Mallikohtaiset keskustelun aiheet.
Valvoja: CRSC Hallitus
-
Jonttu88
- Viestit: 295
- Liittynyt: Su Joulukuu 2. 21:22:21 2007
- Paikkakunta: Kuopio
Viesti
Kirjoittaja Jonttu88 » To Joulukuu 11. 18:40:29 2008
Täs olen miettiny, että millä sais vähä sierran asentoo kuosii. Tällä hetkellä on spax jäykkyys säädettävät tolpat ja spaxin jouset jotka laskee 1½" meinaa silti vähä peräpää jäädä alemmas ku etupää.. Ajattelin siis kysyä jos jotkut on kokeillu yhistelmiä? esim. konin jousilla tai vastaavia että millä sais vähä korjattua asentoa, että semmosta

ja myös alustan ominaisuudet toimis siltikin.. vai onko turha haaveilla sitä muutaku coilovereil

Sit samalla tuli mieleen onko kellää ollu ongelmia sierrassa, et ois takapäästä toinen kulma alempana kuin toinen? miettiny mistä voi johtua, vissiinni takalänki tai tukivarsi kiero?
-
THR
- Viestit: 4915
- Liittynyt: Su Joulukuu 14. 13:22:05 2003
- Paikkakunta: Suomussalmi
Viesti
Kirjoittaja THR » To Joulukuu 11. 18:47:51 2008
onko sinulla takajousien päällä kumit? Ite tein joskus samanlaiseen et leikkasin kuraläppäkumista rinkulat päälle ja toiseen versioon piti hiettää alkup.kumit paikalleen...
-
Jonttu88
- Viestit: 295
- Liittynyt: Su Joulukuu 2. 21:22:21 2007
- Paikkakunta: Kuopio
Viesti
Kirjoittaja Jonttu88 » To Joulukuu 11. 19:05:09 2008
kyllä on kumitkin siellä välissä

pitäs kokeilla vielä toi et vaihtaa iskarit päiksee et ei oo siinä se vika miks toinen kantti on alempana.. tiiä sitte.. kait niissä sierroissa tehtaalta rungoissa vähä heittoja o..
-
Timbe
- Viestit: 16
- Liittynyt: La Elokuu 2. 17:17:41 2008
Viesti
Kirjoittaja Timbe » Su Joulukuu 21. 18:56:37 2008
Onko kellään tietoa/ kokemusta 2WD cossun GAZ coil over alustasarjasta?
Ostin tommosen muutamavuosi sitten.
Pitäis talven aikana alkaa niputtaa sierra vanhusta ja pohdin, että laitanko sinne N-.ryhmän Bilstein alustan vai Gazin setin.
-
J-M
- Viestit: 530
- Liittynyt: To Huhtikuu 19. 16:08:57 2007
- Paikkakunta: Jämesjärvi
Viesti
Kirjoittaja J-M » Su Joulukuu 21. 19:12:06 2008
eggenberger kirjoitti:Onko kellään tietoa/ kokemusta 2WD cossun GAZ coil over alustasarjasta?
Ostin tommosen muutamavuosi sitten.
Pitäis talven aikana alkaa niputtaa sierra vanhusta ja pohdin, että laitanko sinne N-.ryhmän Bilstein alustan vai Gazin setin.
Juu mulla on tollanen GAZin alusta ollu kiinni keväästä asti, ei mulla ainakaa mitään moitittavaa ole, tosin eipä ole kokemusta mistään toisista alustasarjoista, mutta ihan on mielestäni hyvin toiminu. Sitä vaan täs oon miettiny, että mitä katsastukses sanotaan ku ei mulla oo siitä mitään lappuja ja kai sen joutuu kuitenki muutoskatsastaan.
-
Timbe
- Viestit: 16
- Liittynyt: La Elokuu 2. 17:17:41 2008
Viesti
Kirjoittaja Timbe » Su Joulukuu 21. 19:26:42 2008
Mun Sierra on niin vanha, ettei siihen tarvii ton takia kuulemma tehdä muutoskatsastusta.
Turvakaarien takia täytyy.
Korinpuolta täytyy vahvistaa takaiskarin kiinnikkeiden kohdalta samalla tavalla kuin kisalaitteissa.
Takatukivarret aion myös vahvistaa.
Miten olet vahvistanut koria?
-
J-M
- Viestit: 530
- Liittynyt: To Huhtikuu 19. 16:08:57 2007
- Paikkakunta: Jämesjärvi
Viesti
Kirjoittaja J-M » Su Joulukuu 21. 19:44:15 2008
eggenberger kirjoitti:Mun Sierra on niin vanha, ettei siihen tarvii ton takia kuulemma tehdä muutoskatsastusta.
Turvakaarien takia täytyy.
Korinpuolta täytyy vahvistaa takaiskarin kiinnikkeiden kohdalta samalla tavalla kuin kisalaitteissa.
Takatukivarret aion myös vahvistaa.
Miten olet vahvistanut koria?
Ei ole mitenkää vahvistettu, ei edes takaa yläpään kiinnitystä, hyvä koeponnistus suoritettiin kesällä ku oli 6 äijää cossus ja kaikki oli tietenki näitä pieniä hämeen jäseniä, oli kuulemma takapenkillä ahdasta. Ihme ku ei ole hajonnu mistään.

