Cossu eskoon ahdinta

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

tony the tiger
Viestit: 1516
Liittynyt: Ke Toukokuu 18. 23:16:11 2005
Paikkakunta: Kontiolahti

Re: Cossu eskoon ahdinta

Viesti Kirjoittaja tony the tiger » To Helmikuu 12. 18:53:58 2009

Yrkesman kirjoitti:Yhden britti jätkän lappu, 2wd cossu, siis pyörätehot melko vakiomotti+bd14 imunokka+gt3071r .82:

http://img.photobucket.com/albums/v344/ ... /boost.jpg

Ilmeisesti koneteho arvio 453 bhp ja 418 lb/ft.
Briteille tyypillisesti, melko hyvillä paineilla ajettu lappu. Ja vääntöä löytyy kiitettävästi sen myötä.
Noin periaate tasolla, tuon ahtimen pitäis kyllä tulla mukaan paljon aikaisemmin. Ei kuitenkaan niin iso vielä ole.
Escort RS Cosworth -93
Mondeo STW -99

Aksu
Viestit: 4147
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
Paikkakunta: Turuus
Viesti:

Re: Cossu eskoon ahdinta

Viesti Kirjoittaja Aksu » To Helmikuu 12. 21:24:33 2009

tony the tiger kirjoitti:
Yrkesman kirjoitti:Yhden britti jätkän lappu, 2wd cossu, siis pyörätehot melko vakiomotti+bd14 imunokka+gt3071r .82:

http://img.photobucket.com/albums/v344/ ... /boost.jpg

Ilmeisesti koneteho arvio 453 bhp ja 418 lb/ft.
Briteille tyypillisesti, melko hyvillä paineilla ajettu lappu. Ja vääntöä löytyy kiitettävästi sen myötä.
Noin periaate tasolla, tuon ahtimen pitäis kyllä tulla mukaan paljon aikaisemmin. Ei kuitenkaan niin iso vielä ole.
Millaisilla pusistuksilla on ? Onko sekin perinteinen 7,2:1.
Tuossa kattelin samaisesta ahtimesta Collins performance:n ST focuksen penkitystä ja 2,5L koneessa ei se hirveästi alempaa näyttänyt vetävän,vääntohuippu n.4200 kohdalla. 3500 kohdalla 1,2bar täydet paineet joilla penkitetty.
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer

jyrkkä
Viestit: 110
Liittynyt: Ti Tammikuu 11. 6:26:05 2005

Re: Cossu eskoon ahdinta

Viesti Kirjoittaja jyrkkä » To Helmikuu 12. 22:18:27 2009

moro!
aihetta sivuten onko kellään tietoa millaisilla nappuloilla wolfin "vakio" tekeleistä on saatu noi 305-330hv & +46k väännöt?
oliskohan suht`helppo toteuttaa :?: meillä riittäis hyvin rouvan kauppakassiin..... :cha

tony the tiger
Viestit: 1516
Liittynyt: Ke Toukokuu 18. 23:16:11 2005
Paikkakunta: Kontiolahti

Re: Cossu eskoon ahdinta

Viesti Kirjoittaja tony the tiger » To Helmikuu 12. 22:20:04 2009

jyrkkä kirjoitti:moro!
aihetta sivuten onko kellään tietoa millaisilla nappuloilla wolfin "vakio" tekeleistä on saatu noi 305-330hv & +46k väännöt?
oliskohan suht`helppo toteuttaa :?: meillä riittäis hyvin rouvan kauppakassiin..... :cha
Lastu, mappi, suuttimet ja oliko vielä putkisto.
Escort RS Cosworth -93
Mondeo STW -99

jyrkkä
Viestit: 110
Liittynyt: Ti Tammikuu 11. 6:26:05 2005

Re: Cossu eskoon ahdinta

Viesti Kirjoittaja jyrkkä » To Helmikuu 12. 22:24:36 2009

vaikutaa siistiltä hommalta; :idea:
kiitos :!:

tony the tiger
Viestit: 1516
Liittynyt: Ke Toukokuu 18. 23:16:11 2005
Paikkakunta: Kontiolahti

Re: Cossu eskoon ahdinta

Viesti Kirjoittaja tony the tiger » To Helmikuu 12. 22:29:11 2009

Aksu kirjoitti:Millaisilla pusistuksilla on ? Onko sekin perinteinen 7,2:1.
Tuossa kattelin samaisesta ahtimesta Collins performance:n ST focuksen penkitystä ja 2,5L koneessa ei se hirveästi alempaa näyttänyt vetävän,vääntohuippu n.4200 kohdalla. 3500 kohdalla 1,2bar täydet paineet joilla penkitetty.
Tuossa GT3076R:n vertailua .82 vs .63 pakopesien välillä. Tuon perusteella vois olettaa, että tuon GT3071R:n pitäis saada maksimi paineet ennen 4800rpm. Sen ero kun tuohon 76 versioon nähden on vain vähän pienempi kompurasiipi.
Ja YB koneessa on tehty ao. vertailu.

0.82 a/r turbine housing
RPM Bst BP Torque BHP
3000 08 04 199.7 116.9
3500 28 15 360.5 242.7
4000 32 20 386.3 293.1
4500 32 21 404.9 348.7
5000 32 24 394.9 374.7
5500 32 26 394.4 414.7
6000 32 28 395.1 450.7
6500 32 32 389.6 483.7
7000 32 35 376.3 501.5
7500 32 40 341.3 485.4

0.63 a/r turbine housing
RPM Bst BP Torque BHP
3000 13 10 238.8 138.1
3500 32 24 389.4 259.2
4000 32 27 388.3 297.5
4500 32 31 404.1 345.0
5000 32 34 397.0 379.7
5500 32 37 393.0 413.2
6000 32 39 398.7 457.9
6500 32 44 382.7 474.4
7000 32 56 370.8 495.6
7500 32 65 340.3 485.3
Escort RS Cosworth -93
Mondeo STW -99

Yrkesman
Viestit: 1181
Liittynyt: Ke Huhtikuu 3. 17:43:25 2002
Paikkakunta: Turku

Re: Cossu eskoon ahdinta

Viesti Kirjoittaja Yrkesman » Pe Helmikuu 13. 6:35:23 2009

Noi Tonin pasteemat luvut on ilmeisesti ajettu moottoridynossa jossa saa kunnolla kuormitettua konetta. Varmasti tuo gt3071r:kin olisi herännyt alempaa kunnon kuormalla. Ja ilmeisesti tuon gt3071r setupin ideana oli ajaa mahdollisimman vakiokoneella, noissa gt3076r mittauksissa on ilmeisesti käytetty jo vähän enemmän viilattua konetta.

