ERST tulpista / outo käynti, nykiminen

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

puliukk0
Viestit: 3928
Liittynyt: Ti Toukokuu 16. 22:01:59 2006
Paikkakunta: Helsinki

ERST tulpista / outo käynti, nykiminen

Viesti Kirjoittaja puliukk0 » Pe Tammikuu 30. 17:04:18 2009

Joo o. Vaihdon tossa tulpat ja tulpanjohdot, ennen sitä toimi niinku pitikin. Nyt vähän tyhjäkäynillä prötää.

Vanha tulppa oli 1.1mm kärkivälillä, uus on 0.8mm. Muuten pitäis olla täysin sama.

Eli mimmosii tulppia/kärkivälejä käyttäny noissa?

EDIT: Korjausoppaassa lukeepi 1.0mm... Kokeillaan sitä huomenna ;)

EDIT 2: Eipä auttanu mitään, pistin vielä 0.75mm ja paukkuu putkessa... Täys kaasulla toimii ku unelma, mutta vähän yli puol kaasulla 0.25-0.4bar nykii kovasti. Välillä saattaa paukkua putkessa.

Tyhjäkäynnillä kun kaasua painaa ja päästää niin pam kuuluu putkesta.
-Talvilintta e30
-S13 200sx SR20DET

puliukk0
Viestit: 3928
Liittynyt: Ti Toukokuu 16. 22:01:59 2006
Paikkakunta: Helsinki

Re: ERST tulpista / outo käynti, nykiminen

Viesti Kirjoittaja puliukk0 » La Tammikuu 31. 20:13:31 2009

Helvetti, huomasin just et siel on vakio Escortin tulpat BCPR6ES-11 ja tilalle vaihdoin alkup. Turbon vastaavat BCR8ES...

Onneks ei oo tainnu tehdä tuhoa vielä... Sentään kaks numeroo vakio turbon tulppia kuumemmat.

Sytkä ilmeisesti myöhäsellä, siks prötää ahdoilla...?

Sori, ois pitäny heti huomata tommonen... (Turhia viestei tuli vaan) :oops: :oops:
-Talvilintta e30
-S13 200sx SR20DET

puliukk0
Viestit: 3928
Liittynyt: Ti Toukokuu 16. 22:01:59 2006
Paikkakunta: Helsinki

Re: ERST tulpista / outo käynti, nykiminen

Viesti Kirjoittaja puliukk0 » Su Helmikuu 1. 18:59:04 2009

Note to myself:

Ei auttanu sytkän säätö, irrottelin siitä bensavehkeestä (missä ilmanputsari jne) johtoja, ajelin vähän aikaa ilman niitä ja pistin takas. Alko toimimaan. Rasvasin niitä vähän.
-Talvilintta e30
-S13 200sx SR20DET

puliukk0
Viestit: 3928
Liittynyt: Ti Toukokuu 16. 22:01:59 2006
Paikkakunta: Helsinki

Re: ERST tulpista / outo käynti, nykiminen

Viesti Kirjoittaja puliukk0 » Ti Helmikuu 3. 16:54:49 2009

Eipä toiminu kauaa. Kunnolla kun kokeili niin tainnu toimiakkaan ollenkaan. No rasvailin liitoksii jne, kunnes valkosen (iso liitin, samankokonen ja näkönen ku flektinanturin) irrotin ja ajoin ilman sitä.

Mikäs se anturi on? Voiko se ees vaikuttaa?
-Talvilintta e30
-S13 200sx SR20DET

henu
Viestit: 6809
Liittynyt: Pe Kesäkuu 18. 9:45:26 2004
Paikkakunta: kuopio

Re: ERST tulpista / outo käynti, nykiminen

Viesti Kirjoittaja henu » Ti Helmikuu 3. 17:00:40 2009

Entäs jos meet voortille ja ostat ne alkuperäset tulpat.

puliukk0
Viestit: 3928
Liittynyt: Ti Toukokuu 16. 22:01:59 2006
Paikkakunta: Helsinki

Re: ERST tulpista / outo käynti, nykiminen

Viesti Kirjoittaja puliukk0 » Ti Helmikuu 3. 17:19:06 2009

henu kirjoitti:Entäs jos meet voortille ja ostat ne alkuperäset tulpat.
Kuulemma motorcraftit on surkeet... Voishan sitä jos ne oikeesti toimii?
-Talvilintta e30
-S13 200sx SR20DET

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re: ERST tulpista / outo käynti, nykiminen

Viesti Kirjoittaja JesseT » Ti Helmikuu 3. 17:37:58 2009

puliukk0 kirjoitti:
henu kirjoitti:Entäs jos meet voortille ja ostat ne alkuperäset tulpat.
Kuulemma motorcraftit on surkeet... Voishan sitä jos ne oikeesti toimii?
Ei ole ollut mitään ongelmia Motorcraftin tulppien kanssa. Kokeile vaikka ensin 901C tulpilla. Ja noi on sitten halpaa kuin saippua. 071C / 701C on sitten toinen vaihtoehto jos tykkää ajella isommilla ahdoilla.
Escort mk3 + 2x Focus mk1

puliukk0
Viestit: 3928
Liittynyt: Ti Toukokuu 16. 22:01:59 2006
Paikkakunta: Helsinki

Re: ERST tulpista / outo käynti, nykiminen

Viesti Kirjoittaja puliukk0 » Ti Helmikuu 3. 20:04:30 2009

JesseT kirjoitti:
puliukk0 kirjoitti:
henu kirjoitti:Entäs jos meet voortille ja ostat ne alkuperäset tulpat.
Kuulemma motorcraftit on surkeet... Voishan sitä jos ne oikeesti toimii?
Ei ole ollut mitään ongelmia Motorcraftin tulppien kanssa. Kokeile vaikka ensin 901C tulpilla. Ja noi on sitten halpaa kuin saippua. 071C / 701C on sitten toinen vaihtoehto jos tykkää ajella isommilla ahdoilla.
Kävin tilaamassa jotku mitkä pitäis olla tohon tehty, AG jotain ne oli... muistaakseni 91C tai vastaavaa.

Putsailin liitoksii, pistin takas alipaineletkun bensansäätimeen, nyt tuntuis toimivan iha eri taval. Kattoo mitä se huomenna sanoo.

Vähä ihmetyttää ku mun se lisäsuutin ei toimi, otin koko johdon irti suuttimesta silti lähtee käyntii ku palmun alta. Menee 5-10s nii alkaa käymään ku sais liikaa kakkua (tai sit vähän) mutta näin on joku 15s kunnes loppuu ja auto toimii ihan hyvin. (Ainakin uskaltaa lähtee ajelemaan hissuksiin.) Luulis ettei lähtis ollenkaan tai ois vähän huonompaa vielä se käynti...

