Escortin pyöräkulmista
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 345
- Liittynyt: La Maaliskuu 24. 18:54:20 2007
- Paikkakunta: Joutsa
Escortin pyöräkulmista
Juu eli vaihoin reilu kuukaus sitte raijetangon päät ja käytin nelipyörä suuntauksessa myös. Sitte kävin käännättämässä kaverilla sisäreunastaan kuluneet kumit vanteesta toiseen silleen että entinen sisäreuna tuli ulkopuolelle. Mutta nyt on taas sisäreunalta kulunu melkee sileeks kuskin puolelta mut apparin puolelta ei oo kulunu oikeestaan yhtään. Mikä tuon vois aiheuttaa?
-
- Viestit: 1270
- Liittynyt: Ti Lokakuu 17. 19:23:54 2006
- Paikkakunta: Mikkeli
Minkäkokosta vannetta/kumia sieltä alta löytyy?
MUOKS:
Jos ne on noi kuvan rinkelit niin ei välttämättä mikään. Tästä oli vasta työkaverin kanssa puhetta kun istuttiin tupakalla miun sliksien päällä, että hälläkin oli jossain escossaan 17" kuluttanu sisäpuolelta renkaan reunaa vaikkahan olis voissa paistanu, ja sama homma tahtoo olla miulla nuissa 18". Ei se pahasti kuluta, mutta silimällä kuitenkin näkköö pieniä rantuja.
MUOKS:
Jos ne on noi kuvan rinkelit niin ei välttämättä mikään. Tästä oli vasta työkaverin kanssa puhetta kun istuttiin tupakalla miun sliksien päällä, että hälläkin oli jossain escossaan 17" kuluttanu sisäpuolelta renkaan reunaa vaikkahan olis voissa paistanu, ja sama homma tahtoo olla miulla nuissa 18". Ei se pahasti kuluta, mutta silimällä kuitenkin näkköö pieniä rantuja.
ärässä motoRSport
~nelipyöräisiä, nelikavioisia ja nelitassuisia harrasteita~
~nelipyöräisiä, nelikavioisia ja nelitassuisia harrasteita~
-
- Viestit: 616
- Liittynyt: To Heinäkuu 10. 0:11:26 2003
- Paikkakunta: Tampere
Vähänkin isommat (leveemmät) renkaat, tarvike tukivarret ja kovaa ajoo niin johan on tukivarsien puslat muusina. Tästä taas seuraa se että renkaat elää ja kulmat on mitä sattuu.
Itelläkin aikasemmalla alustalla ja rengastuksella oli kyllä vähän reippaampaa kuluminen renkaan sisäreunasta, ei tosin mitään häiritsevää.
Katotaan miten nyt kuluu, tänään just kävin kulmien säädössä. Euromasterilla 60€, kyllä ne rahan osaa ottaa...
Itelläkin aikasemmalla alustalla ja rengastuksella oli kyllä vähän reippaampaa kuluminen renkaan sisäreunasta, ei tosin mitään häiritsevää.
Katotaan miten nyt kuluu, tänään just kävin kulmien säädössä. Euromasterilla 60€, kyllä ne rahan osaa ottaa...
-
- Viestit: 345
- Liittynyt: La Maaliskuu 24. 18:54:20 2007
- Paikkakunta: Joutsa
-
- Viestit: 489
- Liittynyt: Ma Elokuu 16. 19:23:13 2004
- Paikkakunta: Joensuu
Osta suoraan uudet tukivarret! siellä se ongelma on...^Cona kirjoitti:Toi kuskinpuolen rengas on siis kulunu vaan 20-25 mm matkalta enemmän. Täytyy noita tukivarren puslia kattoo viikonloppuna kun vaihan uuvet koiranluut ja vakaajan puslat. Ite kävin rengasnuoralla säädättään ni 75€, hyvä hinta alle puolen tunnin hommasta.
-
- Viestit: 4928
- Liittynyt: Ti Helmikuu 24. 11:15:12 2004
- Paikkakunta: K-maa
Mitähän siitä peltisestä osasta hajoaa? Vai onko koko tukivarsi halvempi kuin vaihtaa pelkät puslat ja alapallot? Toki motorcraftin (fiestan) alapallo on aika arvokas. Kumipuslat ei muistaakseni paljoa maksanu. Toki niiden vaihtaminen on oma operaationsa.mvla kirjoitti:Osta suoraan uudet tukivarret! siellä se ongelma on...
Ja älkää menkö powerflexejä laittamaan ainakaan käyttöautoon