-
matsu
- Viestit: 1696
- Liittynyt: La Tammikuu 14. 12:56:26 2006
Viesti
Kirjoittaja matsu » Su Joulukuu 21. 20:48:04 2008
eggenberger kirjoitti:
Korinpuolta täytyy vahvistaa takaiskarin kiinnikkeiden kohdalta samalla tavalla kuin kisalaitteissa.
Takatukivarret aion myös vahvistaa.
Miten olet vahvistanut koria?
Itsellä kanssa moinen suunnitteilla eli kiinnostas myöskin kuinka noita iskarien kiinnityskohtia ootte vahvistanu, oletan että moni on kuitenkin jotain niille tehny?
-
fomoco3
- Viestit: 2101
- Liittynyt: La Toukokuu 24. 10:55:43 2003
- Paikkakunta: Oulu
Viesti
Kirjoittaja fomoco3 » Ma Joulukuu 22. 11:08:07 2008
mul on gazin sarja,hyvin pelaa ja laadukkaan oloisetkin,säädöt pelaa hyvin.
eteen ja taakse tein poikkituet tolppien väliin.
Projektit
"pitää olla melko vakio bemari että vetää eelle"
-
J-M
- Viestit: 530
- Liittynyt: To Huhtikuu 19. 16:08:57 2007
- Paikkakunta: Jämesjärvi
Viesti
Kirjoittaja J-M » Ma Joulukuu 22. 11:15:05 2008
fomoco3 kirjoitti:mul on gazin sarja,hyvin pelaa ja laadukkaan oloisetkin,säädöt pelaa hyvin.
eteen ja taakse tein poikkituet tolppien väliin.
oks sä muutoskatsastanu sen?
-
fomoco3
- Viestit: 2101
- Liittynyt: La Toukokuu 24. 10:55:43 2003
- Paikkakunta: Oulu
Viesti
Kirjoittaja fomoco3 » Ma Joulukuu 22. 11:57:09 2008
J-M kirjoitti:fomoco3 kirjoitti:mul on gazin sarja,hyvin pelaa ja laadukkaan oloisetkin,säädöt pelaa hyvin.
eteen ja taakse tein poikkituet tolppien väliin.
oks sä muutoskatsastanu sen?
tossa keväällä pitäis kyllä katsastaa...joku lappu siinä tuli mukana,mut meneehän se ilmankin kun sattuu oikea konttori
Projektit
"pitää olla melko vakio bemari että vetää eelle"
-
J-M
- Viestit: 530
- Liittynyt: To Huhtikuu 19. 16:08:57 2007
- Paikkakunta: Jämesjärvi
Viesti
Kirjoittaja J-M » Ma Joulukuu 22. 12:21:30 2008
Ei oo tota ongelmaa ku on italian tuonti

-
puliukk0
- Viestit: 3928
- Liittynyt: Ti Toukokuu 16. 22:01:59 2006
- Paikkakunta: Helsinki
Viesti
Kirjoittaja puliukk0 » Ma Joulukuu 22. 23:43:10 2008
Mitä jos yläpäistä vetäis keskelle yhet tangot lisää? Vähän niinku kolmiot tulis sillee hienosti

