Refuel

Keskustelua autoilusta ja kaikesta Fordeihin liittyvästä.

Valvoja: CRSC Hallitus

esko
Viestit: 4653
Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 10:11:10 2001
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Refuel

Viesti Kirjoittaja esko » Ti Maaliskuu 31. 15:40:25 2009

Ketkä meinaa alkaa käyttämään.

Itse ainakin alan ajamaan, tai siis kokeilemaan tuolla heti kun sitä saa. Wanhalla sierralla on hyvä lähteä kokeilemaan. Jos toimii niin hyvä, jos ei, niin tuskin wanha ratsu siitä ottaa itseensä.

Säästöäkin on saatavissa, jos hinta tulee olemaan 30c alle bensan. Tietysti toi vähän panee miettimään, että jos Refuelin energipitoisuus on 30% alle bensan energiapitoisuuden. Missä se pihvi siinä tapauksessa sitten on. No ainakin puhtaampaa luulisi olevan.

Onko muita jotka meinää siirtyä viinankäyttäjiksi ?
#5
Transit 280 ajoautona
Cortina 1500 -65
Yamaha 1200 FJ -94

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Re: Refuel

Viesti Kirjoittaja MouTine » Ti Maaliskuu 31. 17:13:47 2009

En näe hommassa mitään hyötyä saatikka järkeä jos energiapitoisuus on bensaa alempi. Edelleen jatketaan siis V-Powerilla.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

heka
Viestit: 925
Liittynyt: Ma Kesäkuu 14. 23:40:19 2004
Paikkakunta: suomi

Re: Refuel

Viesti Kirjoittaja heka » Ti Maaliskuu 31. 18:17:19 2009

jos samaa tavaraa kuin ruotsissa e85 niin nakutuskestävyys huomattavati kovempi kuin bensalla
#914
Bmw 320 m-sport e46 -04 käyttövessa
Taunus coupe 2.0 -74 datsun power (vaiheessa)
Toyota Corolla dx -81 orginal
Honda cb600f hornet -07

Aksu
Viestit: 4147
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
Paikkakunta: Turuus
Viesti:

Re: Refuel

Viesti Kirjoittaja Aksu » Ti Maaliskuu 31. 19:14:21 2009

heka kirjoitti:jos samaa tavaraa kuin ruotsissa e85 niin nakutuskestävyys huomattavati kovempi kuin bensalla
Olikos se niin että samaisella aineella saatiin hiukan parempia arvoja bensa/holi version välillä,samanlaisilla autoilla.
Ainakin niin itse käsittänyt. :|
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer

heka
Viestit: 925
Liittynyt: Ma Kesäkuu 14. 23:40:19 2004
Paikkakunta: suomi

Re: Refuel

Viesti Kirjoittaja heka » Ti Maaliskuu 31. 22:10:25 2009

Ruotsissa on monet todella rajut laittee tehty käyttämään tuota, voimaa saadaan irti enemmän.
Taisi niistä perus saapeistakin joitain heppoja irrota enemmän, kulutus nousee mutta ei sen väliä kun tavara on halvempaa


esimerkiksi tämä
http://www.gatebil.no/forum/viewtopic.p ... 78a0d7da31
#914
Bmw 320 m-sport e46 -04 käyttövessa
Taunus coupe 2.0 -74 datsun power (vaiheessa)
Toyota Corolla dx -81 orginal
Honda cb600f hornet -07

Sine
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6041
Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Re: Refuel

Viesti Kirjoittaja Sine » Ti Maaliskuu 31. 22:47:00 2009

Etanoli saattaa syödä bensalinjat hajalle, jos ei ole etanolille alun perin tarkoitettu.

Ainakin Volvo joskus kertoili, että etanolilla saisi enemmän tehoa. Huonona puolena kulutus kasvaa ja ilmeisesti aika reilusti.

Hommahan menee taas kuitenkin niin, että valtio ahneuksissaan yrittää ottaa reilusti oman osansa ja pelkää verotulojen alentuvan. Tästä johtuen koko homma kuivuu kasaan, vaikka kyse onkin ihan oman maan ”paskan” kierrättämisestä uudelleen käyttöön. Toivottavasti ei.

Ford is God
Viestit: 4022
Liittynyt: Pe Elokuu 6. 22:05:35 2004

Re: Refuel

Viesti Kirjoittaja Ford is God » Ti Maaliskuu 31. 22:53:51 2009

Mikä tää refuel juttu nyt on? Oonko mä nyt jotenkin välttänyt kuulemasta kovan uutisen?

Halpa pensa kiinnostaa aina, jos se vaan on hyvää laadultaan.

-EDIT- Eikä sulata pensa-linjoja.

Sine
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6041
Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Re: Refuel

Viesti Kirjoittaja Sine » Ti Maaliskuu 31. 23:19:08 2009

http://www.nelonen.fi/start/videot.asp? ... t=0&page=1

ja sieltä video ”Bioetanolia tankkiin”. Jollain Volvolla siinä huristelevat.

