Cossun jakoremmi hankaa alapyörän alumiinikoteloon

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Cossun jakoremmi hankaa alapyörän alumiinikoteloon

Viesti Kirjoittaja olafu » To Heinäkuu 30. 22:02:21 2009

Kattelin että oli jakoremmi kaivanut komian uran siihen alapyörän alla olevaan alumiiniseen koppaan mihkä öljypohjakin tulee osittain kiinni. Onko kyseessä ongelma joka ilmenee jos kantta ja lohkoa on plaanattu reilusti, vai johtuuko se väärin laitetusta kiristinrullasta?
Ei kai se cossussa ja ohc:ssa erilainen ole?
Jäsen #606

Popi
Viestit: 5538
Liittynyt: Su Joulukuu 29. 21:31:47 2002
Paikkakunta: Keski-Uusimaa
Viesti:

Re: Cossun jakoremmi hankaa alapyörän alumiinikoteloon

Viesti Kirjoittaja Popi » To Heinäkuu 30. 22:06:44 2009

En tietoa moisesta mutta jos kiristin on väärin asennettu niin hihna hankaa termarin koteloon. Tuskin se hihnan alahihnapyörän kiertämiseen vaikuttaa?
Escort, käyttö STw Focus ja Supermoto... :shock: ja toinen
Katoksessa myös https://www.lahdenkattohuolto.fi/ PASKANPUHUJAN myymä Hijazu. Poliisit kerto että autoo myydes voi puhuu paskaa niin paljon ku haluu ja ehtii eikä oo rikollinen!! Hyvä tietää ku myy rojuja ;)

THR
Viestit: 4915
Liittynyt: Su Joulukuu 14. 13:22:05 2003
Paikkakunta: Suomussalmi

Re: Cossun jakoremmi hankaa alapyörän alumiinikoteloon

Viesti Kirjoittaja THR » To Heinäkuu 30. 22:07:18 2009

kiristin varmaan väärin... alaosa sama

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Re: Cossun jakoremmi hankaa alapyörän alumiinikoteloon

Viesti Kirjoittaja olafu » To Heinäkuu 30. 22:55:46 2009

Kuuluuks se ny sitte kiertää vasta vai myötäpäivään? Loogistahan olis kiertää sitä vastapäivään niinkun yleensä normaalisti jakopään kiristimet kierretään, mutta poikkeuksellisen paljon näitten kanssa on tehty virheitä. Selvennyksenä muuten siitä hankauskohdasta, niin se hihnan hammaspuoli on ottanut kiinni koko leveydeltään siihen alumiiniosaan. Ikäänkuin hihnan "löysä" puoli olis liikaa kuskinpuolelle päin.

Ainiin, kampuran päästä on stefan tiivistepintaan joku hakannu kauheet kolot joskus, ihmeteltiinkin että mistä se öljy tulee sinne jakoremmiin... Joutuu senkin holkittaan.
Jäsen #606

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Re: Cossun jakoremmi hankaa alapyörän alumiinikoteloon

Viesti Kirjoittaja jjs » Pe Heinäkuu 31. 1:49:08 2009

Kiristin kierretään myötäpäivään; "tarkoituksena" saada hihnan kiristimen ja pakonokan välinen osuus mahd. ylös ettei hankaa termarikoteloon. Samalla alapyörän ja kiristimen välinen osuus luonnollisesti ajautuu edestä katsottuna hieman vasemmalle.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

cosworthman
Viestit: 1181
Liittynyt: Ti Huhtikuu 16. 15:49:07 2002
Paikkakunta: Pinehill

Re: Cossun jakoremmi hankaa alapyörän alumiinikoteloon

Viesti Kirjoittaja cosworthman » Ma Elokuu 24. 19:23:15 2009

jjs kirjoitti:Kiristin kierretään myötäpäivään; "tarkoituksena" saada hihnan kiristimen ja pakonokan välinen osuus mahd. ylös ettei hankaa termarikoteloon. Samalla alapyörän ja kiristimen välinen osuus luonnollisesti ajautuu edestä katsottuna hieman vasemmalle.
Just näin, ainakaan nelikon termarikotelon kanssa ei voi kiristää vastapäivään.
#350

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Re: Cossun jakoremmi hankaa alapyörän alumiinikoteloon

Viesti Kirjoittaja olafu » Su Syyskuu 13. 0:25:48 2009

Nyt kun se on kiristetty niinkun kuuluukin niin hihna ei ota mihinkään kiinni.
Jäsen #606

Vastaa Viestiin