Pätkii, pätkii ja ...

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

PAW
Viestit: 3
Liittynyt: Ti Heinäkuu 8. 23:35:04 2008

Pätkii, pätkii ja ...

Viesti Kirjoittaja PAW » Ke Heinäkuu 30. 13:35:27 2008

Potilaana vihreähattuinen vakio Cossu. Ei edes chippiä.

Oireina;
- tyhjäkäynnillä pätkäisee hetkeksi ilman että kone välttämättä sammuu. Kierrokset toki pomppaa kun kone korjaa tyhjäkäynnin normaaliksi.
- Kone ei kierrä yli 4.5-5k vaan ampuu putkessa. Kierroslukumittari sekoaa samalla.

Vaihdettu:
- tulpat, vakiot suoraan Fordin tiskiltä
- tulpanjohdot ja hatut. Puolanjohto
- asentotunnistin
- jakajan sisuskalut
- sytytyksen ohjausyksikkö

Mikä ihme tässä voi mättää?

caltsu
Viestit: 3557
Liittynyt: Ke Joulukuu 25. 18:16:54 2002
Paikkakunta: orimattila
Viesti:

Viesti Kirjoittaja caltsu » Ke Heinäkuu 30. 14:55:39 2008

Kaikki maadoitukset olet tarkistanut?
Mites jos koittais toisella puolalla?
Saksa -08 (Ex)
Pari muutakin autoa

puuhapete
Viestit: 4906
Liittynyt: To Maaliskuu 7. 23:07:51 2002
Viesti:

Viesti Kirjoittaja puuhapete » Ke Heinäkuu 30. 15:26:47 2008

Lambda-anturikin on hyvä vihollinen tuohon vikaan. Sekä virran kulku puolalle. Esim. virtalukon pohjan liittimen piuhat. Itsellä joskus sammuili tyhjäkäynnillä tuon liittimen takia.
Sierra Twinturbo
Ford Focus sedan v6 st200 projekti
st200 sedan -00
Uutta kotisvun ulkoasua haetaan
Varoitus! Sisällän mysteeristen vikojen magneetin.Saattaa tarttua.
Perhekulkine Galaxy 2.0 riisseli ghia

mikatoivo
Viestit: 17
Liittynyt: Ma Helmikuu 25. 18:15:18 2008

Viesti Kirjoittaja mikatoivo » Ke Heinäkuu 30. 20:34:23 2008

tuo kierrätömyys vois myös viitata mappi anturiikin et ei saa kunnon kosketusta virtapuolella.itsellä teki samaa mut myös sammuili ja oli yks johdin viittä vaille poikki..

Taralabs
Viestit: 139
Liittynyt: Ma Heinäkuu 21. 1:26:37 2003
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Taralabs » To Heinäkuu 31. 1:11:38 2008

Viiime kesänä oli penkissä yksi Cossu, missä vakio kierroslukumittari aiheutti niin voimakkaan häiriön signaaliin, että kone ei kiertänyt kuin juuri sen 4500-5000rpm ja paukutteli armottomasti. Kun sen kierroslukumittarin piuhan nykäisi irti tuolta konehuoneen puolelta liittimestä, mistä signaali on haaroitettu, niin häiriö katosi välittömästi ja kone alkoi pelata normaalisti.
Testaa varmuuden vuoksi tuo. Se piuha mikä lähti muistaakseni sieltä puolan tienoilta haarautui pienestä liittimestä vihreällä kaapelilla sinne mittaristolle. Eroja voi tietenkin olla eri Cossuissa. Tuo penkissä ollut oli siipicossu.

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Re: Pätkii, pätkii ja ...

Viesti Kirjoittaja siipicossu » To Heinäkuu 31. 8:34:09 2008

PAW kirjoitti:
Vaihdettu:
- tulpat, vakiot suoraan Fordin tiskiltä

Mikä ihme tässä voi mättää?
Mikä välys sulla on tulpassa?
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

PAW
Viestit: 3
Liittynyt: Ti Heinäkuu 8. 23:35:04 2008

Re: Pätkii, pätkii ja ...

