päästä se ihan uusin uus, mun mielestä ei?
Koreja löytyy täs parin vuoden aikana varmasti muitakin, vaikka ei Cossun koppa oiskaan...
Niin ja tuo toinen Cossu on kyl jo ihan penkattu 400hv enkä tietääkseni oo puhunu missään vaiheessa 800hv tehoista vaan kertonu et tavote ois +700hv... :wink:
Mä en ainakaan viittis ostaa hyllyyn ahdinta moottoriin, joka ehkä valmistuu viiden vuoden päästä. Saattaa tuo turbojen tekniikka mennä "hiukan" eteen päin tuona aikana... :roll:

Ja onks tuo toinen Cossu sun rakentama..? Ite en pahemmin paukuttelis henkseleitä toisten rakentamilla laitteilla.

..ja clubin penkkipäivillä ainakin tais jäädä hiukan alle, toisin kuin eräillä. :green:
BMW - Elämää ohituskaistalla. 8)

Mushroom Motorsport - making Cosworths run faster since 2003
--=MaxTuned.com=--

tumppe
CRSC jäsen 2015
Viestit: 6264
Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: Cossu eskoon ahdinta

Viesti Kirjoittaja tumppe » Ke Helmikuu 18. 10:58:43 2009

sierra4x4tbo kirjoitti:
tumppe kirjoitti: Täs vaan mietiskelin ja kyselin mielipiteitä, vai oonko jo huomaamattani tehny kauppaa jostain ahtimesta? :shock:
Kone ei oo kasas eikä oo samas jamas ku vuosi sitten.
Pitääkö ahdin olla esim. 2-3 vuoden päästä se ihan uusin uus, mun mielestä ei?
Koreja löytyy täs parin vuoden aikana varmasti muitakin, vaikka ei Cossun koppa oiskaan...
Niin ja tuo toinen Cossu on kyl jo ihan penkattu 400hv enkä tietääkseni oo puhunu missään vaiheessa 800hv tehoista vaan kertonu et tavote ois +700hv... :wink:
Mä en ainakaan viittis ostaa hyllyyn ahdinta moottoriin, joka ehkä valmistuu viiden vuoden päästä. Saattaa tuo turbojen tekniikka mennä "hiukan" eteen päin tuona aikana... :roll:

Ja onks tuo toinen Cossu sun rakentama..? Ite en pahemmin paukuttelis henkseleitä toisten rakentamilla laitteilla.

..ja clubin penkkipäivillä ainakin tais jäädä hiukan alle, toisin kuin eräillä. :green:
En oo ostamassa vielä mitään ahdinta, vaan kyselin mielipiteitä, tajua ny vittu jo!!!
Taitaa tuo Cossu alunperin olla Fordin ja Cosworthin rakentama, jollen ihan väärin muista, toki sitä on rakenneltu jo ed. omistajien toimesta ja ite oon hiukan muutellu ja muutan lisää...
Jos nyt pilkun tarkkaan haluat clubin penkkipäivän tulokset, niin ne oli 402hv ja 468nm ja tais olla päivän toisiks paras silloin... :-s

Pitääkö näistäkin asioista aina kitistä, anna ny vittu mun kysellä rauhas mitä haluan vai pitääkö täälä saatana alkaa ensiks kyseleen porukalta lupaa mitä saa kysellä ja mitä ei.
Eikös tää tekniikka osio oo just sitä varten et saa kysellä ja vertailla tietoja, vai pitäskö kaikkien vaan kattella vanhoja kirjotuksia jostain v.85 tehdystä Cossusta, eikä kirjottaa yhtään mitään?
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)

Popi
Viestit: 5538
Liittynyt: Su Joulukuu 29. 21:31:47 2002
Paikkakunta: Keski-Uusimaa
Viesti:

Re: Cossu eskoon ahdinta

Viesti Kirjoittaja Popi » Ke Helmikuu 18. 12:26:53 2009

No niin. Annetaan ton vinoilun ja kinaamisen olla nyt tässä ja koitetaan jatkaa enempi aiheessa.
Escort, käyttö STw Focus ja Supermoto... :shock: ja toinen
Katoksessa myös https://www.lahdenkattohuolto.fi/ PASKANPUHUJAN myymä Hijazu. Poliisit kerto että autoo myydes voi puhuu paskaa niin paljon ku haluu ja ehtii eikä oo rikollinen!! Hyvä tietää ku myy rojuja ;)

harry81
CRSC Jäsen 2021
Viestit: 707
Liittynyt: Ti Heinäkuu 1. 17:08:15 2003

Re: Cossu eskoon ahdinta

Viesti Kirjoittaja harry81 » To Helmikuu 19. 17:33:30 2009

No mä sitte tänään tilasin cossuun ton hx40 superin 14. pesällä. Hintaa tosiaan 750€ ja kaupan päälle tulee vielä joku 129€ arvoinen dumppi.
Päädyin kokeilemaan tätä ihan puhtaasti ton hinnan takia. Hyvä että tuli keskustelussa ilmi et noita saa nyt tohon hintaan.
En ois itte varmaan huomannu.. Toimitus sille menee varmaan johonkin maaliskuun loppupuolelle..

