Sierra Cosworth B&W T5:sen kytkinakselin mitta

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

sierra4x4tbo
Viestit: 5172
Liittynyt: Pe Lokakuu 4. 13:22:52 2002
Paikkakunta: In the forest, picking up mushrooms!
Viesti:

Sierra Cosworth B&W T5:sen kytkinakselin mitta

Viesti Kirjoittaja sierra4x4tbo » Ti Tammikuu 20. 0:04:40 2009

Olisiko kellään Ford Sierra Cosworthin T5:sta vuosimallista 1985-1991 irrallaan ja viittis mitata siitä paljonko kytkinakseli tulee koneen puoleisesta kiinnityspinnasta yli?

Kiitos etukäteen!

-Timo

EDIT: Lisätty laatikon tunnistetietoja. :D
Viimeksi muokannut sierra4x4tbo, Ti Tammikuu 20. 22:38:44 2009. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
BMW - Elämää ohituskaistalla. 8)

Mushroom Motorsport - making Cosworths run faster since 2003
--=MaxTuned.com=--

puuhapete
Viestit: 4906
Liittynyt: To Maaliskuu 7. 23:07:51 2002
Viesti:

Re: B&W T5:sen kytkinakselin mitta

Viesti Kirjoittaja puuhapete » Ti Tammikuu 20. 12:48:10 2009

Aikalailla katkoksen tasallehan se tulee.
Sierra Twinturbo
Ford Focus sedan v6 st200 projekti
st200 sedan -00
Uutta kotisvun ulkoasua haetaan
Varoitus! Sisällän mysteeristen vikojen magneetin.Saattaa tarttua.
Perhekulkine Galaxy 2.0 riisseli ghia

sierra4x4tbo
Viestit: 5172
Liittynyt: Pe Lokakuu 4. 13:22:52 2002
Paikkakunta: In the forest, picking up mushrooms!
Viesti:

Re: B&W T5:sen kytkinakselin mitta

Viesti Kirjoittaja sierra4x4tbo » Ti Tammikuu 20. 12:59:11 2009

puuhapete kirjoitti:Aikalailla katkoksen tasallehan se tulee.
Jep.

Kuulemma tulee hiukan yli.

Tremec:iä eilen sovittelin T5:sen kytkinkoppaan ja näyttäis, että kytkinakseli tulee ~5mm yli. Muutenkin näyttäis aika piece of cake projektilta yhdistää nuo.. :D
BMW - Elämää ohituskaistalla. 8)

Mushroom Motorsport - making Cosworths run faster since 2003
--=MaxTuned.com=--

Timo
Viestit: 2229
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 20:23:19 2001

Re: B&W T5:sen kytkinakselin mitta

Viesti Kirjoittaja Timo » Ti Tammikuu 20. 13:31:08 2009

sierra4x4tbo kirjoitti:
puuhapete kirjoitti:Aikalailla katkoksen tasallehan se tulee.
Jep.

Kuulemma tulee hiukan yli.

Tremec:iä eilen sovittelin T5:sen kytkinkoppaan ja näyttäis, että kytkinakseli tulee ~5mm yli. Muutenkin näyttäis aika piece of cake projektilta yhdistää nuo.. :D
mulla tuli vakio lootasta kytkinakseli hieman yli kyutkinkopasta ja tremecissä ei juurikaan. tarkkoja mittoja ei ole, mutta huomasin asian kun laatikot oli pystyssä vierekkäin, t5 keikkui akselin takia mut tremec ei.
tremecin kytkinakselin putkea pitää pikkasen lyhentää, ottaa muuten kiinni paineasetelmaan. kampiakselin neulalaakeri pitää poistaa ja laittaa esim kupari holkki tilalle, tai sitten sorvata tremecin kytkinakselin pää ohuemmaksi, muuten ei sovi.
Ex: Cosworth 664hv
Ex: 14 x Cosworth 2wd&4wd
Ex: CLS AMG Widebody
Ex: E60 M5 Eisenmann Race
Ex: E55AMG Kleemann
Nyx: BMW M5 F10 700hv

sierra4x4tbo
Viestit: 5172
Liittynyt: Pe Lokakuu 4. 13:22:52 2002
Paikkakunta: In the forest, picking up mushrooms!
Viesti:

Re: B&W T5:sen kytkinakselin mitta

Viesti Kirjoittaja sierra4x4tbo » Ti Tammikuu 20. 13:40:37 2009

Timo kirjoitti:
sierra4x4tbo kirjoitti:
puuhapete kirjoitti:Aikalailla katkoksen tasallehan se tulee.
Jep.