Viesti Kirjoittaja PAW » Su Elokuu 3. 23:37:28 2008

siipicossu kirjoitti:
PAW kirjoitti:
Vaihdettu:
- tulpat, vakiot suoraan Fordin tiskiltä

Mikä ihme tässä voi mättää?
Mikä välys sulla on tulpassa?
No nyt en ulkoa muista mutta rakotulkin kanssa ne speksiin laitettiin.

Tässä on paskakamaista se vielä että vika ei ole 100% aina pällä, vaan veikkaisin että noin 4 kertaa viidestä.

Bensansyöttöäkin täyskaasukiihdytyksessä joku epäili mutta pintakaasullakin paikallaan kierrättäessä pätki samalla lailla. Eli ei se oikein siitäkään. Ongelma on sama sekä kylmänä että kuumalla koneella, eli tuskin ehkä puola itse kuitenkaan?

Tyhjäkäynnillä toisinaan auto sammuu kokonaan, tai pätkäisee kunnolla mutta pysyy käynnissä. Joskus vaikuttaa niinkuin sytytys heittäis hetkeksi reilusti aikaiselle eli koittais potkaista konetta pyörimään takaperin. Eli ei ollenkaan hyvä. Rikki tässä menee pian hermon kanssa tomosesta myös kone.

Noi maadoitukset, jenkakello ja puolan johdot tarttee vielä tarkastaa

Juusto_Pallero
Viestit: 2216
Liittynyt: La Marraskuu 4. 16:57:31 2006
Paikkakunta: otalampi

Viesti Kirjoittaja Juusto_Pallero » Ma Elokuu 4. 0:34:11 2008

mulla oli viime talvena suht sama vika ja tuli vaihdettu: tulpat, tulpanjohdot, sytytysmoduli, virranjakajan kaikki hilppeet ja puola. ei kuitenkaan alkanut toimimaan. kaikki sähköliittimet kun putsasi konehuoneesta niin sitten, itse laitoin wurth:in puhdistus sprayta ja vielä joku kontakti spray päälle.

ootko putsannut/kattonut että ei oo hapettumia? mappihan kannattaisi kanssa testaa, lainaa joltain vaikka testiin.
Ford Sierra Cosworth 4x4 -90
Ford Sierra Rs Cosworth -86

PAW
Viestit: 3
Liittynyt: Ti Heinäkuu 8. 23:35:04 2008

Viesti Kirjoittaja PAW » Ke Elokuu 6. 15:39:47 2008

juusto_pallero kirjoitti:mulla oli viime talvena suht sama vika ja tuli vaihdettu: tulpat, tulpanjohdot, sytytysmoduli, virranjakajan kaikki hilppeet ja puola. ei kuitenkaan alkanut toimimaan. kaikki sähköliittimet kun putsasi konehuoneesta niin sitten, itse laitoin wurth:in puhdistus sprayta ja vielä joku kontakti spray päälle.

ootko putsannut/kattonut että ei oo hapettumia? mappihan kannattaisi kanssa testaa, lainaa joltain vaikka testiin.
Noniin. Spruuttailin "kaikki" liittimet CRCn puhdistus & päälle kontaktisprayn kanssa. Ei apua. Ylimääräistä mappia ja viisasta päätä lainata kenelläkään?

Eli nyt loppu omat kädet, kenenkäs puoleen kannattais kääntyä? Vapaaehtoisia, vinkkejä? Itse majailen Espoossa.