Yrkesman
Viestit: 1181
Liittynyt: Ke Huhtikuu 3. 17:43:25 2002
Paikkakunta: Turku

Re: Cossu eskoon ahdinta

Viesti Kirjoittaja Yrkesman » Pe Helmikuu 13. 6:41:12 2009

Aksu kirjoitti:Millaisilla pusistuksilla on ? Onko sekin perinteinen 7,2:1.
Tuossa kattelin samaisesta ahtimesta Collins performance:n ST focuksen penkitystä ja 2,5L koneessa ei se hirveästi alempaa näyttänyt vetävän,vääntohuippu n.4200 kohdalla. 3500 kohdalla 1,2bar täydet paineet joilla penkitetty.
En oo kyl varma tosta puristussuhteesta, mutta mun käsittääkseni vakio(hko) 8.

Koodi: Valitse kaikki

Engine spec:

200 block
4x4 mahle pistons with valve cut outs
Standard head ports (this was the whole point of the exercise)
BD14 inlet cam
Standard exhuast cam
Standard crank
standard rods
standard valve springs
GT3071.82 turbo
750 cc injectors
Cometic multi layer head gasket
standard head bolts
4x4 cosworth inlet plenum cover with MAD spec spacer

Gleetu
Viestit: 131
Liittynyt: La Joulukuu 22. 15:54:36 2007

Re: Cossu eskoon ahdinta

Viesti Kirjoittaja Gleetu » Su Helmikuu 15. 18:55:30 2009

ja aihetta sivuten ku välijäähdyttimen vaihdoin niin vanhan päällähän on se amalventtiili, eiks se se ollu :? ja autossa on sellane "turboruuvi", niin mitä toi käytännössä tekee kun se ei oo autossa muuten kiinni ku siitä anturista? Valottakaa tietämätöntä! :oops:

puliukk0
Viestit: 3928
Liittynyt: Ti Toukokuu 16. 22:01:59 2006
Paikkakunta: Helsinki

Re: Cossu eskoon ahdinta

Viesti Kirjoittaja puliukk0 » Su Helmikuu 15. 19:05:37 2009

Gleetu kirjoitti:ja aihetta sivuten ku välijäähdyttimen vaihdoin niin vanhan päällähän on se amalventtiili, eiks se se ollu :? ja autossa on sellane "turboruuvi", niin mitä toi käytännössä tekee kun se ei oo autossa muuten kiinni ku siitä anturista? Valottakaa tietämätöntä! :oops:
Jos yhtään sama kun RST niin on turboruuvi mutta säätyy ECUn kautta, voi heittää menemään. Tukit vaan sen yhden lähdön mikä menee ilmanputsarille. O:)
-Talvilintta e30
-S13 200sx SR20DET

Gleetu
Viestit: 131
Liittynyt: La Joulukuu 22. 15:54:36 2007

Re: Cossu eskoon ahdinta

Viesti Kirjoittaja Gleetu » Su Helmikuu 15. 19:14:52 2009

Kiitoksia! Vissiin vastaava systeemi! Tosin toi venttiili mistä kerroin ei oo ollu ikinä mun aikana ees kiinni! ja hyvin toiminu ku käyny penkissä ja kaikkee! :D
Selailin tossa noita britti firmoja ja löysin R&B motorsportin sivuilta T38 ahtimia reiluun 1000 puntaan, nyt laittaa rahaa säästöön että sellasen joskus sais :wink:

tony the tiger
Viestit: 1516
Liittynyt: Ke Toukokuu 18. 23:16:11 2005
Paikkakunta: Kontiolahti

Re: Cossu eskoon ahdinta

Viesti Kirjoittaja tony the tiger » Su Helmikuu 15. 19:43:19 2009

Gleetu kirjoitti:Kiitoksia! Vissiin vastaava systeemi! Tosin toi venttiili mistä kerroin ei oo ollu ikinä mun aikana ees kiinni! ja hyvin toiminu ku käyny penkissä ja kaikkee! :D
Selailin tossa noita britti firmoja ja löysin R&B motorsportin sivuilta T38 ahtimia reiluun 1000 puntaan, nyt laittaa rahaa säästöön että sellasen joskus sais :wink:
Jos se nyt ei ihan pakko olla just tuo T38, niin ehkä kannattais katella vielä vaikka tuolta -> http://www.gt3turbo.com/Merchant/manufa ... cturerid=1
Vähän enemmän valikoimaa ja vähän halvemmalla...
Ja tuo reilu 1000£ T38 oli muuten kuulalaakeroitu...
Escort RS Cosworth -93
Mondeo STW -99

Gleetu
Viestit: 131
Liittynyt: La Joulukuu 22. 15:54:36 2007

Re: Cossu eskoon ahdinta

Viesti Kirjoittaja Gleetu » Su Helmikuu 15. 20:58:43 2009

tony the tiger kirjoitti:
Gleetu kirjoitti:Kiitoksia! Vissiin vastaava systeemi! Tosin toi venttiili mistä kerroin ei oo ollu ikinä mun aikana ees kiinni! ja hyvin toiminu ku käyny penkissä ja kaikkee! :D
Selailin tossa noita britti firmoja ja löysin R&B motorsportin sivuilta T38 ahtimia reiluun 1000 puntaan, nyt laittaa rahaa säästöön että sellasen joskus sais :wink:
Jos se nyt ei ihan pakko olla just tuo T38, niin ehkä kannattais katella vielä vaikka tuolta -> http://www.gt3turbo.com/Merchant/manufa ... cturerid=1
Vähän enemmän valikoimaa ja vähän halvemmalla...
Ja tuo reilu 1000£ T38 oli muuten kuulalaakeroitu...
Juu, tässä yritänki katella eri vaihtoehtoja. se mitä tässä ajan takaa on että turbossa olisi sisäinen hukkaportti... mutta mieli voi aina muuttua. toinen se että se sopisi 2wd pakosarjaan ja mongoosen putkeen ilman katkomis/hitsaustöitä. mutta kaikkeahan ei voi saada... Eikö se niin ollu että kuulalaakeroitu ahdinta ei pysty korjaa?
Tuola sivuilla olis kyllä noita GT30, sehän vois olla hyväkin vaihtoehto?! On tää niin vaikeeta. :roll: noi onneks ei oo hengen hätä tän suhteen, tarkotus olis ajaa tolla föönillä vielä tuleva kesä!