Kuulemma tulee hiukan yli.

Tremec:iä eilen sovittelin T5:sen kytkinkoppaan ja näyttäis, että kytkinakseli tulee ~5mm yli. Muutenkin näyttäis aika piece of cake projektilta yhdistää nuo.. :D
mulla tuli vakio lootasta kytkinakseli hieman yli kyutkinkopasta ja tremecissä ei juurikaan. tarkkoja mittoja ei ole, mutta huomasin asian kun laatikot oli pystyssä vierekkäin, t5 keikkui akselin takia mut tremec ei.
tremecin kytkinakselin putkea pitää pikkasen lyhentää, ottaa muuten kiinni paineasetelmaan. kampiakselin neulalaakeri pitää poistaa ja laittaa esim kupari holkki tilalle, tai sitten sorvata tremecin kytkinakselin pää ohuemmaksi, muuten ei sovi.
Jep.

Näin vähän sen ajattelinkin lähettämäsi priva-viestin perusteella. Vähän pelotti tuon kytkinkopan keskitys, mutta näyttää keskittyvän nätisti Tremecin omaan pikariin. :D

Ei tartte muuta kuin väsäillä kytkinkoppaan uudet lootan kiinnitysreijät. Ei nimittäin satu yksikään kohdilleen. No tähänkin on suunnitelma jo päässä pyörimässä. Ja yksinkertainen sellainen.. :D

Onko tuolle pikarin ja asetelman väliselle etäisyydelle mitään ohjearvoa? Vois vähän tuumailla, et kuin paljon ottaa sorvissa pois.. Vai annanko mennä mutu-tuntumalla? :green:

Pitää laittaa liukulaakeri tuohon silmälaakeriksi. Ei jaksa alkaa purkamaan laatikkoa sitä varten, että saisi kytkinakselin sorviin kiinni.. Vai mites olis jos sorvais kampuran päähän isomman pesän silmälaakerille ja laittais Tremecin akseliin käyvän laakerin.. :-s Motti kun on muutenkin osina.
BMW - Elämää ohituskaistalla. 8)

Mushroom Motorsport - making Cosworths run faster since 2003
--=MaxTuned.com=--

Timo
Viestit: 2229
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 20:23:19 2001

Re: B&W T5:sen kytkinakselin mitta

Viesti Kirjoittaja Timo » Ti Tammikuu 20. 13:50:35 2009

harmi kun kaikkea ei tule kirjattua ylös, mutta sen sai aika helposti katsottua paljonko piti lyhentää, se oli suuruusluokka pari senttiä, mut kytkin+paineasetelma kiinni ja kytkinkoppa lohkoon paikalleen (ilman laatikkoa) niin siitä sai mitattua mihin kohtaan tulee asetelman reuna. sit muutama milli pelivaraa ja poikki. huomioi ettei painelaakeri tipahda putkelta pois kun kytkintä painaa, mulla kytkimen liike on 5.5mm eli ei huolta, vakiokytkimella taitaa olla jotain 30mm+...

paras varmaan olis sorvata kammen reikää isommaks ja uusi laakeri. itse laitoin holkin.
Ex: Cosworth 664hv
Ex: 14 x Cosworth 2wd&4wd
Ex: CLS AMG Widebody
Ex: E60 M5 Eisenmann Race
Ex: E55AMG Kleemann
Nyx: BMW M5 F10 700hv

sierra4x4tbo
Viestit: 5172
Liittynyt: Pe Lokakuu 4. 13:22:52 2002
Paikkakunta: In the forest, picking up mushrooms!
Viesti:

Re: B&W T5:sen kytkinakselin mitta

Viesti Kirjoittaja sierra4x4tbo » Ti Tammikuu 20. 14:05:29 2009

Timo kirjoitti:harmi kun kaikkea ei tule kirjattua ylös, mutta sen sai aika helposti katsottua paljonko piti lyhentää, se oli suuruusluokka pari senttiä, mut kytkin+paineasetelma kiinni ja kytkinkoppa lohkoon paikalleen (ilman laatikkoa) niin siitä sai mitattua mihin kohtaan tulee asetelman reuna. sit muutama milli pelivaraa ja poikki. huomioi ettei painelaakeri tipahda putkelta pois kun kytkintä painaa, mulla kytkimen liike on 5.5mm eli ei huolta, vakiokytkimella taitaa olla jotain 30mm+...

paras varmaan olis sorvata kammen reikää isommaks ja uusi laakeri. itse laitoin holkin.
Samaa luokkaa tulee mullekkin työsylinterin liikkeeksi.