Mut saa kiinni 050-5527 298

Cossu_anssi
Viestit: 106
Liittynyt: Ma Toukokuu 9. 8:49:49 2005
Paikkakunta: Masku

Viesti Kirjoittaja Cossu_anssi » Ke Elokuu 6. 17:45:14 2008

Ittellä oli joskus nelikossa juurikin noita oireita eli kiekkamittari sekoili sillointällöin. Ja aina kun sekoili, nyki pirusti täyskaasukiihdytyksissä. Vika oli koneen ja tulipellin välissä olevassa multiplugissa. Oli nimittäin miltein irti ja täynnä jotain epämääräistä töhnää. Siinä on niitä muistaaksen 2 liitintä ja olisko ollut se isompi. Harmi kun ei voi enää tarkistaa.
:cry: byyhyy :cry:
Mondeo TDCi 130hv -02
Escort Mk1 -73
Sierra Cosworth 4*4 -90 "myyty"

Taralabs
Viestit: 139
Liittynyt: Ma Heinäkuu 21. 1:26:37 2003
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Taralabs » Ke Elokuu 6. 19:18:28 2008

Cossu_anssi kirjoitti:Ittellä oli joskus nelikossa juurikin noita oireita eli kiekkamittari sekoili sillointällöin. Ja aina kun sekoili, nyki pirusti täyskaasukiihdytyksissä. Vika oli koneen ja tulipellin välissä olevassa multiplugissa. Oli nimittäin miltein irti ja täynnä jotain epämääräistä töhnää. Siinä on niitä muistaaksen 2 liitintä ja olisko ollut se isompi. Harmi kun ei voi enää tarkistaa.
:cry: byyhyy :cry:
Juurikin tuota liitintä tarkoitin tuolla aiemmin. Häiriö hävisi saman tien, kun tuosta plugista irroitti sen piuhan mikä meni kiekkamittarille. Tietenkään mittari ei tuon jälkeen enää mitään näytä, mutta alkoi kone pelaamaan välittömästi.
Kokeile nyt ihmeessä tuota.

Jake
Viestit: 4228
Liittynyt: La Tammikuu 19. 12:52:45 2002

Viesti Kirjoittaja Jake » Ke Elokuu 6. 20:23:29 2008

Taralabs kirjoitti:
Cossu_anssi kirjoitti:Ittellä oli joskus nelikossa juurikin noita oireita eli kiekkamittari sekoili sillointällöin. Ja aina kun sekoili, nyki pirusti täyskaasukiihdytyksissä. Vika oli koneen ja tulipellin välissä olevassa multiplugissa. Oli nimittäin miltein irti ja täynnä jotain epämääräistä töhnää. Siinä on niitä muistaaksen 2 liitintä ja olisko ollut se isompi. Harmi kun ei voi enää tarkistaa.
:cry: byyhyy :cry:
Juurikin tuota liitintä tarkoitin tuolla aiemmin. Häiriö hävisi saman tien, kun tuosta plugista irroitti sen piuhan mikä meni kiekkamittarille. Tietenkään mittari ei tuon jälkeen enää mitään näytä, mutta alkoi kone pelaamaan välittömästi.
Kokeile nyt ihmeessä tuota.
Vetäiskö jostain maihin ? Ensiapuna voi auttaa puhdistus mutta pidemmän päälle vain katkaisu/uudelleen juottaminen auttaa .
ex Jäsen #10

