Pätkii, pätkii ja ...
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 3
- Liittynyt: Ti Heinäkuu 8. 23:35:04 2008
Pätkii, pätkii ja ...
Potilaana vihreähattuinen vakio Cossu. Ei edes chippiä.
Oireina;
- tyhjäkäynnillä pätkäisee hetkeksi ilman että kone välttämättä sammuu. Kierrokset toki pomppaa kun kone korjaa tyhjäkäynnin normaaliksi.
- Kone ei kierrä yli 4.5-5k vaan ampuu putkessa. Kierroslukumittari sekoaa samalla.
Vaihdettu:
- tulpat, vakiot suoraan Fordin tiskiltä
- tulpanjohdot ja hatut. Puolanjohto
- asentotunnistin
- jakajan sisuskalut
- sytytyksen ohjausyksikkö
Mikä ihme tässä voi mättää?
Oireina;
- tyhjäkäynnillä pätkäisee hetkeksi ilman että kone välttämättä sammuu. Kierrokset toki pomppaa kun kone korjaa tyhjäkäynnin normaaliksi.
- Kone ei kierrä yli 4.5-5k vaan ampuu putkessa. Kierroslukumittari sekoaa samalla.
Vaihdettu:
- tulpat, vakiot suoraan Fordin tiskiltä
- tulpanjohdot ja hatut. Puolanjohto
- asentotunnistin
- jakajan sisuskalut
- sytytyksen ohjausyksikkö
Mikä ihme tässä voi mättää?
-
- Viestit: 4906
- Liittynyt: To Maaliskuu 7. 23:07:51 2002
- Viesti:
Lambda-anturikin on hyvä vihollinen tuohon vikaan. Sekä virran kulku puolalle. Esim. virtalukon pohjan liittimen piuhat. Itsellä joskus sammuili tyhjäkäynnillä tuon liittimen takia.
Sierra Twinturbo
Ford Focus sedan v6 st200 projekti
st200 sedan -00
Uutta kotisvun ulkoasua haetaan
Varoitus! Sisällän mysteeristen vikojen magneetin.Saattaa tarttua.
Perhekulkine Galaxy 2.0 riisseli ghia
Ford Focus sedan v6 st200 projekti
st200 sedan -00
Uutta kotisvun ulkoasua haetaan
Varoitus! Sisällän mysteeristen vikojen magneetin.Saattaa tarttua.
Perhekulkine Galaxy 2.0 riisseli ghia
-
- Viestit: 139
- Liittynyt: Ma Heinäkuu 21. 1:26:37 2003
- Paikkakunta: Oulu
Viiime kesänä oli penkissä yksi Cossu, missä vakio kierroslukumittari aiheutti niin voimakkaan häiriön signaaliin, että kone ei kiertänyt kuin juuri sen 4500-5000rpm ja paukutteli armottomasti. Kun sen kierroslukumittarin piuhan nykäisi irti tuolta konehuoneen puolelta liittimestä, mistä signaali on haaroitettu, niin häiriö katosi välittömästi ja kone alkoi pelata normaalisti.
Testaa varmuuden vuoksi tuo. Se piuha mikä lähti muistaakseni sieltä puolan tienoilta haarautui pienestä liittimestä vihreällä kaapelilla sinne mittaristolle. Eroja voi tietenkin olla eri Cossuissa. Tuo penkissä ollut oli siipicossu.
Testaa varmuuden vuoksi tuo. Se piuha mikä lähti muistaakseni sieltä puolan tienoilta haarautui pienestä liittimestä vihreällä kaapelilla sinne mittaristolle. Eroja voi tietenkin olla eri Cossuissa. Tuo penkissä ollut oli siipicossu.
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 11528
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
- Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
- Viesti:
Re: Pätkii, pätkii ja ...
Mikä välys sulla on tulpassa?PAW kirjoitti:
Vaihdettu:
- tulpat, vakiot suoraan Fordin tiskiltä
Mikä ihme tässä voi mättää?
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
-
- Viestit: 3
- Liittynyt: Ti Heinäkuu 8. 23:35:04 2008
Re: Pätkii, pätkii ja ...
No nyt en ulkoa muista mutta rakotulkin kanssa ne speksiin laitettiin.siipicossu kirjoitti:Mikä välys sulla on tulpassa?PAW kirjoitti:
Vaihdettu:
- tulpat, vakiot suoraan Fordin tiskiltä
Mikä ihme tässä voi mättää?