Pitää käydä paikallisessa tarvikeliikkeessä ettimässä sopiva silmälaakeri tonne ja kuskata kampura koneistettavaksi.

Kiitos taas vinkeistä!
BMW - Elämää ohituskaistalla. 8)

Mushroom Motorsport - making Cosworths run faster since 2003
--=MaxTuned.com=--

puuhapete
Viestit: 4906
Liittynyt: To Maaliskuu 7. 23:07:51 2002
Viesti:

Re: B&W T5:sen kytkinakselin mitta

Viesti Kirjoittaja puuhapete » Ti Tammikuu 20. 18:14:08 2009

sierra4x4tbo kirjoitti:
Timo kirjoitti:harmi kun kaikkea ei tule kirjattua ylös, mutta sen sai aika helposti katsottua paljonko piti lyhentää, se oli suuruusluokka pari senttiä, mut kytkin+paineasetelma kiinni ja kytkinkoppa lohkoon paikalleen (ilman laatikkoa) niin siitä sai mitattua mihin kohtaan tulee asetelman reuna. sit muutama milli pelivaraa ja poikki. huomioi ettei painelaakeri tipahda putkelta pois kun kytkintä painaa, mulla kytkimen liike on 5.5mm eli ei huolta, vakiokytkimella taitaa olla jotain 30mm+...

paras varmaan olis sorvata kammen reikää isommaks ja uusi laakeri. itse laitoin holkin.
Samaa luokkaa tulee mullekkin työsylinterin liikkeeksi.

Pitää käydä paikallisessa tarvikeliikkeessä ettimässä sopiva silmälaakeri tonne ja kuskata kampura koneistettavaksi.

Kiitos taas vinkeistä!
Eikös se mustangin laakeri käy tremecin akseliin?
Sierra Twinturbo
Ford Focus sedan v6 st200 projekti
st200 sedan -00
Uutta kotisvun ulkoasua haetaan
Varoitus! Sisällän mysteeristen vikojen magneetin.Saattaa tarttua.
Perhekulkine Galaxy 2.0 riisseli ghia

sierra4x4tbo
Viestit: 5172
Liittynyt: Pe Lokakuu 4. 13:22:52 2002
Paikkakunta: In the forest, picking up mushrooms!
Viesti:

Re: B&W T5:sen kytkinakselin mitta

Viesti Kirjoittaja sierra4x4tbo » Ti Tammikuu 20. 18:16:32 2009

puuhapete kirjoitti:
sierra4x4tbo kirjoitti:
Timo kirjoitti:harmi kun kaikkea ei tule kirjattua ylös, mutta sen sai aika helposti katsottua paljonko piti lyhentää, se oli suuruusluokka pari senttiä, mut kytkin+paineasetelma kiinni ja kytkinkoppa lohkoon paikalleen (ilman laatikkoa) niin siitä sai mitattua mihin kohtaan tulee asetelman reuna. sit muutama milli pelivaraa ja poikki. huomioi ettei painelaakeri tipahda putkelta pois kun kytkintä painaa, mulla kytkimen liike on 5.5mm eli ei huolta, vakiokytkimella taitaa olla jotain 30mm+...

paras varmaan olis sorvata kammen reikää isommaks ja uusi laakeri. itse laitoin holkin.
Samaa luokkaa tulee mullekkin työsylinterin liikkeeksi.

Pitää käydä paikallisessa tarvikeliikkeessä ettimässä sopiva silmälaakeri tonne ja kuskata kampura koneistettavaksi.

