RS2000 huohotus

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

hanta
Viestit: 616
Liittynyt: To Heinäkuu 10. 0:11:26 2003
Paikkakunta: Tampere

RS2000 huohotus

Viesti Kirjoittaja hanta » Ma Lokakuu 13. 20:11:09 2008

Sunnuntain kovan ahveniston kiertämisen jälkeen katselin taas ilmanputsaria, ja öljyähän sinne oli venttilikopan huohottimesta hieman tunkenut. FOMOCO päivillä oli sama ongelma, paitsi öljyä oli tullut huohottimesta hieman enemmän kuin nyt. Tuo huohottimen kautta poistuva öljyn määrä ei siis ole edes niin suuri että juuri öljytikussa näkyisi, mutta sotkee ikävästi paikat.

Tyhjäkäynnillä kone ei huohota juuri nimeksikään, öljytikusta eikä venttilikopan huohottimesta. Mistähän tuota pitäis alkaa tutkimaa, että sais pysymään öljyt koneessa. Normaalissa "katu ajelussa" ei tällästä ongelmaa ole ollut ollut.

Öljyinä tällä kertaa oli Valvolinen Maxlife 10W-40, FOMOCO päivillä saman merkin vähän ohuemmat 5W-30. Muuten noi öljyt (ja kone) on pelanneet ihan hyvin. Auttaisikohan öljymerkin vaihto :?

puliukk0
Viestit: 3928
Liittynyt: Ti Toukokuu 16. 22:01:59 2006
Paikkakunta: Helsinki

Re: RS2000 huohotus

Viesti Kirjoittaja puliukk0 » Ma Lokakuu 13. 21:43:38 2008

Eikös reipas huohotus oo merkki koneremontin tulosta? :roll:
-Talvilintta e30
-S13 200sx SR20DET

hanta
Viestit: 616
Liittynyt: To Heinäkuu 10. 0:11:26 2003
Paikkakunta: Tampere

Re: RS2000 huohotus

Viesti Kirjoittaja hanta » Pe Lokakuu 17. 17:55:08 2008

puliukk0 kirjoitti:Eikös reipas huohotus oo merkki koneremontin tulosta? :roll:
Sitä se kai vähän olis... Jos talven aikana jotain sais tehtyä :D

puliukk0
Viestit: 3928
Liittynyt: Ti Toukokuu 16. 22:01:59 2006
Paikkakunta: Helsinki

Re: RS2000 huohotus

Viesti Kirjoittaja puliukk0 » Pe Lokakuu 17. 17:56:03 2008

hanta kirjoitti:
puliukk0 kirjoitti:Eikös reipas huohotus oo merkki koneremontin tulosta? :roll:
Sitä se kai vähän olis... Jos talven aikana jotain sais tehtyä :D
Heivaat sen moottorin pois ja pistät vaikka zeteccii mielummin ;)
-Talvilintta e30
-S13 200sx SR20DET

hanta
Viestit: 616
Liittynyt: To Heinäkuu 10. 0:11:26 2003
Paikkakunta: Tampere

Re: RS2000 huohotus

Viesti Kirjoittaja hanta » Pe Lokakuu 17. 18:10:55 2008

puliukk0 kirjoitti:
hanta kirjoitti:
puliukk0 kirjoitti:Eikös reipas huohotus oo merkki koneremontin tulosta? :roll:
Sitä se kai vähän olis... Jos talven aikana jotain sais tehtyä :D
Heivaat sen moottorin pois ja pistät vaikka zeteccii mielummin ;)
Pah :lol: Toihan on aivan loistava moottori :wink:

Eikä tuossa nyt muita ongelmia ole ollut kun toi huohotus. Öljyäkään ei syö ja nätisti käy.

Ville K
Viestit: 9082
Liittynyt: Su Lokakuu 27. 14:10:36 2002
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: RS2000 huohotus

Viesti Kirjoittaja Ville K » Pe Lokakuu 17. 18:17:17 2008

Hommaat tollasen 2,3-16v:n ja otat vaan nokka-akselit tosta vanhasta... :D

Pitäs mennä jonkin aikaa ilman huohotusongelmia.. :wink:
Pedal tu tö metal!

puliukk0
Viestit: 3928
Liittynyt: Ti Toukokuu 16. 22:01:59 2006
Paikkakunta: Helsinki

Re: RS2000 huohotus

Viesti Kirjoittaja puliukk0 » Pe Lokakuu 17. 18:18:18 2008

Niin tai hommaat jonku japski pelin ja elät elämäs ilman turhia voorti onkelmii. Happy ending.

