Atlas lukko eroista

Keskustelu liittyen vanhempaan Ford kalustoon.

Valvoja: CRSC Hallitus

henu
Viestit: 6809
Liittynyt: Pe Kesäkuu 18. 9:45:26 2004
Paikkakunta: kuopio

Atlas lukko eroista

Viesti Kirjoittaja henu » Ke Elokuu 13. 9:49:57 2008

Eli onko taunuksen atlas perässä eroo esim escortin atlakseen, eli siis käykö esim escortin atlaksesta lukko suoraan taunuksen atlakseen ?
Vai onko esim laakereissa tai vetarin pooreissa eroo ?

tumppe
CRSC jäsen 2015
Viestit: 6264
Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
Paikkakunta: Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja tumppe » To Elokuu 14. 16:53:38 2008

Lisätäänpä vielä listaan Caprin Atlas, eli käykö atlaksen lukot kaikkiin ristiin rastiin, vai onko noissa Atlaksissa jotain eroo murikan suhteen?
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)

Pykälä
Viestit: 1858
Liittynyt: Ti Syyskuu 28. 22:34:44 2004
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja Pykälä » To Elokuu 14. 17:23:16 2008

Ite laitoin 2.0 tanarin murikan escon atlakseen eikä muuta eroo ollu ku säädöt ja välitys, itse tasauspyörästö oli laakereineen ainakin aivan sama sekä boorit oli samat. Tämä tietysti normy vakio perissä, mutta miksi sitä lukkoa olisi sitten muutettu joka perään?
Jotain eroo vetareiden suhteen sitten on tossa escon Gr.4 perässä.
Escon iso-atlashan(baby-atlas) on tehtaan jäljiltä alunperin vain kavennettu caprin perä, että eiköhän senkin murikka sit ole sama...

Ja puhutaan sit atlaksesta eikä nk. sakuperistä...mikälie nimi tanarin pikkuperälle(salisbury :?: ) :roll:

adh
Viestit: 1334
Liittynyt: Pe Toukokuu 9. 9:26:55 2003
Paikkakunta: Lammin hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja adh » To Elokuu 14. 17:28:23 2008

samat murikan osat. eroa banjon putkien paksuuksissa ja pyörän laakereissa.

grp4 lukoissa 18 pooriset vetarit. vakiot 16 pooriset.
ford escort´79 tic

Jari H
Viestit: 935
Liittynyt: Ti Maaliskuu 18. 16:46:48 2003
Paikkakunta: Kausala

Viesti Kirjoittaja Jari H » To Elokuu 14. 17:57:59 2008

Tane Atlas pyöränlaakerit 35/72, Esco/Capri 30/67, joka on sama kuin Tanen pikkuperässä.
Ken Duttweiler:
'Turbos are great devices for screwing things up because a little is good and little bit more is better and pretty soon you're in trouble.'

Good enough is not good enough, it has to be done right.

tumppe
CRSC jäsen 2015
Viestit: 6264
Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
Paikkakunta: Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja tumppe » To Elokuu 14. 20:22:28 2008

Lisätään löylyä, mikä noista kolmesta ois sit banjon suhteen vahvin (vakio Atlakset), oisko se sit tuo Tanen Atlas, jossa ilmeisesti isoimmat laakerit???
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)

Jari H
Viestit: 935
Liittynyt: Ti Maaliskuu 18. 16:46:48 2003
Paikkakunta: Kausala

Viesti Kirjoittaja Jari H » To Elokuu 14. 21:28:48 2008

Vahvuudesta paha sanoa, mutta viime kesänä kävin kaverin pajalla ihmettelemässä ex. DTM Mussen taka-akselia jonka nahkahousut oli tehneet Tanen Atlaksen kuoriin. RS 500(?) pyörän navoilla ja jarruilla, parilla pikku jäykkärillä jne.
Ken Duttweiler:
'Turbos are great devices for screwing things up because a little is good and little bit more is better and pretty soon you're in trouble.'