Ford is God
Viestit: 4022
Liittynyt: Pe Elokuu 6. 22:05:35 2004

Re: Refuel

Viesti Kirjoittaja Ford is God » Ti Maaliskuu 31. 23:29:39 2009

Jaaha. No, mielenkiintoista. Uskoisin vaan että menee vielä vuosia ennen kun tuollaista saa sen verta laajalti että alkaisi kannattamaan vanhan Sierran muuntelu sille sopivaksi.

Skorppi
Viestit: 1961
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:42:49 2001
Paikkakunta: Turku

Re: Refuel

Viesti Kirjoittaja Skorppi » Ke Huhtikuu 1. 7:20:46 2009

Mahtava homma, toivottavasti tulee pysyvä juttu ja saadaan jakelu koko maahan, ei tarvitsisi sen jälkeen enää voima-autolla muulla ajella. Enemmänhän tuota tarvitaan, stoikiometrinen on ~9,8 vertaa bensan 14,7. Homman juju voimaa ajatellessa on oktaaneissa joka tuossa soosissa on 105-106 välillä. Tehon lisäystä tehokkaisiin ahdettuihin luvassa paljon :D
Corvette C5 Supercharged

- 500whp.net -

sierra4x4tbo
Viestit: 5172
Liittynyt: Pe Lokakuu 4. 13:22:52 2002
Paikkakunta: In the forest, picking up mushrooms!
Viesti:

Re: Refuel

Viesti Kirjoittaja sierra4x4tbo » Ke Huhtikuu 1. 8:36:02 2009

Haistan 1000hepan cossu-projektin alkavan hetkenä minä hyvänsä.. :green: :lol:
BMW - Elämää ohituskaistalla. 8)

Mushroom Motorsport - making Cosworths run faster since 2003
--=MaxTuned.com=--

henu
Viestit: 6809
Liittynyt: Pe Kesäkuu 18. 9:45:26 2004
Paikkakunta: kuopio

Re: Refuel

Viesti Kirjoittaja henu » Ke Huhtikuu 1. 8:37:56 2009

Eli tanikkaan pitää varmuuden vuoks laittaa bensalinjat jostain muovista/kumista ni tulevaisuus on taattu :)

Jasu
Viestit: 1987
Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 19:53:15 2002
Paikkakunta: Tampere / Isojoki

Re: Refuel

Viesti Kirjoittaja Jasu » Ke Huhtikuu 1. 8:54:06 2009

Kulutus n. 40% suurempi kuin bensalla.
Jäsen 194.
HOMMA HANSKASSA, HANSKAT RANSKASSA.

Turbiini
Viestit: 625
Liittynyt: Ke Maaliskuu 17. 20:03:18 2004
Paikkakunta: Kuopio

Re: Refuel

Viesti Kirjoittaja Turbiini » Ke Huhtikuu 1. 15:04:42 2009

Kaverilla pelas e36 Bemu ihan bensan paineita nostamalla normaalisti.
Jäsen: #160
Köyhät hehkuttaa!

jeddah
CRSC Jäsen 2021
Viestit: 2561
Liittynyt: Ti Helmikuu 22. 21:47:47 2005
Paikkakunta: Kärkölä
Viesti:

Re: Refuel

Viesti Kirjoittaja jeddah » Ke Huhtikuu 1. 22:37:19 2009

Hmm... Onneksi tuli vedettyä Taunuksen bensalinjat muovista sekä liioiteltua suuttimien koossa.. :P

Tharkad
Viestit: 1816
Liittynyt: Ma Maaliskuu 25. 15:21:30 2002
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Refuel

Viesti Kirjoittaja Tharkad » To Huhtikuu 2. 10:18:45 2009

Joopajoo, pikasella minuutin tutustumisella voisin sanoa ettei tota kannata mihinkään normaalin bensakärryn tankkiin laskea. Tiivisteet ei (luultavasti) kestä, seossuhde on eri ja mahdollisesti bensapumppu ja suuttimet voi jäädä jumiin. Tietty jos tuon seossuhteen saa jotenkin ratkastua jossain vanhassa ritsassa niin sitten olis edellytyksiä kokeilulle. Onko ruotsista minkälaisia kokemuksia tiivisteiden ja suuttimien kestävyydestä? Suoraan tuolle tehdyistä viripeleistähän pitäisi tosiaan saada enemmän tehoa irti juurikin paremman puristuskestävyyden ansiosta.
http://www.monkijavarikko.fi | Cortina mk1 ja Mondeo mk4.

sierra friikki
CRSC jäsen 2015
Viestit: 4537
Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
Paikkakunta: nurmijärvi

Re: Refuel

Viesti Kirjoittaja sierra friikki » To Huhtikuu 2. 12:47:25 2009

ei pitäisi olla bensaetanooli litkulla mitään ongelmia syövyttämisen kannalta.etanoli ph 7.33 noin
ruiskun säätö taitaa olla se isoin työ.
mutta megaspruit olisi ratkaisu
ja huomioikaa
kaikki cossujen omistajat
käykää ennen leimaa ST1 tankilla
ei pitäisi jäädä päästöistä auto kiinni enään. :green:
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia

JaSto^
Viestit: 69
Liittynyt: La Maaliskuu 1. 1:06:32 2003
Paikkakunta: Hki

Re: Refuel

Viesti Kirjoittaja JaSto^ » To Huhtikuu 2. 14:26:08 2009

sierra friikki kirjoitti:ei pitäisi olla bensaetanooli litkulla mitään ongelmia syövyttämisen kannalta.etanoli ph 7.33 noin
Toi kannattaa kertoa nopeasti autonvalmistajille ettei ne turhaan tee noita muutoksia...

sierra friikki
CRSC jäsen 2015
Viestit: 4537
Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
Paikkakunta: nurmijärvi

Re: Refuel

Viesti Kirjoittaja sierra friikki » To Huhtikuu 2. 15:08:10 2009

JaSto^ kirjoitti:
sierra friikki kirjoitti:ei pitäisi olla bensaetanooli litkulla mitään ongelmia syövyttämisen kannalta.etanoli ph 7.33 noin
Toi kannattaa kertoa nopeasti autonvalmistajille ettei ne turhaan tee noita muutoksia...
joo kirjelmä lähti jo ja sain heti palautetta.
Mun vanhassa hopassa voin käyttää ihan mitä polttoainetta haluan. Dieselille kuulemma puristus on hieman liian alhainen ja polttoaine paine on noin 500 kertaa liian pieni mut ei se haittaa kun en vain lähetä moottorille SP asiasta.
Takuun kanssa tulee ongelmia kun tuo etanooli sisältää vettä sen verran että alkaa noi putkistot ruostumaan sisältäpäin heti 15 vuoden jälkeen ja polttoaine pumpun takaiskuventiilin jousi alkaa ruostumaan poikki jollion ei moottoriin jää sammutuksen jälkeistä jäännöspainetta ja voi olla vaikee käynnistää kuumana moottoria siellä olevien viinä höyryjen takia.
HEI ihan tosi miettikäähän tas maalaisjärjeällä ennenkuin sekoitatte vanhaa ruosteista foordia johonkin uuteen muovi hökötykseen.
JOs ollaan todella tarkkoja niin alumiinikannet pitäisi vaihtaa autoista kun ne höyryistä "sulaa" pois.
ja miettikäähän mitä kamaa esim masinooli on .
niin että silleen ,ja muuten tiesin että palautetta tulee heti mutta täähän oliki "SUOMI24" tasoinen mun kirjoitukseni.
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia

matsu
Viestit: 1696
Liittynyt: La Tammikuu 14. 12:56:26 2006

Re: Refuel

Viesti Kirjoittaja matsu » To Huhtikuu 2. 18:00:42 2009

sierra friikki kirjoitti: kaikki cossujen omistajat
käykää ennen leimaa ST1 tankilla
ei pitäisi jäädä päästöistä auto kiinni enään. :green:
Muutkin on siis huomanneet! :D
Minua ei vaan kukaan tunnu uskovan kun tätä olen selittänyt...

Ford is God
Viestit: 4022
Liittynyt: Pe Elokuu 6. 22:05:35 2004

Re: Refuel

Viesti Kirjoittaja Ford is God » To Huhtikuu 2. 19:32:12 2009

Niin kohtahan tämä on sama kuin lyijyttömään siirtyessä aikoinaan, pian myyvät huoltoasemilla suoja-aineita joita pitää laittaa biopolttoaineen sekaan jotta normi bensakoneen pakoventtiilit ei pala. :D :D

tony the tiger
Viestit: 1516
Liittynyt: Ke Toukokuu 18. 23:16:11 2005
Paikkakunta: Kontiolahti

Re: Refuel

Viesti Kirjoittaja tony the tiger » To Huhtikuu 2. 21:39:28 2009

Heti kun joku lyö faktat tarvittavista muutoksista (jos niitä on) pöytään, nostetaan kissa pöydälle ja asiaa aletaan suunnittelemaan. :green:
Toteustus tulee ajankohtaiseksi aikaisintaan vuonna 2015, kun ei tuota etanolia ennen sitä saa täältäpäin huoltoaseman pumpusta kuitenkaan. :roll:
Escort RS Cosworth -93
Mondeo STW -99

SLEI
Viestit: 2740
Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
Paikkakunta: Otalampi

Re: Refuel

Viesti Kirjoittaja SLEI » Pe Huhtikuu 3. 22:50:31 2009

Vaparissa E85:sta/refuelia menee reilusti enemmän jos puristuksia ei ole nostettu ja oteta sitä oktaani-luvun korotusta hyödyksi.
Alkoholi imee itseensä vettä, KAT-autoissa järjestelmä on yleensä aika suljettu eli ei varmaan tuota ongelmia, kun bensahuurutkin johdetaan aktiivihiilipurkista koneeseen.
Alkoholi on "kuivempaa" kuin bensa ja bensapumppu esim. antautunee nopeammin, vanhemmat O-renkaat(nitriili?) ei kestä kovin hyvin lyijytöntä bensaa, kun siinä on kaikenlaisia etteereitä yms. ja alkoholi varmaan jäytää niitä vielä enemmän.
Jos kone kestää lyijyttömän se kestää alkonkin jos seos on oikea.