-Talvilintta e30
-S13 200sx SR20DET
-
Ville K
- Viestit: 9082
- Liittynyt: Su Lokakuu 27. 14:10:36 2002
- Paikkakunta: Ylöjärvi
Viesti
Kirjoittaja Ville K » Ma Joulukuu 22. 23:47:58 2008
Sehän tukis kyllä tuota yläpäätä.
Pedal tu tö metal!
-
matsu
- Viestit: 1696
- Liittynyt: La Tammikuu 14. 12:56:26 2006
Viesti
Kirjoittaja matsu » Ma Joulukuu 22. 23:51:47 2008
puliukk0 kirjoitti:
Mitä jos yläpäistä vetäis keskelle yhet tangot lisää? Vähän niinku kolmiot tulis sillee hienosti

Tuon suuntaista ajattelin itse muuten paitsi että vetäis ne putket vinosti ylöspäin ja ne yhtyisivät keskellä hattuhyllyn alla...tai jotain. Mutta tää ratkaisu ei ole kovin tukeva. Homman vois yhistää turvakaariin myös mutta sitten tarttes tehä ne kaaret! Ei ollut vielä ainakaan tällä erää tarkoitus tehä...
-
henu
- Viestit: 6809
- Liittynyt: Pe Kesäkuu 18. 9:45:26 2004
- Paikkakunta: kuopio
Viesti
Kirjoittaja henu » Ti Joulukuu 23. 7:59:16 2008
Vahvistus varmaan aika paljon ku vetäs tosta tolan pään yli pannat, eli taivuttelis vaikka latakasta U muotoon ja vetäs hitsillä kiinni.
-
Turbo_IS
- Viestit: 1509
- Liittynyt: To Joulukuu 20. 15:04:41 2001
Viesti
Kirjoittaja Turbo_IS » Ti Joulukuu 23. 8:40:00 2008
Mulla on Escossa madallusjousi (Eibach) omalla paikalla ja Gazin tolppa helpperijousella. RallyRacen suosittelema ratkaisu ja hyvin toimii. Vielä jos laittaa poikkituen, luulis kestävän.
#85
MB SLK 230 kompressor
Volvo V40 T4
Yamaha FZS 600 "Fazer"
Ford Transit Matkaaja "nakkikioski"
-
Aksu
- Viestit: 4147
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
- Paikkakunta: Turuus
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja Aksu » Ti Joulukuu 23. 22:04:15 2008
Turbo_IS kirjoitti:Mulla on Escossa madallusjousi (Eibach) omalla paikalla ja Gazin tolppa helpperijousella. RallyRacen suosittelema ratkaisu ja hyvin toimii. Vielä jos laittaa poikkituen, luulis kestävän.
Juuri juttelin tuolla rally racessa tuosta samaisesta ratkaisusta niin etuna tuolla saisi viella 2wd:n takapään pompottamista pois.
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer
-
Cosesc
- Viestit: 1602
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 8:24:26 2001
- Paikkakunta: Raswajokilaakso
Viesti
Kirjoittaja Cosesc » Su Maaliskuu 15. 21:29:29 2009
Cossun perän pompotuksen saa pois kun modifioi perän kannakkeen kiinteäksi ja apurungon isot kumityynyt vaihtaa teräksisiin hitsattaviin "pusliin" joista apurunko pultataan kiinni. Miinuksena ehkä tässä hommassa on mahdolliset resonanssiäänet.

Ford Sierra cosworth 4x4 GrA
Ford Sierra RS cosworth GrA
MB 814 huoltoauto
Honda CR500R
Honda CRF450R -08
Yamaha DT 175 MX -80
Yamaha YZ 490 -84
"KAIKEN SAA RIKKI"
-
cossieboy
- Viestit: 88
- Liittynyt: Ma Joulukuu 23. 17:21:23 2002
- Paikkakunta: vantaa
Viesti
Kirjoittaja cossieboy » Ti Maaliskuu 17. 1:50:51 2009
on erittäin toimiva ratkaisu tehdä "kiinteä" taka-akselistosta siis murikka "suoraan" kiinni pohjaan ja isot puslat muuttaa raudaksi

