bda 1.8

Keskustelu liittyen vanhempaan Ford kalustoon.

Valvoja: CRSC Hallitus

bpasi
Viestit: 1015
Liittynyt: Su Toukokuu 12. 19:00:09 2002

bda 1.8

Viesti Kirjoittaja bpasi » To Heinäkuu 31. 22:29:12 2008

no niin jarrutettu oma bda ja tulos 180hv ja 186nm
kone tehdään talvella uusiksi ja toivotaan lisää voimaa..
nykyinen kokoonpano

männät bdt 12:1
bd3 l1
45 weber


oisko vinkkejä nokavaitoehdoiksi aatelin l1 kokeilla imupuolelle?

SHR
Viestit: 1487
Liittynyt: Ke Joulukuu 18. 16:38:59 2002

Re: bda 1.8

Viesti Kirjoittaja SHR » Su Elokuu 3. 18:57:05 2008

bpasi kirjoitti:no niin jarrutettu oma bda ja tulos 180hv ja 186nm
kone tehdään talvella uusiksi ja toivotaan lisää voimaa..
nykyinen kokoonpano

männät bdt 12:1
bd3 l1
45 weber


oisko vinkkejä nokavaitoehdoiksi aatelin l1 kokeilla imupuolelle?
Aika niukasti tuli. Ei kai sulla ollu bd3 imuna? se kun on lähinnä katunokka ja käytetään yleensä pakona kun antaa laajempaa aluetta.
Noista wanhoista nokkaprofiileista taitaa L1 F1 BD4 olla yleisimmät jotka antanee kohtuullisia litratehoja (luokkaa 110-130hv/l)

bpasi
Viestit: 1015
Liittynyt: Su Toukokuu 12. 19:00:09 2002

Viesti Kirjoittaja bpasi » Ma Elokuu 4. 0:14:03 2008

ainakin papereissa lukee bd 3 no se ehkä selittää niukahkon tehon? vääntö käyrä on kyllä tasainen pistän esille ku kerkeen..

nuo f1 ainakin antaa voimaa mutta tietääkö shr miten katu ajossa toimii?? vai pitääkö luottaa L1 nokkiin??? vai johonkin uus tuotanto ?

SHR
Viestit: 1487
Liittynyt: Ke Joulukuu 18. 16:38:59 2002

Viesti Kirjoittaja SHR » Ma Elokuu 4. 19:14:39 2008

bpasi kirjoitti:ainakin papereissa lukee bd 3 no se ehkä selittää niukahkon tehon? vääntö käyrä on kyllä tasainen pistän esille ku kerkeen..

nuo f1 ainakin antaa voimaa mutta tietääkö shr miten katu ajossa toimii?? vai pitääkö luottaa L1 nokkiin??? vai johonkin uus tuotanto ?
F1 on tiukin wanhoista rallinokista ja antaa ilmeisesti hyvin tehoa ja kierroksia jos pakona L1 tai BD4.
L1 on perusrallinokka, ei kovin tiukka, millistä milliin reilun 250 astetta. F1 on enemmän samalla nostolla.
Me ei tehdä BD3 mitään, liian kesy joka käyttöön.
Kokemuksia on vain L1 ja DA10 nokista. Erittäin siistit käyrät 3-9 tonniin ja yli 230 DIN hv.
Huipputehoa en ole hakenu vaan siistiä vetoaluetta.
Tehoista senverran että paras alle 2.0 putkilohko on ollu noin 240hv ja nicasil-kone (ainoa?) lähes 260 DIN hv. Ja peetu tykkää isoista kaasareista...
Kunnon race nokkaa ym speksiä kiinni, se nahkan kananlihalle laittava ääni alkaa vasta 9 tonnista :)
Ainoo miinus on että vähä kalliita osia kun ne kierrokset rikkoo eikä teho.

Vastaa Viestiin