tony the tiger
Viestit: 1516
Liittynyt: Ke Toukokuu 18. 23:16:11 2005
Paikkakunta: Kontiolahti

Re: Cossu eskoon ahdinta

Viesti Kirjoittaja tony the tiger » Su Helmikuu 15. 21:17:52 2009

Gleetu kirjoitti:Juu, tässä yritänki katella eri vaihtoehtoja. se mitä tässä ajan takaa on että turbossa olisi sisäinen hukkaportti... mutta mieli voi aina muuttua. toinen se että se sopisi 2wd pakosarjaan ja mongoosen putkeen ilman katkomis/hitsaustöitä. mutta kaikkeahan ei voi saada... Eikö se niin ollu että kuulalaakeroitu ahdinta ei pysty korjaa?
Tuola sivuilla olis kyllä noita GT30, sehän vois olla hyväkin vaihtoehto?! On tää niin vaikeeta. :roll: noi onneks ei oo hengen hätä tän suhteen, tarkotus olis ajaa tolla föönillä vielä tuleva kesä!
Sellaista ahdinta ei ole olemassa joka 2wd:een sarjalla menis suoraan ilman dp:een muutoksia... Olettaen että tuohon sigun escoon oot sitä laittamassa... Pakosarja muuttaa ahtimen paikkaa niin paljon, että hitsi hommia on varmasti tiedossa.
Minkäs takia sinne pitää 2wd:een sarja laittaa jos sisäisellä portilla meinaat ahtimen pitää?
Ja kyllä, Garretin kuulalaakeri ahtimia ei korjata.
Escort RS Cosworth -93
Mondeo STW -99

Gleetu
Viestit: 131
Liittynyt: La Joulukuu 22. 15:54:36 2007

Re: Cossu eskoon ahdinta

Viesti Kirjoittaja Gleetu » Su Helmikuu 15. 22:04:09 2009

No se ei maailmaa kaada joss joutuu muokkaa DP samlalla voisi laittaa "joustopalan" siihen, ku 2wd pakosarja kuulema nostaa turboa hieman ylöspäin.
Ja se miksi ajattelin laittaa 2wd pakosarjan kiinni on että oma 4wd:ssä on parissa kohtaa halkeamat (voisiko olla putken rasituksen takia tai se että ku oli katit kiinni niin ne otti aina joka hidastetöyssyyn).
sitten tulikin se että tohon 2wd väipalaan olisi kyllä helppo tehdä liitos ulkoiselle hukkaportille, sitä silmällä pitäen ajattelin sen laittaa... Mä luulen että pitää miettiä näitä vaihtoehtoja ennenku laittaa rahoja mihinkään!

Jake
Viestit: 4228
Liittynyt: La Tammikuu 19. 12:52:45 2002

Re: Cossu eskoon ahdinta

Viesti Kirjoittaja Jake » Ma Helmikuu 16. 16:06:50 2009

Kyllä noita kuulalaakeriahtimia voi korjata mutta tulee halvemmaksi ostaa uusi .

Noissa 4WD:n pakosarjoissa on kaikissa halkeamia .
ex Jäsen #10

Gleetu
Viestit: 131
Liittynyt: La Joulukuu 22. 15:54:36 2007

Re: Cossu eskoon ahdinta

Viesti Kirjoittaja Gleetu » Ma Helmikuu 16. 18:09:57 2009

Kyllä kyllä, toinen vaihtoehto olis ostaa tubular mallista pakosarjaa, mutta se jää nähtäväksi.

tony the tiger
Viestit: 1516
Liittynyt: Ke Toukokuu 18. 23:16:11 2005
Paikkakunta: Kontiolahti

Re: Cossu eskoon ahdinta

Viesti Kirjoittaja tony the tiger » Ma Helmikuu 16. 20:24:48 2009

Jake kirjoitti:Kyllä noita kuulalaakeriahtimia voi korjata mutta tulee halvemmaksi ostaa uusi .
Sen takia kirjoitinki, että niitä ei korjata :wink:
Escort RS Cosworth -93
Mondeo STW -99

Yrkesman
Viestit: 1181
Liittynyt: Ke Huhtikuu 3. 17:43:25 2002
Paikkakunta: Turku

Re: Cossu eskoon ahdinta

Viesti Kirjoittaja Yrkesman » Ma Helmikuu 16. 21:25:03 2009

Borg Warnerillakin vois olla muutama mielenkiintonen malli ->

http://www.full-race.com/catalog/index. ... h=214_1167

Aksu
Viestit: 4147
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
Paikkakunta: Turuus
Viesti:

Re: Cossu eskoon ahdinta

Viesti Kirjoittaja Aksu » Ma Helmikuu 16. 21:33:53 2009

Mites onko tieto pitääkö paikkansa tuo tieto mitä oli edellisessä fast ford:ssa GT30:sta jossa olisi sama kompurasiipi kuin vanhoissa T04S garreteissa.
Tosin kyseinen siipi on ollut käytössä ilmeisesti kilpaversioissa (RS200).
GT-sarjaahan mainostettiin uudenaikaiseksi tekniikaksi... :)
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer

harry81
CRSC Jäsen 2021
Viestit: 707
Liittynyt: Ti Heinäkuu 1. 17:08:15 2003

Re: Cossu eskoon ahdinta

Viesti Kirjoittaja harry81 » Ma Helmikuu 16. 22:31:57 2009

Ei oo tainnu kukaan clubilainen vielä koittaa noita gt30:iä? Itsellä on ruennu mielessä pyörimään et jos vaihtais ton vanhan työkoneholsetin johonkin kuulalaakeroituun ahtimeen.. Oiskohan tommonen gt3076r 0.82A/R pakopesällä kannattava ostos..? Tehoja ei oo tarkoitus kaivella paljoo nykyistä enempää.. 450-500hp ois haarukkana. Kokeilemalla kai se sitte selviäis et heräileekö noi kuulikset yhtään sen kummemmin ku muutkaan..

