Escortin pyöräkulmista

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

^Cona
Viestit: 345
Liittynyt: La Maaliskuu 24. 18:54:20 2007
Paikkakunta: Joutsa

Escortin pyöräkulmista

Viesti Kirjoittaja ^Cona » Ti Elokuu 12. 17:56:10 2008

Juu eli vaihoin reilu kuukaus sitte raijetangon päät ja käytin nelipyörä suuntauksessa myös. Sitte kävin käännättämässä kaverilla sisäreunastaan kuluneet kumit vanteesta toiseen silleen että entinen sisäreuna tuli ulkopuolelle. Mutta nyt on taas sisäreunalta kulunu melkee sileeks kuskin puolelta mut apparin puolelta ei oo kulunu oikeestaan yhtään. Mikä tuon vois aiheuttaa?
Anglia-65 old skuulia
Capri 3000 GTXL-72 ikuisuus rojekti

henu
Viestit: 6809
Liittynyt: Pe Kesäkuu 18. 9:45:26 2004
Paikkakunta: kuopio

Viesti Kirjoittaja henu » Ti Elokuu 12. 18:02:58 2008

Tukivarren puslat tarkastettu ?

ÄrÄssä
Viestit: 1270
Liittynyt: Ti Lokakuu 17. 19:23:54 2006
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja ÄrÄssä » Ti Elokuu 12. 18:53:15 2008

Minkäkokosta vannetta/kumia sieltä alta löytyy?

MUOKS:

Jos ne on noi kuvan rinkelit niin ei välttämättä mikään. Tästä oli vasta työkaverin kanssa puhetta kun istuttiin tupakalla miun sliksien päällä, että hälläkin oli jossain escossaan 17" kuluttanu sisäpuolelta renkaan reunaa vaikkahan olis voissa paistanu, ja sama homma tahtoo olla miulla nuissa 18". Ei se pahasti kuluta, mutta silimällä kuitenkin näkköö pieniä rantuja.
ärässä motoRSport
~nelipyöräisiä, nelikavioisia ja nelitassuisia harrasteita~

hanta
Viestit: 616
Liittynyt: To Heinäkuu 10. 0:11:26 2003
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja hanta » Ti Elokuu 12. 19:16:55 2008

Vähänkin isommat (leveemmät) renkaat, tarvike tukivarret ja kovaa ajoo niin johan on tukivarsien puslat muusina. Tästä taas seuraa se että renkaat elää ja kulmat on mitä sattuu.

Itelläkin aikasemmalla alustalla ja rengastuksella oli kyllä vähän reippaampaa kuluminen renkaan sisäreunasta, ei tosin mitään häiritsevää.

Katotaan miten nyt kuluu, tänään just kävin kulmien säädössä. Euromasterilla 60€, kyllä ne rahan osaa ottaa...

^Cona
Viestit: 345
Liittynyt: La Maaliskuu 24. 18:54:20 2007
Paikkakunta: Joutsa

Viesti Kirjoittaja ^Cona » Ti Elokuu 12. 22:10:01 2008

Toi kuskinpuolen rengas on siis kulunu vaan 20-25 mm matkalta enemmän. Täytyy noita tukivarren puslia kattoo viikonloppuna kun vaihan uuvet koiranluut ja vakaajan puslat. Ite kävin rengasnuoralla säädättään ni 75€, hyvä hinta alle puolen tunnin hommasta :roll: .
Anglia-65 old skuulia
Capri 3000 GTXL-72 ikuisuus rojekti

mvla
Viestit: 489
Liittynyt: Ma Elokuu 16. 19:23:13 2004
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja mvla » Ke Elokuu 13. 9:21:37 2008

^Cona kirjoitti:Toi kuskinpuolen rengas on siis kulunu vaan 20-25 mm matkalta enemmän. Täytyy noita tukivarren puslia kattoo viikonloppuna kun vaihan uuvet koiranluut ja vakaajan puslat. Ite kävin rengasnuoralla säädättään ni 75€, hyvä hinta alle puolen tunnin hommasta :roll: .
Osta suoraan uudet tukivarret! siellä se ongelma on...
#863
Audi 1.8T quatro -95
KAWASAKI ZX-6R