tuohon vielä kun lisäät pyörän kulmien suoristuksen melkein samalla työllä niin johan rupee homma toimii... ei tosin mikään mukavan kuuloinen tää koko ratkaisu kun ulisee ja kolisee vähän sisälle mut asenteella selviää eteenpäin

itselläni vielä sitten lisäksi lähes "kiinteä" vaihdelaatikon kiinnitys sekä koneen kumit erit.kovat. 6 vuotta on metelöity eteenpäin ja hyvin sujuu eikä ole kummemmin rasituksia/vääntymiä autossa/pohja pelleissä...
Taasko se o rikki
H Motorsport
-
fomoco3
- Viestit: 2101
- Liittynyt: La Toukokuu 24. 10:55:43 2003
- Paikkakunta: Oulu
Viesti
Kirjoittaja fomoco3 » Ti Maaliskuu 17. 7:25:22 2009
kestääkö murikan takakansi jos kiinnittää kiinteästi siitä orkkis kohdasta?
vai tarviiko kannen alle kunnon raudan?
Projektit
"pitää olla melko vakio bemari että vetää eelle"
-
Cosesc
- Viestit: 1602
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 8:24:26 2001
- Paikkakunta: Raswajokilaakso
Viesti
Kirjoittaja Cosesc » Ti Maaliskuu 17. 15:13:13 2009
Kestää ainakin 50 kisaa rallisprintiä (vieläkin ehjä) kiinteällä kiinnityksellä siitä perän takakannen vakiokiinnityspisteestä. Kadulla ehkä pitempäänkin...

Ford Sierra cosworth 4x4 GrA
Ford Sierra RS cosworth GrA
MB 814 huoltoauto
Honda CR500R
Honda CRF450R -08
Yamaha DT 175 MX -80
Yamaha YZ 490 -84
"KAIKEN SAA RIKKI"
-
rocknroller
- Viestit: 56
- Liittynyt: La Maaliskuu 31. 9:45:23 2007
- Paikkakunta: kuopio
Viesti
Kirjoittaja rocknroller » To Maaliskuu 19. 14:45:27 2009
itellä on GAZ:in gold sarja sierrassa toimii hyvin ja varmasti on säätövaroja
-
Vesku
- CRSC jäsen 2016
- Viestit: 2289
- Liittynyt: La Maaliskuu 30. 18:12:19 2002
- Paikkakunta: Kymenlääni
Viesti
Kirjoittaja Vesku » La Huhtikuu 18. 15:46:04 2009
Ilmeisesti siis GAZ:in omistajilla ei ole ollut ongelmia iskareitten kanssa? Jossain välin pitäisi alusta päivittää ja noita GAz:eja olen harkinnut.
Voorteja ja jotain muitakin räpellyksiä
-
fomoco3
- Viestit: 2101
- Liittynyt: La Toukokuu 24. 10:55:43 2003
- Paikkakunta: Oulu
Viesti
Kirjoittaja fomoco3 » La Huhtikuu 18. 21:51:09 2009
Vesku kirjoitti:Ilmeisesti siis GAZ:in omistajilla ei ole ollut ongelmia iskareitten kanssa? Jossain välin pitäisi alusta päivittää ja noita GAz:eja olen harkinnut.
no mitä nyt muutama tuhat kilsaa vetäny noilla niin makiasti toimii...itellä vaan puuttuu pölysuojat,täytyy jotku raidetangonkumet laittaa sinne
Projektit
"pitää olla melko vakio bemari että vetää eelle"
-
tumppe
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 6264
- Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
- Paikkakunta: Pohjanmaa
Viesti
Kirjoittaja tumppe » Ma Huhtikuu 20. 16:56:05 2009
Mistäs porukka on hommaillu noita Gaz korkeus- ja jäykkyys säädettäviä 2wd Cossuun ja missäs hinnoissa ne nykyisin pyörii?
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)
-
THR
- Viestit: 4915
- Liittynyt: Su Joulukuu 14. 13:22:05 2003
- Paikkakunta: Suomussalmi
Viesti
Kirjoittaja THR » Ma Huhtikuu 20. 17:00:57 2009
tumppe kirjoitti:Mistäs porukka on hommaillu noita Gaz korkeus- ja jäykkyys säädettäviä 2wd Cossuun ja missäs hinnoissa ne nykyisin pyörii?
ebay(foodford) ja n.500 puntaa..
-
J-M
- Viestit: 530
- Liittynyt: To Huhtikuu 19. 16:08:57 2007
- Paikkakunta: Jämesjärvi
Viesti
Kirjoittaja J-M » To Huhtikuu 23. 23:13:02 2009
J-M kirjoitti:eggenberger kirjoitti:Onko kellään tietoa/ kokemusta 2WD cossun GAZ coil over alustasarjasta?
Ostin tommosen muutamavuosi sitten.
Pitäis talven aikana alkaa niputtaa sierra vanhusta ja pohdin, että laitanko sinne N-.ryhmän Bilstein alustan vai Gazin setin.
Juu mulla on tollanen GAZin alusta ollu kiinni keväästä asti, ei mulla ainakaa mitään moitittavaa ole, tosin eipä ole kokemusta mistään toisista alustasarjoista, mutta ihan on mielestäni hyvin toiminu. Sitä vaan täs oon miettiny, että mitä katsastukses sanotaan ku ei mulla oo siitä mitään lappuja ja kai sen joutuu kuitenki muutoskatsastaan.
No nyt on huonoja kokemuksia, toinen takatolppa vuotaa öljyä, no ohan niillä jo ajettuki ainaki 20 000