Gleetu
Viestit: 131
Liittynyt: La Joulukuu 22. 15:54:36 2007

Re: Cossu eskoon ahdinta

Viesti Kirjoittaja Gleetu » Ma Helmikuu 16. 22:33:42 2009

tony the tiger kirjoitti:
Jake kirjoitti:Kyllä noita kuulalaakeriahtimia voi korjata mutta tulee halvemmaksi ostaa uusi .
Sen takia kirjoitinki, että niitä ei korjata :wink:
Ja kiitos siitä muistutuksesta! Oli jääny vähän pimentoon toi :roll:

Aksu
Viestit: 4147
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
Paikkakunta: Turuus
Viesti:

Re: Cossu eskoon ahdinta

Viesti Kirjoittaja Aksu » Ma Helmikuu 16. 22:41:39 2009

harry81 kirjoitti:Ei oo tainnu kukaan clubilainen vielä koittaa noita gt30:iä? Itsellä on ruennu mielessä pyörimään et jos vaihtais ton vanhan työkoneholsetin johonkin kuulalaakeroituun ahtimeen.. Oiskohan tommonen gt3076r 0.82A/R pakopesällä kannattava ostos..? Tehoja ei oo tarkoitus kaivella paljoo nykyistä enempää.. 450-500hp ois haarukkana. Kokeilemalla kai se sitte selviäis et heräileekö noi kuulikset yhtään sen kummemmin ku muutkaan..
Nizan porukka tuntuu ainakin jonkun verran noita 3071/3076 laitelleen 200:siin (2L versioihin). Ja ilmeisesti tuntunut toimivan ainakin niissä ihan kohtuullisesti.
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer

harry81
CRSC Jäsen 2021
Viestit: 707
Liittynyt: Ti Heinäkuu 1. 17:08:15 2003

Re: Cossu eskoon ahdinta

Viesti Kirjoittaja harry81 » Ma Helmikuu 16. 22:46:09 2009

Aksu kirjoitti:
harry81 kirjoitti:Ei oo tainnu kukaan clubilainen vielä koittaa noita gt30:iä? Itsellä on ruennu mielessä pyörimään et jos vaihtais ton vanhan työkoneholsetin johonkin kuulalaakeroituun ahtimeen.. Oiskohan tommonen gt3076r 0.82A/R pakopesällä kannattava ostos..? Tehoja ei oo tarkoitus kaivella paljoo nykyistä enempää.. 450-500hp ois haarukkana. Kokeilemalla kai se sitte selviäis et heräileekö noi kuulikset yhtään sen kummemmin ku muutkaan..
Nizan porukka tuntuu ainakin jonkun verran noita 3071/3076 laitelleen 200:siin (2L versioihin). Ja ilmeisesti tuntunut toimivan ainakin niissä ihan kohtuullisesti.
Joo, oon tässä just yrittäny lueskella niiden kokemuksia, mut en oo vielä oikein selkeetä kuvaa saanu :)

tony the tiger
Viestit: 1516
Liittynyt: Ke Toukokuu 18. 23:16:11 2005
Paikkakunta: Kontiolahti

Re: Cossu eskoon ahdinta

Viesti Kirjoittaja tony the tiger » Ma Helmikuu 16. 23:21:22 2009

harry81 kirjoitti:Ei oo tainnu kukaan clubilainen vielä koittaa noita gt30:iä? Itsellä on ruennu mielessä pyörimään et jos vaihtais ton vanhan työkoneholsetin johonkin kuulalaakeroituun ahtimeen.. Oiskohan tommonen gt3076r 0.82A/R pakopesällä kannattava ostos..? Tehoja ei oo tarkoitus kaivella paljoo nykyistä enempää.. 450-500hp ois haarukkana. Kokeilemalla kai se sitte selviäis et heräileekö noi kuulikset yhtään sen kummemmin ku muutkaan..
Taitaa tuo gt3076r olla jo aika tiukoilla 500hv:n tehoilla, mut kyllä se 2 barin paineella saa.
TO4S kuulalaakeroituna vaikuttais mielenkiintoiselta...
Escort RS Cosworth -93
Mondeo STW -99

harry81
CRSC Jäsen 2021
Viestit: 707
Liittynyt: Ti Heinäkuu 1. 17:08:15 2003

Re: Cossu eskoon ahdinta

Viesti Kirjoittaja harry81 » Ma Helmikuu 16. 23:37:52 2009

tony the tiger kirjoitti:
harry81 kirjoitti:Ei oo tainnu kukaan clubilainen vielä koittaa noita gt30:iä? Itsellä on ruennu mielessä pyörimään et jos vaihtais ton vanhan työkoneholsetin johonkin kuulalaakeroituun ahtimeen.. Oiskohan tommonen gt3076r 0.82A/R pakopesällä kannattava ostos..? Tehoja ei oo tarkoitus kaivella paljoo nykyistä enempää.. 450-500hp ois haarukkana. Kokeilemalla kai se sitte selviäis et heräileekö noi kuulikset yhtään sen kummemmin ku muutkaan..
Taitaa tuo gt3076r olla jo aika tiukoilla 500hv:n tehoilla, mut kyllä se 2 barin paineella saa.
TO4S kuulalaakeroituna vaikuttais mielenkiintoiselta...
Joo, kyllähän toi vaikuttaa. Mitäs hyötyä tosta Ported shroud:sta on? Ei sakkaa niin helposti vai..? :oops:

Jasu
Viestit: 1987
Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 19:53:15 2002
Paikkakunta: Tampere / Isojoki

Re: Cossu eskoon ahdinta

Viesti Kirjoittaja Jasu » Ma Helmikuu 16. 23:57:48 2009

Onko kukaan vielä kokeillut sitä hy35:sta?
(jos mulla olis vielä cossu niin en miettis. :cha)
Jäsen 194.
HOMMA HANSKASSA, HANSKAT RANSKASSA.

tumppe
CRSC jäsen 2015
Viestit: 6264
Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: Cossu eskoon ahdinta

Viesti Kirjoittaja tumppe » Ti Helmikuu 17. 8:16:15 2009

Jasu kirjoitti:Onko kukaan vielä kokeillut sitä hy35:sta?
(jos mulla olis vielä cossu niin en miettis. :cha)
Niinpä, sama muakin kiinnostais ja mites se super HX40, joko jollaki on kiinni ja toiminnassa?
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)

Timo
Viestit: 2229
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 20:23:19 2001

Re: Cossu eskoon ahdinta

Viesti Kirjoittaja Timo » Ti Helmikuu 17. 9:01:12 2009

Jasu kirjoitti:Onko kukaan vielä kokeillut sitä hy35:sta?
(jos mulla olis vielä cossu niin en miettis. :cha)
eikös näitä ollut useallakin, jyväskylässä jollakin (en muista nimimerkkiä, oisko ollu Anttilag?), cosanderilla, ja monella muulla. hyin herännyt, makee vääntökäyrä ja tehoa kohtuullisesti. varmasti hyvä ostos kun pysytään vielä cossun "järkevissä" tehoisssa.
Ex: Cosworth 664hv
Ex: 14 x Cosworth 2wd&4wd
Ex: CLS AMG Widebody
Ex: E60 M5 Eisenmann Race
Ex: E55AMG Kleemann
Nyx: BMW M5 F10 700hv

tumppe
CRSC jäsen 2015
Viestit: 6264
Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: Cossu eskoon ahdinta

