tap, jjs, cosesc, muut ??Ilkka_H kirjoitti:Nostellaas taas vanhaa hyvää topicia.
Ajattelin jyrsiä säädettäviin yläpään lautasiin "liukuvat" kiinnityspisteet jolloin pääsin säätämään myös caster arvoa, pyörittämällä ylälautasta.
Nyt niillä pääsee säätämään vain portaattomasti Camperin. Lautaset eivät siis ole epäkeskot alunperin.
Kysymys onkin että kun tuolla mk2:lla lähinnnä radalla ajellaan että paljonko on tarvetta säätövaralle, mikä on hyvä lähtökohta mistä lähteä testaamaan.
Eli camperit varmaan noin 2 astetta (?) ja casterit suurinpiirtein 2-3 ?
mk1 escorttiin toimiva alusta?
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 3621
- Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 15:04:55 2001
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
#6
Escort -75
Escort -75
-
- Viestit: 1334
- Liittynyt: Pe Toukokuu 9. 9:26:55 2003
- Paikkakunta: Lammin hämeenlinna
-
- Viestit: 1022
- Liittynyt: Ti Lokakuu 24. 22:42:12 2006
- Paikkakunta: Rovaniemi
jousi mietintä Bilstein
Moro vaan on hieman hankala kymys mutta mun katu resepti.
itsellä esko Mk1 -69. kokeillu välillä vakio Gt ja Rs2000 etuvakaajaa.
mut nykyään kiinni RS kisavakaaja+ sellanen kiinnitysmuutos sarja. tyytyväinen ollu 100%
15" 50 sarjan renkaat 185-205
jos haluu kallistelua niin sit 60 sarja tai 65 sarja
RS ö-pohja ja kytkinkoppa
isot RS etunavat rauta tai alu versiot
nopea kisaohjaus 2.5 tai 1.8 kierrosta ois hyvä oma 2.3
myös ohjauksen sisälle ois hyvä vaihtaa vaik messinkiset kilkuttimet niitten muovisten tillalle pikarit vai mikä se oli.
Quiafe 5-Speed teräskepillä
vahvistettu enkkuakseli lukolla teräspäädyin.
levyjarrut takana cossusatulat+ etuveto esko levy
WC palkki + josta vahvistanut ohjauksen kiinnitykset
teräsnivel ohjausvarteen
uudet säädettävät etureaktiotangot on viel hyllyssä varalta jos tulee sellanen ahaa elämys.
vakio alatukivarsissa jäykät kisa kumipuslat sellaiset hyvät joissa myös metalli pusla.
myöskin alatukivarren kiinnitys reiän ympäristö kandee vahvista isolla prikalla hitsaten niin ei anna periksi.
iskarien väliin tukitanko + vahvike peltisarja koriin kiinni + Gr.4 tyylinen vahvistushitsaus ympäriinsä.
turvakaaret plussaa vahvistaa koria ainaski 200 %
ohjauksen kiinnitys kumet vaihdettu HD kisa.
CNC koneistetut alu pannat myös hyvä vaihtoehto.
iskarin yläpää kandee olla vähintään laakeroitu malli normi tai epäkesko mitä hakee autolta. itsellä säädettävä.
Mutta jos mahdollista laita 190lbs jouset eteen aluksi.
itse ajan kadulla 210lbs jousilla säädettävässä Bilstein Gr.4 tolpassa tehdastekonen aito tolppa.
itse pidän siitä että saa kallistelut pois noilla jousilla. mut noi on sit oikeesti jäykät hymyilyttää aina katsastuksessa kun testaavat alustaa.
en käytä apujousia.
syy on se että muutaman kuukauden jälkeen alkaa varmaan oleen aika kaput siitä lähtökohdasta.
race pelit erikseen. niissä paino päällä vain ajon aikana.
tietysti jos jaksais aina nostaa keulan tunkilla ylös yöksi. itse en jaksais.
takana on 1 lehtinen Mk2 kisa pakka kisapuslilla.
