Scorpio BOA - alkuperäiset katit sökönä...

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

xrissane
Viestit: 1545
Liittynyt: Pe Joulukuu 21. 11:27:42 2001
Paikkakunta: Kuopio
Viesti:

Scorpio BOA - alkuperäiset katit sökönä...

Viesti Kirjoittaja xrissane » Ti Kesäkuu 9. 21:38:25 2009

...tahtia yksi per vuosi. Kolmen vuoden jälkeen toimii enää yksi katti toisessa putkessa. Toisen putken ainokainen on kuolemassa rolinan myötä... :cry:

Muistelen, että ainakin corleone oli ratkaissut tämän pulman vaihtamalla autoon molempiin putkiin vain yhden varaosakatin. Ja ettei olisi joku muukin tämän ongelman kanssa paininut. Vuosi sitten autoni meni läpi nipinnapin päästöjen suhteen, toiminnassa oli molemmissa putkissa vain toiset parit, muistaakseni vielä ristiin. Auto täyttää päästöarvot yhdelläkin parilla katteja, jos ne vaan ovat sopivat.

Kerrotteko lisää. Mistä ja millaista tavaraa, hintoja?

Jussi
* # 71 *

Harraste1 - Ford Sierra XR 24v Cosworth -83/-93
Harraste2 - Ford Mustang GT Convertible -07
pikkuMUSTA - Ford Galaxy 2,2 TDCi Titanium -09

Historiaa - Scorpio Cosworth STW Ghia -93 & Sierra 2,0 STW -83 & Ka 1,3i -98 & Ratsuni 160 J -78 & Citroen C2 VTR -04

henu
Viestit: 6809
Liittynyt: Pe Kesäkuu 18. 9:45:26 2004
Paikkakunta: kuopio

Re: Scorpio BOA - alkuperäiset katit sökönä...

Viesti Kirjoittaja henu » Ti Kesäkuu 9. 21:54:53 2009

Pappa rakenteli.

http://frogrider.net/
Tuolta projects ja -96 Ford Scorpio Cosworth 2.9 24V Katalysaattorien uudelleenrakennus
-96 Ford Scorpio Cosworth 2.9 24V Catalysator rebuild

NiceMan
Viestit: 1480
Liittynyt: Ti Huhtikuu 8. 23:45:03 2003
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Scorpio BOA - alkuperäiset katit sökönä...

Viesti Kirjoittaja NiceMan » La Kesäkuu 13. 10:57:24 2009

Kannattaa vilkaista Ebay... omaan mulkkariin löysin tarvike kattien hinnoilla suoraan orginaalien tilalle menevät tosin tuossa vanhemmassa on erilailla kluin mulkkarissani.
Miksei rakenna kokonaan uuttta putkistoa...
Ford Taunus Coupe 2.0i Turbo 1975 (Projekti)
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Paalattu)
Ford Mondeo STW 2.3 2008 (Myyty)
Ford Mondeo 2.0EcoBoost 2011 (Käytis)
http://theniceman.com/
Jäsen 629
ISÄ 05.09.2011 23:17

Jape105
Viestit: 1542
Liittynyt: Ma Huhtikuu 13. 11:34:31 2009
Viesti:

Re: Scorpio BOA - alkuperäiset katit sökönä...

Viesti Kirjoittaja Jape105 » La Kesäkuu 13. 13:51:36 2009

www.rengas-online.com saa ainakin mulkkariin.
Ford Sierra Xr4i '83
Ford Scorpio Cosworth '91
Ford Cortina '66
Ford Focus 2.0 '00
Chevrolet Lumina LE '95&'97
Opel Kadett C Coupe '75
Zündapp M50 '66
Solifer SM '80
Peugeot SV50 Executive '97
Pocket Mini Bike '08
Murray 12ic/38 '95

NiceMan
Viestit: 1480
Liittynyt: Ti Huhtikuu 8. 23:45:03 2003
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Scorpio BOA - alkuperäiset katit sökönä...

Viesti Kirjoittaja NiceMan » La Kesäkuu 13. 20:46:46 2009

Jape105 kirjoitti:http://www.rengas-online.com saa ainakin mulkkariin.
Niin näkyy mutta ebausta sai 110€/kpl rahteineen.
Ford Taunus Coupe 2.0i Turbo 1975 (Projekti)
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Paalattu)
Ford Mondeo STW 2.3 2008 (Myyty)
Ford Mondeo 2.0EcoBoost 2011 (Käytis)
http://theniceman.com/
Jäsen 629
ISÄ 05.09.2011 23:17

jnd
Viestit: 205
Liittynyt: Su Kesäkuu 1. 20:49:45 2008

Re: Scorpio BOA - alkuperäiset katit sökönä...