Viesti Kirjoittaja tumppe » Ti Helmikuu 17. 9:28:02 2009

Timo kirjoitti:
Jasu kirjoitti:Onko kukaan vielä kokeillut sitä hy35:sta?
(jos mulla olis vielä cossu niin en miettis. :cha)
eikös näitä ollut useallakin, jyväskylässä jollakin (en muista nimimerkkiä, oisko ollu Anttilag?), cosanderilla, ja monella muulla. hyin herännyt, makee vääntökäyrä ja tehoa kohtuullisesti. varmasti hyvä ostos kun pysytään vielä cossun "järkevissä" tehoisssa.
Mihinkäs asti tuo HY riittikään noin?
Ja mikä sen koko nyt olikaan (joo, jotain HX35 luokkaa), eli imu- ja pakosiipien koot ja minkä kokosilla pesillä noita sai? :roll:

Ollu vähä mieles et jos tohon "400hv" koneen kylkeen laittas myöhemmin tollasen HY.n tai superin, mut en tiä kumpi ois parempi investointi, toki superi on hiukan kalliimpikin, mutta jos tuo HY riittää n.450hv asti, niin sekin riittäis ja MS kaveriks, lastun tilalle... :roll:
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)

Timo
Viestit: 2229
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 20:23:19 2001

Re: Cossu eskoon ahdinta

Viesti Kirjoittaja Timo » Ti Helmikuu 17. 9:50:16 2009

no cosanderi vetäs 12sek varttiajan liu'utellen lopun et siitä voipi päätellä tehoja..
Ex: Cosworth 664hv
Ex: 14 x Cosworth 2wd&4wd
Ex: CLS AMG Widebody
Ex: E60 M5 Eisenmann Race
Ex: E55AMG Kleemann
Nyx: BMW M5 F10 700hv

tumppe
CRSC jäsen 2015
Viestit: 6264
Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: Cossu eskoon ahdinta

Viesti Kirjoittaja tumppe » Ti Helmikuu 17. 9:56:49 2009

Timo kirjoitti:no cosanderi vetäs 12sek varttiajan liu'utellen lopun et siitä voipi päätellä tehoja..
Tai että on ollu pidot kohillaan... :wink:
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)

Jasu
Viestit: 1987
Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 19:53:15 2002
Paikkakunta: Tampere / Isojoki

Re: Cossu eskoon ahdinta

Viesti Kirjoittaja Jasu » Ti Helmikuu 17. 11:02:57 2009

tumppe kirjoitti:
Timo kirjoitti:
Jasu kirjoitti:Onko kukaan vielä kokeillut sitä hy35:sta?
(jos mulla olis vielä cossu niin en miettis. :cha)
eikös näitä ollut useallakin, jyväskylässä jollakin (en muista nimimerkkiä, oisko ollu Anttilag?), cosanderilla, ja monella muulla. hyin herännyt, makee vääntökäyrä ja tehoa kohtuullisesti. varmasti hyvä ostos kun pysytään vielä cossun "järkevissä" tehoisssa.
Mihinkäs asti tuo HY riittikään noin?
Ja mikä sen koko nyt olikaan (joo, jotain HX35 luokkaa), eli imu- ja pakosiipien koot ja minkä kokosilla pesillä noita sai? :roll:

Ollu vähä mieles et jos tohon "400hv" koneen kylkeen laittas myöhemmin tollasen HY.n tai superin, mut en tiä kumpi ois parempi investointi, toki superi on hiukan kalliimpikin, mutta jos tuo HY riittää n.450hv asti, niin sekin riittäis ja MS kaveriks, lastun tilalle... :roll:
Muita pesiä ei tuohon saa ja siivet 56/58. Ja Superikin sais 750e nykyään, et ei sekään kallis olisi.
Jäsen 194.
HOMMA HANSKASSA, HANSKAT RANSKASSA.

Timo
Viestit: 2229
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 20:23:19 2001

Re: Cossu eskoon ahdinta

Viesti Kirjoittaja Timo » Ti Helmikuu 17. 11:05:01 2009

tumppe kirjoitti:
Timo kirjoitti:no cosanderi vetäs 12sek varttiajan liu'utellen lopun et siitä voipi päätellä tehoja..
Tai että on ollu pidot kohillaan... :wink:
no sitäkin, tiedetään.. :roll:

vaan eipä se liu'u jos ei ole jossakin vaiheessa kiihtynytkin.. jotain 450hv+ ja 600nm, on arvaus.. vetoalue noin 4000-7500rpm.. on toinen arvaus.
Ex: Cosworth 664hv
Ex: 14 x Cosworth 2wd&4wd
Ex: CLS AMG Widebody
Ex: E60 M5 Eisenmann Race
Ex: E55AMG Kleemann
Nyx: BMW M5 F10 700hv

tumppe
CRSC jäsen 2015
Viestit: 6264
Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: Cossu eskoon ahdinta

Viesti Kirjoittaja tumppe » Ti Helmikuu 17. 11:18:53 2009

Jasu & tumppe & Timo kirjoitti:Onko kukaan vielä kokeillut sitä hy35:sta?
(jos mulla olis vielä cossu niin en miettis. :cha)

eikös näitä ollut useallakin, jyväskylässä jollakin (en muista nimimerkkiä, oisko ollu Anttilag?), cosanderilla, ja monella muulla. hyin herännyt, makee vääntökäyrä ja tehoa kohtuullisesti. varmasti hyvä ostos kun pysytään vielä cossun "järkevissä" tehoisssa.