Kiitos taas vinkeistä!
Eikös se mustangin laakeri käy tremecin akseliin?
Voispa vaikka käydäkkin.. :o
BMW - Elämää ohituskaistalla. 8)

Mushroom Motorsport - making Cosworths run faster since 2003
--=MaxTuned.com=--

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Re: B&W T5:sen kytkinakselin mitta

Viesti Kirjoittaja MouTine » Ti Tammikuu 20. 21:33:47 2009

Koko threadissa ei missään kohdin mainita, että minkä auton T5:sta on kyse.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

sierra4x4tbo
Viestit: 5172
Liittynyt: Pe Lokakuu 4. 13:22:52 2002
Paikkakunta: In the forest, picking up mushrooms!
Viesti:

Re: B&W T5:sen kytkinakselin mitta

Viesti Kirjoittaja sierra4x4tbo » Ti Tammikuu 20. 22:35:23 2009

MouTine kirjoitti:Koko threadissa ei missään kohdin mainita, että minkä auton T5:sta on kyse.
Mikko katsoppa mille alueelle kirjoitat.. :wink:

"Sierra/Escort/Scorpio Cosworth sekä RS500", tuosta voinee ainakin olettaa jotain. :D No voin korjata tuonne ekaan viestiin, niin ei jää vaivaamaan. :)
BMW - Elämää ohituskaistalla. 8)

Mushroom Motorsport - making Cosworths run faster since 2003
--=MaxTuned.com=--

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Re: B&W T5:sen kytkinakselin mitta

Viesti Kirjoittaja MouTine » Ti Tammikuu 20. 22:45:16 2009

sierra4x4tbo kirjoitti:
MouTine kirjoitti:Koko threadissa ei missään kohdin mainita, että minkä auton T5:sta on kyse.
Mikko katsoppa mille alueelle kirjoitat.. :wink:

"Sierra/Escort/Scorpio Cosworth sekä RS500", tuosta voinee ainakin olettaa jotain. :D No voin korjata tuonne ekaan viestiin, niin ei jää vaivaamaan. :)
Hienoa, kiitos! Ryypätään joskus voodoo-hengessä.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

sierra4x4tbo
Viestit: 5172
Liittynyt: Pe Lokakuu 4. 13:22:52 2002
Paikkakunta: In the forest, picking up mushrooms!
Viesti:

Re: Sierra Cosworth B&W T5:sen kytkinakselin mitta

Viesti Kirjoittaja sierra4x4tbo » Ti Tammikuu 20. 22:48:44 2009

Sierra Cosworth 4x4 -92 vaihdelaatikosta (MT-75) mitattuna kytkinakseli näyttäisi tulevan 5mm yli moottorin kiinnitys tason, Tremecissä mitta oli ~5mm kanssa. Takavedon T5:ssa voisi kuvitella mitan olevan aika lähelle sama, kun lootien päittäin vaihtokin onnistuu ilman suurempia kikkailuja.

Tremeciin käypäinen silmälaakeri on ~17mm sisähalkaisijaltaan ja kampurasta mittailin, että ulkohalkaisija saisi maksimissaan olla siellä 28mm paikkeilla. Näillä eväillä yritetään huomenna löytää uusi laakeri.
BMW - Elämää ohituskaistalla. 8)

Mushroom Motorsport - making Cosworths run faster since 2003
--=MaxTuned.com=--

Seppo
Viestit: 120
Liittynyt: Ma Joulukuu 24. 14:11:31 2001

Re: Sierra Cosworth B&W T5:sen kytkinakselin mitta

Viesti Kirjoittaja Seppo » Ti Tammikuu 20. 23:04:56 2009

Juuri mitattu T5:sta. Tulee 1.3mm yli kytkinkopan tasosta.
Jäsen #72
Keep the Legend Alive

sierra4x4tbo
Viestit: 5172
Liittynyt: Pe Lokakuu 4. 13:22:52 2002
Paikkakunta: In the forest, picking up mushrooms!
Viesti:

Re: Sierra Cosworth B&W T5:sen kytkinakselin mitta

Viesti Kirjoittaja sierra4x4tbo » Ke Tammikuu 21. 9:59:07 2009

Seppo kirjoitti:Juuri mitattu T5:sta. Tulee 1.3mm yli kytkinkopan tasosta.
Kiitos!
BMW - Elämää ohituskaistalla. 8)

Mushroom Motorsport - making Cosworths run faster since 2003
--=MaxTuned.com=--

Vastaa Viestiin