Viesti Kirjoittaja jnd » Ma Kesäkuu 15. 14:04:46 2009

Itellä on vaan yks 3" katti, pitää varmaan uusia ennen leimaa ku helisee

Juusto_Pallero
Viestit: 2216
Liittynyt: La Marraskuu 4. 16:57:31 2006
Paikkakunta: otalampi

Re: Scorpio BOA - alkuperäiset katit sökönä...

Viesti Kirjoittaja Juusto_Pallero » Ma Kesäkuu 15. 14:16:01 2009

jnd kirjoitti:Itellä on vaan yks 3" katti, pitää varmaan uusia ennen leimaa ku helisee
sun autoa joutu muuten piiskaamaan ihan sikana viime vuonna, ennen kun meni päästöjä ottamaan. että se on kyllä sökö.
Ford Sierra Cosworth 4x4 -90
Ford Sierra Rs Cosworth -86

xrissane
Viestit: 1545
Liittynyt: Pe Joulukuu 21. 11:27:42 2001
Paikkakunta: Kuopio
Viesti:

Re: Scorpio BOA - alkuperäiset katit sökönä...

Viesti Kirjoittaja xrissane » Ti Kesäkuu 23. 23:37:52 2009

Onko tuntumaa, riittävätkö mulkkaricossun katit (jossa ilmeisesti on vain yksi pari) Boan jatkeeksi - asettuvatko päästöt tarpeeksi jos rapsii irti kaikki neljä alkuperäistä ja hitsaa kiinni em. kaksi mulkkarin kattia?

Toisaalta, millä periaatteella esim. varaosatiskin universaalikateista osaa valita tarpeeksi tehokkaan - jos luettelossa kerrotaan katin riittävän moottorintilavuudeltaan 4-litraiselle autolle ja jos ulkomitoiltaan se vielä käy, olisiko käypäinen??

Millaisia ovat ns. kilpakatit ja virityskäyttöön tarkoitetut - ilmeisesti virtausvastus on optimaalinen ainakin, mutta olisiko niille käyttöä tässä tapauksessa?

Yksi fordisti kysyy enemmän kuin tuhat muuta ehtii vastata O:) O:)

Jussi
* # 71 *

Harraste1 - Ford Sierra XR 24v Cosworth -83/-93
Harraste2 - Ford Mustang GT Convertible -07
pikkuMUSTA - Ford Galaxy 2,2 TDCi Titanium -09

Historiaa - Scorpio Cosworth STW Ghia -93 & Sierra 2,0 STW -83 & Ka 1,3i -98 & Ratsuni 160 J -78 & Citroen C2 VTR -04

puliukk0
Viestit: 3928
Liittynyt: Ti Toukokuu 16. 22:01:59 2006
Paikkakunta: Helsinki

Re: Scorpio BOA - alkuperäiset katit sökönä...

Viesti Kirjoittaja puliukk0 » Ke Kesäkuu 24. 21:36:55 2009

xrissane kirjoitti:Onko tuntumaa, riittävätkö mulkkaricossun katit (jossa ilmeisesti on vain yksi pari) Boan jatkeeksi - asettuvatko päästöt tarpeeksi jos rapsii irti kaikki neljä alkuperäistä ja hitsaa kiinni em. kaksi mulkkarin kattia?

Toisaalta, millä periaatteella esim. varaosatiskin universaalikateista osaa valita tarpeeksi tehokkaan - jos luettelossa kerrotaan katin riittävän moottorintilavuudeltaan 4-litraiselle autolle ja jos ulkomitoiltaan se vielä käy, olisiko käypäinen??

Millaisia ovat ns. kilpakatit ja virityskäyttöön tarkoitetut - ilmeisesti virtausvastus on optimaalinen ainakin, mutta olisiko niille käyttöä tässä tapauksessa?

Yksi fordisti kysyy enemmän kuin tuhat muuta ehtii vastata O:) O:)

Jussi
Kilpakatit toimii ihan kun normit, ja kestää huomattavasti enemmän. Joku eri rakenne, ei murru niin helposti. Tiedä tosin vastasinko yhteenkään kysymykseen :roll:
-Talvilintta e30
-S13 200sx SR20DET

RiSa
Viestit: 72
Liittynyt: La Kesäkuu 9. 13:32:49 2007
Paikkakunta: Laukaa
Viesti:

Re: Scorpio BOA - alkuperäiset katit sökönä...

Viesti Kirjoittaja RiSa » Ke Kesäkuu 24. 21:43:14 2009

xrissane kirjoitti:Onko tuntumaa, riittävätkö mulkkaricossun katit (jossa ilmeisesti on vain yksi pari) Boan jatkeeksi - asettuvatko päästöt tarpeeksi jos rapsii irti kaikki neljä alkuperäistä ja hitsaa kiinni em. kaksi mulkkarin kattia?
Kyllä.
xrissane kirjoitti:jos luettelossa kerrotaan katin riittävän moottorintilavuudeltaan 4-litraiselle autolle ja jos ulkomitoiltaan se vielä käy, olisiko käypäinen??
Kyllä.
xrissane kirjoitti:Millaisia ovat ns. kilpakatit ja virityskäyttöön tarkoitetut - ilmeisesti virtausvastus on optimaalinen ainakin, mutta olisiko niille käyttöä tässä tapauksessa?
Kyllä.
May the FORD be with you!