Good enough is not good enough, it has to be done right.

henu
Viestit: 6809
Liittynyt: Pe Kesäkuu 18. 9:45:26 2004
Paikkakunta: kuopio

Viesti Kirjoittaja henu » To Elokuu 14. 22:12:44 2008

Eli ite murikat on vaihtokelposia atlaksesta atlakseen.
Kiitos infosta.

tumppe
CRSC jäsen 2015
Viestit: 6264
Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
Paikkakunta: Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja tumppe » To Elokuu 14. 22:19:51 2008

Onkos vakio vetarien vahvuuksista mitään havaintoja/mittoja?
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)

Pykälä
Viestit: 1858
Liittynyt: Ti Syyskuu 28. 22:34:44 2004
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja Pykälä » To Elokuu 14. 22:38:58 2008

Escortin ison atlaksen vakiovetarin mittoja:

Kokonaispituus ulkopuolelle laippaan:665mm
Boorin halkaisia: n.26,5mm/16booria
Vetoakselin pituus sisäpäästä laakerin ulkoreunaan:605mm
Laakerin ulkoreunasta laipan ulkoreunaan:60mm

Ja laakerit on ainakin mun akseleissa(2kpl) ollut sama kuin englantilaisen eli 62mm, 2.0 tanessa oli 72mm ja sakemanni perässä 67mm.

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » To Elokuu 14. 22:51:11 2008

Taunus -71-> /Cortina mk3 -71 ja uudemmat Atlaksella (2,0-2,3) saattavat olla eri spooreilla kuin Escort / Capri. En muista enää hammaslukua, mutta kahteen (1 Taunus, 1 Cort.) ex-Escort -lukkoa asennettaessa on ongelmiin törmätty.
Kannattanee varmistaa.
Selitys voi olla myös että lukot joita sovittelin ovat olleet nelosryhmäläisen eikä ykkösryhmän akseleista (irto-osina tulleet), silloin spoorit ovat olleet tuon täysin uivan vetarin 18.... Ei muista :?
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

adh
Viestit: 1334
Liittynyt: Pe Toukokuu 9. 9:26:55 2003
Paikkakunta: Lammin hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja adh » Pe Elokuu 15. 8:53:30 2008

18 hampaisen vetoakselin poorien ulkohalkaisija on noin 30mm
ford escort´79 tic

taneli
Viestit: 963
Liittynyt: La Maaliskuu 6. 16:58:22 2004
Paikkakunta: espoo

Viesti Kirjoittaja taneli » Pe Elokuu 15. 12:44:59 2008

mulle ainakin sanoivat ssf-pyörältä että atlaksessa on 3 eri poori vaihtoehtoa.. onneks 200-sarjan volvoissa vaan yks. :lol:
taxi-taunus 2.8i, ikuinen projekti, ja -02 farkku focus.

Fomococars
Viestit: 1022
Liittynyt: Ti Lokakuu 24. 22:42:12 2006
Paikkakunta: Rovaniemi

atlas

Viesti Kirjoittaja Fomococars » Pe Elokuu 15. 15:12:30 2008

Jep Gr.4 vetari ja boori on niin paksu verrattuna vakioon että ei mahdu sisään ollenkaan huulilla vaan :D

eli vakio atlas hiluilla ei tehdä sellaista riuhtomisperää joka kestää mitä vaan.

eräälle tutulle oli lähetetty uusi atlas lukko ja kun varavetaria alettiin kokeileen ihan piruuttaan niin. lukkohan oli mopo malli vakio ei Gr.4.

ero oli silmin havaittava.
Escort Mk1 GT 2D 1969 1300 RS kilpapalikat cosworth rojekti 1986-2050
Escort Mk2 2D 1980 1300 Automatic
Escort Mk1 2D 1300 1972 kahesti katon kautta ympäri
Escort Mk1 2D 1100 1968 eka Fordini inssiajo esko
Escort Mk1 2D RS2000 1973 orginal kori avattavat ikkunat 6 kpl

Tarpeettomana 4wd Cosworth/OHC ö-pumppu + 4wd ö-suihkuputki

harley.davidsonfi miuku gmail piste com

Vastaa Viestiin