En tiedä... :oops: :roll:
-Talvilintta e30
-S13 200sx SR20DET

henu
Viestit: 6809
Liittynyt: Pe Kesäkuu 18. 9:45:26 2004
Paikkakunta: kuopio

Re: ERST tulpista / outo käynti, nykiminen

Viesti Kirjoittaja henu » Ti Helmikuu 3. 20:20:15 2009

Itse laittasin ne tulpat mitkä siihen on alunperin tarkotettu, tota sun koslaa ei kumminkaan oo varsinaiseti viritetty.
Noita tähänmalliin vastaavia tulppia nyt on jokamerkillä mut ei nopeesti tuu mieleen et mikään olis toiminu paremmin ku alkuperänen...

Ja toi motocraftin surkeus juttu, onko ne taas yhtä surkeita ku esim cossuissa ? jossa ne tuntuu toimivan ihan hyvin "isojenpoikienkin koneissa".

Lyhyesti tarkotan sitä et jos ne ei toimi ni sulla on tod näkösesti jossain muualla vikaa, niikun tuntuu kyllä olevankin.

puliukk0
Viestit: 3928
Liittynyt: Ti Toukokuu 16. 22:01:59 2006
Paikkakunta: Helsinki

Re: ERST tulpista / outo käynti, nykiminen

Viesti Kirjoittaja puliukk0 » Ti Helmikuu 3. 20:29:26 2009

henu kirjoitti:Itse laittasin ne tulpat mitkä siihen on alunperin tarkotettu, tota sun koslaa ei kumminkaan oo varsinaiseti viritetty.
Noita tähänmalliin vastaavia tulppia nyt on jokamerkillä mut ei nopeesti tuu mieleen et mikään olis toiminu paremmin ku alkuperänen...

Ja toi motocraftin surkeus juttu, onko ne taas yhtä surkeita ku esim cossuissa ? jossa ne tuntuu toimivan ihan hyvin "isojenpoikienkin koneissa".

Lyhyesti tarkotan sitä et jos ne ei toimi ni sulla on tod näkösesti jossain muualla vikaa, niikun tuntuu kyllä olevankin.
Tarkotin vaan, että joku mutupää joskus sanonu, että heitä ne motorcraftit menee. Näköjään oli todellakin mutua. Toimihan ne Fiestassakin. :lol:

Jos tietäis vaan missä se vika on, tai lähtis ees kokeilee... Jotenkin toi KE-Jet sisältää noit sähköjuttuiki sen verran (verrattuna K-Jet), että duunissakaan kukaa tajuu. Tietäis ne perus viat mitä lähtis ettii. Sais silleen kuntoon, niin vois viedä sen säädettäväks...
-Talvilintta e30
-S13 200sx SR20DET

Planet
Viestit: 1492
Liittynyt: Ti Helmikuu 26. 23:08:03 2002
Paikkakunta: Lohja

Re: ERST tulpista / outo käynti, nykiminen

Viesti Kirjoittaja Planet » Ti Helmikuu 3. 21:28:34 2009

JesseT kirjoitti:
puliukk0 kirjoitti:
henu kirjoitti:Entäs jos meet voortille ja ostat ne alkuperäset tulpat.
Kuulemma motorcraftit on surkeet... Voishan sitä jos ne oikeesti toimii?
Ei ole ollut mitään ongelmia Motorcraftin tulppien kanssa. Kokeile vaikka ensin 901C tulpilla. Ja noi on sitten halpaa kuin saippua. 071C / 701C on sitten toinen vaihtoehto jos tykkää ajella isommilla ahdoilla.
Perus motorcraftit toimineet moitteitta mullakin.
Jäsen #387
Ford Sierra Cosworth 2wd
Mondeo mk4,5 wagon

puliukk0
Viestit: 3928
Liittynyt: Ti Toukokuu 16. 22:01:59 2006
Paikkakunta: Helsinki

Re: ERST tulpista / outo käynti, nykiminen

Viesti Kirjoittaja puliukk0 » Ti Helmikuu 3. 21:31:07 2009

Planet kirjoitti:Perus motorcraftit toimineet moitteitta mullakin.
Ok. Hyvä hyvä. 5.10e kappale tais olla muuten. Eli aika hyvän hintaset O:)
-Talvilintta e30
-S13 200sx SR20DET

puliukk0
Viestit: 3928
Liittynyt: Ti Toukokuu 16. 22:01:59 2006
Paikkakunta: Helsinki

Re: ERST tulpista / outo käynti, nykiminen

Viesti Kirjoittaja puliukk0 » Ke Helmikuu 4. 19:36:35 2009

:cha Se valkonen anturi on lämpötilan(jäähd. nesteen) anturi, 22euroa motonet. Sillä rahalla tais saada toimivan auton, mitä nyt dumppi jääty matkalla :green:
-Talvilintta e30
-S13 200sx SR20DET

puliukk0
Viestit: 3928
Liittynyt: Ti Toukokuu 16. 22:01:59 2006
Paikkakunta: Helsinki

Re: ERST tulpista / outo käynti, nykiminen

Viesti Kirjoittaja puliukk0 » Su Helmikuu 8. 17:36:04 2009

Lisätään nyt tähän vielä, Motorcraftit ja uudet Boschin suuttimet. Tais ratkasta asian. Nöyrästi vetää alhaalta, ahtoja ottaa parista tonnista jo nätisti.

Juu ja 1 suutin oli kuiva eikä vuotanu pahasti, 3 olikin mitä oli. (Ulkoisesti kateltuna) :lol:

Huomenissa pääsee testailee kunnolla :twisted:
-Talvilintta e30
-S13 200sx SR20DET

puliukk0
Viestit: 3928
Liittynyt: Ti Toukokuu 16. 22:01:59 2006
Paikkakunta: Helsinki

Re: ERST tulpista / outo käynti, nykiminen

Viesti Kirjoittaja puliukk0 » To Helmikuu 12. 23:36:10 2009

Huoh. Muuten toimii suht hyvin mutta käy 3/4 kaasulla tosi laihalla. (= nykii) Huomaa kun ajaa ja pistää kylmäkäynnistyssuuttimesta vähän bensaa nii lähtee ku ohjus ja nykiminen loppuu. Täys kaasu asennossa suuttimesta lisä ruikkiminen ei vaikuta.

Olis kiva saada toi vika pois nii pääsis penkkiin säätää... :roll:
-Talvilintta e30
-S13 200sx SR20DET

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re: ERST tulpista / outo käynti, nykiminen

Viesti Kirjoittaja JesseT » Pe Helmikuu 13. 8:00:44 2009

Lisää bensaa sitten vaan sieltä hankalammasta ruuvista (ei tyhjäkäyntiseossäädöstä). Toki seosmittari voisi olla vähän kätevämpi tapa mitata seoksia kuin kylmäkäynnistysuutin.
Escort mk3 + 2x Focus mk1

puliukk0
Viestit: 3928
Liittynyt: Ti Toukokuu 16. 22:01:59 2006
Paikkakunta: Helsinki

Re: ERST tulpista / outo käynti, nykiminen

Viesti Kirjoittaja puliukk0 » Pe Helmikuu 13. 17:48:59 2009

JesseT kirjoitti:Lisää bensaa sitten vaan sieltä hankalammasta ruuvista (ei tyhjäkäyntiseossäädöstä). Toki seosmittari voisi olla vähän kätevämpi tapa mitata seoksia kuin kylmäkäynnistysuutin.
Niin se olis, jos ens palkasta jäis sen verran rahaa et sais laajakaistan hommattua. On ollu vähän muita kuluja... :roll:

Yks bemu tietäjä kerto et noissa k(e)- jeteissä on menny järjestelmäpaineensäätimiä. Ilmeisesti se mihin voi pistää alipaineletkun kiinni? Onko mahdollista?