Jos jotakuta kiinnostaa niin joskus keväällä jäis joutilaaksi toi entinen Holsetti.

Kompura 54mm, turbiini 57mm, 14 jaettu pesä.
Joku hybridi kai se on ku Finturbolla sanoivat ettei noilla siivillä ole tullut tehtaalta H1:ä.
Tolla irtosi viime kesänä 1,5barilla muistaakseni 416,5hp.

Yv:llä voi halukkaat tiedustella.

-Harri

harry81
CRSC Jäsen 2021
Viestit: 707
Liittynyt: Ti Heinäkuu 1. 17:08:15 2003

Re: Cossu eskoon ahdinta

Viesti Kirjoittaja harry81 » Ke Kesäkuu 3. 9:27:21 2009

Soitin juuri, mikä näiden HX40-Supereiden tilanne on. Nyt näyttää siltä, että viimeinkin saa ton ahtimen. Kuorma on tullut laivalla Hollantiin, ja ahtimet ovat kuorma-auton kyydissä matkalla Suomeen.
Eli ihan muutamien päivien aikana pitäisi olla saatavilla.
Proturbolla sanoivat että olivat ottaneet ahtimia 15kpl yli ennakkotilausten. Eli niitä olisi ton verran saatavilla vielä siihen 750€ hintaan.

-Harri

Etuveto
CRSC jäsen 2015
Viestit: 1043
Liittynyt: Ti Heinäkuu 5. 21:33:09 2005
Paikkakunta: Laukaa

Re: Cossu eskoon ahdinta

Viesti Kirjoittaja Etuveto » Ke Kesäkuu 3. 11:22:53 2009

harry81 kirjoitti:Soitin juuri, mikä näiden HX40-Supereiden tilanne on. Nyt näyttää siltä, että viimeinkin saa ton ahtimen. Kuorma on tullut laivalla Hollantiin, ja ahtimet ovat kuorma-auton kyydissä matkalla Suomeen.
Eli ihan muutamien päivien aikana pitäisi olla saatavilla.
Proturbolla sanoivat että olivat ottaneet ahtimia 15kpl yli ennakkotilausten. Eli niitä olisi ton verran saatavilla vielä siihen 750€ hintaan.

-Harri

Meinasin jo privalla kysellä kokemuksia superista, mutta ilmeisesti saamme ne testiin samaan aikaan.
#295

Rstf
Xr2i

tumppe
CRSC jäsen 2015
Viestit: 6264
Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: Cossu eskoon ahdinta

Viesti Kirjoittaja tumppe » Ke Kesäkuu 3. 14:16:41 2009

Kertokaahan sit kokemuksia superista?
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)

madhand
Viestit: 336
Liittynyt: La Huhtikuu 23. 21:20:43 2005
Paikkakunta: Oulu

Re: Cossu eskoon ahdinta

Viesti Kirjoittaja madhand » Ti Elokuu 11. 9:51:10 2009

Nyt on hy35 ja 60mm hukkis paikallaan escossa. hyvin vetää ja alhaalta. viivettä ei ole juuri enempää kuin vakio turbolla :D
Toyota Supra -93
Suzuki GSX-R 1000 k8

tumppe
CRSC jäsen 2015
Viestit: 6264
Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: Cossu eskoon ahdinta

Viesti Kirjoittaja tumppe » Ti Elokuu 11. 12:53:36 2009

madhand kirjoitti:Nyt on hy35 ja 60mm hukkis paikallaan escossa. hyvin vetää ja alhaalta. viivettä ei ole juuri enempää kuin vakio turbolla :D
Millanen sulla muuten on Escon kokoonpano ja onko tehoista mitään tietoa tai arviota?
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)

madhand
Viestit: 336
Liittynyt: La Huhtikuu 23. 21:20:43 2005
Paikkakunta: Oulu

Re: Cossu eskoon ahdinta

Viesti Kirjoittaja madhand » Ti Elokuu 11. 19:28:46 2009

tumppe kirjoitti:
madhand kirjoitti:Nyt on hy35 ja 60mm hukkis paikallaan escossa. hyvin vetää ja alhaalta. viivettä ei ole juuri enempää kuin vakio turbolla :D
Millanen sulla muuten on Escon kokoonpano ja onko tehoista mitään tietoa tai arviota?