-
pontsei
- Viestit: 270
- Liittynyt: Ke Heinäkuu 18. 16:59:36 2007
Viesti
Kirjoittaja pontsei » Ma Toukokuu 4. 16:50:35 2009
onkos kellään kokemusta jos tekis nailonista sopivat puslat sinne takakehtoon,resonoiskohan vähemmän

? vai täytyykö suosiolla laittaa metallista...siis juuri ne isot puslat.
sierra cosworth 2wd, 480hv, haltec ja "re85".
Mb "st" 560hv/800nm...
-
jjs
- Viestit: 6490
- Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
- Paikkakunta: Nummela
Viesti
Kirjoittaja jjs » Ma Toukokuu 4. 17:32:07 2009
Öh?
Kumia laitetaan noihin osoitteisiin mm. resonoinnin vähentämiseksi. Eli ko. muutos suuntaa resonoinnin lisääntymiseen. Akselin hakkaamista äkkilähdöissä se kyllä vähentää, ja itseohjautuvuutta, mutta myös perämurikan kumikannake on muutettava ei-joustavaksi aineeksi.
Päätypuslat esim. alumiinista ja teräskiinnikkeellä (tai alum.) murikka koppaan.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
-
pontsei
- Viestit: 270
- Liittynyt: Ke Heinäkuu 18. 16:59:36 2007
Viesti
Kirjoittaja pontsei » Ma Toukokuu 4. 19:20:20 2009
joo siis tarkotin sitä et jos tekee nailonista teräksen sijaan ne niin resonoi varmaan vähemmän...?
siis tottakai kumi vähiten, mut ei tarttis joustaa sieltä välistä... ja tietysti perä myös samanlailla kiinni...
sierra cosworth 2wd, 480hv, haltec ja "re85".
Mb "st" 560hv/800nm...
-
SLEI
- Viestit: 2740
- Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
- Paikkakunta: Otalampi
Viesti
Kirjoittaja SLEI » Ke Toukokuu 20. 14:16:33 2009
pontsei kirjoitti:joo siis tarkotin sitä et jos tekee nailonista teräksen sijaan ne niin resonoi varmaan vähemmän...?
siis tottakai kumi vähiten, mut ei tarttis joustaa sieltä välistä... ja tietysti perä myös samanlailla kiinni...
Onhan se nailoni terästä pehmeämpää eli hukkaa se vähän ääntä pois, alkuperäiseen kumiin verrattuna se on tietenkin paljon kovempaa eli värinä lisääntyy reilusti.
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
-
fordton
- Viestit: 326
- Liittynyt: To Kesäkuu 14. 9:57:33 2007
- Paikkakunta: Lahti
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja fordton » Ke Toukokuu 20. 17:45:45 2009
ei kellään olis myydä 4x4 sierran säädettävää etutolppa paria? on mulla kyllä tuol palstallakin ihan ilmoitus mut ei oo kuulunut mitn ja kun kiirekin olis!