RS Mk1 takatukitangot HD puslat
5cm madallus
pakan kiinnityksestä poistettu se kumi lärpytin
kilpa panhard unibal kiinnityksin. säädetty vaaka-asentoon
BDA iskarikotelot ja lyhyt bilstein keltainen. pitkä kandee olla jos pitempiä hyppyjä harrastaa.
kiinnitykset Gr.4 mallia.
jos on täpäskää niin erillisellä säiliöllä olevat tolpat ilmat muuta.
oisko paritonnia kappale. sellaiset niinkuin karsikon f-ryhmän autossa on.
mut muuten soitto rallyrace ja kerro tarpeesi se on siinä.
käytettyä kuraa ei kannata ostaa.
monesti oon miettiny tehdä takatolpat etutolpista.
jos funtsit lehtipakoista että etupää liukuu rullien välissä niin sen voi vakio pakastakin tehdä tai ostaa valmiit.
joudut sinne laittaan hitsattavan tai ns.siviiliversion lehtipakan etukiinnityspaikkaan.
ainaski ape oulussa pitää hyllyssä.
isoilla pojilla oli messinki rullat. muovirullat taitaa mennä aika äkkiä väljäksi.
omasta mielestä nelilinkki+watt on tie onneen
itsellä esko Mk1 -69. kokeillu välillä vakio Gt ja Rs2000 etuvakaajaa.
mut nykyään kiinni RS kisavakaaja+ sellanen kiinnitysmuutos sarja. tyytyväinen ollu 100%
15" 50 sarjan renkaat 185-205
jos haluu kallistelua niin sit 60 sarja tai 65 sarja
RS ö-pohja ja kytkinkoppa
isot RS etunavat rauta tai alu versiot
nopea kisaohjaus 2.5 tai 1.8 kierrosta ois hyvä oma 2.3
myös ohjauksen sisälle ois hyvä vaihtaa vaik messinkiset kilkuttimet niitten muovisten tillalle pikarit vai mikä se oli.
Quiafe 5-Speed teräskepillä
vahvistettu enkkuakseli lukolla teräspäädyin.
levyjarrut takana cossusatulat+ etuveto esko levy
WC palkki + josta vahvistanut ohjauksen kiinnitykset
teräsnivel ohjausvarteen
uudet säädettävät etureaktiotangot on viel hyllyssä varalta jos tulee sellanen ahaa elämys.
vakio alatukivarsissa jäykät kisa kumipuslat sellaiset hyvät joissa myös metalli pusla.
myöskin alatukivarren kiinnitys reiän ympäristö kandee vahvista isolla prikalla hitsaten niin ei anna periksi.
iskarien väliin tukitanko + vahvike peltisarja koriin kiinni + Gr.4 tyylinen vahvistushitsaus ympäriinsä.
turvakaaret plussaa vahvistaa koria ainaski 200 %
ohjauksen kiinnitys kumet vaihdettu HD kisa.
CNC koneistetut alu pannat myös hyvä vaihtoehto.
iskarin yläpää kandee olla vähintään laakeroitu malli normi tai epäkesko mitä hakee autolta. itsellä säädettävä.
Mutta jos mahdollista laita 190lbs jouset eteen aluksi.
itse ajan kadulla 210lbs jousilla säädettävässä Bilstein Gr.4 tolpassa tehdastekonen aito tolppa.
itse pidän siitä että saa kallistelut pois noilla jousilla. mut noi on sit oikeesti jäykät hymyilyttää aina katsastuksessa kun testaavat alustaa.
en käytä apujousia.
syy on se että muutaman kuukauden jälkeen alkaa varmaan oleen aika kaput siitä lähtökohdasta.
race pelit erikseen. niissä paino päällä vain ajon aikana.
tietysti jos jaksais aina nostaa keulan tunkilla ylös yöksi. itse en jaksais.
takana on 1 lehtinen Mk2 kisa pakka kisapuslilla.