-
- Viestit: 616
- Liittynyt: To Heinäkuu 10. 0:11:26 2003
- Paikkakunta: Tampere
Tukivarren puslat ei ole vaihdettavia osiahoopee kirjoitti:Mitähän siitä peltisestä osasta hajoaa? Vai onko koko tukivarsi halvempi kuin vaihtaa pelkät puslat ja alapallot? Toki motorcraftin (fiestan) alapallo on aika arvokas. Kumipuslat ei muistaakseni paljoa maksanu. Toki niiden vaihtaminen on oma operaationsa.mvla kirjoitti:Osta suoraan uudet tukivarret! siellä se ongelma on...
Ja älkää menkö powerflexejä laittamaan ainakaan käyttöautoon

Kyllähän tohon niitä tarvikepuslia saa mutta mahtaako kestää? Ite vaihaisin (vaihdoin) kyllä suoraan uudet tukivarret. Ostin van:n tukivarret jossa vähän tukevammat puslat.
-
- Viestit: 530
- Liittynyt: To Huhtikuu 19. 16:08:57 2007
- Paikkakunta: Jämesjärvi
no ei toi puslien vaihto ny mikään kauheen iso homma ole, sitä en tiä mitä sinne laittaa kannattaahanta kirjoitti:Tukivarren puslat ei ole vaihdettavia osiahoopee kirjoitti:Mitähän siitä peltisestä osasta hajoaa? Vai onko koko tukivarsi halvempi kuin vaihtaa pelkät puslat ja alapallot? Toki motorcraftin (fiestan) alapallo on aika arvokas. Kumipuslat ei muistaakseni paljoa maksanu. Toki niiden vaihtaminen on oma operaationsa.mvla kirjoitti:Osta suoraan uudet tukivarret! siellä se ongelma on...
Ja älkää menkö powerflexejä laittamaan ainakaan käyttöautoon
Kyllähän tohon niitä tarvikepuslia saa mutta mahtaako kestää? Ite vaihaisin (vaihdoin) kyllä suoraan uudet tukivarret. Ostin van:n tukivarret jossa vähän tukevammat puslat.

-
- Viestit: 4928
- Liittynyt: Ti Helmikuu 24. 11:15:12 2004
- Paikkakunta: K-maa
WHAT? Eihän ne oo ku vaihtaa...ei ollu kunnon prässillä kummonenkaan homma.hanta kirjoitti:Tukivarren puslat ei ole vaihdettavia osia
Kyllähän tohon niitä tarvikepuslia saa mutta mahtaako kestää? Ite vaihaisin (vaihdoin) kyllä suoraan uudet tukivarret. Ostin van:n tukivarret jossa vähän tukevammat puslat.
Minkä kokoset on vanin puslat ja miten ne on tukevammat. Sul oli kuvia jossain mutten niistä ainakaan huomannu mitään. Puslien koko vaihtuu jossain vuosimallissa!
Ja miks tarvikepuslat ei kestäs? Kyllähän ne fordin puslatkin on jossain tehty.
-
- Viestit: 616
- Liittynyt: To Heinäkuu 10. 0:11:26 2003
- Paikkakunta: Tampere
Joo kyllähän ne prässillä on varmaan suht helppo painella pois ja uudet tilalle. Uusia puslia ei saa fordilta joten heidän mielestään eivät ole vaihdettavia osiahoopee kirjoitti:WHAT? Eihän ne oo ku vaihtaa...ei ollu kunnon prässillä kummonenkaan homma.hanta kirjoitti:Tukivarren puslat ei ole vaihdettavia osia
Kyllähän tohon niitä tarvikepuslia saa mutta mahtaako kestää? Ite vaihaisin (vaihdoin) kyllä suoraan uudet tukivarret. Ostin van:n tukivarret jossa vähän tukevammat puslat.
Minkä kokoset on vanin puslat ja miten ne on tukevammat. Sul oli kuvia jossain mutten niistä ainakaan huomannu mitään. Puslien koko vaihtuu jossain vuosimallissa!
Ja miks tarvikepuslat ei kestäs? Kyllähän ne fordin puslatkin on jossain tehty.