Mihinkäs asti tuo HY riittikään noin?
Ja mikä sen koko nyt olikaan (joo, jotain HX35 luokkaa), eli imu- ja pakosiipien koot ja minkä kokosilla pesillä noita sai? :roll:

Ollu vähä mieles et jos tohon "400hv" koneen kylkeen laittas myöhemmin tollasen HY.n tai superin, mut en tiä kumpi ois parempi investointi, toki superi on hiukan kalliimpikin, mutta jos tuo HY riittää n.450hv asti, niin sekin riittäis ja MS kaveriks, lastun tilalle... :roll:

Muita pesiä ei tuohon saa ja siivet 56/58. Ja Superikin sais 750e nykyään, et ei sekään kallis olisi.
No eipä noilla sit hinta eroo juurikaan enää oo, mut kumpiko nyt ois THE ahdin tollaseen 400-450 heposeen Cossun käkättimeen? (pitää vissiin kesällä seurailla kuinka ovat pelanneet :-s )
Superiin ainaki sais eri kokosia pakopesiä ja molemmista taitaa olla MFS versiotkin... :roll:
Olikos superia kans saatavilla "vaan" yhden kokoisilla siivillä ja olikos ne 60/65mm?
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)

Jasu
Viestit: 1987
Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 19:53:15 2002
Paikkakunta: Tampere / Isojoki

Re: Cossu eskoon ahdinta

Viesti Kirjoittaja Jasu » Ti Helmikuu 17. 11:28:02 2009

HY35 ehdottomasti, kun kyse pienestä moottorista. Noista Superin siivistä en osaa sanoa että montaako erilaista on, mutta niitä on kyllä erilaisia. Pesiä löytyy 14, 16, 18, 20 ja sattoi olla myös 23.
Jäsen 194.
HOMMA HANSKASSA, HANSKAT RANSKASSA.

tumppe
CRSC jäsen 2015
Viestit: 6264
Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: Cossu eskoon ahdinta

Viesti Kirjoittaja tumppe » Ti Helmikuu 17. 11:54:18 2009

Jasu kirjoitti:HY35 ehdottomasti, kun kyse pienestä moottorista. Noista Superin siivistä en osaa sanoa että montaako erilaista on, mutta niitä on kyllä erilaisia. Pesiä löytyy 14, 16, 18, 20 ja sattoi olla myös 23.
Kyl tuo vissiin ois aika kestävä ja hyvä vaihtoehto tuo HY35 sitten

Sit jos arvon raadilla ois jotain ahdin suosituksia tollaseen +700hv Cossun myllyyn?
Mielessä on käyny jotain Pro52 kokoista, mut oisko mitään pienempää joka riittäis n.750-800hv?
Itellä ois kyl tos yks "HX50" pakopuoleltaan: 72mm siipi ja 16 pesä, mut kompura puolelle tarttis mahdollisesti 70mm tai isomman siiven (nyt 60mm)?
Kertokaas mielipiteitä? Kaikenlaiset perustelut ym. todistelut ois myös plussaa?
Niin ja nokkien arvoja ko. koneeseen ei oo viel päätetty, katotaan mitä tulee vastaan rakennellessa... :-$
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)

Timo
Viestit: 2229
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 20:23:19 2001

Re: Cossu eskoon ahdinta

Viesti Kirjoittaja Timo » Ti Helmikuu 17. 12:33:26 2009

tumppe kirjoitti: Sit jos arvon raadilla ois jotain ahdin suosituksia tollaseen +700hv Cossun myllyyn?
Mielessä on käyny jotain Pro52 kokoista, mut oisko mitään pienempää joka riittäis n.750-800hv?
Itellä ois kyl tos yks "HX50" pakopuoleltaan: 72mm siipi ja 16 pesä, mut kompura puolelle tarttis mahdollisesti 70mm tai isomman siiven (nyt 60mm)?
Kertokaas mielipiteitä? Kaikenlaiset perustelut ym. todistelut ois myös plussaa?
Niin ja nokkien arvoja ko. koneeseen ei oo viel päätetty, katotaan mitä tulee vastaan rakennellessa... :-$
ei sitä voi tietää, usko vaan hyvä mies. ahdin kokoonpanon ja tavoitteiden mukaan, pienemmälläkin sen saa kolmen kilon ahdolla, isommalla vähemmällä ahdolla, millä kierroksilla sen haluaa jne. tai sitten laittaa niin ison että riittää, esim pro52. mut ei sekään hyvä ole kuin just tietyn tyyliseen koneeseen tai ajoon, nimimerkillä pari tuntia lds-siltasen kanssa eilenkin puhelimessa olleena. eikä millään voi ajatella että turbiinin ollessa 72mm pitää kompuran olla xxmm, se kun riippuu suoraan mitä halutaan, mitä muuta pakettiin kuuluu. kannattaa luottaa ammatti-apuun tässä asiassa..

sitten kun kaikki muut palikat on valmiina niin teetä niihin sopiva turbo. trust me, ei tuollaisia tehoja nimittäin kahden litran pannusta ihan arpomalla oteta, tai sit tulee taas yks legenda joka on penkissä tehokas mutta metriäkään ei ole ajossa nähty..

ja toisaalta teki miten teki, 750-800hv, VAU! haluu nähdä ja kokea.. :wink:

ja nokat vielä vaikeampia valinta. ja ne pitäis olla ennen ahdinta.
Ex: Cosworth 664hv
Ex: 14 x Cosworth 2wd&4wd
Ex: CLS AMG Widebody
Ex: E60 M5 Eisenmann Race
Ex: E55AMG Kleemann
Nyx: BMW M5 F10 700hv

AnttiLag
Viestit: 83
Liittynyt: Pe Helmikuu 29. 13:49:27 2008
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Cossu eskoon ahdinta

Viesti Kirjoittaja AnttiLag » Ti Helmikuu 17. 13:43:40 2009

Mulla on se Holset HY35 kiinni ja on hyvä ajaa. En tiedä onko se nykymuodin mukaan tarpeeksi ISO, mutta jos
haluaa hyvin heräävän turbon, niin se on siinä. Itselläni täydet ahdot 1,2 bar 3300rpm ja maisema vaihtuu (346 hv ja 486 nm). Kesäksi roplaan hukkista 1,5 bar ja saa riittää mulle. Taisin lähettää dynolaput kahdelle Timolle viime penkityksestä. Kevättä odotellessa... :)
Ford Sierra Cosworth -88
Skoda Octavia -17 (Facelift)
Harley Davidson V-Rod Muscle -12

Timo
Viestit: 2229
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 20:23:19 2001

Re: Cossu eskoon ahdinta

Viesti Kirjoittaja Timo » Ti Helmikuu 17. 14:24:21 2009

AnttiLag kirjoitti:Mulla on se Holset HY35 kiinni ja on hyvä ajaa. En tiedä onko se nykymuodin mukaan tarpeeksi ISO, mutta jos
haluaa hyvin heräävän turbon, niin se on siinä. Itselläni täydet ahdot 1,2 bar 3300rpm ja maisema vaihtuu (346 hv ja 486 nm). Kesäksi roplaan hukkista 1,5 bar ja saa riittää mulle. Taisin lähettää dynolaput kahdelle Timolle viime penkityksestä. Kevättä odotellessa... :)
juu näin oli, ja dynotuksessakin oli vielä parannettavaa, ei toiminut ylös saakka kone kunnolla.. ensi kesään.. :wink:
Ex: Cosworth 664hv
Ex: 14 x Cosworth 2wd&4wd
Ex: CLS AMG Widebody
Ex: E60 M5 Eisenmann Race
Ex: E55AMG Kleemann
Nyx: BMW M5 F10 700hv