RS Mk1 takatukitangot HD puslat
5cm madallus
pakan kiinnityksestä poistettu se kumi lärpytin
kilpa panhard unibal kiinnityksin. säädetty vaaka-asentoon
BDA iskarikotelot ja lyhyt bilstein keltainen. pitkä kandee olla jos pitempiä hyppyjä harrastaa.
kiinnitykset Gr.4 mallia.
jos on täpäskää niin erillisellä säiliöllä olevat tolpat ilmat muuta.
oisko paritonnia kappale. sellaiset niinkuin karsikon f-ryhmän autossa on.
mut muuten soitto rallyrace ja kerro tarpeesi se on siinä.
käytettyä kuraa ei kannata ostaa.
monesti oon miettiny tehdä takatolpat etutolpista.
jos funtsit lehtipakoista että etupää liukuu rullien välissä niin sen voi vakio pakastakin tehdä tai ostaa valmiit.
joudut sinne laittaan hitsattavan tai ns.siviiliversion lehtipakan etukiinnityspaikkaan.
ainaski ape oulussa pitää hyllyssä.
isoilla pojilla oli messinki rullat. muovirullat taitaa mennä aika äkkiä väljäksi.
omasta mielestä nelilinkki+watt on tie onneen
Escort Mk1 GT 2D 1969 1300 RS kilpapalikat cosworth rojekti 1986-2050
Escort Mk2 2D 1980 1300 Automatic
Escort Mk1 2D 1300 1972 kahesti katon kautta ympäri
Escort Mk1 2D 1100 1968 eka Fordini inssiajo esko
Escort Mk1 2D RS2000 1973 orginal kori avattavat ikkunat 6 kpl
Tarpeettomana 4wd Cosworth/OHC ö-pumppu + 4wd ö-suihkuputki
harley.davidsonfi miuku gmail piste com
Escort Mk2 2D 1980 1300 Automatic
Escort Mk1 2D 1300 1972 kahesti katon kautta ympäri
Escort Mk1 2D 1100 1968 eka Fordini inssiajo esko
Escort Mk1 2D RS2000 1973 orginal kori avattavat ikkunat 6 kpl
Tarpeettomana 4wd Cosworth/OHC ö-pumppu + 4wd ö-suihkuputki
harley.davidsonfi miuku gmail piste com
-
- Viestit: 1022
- Liittynyt: Ti Lokakuu 24. 22:42:12 2006
- Paikkakunta: Rovaniemi
takajoussi
ihan hatusta 140 takajousen arvo.
joillekkin sopiva, toisille käy pehmeeksi.
mut jos sulla tulee kerran säädettävä tolppa taakse. pari kierrosta kirit niin se tiukkenee hiukan.
rallyrace kilauta sinne niillä on myynnissä ainaski hyvä Gr.4 mallinen versio.
joillekkin sopiva, toisille käy pehmeeksi.
mut jos sulla tulee kerran säädettävä tolppa taakse. pari kierrosta kirit niin se tiukkenee hiukan.
rallyrace kilauta sinne niillä on myynnissä ainaski hyvä Gr.4 mallinen versio.
Escort Mk1 GT 2D 1969 1300 RS kilpapalikat cosworth rojekti 1986-2050
Escort Mk2 2D 1980 1300 Automatic
Escort Mk1 2D 1300 1972 kahesti katon kautta ympäri
Escort Mk1 2D 1100 1968 eka Fordini inssiajo esko
Escort Mk1 2D RS2000 1973 orginal kori avattavat ikkunat 6 kpl
Tarpeettomana 4wd Cosworth/OHC ö-pumppu + 4wd ö-suihkuputki
harley.davidsonfi miuku gmail piste com
Escort Mk2 2D 1980 1300 Automatic
Escort Mk1 2D 1300 1972 kahesti katon kautta ympäri
Escort Mk1 2D 1100 1968 eka Fordini inssiajo esko
Escort Mk1 2D RS2000 1973 orginal kori avattavat ikkunat 6 kpl
Tarpeettomana 4wd Cosworth/OHC ö-pumppu + 4wd ö-suihkuputki
harley.davidsonfi miuku gmail piste com
-
- Viestit: 53
- Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 22:02:44 2007
- Paikkakunta: Helsingin seutu
mk1 Escorttiin toimiva alusta?