Tässä on paskakamaista se vielä että vika ei ole 100% aina pällä, vaan veikkaisin että noin 4 kertaa viidestä.
Bensansyöttöäkin täyskaasukiihdytyksessä joku epäili mutta pintakaasullakin paikallaan kierrättäessä pätki samalla lailla. Eli ei se oikein siitäkään. Ongelma on sama sekä kylmänä että kuumalla koneella, eli tuskin ehkä puola itse kuitenkaan?
Tyhjäkäynnillä toisinaan auto sammuu kokonaan, tai pätkäisee kunnolla mutta pysyy käynnissä. Joskus vaikuttaa niinkuin sytytys heittäis hetkeksi reilusti aikaiselle eli koittais potkaista konetta pyörimään takaperin. Eli ei ollenkaan hyvä. Rikki tässä menee pian hermon kanssa tomosesta myös kone.
Noi maadoitukset, jenkakello ja puolan johdot tarttee vielä tarkastaa
-
- Viestit: 2216
- Liittynyt: La Marraskuu 4. 16:57:31 2006
- Paikkakunta: otalampi
mulla oli viime talvena suht sama vika ja tuli vaihdettu: tulpat, tulpanjohdot, sytytysmoduli, virranjakajan kaikki hilppeet ja puola. ei kuitenkaan alkanut toimimaan. kaikki sähköliittimet kun putsasi konehuoneesta niin sitten, itse laitoin wurth:in puhdistus sprayta ja vielä joku kontakti spray päälle.
ootko putsannut/kattonut että ei oo hapettumia? mappihan kannattaisi kanssa testaa, lainaa joltain vaikka testiin.
ootko putsannut/kattonut että ei oo hapettumia? mappihan kannattaisi kanssa testaa, lainaa joltain vaikka testiin.
Ford Sierra Cosworth 4x4 -90
Ford Sierra Rs Cosworth -86
Ford Sierra Rs Cosworth -86
-
- Viestit: 3
- Liittynyt: Ti Heinäkuu 8. 23:35:04 2008
Noniin. Spruuttailin "kaikki" liittimet CRCn puhdistus & päälle kontaktisprayn kanssa. Ei apua. Ylimääräistä mappia ja viisasta päätä lainata kenelläkään?juusto_pallero kirjoitti:mulla oli viime talvena suht sama vika ja tuli vaihdettu: tulpat, tulpanjohdot, sytytysmoduli, virranjakajan kaikki hilppeet ja puola. ei kuitenkaan alkanut toimimaan. kaikki sähköliittimet kun putsasi konehuoneesta niin sitten, itse laitoin wurth:in puhdistus sprayta ja vielä joku kontakti spray päälle.
ootko putsannut/kattonut että ei oo hapettumia? mappihan kannattaisi kanssa testaa, lainaa joltain vaikka testiin.
Eli nyt loppu omat kädet, kenenkäs puoleen kannattais kääntyä? Vapaaehtoisia, vinkkejä? Itse majailen Espoossa.
Mut saa kiinni 050-5527 298
-
- Viestit: 106
- Liittynyt: Ma Toukokuu 9. 8:49:49 2005
- Paikkakunta: Masku
Ittellä oli joskus nelikossa juurikin noita oireita eli kiekkamittari sekoili sillointällöin. Ja aina kun sekoili, nyki pirusti täyskaasukiihdytyksissä. Vika oli koneen ja tulipellin välissä olevassa multiplugissa. Oli nimittäin miltein irti ja täynnä jotain epämääräistä töhnää. Siinä on niitä muistaaksen 2 liitintä ja olisko ollut se isompi. Harmi kun ei voi enää tarkistaa.
byyhyy 


Mondeo TDCi 130hv -02
Escort Mk1 -73
Sierra Cosworth 4*4 -90 "myyty"
Escort Mk1 -73
Sierra Cosworth 4*4 -90 "myyty"
-
- Viestit: 139
- Liittynyt: Ma Heinäkuu 21. 1:26:37 2003
- Paikkakunta: Oulu
Juurikin tuota liitintä tarkoitin tuolla aiemmin. Häiriö hävisi saman tien, kun tuosta plugista irroitti sen piuhan mikä meni kiekkamittarille. Tietenkään mittari ei tuon jälkeen enää mitään näytä, mutta alkoi kone pelaamaan välittömästi.Cossu_anssi kirjoitti:Ittellä oli joskus nelikossa juurikin noita oireita eli kiekkamittari sekoili sillointällöin. Ja aina kun sekoili, nyki pirusti täyskaasukiihdytyksissä. Vika oli koneen ja tulipellin välissä olevassa multiplugissa. Oli nimittäin miltein irti ja täynnä jotain epämääräistä töhnää. Siinä on niitä muistaaksen 2 liitintä ja olisko ollut se isompi. Harmi kun ei voi enää tarkistaa.
byyhyy
Kokeile nyt ihmeessä tuota.