siinä on tuo holsetti, haltech, 680cc suuttimet, rs500 cooleri, 3" putki. 1,3bar ahtoja. ei kummempia. ei ole penkitetty, ehkä ens kuussa.
Toyota Supra -93
Suzuki GSX-R 1000 k8

Pikkis84
Viestit: 80
Liittynyt: Pe Maaliskuu 17. 22:47:44 2006
Paikkakunta: Kurikka
Viesti:

Re: Cossu eskoon ahdinta

Viesti Kirjoittaja Pikkis84 » Ke Elokuu 12. 0:56:44 2009

Mulla kans toi hx40 superi 14 pesällä.. Hyvin mielestäni vetää!
Ford Sierra Cosworth 2wd -89
Mercedes-Benz C 270 cdi -01

THR
Viestit: 4915
Liittynyt: Su Joulukuu 14. 13:22:05 2003
Paikkakunta: Suomussalmi

Re: Cossu eskoon ahdinta

Viesti Kirjoittaja THR » Ke Elokuu 12. 7:18:23 2009

Pikkis84 kirjoitti:Mulla kans toi hx40 superi 14 pesällä.. Hyvin mielestäni vetää!
Oletko katsonut missä alkaa nostaan painetta ja missä täydet paineet?

Pikkis84
Viestit: 80
Liittynyt: Pe Maaliskuu 17. 22:47:44 2006
Paikkakunta: Kurikka
Viesti:

Re: Cossu eskoon ahdinta

Viesti Kirjoittaja Pikkis84 » Ke Elokuu 12. 15:07:37 2009

THR kirjoitti:
Pikkis84 kirjoitti:Mulla kans toi hx40 superi 14 pesällä.. Hyvin mielestäni vetää!
Oletko katsonut missä alkaa nostaan painetta ja missä täydet paineet?
Ei ole tullut katsottua...täytyy vaikka lauantaina katsoa kun saa itse istua vänkärin paikalla :D
Ford Sierra Cosworth 2wd -89
Mercedes-Benz C 270 cdi -01

Pikkis84
Viestit: 80
Liittynyt: Pe Maaliskuu 17. 22:47:44 2006
Paikkakunta: Kurikka
Viesti:

Re: Cossu eskoon ahdinta

Viesti Kirjoittaja Pikkis84 » Pe Elokuu 14. 22:22:24 2009

THR kirjoitti:
Pikkis84 kirjoitti:Mulla kans toi hx40 superi 14 pesällä.. Hyvin mielestäni vetää!
Oletko katsonut missä alkaa nostaan painetta ja missä täydet paineet?
Tänään vähän kattelin et miten alkaa vetämään... eli 3000rpm alkaa ahtamaan ja 4500-4800rpm on täydet ahdot ( 1.3)
nämä 2 vaihteella ja siis "noin" arvoja...
Ford Sierra Cosworth 2wd -89
Mercedes-Benz C 270 cdi -01

Jake
Viestit: 4228
Liittynyt: La Tammikuu 19. 12:52:45 2002

Re: Cossu eskoon ahdinta

Viesti Kirjoittaja Jake » Ma Elokuu 17. 19:31:38 2009

Ota sama veto nelosella niin ehtii nähdä kunnolla sekä vähän verailun vuoksi . Tuo 57/63 T34 alkaa ~3200 ja alle 4000 on täydet 1,5bar
ex Jäsen #10

Timo
Viestit: 2229
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 20:23:19 2001

Re: Cossu eskoon ahdinta

Viesti Kirjoittaja Timo » Ma Elokuu 17. 20:44:41 2009

Pikkis84 kirjoitti:
THR kirjoitti:
Pikkis84 kirjoitti:Mulla kans toi hx40 superi 14 pesällä.. Hyvin mielestäni vetää!
Oletko katsonut missä alkaa nostaan painetta ja missä täydet paineet?
Tänään vähän kattelin et miten alkaa vetämään... eli 3000rpm alkaa ahtamaan ja 4500-4800rpm on täydet ahdot ( 1.3)
nämä 2 vaihteella ja siis "noin" arvoja...
nelosella ja mielellään ylämäkeen täysikaasu kiihdytys alkaen 1500rpm, siitä saa vertailuarvon eri ahtimien välille. kakkonen ei oikein kerro totuutta, kierrokset tulee liian nopeasti..
Ex: Cosworth 664hv
Ex: 14 x Cosworth 2wd&4wd
Ex: CLS AMG Widebody
Ex: E60 M5 Eisenmann Race
Ex: E55AMG Kleemann
Nyx: BMW M5 F10 700hv

bpasi
Viestit: 1015
Liittynyt: Su Toukokuu 12. 19:00:09 2002

Re: Cossu eskoon ahdinta

Viesti Kirjoittaja bpasi » Ti Elokuu 18. 12:58:35 2009

sama se onko painetta kilo tai kaks jos ei oo voimaa... jollain on 100hv puolellakilolla ja toisilla 100hv 0 paineella .. vai ? no tietysti voi vertailla mutta eipä se kerro onko voimaa vai ei vai mitä?