Sotilas on kuin "KYRPÄ" se menee sinne minne työnnetään!

hoopee
Viestit: 4928
Liittynyt: Ti Helmikuu 24. 11:15:12 2004
Paikkakunta: K-maa

Viesti Kirjoittaja hoopee » Ke Elokuu 13. 9:31:34 2008

mvla kirjoitti:Osta suoraan uudet tukivarret! siellä se ongelma on...
Mitähän siitä peltisestä osasta hajoaa? Vai onko koko tukivarsi halvempi kuin vaihtaa pelkät puslat ja alapallot? Toki motorcraftin (fiestan) alapallo on aika arvokas. Kumipuslat ei muistaakseni paljoa maksanu. Toki niiden vaihtaminen on oma operaationsa.

Ja älkää menkö powerflexejä laittamaan ainakaan käyttöautoon ;)

hanta
Viestit: 616
Liittynyt: To Heinäkuu 10. 0:11:26 2003
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja hanta » Ke Elokuu 13. 11:25:30 2008

hoopee kirjoitti:
mvla kirjoitti:Osta suoraan uudet tukivarret! siellä se ongelma on...
Mitähän siitä peltisestä osasta hajoaa? Vai onko koko tukivarsi halvempi kuin vaihtaa pelkät puslat ja alapallot? Toki motorcraftin (fiestan) alapallo on aika arvokas. Kumipuslat ei muistaakseni paljoa maksanu. Toki niiden vaihtaminen on oma operaationsa.

Ja älkää menkö powerflexejä laittamaan ainakaan käyttöautoon ;)
Tukivarren puslat ei ole vaihdettavia osia :wink:

Kyllähän tohon niitä tarvikepuslia saa mutta mahtaako kestää? Ite vaihaisin (vaihdoin) kyllä suoraan uudet tukivarret. Ostin van:n tukivarret jossa vähän tukevammat puslat.

J-M
Viestit: 530
Liittynyt: To Huhtikuu 19. 16:08:57 2007
Paikkakunta: Jämesjärvi

Viesti Kirjoittaja J-M » Ke Elokuu 13. 11:33:32 2008

hanta kirjoitti:
hoopee kirjoitti:
mvla kirjoitti:Osta suoraan uudet tukivarret! siellä se ongelma on...
Mitähän siitä peltisestä osasta hajoaa? Vai onko koko tukivarsi halvempi kuin vaihtaa pelkät puslat ja alapallot? Toki motorcraftin (fiestan) alapallo on aika arvokas. Kumipuslat ei muistaakseni paljoa maksanu. Toki niiden vaihtaminen on oma operaationsa.

Ja älkää menkö powerflexejä laittamaan ainakaan käyttöautoon ;)
Tukivarren puslat ei ole vaihdettavia osia :wink:

Kyllähän tohon niitä tarvikepuslia saa mutta mahtaako kestää? Ite vaihaisin (vaihdoin) kyllä suoraan uudet tukivarret. Ostin van:n tukivarret jossa vähän tukevammat puslat.
no ei toi puslien vaihto ny mikään kauheen iso homma ole, sitä en tiä mitä sinne laittaa kannattaa :roll:

hoopee
Viestit: 4928
Liittynyt: Ti Helmikuu 24. 11:15:12 2004
Paikkakunta: K-maa

Viesti Kirjoittaja hoopee » Ke Elokuu 13. 11:54:57 2008

hanta kirjoitti:Tukivarren puslat ei ole vaihdettavia osia :wink:

Kyllähän tohon niitä tarvikepuslia saa mutta mahtaako kestää? Ite vaihaisin (vaihdoin) kyllä suoraan uudet tukivarret. Ostin van:n tukivarret jossa vähän tukevammat puslat.
WHAT? Eihän ne oo ku vaihtaa...ei ollu kunnon prässillä kummonenkaan homma.
Minkä kokoset on vanin puslat ja miten ne on tukevammat. Sul oli kuvia jossain mutten niistä ainakaan huomannu mitään. Puslien koko vaihtuu jossain vuosimallissa!