Cossuun varmaan ST1 Kossu on oikein mainiota lientä, kun seokset on kohillaan.

Viinan poltto kylmässä koneessa ei ole kyllä egologista, putkesta tulee paaaaaljon myrkkyjä joihin katalysaattori ei reagoi.
Viimeksi muokannut SLEI, La Huhtikuu 4. 0:43:38 2009. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi

matsu
Viestit: 1696
Liittynyt: La Tammikuu 14. 12:56:26 2006

Re: Refuel

Viesti Kirjoittaja matsu » Pe Huhtikuu 3. 23:43:24 2009

SLEI kirjoitti: Cossuun varmaan ST1 Kossu on oikein mainiotalientä, kun seokset on kohillaan.

Viinan poltto kylmässä koneessa ei ole kyllä egologista, putkesta tulee paaaaaljon myrkkyjä joihin katalysaattori ei reagoi.
Cossuun kossua? Selvennätkö mistä tässä st:n röpössä nyt on kysymys?

Entäs katittomissa kun ei lämpimänäkään reagoi?

SLEI
Viestit: 2740
Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
Paikkakunta: Otalampi

Re: Refuel

Viesti Kirjoittaja SLEI » La Huhtikuu 4. 1:41:43 2009

E85/refuel on etanolia 85%, 15% bensaa + lisäaineita. 106-oktaanista lientä, joka hyörystyessään jäähdyttää tehokkaasti eli oivaa ilolientä turbo-moottoriin.

Kylmässä syntyy ainakin aldehyde, jotka taisi olla useimmat karsinogeenisiä eli syöpää aiheuttavia, mutta päästömittauksissa ei sellaisia mitata. Viittasin vaan tähän ekologisuus hömpötyksiin, Ruotsissa taitavat joitain valtion maksamia bonuksia jättää pois jo nykyään, kun huomasivat ettei tämä niin ekoa olekkaan. Ruotsin etanolit on laivattu Brasiliasta asti ja siellä taas kaadettu sokeriruokon tieltä sademetsät nurin eli ei ainakaan minun mielestäni kovin ecoo, ekoo tai bioo.

Bosch 1600cm3 suuttimet on alkujaan metanolille tehty sellaisia koneen kylkeen niin varmasti kestää ja ei lopu tuotto ihan heti kesken.

En olisi varmaan pari kuukautta sitten hankkinut käyttikseksi diesel nelaria jos olisin tämän liemen myyntiin tulosta tiennyt, kun kilsojakin mulla tulee vuodessa omalla biilillä about 20tkm.
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi

matsu
Viestit: 1696
Liittynyt: La Tammikuu 14. 12:56:26 2006

Re: Refuel

Viesti Kirjoittaja matsu » La Huhtikuu 4. 2:13:07 2009

SLEI kirjoitti: Ruotsissa taitavat joitain valtion maksamia bonuksia jättää pois jo nykyään, kun huomasivat ettei tämä niin ekoa olekkaan. Ruotsin etanolit on laivattu Brasiliasta asti ja siellä taas kaadettu sokeriruokon tieltä sademetsät nurin eli ei ainakaan minun mielestäni kovin ecoo, ekoo tai bioo.

Mitäs, eikö kaikki ekolla mainostettu olekaan ympäristöäpelastavaa??

Tämä asia on oikeasti niin vaikea pulla nuoltavaksi että jos me asioista tietämättömät jätettäisiin tämä ihan onnensa nojaan. Ne ketkä voisi vaikuttaa eivät ole niissä viroissa ketkä voisi vaikuttaa, ne ketkä ovat, niihin vaikuttavat ihan toisenlaiset vaikuttimet kun ympäristöystävällisyys. Eli yksi sademetsä ei kiinnosta ketään, kai sillä jokusen dollarin hyötyy. Jos se nyt on joku 50 vuoden päästä elävän eliön elinehto, vittuuko kiinnostaa!

