Taunus mk1 alustan tuunaus
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 2239
- Liittynyt: Su Marraskuu 24. 20:22:02 2002
- Paikkakunta: vantaa
- Viesti:
Taunus mk1 alustan tuunaus
saako mk1 taunuksen alustaan mitään "race" osia, onko polypuslia? jouset? miten paljon taunuksen alustassa on samaa ku mk1 ja mk2 escoissa?<br><br>vai pitääkö noita puslia sorvauttaa jollain?
ei vauhtia, mutta vaarallisia tilanteita.
-
- CRSC hallitusjäsen
- Viestit: 6559
- Liittynyt: Ti Kesäkuu 25. 11:25:15 2002
- Paikkakunta: Helsinki..... #54
Re:Taunus mk1 alustan tuunaus
Sporttiautosta saa superflexin (vai mikä se oli?) polyuretaanipuslia. Madallusjousia myy ainakin burton ja konin iskareita aika moni.
Escort mk1 -70
Transit mk1 -77
Taunus mk3 -81
Toyota Hilux Surf SSR-X Wide Body
Pontiac Trans Am 400 -76
Transit mk1 -77
Taunus mk3 -81
Toyota Hilux Surf SSR-X Wide Body
Pontiac Trans Am 400 -76
-
- Viestit: 72
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 11:48:14 2001
- Paikkakunta: Espoonlahden Esso
- Viesti:
Re:Taunus mk1 alustan tuunaus
Rallyracesta saa spaxin jousisettiä.
evilessence.pp.fi -- Cosworth 4x4 '90 | 2.0S V6 '76 | 2.3iS '92 | 1.4CL '89 | projectOlds '76 | project RS-A '75
-
- Ylläpitäjä
Re:Taunus mk1 alustan tuunaus
Tauunuksessa on edessä päällekkäiset kolmiotukivarret ja takana "nelilinkki"-tuenta kierrejousilla. Kun taas Escortissa on edessä McPherson-joustintuet ja takana lehtijouset. Joten aika vähän yhtäläisyyksiä Escortin ja Taunuksen alustojen kesken.
-
- Viestit: 2239
- Liittynyt: Su Marraskuu 24. 20:22:02 2002
- Paikkakunta: vantaa
- Viesti:
ReNULL mk1 alustan tuunaus
joo, näin epäilinkin
<br>kiitoksia, toivotaan että löytyy hyväkorinen taunus, että pääsee tuunaa ;D

ei vauhtia, mutta vaarallisia tilanteita.
-
- CRSC jäsen 2014
- Viestit: 1018
- Liittynyt: Ti Heinäkuu 15. 22:30:32 2003
- Paikkakunta: Masku
Re:Taunus mk1 alustan tuunaus
hardcore;<br>Superflexit kaikkialle muualle paitsi eteen ylätukivarsiin, ei ole meinaan linjassa alatukivarren kanssa joten puslien on pakko joustaa enemmän, iskareiksi vaikka spaxit, tuplat vakio vakaajat, jousina voi käyttää jopa hyviä orkkiksia (toimii hyvin, tietty täytyy poikkasta). jarruiksi vaikka EBC:t.<br><br>kevyt linja;<br>uudet kumipuslat eteen, superflexit taakse vähintään ylätukivarsiin, 1-putkiset kaasut joka nurkkaan (monroen gasmaticit käy loistavasti), takajousiksi jäykät (vaikka W123 etujousista tekemällä), 244mm jäähdytetyt laikat eteen.<br><br>Ensimmäinen asia taunuksen alustassa on nuo puslat, eli kaikki vanhat ensimmäiseksi mäkeen ja uutta tilalle, jo tämä ja iskarit tekevät todella ihmeitä ajettavuuteen.<br><br>Hyvin rakennettu taunus peittoaa mutkaominaisuuksissa helposti monet jaappanin ja sakemannien "sporttisemmat" ihmeet. Eli puheet taunuksen huonoista ajoominaisuuksista ovat koko lailla hevosjuttuja.<br><br>Ps. Käykääs endurancen EMA luokkaa seuraamassa niin näette kuinka hoppa taittuu tosissaan mutkaan, siellä on moni pemari-mies huulipyöreenä. :O
Jaguar Xj6 series 1 swb V8
Daimler Double Six 6.0 V12
Jaguar Xj6 Sovereign 4.0
Jeep Grand Cherokee Limited 5.2 v8
Porsche 356 speedster replica
Ford sierra rs cosworth replica v8
Focus..
Daimler Double Six 6.0 V12
Jaguar Xj6 Sovereign 4.0
Jeep Grand Cherokee Limited 5.2 v8
Porsche 356 speedster replica
Ford sierra rs cosworth replica v8
Focus..
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 6264
- Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
- Paikkakunta: Pohjanmaa
Re: Taunus mk1 alustan tuunaus
Kuinkas hankala homma kokonaisuudessaan on Taunuksen ns. moottoripalkin puslien vaihto?
Onnistuuko ihan vaan pulttaamalla etupalkki runkopalkeista irti ja laskemalla koko orkesteria moottoreineen hiukan alaspäin, niin että saan vanhat puslat revittyä irti ja sovitettua uudet "custom made by himself" puslat paikoilleen?
Kyseinen auto on siis täysin ajokuntoinen 2.0 ohc automaatti lootalla.
Kyseisiä puslia tulee sit muutama 4kpl sarja hintaan 60€/srj., kun saan omaan autoon ensiks sovitettua ns. proto puslat...
Onnistuuko ihan vaan pulttaamalla etupalkki runkopalkeista irti ja laskemalla koko orkesteria moottoreineen hiukan alaspäin, niin että saan vanhat puslat revittyä irti ja sovitettua uudet "custom made by himself" puslat paikoilleen?
Kyseinen auto on siis täysin ajokuntoinen 2.0 ohc automaatti lootalla.
Kyseisiä puslia tulee sit muutama 4kpl sarja hintaan 60€/srj., kun saan omaan autoon ensiks sovitettua ns. proto puslat...

MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)
-
- Viestit: 935
- Liittynyt: Ti Maaliskuu 18. 16:46:48 2003
- Paikkakunta: Kausala
Re: Taunus mk1 alustan tuunaus
Ite niitä vaihtelin sillei, että kone irti palkista taljalla roikkumaan, kalistuksenvakaaja korista irti ja ohjausakseli rattiakselista irti. Ensin ylemmät pultit auki ja kääntää palkkia etummaisten pulttien varassa alas ja sitten etu puslille sama homma. Helpompi käänellä palkkia pulttien varassa kuin tiputtaa kokonaan alas. Ainakin mun mielestä.
Ken Duttweiler:
'Turbos are great devices for screwing things up because a little is good and little bit more is better and pretty soon you're in trouble.'
Good enough is not good enough, it has to be done right.
'Turbos are great devices for screwing things up because a little is good and little bit more is better and pretty soon you're in trouble.'
Good enough is not good enough, it has to be done right.
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 6264
- Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
- Paikkakunta: Pohjanmaa
Re: Taunus mk1 alustan tuunaus
Noin se menee kyl varmaan aika nätisti, ku pitää purkaa kaikki tukivarretki irti, et saan vanhat niitatut pallonivelet irti + pultata uudet nivelet ja kaikki muut puslat tulee polyuretaaniset.Jari H kirjoitti:Ite niitä vaihtelin sillei, että kone irti palkista taljalla roikkumaan, kalistuksenvakaaja korista irti ja ohjausakseli rattiakselista irti. Ensin ylemmät pultit auki ja kääntää palkkia etummaisten pulttien varassa alas ja sitten etu puslille sama homma. Helpompi käänellä palkkia pulttien varassa kuin tiputtaa kokonaan alas. Ainakin mun mielestä.
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)
-
- Viestit: 925
- Liittynyt: Ma Kesäkuu 14. 23:40:19 2004
- Paikkakunta: suomi
Re: Taunus mk1 alustan tuunaus
auto pukeille ja kelkan ruuvit auki ja tunkilla kelkkaa alas nätti homma ja omassa ei mitkään letkut vielä alkanut ahistaan. vielä kun iski taka ylävarsiin nylon puslat, jäykemmä/matalemmat jouset ja monroen kaasut niin taunuksen ajettavuus on kuin eriplaneetalta orkkikseen nähden 

#914
Bmw 320 m-sport e46 -04 käyttövessa
Taunus coupe 2.0 -74 datsun power (vaiheessa)
Toyota Corolla dx -81 orginal
Honda cb600f hornet -07
Bmw 320 m-sport e46 -04 käyttövessa
Taunus coupe 2.0 -74 datsun power (vaiheessa)
Toyota Corolla dx -81 orginal
Honda cb600f hornet -07