Voisin luulla että vika on siinä, koska kun irrottaa alipaineletkun siitä ja tukkii sen = käy huonosti tyhjää mut menee vähän paremmin.
Ja kun letkun pistää kiinni niin käy tosi tasasesti tyhjäkäyntiä.

Yks vois olla kanssa että letkun kun heittää pois niin käy tyhjäkäyntiä tosi rikkaalla, ainakin hajusta ja röpötyksestä päätellen.

Eli yritän saada jostain pitkän 3mm kuusiokolon ja säätää tyhjäkäyntiseosta vähän laihemmalle, kirjojen mukaan liian rikas tai laiha tyhjäkäyntiseos vaikuttaa nykimisenä jne ylemmillä kierroksilla/ahdoilla.

Ääh, en mä tiiä. Luulis vaan että joku osa tuolla hajalla, ei noi tehtaan säädöt voi yhtäkkii mennä ihan päin sitä? :-s Sais kuntoon vaa nii pääsis sinne penkkiin. :evil:
-Talvilintta e30
-S13 200sx SR20DET

Mikitic
Viestit: 2571
Liittynyt: To Lokakuu 20. 21:56:17 2005
Paikkakunta: Jämsänkoski
Viesti:

Re: ERST tulpista / outo käynti, nykiminen

Viesti Kirjoittaja Mikitic » Pe Helmikuu 13. 19:58:43 2009

Mega tai joku muu säädettävä moottorinohjaus niin pääset noista typeristä ongelmista.

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re: ERST tulpista / outo käynti, nykiminen

Viesti Kirjoittaja JesseT » Pe Helmikuu 13. 21:01:03 2009

puliukk0 kirjoitti: Yks bemu tietäjä kerto et noissa k(e)- jeteissä on menny järjestelmäpaineensäätimiä. Ilmeisesti se mihin voi pistää alipaineletkun kiinni? Onko mahdollista?
Kai nyt mikä vaan voi mennä rikki. Mittaa paine niin tiedät tai kokeile ehjällä. Imusarjapaineletkuahan siihen ei kuulu laittaa, mutta voi toki. Sillä saa ahdoilla lisää järjestelmäpainetta, mutta se sotkee kyllä sitten myös ohjauspaineet jotka määrittää ilmamäärämittarin laitasen vastavoiman. Lopputuloksena voi olla systeemi jota ei niillä parilla säätöruuvilla enää ikinä saa kohdilleen
Paras paikka katsoa ohjearvot jne on muuten S1:sen korjaamokäsikirja. Löytyy netistä jos sulla ei ole omaa pdf kopioita.
Escort mk3 + 2x Focus mk1

puliukk0
Viestit: 3928
Liittynyt: Ti Toukokuu 16. 22:01:59 2006
Paikkakunta: Helsinki

Re: ERST tulpista / outo käynti, nykiminen

Viesti Kirjoittaja puliukk0 » Su Helmikuu 15. 19:04:03 2009

Mikitic kirjoitti:Mega tai joku muu säädettävä moottorinohjaus niin pääset noista typeristä ongelmista.
Joo, varmaan muuten pistäisinkin jos ei olis käyttiksenä. (En mä ikinä opi että "projekti" ja käyttis erikseen :roll: :green: )
JesseT kirjoitti:
puliukk0 kirjoitti: Yks bemu tietäjä kerto et noissa k(e)- jeteissä on menny järjestelmäpaineensäätimiä. Ilmeisesti se mihin voi pistää alipaineletkun kiinni? Onko mahdollista?
Kai nyt mikä vaan voi mennä rikki. Mittaa paine niin tiedät tai kokeile ehjällä. Imusarjapaineletkuahan siihen ei kuulu laittaa, mutta voi toki. Sillä saa ahdoilla lisää järjestelmäpainetta, mutta se sotkee kyllä sitten myös ohjauspaineet jotka määrittää ilmamäärämittarin laitasen vastavoiman. Lopputuloksena voi olla systeemi jota ei niillä parilla säätöruuvilla enää ikinä saa kohdilleen
Paras paikka katsoa ohjearvot jne on muuten S1:sen korjaamokäsikirja. Löytyy netistä jos sulla ei ole omaa pdf kopioita.
Ok, ei väliä kumpaan niistä ulostuloista pistää mittarin kiinni? (Tai varmaan siellä oppaassa ne on) Täytyypi ettii duunista jostain mittari, tuskin tuolla nyrkkipajalla oo ees semmosta :lol:

EDIT: Kuulemma alipaineletkun irrotus tai laittaminen ei pitäis vaikuttaa auton käyntiin mitenkään. Mulla käy huonosti jos ei oo letkua. Eli ei muutaku uutta säädintä vaan.. (Uutena varmaan kallis, pitää käytettyä etsii)
-Talvilintta e30
-S13 200sx SR20DET

puliukk0
Viestit: 3928
Liittynyt: Ti Toukokuu 16. 22:01:59 2006
Paikkakunta: Helsinki

Re: ERST tulpista / outo käynti, nykiminen

Viesti Kirjoittaja puliukk0 » Su Maaliskuu 1. 18:51:26 2009

Okei, eli mulla on uudet paineensäätimet kehissä (käytetyt). Parani huomattavasti. Silti hyytyy motaril käy laihalla, en tiiä miks. :?

Tosin se elektroninen paineensäädin ei välttämättä ole 100% ehjä, ja kuulemma se voi tehdä kyseisii juttuja. Maksaa vaan 170puntaa. :-&

Laajakaistalambda tilattu, sitten näkee vähän missä ja millon menee laihalle. :oops:
-Talvilintta e30
-S13 200sx SR20DET

puliukk0
Viestit: 3928
Liittynyt: Ti Toukokuu 16. 22:01:59 2006
Paikkakunta: Helsinki

Re: ERST tulpista / outo käynti, nykiminen

Viesti Kirjoittaja puliukk0 » Ti Maaliskuu 3. 17:23:13 2009

Seoksen säätöruuvi ei paljoa vaikuttanut, jotenka huomasin lautasen liikkuvan 1cm tyhjää kun painaa sitä. :roll:

No sain ohjeita sen purkuun ja huomenna pitäis kokeilla saisko sen holkin sieltä liikkumaan kunnolla vai mikä siellä on noin löysällä. :D
-Talvilintta e30
-S13 200sx SR20DET