SLEI
Viestit: 2740
Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
Paikkakunta: Otalampi

Re: Refuel

Viesti Kirjoittaja SLEI » Ke Kesäkuu 10. 13:18:08 2009

Nostetaan vanhaa aihetta, onko joku vanhaan Fordiinsa lykännyt tätä tai peräti antanut kossua Cossulle?
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi

henu
Viestit: 6809
Liittynyt: Pe Kesäkuu 18. 9:45:26 2004
Paikkakunta: kuopio

Re: Refuel

Viesti Kirjoittaja henu » Ma Marraskuu 30. 13:21:44 2009


Hesus
Viestit: 7350
Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
Paikkakunta: Siuntio

Re: Refuel

Viesti Kirjoittaja Hesus » Ma Marraskuu 30. 13:57:42 2009

Just meinasin laittaa saman linkin. Täähän muuttuu aika mielenkiintoiseks kaikin puolin. Ei välttämättä tykkää toi vanha escortin paska tai mopo tommosesta litkusta. :roll:
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler

Ville K
Viestit: 9082
Liittynyt: Su Lokakuu 27. 14:10:36 2002
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Refuel

Viesti Kirjoittaja Ville K » Ma Marraskuu 30. 19:30:41 2009

Juu, ompa taas näppärää, kulutus kasvaa kun osa bensasta korvataan etanolilla, eli valtio saa sitäkin kautta verotuloja lisää, niistä varmaan taas suuri osa käytetään suoraan tiestön parantamiseen tai muuten autoilun sujuvuuteen.. Ja kun kuluts kasvaa, siitä saadaan taas hyvä syy hillitä yksityisautoilua kun menee niin ja niin paljon enemmän polttoainetta kuin ennen. Voi Jeesus tätä maata, mihin ihmeeseen sitä oikein pitäis muuttaa, ei tää enää oikein tunnu kotoisalta. :(
Pedal tu tö metal!

jeddah
CRSC Jäsen 2021
Viestit: 2561
Liittynyt: Ti Helmikuu 22. 21:47:47 2005
Paikkakunta: Kärkölä
Viesti:

Re: Refuel

Viesti Kirjoittaja jeddah » Ma Marraskuu 30. 20:06:58 2009

Ville K kirjoitti:Juu, ompa taas näppärää, kulutus kasvaa kun osa bensasta korvataan etanolilla, eli valtio saa sitäkin kautta verotuloja lisää, niistä varmaan taas suuri osa käytetään suoraan tiestön parantamiseen tai muuten autoilun sujuvuuteen.. Ja kun kuluts kasvaa, siitä saadaan taas hyvä syy hillitä yksityisautoilua kun menee niin ja niin paljon enemmän polttoainetta kuin ennen. Voi Jeesus tätä maata, mihin ihmeeseen sitä oikein pitäis muuttaa, ei tää enää oikein tunnu kotoisalta. :(
I feel you...
Linkitänkö tähän taas sen käppyrän liikenteen menoista ja tuloista :(

stereo
Viestit: 74
Liittynyt: Pe Heinäkuu 4. 11:12:47 2003
Paikkakunta: Vaasa

Re: Refuel

Viesti Kirjoittaja stereo » Ti Joulukuu 1. 8:16:35 2009

Suomen auto- ja öljyalan järjestöt kertovat yhteisessä tiedotteessaan, että kaikki automerkit ja -mallit käydään lähikuukausina läpi. Maahantuojat ja alan järjestöt selvittävät yhdessä, mihin malleihin E10 sopii ja mihin ei.
Puputti vakuuttaa, että jokainen suomalainen autonomistaja saa ennen vuodenvaihdetta 2010 tietoonsa, mitä omaan autoon voi tankata ja mitä ei.
Eeeehhehee, nää väitökset tulee muuten kusemaan ja pahasti, eivät oo vissiin miettineet että tuossa on hieman hommaa...Voi olla melkonen vaiva selvittää kaikkien 15 vuotta vanhojen Nissanien tiivisteiden/bensalinjojen materiaali, puhumattakaan jostain vähän erikoisemmista välineistä.
EXät: Esco RS2000 -92, Volvo V40 T4 -98, Focus 1.8 TDCI -03, Escort 1.4 Special S -96
Nykyiset: Focus 1.8 TDCI Titanium -08

razorass
CRSC jäsen 2014
Viestit: 1018
Liittynyt: Ti Heinäkuu 15. 22:30:32 2003
Paikkakunta: Masku

Re: Refuel

Viesti Kirjoittaja razorass » Ti Joulukuu 1. 9:43:39 2009

Taitaapi täällä meilläpäin parikin äijää odotella silmät kiiluen koska mainostettu refueli ilmestyy lähimmälle ST1:lle.. :burn


Ja en ole kuullut että yhdessäkään tärpätille säädetyssä autossa olisi ollut mitään ongelmia tullut polttoaineen vaihdosta, kulutus nyt ei kiinnosta ketään kun hyödyt on tiedossa. Mihinkään vakiovehkeeseen sitä on tietty turha tankata lisätehon toivossa, jos on asianmukaiset vehkeet niin son toinen juttu.
Jaguar Xj6 series 1 swb V8
Daimler Double Six 6.0 V12
Jaguar Xj6 Sovereign 4.0
Jeep Grand Cherokee Limited 5.2 v8
Porsche 356 speedster replica
Ford sierra rs cosworth replica v8
Focus..

