Skorppi kirjoitti:"Normaalilambda" eli zirkonilambda tuottaa 0-1v jännitteen seoksen funktiona, jota ecu mittaa.
Titaanilambda ei tuota mitään jännitettä, se on vastus, jonka arvo muuttuu seoksen mukaan, muutos ei ole lineaarinen seoksen suhteen, vaan vastusarvo muuttuu koko ajan. Muutoksen nopeudesta luetaan seosarvoa. Titaanilambdaa kohdellaan sähköisesti samalla tavalla kuin vaikka lämpötila-anturia. ECU syöttää sarjavastuksen (tai vakiovirtalähteen) kautta lambda-anturille jännitettä ja mittaa anturin yli olevan jännitteen muutosta, josta ecu laskee seossuhdetta.
Tämän vuoksi titaanilambdan toimintaperjaate eroaa täysin zirconi lambdasta, eikä niitä voi vaihtaa mitenkään ristiin.
Aivan!
Mutta kumpi pirulainen tolla nyt sitten oikeesti on?
Pikku nusnus on laitettava, Zirkon antaa 0,1-0,9V alueen. Tuossa pitäis olla 0-1V, vai pyöristetäänkö?

Sopis vaan niin loistavasti tuon toisen titaanilambdan alue tohon 0-1V.
Alkaa menee taas hermot ton paskiasen kanssa.. Vaihtovalo vilkkuu ikävästi, nimittäin autonvaihtovalo! Taidan tilata Fordilta uuden orggigsen, oli sitten vaikka Kryptoniitti-lambda..
EDIT:
http://www.siipicossu.com/manuaaleja/Co ... gramL8.pdf
Tuota kaaviota kun vähän tutkii, niin eikös tuo HEGO nimenomaan ole vastus, mille syöttöjännite on otettu kahden lämmitysvastuksen "välistä"?