Tuola projekti topikissa oli tosiaan kuvia noista mun tukivarsista, oli ne van:n puslat paljon "täydemmät" kuin mitä vanhat tarvikkeet. Kestävyydestä nyt ei itsellä vielä ole omakohtasia kokemuksai, mutta ainakin tuolla www.rs2000-16v.co.uk on kehuttu kestävimmiksi.
Näin ulkomuistista kyllä sanoisin että noi puslien koot (ainakin ulkohalkaisija) on kaikissa mk5-mk6 sama kokoiset. Nuo van:n puslatkin ovat mk6:n, mk5:sta ei ole ollut van mallia.
-
- Viestit: 4928
- Liittynyt: Ti Helmikuu 24. 11:15:12 2004
- Paikkakunta: K-maa
Miten alapallon kans? Eipä myydä fordilla escortin alapalloakaan. Eli tukivarsi vaihtoon
No itelle viescarin huoltoneuvoja osas heti myydä fiestan samanlainen alapallon 
Mun muisti väittää kovasti että puslan ulkohalkaisija nimenomaan vaihtuu jossain välissä millin suurempaan (46/47mm). En muista oliko etu vai takapusla.
Se vanin tukivarsi vissiin vähän eri mallinenkin peltiosalta? Luulis olevan vähän jäykempi jos enemmän kumia. Ja mitä lie engelsmannit tarkoittaa kestävemmillä? Kestääkö vanin puslat sitten 200 tkm jos tavallinen 150 tkm. Mene ja tiedä.
Yks oire paskoilla puslilla on että keula menee minne sattuu jarrutuksissa jos vähänkään epätasaista. Rupeaa puoltamaan johonki suuntaan.


Mun muisti väittää kovasti että puslan ulkohalkaisija nimenomaan vaihtuu jossain välissä millin suurempaan (46/47mm). En muista oliko etu vai takapusla.
Se vanin tukivarsi vissiin vähän eri mallinenkin peltiosalta? Luulis olevan vähän jäykempi jos enemmän kumia. Ja mitä lie engelsmannit tarkoittaa kestävemmillä? Kestääkö vanin puslat sitten 200 tkm jos tavallinen 150 tkm. Mene ja tiedä.
Yks oire paskoilla puslilla on että keula menee minne sattuu jarrutuksissa jos vähänkään epätasaista. Rupeaa puoltamaan johonki suuntaan.
-
- Viestit: 3928
- Liittynyt: Ti Toukokuu 16. 22:01:59 2006
- Paikkakunta: Helsinki
-
- Viestit: 4928
- Liittynyt: Ti Helmikuu 24. 11:15:12 2004
- Paikkakunta: K-maa
Ite ostin powerflexin unibal-uretaanit t.muukkoselta. Ei käyttöautoon semmosia kiitos. Kerran vaihdettiin takuuseen uudet...rupeaa kolisemaan muutaman tuhannen kilsan jälkeen. Ratavehkeessä tuskin pikkukolinat haittaapuliukk0 kirjoitti:Joo ja jarrutuksissa täristää ratti ihan helv... Yleensä puslien syy. Jos on levyt kierot niin täristää enemmän polkimeen.
Mistäs yleensä ostatte noi polyuretaanipuslat? Pitäis Fiestaan löytää jostain...

-
- Viestit: 3928
- Liittynyt: Ti Toukokuu 16. 22:01:59 2006
- Paikkakunta: Helsinki
Ei oikein noi vakio kumiset kestä tuolla edessä... Pitäis jotai keksiähoopee kirjoitti:Ite ostin powerflexin unibal-uretaanit t.muukkoselta. Ei käyttöautoon semmosia kiitos. Kerran vaihdettiin takuuseen uudet...rupeaa kolisemaan muutaman tuhannen kilsan jälkeen. Ratavehkeessä tuskin pikkukolinat haittaapuliukk0 kirjoitti:Joo ja jarrutuksissa täristää ratti ihan helv... Yleensä puslien syy. Jos on levyt kierot niin täristää enemmän polkimeen.
Mistäs yleensä ostatte noi polyuretaanipuslat? Pitäis Fiestaan löytää jostain...