Yrkesman
Viestit: 1181
Liittynyt: Ke Huhtikuu 3. 17:43:25 2002
Paikkakunta: Turku

Re: Refuel

Viesti Kirjoittaja Yrkesman » Ti Joulukuu 1. 17:27:14 2009

razorass kirjoitti:Taitaapi täällä meilläpäin parikin äijää odotella silmät kiiluen koska mainostettu refueli ilmestyy lähimmälle ST1:lle.. :burn
Joo sais tulla tännekkin tota litkua myyntiin.

esko
Viestit: 4653
Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 10:11:10 2001
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Refuel

Viesti Kirjoittaja esko » Su Joulukuu 13. 12:18:10 2009

Ville K kirjoitti:Juu, ompa taas näppärää, kulutus kasvaa kun osa bensasta korvataan etanolilla, eli valtio saa sitäkin kautta verotuloja lisää, niistä varmaan taas suuri osa käytetään suoraan tiestön parantamiseen tai muuten autoilun sujuvuuteen.. Ja kun kuluts kasvaa, siitä saadaan taas hyvä syy hillitä yksityisautoilua kun menee niin ja niin paljon enemmän polttoainetta kuin ennen. Voi Jeesus tätä maata, mihin ihmeeseen sitä oikein pitäis muuttaa, ei tää enää oikein tunnu kotoisalta. :(
Ei tunnu minustakaan. Täällä menee turhan paljon aikaa jonkun vanhasen lautakasojen ihmettelemiseen. Ja heti kun se on saatu selväksi, niin sitten ihmetellään montako lautasta EU kokouksissa pitäis kattaa suomalaisille. Juuri näin, näihin asioihin pitää keskittyä :evil:

On se ihme juttu. Valtiovalta hoputtaa siirtymään uusiintuviin polttoaineisiin. Mutta minkäs teet kun ei ole ensinnäkään niitä autoja saatavana järkihintaa. Jos oli auto niin ei ole asemia, missä tankata. Suomessa on kaikki 6 refuel ST1 asemaa (kaikki kehä3:sen sisäpuolella). Ruotsissa OK:lla yksin on 30 asemaa. Mikä mahtaa olla luku kun kaikki lasketaan. Varmaan 126.

Suomi = Pieni maa pienet teot. Joku joi kuulemma kahveeta linnanjuhlissa ja sillä oli lusikka kupissa. Siitäkin nousi mekkala. Aika paha !!
#5
Transit 280 ajoautona
Cortina 1500 -65
Yamaha 1200 FJ -94

tumppe
CRSC jäsen 2015
Viestit: 6264
Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: Refuel

Viesti Kirjoittaja tumppe » To Joulukuu 17. 12:00:18 2009

Hesus kirjoitti:
Just meinasin laittaa saman linkin. Täähän muuttuu aika mielenkiintoiseks kaikin puolin. Ei välttämättä tykkää toi vanha escortin paska tai mopo tommosesta litkusta. :roll:
Niin ja mitä helvettiä: Etanoli on ilman veroja parikymmentä prosenttia kalliimpi tuote kuin bensiini. :-#
Sit Suomessa aletaan ihan 100% varmasti rahastaan tällä, eli mitä saadaan kun siirrytään pari vuotta eteenpäin ja etanolin veroprosentti nousee samaan kun bensan ja auton kulutuskin on noussut jo, no tottakai me maksetaan kiltisti taas kaikesta paskasta mitä tankkiin vaan tarjotaan.

Näin päättäjät ovat taas keksineet kuinka pääsevät kusettamaan rahat ihmisiltä "luonnon suojelu" tekosyynä ja mitä vaihtoehtoja meillä on muka?

- Kuluttajien ei kannata olla huolissaan. Myös vanhempaan kalustoon saa tulevaisuudessa sopivaa polttoainetta.
- Mutta kaikilta yksittäisiltä asemilta ei jatkossa saa kaikkia laatuja. Se on logistisesti ja taloudellisesti mahdotonta.


Tuokin taitaa oikeesti tarkottaa sitä että kyllä saat jonkunlaista bensaa jostain johonki hintaan, jostain hevonvitunkuuseesta, kun tas taajama-alueilla tarjoillaan jotain vitun hybridi/mopoauto paskaa...
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)

Aksu
Viestit: 4147
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
Paikkakunta: Turuus
Viesti:

Re: Refuel

Viesti Kirjoittaja Aksu » To Joulukuu 9. 23:56:31 2010

Testattu ohc-turbossa (dat-kaasari) kyseistä lientä päästöjen suhteen.
HC tippui 1600->1100 ilman mitään muita muutoksia.
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer

SLEI
Viestit: 2740
Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
Paikkakunta: Otalampi

Re: Refuel

Viesti Kirjoittaja SLEI » Pe Joulukuu 10. 1:21:41 2010

Aksu kirjoitti:Testattu ohc-turbossa (dat-kaasari) kyseistä lientä päästöjen suhteen.
HC tippui 1600->1100 ilman mitään muita muutoksia.
Pistettiinkö isonpaa suutinta tai säätöjä vai ihan vanhoilla säädöillä, pelkkää Refuelia vai lisäksi vielä bensaa?
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi

Aksu
Viestit: 4147
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
Paikkakunta: Turuus
Viesti:

Re: Refuel

Viesti Kirjoittaja Aksu » Pe Joulukuu 10. 10:32:00 2010

SLEI kirjoitti:
Aksu kirjoitti:Testattu ohc-turbossa (dat-kaasari) kyseistä lientä päästöjen suhteen.
HC tippui 1600->1100 ilman mitään muita muutoksia.
Pistettiinkö isonpaa suutinta tai säätöjä vai ihan vanhoilla säädöillä, pelkkää Refuelia vai lisäksi vielä bensaa?
Ihan samoilla säädöillä muuten(oli hieman rikkaalla aikaisemmin ja nyt sekin tippui co2.4),pelkkää leimaa varten koitettiin aineella saada tippumaan päästöjä.
Olisko ollut joku 7l bensaa ja 20l refuelia.
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer

pontsei
Viestit: 270
Liittynyt: Ke Heinäkuu 18. 16:59:36 2007

Re: Refuel

Viesti Kirjoittaja pontsei » Pe Joulukuu 17. 18:44:40 2010

itse ainaki escorttiin meinasin laittaa bensa metanoliseosta tankkii, tein polttoaine linjat vaan alkoholinkestävästä putkesta. koneessa 10.5 pintaan puristukset ja turbotettu. joku 20-30% bensaa ja loppu metanoolia...saapi nähdä mitä tapahtuu.
sierra cosworth 2wd, 480hv, haltec ja "re85".
Mb "st" 560hv/800nm...

jouni
Viestit: 1904
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 16:41:33 2001
Paikkakunta: Kuopio

Re: Refuel

Viesti Kirjoittaja jouni » Pe Joulukuu 17. 19:09:52 2010

Aksu kirjoitti:
SLEI kirjoitti:
Aksu kirjoitti:Testattu ohc-turbossa (dat-kaasari) kyseistä lientä päästöjen suhteen.
HC tippui 1600->1100 ilman mitään muita muutoksia.
Pistettiinkö isonpaa suutinta tai säätöjä vai ihan vanhoilla säädöillä, pelkkää Refuelia vai lisäksi vielä bensaa?
Ihan samoilla säädöillä muuten(oli hieman rikkaalla aikaisemmin ja nyt sekin tippui co2.4),pelkkää leimaa varten koitettiin aineella saada tippumaan päästöjä.
Olisko ollut joku 7l bensaa ja 20l refuelia.
Öööö...eikös tuo ole periaatteessa sama, kuin vanha reilusti-masinolia-tankkiin -kikka, kun ei muuten saa päästöistä läpi...? :?:
/// BMW 320DA Sport Xdrive -15 ///

Aksu
Viestit: 4147
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
Paikkakunta: Turuus
Viesti:

Re: Refuel

Viesti Kirjoittaja Aksu » Pe Joulukuu 17. 19:12:19 2010

jouni kirjoitti:Öööö...eikös tuo ole periaatteessa sama, kuin vanha reilusti-masinolia-tankkiin -kikka, kun ei muuten saa päästöistä läpi...? :?:
Se juurikin
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer

Timppa
Viestit: 690
Liittynyt: La Tammikuu 8. 0:14:14 2005
Paikkakunta: vantaa

Re: Refuel

Viesti Kirjoittaja Timppa » Su Joulukuu 19. 0:19:39 2010

Kaiketi jollain flexifuel autolla vai mikäseoli, vois ajella tolla ärreellä...
Timppa 24V

RStuning
CRSC jäsen 2016
Viestit: 3820
Liittynyt: Su Joulukuu 14. 16:10:41 2003
Paikkakunta: Kaukasus

Re: Refuel

Viesti Kirjoittaja RStuning » Su Joulukuu 19. 11:15:19 2010

Timppa kirjoitti:Kaiketi jollain flexifuel autolla vai mikäseoli, vois ajella tolla ärreellä...
juurikin näin.. Kävin koeajamassa taannoin uutta s40 flexifuelia ni käytiin tankkaan se ni sillo se makso petikossa 0,85senttiä litra.. nyt entiedä mut jotenki muistikuva et on kivunnut yli euron tuo hinta.


Edit:

suoralainaus foordin sivulta..

Fordin Flexifuel-autot kulkevat bensiinin lisäksi etanolilla. Moottori toimii siis tavallisen 95E-bensiinin lisäksi myös E85-etanolipolttoaineella tai näiden sekoituksella.

Moottorinohjausjärjestelmän anturit tunnistavat automaattisesti käytetyn polttoaineen ja säätävät polttoaineen syötön ja moottorin säädöt optimaalisesti.