Timo
Viestit: 2229
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 20:23:19 2001

Re: Cossu eskoon ahdinta

Viesti Kirjoittaja Timo » Ti Elokuu 18. 19:31:35 2009

bpasi kirjoitti:sama se onko painetta kilo tai kaks jos ei oo voimaa... jollain on 100hv puolellakilolla ja toisilla 100hv 0 paineella .. vai ? no tietysti voi vertailla mutta eipä se kerro onko voimaa vai ei vai mitä?
no lukitaan vastaus "totta".

1.2bar pro52 ahtimella antoi +500hv..
Ex: Cosworth 664hv
Ex: 14 x Cosworth 2wd&4wd
Ex: CLS AMG Widebody
Ex: E60 M5 Eisenmann Race
Ex: E55AMG Kleemann
Nyx: BMW M5 F10 700hv

bpasi
Viestit: 1015
Liittynyt: Su Toukokuu 12. 19:00:09 2002

Re: Cossu eskoon ahdinta

Viesti Kirjoittaja bpasi » Ti Elokuu 18. 23:06:52 2009

Timo kirjoitti:
bpasi kirjoitti:sama se onko painetta kilo tai kaks jos ei oo voimaa... jollain on 100hv puolellakilolla ja toisilla 100hv 0 paineella .. vai ? no tietysti voi vertailla mutta eipä se kerro onko voimaa vai ei vai mitä?
no lukitaan vastaus "totta".

1.2bar pro52 ahtimella antoi +500hv..

äh ei saanu kinata :green:

soittele timo ku kerkeet ois kone auki :-$

madhand
Viestit: 336
Liittynyt: La Huhtikuu 23. 21:20:43 2005
Paikkakunta: Oulu

Re: Cossu eskoon ahdinta

Viesti Kirjoittaja madhand » Ke Elokuu 26. 15:48:56 2009

madhand kirjoitti:
tumppe kirjoitti:
madhand kirjoitti:Nyt on hy35 ja 60mm hukkis paikallaan escossa. hyvin vetää ja alhaalta. viivettä ei ole juuri enempää kuin vakio turbolla :D
Millanen sulla muuten on Escon kokoonpano ja onko tehoista mitään tietoa tai arviota?

siinä on tuo holsetti, haltech, 680cc suuttimet, rs500 cooleri, 3" putki. 1,3bar ahtoja. ei kummempia. ei ole penkitetty, ehkä ens kuussa.


käytin tänään penkissä.

372hv/470nm 1,3bar
Toyota Supra -93
Suzuki GSX-R 1000 k8

puuhapete
Viestit: 4906
Liittynyt: To Maaliskuu 7. 23:07:51 2002
Viesti:

Re: Cossu eskoon ahdinta

Viesti Kirjoittaja puuhapete » Su Elokuu 30. 13:42:45 2009

madhand kirjoitti:
siinä on tuo holsetti, haltech, 680cc suuttimet, rs500 cooleri, 3" putki. 1,3bar ahtoja. ei kummempia.
käytin tänään penkissä

372hv/470nm 1,3bar
Ihan kivasti tehoja alkaa olemaan "vakiokoneelle". Milläs kierroksella tuo 470nm löytyy. Entäs vaikka 300nm?.
Sierra Twinturbo
Ford Focus sedan v6 st200 projekti
st200 sedan -00
Uutta kotisvun ulkoasua haetaan
Varoitus! Sisällän mysteeristen vikojen magneetin.Saattaa tarttua.
Perhekulkine Galaxy 2.0 riisseli ghia

madhand
Viestit: 336
Liittynyt: La Huhtikuu 23. 21:20:43 2005
Paikkakunta: Oulu

Re: Cossu eskoon ahdinta

Viesti Kirjoittaja madhand » Su Elokuu 30. 19:46:29 2009

puuhapete kirjoitti:
madhand kirjoitti:
siinä on tuo holsetti, haltech, 680cc suuttimet, rs500 cooleri, 3" putki. 1,3bar ahtoja. ei kummempia.
käytin tänään penkissä

372hv/470nm 1,3bar
Ihan kivasti tehoja alkaa olemaan "vakiokoneelle". Milläs kierroksella tuo 470nm löytyy. Entäs vaikka 300nm?.

tuo vääntö tuli n.4600rpm ja 300nm oli 3800rpm. teho oli 6800rpm jolloin tuli rajotin vastaan.
Toyota Supra -93
Suzuki GSX-R 1000 k8

Vastaa Viestiin