Atlas lukko eroista
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 6809
- Liittynyt: Pe Kesäkuu 18. 9:45:26 2004
- Paikkakunta: kuopio
Atlas lukko eroista
Eli onko taunuksen atlas perässä eroo esim escortin atlakseen, eli siis käykö esim escortin atlaksesta lukko suoraan taunuksen atlakseen ?
Vai onko esim laakereissa tai vetarin pooreissa eroo ?
Vai onko esim laakereissa tai vetarin pooreissa eroo ?
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 6264
- Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
- Paikkakunta: Pohjanmaa
Lisätäänpä vielä listaan Caprin Atlas, eli käykö atlaksen lukot kaikkiin ristiin rastiin, vai onko noissa Atlaksissa jotain eroo murikan suhteen?
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)
-
- Viestit: 1858
- Liittynyt: Ti Syyskuu 28. 22:34:44 2004
- Paikkakunta: Nummela
Ite laitoin 2.0 tanarin murikan escon atlakseen eikä muuta eroo ollu ku säädöt ja välitys, itse tasauspyörästö oli laakereineen ainakin aivan sama sekä boorit oli samat. Tämä tietysti normy vakio perissä, mutta miksi sitä lukkoa olisi sitten muutettu joka perään?
Jotain eroo vetareiden suhteen sitten on tossa escon Gr.4 perässä.
Escon iso-atlashan(baby-atlas) on tehtaan jäljiltä alunperin vain kavennettu caprin perä, että eiköhän senkin murikka sit ole sama...
Ja puhutaan sit atlaksesta eikä nk. sakuperistä...mikälie nimi tanarin pikkuperälle(salisbury
) 
Jotain eroo vetareiden suhteen sitten on tossa escon Gr.4 perässä.
Escon iso-atlashan(baby-atlas) on tehtaan jäljiltä alunperin vain kavennettu caprin perä, että eiköhän senkin murikka sit ole sama...
Ja puhutaan sit atlaksesta eikä nk. sakuperistä...mikälie nimi tanarin pikkuperälle(salisbury