-Talvilintta e30
-S13 200sx SR20DET
-S13 200sx SR20DET
-
- Viestit: 616
- Liittynyt: To Heinäkuu 10. 0:11:26 2003
- Paikkakunta: Tampere
Takapuslien koko on vaihtunut matkan varrella, en nyt tarkemmin vuosia muista. Omaani ostin uretaanist takapuslat rally racesta.hoopee kirjoitti:Mun muisti väittää kovasti että puslan ulkohalkaisija nimenomaan vaihtuu jossain välissä millin suurempaan (46/47mm). En muista oliko etu vai takapusla.
Se vanin tukivarsi vissiin vähän eri mallinenkin peltiosalta? Luulis olevan vähän jäykempi jos enemmän kumia. Ja mitä lie engelsmannit tarkoittaa kestävemmillä? Kestääkö vanin puslat sitten 200 tkm jos tavallinen 150 tkm. Mene ja tiedä.
Tossa vielä noi van:n tukivarren kuvat kuva1, kuva2, kuva3
Ei noissa peltiosissa kyllä taida mitään eroa olla.
-
- Viestit: 4928
- Liittynyt: Ti Helmikuu 24. 11:15:12 2004
- Paikkakunta: K-maa
Joo eipä näytä peltiosissa eroja olevan. Vai onko tuo reikä vähän erimallinen?
Mitäs puslista löytyvät numerot kertoo? Saisko niistä microcatillä mitään irti.
Etu/takapuslilla tarkotin nimenomaan etutukivarren etu-ja takapuslia
Eikös puslien hajoaminen ilmene aika useasti kumin vulkanoinnin irtoamisena keskiholkista? Siihen ei puslan "täyttö" ja jäykkyys varmaan vaikuta.
Mitäs puslista löytyvät numerot kertoo? Saisko niistä microcatillä mitään irti.
Etu/takapuslilla tarkotin nimenomaan etutukivarren etu-ja takapuslia

Eikös puslien hajoaminen ilmene aika useasti kumin vulkanoinnin irtoamisena keskiholkista? Siihen ei puslan "täyttö" ja jäykkyys varmaan vaikuta.
-
- Viestit: 3233
- Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Tuolta löytyy joitakin yllättäviä Fordin polyuretaanipuslia yllättävillä hinnoilla, suuntaan ja toiseen:
http://stores.ebay.de/motomobilgmbh
http://stores.ebay.de/motomobilgmbh
Escort mk3 + 2x Focus mk1
-
- Viestit: 479
- Liittynyt: Su Maaliskuu 24. 19:18:06 2002
- Paikkakunta: Rantasalmi
itselle laitoin ensiksi escorttiin jotkut tarvike puslat etu tukivarsiin, kesti noin 5000km, vaihdoin uudet tarvike tukivarret, niissä puslat kesti 10000km, sitten laitoin fiestan puslat ja niillä ajettu varmaan jo 80tkm ja on edelleen ehjät. ja ei ne fiestan alkuperäiset nyt niin paljoa enempää maksa kuin tarvike rimpulat
-
- Viestit: 7975
- Liittynyt: To Tammikuu 22. 21:07:18 2004
- Paikkakunta: Lempäälä
- Viesti:
näin mäkin tein muutama vuosi sitten Escort TD:hen ja ainakin myydessä olivat edelleen ihan kunnossa.JP kirjoitti:laitoin fiestan puslat ja niillä ajettu varmaan jo 80tkm ja on edelleen ehjät. ja ei ne fiestan alkuperäiset nyt niin paljoa enempää maksa kuin tarvike rimpulat
hain ensin tarvikepuslat mutta ne oli jo valmiiksi hieman väljät tukivarsiin eli en edes laittanut niitä vaan heitin ne romukoppaan
-
- Viestit: 345
- Liittynyt: La Maaliskuu 24. 18:54:20 2007
- Paikkakunta: Joutsa
-
- Viestit: 616
- Liittynyt: To Heinäkuu 10. 0:11:26 2003
- Paikkakunta: Tampere
-
- Viestit: 345
- Liittynyt: La Maaliskuu 24. 18:54:20 2007
- Paikkakunta: Joutsa
Re: Escortin pyöräkulmista
Nyt on puslat ja alapallo vaihettu kuskin puolelle. Ei enää kolissu ja vedelly niin kuin ennen ,ainakaan alle 170km/h nopeuksissa
. Ratti jäi vähän vinoon vasemmalle mut eikös se suoristu kun vie aurauskulmien säätöön vai saako ite suoristettua?

-
- Viestit: 616
- Liittynyt: To Heinäkuu 10. 0:11:26 2003
- Paikkakunta: Tampere
Re: Escortin pyöräkulmista
Saahan ne kulmatkin vaikka ite säädettyä^Cona kirjoitti:Nyt on puslat ja alapallo vaihettu kuskin puolelle. Ei enää kolissu ja vedelly niin kuin ennen ,ainakaan alle 170km/h nopeuksissa. Ratti jäi vähän vinoon vasemmalle mut eikös se suoristu kun vie aurauskulmien säätöön vai saako ite suoristettua?