Hyi, mitä mäkin sit tekisin jos Fiesta ei hajoilis :(
-Talvilintta e30
-S13 200sx SR20DET

hanta
Viestit: 616
Liittynyt: To Heinäkuu 10. 0:11:26 2003
Paikkakunta: Tampere

Re: RS2000 huohotus

Viesti Kirjoittaja hanta » Pe Lokakuu 17. 18:22:51 2008

Jopas täällä on kummallisia "neuvoja", orkkis tuo on ja orkkiksena pysyy :D Sinänsä tuo 2,3-16v ois kyllä hieno vekotin...

Ja ne japskitkin voi jättää ihan omaan arvoonsa :D

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Re: RS2000 huohotus

Viesti Kirjoittaja olafu » Pe Lokakuu 17. 23:14:07 2008

Pieni huohotus tarkottaa sitä että pitää laittaa ahtoja isommalle :twisted: , eli hanaa vaan, jos ei se normaalikäytössä huohottele.
Jäsen #606

hanta
Viestit: 616
Liittynyt: To Heinäkuu 10. 0:11:26 2003
Paikkakunta: Tampere

Re: RS2000 huohotus

Viesti Kirjoittaja hanta » Pe Lokakuu 17. 23:22:56 2008

olafu kirjoitti:Pieni huohotus tarkottaa sitä että pitää laittaa ahtoja isommalle :twisted: , eli hanaa vaan, jos ei se normaalikäytössä huohottele.
Pitäs varmaan se turbo ensin asentaa että sais niitä ahtoja :oops: Mut joo, ei tuo normaalissa ajossa huohottele, radallakin ilmeisesti vaan vähän pidemmissä vedoissa.

Sierra XR
Viestit: 7975
Liittynyt: To Tammikuu 22. 21:07:18 2004
Paikkakunta: Lempäälä
Viesti:

Re: RS2000 huohotus

Viesti Kirjoittaja Sierra XR » La Lokakuu 18. 0:03:36 2008

mun mielestä sun moottorissa ei ole mitään vikaa sen perusteella mitä Ahvenistolla kuunneltiin ja jos kerran ei öljyäkään kuluta eli nou hätä.

hanta
Viestit: 616
Liittynyt: To Heinäkuu 10. 0:11:26 2003
Paikkakunta: Tampere

Re: RS2000 huohotus

Viesti Kirjoittaja hanta » La Lokakuu 18. 18:06:16 2008

Sierra XR kirjoitti:mun mielestä sun moottorissa ei ole mitään vikaa sen perusteella mitä Ahvenistolla kuunneltiin ja jos kerran ei öljyäkään kuluta eli nou hätä.
Jooh, kovaa ajoo vaan :burn Jos vaikka kokeilis enskesänä eri öljyjä.

koskar
Viestit: 2565
Liittynyt: Pe Marraskuu 7. 18:17:16 2003
Paikkakunta: Kurikka

Re: RS2000 huohotus

Viesti Kirjoittaja koskar » La Lokakuu 18. 21:05:18 2008

puliukk0 kirjoitti:Heivaat sen moottorin pois ja pistät vaikka zeteccii mielummin ;)
Pakko ottaa offtopicin offtopic -kortti ja tarttua tähän trolliin.
Mikä on Zetecissä parempaa? Kuvitelisi ilman suurempia pohdintoja, että jos 90-luvun puolessa välissä Zeta olisi ollut parempi moottori kuin Dagenham, se olisi ehdottomasti löytynyt RS2K nokalta? Ehkä. Onko tähän jotain historiatietoa jossain?
Escort Mk4 "RS2300i"

RS2000_mk5
CRSC jäsen 2014
Viestit: 450
Liittynyt: La Maaliskuu 2. 11:06:08 2002
Paikkakunta: Pattijoki