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Re: ERST tulpista / outo käynti, nykiminen

Viesti Kirjoittaja olafu » Ke Maaliskuu 4. 1:02:47 2009

puliukk0 kirjoitti:Seoksen säätöruuvi ei paljoa vaikuttanut, jotenka huomasin lautasen liikkuvan 1cm tyhjää kun painaa sitä. :roll:

No sain ohjeita sen purkuun ja huomenna pitäis kokeilla saisko sen holkin sieltä liikkumaan kunnolla vai mikä siellä on noin löysällä. :D
Painaa mistä ja mitä ja mikä liikkuu?
Se ulkonen säätöruuvi on itseasiassa vain "jatkona" lautasen varressa olevalle ruuville. Sen kuuluukin liikkua ylös/alas suunnassa 1cm jousta vastaan, jossain kohtaa sen pää osuu siinä lautasen varressa olevaan ruuvin kantaan. Sitten siitä kiertämällä pääsee vaikuttamaan seokseen. Sulla on asiat hyvin jos se säätöruuvi yleensä liikkuu, koska ne tahtoo ruostua jumiin.

Lyhyt ohje: paina säätötyökalulla säätöruuvin "jatketta" auton käydessä kunnes se osuu siihen määräjakajan lautasen varressa olevaan ruuviin. Painaminen vaikuttaa välittömästi seokseen, koska varsi liikkuu sen voimasta, joten koita saada mahdollisimman vähällä painamisella se "jatke" asettumaan "poorille", minkä jälkeen kierrä noin 1/8 osa kierros. Säätö on herkkä. Nosta avain pois ja varmista ettei "jatke" jäänyt kiinni säätöruuviin. Katso muuttuko seos tarpeeksi.

Olethan katsonut että kaikki sulakkeet on kunnossa?
Jäsen #606

puliukk0
Viestit: 3928
Liittynyt: Ti Toukokuu 16. 22:01:59 2006
Paikkakunta: Helsinki

Re: ERST tulpista / outo käynti, nykiminen

Viesti Kirjoittaja puliukk0 » Ke Maaliskuu 4. 1:34:50 2009

olafu kirjoitti:
puliukk0 kirjoitti:Seoksen säätöruuvi ei paljoa vaikuttanut, jotenka huomasin lautasen liikkuvan 1cm tyhjää kun painaa sitä. :roll:

No sain ohjeita sen purkuun ja huomenna pitäis kokeilla saisko sen holkin sieltä liikkumaan kunnolla vai mikä siellä on noin löysällä. :D
Painaa mistä ja mitä ja mikä liikkuu?
Se ulkonen säätöruuvi on itseasiassa vain "jatkona" lautasen varressa olevalle ruuville. Sen kuuluukin liikkua ylös/alas suunnassa 1cm jousta vastaan, jossain kohtaa sen pää osuu siinä lautasen varressa olevaan ruuvin kantaan. Sitten siitä kiertämällä pääsee vaikuttamaan seokseen. Sulla on asiat hyvin jos se säätöruuvi yleensä liikkuu, koska ne tahtoo ruostua jumiin.

Lyhyt ohje: paina säätötyökalulla säätöruuvin "jatketta" auton käydessä kunnes se osuu siihen määräjakajan lautasen varressa olevaan ruuviin. Painaminen vaikuttaa välittömästi seokseen, koska varsi liikkuu sen voimasta, joten koita saada mahdollisimman vähällä painamisella se "jatke" asettumaan "poorille", minkä jälkeen kierrä noin 1/8 osa kierros. Säätö on herkkä. Nosta avain pois ja varmista ettei "jatke" jäänyt kiinni säätöruuviin. Katso muuttuko seos tarpeeksi.

Olethan katsonut että kaikki sulakkeet on kunnossa?
Sulakkeet on kunnossa, tarkotin että lautasessa on 1cm välys... Juu tiedän, että seos säätö on herkkä, väänsin kolme kierrosta tota omaani eikä tapahtunu juurikaan mitään koska lautasessa se 1cm välys.

Välyksen voi saada pois kun purkaa sen määräjakajan pois edestä ja rasvaa jotain holkkia mihin toi lautasen toinen pää kiinnittyy.

Ai niin, ei oo mulla tommosta "jousta" siellä, suoraan se ruuvi siinä. Tiedän kyllä ton jousityypin myös. O:)
-Talvilintta e30
-S13 200sx SR20DET

puliukk0
Viestit: 3928
Liittynyt: Ti Toukokuu 16. 22:01:59 2006
Paikkakunta: Helsinki

Re: ERST tulpista / outo käynti, nykiminen (Laihalla)

Viesti Kirjoittaja puliukk0 » Pe Maaliskuu 13. 0:18:23 2009

Joo, seosmittari kiinni ja testaillu...

Kaikki on noin arvoja...

Seos/kaasupolkimen asento n. %

Tyhjäkäynnillä: 12.6 afr / 0%
Kevyellä kaasulla: 14.6 afr / 1-25%
Puolen välin molemmin puolin 16.0(!) afr / 25-99%
Täyskaasu: n.12.6-13.3 afr / 100%

Eli siis muuten toimii "hyvin" paitsi n. 25-99% kaasun painalluksella seos menee ihan vitun laihalle.
Täyskaasulla toimii, ja kevyellä painalluksella. Esim. jarrua vasten otin 0.3bar kevyesti painaen = n. 14 afr.

Jos joku sattuis auttamaan miestä mäessä :oops:
-Talvilintta e30
-S13 200sx SR20DET

RStuning
CRSC jäsen 2016
Viestit: 3820
Liittynyt: Su Joulukuu 14. 16:10:41 2003
Paikkakunta: Kaukasus

Re: ERST tulpista / outo käynti, nykiminen

Viesti Kirjoittaja RStuning » Pe Maaliskuu 13. 0:21:17 2009

vie hariselle.
* Tuut lappiin niin saan sun levikset repeemään *

* Takaveto? Onko se joku ruotsalainen piirileikki? *

* Rstuning@suomi24.fi *

Ford Focus Mk2 ST 20v Turbo Not for sale through PayPal!

Euro Truck Simulator 2 Kukapa meistä ei olisi lapsena halunnut olla rekkakuski?

puliukk0
Viestit: 3928
Liittynyt: Ti Toukokuu 16. 22:01:59 2006
Paikkakunta: Helsinki

Re: ERST tulpista / outo käynti, nykiminen

Viesti Kirjoittaja puliukk0 » Pe Maaliskuu 13. 0:24:00 2009

RsTuning kirjoitti:vie hariselle.
Joo ja sanoo että sulla jotain vikaa... :roll: Kyse kun ei oo seoksen säädöistä, vaan joku mekaaninen/elektroninen vika...