-
Popi
- Viestit: 5538
- Liittynyt: Su Joulukuu 29. 21:31:47 2002
- Paikkakunta: Keski-Uusimaa
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja Popi » Ke Toukokuu 20. 22:56:33 2009
On, mutta siinä tulee takatolpatkin mukana. Siis AVOn uusi coilover-sarja jouten mutta en hukkaa alle omakustannehinnan.
-
matsu
- Viestit: 1696
- Liittynyt: La Tammikuu 14. 12:56:26 2006
Viesti
Kirjoittaja matsu » Ke Kesäkuu 17. 8:48:44 2009
Hey, millainen paksuusero on 2 wd ja 4 wd cossu sierran takavakaajalla? Ilmeisesti ne koriin tulevat kiinnityslänget eivät ole samanlaisia, ts. vaihtokelpoisia keskenään?
-
tumppe
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 6264
- Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
- Paikkakunta: Pohjanmaa
Viesti
Kirjoittaja tumppe » Ke Kesäkuu 17. 9:55:31 2009
matsu kirjoitti:Hey, millainen paksuusero on 2 wd ja 4 wd cossu sierran takavakaajalla? Ilmeisesti ne koriin tulevat kiinnityslänget eivät ole samanlaisia, ts. vaihtokelpoisia keskenään?
2wd 16mm ja 4wd 18mm. Länget on eri myös...
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)
-
matsu
- Viestit: 1696
- Liittynyt: La Tammikuu 14. 12:56:26 2006
Viesti
Kirjoittaja matsu » Ke Kesäkuu 17. 9:59:04 2009
tumppe kirjoitti:matsu kirjoitti:Hey, millainen paksuusero on 2 wd ja 4 wd cossu sierran takavakaajalla? Ilmeisesti ne koriin tulevat kiinnityslänget eivät ole samanlaisia, ts. vaihtokelpoisia keskenään?
2wd 16mm ja 4wd 18mm. Länget on eri myös...
Homma selevä!
-
THR
- Viestit: 4915
- Liittynyt: Su Joulukuu 14. 13:22:05 2003
- Paikkakunta: Suomussalmi
Viesti
Kirjoittaja THR » Ke Kesäkuu 30. 20:33:13 2010
onko kukaan kyselly saako fordilta uusia original iskareita cossuun?
-
jappes
- Viestit: 276
- Liittynyt: Pe Heinäkuu 5. 12:44:08 2002
Viesti
Kirjoittaja jappes » To Heinäkuu 1. 10:07:00 2010
THR kirjoitti:onko kukaan kyselly saako fordilta uusia original iskareita cossuun?
Ainakin luettelo tuntee ne vielä, joten pitäisi saada.
Etuiskarit 2wd 123e/kpl ja 4wd 142e
Takaiskarit 110e/kpl
Takapää näyttää olleen eri numerolla 2/4wd mutta korvattu samaan...
-
Pykälä
- Viestit: 1858
- Liittynyt: Ti Syyskuu 28. 22:34:44 2004
- Paikkakunta: Nummela
Viesti
Kirjoittaja Pykälä » To Heinäkuu 1. 10:26:00 2010
Ainoastaan pussihousut enää hommaa noita alkup. jousituksen osia tolla hintaa

Siihen kun laskee uudet jouset, on jo reippaasti lähellä rr:n gaz sarjaa
-
Cosesc
- Viestit: 1602
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 8:24:26 2001
- Paikkakunta: Raswajokilaakso
Viesti
Kirjoittaja Cosesc » To Heinäkuu 1. 12:54:08 2010
BlackEscort kirjoitti:Ainoastaan pussihousut enää hommaa noita alkup. jousituksen osia tolla hintaa

Siihen kun laskee uudet jouset, on jo reippaasti lähellä rr:n gaz sarjaa
Noita GAZeja saa vaan hommata useemman sarjan että pääsee samoille kilometreille kuin noilla orkkiksilla.