harry81
CRSC Jäsen 2021
Viestit: 707
Liittynyt: Ti Heinäkuu 1. 17:08:15 2003

Viesti Kirjoittaja harry81 » Ke Elokuu 27. 14:23:04 2008

Niin pätkii täälläkin. 2wd cossu siis kyseessä.
Uudella koneella toimi n.50km moitteetta. Sitten kevyessä kiihdytyksessä sammui, eikä millään käyntiin. Noin puolen tunnin tutkailun ja starttailun jälkeen sain käyntiin, toimi normaalisti n.5km vanhempien pihaan, rupesi käymään huonosti ja sammui -> eikä millään käyntiin. Välillä lähti käyntiin ihan normaalisti ja saattoi päästä esim. kilometrin ja ongelmat alkoi taas.
Kipinä hävisi välillä, samoin suuttimet eivät toimineet. Ajattelin siis anturi vikaa. Eilen vaihdoin kampuran asentoanturin -> lähti käyntiin ku palmun alta. Pyörittelin paikallaan n.20min ja lähdin koeajolle. Pääsin peruuttaen n.15m :D Siihen sammui.. Eikä millääm käyntiin.Sitten vaihdoin anturin virranjakajan sisään -> lähti käymään, mut käy tosi huonosti, tyhjäkäynti pomppii, kaasuun ei vastaa ollenkaan.Molempien antureiden välit ohjearvojen mukaiset. Kokeilin myös isontaa ja pienentää välejä ilman vaikutusta. Koitettu toista sytkävahvistinta, mappia, puolaa -> ei vaikutusta.
Kaikki arvot mitattu ecunliittimeltä, maadoitukset tarkastettu, Ecunsyöttöjännite ja lähtevät jännitteet ok..
Viimeksi muokannut harry81, Ke Elokuu 27. 15:05:07 2008. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

harry81
CRSC Jäsen 2021
Viestit: 707
Liittynyt: Ti Heinäkuu 1. 17:08:15 2003

Viesti Kirjoittaja harry81 » Ke Elokuu 27. 14:32:01 2008

Pitää käydä hakeen vielä noi lämpötila anturit vaikka nekin näytti ihan järkeviä arvoja. Ja samalla jos ottais uuden virranjakajan kannen ja pyörijän. Akseli ei tuntunut kovin väljältä.
Liittimet oon käynyt läpi, tosin vaihdan vielä kampiakselin anturille johtosarjaan uuden liittimen. Se näytti vähä huonolta.
Tosiaan vaikuttais et kipinä puolella vika olis. Hiljalleen saa kierroksia nostettua sit rupee kiekkamittari heittään ja sammuu. Mittarinkin kytkin pois, ei vaikuttanut. Sit heitin puolalle suoraan akulta virran. Mut sitä en päässy enää koittaan ku hajosi startti :?

Taistelu jatkuu! FoMoCo tavoitteena.

puliukk0
Viestit: 3928
Liittynyt: Ti Toukokuu 16. 22:01:59 2006
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja puliukk0 » Ke Elokuu 27. 14:41:25 2008

Mulla oli lambda keränny jäähdytysnesteet sisäänsä ku irrotin jäähdyttimen, ei toiminu ollenkaan lambda aivan kauheeta rykimistä. Sitten kun putsasin liittimet jne, niin alko taas toimia.

Mittaappa huvikseen siitä lambdan harmaasta johdosta tuleeko sieltä mitään? Muistaakseni siinä 0.3-1v pitäis käydä. En muista arvoja tarkkaan, joku voi korjata. :D
-Talvilintta e30
-S13 200sx SR20DET

Juusto_Pallero
Viestit: 2216
Liittynyt: La Marraskuu 4. 16:57:31 2006
Paikkakunta: otalampi

Viesti Kirjoittaja Juusto_Pallero » Ke Elokuu 27. 14:50:15 2008

eihä -89 vielä lamdaa ole? :D mulla oli muuten siinä imusarjan ahtoputken alapuolella kun on kaksi liitintä, oisko jakajan/kampiakselin anturin liittimet, noitten liittimien takia oikutteli. tosin meni ihan putsaamalla.
Ford Sierra Cosworth 4x4 -90
Ford Sierra Rs Cosworth -86

puliukk0
Viestit: 3928
Liittynyt: Ti Toukokuu 16. 22:01:59 2006
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja puliukk0 » Ke Elokuu 27. 14:56:34 2008

juusto_pallero kirjoitti:eihä -89 vielä lamdaa ole? :D mulla oli muuten siinä imusarjan ahtoputken alapuolella kun on kaksi liitintä, oisko jakajan/kampiakselin anturin liittimet, noitten liittimien takia oikutteli. tosin meni ihan putsaamalla.
Katoin että puhuttiinkin Cossu Escosta, no joo... :oops:
-Talvilintta e30
-S13 200sx SR20DET