Re: RS2000 huohotus

Viesti Kirjoittaja RS2000_mk5 » Su Lokakuu 19. 10:05:17 2008

RS2000:sen koneessa on joitakin "tyyppivikoja" Mun ex autossa jolla oli ajettu 160tkm kannessa oli sellaista vikaa että venttiilit vuotivat sen verta ettei mennyt enää pakokaasutesteistä läpi. Toiseksi kannessa oli jo alkaneita hiushalkeimia jotka olisi tulevaisuudessa pitänyt korjata (tai vaihtaa koko kansi). Koneen sähköpuolella sellaista ongelmaa että puolan + ja - johtojen eristeet sulavat ja alkavat aiheuttaa oikosulkuja. Tuossapa nuo pahimmat, muuten kone oli oikeen loistava vapariksi.
- Ford Taunus 1980 -ex
- Ford Escort RS2000 1992 -ex
- Ford Focus ST 2005 (12/05) -ex
- Ford Mustang HT 289 1966

hanta
Viestit: 616
Liittynyt: To Heinäkuu 10. 0:11:26 2003
Paikkakunta: Tampere

Re: RS2000 huohotus

Viesti Kirjoittaja hanta » Su Lokakuu 19. 19:09:14 2008

RS2000_mk5 kirjoitti:RS2000:sen koneessa on joitakin "tyyppivikoja" Mun ex autossa jolla oli ajettu 160tkm kannessa oli sellaista vikaa että venttiilit vuotivat sen verta ettei mennyt enää pakokaasutesteistä läpi. Toiseksi kannessa oli jo alkaneita hiushalkeimia jotka olisi tulevaisuudessa pitänyt korjata (tai vaihtaa koko kansi). Koneen sähköpuolella sellaista ongelmaa että puolan + ja - johtojen eristeet sulavat ja alkavat aiheuttaa oikosulkuja. Tuossapa nuo pahimmat, muuten kone oli oikeen loistava vapariksi.
Tyyppivikoihin vois vielä lisätä öljypumpun aukeavan paineensäätäjän (tms) ruuvin.

Tuossa omassa koneessa venttiilit piti ainkin vielä keväällä kun puristuksia mittailin. Kantta en ole pois ottanut joten siitä en osaa mitään sanoa, kovasti noista halkeemista on ollut ainakin tuolla britti foorumilla, rs2000-16v.com juttua. Ja tosiaan puolille menevät orkkis johdot ei taida oikeen kuumuudesta tykätä, itellekkin uudet tein jokuvuosi sitten.

puliukk0
Viestit: 3928
Liittynyt: Ti Toukokuu 16. 22:01:59 2006
Paikkakunta: Helsinki

Re: RS2000 huohotus

Viesti Kirjoittaja puliukk0 » Ma Lokakuu 20. 18:45:22 2008

koskar kirjoitti:
puliukk0 kirjoitti:Heivaat sen moottorin pois ja pistät vaikka zeteccii mielummin ;)
Pakko ottaa offtopicin offtopic -kortti ja tarttua tähän trolliin.
Mikä on Zetecissä parempaa? Kuvitelisi ilman suurempia pohdintoja, että jos 90-luvun puolessa välissä Zeta olisi ollut parempi moottori kuin Dagenham, se olisi ehdottomasti löytynyt RS2K nokalta? Ehkä. Onko tähän jotain historiatietoa jossain?
Sori ollu kipeenä nii jaksanu istuu koneella. Kuhan vaan heitin ton zetec jutun, turha siitä ottaa herneitä nenään? Ihme porukkaa :lol:

EDIT: Eiköhän RS2000 ole yritetty tehdä niin halvaksi kun mahdollista tiettyjen rajojen puitteissa. Voishan sieltä muuten löytyä vaikka 5 litranen V8.
-Talvilintta e30
-S13 200sx SR20DET

hanta
Viestit: 616
Liittynyt: To Heinäkuu 10. 0:11:26 2003
Paikkakunta: Tampere

Re: RS2000 huohotus

Viesti Kirjoittaja hanta » Ma Lokakuu 20. 21:04:52 2008

puliukk0 kirjoitti: EDIT: Eiköhän RS2000 ole yritetty tehdä niin halvaksi kun mahdollista tiettyjen rajojen puitteissa. Voishan sieltä muuten löytyä vaikka 5 litranen V8.
Eikö tää päde kaikkiin Fordeihin? :cha

koskar
Viestit: 2565
Liittynyt: Pe Marraskuu 7. 18:17:16 2003
Paikkakunta: Kurikka

Re: RS2000 huohotus

Viesti Kirjoittaja koskar » Ti Lokakuu 21. 12:13:23 2008

puliukk0 kirjoitti:Kuhan vaan heitin ton zetec jutun, turha siitä ottaa herneitä nenään? Ihme porukkaa :lol:
Ei siitä kukaan tainnutkaan ottaa herneitä mihinkään aukkoihin. Kunhan kiinnosti, että onko jollain historiatietoa aiheesta. Itse aiheesta vuodatin tuntojani hanta:lle jo sumufoorumilla.
Escort Mk4 "RS2300i"

Vastaa Viestiin