Mutta joo, kun viet kulmien säätöön, laittaa ne ratin ensin suoraan ja säätävät sitten kulmat kohdilleen.
-
- Viestit: 5538
- Liittynyt: Su Joulukuu 29. 21:31:47 2002
- Paikkakunta: Keski-Uusimaa
- Viesti:
Re: Escortin pyöräkulmista
Jos ovat jotenkin tehtäviensä tasalla.hanta kirjoitti:Saahan ne kulmatkin vaikka ite säädettyä^Cona kirjoitti:Nyt on puslat ja alapallo vaihettu kuskin puolelle. Ei enää kolissu ja vedelly niin kuin ennen ,ainakaan alle 170km/h nopeuksissa. Ratti jäi vähän vinoon vasemmalle mut eikös se suoristu kun vie aurauskulmien säätöön vai saako ite suoristettua?
(jos on laitteet)
Mutta joo, kun viet kulmien säätöön, laittaa ne ratin ensin suoraan ja säätävät sitten kulmat kohdilleen.
Nimim: ratti säädön jälkeen kierossa

Escort, käyttö STw Focus ja Supermoto...
ja toinen
Katoksessa myös https://www.lahdenkattohuolto.fi/ PASKANPUHUJAN myymä Hijazu. Poliisit kerto että autoo myydes voi puhuu paskaa niin paljon ku haluu ja ehtii eikä oo rikollinen!! Hyvä tietää ku myy rojuja

Katoksessa myös https://www.lahdenkattohuolto.fi/ PASKANPUHUJAN myymä Hijazu. Poliisit kerto että autoo myydes voi puhuu paskaa niin paljon ku haluu ja ehtii eikä oo rikollinen!! Hyvä tietää ku myy rojuja

-
- Viestit: 616
- Liittynyt: To Heinäkuu 10. 0:11:26 2003
- Paikkakunta: Tampere
Re: Escortin pyöräkulmista
Ei muuta kun reklamaatiota kehiin, ite ankain maksoin tampereen euromasterilla tosta hommasta 60e joten tohon rahaan olettais että homma tulee kerralla kuntoon.Popi kirjoitti:Jos ovat jotenkin tehtäviensä tasalla.hanta kirjoitti:Saahan ne kulmatkin vaikka ite säädettyä^Cona kirjoitti:Nyt on puslat ja alapallo vaihettu kuskin puolelle. Ei enää kolissu ja vedelly niin kuin ennen ,ainakaan alle 170km/h nopeuksissa. Ratti jäi vähän vinoon vasemmalle mut eikös se suoristu kun vie aurauskulmien säätöön vai saako ite suoristettua?
(jos on laitteet)
Mutta joo, kun viet kulmien säätöön, laittaa ne ratin ensin suoraan ja säätävät sitten kulmat kohdilleen.
Nimim: ratti säädön jälkeen kierossa

-
- Viestit: 5538
- Liittynyt: Su Joulukuu 29. 21:31:47 2002
- Paikkakunta: Keski-Uusimaa
- Viesti:
Re: Escortin pyöräkulmista
Joo niin tekisin mutta kun kaveri käytti kipon säädöissä eikä ollu tosta huomauttanu. No tiänpähän mihin ei mee enää säädettäväksi (T:reen seudulla).hanta kirjoitti:Ei muuta kun reklamaatiota kehiin, ite ankain maksoin tampereen euromasterilla tosta hommasta 60e joten tohon rahaan olettais että homma tulee kerralla kuntoon.
Escort, käyttö STw Focus ja Supermoto...
ja toinen
Katoksessa myös https://www.lahdenkattohuolto.fi/ PASKANPUHUJAN myymä Hijazu. Poliisit kerto että autoo myydes voi puhuu paskaa niin paljon ku haluu ja ehtii eikä oo rikollinen!! Hyvä tietää ku myy rojuja

Katoksessa myös https://www.lahdenkattohuolto.fi/ PASKANPUHUJAN myymä Hijazu. Poliisit kerto että autoo myydes voi puhuu paskaa niin paljon ku haluu ja ehtii eikä oo rikollinen!! Hyvä tietää ku myy rojuja

-
- Viestit: 345
- Liittynyt: La Maaliskuu 24. 18:54:20 2007
- Paikkakunta: Joutsa
Re: Escortin pyöräkulmista
Ruvaavasin kumminkin ratin suoraan ihan itte
. Laitoin eka ratin suoraan ja sitte laitoin pitkän laudanpätkän avulla takarenkaista n.2mm aurausta kummallekkin puolelle. Täytyy vielä viedä jossain vaiheessa ihan oikeeseen kulmien säätöön mutta nyt voi taas ajella ratti suorassa
. Vielä joutuu tälle syksylle ostaan uudet kumit eteen
, ei viitti noilla sisäreunastaan slikseillä ajella loppusyksyä.