Vai tietääkö se noista?
-Talvilintta e30
-S13 200sx SR20DET

RStuning
CRSC jäsen 2016
Viestit: 3820
Liittynyt: Su Joulukuu 14. 16:10:41 2003
Paikkakunta: Kaukasus

Re: ERST tulpista / outo käynti, nykiminen

Viesti Kirjoittaja RStuning » La Maaliskuu 14. 16:43:25 2009

puliukk0 kirjoitti:
RsTuning kirjoitti:vie hariselle.
Joo ja sanoo että sulla jotain vikaa... :roll: Kyse kun ei oo seoksen säädöistä, vaan joku mekaaninen/elektroninen vika...

Vai tietääkö se noista?
No eiköhän se harinen osaa sanoa että mikä autossa on vikana . oli se vika sitten mitä vaan ni ammatti-ihminenhän se on. makso mitä makso mutta saat ainaki vehkees kondikseen.
* Tuut lappiin niin saan sun levikset repeemään *

* Takaveto? Onko se joku ruotsalainen piirileikki? *

* Rstuning@suomi24.fi *

Ford Focus Mk2 ST 20v Turbo Not for sale through PayPal!

Euro Truck Simulator 2 Kukapa meistä ei olisi lapsena halunnut olla rekkakuski?

puliukk0
Viestit: 3928
Liittynyt: Ti Toukokuu 16. 22:01:59 2006
Paikkakunta: Helsinki

Re: ERST tulpista / outo käynti, nykiminen

Viesti Kirjoittaja puliukk0 » La Maaliskuu 14. 19:37:30 2009

RsTuning kirjoitti:
puliukk0 kirjoitti:
RsTuning kirjoitti:vie hariselle.
Joo ja sanoo että sulla jotain vikaa... :roll: Kyse kun ei oo seoksen säädöistä, vaan joku mekaaninen/elektroninen vika...

Vai tietääkö se noista?
No eiköhän se harinen osaa sanoa että mikä autossa on vikana . oli se vika sitten mitä vaan ni ammatti-ihminenhän se on. makso mitä makso mutta saat ainaki vehkees kondikseen.
Totta. Vika tosin saatto löytyä tossa äsken, kävin Lohjalla ja motarin jälkee alko prötää nii perk... Ja käymään kolmella. Luulin jo että jotain suli (vaikka mittarin mukaan oltukkaan laihalla missään vaiheessa)

No siinä sitten kuuntelin kilkatusta ja vikana luultavasti nostaja, ainakin helpotti kun kaato vähän öljyy lisää. Hiljeni pariks kilsaks. Samalla seos pysy aisoissa sen pari kilsaa. Kylmänähän toi on vähän kalkattanu nostajia, mutta luulin että se oli ihan normaalia kuten Orionissa.

No huomenna jos vaihtais toiset nostajat, kun tossa toinen kansi varastossa. Näkis sitten mitä tapahtuu. :roll:
-Talvilintta e30
-S13 200sx SR20DET

Sine
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6041
Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Re: ERST tulpista / outo käynti, nykiminen (Laihalla)

Viesti Kirjoittaja Sine » Ma Maaliskuu 16. 0:52:36 2009

puliukk0 kirjoitti:Joo, seosmittari kiinni ja testaillu...

Kaikki on noin arvoja...

Seos/kaasupolkimen asento n. %

Tyhjäkäynnillä: 12.6 afr / 0%
Kevyellä kaasulla: 14.6 afr / 1-25%
Puolen välin molemmin puolin 16.0(!) afr / 25-99%
Täyskaasu: n.12.6-13.3 afr / 100%

Eli siis muuten toimii "hyvin" paitsi n. 25-99% kaasun painalluksella seos menee ihan vitun laihalle.
Täyskaasulla toimii, ja kevyellä painalluksella. Esim. jarrua vasten otin 0.3bar kevyesti painaen = n. 14 afr.

Jos joku sattuis auttamaan miestä mäessä :oops:
Niin... ronkitko sitä määräjakajan kyljessä olevaa säätöä joskus vai muistanko väärin?

Harinen kyllä tajuaa RS Turbojen (myös tekniikanvaihtojen) päälle. Saat sen todennäköisesti kuntoon eikä tarvitse täällä koko ajan ihmetellä, kun ei toimi.

puliukk0
Viestit: 3928
Liittynyt: Ti Toukokuu 16. 22:01:59 2006
Paikkakunta: Helsinki

Re: ERST tulpista / outo käynti, nykiminen (Laihalla)

Viesti Kirjoittaja puliukk0 » Ma Maaliskuu 16. 1:03:01 2009

Sine kirjoitti:
puliukk0 kirjoitti:Joo, seosmittari kiinni ja testaillu...

Kaikki on noin arvoja...

Seos/kaasupolkimen asento n. %

Tyhjäkäynnillä: 12.6 afr / 0%
Kevyellä kaasulla: 14.6 afr / 1-25%
Puolen välin molemmin puolin 16.0(!) afr / 25-99%
Täyskaasu: n.12.6-13.3 afr / 100%

Eli siis muuten toimii "hyvin" paitsi n. 25-99% kaasun painalluksella seos menee ihan vitun laihalle.
Täyskaasulla toimii, ja kevyellä painalluksella. Esim. jarrua vasten otin 0.3bar kevyesti painaen = n. 14 afr.

Jos joku sattuis auttamaan miestä mäessä :oops:
Niin... ronkitko sitä määräjakajan kyljessä olevaa säätöä joskus vai muistanko väärin?

Harinen kyllä tajuaa RS Turbojen (myös tekniikanvaihtojen) päälle. Saat sen todennäköisesti kuntoon eikä tarvitse täällä koko ajan ihmetellä, kun ei toimi.
Siis "tyhjäkäynti" co ruuvia on säädelty... Onko vielä jotakin ruuveja? No kokeilen vielä ton ECUn vaihdon... Sit pitää varmaan kiikuttaa Hariselle. :?

Jännä vaan kun ilman elektroniikkaa se vetää laihalle, kierrosten/ahtojen mukaan tasasesti. Sitten ku pistää johdot kiinni niin rikastaa ensin vähän matkaa ja vetää sitten laihalle. Täys kaasu toimii.

Säädin kaasuläpän kytkimenkin kohdalleen täysin, näyttäis että laiha alue kasvo enemmän...

Aattelin vaa tänne kirjotella jos jollain tulis "ahaa elämys" :roll:
-Talvilintta e30
-S13 200sx SR20DET

Sine
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6041
Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Re: ERST tulpista / outo käynti, nykiminen

Viesti Kirjoittaja Sine » Ma Maaliskuu 16. 1:57:06 2009

Ok eli et ole ilmeisesti määräjakajan kyljessä olevaa koko kierrosalueelle vaikuttavaan säätöön koskenut tai sitten on jo alun perin väärin :?