Jos todellista rata-alustaa haluat, niin olen parissa rata-Eskossa nähnyt käytettävän kynäjousilla seuraavia arvoja eteen / taakse: 300 / 180lbs.
Luulen että lähtee hampaista paikat Suomen laadukkailla kaduilla, mutta tämä on pelkkä ehdotus!
Luulen että lähtee hampaista paikat Suomen laadukkailla kaduilla, mutta tämä on pelkkä ehdotus!
Escort 1100HC -73
Mk3 Escort 1300L (romujen taivaissa)
Rikas "disukan" omistaja?!
Mk3 Escort 1300L (romujen taivaissa)
Rikas "disukan" omistaja?!
-
- Viestit: 1322
- Liittynyt: Ke Marraskuu 27. 17:28:24 2002
- Paikkakunta: Tampere
Re: mk1 Escorttiin toimiva alusta?
Varmasti...mulla oli kisapelissä takana 190lbs ja edessä 250lbs(painoa 780kg)...ja oli kuin kivirekiSalonen kirjoitti:Jos todellista rata-alustaa haluat, niin olen parissa rata-Eskossa nähnyt käytettävän kynäjousilla seuraavia arvoja eteen / taakse: 300 / 180lbs.
Luulen että lähtee hampaista paikat Suomen laadukkailla kaduilla, mutta tämä on pelkkä ehdotus!

Taakse kun laittaa sopivan pehmeät ja eteen rajoitinketjut(vaatii jos ei laita apujousta) niin voi vetää kyrväkkäästi toinen etufillari ilmassa kantatessa

Jäsen 403
ford fiesta 1.6 rwd -77(kilpuri,toistaiseksi telakalla)
Mitsu L200 4wd Magnum-07(kärrynveturi)
-ford on ainoa kilpa-auto.
ford fiesta 1.6 rwd -77(kilpuri,toistaiseksi telakalla)
Mitsu L200 4wd Magnum-07(kärrynveturi)
-ford on ainoa kilpa-auto.
-
- Viestit: 372
- Liittynyt: Pe Helmikuu 1. 19:31:46 2008
- Paikkakunta: Hyvinkää
Re: mk1 escorttiin toimiva alusta?
ehkä normi katurenkailla kadulla OHC moottorilla edessä vois 190lbs ja takana 140lbs olla aika hyvät, niiin olis pitoo jarruttaessakin. Vaatii tietty hyvät iskarit (Bilstein TMS.) eikä kallistele kun laittaa hyvän vakaajan eteen esim "Rs" malli.
-
- Viestit: 18
- Liittynyt: Ma Syyskuu 24. 19:49:22 2007
Re: mk1 escorttiin toimiva alusta?
http://www.suomenbrittifordkerho.net/ kerholaisten autoja ja oranssi mexico esco.
muutama katuauto tehty.
1.taakse ehdottomasti 4linkki + panhard tanko tai watt linkki,peränä iso atlas tai gp4 isoatlas,koriin kotelot tehty itse tehdas mallin mukaan samoin tangot ja perään omaa suunnittelua olevat korvalliset(tänne foorumille ei saa kuvia laitettua suoraan)? avon coiloverit jouset 160-180lbs jarrut 300mm jäähdytetyt 2/4mäntäisillä satuloilla hydr käsijarru
2. edessä ollut k&e motorsportin valmistamia tolppia billstein iskarein ja 220-250lbs jousin säädettävät yläpäät, billsteintolppa on pitkä ja siksi matalaan katu autoon huono, alumiiniset pyörännavat ja 300mm jäähdytetyt levyt 2tai4mäntäisillä satuloilla, vakiot tai säädettävät alatukivarret,rs vakaaja missä keskelläkin kiinnitys,en laittaisi reaktiotanko sarjaa eteen katuautoon(vaatii aina vakaajan kaveriksi asvaltille)ralli autoissa ollut ilman vakaajaa reaktiotangot mutta auto "huojuu" omituisesti ja itse en pidä siitä.