Mikke
Viestit: 297
Liittynyt: Ke Elokuu 3. 23:37:04 2005
Paikkakunta: sipoo
Viesti:

Re: Cossu eskoon ahdinta

Viesti Kirjoittaja Mikke » Ti Helmikuu 17. 16:26:13 2009

No mutta HY ei kannata mennä hajottaa.. Itsellä hajos oma HY ja kalliiksi tulee. Kyselin pakosiiven ja akselin hintoja niin sanoivat päälle 500€ :roll: Sitä kun ei kannata korjauttaa pitää aina oikeestaan ostaa uusi kiharrin. On niin uusi asia viellä tuo HY että turbotekniikassa sanoivat että ei ole tarvinnut tilata ees uusia akseleita eivätkä tiedä hintoja eikä saatavuutta.. Selvitti sitten hintaa mulle ja soitteli hetken päästä uudestaan, kun kertoi hintaa meinasin tipahtaa penkiltä.. Itsestäni on ainakin kova hinta pelkästä akselista :-s
Sierra Cosworth 2wd -89
Sierra Volworth 2wd -84 "powered by b254"

Mikke
Viestit: 297
Liittynyt: Ke Elokuu 3. 23:37:04 2005
Paikkakunta: sipoo
Viesti:

Re: Cossu eskoon ahdinta

Viesti Kirjoittaja Mikke » Ti Helmikuu 17. 16:28:26 2009

AnttiLag kirjoitti:Mulla on se Holset HY35 kiinni ja on hyvä ajaa. En tiedä onko se nykymuodin mukaan tarpeeksi ISO, mutta jos
haluaa hyvin heräävän turbon, niin se on siinä. Itselläni täydet ahdot 1,2 bar 3300rpm ja maisema vaihtuu (346 hv ja 486 nm). Kesäksi roplaan hukkista 1,5 bar ja saa riittää mulle. Taisin lähettää dynolaput kahdelle Timolle viime penkityksestä. Kevättä odotellessa... :)

Herääväisyydestä olen kyllä aivan samaa mieltä. Cossun koneessa omasta mielestä todella toimiva paketti jos haetaan 400hv tehoja.
Sierra Cosworth 2wd -89
Sierra Volworth 2wd -84 "powered by b254"

sierra4x4tbo
Viestit: 5172
Liittynyt: Pe Lokakuu 4. 13:22:52 2002
Paikkakunta: In the forest, picking up mushrooms!
Viesti:

Re: Cossu eskoon ahdinta

Viesti Kirjoittaja sierra4x4tbo » Ti Helmikuu 17. 21:32:30 2009

tumppe kirjoitti:
Jasu kirjoitti:HY35 ehdottomasti, kun kyse pienestä moottorista. Noista Superin siivistä en osaa sanoa että montaako erilaista on, mutta niitä on kyllä erilaisia. Pesiä löytyy 14, 16, 18, 20 ja sattoi olla myös 23.
Kyl tuo vissiin ois aika kestävä ja hyvä vaihtoehto tuo HY35 sitten

Sit jos arvon raadilla ois jotain ahdin suosituksia tollaseen +700hv Cossun myllyyn?
Mielessä on käyny jotain Pro52 kokoista, mut oisko mitään pienempää joka riittäis n.750-800hv?
Itellä ois kyl tos yks "HX50" pakopuoleltaan: 72mm siipi ja 16 pesä, mut kompura puolelle tarttis mahdollisesti 70mm tai isomman siiven (nyt 60mm)?
Kertokaas mielipiteitä? Kaikenlaiset perustelut ym. todistelut ois myös plussaa?
Niin ja nokkien arvoja ko. koneeseen ei oo viel päätetty, katotaan mitä tulee vastaan rakennellessa... :-$
No onpas taas mopo lähteny keulimaan..

Mites toi sun 800 hepan cossu etenee? Motti ilmeisesti alkaa olee kasassa, kun turboa olet valitsemassa.. Jos motti on samassa jamassa mitä vuosi sitten, en vielä pahemmin murehtis mistään ahtimesta. Ehtii Holsetin HY ja HX sarjat uudistua monta kertaa ennen kuin turboa olet pulttaamassa kiinni...

Koppakin taitaa olla myynnissä.. :roll:

Mut onhan tässä ainakin näin foorumi-tasolla meininkiä.. "Rakentelen tässä kahta Cossua.. Toisesta tulee vähän miedompi 400-500heppaa ja toisesta sitten racempi 700-800heppaa.. 8) "
BMW - Elämää ohituskaistalla. 8)

Mushroom Motorsport - making Cosworths run faster since 2003
--=MaxTuned.com=--

tony the tiger
Viestit: 1516
Liittynyt: Ke Toukokuu 18. 23:16:11 2005
Paikkakunta: Kontiolahti

Re: Cossu eskoon ahdinta

Viesti Kirjoittaja tony the tiger » Ti Helmikuu 17. 21:43:05 2009

Jasu kirjoitti:Muita pesiä ei tuohon saa ja siivet 56/58. Ja Superikin sais 750e nykyään, et ei sekään kallis olisi.
Missä myydään superia tuohon hintaan?
Escort RS Cosworth -93
Mondeo STW -99

Aksu
Viestit: 4147
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
Paikkakunta: Turuus
Viesti:

Re: Cossu eskoon ahdinta

Viesti Kirjoittaja Aksu » Ti Helmikuu 17. 21:52:45 2009

<siipicossu> kirjoitti:
AnttiLag kirjoitti:Mulla on se Holset HY35 kiinni ja on hyvä ajaa. En tiedä onko se nykymuodin mukaan tarpeeksi ISO, mutta jos
haluaa hyvin heräävän turbon, niin se on siinä. Itselläni täydet ahdot 1,2 bar 3300rpm ja maisema vaihtuu (346 hv ja 486 nm). Kesäksi roplaan hukkista 1,5 bar ja saa riittää mulle. Taisin lähettää dynolaput kahdelle Timolle viime penkityksestä. Kevättä odotellessa... :)