Minulla on jossain Fordin oma RS Turbon korjaamokäsikirjan lisäosa, jossa on nuo säätämiset kerrottu. Pitää kaivella se opus esille jostain, niin saattaisit saada jotain selvyyttä tähän tuskaan :wink: Joku vuosi sitten sitä opusta sai vielä ihan Fordiltakin ostettua. Englanninkielinen versio tästä kirjasta oli myös jossain päin nettiä ladattavissa.

puliukk0
Viestit: 3928
Liittynyt: Ti Toukokuu 16. 22:01:59 2006
Paikkakunta: Helsinki

Re: ERST tulpista / outo käynti, nykiminen

Viesti Kirjoittaja puliukk0 » Ma Maaliskuu 16. 5:03:36 2009

Sine kirjoitti:Ok eli et ole ilmeisesti määräjakajan kyljessä olevaa koko kierrosalueelle vaikuttavaan säätöön koskenut tai sitten on jo alun perin väärin :?

Minulla on jossain Fordin oma RS Turbon korjaamokäsikirjan lisäosa, jossa on nuo säätämiset kerrottu. Pitää kaivella se opus esille jostain, niin saattaisit saada jotain selvyyttä tähän tuskaan :wink: Joku vuosi sitten sitä opusta sai vielä ihan Fordiltakin ostettua. Englanninkielinen versio tästä kirjasta oli myös jossain päin nettiä ladattavissa.
En ole koskenut... Luulis ettei noi säädöt kauheesti itestään säädy. No mutta kokeillaan kokeillaan 8)
-Talvilintta e30
-S13 200sx SR20DET

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re: ERST tulpista / outo käynti, nykiminen

Viesti Kirjoittaja JesseT » Ma Maaliskuu 16. 19:22:45 2009

Escort mk3 + 2x Focus mk1

puliukk0
Viestit: 3928
Liittynyt: Ti Toukokuu 16. 22:01:59 2006
Paikkakunta: Helsinki

Re: ERST tulpista / outo käynti, nykiminen

Viesti Kirjoittaja puliukk0 » Ti Maaliskuu 17. 18:20:10 2009

Ah, tätä on etitty. Kiitos, nyt tajuaa tostakin vähän enemmän taas. 8)

Tänään, varmaan toista kertaa tolla autolla mun aikana kylmällä koneella piti repästä (että ehdin bussin alta pois :lol: ) Sillon seokset oli kunnossa... Ei mitään häikkää. Kokeilin viileelläkin koneella, ja toimi.

Vaihdoin kyllä lämpötila anturin melkeen heti kun ostin auton... Tiedä sitten noista tarvikkeista :roll:
-Talvilintta e30
-S13 200sx SR20DET

puliukk0
Viestit: 3928
Liittynyt: Ti Toukokuu 16. 22:01:59 2006
Paikkakunta: Helsinki

Re: ERST tulpista / outo käynti, nykiminen

Viesti Kirjoittaja puliukk0 » Pe Maaliskuu 27. 23:38:02 2009

Jatketaas tähän nyt vielä, eiks oo kivaa :lol:

Mites mun sytkä ecun liittimen juuressa on kolme ruskeeta johtoa, kaikissa (tehtaan) abikot. Eikä johda minnekkään. Onko normaalia?
Perus, imuvuodot, huohotuksen poisto imupuolelta ja lisäilmaluistin väliaikanen poisto käytöstä ei ole vaikuttanut.

Ongelmana on ettei se mötikkä rikasta:

1. Kun painaa nopeasti esim puoleen väliin kaasun (Joku rikastus)
2. Kun alipaine muuttuu ahdoksi

Selvä sähkövika?, meinaan kun sähköpuolen ottaa pois käytöstä tekee ihan samaa, paitsi että täyskaasu putoaa pelistä pois...
Kokeilen ens viikolla eri jakajaa, jos antais väärää rpm signaalia eculle? (Voiko olla edes mahdollista?)

Auto muuten sammuu kun ottaa ahdot ja painaa kytkimen pohjaan... Tosin voi johtua tosi rikkaasta tyhjäkäyntiseoksesta.

Jos jollekkin tulis ees pienintäkään ideaa... Keksijälle pullakahvit ja ikuinen kiitollisuus :lol:
-Talvilintta e30
-S13 200sx SR20DET

puliukk0
Viestit: 3928
Liittynyt: Ti Toukokuu 16. 22:01:59 2006
Paikkakunta: Helsinki

Re: ERST tulpista / outo käynti, nykiminen

Viesti Kirjoittaja puliukk0 » Su Maaliskuu 29. 15:00:08 2009

Pah, sain toimimaan. Tosin testaan tänään vielä enemmän...

Mitkä on semmoset hyvät AFR seokset?

Nyt on jotain:

Tyhjäkäynnillä 14.8-15.0
Normiajossa 13.6-14.0
Täyskaasulla 11.0-12.0
-Talvilintta e30
-S13 200sx SR20DET

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re: ERST tulpista / outo käynti, nykiminen

Viesti Kirjoittaja JesseT » Ma Huhtikuu 6. 15:43:57 2009

Seokset mitä suosittelisin:
Tyhjäkäynti 14.5
Normiajossa 15-15.5
Ahdoilla (vakio 0.5bar) 12.0-12.5
Isommat ahdot (1.5bar) 11-11.5
Escort mk3 + 2x Focus mk1

puliukk0
Viestit: 3928
Liittynyt: Ti Toukokuu 16. 22:01:59 2006
Paikkakunta: Helsinki

Re: ERST tulpista / outo käynti, nykiminen

Viesti Kirjoittaja puliukk0 » Ma Huhtikuu 6. 16:44:08 2009

JesseT kirjoitti:Seokset mitä suosittelisin:
Tyhjäkäynti 14.5
Normiajossa 15-15.5
Ahdoilla (vakio 0.5bar) 12.0-12.5
Isommat ahdot (1.5bar) 11-11.5
Ok, kiitti. O:)


EDIT: Ai nii vika oli siinä elektronisessa paineensäätimessä, säädin sieltä snadisti rikkaammalle niin alko pelittää... Unohtu kertoa :o
-Talvilintta e30
-S13 200sx SR20DET

Planet
Viestit: 1492
Liittynyt: Ti Helmikuu 26. 23:08:03 2002
Paikkakunta: Lohja

Re: ERST tulpista / outo käynti, nykiminen

Viesti Kirjoittaja Planet » To Kesäkuu 4. 23:11:57 2009

puliukk0 kirjoitti:Lisätään nyt tähän vielä, Motorcraftit ja uudet Boschin suuttimet. Tais ratkasta asian. Nöyrästi vetää alhaalta, ahtoja ottaa parista tonnista jo nätisti.

Juu ja 1 suutin oli kuiva eikä vuotanu pahasti, 3 olikin mitä oli. (Ulkoisesti kateltuna) :lol:

Huomenissa pääsee testailee kunnolla :twisted:
Kaivetaas vähän vanhaa ylös.. Ostitko noi suuttimet motonetistä? Vaihdoitko ne O-rengastiivisteet myös? O-renkaita saa ilmeisesti vielä fordilta?