3.pyörän kulmat edessä camber -1,5- -2,2astetta(mkI mexico vakio) caster 4.5astetta
takana camber 1mm ja auraus 1mm
moottoreina ollut 2,0 turbo ohc 386hv/450nm. 2,0cosworth 325hv/492nm. vapari kent 160hv ja vapari cosworth ehkä200-230hv? ei ole käynyt vielä.
muutama katuauto tehty.
1.taakse ehdottomasti 4linkki + panhard tanko tai watt linkki,peränä iso atlas tai gp4 isoatlas,koriin kotelot tehty itse tehdas mallin mukaan samoin tangot ja perään omaa suunnittelua olevat korvalliset(tänne foorumille ei saa kuvia laitettua suoraan)? avon coiloverit jouset 160-180lbs jarrut 300mm jäähdytetyt 2/4mäntäisillä satuloilla hydr käsijarru
2. edessä ollut k&e motorsportin valmistamia tolppia billstein iskarein ja 220-250lbs jousin säädettävät yläpäät, billsteintolppa on pitkä ja siksi matalaan katu autoon huono, alumiiniset pyörännavat ja 300mm jäähdytetyt levyt 2tai4mäntäisillä satuloilla, vakiot tai säädettävät alatukivarret,rs vakaaja missä keskelläkin kiinnitys,en laittaisi reaktiotanko sarjaa eteen katuautoon(vaatii aina vakaajan kaveriksi asvaltille)ralli autoissa ollut ilman vakaajaa reaktiotangot mutta auto "huojuu" omituisesti ja itse en pidä siitä.
3.pyörän kulmat edessä camber -1,5- -2,2astetta(mkI mexico vakio) caster 4.5astetta
takana camber 1mm ja auraus 1mm
moottoreina ollut 2,0 turbo ohc 386hv/450nm. 2,0cosworth 325hv/492nm. vapari kent 160hv ja vapari cosworth ehkä200-230hv? ei ole käynyt vielä.
-
- Viestit: 1334
- Liittynyt: Pe Toukokuu 9. 9:26:55 2003
- Paikkakunta: Lammin hämeenlinna
Re: mk1 escorttiin toimiva alusta?
toyotan vastaus oli hyvä.
omaan autoon ajattelin hommata tension strut systeemin vakaajalla,eli tukitangot tulee edestä päin.
omaan autoon ajattelin hommata tension strut systeemin vakaajalla,eli tukitangot tulee edestä päin.
ford escort´79 tic
-
- Viestit: 18
- Liittynyt: Ma Syyskuu 24. 19:49:22 2007
Re: mk1 escorttiin toimiva alusta?
aikaisemmin oli kirjoitettu auton puskemisesta ym.
itse olen ajanut 1570cm3 kentillä ja 205/60/13 renkailla ahvenistolla 1,37 aikoja "katu escortilla" ja radalla huomannut kanssa että auto puskee ym. epämiellyttävää ja oma mielipide on että radalla ajolinjat ovat erittäin tärkeitä ja oikeilla linjoilla ja JARRUTTAMISELLA on erittäin suuri merkitys, mulla autossa pitää olla niin paljon jarruja takana että mutkaan tultaessa pitää koko peli olla hieman "irti" silloin se kääntyy mutkaan kuin itsestään ja siitä jatketaan kaasun kanssa.
kadulla kun ajettu korttelirallia auto tuntuu hieman yliohjaavalta mutta johtuu varmasti liian pienistä tilanne nopeuksista
itse olen ajanut 1570cm3 kentillä ja 205/60/13 renkailla ahvenistolla 1,37 aikoja "katu escortilla" ja radalla huomannut kanssa että auto puskee ym. epämiellyttävää ja oma mielipide on että radalla ajolinjat ovat erittäin tärkeitä ja oikeilla linjoilla ja JARRUTTAMISELLA on erittäin suuri merkitys, mulla autossa pitää olla niin paljon jarruja takana että mutkaan tultaessa pitää koko peli olla hieman "irti" silloin se kääntyy mutkaan kuin itsestään ja siitä jatketaan kaasun kanssa.
kadulla kun ajettu korttelirallia auto tuntuu hieman yliohjaavalta mutta johtuu varmasti liian pienistä tilanne nopeuksista