Ja miks tarvikepuslat ei kestäs? Kyllähän ne fordin puslatkin on jossain tehty.

hanta
Viestit: 616
Liittynyt: To Heinäkuu 10. 0:11:26 2003
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja hanta » Ke Elokuu 13. 13:02:17 2008

hoopee kirjoitti:
hanta kirjoitti:Tukivarren puslat ei ole vaihdettavia osia :wink:

Kyllähän tohon niitä tarvikepuslia saa mutta mahtaako kestää? Ite vaihaisin (vaihdoin) kyllä suoraan uudet tukivarret. Ostin van:n tukivarret jossa vähän tukevammat puslat.
WHAT? Eihän ne oo ku vaihtaa...ei ollu kunnon prässillä kummonenkaan homma.
Minkä kokoset on vanin puslat ja miten ne on tukevammat. Sul oli kuvia jossain mutten niistä ainakaan huomannu mitään. Puslien koko vaihtuu jossain vuosimallissa!

Ja miks tarvikepuslat ei kestäs? Kyllähän ne fordin puslatkin on jossain tehty.
Joo kyllähän ne prässillä on varmaan suht helppo painella pois ja uudet tilalle. Uusia puslia ei saa fordilta joten heidän mielestään eivät ole vaihdettavia osia :)

Tuola projekti topikissa oli tosiaan kuvia noista mun tukivarsista, oli ne van:n puslat paljon "täydemmät" kuin mitä vanhat tarvikkeet. Kestävyydestä nyt ei itsellä vielä ole omakohtasia kokemuksai, mutta ainakin tuolla www.rs2000-16v.co.uk on kehuttu kestävimmiksi.

Näin ulkomuistista kyllä sanoisin että noi puslien koot (ainakin ulkohalkaisija) on kaikissa mk5-mk6 sama kokoiset. Nuo van:n puslatkin ovat mk6:n, mk5:sta ei ole ollut van mallia.

hoopee
Viestit: 4928
Liittynyt: Ti Helmikuu 24. 11:15:12 2004
Paikkakunta: K-maa

Viesti Kirjoittaja hoopee » Ke Elokuu 13. 13:31:00 2008

Miten alapallon kans? Eipä myydä fordilla escortin alapalloakaan. Eli tukivarsi vaihtoon ;) No itelle viescarin huoltoneuvoja osas heti myydä fiestan samanlainen alapallon ;)

Mun muisti väittää kovasti että puslan ulkohalkaisija nimenomaan vaihtuu jossain välissä millin suurempaan (46/47mm). En muista oliko etu vai takapusla.
Se vanin tukivarsi vissiin vähän eri mallinenkin peltiosalta? Luulis olevan vähän jäykempi jos enemmän kumia. Ja mitä lie engelsmannit tarkoittaa kestävemmillä? Kestääkö vanin puslat sitten 200 tkm jos tavallinen 150 tkm. Mene ja tiedä.

Yks oire paskoilla puslilla on että keula menee minne sattuu jarrutuksissa jos vähänkään epätasaista. Rupeaa puoltamaan johonki suuntaan.

puliukk0
Viestit: 3928
Liittynyt: Ti Toukokuu 16. 22:01:59 2006
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja puliukk0 » Ke Elokuu 13. 13:46:50 2008

Joo ja jarrutuksissa täristää ratti ihan helv... Yleensä puslien syy. Jos on levyt kierot niin täristää enemmän polkimeen.

Mistäs yleensä ostatte noi polyuretaanipuslat? Pitäis Fiestaan löytää jostain...
-Talvilintta e30
-S13 200sx SR20DET

hoopee
Viestit: 4928
Liittynyt: Ti Helmikuu 24. 11:15:12 2004
Paikkakunta: K-maa

Viesti Kirjoittaja hoopee » Ke Elokuu 13. 13:54:42 2008

puliukk0 kirjoitti:Joo ja jarrutuksissa täristää ratti ihan helv... Yleensä puslien syy. Jos on levyt kierot niin täristää enemmän polkimeen.