Täytyis varmaan omasta vaihtaa suuttimet, saattaa olla että bensapumpunkin joutuu vaihtaa.
Jäsen #387
Ford Sierra Cosworth 2wd
Mondeo mk4,5 wagon

puliukk0
Viestit: 3928
Liittynyt: Ti Toukokuu 16. 22:01:59 2006
Paikkakunta: Helsinki

Re: ERST tulpista / outo käynti, nykiminen

Viesti Kirjoittaja puliukk0 » To Kesäkuu 4. 23:17:36 2009

Planet kirjoitti:
puliukk0 kirjoitti:Lisätään nyt tähän vielä, Motorcraftit ja uudet Boschin suuttimet. Tais ratkasta asian. Nöyrästi vetää alhaalta, ahtoja ottaa parista tonnista jo nätisti.

Juu ja 1 suutin oli kuiva eikä vuotanu pahasti, 3 olikin mitä oli. (Ulkoisesti kateltuna) :lol:

Huomenissa pääsee testailee kunnolla :twisted:
Kaivetaas vähän vanhaa ylös.. Ostitko noi suuttimet motonetistä? Vaihdoitko ne O-rengastiivisteet myös? O-renkaita saa ilmeisesti vielä fordilta?

Täytyis varmaan omasta vaihtaa suuttimet, saattaa olla että bensapumpunkin joutuu vaihtaa.
Juu sieltähän mä, samat boschin ne on kun muuallakin, tosin järkevän hintasena vaan. En vaihtanu renkaita koska ne oli hyvä kuntoset eikä kovatkaan. Fordilta pitäis saada renkaat.

Tää nykiminenhän (ja välillä vedottomuus) oli toi sytkäboksi. Laihalla kävi ton paineensäätimen takia. 8)
-Talvilintta e30
-S13 200sx SR20DET

Planet
Viestit: 1492
Liittynyt: Ti Helmikuu 26. 23:08:03 2002
Paikkakunta: Lohja

Re: ERST tulpista / outo käynti, nykiminen

Viesti Kirjoittaja Planet » To Kesäkuu 4. 23:24:46 2009

puliukk0 kirjoitti:
Planet kirjoitti:
puliukk0 kirjoitti:Lisätään nyt tähän vielä, Motorcraftit ja uudet Boschin suuttimet. Tais ratkasta asian. Nöyrästi vetää alhaalta, ahtoja ottaa parista tonnista jo nätisti.

Juu ja 1 suutin oli kuiva eikä vuotanu pahasti, 3 olikin mitä oli. (Ulkoisesti kateltuna) :lol:

Huomenissa pääsee testailee kunnolla :twisted:
Kaivetaas vähän vanhaa ylös.. Ostitko noi suuttimet motonetistä? Vaihdoitko ne O-rengastiivisteet myös? O-renkaita saa ilmeisesti vielä fordilta?

Täytyis varmaan omasta vaihtaa suuttimet, saattaa olla että bensapumpunkin joutuu vaihtaa.
Juu sieltähän mä, samat boschin ne on kun muuallakin, tosin järkevän hintasena vaan. En vaihtanu renkaita koska ne oli hyvä kuntoset eikä kovatkaan. Fordilta pitäis saada renkaat.

Tää nykiminenhän (ja välillä vedottomuus) oli toi sytkäboksi. Laihalla kävi ton paineensäätimen takia. 8)
Ok. Täytyy käydä motonetistä hakee noi suuttimet. Meikäläisellä varmaan suuttimet vuotaa, kun lämmintä konetta saa sahata pitkään käyntiin ennenku alkaa edes lupaamaan. Eikä saa antaa yhtään kaasua kun lämpimänä starttaa. Ja kun lähtee käyntiin niin käy aluksi tosi heikosti, kuulostaa kuin 2-3 pytyllä.
Kylmänä lähtee hyvin.

Pumppu taas piti ihmeen kovaäänistä surinaa aulangolta tultaessa. Tyhjäkäynnillä kuulosti siltä kuin pumpun kierrokset ois vaihdelleet, käyntiääni ei siis ollut tasasta surinaa.
Jäsen #387
Ford Sierra Cosworth 2wd
Mondeo mk4,5 wagon

puliukk0
Viestit: 3928
Liittynyt: Ti Toukokuu 16. 22:01:59 2006
Paikkakunta: Helsinki

Re: ERST tulpista / outo käynti, nykiminen

Viesti Kirjoittaja puliukk0 » To Kesäkuu 4. 23:32:37 2009

Planet kirjoitti: Ok. Täytyy käydä motonetistä hakee noi suuttimet. Meikäläisellä varmaan suuttimet vuotaa, kun lämmintä konetta saa sahata pitkään käyntiin ennenku alkaa edes lupaamaan. Eikä saa antaa yhtään kaasua kun lämpimänä starttaa. Ja kun lähtee käyntiin niin käy aluksi tosi heikosti, kuulostaa kuin 2-3 pytyllä.
Kylmänä lähtee hyvin.

Pumppu taas piti ihmeen kovaäänistä surinaa aulangolta tultaessa. Tyhjäkäynnillä kuulosti siltä kuin pumpun kierrokset ois vaihdelleet, käyntiääni ei siis ollut tasasta surinaa.
Mulla vähän samat oireet, lämpimällä vähän huonohkosti välillä lähtee. Johtuu vuotavasta ryyppysuuttimesta. :roll: Ootko kattonu toimiiko lämpöaikarele?

Mulla joku bosch kopio pumppu, surissu alusta asti aivan perhanasti. Kyselin asiasta, kuulemma normaalia. :lol: Mutta johdotukset voi olla yks mikä tekis tommosta, niitäkin tuolla enkuissa vaihtaneet..?
-Talvilintta e30
-S13 200sx SR20DET

Planet
Viestit: 1492
Liittynyt: Ti Helmikuu 26. 23:08:03 2002
Paikkakunta: Lohja

Re: ERST tulpista / outo käynti, nykiminen

Viesti Kirjoittaja Planet » To Elokuu 13. 23:04:04 2009

puliukk0 kirjoitti: Mulla joku bosch kopio pumppu, surissu alusta asti aivan perhanasti. Kyselin asiasta, kuulemma normaalia. :lol: Mutta johdotukset voi olla yks mikä tekis tommosta, niitäkin tuolla enkuissa vaihtaneet..?

Mulla on nyt samanlainen kopio pumppu ku sulla. Alkoi surisemaan kans heti ekojen 20 kilometrien ajon jälkeen, ihan perhanan moinen surina kun se kuuluu tyhjäkäynnillä ton 3" rosteriputken hörinän yli kabiiniin. Ilmeisesti kuuluu ton pumpun ominaisuuksiin? Muuten pumppu toimii ihan ok. Pitää tarkastaa piuhat/liittimet viikonloppuna.