harry81
CRSC Jäsen 2021
Viestit: 707
Liittynyt: Ti Heinäkuu 1. 17:08:15 2003

Viesti Kirjoittaja harry81 » Ke Elokuu 27. 15:03:32 2008

puliukk0 kirjoitti:
juusto_pallero kirjoitti:eihä -89 vielä lamdaa ole? :D mulla oli muuten siinä imusarjan ahtoputken alapuolella kun on kaksi liitintä, oisko jakajan/kampiakselin anturin liittimet, noitten liittimien takia oikutteli. tosin meni ihan putsaamalla.
Katoin että puhuttiinkin Cossu Escosta, no joo... :oops:
Ainii joo.

Kyseessä siis 2wd cossu.
Karalan lastulla, harmailla, 3bar mapilla jne

Jake
Viestit: 4228
Liittynyt: La Tammikuu 19. 12:52:45 2002

Viesti Kirjoittaja Jake » Ke Elokuu 27. 18:14:27 2008

Nuo pätkimiset on vittumaisimpia vikoja mitä on , selvittäminen hankalaa ellei mahdotonta .

Harry81: Neuvoisin kokeilemaan "break-up" boksia , tulee siis ecun ja liittimen väliin josta voidaan tarkistaa signaalit . Tuolla tavalla löyty omasta nuo vialliset multiplugit P8:lla.
ex Jäsen #10

harry81
CRSC Jäsen 2021
Viestit: 707
Liittynyt: Ti Heinäkuu 1. 17:08:15 2003

Viesti Kirjoittaja harry81 » Ke Elokuu 27. 18:25:02 2008

Jake kirjoitti:Nuo pätkimiset on vittumaisimpia vikoja mitä on , selvittäminen hankalaa ellei mahdotonta .

Harry81: Neuvoisin kokeilemaan "break-up" boksia , tulee siis ecun ja liittimen väliin josta voidaan tarkistaa signaalit . Tuolla tavalla löyty omasta nuo vialliset multiplugit P8:lla.
Ja mistähän tollasen boxin löytäis? Jostain autosähköpaikasta vai kenties fordin huollosta? Vai onks tää joku DIY juttu?

puliukk0
Viestit: 3928
Liittynyt: Ti Toukokuu 16. 22:01:59 2006
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja puliukk0 » Ke Elokuu 27. 19:42:17 2008

harry81 kirjoitti:
Jake kirjoitti:Nuo pätkimiset on vittumaisimpia vikoja mitä on , selvittäminen hankalaa ellei mahdotonta .

Harry81: Neuvoisin kokeilemaan "break-up" boksia , tulee siis ecun ja liittimen väliin josta voidaan tarkistaa signaalit . Tuolla tavalla löyty omasta nuo vialliset multiplugit P8:lla.
Ja mistähän tollasen boxin löytäis? Jostain autosähköpaikasta vai kenties fordin huollosta? Vai onks tää joku DIY juttu?
Fordilta vois kysästä ekana, ainakin amiksissa käytetään noita eli jos siinä lähellä on autopuolen amis niin käyppä kysäsee.
-Talvilintta e30
-S13 200sx SR20DET

Jake
Viestit: 4228
Liittynyt: La Tammikuu 19. 12:52:45 2002

Viesti Kirjoittaja Jake » Ke Elokuu 27. 21:37:45 2008

Autosähkökorjaamoissa on ainakin .
ex Jäsen #10

cossy
Viestit: 1313
Liittynyt: Ti Elokuu 6. 18:47:45 2002
Paikkakunta: pääkaupunkiseutu