Mistäs yleensä ostatte noi polyuretaanipuslat? Pitäis Fiestaan löytää jostain...
Ite ostin powerflexin unibal-uretaanit t.muukkoselta. Ei käyttöautoon semmosia kiitos. Kerran vaihdettiin takuuseen uudet...rupeaa kolisemaan muutaman tuhannen kilsan jälkeen. Ratavehkeessä tuskin pikkukolinat haittaa ;)

puliukk0
Viestit: 3928
Liittynyt: Ti Toukokuu 16. 22:01:59 2006
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja puliukk0 » Ke Elokuu 13. 13:56:40 2008

hoopee kirjoitti:
puliukk0 kirjoitti:Joo ja jarrutuksissa täristää ratti ihan helv... Yleensä puslien syy. Jos on levyt kierot niin täristää enemmän polkimeen.

Mistäs yleensä ostatte noi polyuretaanipuslat? Pitäis Fiestaan löytää jostain...
Ite ostin powerflexin unibal-uretaanit t.muukkoselta. Ei käyttöautoon semmosia kiitos. Kerran vaihdettiin takuuseen uudet...rupeaa kolisemaan muutaman tuhannen kilsan jälkeen. Ratavehkeessä tuskin pikkukolinat haittaa ;)
Ei oikein noi vakio kumiset kestä tuolla edessä... Pitäis jotai keksiä :?
-Talvilintta e30
-S13 200sx SR20DET

hanta
Viestit: 616
Liittynyt: To Heinäkuu 10. 0:11:26 2003
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja hanta » Ke Elokuu 13. 14:20:56 2008

hoopee kirjoitti:Mun muisti väittää kovasti että puslan ulkohalkaisija nimenomaan vaihtuu jossain välissä millin suurempaan (46/47mm). En muista oliko etu vai takapusla.
Se vanin tukivarsi vissiin vähän eri mallinenkin peltiosalta? Luulis olevan vähän jäykempi jos enemmän kumia. Ja mitä lie engelsmannit tarkoittaa kestävemmillä? Kestääkö vanin puslat sitten 200 tkm jos tavallinen 150 tkm. Mene ja tiedä.
Takapuslien koko on vaihtunut matkan varrella, en nyt tarkemmin vuosia muista. Omaani ostin uretaanist takapuslat rally racesta.

Tossa vielä noi van:n tukivarren kuvat kuva1, kuva2, kuva3

Ei noissa peltiosissa kyllä taida mitään eroa olla.

hoopee
Viestit: 4928
Liittynyt: Ti Helmikuu 24. 11:15:12 2004
Paikkakunta: K-maa

Viesti Kirjoittaja hoopee » Ke Elokuu 13. 14:32:07 2008

Joo eipä näytä peltiosissa eroja olevan. Vai onko tuo reikä vähän erimallinen?
Mitäs puslista löytyvät numerot kertoo? Saisko niistä microcatillä mitään irti.

Etu/takapuslilla tarkotin nimenomaan etutukivarren etu-ja takapuslia ;)
Eikös puslien hajoaminen ilmene aika useasti kumin vulkanoinnin irtoamisena keskiholkista? Siihen ei puslan "täyttö" ja jäykkyys varmaan vaikuta.