-
- Viestit: 41
- Liittynyt: Ma Heinäkuu 5. 8:50:14 2004
- Paikkakunta: Lpr
Re: Escortin pyöräkulmista
niin nuo alkuperäiset puslat maksaa 15€ isompi ja 8€ pienempi, tarvikkeet ei juurikaan vähemmin, kestoiässä on kyllä aika suuri ero... niinkuin tuossa ketjussa on puhuttu.
Mutta... niin jos escossa on17-18" vanteet, niin siinä on tod. näk. myös madallussarja
niin silloin tuppaa tuo camber kulma muuttumaan aikalailla negatiiviseksi mikä sitten alkaa syömään noita sisälaitoja, jos kulmat on oikeesti kohdillaan ja ajetaan rajusti mutkiin niin renkaasta kuluu nimenomaan ulkolaidat, silloin rengas on ottanut koko pinnallaan asfalttiin.
Camberin säätö ei escortista onnistu luonnollisestikaan kovin helposti, etutuennan rakenteesta johtuen.
Toinen vaikuttava asia on acerman kulma, eli paljonko haritus lisääntyy pyöriä kääntäessä, mk3 fiestassa ja mk5/6 escortissa aika paljon... (joskus tullut mittailtua) kuten ehkä kyseisiä autoja omistaneet ovat käytännössä havainneet että autolla ei juurikaan ole puskemistaipumuksia kovemmassa vauhdissa, ja kääntyy aika halukkaasti, niin tuo kuluttaa juuri renkaiden sisälaitoja kovemmassa ajossa kun ajetaan nopeita kaarteita. näissä tulee aika reippaasti haritusta lisää kun aletaan kääntymään.
Käytäntö on osoittanut että kannattaa laittaa aurausta eteen 1-4mm riippuen vähän alustasta, ja mikä moottori keulalla, mutta ei enempää, koska muuten alkaa kääntyminen huonontuapienellä ratin liikkeellä, ja tulee epätarkka. omassa mk3 fiestassa taisi olla aikanaan 2,5-3mm aurausta nykyisessä escort mk6 td stw:ssä on 1,5mm aurausta, escossa on Fordin omat RS jouset (eibach) ja RS iskarit (bilstein) ja on muuten ihan orginaali tukivarret edessä (uudet) oli n.100€ kpl
Mutta... niin jos escossa on17-18" vanteet, niin siinä on tod. näk. myös madallussarja

Camberin säätö ei escortista onnistu luonnollisestikaan kovin helposti, etutuennan rakenteesta johtuen.
Toinen vaikuttava asia on acerman kulma, eli paljonko haritus lisääntyy pyöriä kääntäessä, mk3 fiestassa ja mk5/6 escortissa aika paljon... (joskus tullut mittailtua) kuten ehkä kyseisiä autoja omistaneet ovat käytännössä havainneet että autolla ei juurikaan ole puskemistaipumuksia kovemmassa vauhdissa, ja kääntyy aika halukkaasti, niin tuo kuluttaa juuri renkaiden sisälaitoja kovemmassa ajossa kun ajetaan nopeita kaarteita. näissä tulee aika reippaasti haritusta lisää kun aletaan kääntymään.
Käytäntö on osoittanut että kannattaa laittaa aurausta eteen 1-4mm riippuen vähän alustasta, ja mikä moottori keulalla, mutta ei enempää, koska muuten alkaa kääntyminen huonontuapienellä ratin liikkeellä, ja tulee epätarkka. omassa mk3 fiestassa taisi olla aikanaan 2,5-3mm aurausta nykyisessä escort mk6 td stw:ssä on 1,5mm aurausta, escossa on Fordin omat RS jouset (eibach) ja RS iskarit (bilstein) ja on muuten ihan orginaali tukivarret edessä (uudet) oli n.100€ kpl
-
- Viestit: 70
- Liittynyt: Su Marraskuu 25. 21:46:11 2007
- Paikkakunta: Kotka
Re:
Eli oliko tämän MK3 Fiestan puslat jotka käy kun ei selvinnyt tarkemmin? Onko myös alapallo samasta käypänen?^Cona kirjoitti:Eli mk3 fiestan puslat vissiin?
Ford Escort 2.0 16v
http://www.eaglepro.fi
http://www.eaglepro.fi