-
- Viestit: 4228
- Liittynyt: La Tammikuu 19. 12:52:45 2002
Vetäiskö jostain maihin ? Ensiapuna voi auttaa puhdistus mutta pidemmän päälle vain katkaisu/uudelleen juottaminen auttaa .Taralabs kirjoitti:Juurikin tuota liitintä tarkoitin tuolla aiemmin. Häiriö hävisi saman tien, kun tuosta plugista irroitti sen piuhan mikä meni kiekkamittarille. Tietenkään mittari ei tuon jälkeen enää mitään näytä, mutta alkoi kone pelaamaan välittömästi.Cossu_anssi kirjoitti:Ittellä oli joskus nelikossa juurikin noita oireita eli kiekkamittari sekoili sillointällöin. Ja aina kun sekoili, nyki pirusti täyskaasukiihdytyksissä. Vika oli koneen ja tulipellin välissä olevassa multiplugissa. Oli nimittäin miltein irti ja täynnä jotain epämääräistä töhnää. Siinä on niitä muistaaksen 2 liitintä ja olisko ollut se isompi. Harmi kun ei voi enää tarkistaa.
byyhyy
Kokeile nyt ihmeessä tuota.
ex Jäsen #10
-
- CRSC Jäsen 2021
- Viestit: 707
- Liittynyt: Ti Heinäkuu 1. 17:08:15 2003
Niin pätkii täälläkin. 2wd cossu siis kyseessä.
Uudella koneella toimi n.50km moitteetta. Sitten kevyessä kiihdytyksessä sammui, eikä millään käyntiin. Noin puolen tunnin tutkailun ja starttailun jälkeen sain käyntiin, toimi normaalisti n.5km vanhempien pihaan, rupesi käymään huonosti ja sammui -> eikä millään käyntiin. Välillä lähti käyntiin ihan normaalisti ja saattoi päästä esim. kilometrin ja ongelmat alkoi taas.
Kipinä hävisi välillä, samoin suuttimet eivät toimineet. Ajattelin siis anturi vikaa. Eilen vaihdoin kampuran asentoanturin -> lähti käyntiin ku palmun alta. Pyörittelin paikallaan n.20min ja lähdin koeajolle. Pääsin peruuttaen n.15m
Siihen sammui.. Eikä millääm käyntiin.Sitten vaihdoin anturin virranjakajan sisään -> lähti käymään, mut käy tosi huonosti, tyhjäkäynti pomppii, kaasuun ei vastaa ollenkaan.Molempien antureiden välit ohjearvojen mukaiset. Kokeilin myös isontaa ja pienentää välejä ilman vaikutusta. Koitettu toista sytkävahvistinta, mappia, puolaa -> ei vaikutusta.
Kaikki arvot mitattu ecunliittimeltä, maadoitukset tarkastettu, Ecunsyöttöjännite ja lähtevät jännitteet ok..
Uudella koneella toimi n.50km moitteetta. Sitten kevyessä kiihdytyksessä sammui, eikä millään käyntiin. Noin puolen tunnin tutkailun ja starttailun jälkeen sain käyntiin, toimi normaalisti n.5km vanhempien pihaan, rupesi käymään huonosti ja sammui -> eikä millään käyntiin. Välillä lähti käyntiin ihan normaalisti ja saattoi päästä esim. kilometrin ja ongelmat alkoi taas.
Kipinä hävisi välillä, samoin suuttimet eivät toimineet. Ajattelin siis anturi vikaa. Eilen vaihdoin kampuran asentoanturin -> lähti käyntiin ku palmun alta. Pyörittelin paikallaan n.20min ja lähdin koeajolle. Pääsin peruuttaen n.15m

Kaikki arvot mitattu ecunliittimeltä, maadoitukset tarkastettu, Ecunsyöttöjännite ja lähtevät jännitteet ok..