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » Ke Elokuu 13. 22:42:56 2008

Tuolta löytyy joitakin yllättäviä Fordin polyuretaanipuslia yllättävillä hinnoilla, suuntaan ja toiseen:
http://stores.ebay.de/motomobilgmbh
Escort mk3 + 2x Focus mk1

JP
Viestit: 479
Liittynyt: Su Maaliskuu 24. 19:18:06 2002
Paikkakunta: Rantasalmi

Viesti Kirjoittaja JP » Ke Elokuu 13. 23:40:57 2008

itselle laitoin ensiksi escorttiin jotkut tarvike puslat etu tukivarsiin, kesti noin 5000km, vaihdoin uudet tarvike tukivarret, niissä puslat kesti 10000km, sitten laitoin fiestan puslat ja niillä ajettu varmaan jo 80tkm ja on edelleen ehjät. ja ei ne fiestan alkuperäiset nyt niin paljoa enempää maksa kuin tarvike rimpulat

Sierra XR
Viestit: 7975
Liittynyt: To Tammikuu 22. 21:07:18 2004
Paikkakunta: Lempäälä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sierra XR » To Elokuu 14. 7:31:44 2008

JP kirjoitti:laitoin fiestan puslat ja niillä ajettu varmaan jo 80tkm ja on edelleen ehjät. ja ei ne fiestan alkuperäiset nyt niin paljoa enempää maksa kuin tarvike rimpulat
näin mäkin tein muutama vuosi sitten Escort TD:hen ja ainakin myydessä olivat edelleen ihan kunnossa.

hain ensin tarvikepuslat mutta ne oli jo valmiiksi hieman väljät tukivarsiin eli en edes laittanut niitä vaan heitin ne romukoppaan

^Cona
Viestit: 345
Liittynyt: La Maaliskuu 24. 18:54:20 2007
Paikkakunta: Joutsa

Viesti Kirjoittaja ^Cona » Ma Elokuu 18. 15:24:49 2008

Viikonloppuna vaihdoin ne koiranluut ja tutkin niitä tukivarsia. Kyllähän siellä enemmän oli väljää kuskin puolella. Eli kai ne on vaihtettava ne tukivarren puslat seuraavaks. Noi puslat siis kannattaa hakee sieltä marmoritiskiltä jos kerta tarvikkeilla ei tee mitään?
Anglia-65 old skuulia
Capri 3000 GTXL-72 ikuisuus rojekti

hanta
Viestit: 616
Liittynyt: To Heinäkuu 10. 0:11:26 2003
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja hanta » Ma Elokuu 18. 18:30:45 2008

^Cona kirjoitti:Noi puslat siis kannattaa hakee sieltä marmoritiskiltä jos kerta tarvikkeilla ei tee mitään?
Alkuperäis osia, tarvikkeet on roskaa :lol: Eli fiestan puslia ostamaan...

^Cona
Viestit: 345
Liittynyt: La Maaliskuu 24. 18:54:20 2007
Paikkakunta: Joutsa

Viesti Kirjoittaja ^Cona » Ma Elokuu 18. 23:08:42 2008

Eli mk3 fiestan puslat vissiin?
Anglia-65 old skuulia
Capri 3000 GTXL-72 ikuisuus rojekti

^Cona
Viestit: 345
Liittynyt: La Maaliskuu 24. 18:54:20 2007
Paikkakunta: Joutsa

Re: Escortin pyöräkulmista

Viesti Kirjoittaja ^Cona » La Syyskuu 20. 22:16:33 2008

Nyt on puslat ja alapallo vaihettu kuskin puolelle. Ei enää kolissu ja vedelly niin kuin ennen ,ainakaan alle 170km/h nopeuksissa :twisted: . Ratti jäi vähän vinoon vasemmalle mut eikös se suoristu kun vie aurauskulmien säätöön vai saako ite suoristettua?
Anglia-65 old skuulia
Capri 3000 GTXL-72 ikuisuus rojekti

hanta
Viestit: 616
Liittynyt: To Heinäkuu 10. 0:11:26 2003
Paikkakunta: Tampere

Re: Escortin pyöräkulmista

Viesti Kirjoittaja hanta » La Syyskuu 20. 22:55:36 2008

^Cona kirjoitti:Nyt on puslat ja alapallo vaihettu kuskin puolelle. Ei enää kolissu ja vedelly niin kuin ennen ,ainakaan alle 170km/h nopeuksissa :twisted: . Ratti jäi vähän vinoon vasemmalle mut eikös se suoristu kun vie aurauskulmien säätöön vai saako ite suoristettua?
Saahan ne kulmatkin vaikka ite säädettyä :D (jos on laitteet)

Mutta joo, kun viet kulmien säätöön, laittaa ne ratin ensin suoraan ja säätävät sitten kulmat kohdilleen.