Capri -70 4.6 2V GT
Transit -74 2.9 12V
Taunus -77 1.6 L
Scorpio -93 2.9 24V Cosworth Ghia
Mondeo -06 ST220

xrissane
Viestit: 1545
Liittynyt: Pe Joulukuu 21. 11:27:42 2001
Paikkakunta: Kuopio
Viesti:

Re: Scorpio BOA - alkuperäiset katit sökönä...

Viesti Kirjoittaja xrissane » Pe Kesäkuu 26. 20:03:44 2009

:D :burn Kiitos.
* # 71 *

Harraste1 - Ford Sierra XR 24v Cosworth -83/-93
Harraste2 - Ford Mustang GT Convertible -07
pikkuMUSTA - Ford Galaxy 2,2 TDCi Titanium -09

Historiaa - Scorpio Cosworth STW Ghia -93 & Sierra 2,0 STW -83 & Ka 1,3i -98 & Ratsuni 160 J -78 & Citroen C2 VTR -04

xrissane
Viestit: 1545
Liittynyt: Pe Joulukuu 21. 11:27:42 2001
Paikkakunta: Kuopio
Viesti:

Re: Scorpio BOA - alkuperäiset katit sökönä...

Viesti Kirjoittaja xrissane » Pe Heinäkuu 17. 22:12:48 2009

Eivät sitten näytä käyvän yleismalliset 390 mm pitkät katit, kun katilta lähtee putki tosi kaltevasti sille yhteiselle vaimentimelle - toiselta vähemmän ja toiselta enemmän kaltevasti...

Pitänee löytää selvästi lyhemmät katit, tai sitten esim. joustopalalla saada kulmaa jo ennen katteja muuttumaan. Eräs ajatus oli korvata ne esikatit joustopaloilla... täytyy vain sitten varmistaa, etteivät ne katit kolka yhteen.

Jussi
* # 71 *

Harraste1 - Ford Sierra XR 24v Cosworth -83/-93
Harraste2 - Ford Mustang GT Convertible -07
pikkuMUSTA - Ford Galaxy 2,2 TDCi Titanium -09

Historiaa - Scorpio Cosworth STW Ghia -93 & Sierra 2,0 STW -83 & Ka 1,3i -98 & Ratsuni 160 J -78 & Citroen C2 VTR -04

henu
Viestit: 6809
Liittynyt: Pe Kesäkuu 18. 9:45:26 2004
Paikkakunta: kuopio

Re: Scorpio BOA - alkuperäiset katit sökönä...

Viesti Kirjoittaja henu » La Heinäkuu 18. 2:51:52 2009

xrissane kirjoitti:Eräs ajatus oli korvata ne esikatit joustopaloilla...
Eikös ne voi korvata ihan suoralla/kovalla putkellla ?

Siirrät ne katit sit sinne pohjan alle.

xrissane
Viestit: 1545
Liittynyt: Pe Joulukuu 21. 11:27:42 2001
Paikkakunta: Kuopio
Viesti:

Re: Scorpio BOA - alkuperäiset katit sökönä...

Viesti Kirjoittaja xrissane » Su Heinäkuu 19. 22:52:51 2009

Voipa hyvinkin - niissäkin on jännä kulma, sillä sarjalta alas tuleva putki liittyy ensin siihen esikattiin jossain 40-asteen kulmassa, ja sitten katti onkin jo kokonaan vaakasuorassa takaa lähtevine putkineen. Voisi olla lisää pelivaraa putkistossa, jos noitten esikattien tilalle laittaisi ne joustopalat ja sitten vielä toisen parin vaihdettavien kattien jälkeen just ennen sitä yhteistä vaimenninta...

Onko muuten joustopala miten paljon ns. heikompi lenkki esim. puhkipalamaan kuin kova putki? Luulen että ainakin ne pitkät joustavat putket eivät ainakaan liene mitään isältä-pojalle -juttuja... :roll:

Jussi
* # 71 *

Harraste1 - Ford Sierra XR 24v Cosworth -83/-93
Harraste2 - Ford Mustang GT Convertible -07
pikkuMUSTA - Ford Galaxy 2,2 TDCi Titanium -09

Historiaa - Scorpio Cosworth STW Ghia -93 & Sierra 2,0 STW -83 & Ka 1,3i -98 & Ratsuni 160 J -78 & Citroen C2 VTR -04

Vastaa Viestiin