Viimeksi muokannut harry81, Ke Elokuu 27. 15:05:07 2008. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- CRSC Jäsen 2021
- Viestit: 707
- Liittynyt: Ti Heinäkuu 1. 17:08:15 2003
Pitää käydä hakeen vielä noi lämpötila anturit vaikka nekin näytti ihan järkeviä arvoja. Ja samalla jos ottais uuden virranjakajan kannen ja pyörijän. Akseli ei tuntunut kovin väljältä.
Liittimet oon käynyt läpi, tosin vaihdan vielä kampiakselin anturille johtosarjaan uuden liittimen. Se näytti vähä huonolta.
Tosiaan vaikuttais et kipinä puolella vika olis. Hiljalleen saa kierroksia nostettua sit rupee kiekkamittari heittään ja sammuu. Mittarinkin kytkin pois, ei vaikuttanut. Sit heitin puolalle suoraan akulta virran. Mut sitä en päässy enää koittaan ku hajosi startti
Taistelu jatkuu! FoMoCo tavoitteena.
Liittimet oon käynyt läpi, tosin vaihdan vielä kampiakselin anturille johtosarjaan uuden liittimen. Se näytti vähä huonolta.
Tosiaan vaikuttais et kipinä puolella vika olis. Hiljalleen saa kierroksia nostettua sit rupee kiekkamittari heittään ja sammuu. Mittarinkin kytkin pois, ei vaikuttanut. Sit heitin puolalle suoraan akulta virran. Mut sitä en päässy enää koittaan ku hajosi startti

Taistelu jatkuu! FoMoCo tavoitteena.
-
- Viestit: 3928
- Liittynyt: Ti Toukokuu 16. 22:01:59 2006
- Paikkakunta: Helsinki
Mulla oli lambda keränny jäähdytysnesteet sisäänsä ku irrotin jäähdyttimen, ei toiminu ollenkaan lambda aivan kauheeta rykimistä. Sitten kun putsasin liittimet jne, niin alko taas toimia.
Mittaappa huvikseen siitä lambdan harmaasta johdosta tuleeko sieltä mitään? Muistaakseni siinä 0.3-1v pitäis käydä. En muista arvoja tarkkaan, joku voi korjata.
Mittaappa huvikseen siitä lambdan harmaasta johdosta tuleeko sieltä mitään? Muistaakseni siinä 0.3-1v pitäis käydä. En muista arvoja tarkkaan, joku voi korjata.

-Talvilintta e30
-S13 200sx SR20DET
-S13 200sx SR20DET
-
- Viestit: 2216
- Liittynyt: La Marraskuu 4. 16:57:31 2006
- Paikkakunta: otalampi
-
- Viestit: 3928
- Liittynyt: Ti Toukokuu 16. 22:01:59 2006
- Paikkakunta: Helsinki
Katoin että puhuttiinkin Cossu Escosta, no joo...juusto_pallero kirjoitti:eihä -89 vielä lamdaa ole?mulla oli muuten siinä imusarjan ahtoputken alapuolella kun on kaksi liitintä, oisko jakajan/kampiakselin anturin liittimet, noitten liittimien takia oikutteli. tosin meni ihan putsaamalla.

-Talvilintta e30
-S13 200sx SR20DET
-S13 200sx SR20DET
-
- CRSC Jäsen 2021
- Viestit: 707
- Liittynyt: Ti Heinäkuu 1. 17:08:15 2003
Ainii joo.puliukk0 kirjoitti:Katoin että puhuttiinkin Cossu Escosta, no joo...juusto_pallero kirjoitti:eihä -89 vielä lamdaa ole?mulla oli muuten siinä imusarjan ahtoputken alapuolella kun on kaksi liitintä, oisko jakajan/kampiakselin anturin liittimet, noitten liittimien takia oikutteli. tosin meni ihan putsaamalla.
Kyseessä siis 2wd cossu.
Karalan lastulla, harmailla, 3bar mapilla jne
-
- Viestit: 4228
- Liittynyt: La Tammikuu 19. 12:52:45 2002
-
- CRSC Jäsen 2021
- Viestit: 707
- Liittynyt: Ti Heinäkuu 1. 17:08:15 2003
Ja mistähän tollasen boxin löytäis? Jostain autosähköpaikasta vai kenties fordin huollosta? Vai onks tää joku DIY juttu?Jake kirjoitti:Nuo pätkimiset on vittumaisimpia vikoja mitä on , selvittäminen hankalaa ellei mahdotonta .