Herääväisyydestä olen kyllä aivan samaa mieltä. Cossun koneessa omasta mielestä todella toimiva paketti jos haetaan 400hv tehoja.
Mitkäs b-paineet sulla oli silloin kun kokeilit niitä ahtoja nostaa kun ne suuttimet alkoivat loppua ?
Tuli vaan mieleen et suuttimet taisivat olla samat kuin siipicossulla ja sillä penkitetty +400 (b-paine +4bar) ja taisi yläpää olla rikkaalla silloin viellä.
Et millaisia tehoja noilla 550:llä olisi viellä otettavissa ? :wink:
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer

Jasu
Viestit: 1987
Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 19:53:15 2002
Paikkakunta: Tampere / Isojoki

Re: Cossu eskoon ahdinta

Viesti Kirjoittaja Jasu » Ti Helmikuu 17. 22:36:26 2009

tony the tiger kirjoitti:
Jasu kirjoitti:Muita pesiä ei tuohon saa ja siivet 56/58. Ja Superikin sais 750e nykyään, et ei sekään kallis olisi.
Missä myydään superia tuohon hintaan?
Pro Turbo ja Futurez myyvät.
Jäsen 194.
HOMMA HANSKASSA, HANSKAT RANSKASSA.

tumppe
CRSC jäsen 2015
Viestit: 6264
Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: Cossu eskoon ahdinta

Viesti Kirjoittaja tumppe » Ti Helmikuu 17. 22:52:08 2009

sierra4x4tbo kirjoitti:
tumppe kirjoitti:
Jasu kirjoitti:HY35 ehdottomasti, kun kyse pienestä moottorista. Noista Superin siivistä en osaa sanoa että montaako erilaista on, mutta niitä on kyllä erilaisia. Pesiä löytyy 14, 16, 18, 20 ja sattoi olla myös 23.
Kyl tuo vissiin ois aika kestävä ja hyvä vaihtoehto tuo HY35 sitten

Sit jos arvon raadilla ois jotain ahdin suosituksia tollaseen +700hv Cossun myllyyn?
Mielessä on käyny jotain Pro52 kokoista, mut oisko mitään pienempää joka riittäis n.750-800hv?
Itellä ois kyl tos yks "HX50" pakopuoleltaan: 72mm siipi ja 16 pesä, mut kompura puolelle tarttis mahdollisesti 70mm tai isomman siiven (nyt 60mm)?
Kertokaas mielipiteitä? Kaikenlaiset perustelut ym. todistelut ois myös plussaa?
Niin ja nokkien arvoja ko. koneeseen ei oo viel päätetty, katotaan mitä tulee vastaan rakennellessa... :-$
No onpas taas mopo lähteny keulimaan..

Mites toi sun 800 hepan cossu etenee? Motti ilmeisesti alkaa olee kasassa, kun turboa olet valitsemassa.. Jos motti on samassa jamassa mitä vuosi sitten, en vielä pahemmin murehtis mistään ahtimesta. Ehtii Holsetin HY ja HX sarjat uudistua monta kertaa ennen kuin turboa olet pulttaamassa kiinni...

Koppakin taitaa olla myynnissä.. :roll:

Mut onhan tässä ainakin näin foorumi-tasolla meininkiä.. "Rakentelen tässä kahta Cossua.. Toisesta tulee vähän miedompi 400-500heppaa ja toisesta sitten racempi 700-800heppaa.. 8) "
Täs vaan mietiskelin ja kyselin mielipiteitä, vai oonko jo huomaamattani tehny kauppaa jostain ahtimesta? :shock:
Kone ei oo kasas eikä oo samas jamas ku vuosi sitten.
Pitääkö ahdin olla esim. 2-3 vuoden päästä se ihan uusin uus, mun mielestä ei?
Koreja löytyy täs parin vuoden aikana varmasti muitakin, vaikka ei Cossun koppa oiskaan...
Niin ja tuo toinen Cossu on kyl jo ihan penkattu 400hv enkä tietääkseni oo puhunu missään vaiheessa 800hv tehoista vaan kertonu et tavote ois +700hv... :wink:
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)

cosworthman
Viestit: 1181
Liittynyt: Ti Huhtikuu 16. 15:49:07 2002
Paikkakunta: Pinehill

Re: Cossu eskoon ahdinta

Viesti Kirjoittaja cosworthman » Ti Helmikuu 17. 23:03:13 2009

tumppe kirjoitti:
Jasu kirjoitti:HY35 ehdottomasti, kun kyse pienestä moottorista. Noista Superin siivistä en osaa sanoa että montaako erilaista on, mutta niitä on kyllä erilaisia. Pesiä löytyy 14, 16, 18, 20 ja sattoi olla myös 23.
Kyl tuo vissiin ois aika kestävä ja hyvä vaihtoehto tuo HY35 sitten

Sit jos arvon raadilla ois jotain ahdin suosituksia tollaseen +700hv Cossun myllyyn?
Mielessä on käyny jotain Pro52 kokoista, mut oisko mitään pienempää joka riittäis n.750-800hv?
Itellä ois kyl tos yks "HX50" pakopuoleltaan: 72mm siipi ja 16 pesä, mut kompura puolelle tarttis mahdollisesti 70mm tai isomman siiven (nyt 60mm)?
Kertokaas mielipiteitä? Kaikenlaiset perustelut ym. todistelut ois myös plussaa?
Niin ja nokkien arvoja ko. koneeseen ei oo viel päätetty, katotaan mitä tulee vastaan rakennellessa... :-$
Jos ei oo helppoo sullakaan, niin ei oo vaikeeta mullakaan. Taitaa olla helpompi voittaa lotossa kun saada motti toimimaan tuolla periaatteella, ensin pata kasaan ja sitten niillä spekseillä tehdään oikea turbo.
#350

virikansi
Viestit: 77
Liittynyt: Pe Toukokuu 5. 15:00:52 2006
Paikkakunta: kuopio
Viesti:

Re: Cossu eskoon ahdinta

Viesti Kirjoittaja virikansi » Ti Helmikuu 17. 23:52:51 2009

Multakin voi tietysti jotain kysellä tollaseen 700-800 hp koneeseen liittyvää. Ellei kynnys ole liian korkea.. Jotain tietoakin saattais olla O:) .

Parhaiten kylläkin vastailen päiväsaikaan luurista.

0400-510138 Kosunen

Manu
Viestit: 128
Liittynyt: Ma Kesäkuu 25. 18:52:51 2007
Paikkakunta: Jämsä

Re: Cossu eskoon ahdinta

Viesti Kirjoittaja Manu » Ke Helmikuu 18. 0:21:41 2009

Helmikuun Fast Fordissa on pieni juttu kun Rod Tarry on rakentanu koneen missä on 838.4bhp ja 666lb/ft.Huimia lukuja,ei voi muuta sanoa.

Vastaa Viestiin