Viesti Kirjoittaja cossy » Ke Elokuu 27. 22:55:49 2008

Tuntuis samanlaiselta vialta ku ex autossa oli. Lastu Paskana?
Escort mk2tic
Vw Golf R -18
Ex:Focus wagon - 06
Ex: Toyota corolla stw -03
Ex: Focus ecoboost -16
Ex:Sierra Cosworth 4wd
Ex:Lada 1200 "Super"->Keinäsellä
Ex: baijeri E30
ex:VW Golf TSI 08
ex Focus ecoboost -13

harry81
CRSC Jäsen 2021
Viestit: 707
Liittynyt: Ti Heinäkuu 1. 17:08:15 2003

Viesti Kirjoittaja harry81 » Ke Elokuu 27. 23:07:23 2008

cossy kirjoitti:Tuntuis samanlaiselta vialta ku ex autossa oli. Lastu Paskana?
Siis Sulla hajos joskus lastu vai? Toi on Karalan keväällä tekemä lastu. Pitääpäs varmuuden vuoksi kokeilla toisella.

cossy
Viestit: 1313
Liittynyt: Ti Elokuu 6. 18:47:45 2002
Paikkakunta: pääkaupunkiseutu

Viesti Kirjoittaja cossy » Ke Elokuu 27. 23:12:11 2008

harry81 kirjoitti:
cossy kirjoitti:Tuntuis samanlaiselta vialta ku ex autossa oli. Lastu Paskana?
Siis Sulla hajos joskus lastu vai? Toi on Karalan keväällä tekemä lastu. Pitääpäs varmuuden vuoksi kokeilla toisella.
Juu, lastu hajos. Kiekkamittari sekoili ja välillä sammu ja ei millään käyntiin. Tuli tilalle vakiolastu ni rupes toimimaan moitteetta. Eihän näistä koskaan tiedä mut kannattaa kokeilla jos tärppäis.
Escort mk2tic
Vw Golf R -18
Ex:Focus wagon - 06
Ex: Toyota corolla stw -03
Ex: Focus ecoboost -16
Ex:Sierra Cosworth 4wd
Ex:Lada 1200 "Super"->Keinäsellä
Ex: baijeri E30
ex:VW Golf TSI 08
ex Focus ecoboost -13

harry81
CRSC Jäsen 2021
Viestit: 707
Liittynyt: Ti Heinäkuu 1. 17:08:15 2003

Viesti Kirjoittaja harry81 » Pe Elokuu 29. 10:21:21 2008

Eilen vaihdoin vielä noi lämpötila-anturit, pyörijän, virranjakajan kannen, puolanjohdon ja kävin vielä kaikki mahdolliset liitokset läpi. Mittailin muuten UUDELLEEN vanhaa puolanjohtoa, sitä kun käänteli mutkille ni välillä ei mitään kontaktia.
En vielä ehtinyt koittaa käymään ku huomasin että jakohihnan kiristimen pinnapultti oli lähteny nousemaan kannesta -> ei saanut enää kovin tiukalle. Joten en uskaltanut yrittää käymään.
Nyt hinaan cosun kaverin pajalle ja väännetään siihen uusi helicoil. Pitää vaan purkaa cooleri ja syyläri irti et mahtuu poraan, tai sit käydä ostaan joku kulmavaihde porakoneeseen. Nyt on sellanen tunne et tänään taas ajossa. :)

hoopee
Viestit: 4928
Liittynyt: Ti Helmikuu 24. 11:15:12 2004
Paikkakunta: K-maa

Viesti Kirjoittaja hoopee » Pe Elokuu 29. 12:16:27 2008

Jos löytyy paineilmaporakone mallia 90-astetta niin huomattavasti tukevampi porailla. Biltemasta löytyy universaali kulmavaihde jolla hätätapauksessa saa porailtua.

harry81
CRSC Jäsen 2021
Viestit: 707
Liittynyt: Ti Heinäkuu 1. 17:08:15 2003

Viesti Kirjoittaja harry81 » Pe Elokuu 29. 21:06:56 2008

Taas toimii :)

Vastaa Viestiin