Toi lämpinä käynnistyminenkin parani pumpun vaihdon jälkeen, ei oo enää tarttenu sahata kuten vanhalla pumpulla. Eikä tarvii edes kaasua antaa. Vanha pumppu ei tainnu oikein jaksaa pitää paineita yllä.
Jäsen #387
Ford Sierra Cosworth 2wd
Mondeo mk4,5 wagon

puliukk0
Viestit: 3928
Liittynyt: Ti Toukokuu 16. 22:01:59 2006
Paikkakunta: Helsinki

Re: ERST tulpista / outo käynti, nykiminen

Viesti Kirjoittaja puliukk0 » To Elokuu 13. 23:19:07 2009

Planet kirjoitti:
puliukk0 kirjoitti: Mulla joku bosch kopio pumppu, surissu alusta asti aivan perhanasti. Kyselin asiasta, kuulemma normaalia. :lol: Mutta johdotukset voi olla yks mikä tekis tommosta, niitäkin tuolla enkuissa vaihtaneet..?

Mulla on nyt samanlainen kopio pumppu ku sulla. Alkoi surisemaan kans heti ekojen 20 kilometrien ajon jälkeen, ihan perhanan moinen surina kun se kuuluu tyhjäkäynnillä ton 3" rosteriputken hörinän yli kabiiniin. Ilmeisesti kuuluu ton pumpun ominaisuuksiin? Muuten pumppu toimii ihan ok. Pitää tarkastaa piuhat/liittimet viikonloppuna.

Toi lämpinä käynnistyminenkin parani pumpun vaihdon jälkeen, ei oo enää tarttenu sahata kuten vanhalla pumpulla. Eikä tarvii edes kaasua antaa. Vanha pumppu ei tainnu oikein jaksaa pitää paineita yllä.
Juu on ihan normaalia. Kuuluu muuten joistakin oikeista Boschinkin pumpuista tosi kova surina...
-Talvilintta e30
-S13 200sx SR20DET

koppa5
Viestit: 77
Liittynyt: Ma Maaliskuu 10. 22:54:39 2003

Re: ERST tulpista / outo käynti, nykiminen

Viesti Kirjoittaja koppa5 » Su Toukokuu 9. 19:24:21 2010

Itselläni vastaavanlaisia ongelmia.
Nykii pintakaasulla, ja välillä tyhjäkäynti on todella epämääräistä, ihan kuin jättäisi pari kertaa kipinän iskemättä.

Autossa on kapeakaista lambda+seosmittari, jossa ei riitä edes asteikko laihan puolella, kun kylmäkäynnistyssuutin on lähtenyt pois päältä.

Ensi viikolla yritän räpeltää co säätöruuvia vähän rikkaammalle toivoen sen korjaavan ongelman.
Käyn myös hakemassa Fordilta uudet tulpat.

Jakaja+kansi on äskettäin vaihdettu, sekä uudet tulpan johdot.

puliukk0
Viestit: 3928
Liittynyt: Ti Toukokuu 16. 22:01:59 2006
Paikkakunta: Helsinki

Re: ERST tulpista / outo käynti, nykiminen

Viesti Kirjoittaja puliukk0 » Su Toukokuu 9. 20:22:30 2010

koppa5 kirjoitti:Itselläni vastaavanlaisia ongelmia.
Nykii pintakaasulla, ja välillä tyhjäkäynti on todella epämääräistä, ihan kuin jättäisi pari kertaa kipinän iskemättä.

Autossa on kapeakaista lambda+seosmittari, jossa ei riitä edes asteikko laihan puolella, kun kylmäkäynnistyssuutin on lähtenyt pois päältä.

Ensi viikolla yritän räpeltää co säätöruuvia vähän rikkaammalle toivoen sen korjaavan ongelman.
Käyn myös hakemassa Fordilta uudet tulpat.

Jakaja+kansi on äskettäin vaihdettu, sekä uudet tulpan johdot.
Siitä putsarin vierestä saat pistettyä lisää kakkua tyhjäkäynnille (vaikuttaa tosin tyhjäkäynniltä ahtojen alkuun asti)

Mutta vika tuskin on siinä ;) Katteleppas suuttimia jos ei ole koskaan vaihdettu. 100tkm vaihtoväli. Jos kestää niin pitkään :wink:
-Talvilintta e30
-S13 200sx SR20DET

koppa5
Viestit: 77
Liittynyt: Ma Maaliskuu 10. 22:54:39 2003

Re: ERST tulpista / outo käynti, nykiminen

Viesti Kirjoittaja koppa5 » Su Toukokuu 9. 21:47:42 2010

Auton suuttimista juurikaan mitään tietämättä, mikä on helpoin tapa tutkia niiden kunto? :roll:

puliukk0
Viestit: 3928
Liittynyt: Ti Toukokuu 16. 22:01:59 2006
Paikkakunta: Helsinki

Re: ERST tulpista / outo käynti, nykiminen

Viesti Kirjoittaja puliukk0 » Su Toukokuu 9. 22:34:01 2010

koppa5 kirjoitti:Auton suuttimista juurikaan mitään tietämättä, mikä on helpoin tapa tutkia niiden kunto? :roll:
Ostamalla uudet. Motonetistakin saa noita.

Jos nyt välttämättä haluut testata: Irrotat ne suuttimet imusarjasta, mutta jätät ne putket kiinni. Jotku purkit jokaiselle suuttimelle. Virrat päälle, ilmanputsari pois ja painat sitä läppää siinä. Pitäis tasasesti suihkuta ja sama määrä tulla. Eikä tietenkään vuotaa kun et paina läppää.

Suosittelen että ostat uudet. Ne on tosi usein hajalla, harva niitä vaihtaa vaikka oikeasti "pitäisi". Niitä ei pysty puhdistamaan taikka korjaamaan.
Jotku sanovat että jotenkin pystyy puhdistamaan mutta fordin/boschin mukaan ei ainakaan voi. Yleensä ne vuotaa eikä ole likasia.

Samalla voit mitata sen potikan siitä kenkälaatikon kyljestä. Vasemmassa yläreunassa 3 napanen liitin muistaakseni. Pitäis voltit mennä 0-5v (tai vastaavat voltit) kun painat läppää. Eikä pätkiä.

Yks pieni vinkki KE-Jetin omistajille on ostaa toiset varmasti toimivat ruiskuhilppeet, sillä vaikka kuinka oma toimisi niin ei se välttämättä enään huomenna toimi.
Nimimerkillä ei koskaan enään KE-Jet :green:
-Talvilintta e30
-S13 200sx SR20DET

koppa5
Viestit: 77
Liittynyt: Ma Maaliskuu 10. 22:54:39 2003

Re: ERST tulpista / outo käynti, nykiminen

Viesti Kirjoittaja koppa5 » Su Toukokuu 9. 22:40:46 2010

Joo ei tosta mahti ke-jetronicista ole hirveästi kehuja kuulunut :lol:

Ajatuksena on kuitenkin pitää tuo auto vakiona, joten ke-jetillä mennään.

Autoon on nyt vaihdettu uusi bensansuodatin, että se nyt ei ainakaan ole tukossa.
Bensapaineet voisi vielä mitata.

Torstaihin saakka olisi aikaa etsiä vikaa, sitten lähtee toinen auto takaisin oikealle omistajalle ja escort jää ainoaksi autoksi.

Vastaa Viestiin