Vai voiko noita satseja pitää kovinkin laadukkaina jos hinta 4 iskarille ja jouselle on jotain 600e/sarja

. Jos yhden vuoden kestää kaikki kesä-ja talviajelut niin saa olla todennäköisesti tyytyväinen

. Noita AVO,GAZ,SPAX iskareita tossa muutamia nähneinä voi sanoa että hinta/laatusuhde kohtaavat täydellisesti

. KONI olis ainoa järkevä ja etenkin toimiva sarja siviiliautoon jos sitä alustan jäykkyyttä on saatava säädettyä.
Viimeksi muokannut
Cosesc, Pe Heinäkuu 2. 17:52:51 2010. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ford Sierra cosworth 4x4 GrA
Ford Sierra RS cosworth GrA
MB 814 huoltoauto
Honda CR500R
Honda CRF450R -08
Yamaha DT 175 MX -80
Yamaha YZ 490 -84
"KAIKEN SAA RIKKI"
-
THR
- Viestit: 4915
- Liittynyt: Su Joulukuu 14. 13:22:05 2003
- Paikkakunta: Suomussalmi
Viesti
Kirjoittaja THR » To Heinäkuu 1. 22:58:45 2010
-
Rahtari
- CRSC jäsen 2014
- Viestit: 955
- Liittynyt: Ke Huhtikuu 4. 21:21:46 2007
Viesti
Kirjoittaja Rahtari » To Heinäkuu 1. 23:06:09 2010
Älä musta esco vittuile ku et osaa!!
Sierra Cosworth 2wd
Teho on kuin raha. Sitä ei välttämättä tarvitse paljoa mutta on se helvetin kiva kun sitä on.
-
focus
- Viestit: 603
- Liittynyt: Su Joulukuu 20. 10:21:46 2009
Viesti
Kirjoittaja focus » Pe Marraskuu 12. 11:05:57 2010
Onko cossun ja normi sierran konin iskareilla eroja? Meinaan vaan kun cossun omia aluja kokeilin alle niin ottaa iskariin rengas kiinni.
-
THR
- Viestit: 4915
- Liittynyt: Su Joulukuu 14. 13:22:05 2003
- Paikkakunta: Suomussalmi
Viesti
Kirjoittaja THR » Pe Marraskuu 12. 14:45:58 2010
focus kirjoitti:Onko cossun ja normi sierran konin iskareilla eroja? Meinaan vaan kun cossun omia aluja kokeilin alle niin ottaa iskariin rengas kiinni.
on erinlaiset. jousilautanen ainakin erikorkeudella.
-
focus
- Viestit: 603
- Liittynyt: Su Joulukuu 20. 10:21:46 2009
Viesti
Kirjoittaja focus » Pe Marraskuu 12. 18:19:34 2010
THR kirjoitti:focus kirjoitti:Onko cossun ja normi sierran konin iskareilla eroja? Meinaan vaan kun cossun omia aluja kokeilin alle niin ottaa iskariin rengas kiinni.
on erinlaiset. jousilautanen ainakin erikorkeudella.
Ok. justiin jousilautaseen ottaa rengas kiinni.
-
tumppe
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 6264
- Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
- Paikkakunta: Pohjanmaa
Viesti
Kirjoittaja tumppe » Pe Marraskuu 12. 20:51:28 2010
focus kirjoitti:THR kirjoitti:focus kirjoitti:Onko cossun ja normi sierran konin iskareilla eroja? Meinaan vaan kun cossun omia aluja kokeilin alle niin ottaa iskariin rengas kiinni.
on erinlaiset. jousilautanen ainakin erikorkeudella.
Ok. justiin jousilautaseen ottaa rengas kiinni.
Jousilautasen lisäks on muutenkin vähän lyhemmät nuo 2wd Cossun omat.
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)
-
xsx
- Viestit: 2460
- Liittynyt: Ma Joulukuu 20. 12:14:38 2004
- Paikkakunta: Tuusula, Hyrylä
Viesti
Kirjoittaja xsx » La Helmikuu 5. 3:05:33 2011
Cosesc kirjoitti:Kestää ainakin 50 kisaa rallisprintiä (vieläkin ehjä) kiinteällä kiinnityksellä siitä perän takakannen vakiokiinnityspisteestä. Kadulla ehkä pitempäänkin...

Oisko kenelläkään kuvia miten olette toteuttanut ton kiinnityksen?
Escort Mk2 r.f
Escort Mk2 -77
Escort Mk2 -76
...ja pari muuta Mk2:ta
Audi S5