-
- Viestit: 935
- Liittynyt: Ti Maaliskuu 18. 16:46:48 2003
- Paikkakunta: Kausala
Tane Atlas pyöränlaakerit 35/72, Esco/Capri 30/67, joka on sama kuin Tanen pikkuperässä.
Ken Duttweiler:
'Turbos are great devices for screwing things up because a little is good and little bit more is better and pretty soon you're in trouble.'
Good enough is not good enough, it has to be done right.
'Turbos are great devices for screwing things up because a little is good and little bit more is better and pretty soon you're in trouble.'
Good enough is not good enough, it has to be done right.
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 6264
- Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
- Paikkakunta: Pohjanmaa
Lisätään löylyä, mikä noista kolmesta ois sit banjon suhteen vahvin (vakio Atlakset), oisko se sit tuo Tanen Atlas, jossa ilmeisesti isoimmat laakerit???
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)
-
- Viestit: 935
- Liittynyt: Ti Maaliskuu 18. 16:46:48 2003
- Paikkakunta: Kausala
Vahvuudesta paha sanoa, mutta viime kesänä kävin kaverin pajalla ihmettelemässä ex. DTM Mussen taka-akselia jonka nahkahousut oli tehneet Tanen Atlaksen kuoriin. RS 500(?) pyörän navoilla ja jarruilla, parilla pikku jäykkärillä jne.
Ken Duttweiler:
'Turbos are great devices for screwing things up because a little is good and little bit more is better and pretty soon you're in trouble.'
Good enough is not good enough, it has to be done right.
'Turbos are great devices for screwing things up because a little is good and little bit more is better and pretty soon you're in trouble.'
Good enough is not good enough, it has to be done right.
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 6264
- Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
- Paikkakunta: Pohjanmaa
Onkos vakio vetarien vahvuuksista mitään havaintoja/mittoja?
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)
-
- Viestit: 1858
- Liittynyt: Ti Syyskuu 28. 22:34:44 2004
- Paikkakunta: Nummela
Escortin ison atlaksen vakiovetarin mittoja:
Kokonaispituus ulkopuolelle laippaan:665mm
Boorin halkaisia: n.26,5mm/16booria
Vetoakselin pituus sisäpäästä laakerin ulkoreunaan:605mm
Laakerin ulkoreunasta laipan ulkoreunaan:60mm
Ja laakerit on ainakin mun akseleissa(2kpl) ollut sama kuin englantilaisen eli 62mm, 2.0 tanessa oli 72mm ja sakemanni perässä 67mm.
Kokonaispituus ulkopuolelle laippaan:665mm
Boorin halkaisia: n.26,5mm/16booria
Vetoakselin pituus sisäpäästä laakerin ulkoreunaan:605mm
Laakerin ulkoreunasta laipan ulkoreunaan:60mm
Ja laakerit on ainakin mun akseleissa(2kpl) ollut sama kuin englantilaisen eli 62mm, 2.0 tanessa oli 72mm ja sakemanni perässä 67mm.
-
- Viestit: 6490
- Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
- Paikkakunta: Nummela
Taunus -71-> /Cortina mk3 -71 ja uudemmat Atlaksella (2,0-2,3) saattavat olla eri spooreilla kuin Escort / Capri. En muista enää hammaslukua, mutta kahteen (1 Taunus, 1 Cort.) ex-Escort -lukkoa asennettaessa on ongelmiin törmätty.
Kannattanee varmistaa.
Selitys voi olla myös että lukot joita sovittelin ovat olleet nelosryhmäläisen eikä ykkösryhmän akseleista (irto-osina tulleet), silloin spoorit ovat olleet tuon täysin uivan vetarin 18.... Ei muista
Kannattanee varmistaa.
Selitys voi olla myös että lukot joita sovittelin ovat olleet nelosryhmäläisen eikä ykkösryhmän akseleista (irto-osina tulleet), silloin spoorit ovat olleet tuon täysin uivan vetarin 18.... Ei muista

Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
-
- Viestit: 1022
- Liittynyt: Ti Lokakuu 24. 22:42:12 2006
- Paikkakunta: Rovaniemi
atlas
Jep Gr.4 vetari ja boori on niin paksu verrattuna vakioon että ei mahdu sisään ollenkaan huulilla vaan
eli vakio atlas hiluilla ei tehdä sellaista riuhtomisperää joka kestää mitä vaan.
eräälle tutulle oli lähetetty uusi atlas lukko ja kun varavetaria alettiin kokeileen ihan piruuttaan niin. lukkohan oli mopo malli vakio ei Gr.4.
ero oli silmin havaittava.

eli vakio atlas hiluilla ei tehdä sellaista riuhtomisperää joka kestää mitä vaan.
eräälle tutulle oli lähetetty uusi atlas lukko ja kun varavetaria alettiin kokeileen ihan piruuttaan niin. lukkohan oli mopo malli vakio ei Gr.4.
ero oli silmin havaittava.
Escort Mk1 GT 2D 1969 1300 RS kilpapalikat cosworth rojekti 1986-2050
Escort Mk2 2D 1980 1300 Automatic
Escort Mk1 2D 1300 1972 kahesti katon kautta ympäri
Escort Mk1 2D 1100 1968 eka Fordini inssiajo esko
Escort Mk1 2D RS2000 1973 orginal kori avattavat ikkunat 6 kpl
Tarpeettomana 4wd Cosworth/OHC ö-pumppu + 4wd ö-suihkuputki
harley.davidsonfi miuku gmail piste com
Escort Mk2 2D 1980 1300 Automatic
Escort Mk1 2D 1300 1972 kahesti katon kautta ympäri
Escort Mk1 2D 1100 1968 eka Fordini inssiajo esko
Escort Mk1 2D RS2000 1973 orginal kori avattavat ikkunat 6 kpl
Tarpeettomana 4wd Cosworth/OHC ö-pumppu + 4wd ö-suihkuputki
harley.davidsonfi miuku gmail piste com