Flexifuel-autot ovat tavallisia bensiiniautoja, mutta ajettaessa jätteistä valmistetulla etanolilla, säästetään paljon fossiilisia korvaamattomia polttoaineita ja pienennetään oleellisesti kasvihuone-kaasujen päästöjä, jopa 80%. Flexifuel-autoa voidaan tankata bensiinillä ja etanolilla, miten milloinkin on saatavilla. Tulevaisuudessa voi bensiinin hinta myös nousta merkittävästi tai siitä voi tulla jopa pulaa. Tällöin Flexifuelin käyttäjällä on mahdollisuus valita ajaako bensiinillä vai etanolilla.
* Tuut lappiin niin saan sun levikset repeemään *

* Takaveto? Onko se joku ruotsalainen piirileikki? *

* Rstuning@suomi24.fi *

Ford Focus Mk2 ST 20v Turbo Not for sale through PayPal!

Euro Truck Simulator 2 Kukapa meistä ei olisi lapsena halunnut olla rekkakuski?

Yrkesman
Viestit: 1181
Liittynyt: Ke Huhtikuu 3. 17:43:25 2002
Paikkakunta: Turku

Re: Refuel

Viesti Kirjoittaja Yrkesman » Su Joulukuu 19. 13:46:18 2010

Pitäsköhän tehdä Escortistakin Flexfuel-auto :) Zeitronixilta sais etanoli-mittarin (kuten varmaan monelta muultakin). Tommosen kytkis vaan ekuun kiinni ja tekis kartat sen mukaan onko e85 tai normi bensa.

puliukk0
Viestit: 3928
Liittynyt: Ti Toukokuu 16. 22:01:59 2006
Paikkakunta: Helsinki

Re: Refuel

Viesti Kirjoittaja puliukk0 » Su Joulukuu 19. 16:15:09 2010

Mites ton etanolin kanssa lie käy, tuossahan uhkailtiin että 95e10 bensan hintakin VOI nousta korkeammaksi kun 98.
Juuri sen takia kun etanolin hinta on nousussa tai näin ymmärsin...
-Talvilintta e30
-S13 200sx SR20DET

Timppa
Viestit: 690
Liittynyt: La Tammikuu 8. 0:14:14 2005
Paikkakunta: vantaa

Re: Refuel

Viesti Kirjoittaja Timppa » Pe Joulukuu 31. 1:45:35 2010

Autan omalta osalta maapalloa ja ihmiskuntaa fossiilisten päästöjen kuriin saamiseksi minkä vain ikinä voin...
Vakio vehkeillä siirryttiin sitten BIO(BOA) polttoaine aikaan,
sekä minä että vanha rouva...
bio pils + E85 --->
http://www.taunusfinland.com/galleria/d ... fullsize=1

Helppoa ja halpaa se ei ollut mutta nyt on hyvä mieli uuden vuoden kunniaksi.
Timppa 24V

pontsei
Viestit: 270
Liittynyt: Ke Heinäkuu 18. 16:59:36 2007

Re: Refuel

Viesti Kirjoittaja pontsei » Ti Tammikuu 4. 10:42:30 2011

nyt on koitettu metanolia escortissa,(2l turbo) käy ihan ärhäkän oloisesti, mut käyntiin saanti on vähä hankalaa kylmällä, potkii takasin aikalailla... 10:ssä L oli 2l bensaa, loppu puhdasta metanolia. noin 30% oli rikastettava seosta että kävi edes kunnolla tyhjäkäyntiä. Vaikka käyttää moottorin kuumaksi ni imusarja pysyy kyllä huomattavasti kylmempänä kuin bensalla, vielä kun saan kardaanin niin pääsee kokeilemaan löytyykö tuolla seoksella vetoja miten :burn
sierra cosworth 2wd, 480hv, haltec ja "re85".
Mb "st" 560hv/800nm...

Yrkesman
Viestit: 1181
Liittynyt: Ke Huhtikuu 3. 17:43:25 2002
Paikkakunta: Turku

Re: Refuel

Viesti Kirjoittaja Yrkesman » Ti Tammikuu 4. 10:49:36 2011

pontsei kirjoitti:nyt on koitettu metanolia escortissa,(2l turbo) käy ihan ärhäkän oloisesti, mut käyntiin saanti on vähä hankalaa kylmällä, potkii takasin aikalailla... 10:ssä L oli 2l bensaa, loppu puhdasta metanolia. noin 30% oli rikastettava seosta että kävi edes kunnolla tyhjäkäyntiä. Vaikka käyttää moottorin kuumaksi ni imusarja pysyy kyllä huomattavasti kylmempänä kuin bensalla, vielä kun saan kardaanin niin pääsee kokeilemaan löytyykö tuolla seoksella vetoja miten :burn
Metanolia vai etanolia?

pontsei
Viestit: 270
Liittynyt: Ke Heinäkuu 18. 16:59:36 2007

Re: Refuel

Viesti Kirjoittaja pontsei » Ti Tammikuu 4. 11:48:27 2011

metanolia oli mulla. eikös melkein sama asia?
sierra cosworth 2wd, 480hv, haltec ja "re85".
Mb "st" 560hv/800nm...

Vastaa Viestiin