Popi
Viestit: 5538
Liittynyt: Su Joulukuu 29. 21:31:47 2002
Paikkakunta: Keski-Uusimaa
Viesti:

Re: Escortin pyöräkulmista

Viesti Kirjoittaja Popi » La Syyskuu 20. 23:12:37 2008

hanta kirjoitti:
^Cona kirjoitti:Nyt on puslat ja alapallo vaihettu kuskin puolelle. Ei enää kolissu ja vedelly niin kuin ennen ,ainakaan alle 170km/h nopeuksissa :twisted: . Ratti jäi vähän vinoon vasemmalle mut eikös se suoristu kun vie aurauskulmien säätöön vai saako ite suoristettua?
Saahan ne kulmatkin vaikka ite säädettyä :D (jos on laitteet)

Mutta joo, kun viet kulmien säätöön, laittaa ne ratin ensin suoraan ja säätävät sitten kulmat kohdilleen.
Jos ovat jotenkin tehtäviensä tasalla.

Nimim: ratti säädön jälkeen kierossa :(
Escort, käyttö STw Focus ja Supermoto... :shock: ja toinen
Katoksessa myös https://www.lahdenkattohuolto.fi/ PASKANPUHUJAN myymä Hijazu. Poliisit kerto että autoo myydes voi puhuu paskaa niin paljon ku haluu ja ehtii eikä oo rikollinen!! Hyvä tietää ku myy rojuja ;)

hanta
Viestit: 616
Liittynyt: To Heinäkuu 10. 0:11:26 2003
Paikkakunta: Tampere

Re: Escortin pyöräkulmista

Viesti Kirjoittaja hanta » La Syyskuu 20. 23:45:36 2008

Popi kirjoitti:
hanta kirjoitti:
^Cona kirjoitti:Nyt on puslat ja alapallo vaihettu kuskin puolelle. Ei enää kolissu ja vedelly niin kuin ennen ,ainakaan alle 170km/h nopeuksissa :twisted: . Ratti jäi vähän vinoon vasemmalle mut eikös se suoristu kun vie aurauskulmien säätöön vai saako ite suoristettua?
Saahan ne kulmatkin vaikka ite säädettyä :D (jos on laitteet)

Mutta joo, kun viet kulmien säätöön, laittaa ne ratin ensin suoraan ja säätävät sitten kulmat kohdilleen.
Jos ovat jotenkin tehtäviensä tasalla.

Nimim: ratti säädön jälkeen kierossa :(
Ei muuta kun reklamaatiota kehiin, ite ankain maksoin tampereen euromasterilla tosta hommasta 60e joten tohon rahaan olettais että homma tulee kerralla kuntoon. :evil:

Popi
Viestit: 5538
Liittynyt: Su Joulukuu 29. 21:31:47 2002
Paikkakunta: Keski-Uusimaa
Viesti:

Re: Escortin pyöräkulmista

Viesti Kirjoittaja Popi » La Syyskuu 20. 23:51:25 2008

hanta kirjoitti:Ei muuta kun reklamaatiota kehiin, ite ankain maksoin tampereen euromasterilla tosta hommasta 60e joten tohon rahaan olettais että homma tulee kerralla kuntoon. :evil:
Joo niin tekisin mutta kun kaveri käytti kipon säädöissä eikä ollu tosta huomauttanu. No tiänpähän mihin ei mee enää säädettäväksi (T:reen seudulla).
Escort, käyttö STw Focus ja Supermoto... :shock: ja toinen
Katoksessa myös https://www.lahdenkattohuolto.fi/ PASKANPUHUJAN myymä Hijazu. Poliisit kerto että autoo myydes voi puhuu paskaa niin paljon ku haluu ja ehtii eikä oo rikollinen!! Hyvä tietää ku myy rojuja ;)