Harry81: Neuvoisin kokeilemaan "break-up" boksia , tulee siis ecun ja liittimen väliin josta voidaan tarkistaa signaalit . Tuolla tavalla löyty omasta nuo vialliset multiplugit P8:lla.
-
- Viestit: 3928
- Liittynyt: Ti Toukokuu 16. 22:01:59 2006
- Paikkakunta: Helsinki
Fordilta vois kysästä ekana, ainakin amiksissa käytetään noita eli jos siinä lähellä on autopuolen amis niin käyppä kysäsee.harry81 kirjoitti:Ja mistähän tollasen boxin löytäis? Jostain autosähköpaikasta vai kenties fordin huollosta? Vai onks tää joku DIY juttu?Jake kirjoitti:Nuo pätkimiset on vittumaisimpia vikoja mitä on , selvittäminen hankalaa ellei mahdotonta .
Harry81: Neuvoisin kokeilemaan "break-up" boksia , tulee siis ecun ja liittimen väliin josta voidaan tarkistaa signaalit . Tuolla tavalla löyty omasta nuo vialliset multiplugit P8:lla.
-Talvilintta e30
-S13 200sx SR20DET
-S13 200sx SR20DET
-
- Viestit: 1313
- Liittynyt: Ti Elokuu 6. 18:47:45 2002
- Paikkakunta: pääkaupunkiseutu
-
- Viestit: 1313
- Liittynyt: Ti Elokuu 6. 18:47:45 2002
- Paikkakunta: pääkaupunkiseutu
Juu, lastu hajos. Kiekkamittari sekoili ja välillä sammu ja ei millään käyntiin. Tuli tilalle vakiolastu ni rupes toimimaan moitteetta. Eihän näistä koskaan tiedä mut kannattaa kokeilla jos tärppäis.harry81 kirjoitti:Siis Sulla hajos joskus lastu vai? Toi on Karalan keväällä tekemä lastu. Pitääpäs varmuuden vuoksi kokeilla toisella.cossy kirjoitti:Tuntuis samanlaiselta vialta ku ex autossa oli. Lastu Paskana?
Escort mk2tic
Vw Golf R -18
Ex:Focus wagon - 06
Ex: Toyota corolla stw -03
Ex: Focus ecoboost -16
Ex:Sierra Cosworth 4wd
Ex:Lada 1200 "Super"->Keinäsellä
Ex: baijeri E30
ex:VW Golf TSI 08
ex Focus ecoboost -13
Vw Golf R -18
Ex:Focus wagon - 06
Ex: Toyota corolla stw -03
Ex: Focus ecoboost -16
Ex:Sierra Cosworth 4wd
Ex:Lada 1200 "Super"->Keinäsellä
Ex: baijeri E30
ex:VW Golf TSI 08
ex Focus ecoboost -13
-
- CRSC Jäsen 2021
- Viestit: 707
- Liittynyt: Ti Heinäkuu 1. 17:08:15 2003
Eilen vaihdoin vielä noi lämpötila-anturit, pyörijän, virranjakajan kannen, puolanjohdon ja kävin vielä kaikki mahdolliset liitokset läpi. Mittailin muuten UUDELLEEN vanhaa puolanjohtoa, sitä kun käänteli mutkille ni välillä ei mitään kontaktia.
En vielä ehtinyt koittaa käymään ku huomasin että jakohihnan kiristimen pinnapultti oli lähteny nousemaan kannesta -> ei saanut enää kovin tiukalle. Joten en uskaltanut yrittää käymään.
Nyt hinaan cosun kaverin pajalle ja väännetään siihen uusi helicoil. Pitää vaan purkaa cooleri ja syyläri irti et mahtuu poraan, tai sit käydä ostaan joku kulmavaihde porakoneeseen. Nyt on sellanen tunne et tänään taas ajossa.
En vielä ehtinyt koittaa käymään ku huomasin että jakohihnan kiristimen pinnapultti oli lähteny nousemaan kannesta -> ei saanut enää kovin tiukalle. Joten en uskaltanut yrittää käymään.
Nyt hinaan cosun kaverin pajalle ja väännetään siihen uusi helicoil. Pitää vaan purkaa cooleri ja syyläri irti et mahtuu poraan, tai sit käydä ostaan joku kulmavaihde porakoneeseen. Nyt on sellanen tunne et tänään taas ajossa.

-
- Viestit: 4928
- Liittynyt: Ti Helmikuu 24. 11:15:12 2004
- Paikkakunta: K-maa