^Cona
Viestit: 345
Liittynyt: La Maaliskuu 24. 18:54:20 2007
Paikkakunta: Joutsa

Re: Escortin pyöräkulmista

Viesti Kirjoittaja ^Cona » Ma Syyskuu 22. 19:10:03 2008

Ruvaavasin kumminkin ratin suoraan ihan itte :). Laitoin eka ratin suoraan ja sitte laitoin pitkän laudanpätkän avulla takarenkaista n.2mm aurausta kummallekkin puolelle. Täytyy vielä viedä jossain vaiheessa ihan oikeeseen kulmien säätöön mutta nyt voi taas ajella ratti suorassa 8) . Vielä joutuu tälle syksylle ostaan uudet kumit eteen :( , ei viitti noilla sisäreunastaan slikseillä ajella loppusyksyä.
Anglia-65 old skuulia
Capri 3000 GTXL-72 ikuisuus rojekti

d-spec
Viestit: 41
Liittynyt: Ma Heinäkuu 5. 8:50:14 2004
Paikkakunta: Lpr

Re: Escortin pyöräkulmista

Viesti Kirjoittaja d-spec » La Helmikuu 21. 12:22:34 2009

niin nuo alkuperäiset puslat maksaa 15€ isompi ja 8€ pienempi, tarvikkeet ei juurikaan vähemmin, kestoiässä on kyllä aika suuri ero... niinkuin tuossa ketjussa on puhuttu.

Mutta... niin jos escossa on17-18" vanteet, niin siinä on tod. näk. myös madallussarja :roll: niin silloin tuppaa tuo camber kulma muuttumaan aikalailla negatiiviseksi mikä sitten alkaa syömään noita sisälaitoja, jos kulmat on oikeesti kohdillaan ja ajetaan rajusti mutkiin niin renkaasta kuluu nimenomaan ulkolaidat, silloin rengas on ottanut koko pinnallaan asfalttiin.

Camberin säätö ei escortista onnistu luonnollisestikaan kovin helposti, etutuennan rakenteesta johtuen.

Toinen vaikuttava asia on acerman kulma, eli paljonko haritus lisääntyy pyöriä kääntäessä, mk3 fiestassa ja mk5/6 escortissa aika paljon... (joskus tullut mittailtua) kuten ehkä kyseisiä autoja omistaneet ovat käytännössä havainneet että autolla ei juurikaan ole puskemistaipumuksia kovemmassa vauhdissa, ja kääntyy aika halukkaasti, niin tuo kuluttaa juuri renkaiden sisälaitoja kovemmassa ajossa kun ajetaan nopeita kaarteita. näissä tulee aika reippaasti haritusta lisää kun aletaan kääntymään.

Käytäntö on osoittanut että kannattaa laittaa aurausta eteen 1-4mm riippuen vähän alustasta, ja mikä moottori keulalla, mutta ei enempää, koska muuten alkaa kääntyminen huonontuapienellä ratin liikkeellä, ja tulee epätarkka. omassa mk3 fiestassa taisi olla aikanaan 2,5-3mm aurausta nykyisessä escort mk6 td stw:ssä on 1,5mm aurausta, escossa on Fordin omat RS jouset (eibach) ja RS iskarit (bilstein) ja on muuten ihan orginaali tukivarret edessä (uudet) oli n.100€ kpl

Tolppapihvi
Viestit: 70
Liittynyt: Su Marraskuu 25. 21:46:11 2007
Paikkakunta: Kotka

Re:

Viesti Kirjoittaja Tolppapihvi » Su Elokuu 2. 11:18:30 2009

^Cona kirjoitti:Eli mk3 fiestan puslat vissiin?
Eli oliko tämän MK3 Fiestan puslat jotka käy kun ei selvinnyt tarkemmin? Onko myös alapallo samasta käypänen?
Ford Escort 2.0 16v
http://www.eaglepro.fi

Vastaa Viestiin