Mallikohtaiset keskustelun aiheet.
Valvoja: CRSC Hallitus
-
cossu-
- Viestit: 153
- Liittynyt: Su Maaliskuu 13. 17:10:58 2005
- Paikkakunta: jämsä/helsinki
Viesti
Kirjoittaja cossu- » La Elokuu 12. 19:37:35 2006
+2.bar kirjoitti:kyllävaan se öljy tulee pihalle...
omassa vanhassa connun koneessa 1.5 bar ahtoa 250 kmh motarilla
+ 3.km matkan ja pientä vedättelyä siihen, niin tuli jotai 4 desiä öljyä
purkkiin!!!!!!
eikös toi öljynlaatu kärsi kun se likastuu...
pakokaasuhan sen sieltä ylös lykkää !!!!!! en ainakaan takaisin
koneeseen laittais.!

Onko tämä aivan normaalia että purkkiin tulee öljyä näin paljon?Kun ajelee raskaammalla kaasujalalla

-
glue
- Viestit: 660
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 14:41:08 2001
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja glue » La Elokuu 12. 22:01:34 2006
cossu- kirjoitti:
Onko tämä aivan normaalia että purkkiin tulee öljyä näin paljon?Kun ajelee raskaammalla kaasujalalla

Ei ole normaalia tuollainen huohotus. Omassa tuli ton verran about öljyä vedossa, joten avasin koneen.
http://www.kyamk.fi/~oh5petu/risamanta.jpg
Jos tuo on normaalia, niin sitten olen epänormaali

-
cossu-
- Viestit: 153
- Liittynyt: Su Maaliskuu 13. 17:10:58 2005
- Paikkakunta: jämsä/helsinki
Viesti
Kirjoittaja cossu- » Su Elokuu 13. 16:12:40 2006
Mikä on "normaali" huohotus määrä mitä pönttöön tulee esim. 5000 km?Sekalaisessa ajossa.
-
t5
- Viestit: 292
- Liittynyt: La Marraskuu 6. 10:35:53 2004
- Paikkakunta: stadi
Viesti
Kirjoittaja t5 » Pe Elokuu 25. 18:14:57 2006
siipicossu kirjoitti:Tuossa baileyn purkissa on väliseinä joka on vaan yläosasta auki ja öljyt tulee vaan osaan purkista.
Kyllähän ne öljyt sieltä valuu takaisin kun koneen sammuttaa vaikka ei pinnan alle paluu menekkään.
Mitäs virkaa tuo väliseinä ajaa tuossa baileyssa.Entäs mitens nuo letkut menikään bailey purkissa jossa oli neljä lähtöä. Letkulinja pohjasta alkuperäselle pöntölle lohkoon toinen viisto letkulinja pohjasta palauttaen öljyn siihen missä kierre tulppa.yläosasta letkulinja venttiilikoppaan.Mihinkäs tuo toinen yläosasta oleva letkulinja tarkotus asentaa.?Ilmeisesti tuo takaiskuventtiili jää pois imusarjasta.? Entä miten tuossa on toteutettu tuo paineen purku.
-
siipicossu
- Ylläpitäjä
- Viestit: 11528
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
- Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja siipicossu » Pe Elokuu 25. 22:56:24 2006
t5 kirjoitti:siipicossu kirjoitti:Tuossa baileyn purkissa on väliseinä joka on vaan yläosasta auki ja öljyt tulee vaan osaan purkista.
Kyllähän ne öljyt sieltä valuu takaisin kun koneen sammuttaa vaikka ei pinnan alle paluu menekkään.
Mitäs virkaa tuo väliseinä ajaa tuossa baileyssa.Entäs mitens nuo letkut menikään bailey purkissa jossa oli neljä lähtöä. Letkulinja pohjasta alkuperäselle pöntölle lohkoon toinen viisto letkulinja pohjasta palauttaen öljyn siihen missä kierre tulppa.yläosasta letkulinja venttiilikoppaan.Mihinkäs tuo toinen yläosasta oleva letkulinja tarkotus asentaa.?Ilmeisesti tuo takaiskuventtiili jää pois imusarjasta.? Entä miten tuossa on toteutettu tuo paineen purku.
Jos ei olisi väliseinää niin öljyt valuisi tuosta ulospuhallus reijästä ulos.
Yläosassa olevista toinen ventiilikoppaan ja toinen lohkoon alkuperäiseen paikkaan imusarjan alle.
Pohjasta vinosti lähtevä pakosarjan alla olevaan paikkaan. Neljännestä (isosta) huohottaa kaasut ulos.
Imusarjasta takaisku venttiili pois ja tulpataan se reikä kokonaan.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
-
t5
- Viestit: 292
- Liittynyt: La Marraskuu 6. 10:35:53 2004
- Paikkakunta: stadi
Viesti
Kirjoittaja t5 » La Elokuu 26. 0:14:05 2006
Okei kiitoksia vastauksesta.
-
ukormi
- Viestit: 8657
- Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
- Paikkakunta: Joensuu
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja ukormi » Pe Syyskuu 8. 23:46:57 2006
Sikakivaa lukea kun 90% kuvista on jo poistettu
Eli aika turhaa juttua....
Omassani on toteutettu hillittömällä purkilla josta paluu luontoon..
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015
-
tony the tiger
- Viestit: 1516
- Liittynyt: Ke Toukokuu 18. 23:16:11 2005
- Paikkakunta: Kontiolahti
Viesti
Kirjoittaja tony the tiger » Ti Toukokuu 22. 22:07:11 2007
Ekassa kuvassa huohotus oikein.
Toisessa kuvassa se proppu on vesitilaan.
Escort RS Cosworth -93
Mondeo STW -99
-
VesQ
- Viestit: 1142
- Liittynyt: Ma Elokuu 16. 18:20:59 2004
- Paikkakunta: Hollola
Viesti
Kirjoittaja VesQ » Ti Toukokuu 22. 22:34:23 2007
Se öljytilaan menevä roppu löytyy about 5cm eteenpäin ja saman verran alaspäin, samanlainen pultti tulppana
-
tumppe
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 6264
- Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
- Paikkakunta: Pohjanmaa
Viesti
Kirjoittaja tumppe » Ke Toukokuu 23. 16:10:13 2007
Mulla on K&N pikkunen "hieno" putsari huohotus pöntön päällä ja tos ois kuva toteutuksesta:
http://i178.photobucket.com/albums/w263 ... yrt016.jpg
Tuo mun Cossun toteutus on siis näin: alkuperäsestä huohotus reijästä menee letku venakoppaan, venakopan toiselta puolelta isompaa letkua kerääjäsäiliöön (näkyy kuvasta) ja purkin pohjalta paluuletku öljypohjaan öljypinnan alapuolelle. Tämä ainakin varmasti toimii, eikä sotke.

MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)
-
t5
- Viestit: 292
- Liittynyt: La Marraskuu 6. 10:35:53 2004
- Paikkakunta: stadi
Viesti
Kirjoittaja t5 » Ke Toukokuu 23. 17:08:46 2007
Mutta haiseeko nuo höyryt hyttiin putsarista tuleva.
-
tumppe
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 6264
- Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
- Paikkakunta: Pohjanmaa
Viesti
Kirjoittaja tumppe » Ke Toukokuu 23. 18:03:31 2007
t5 kirjoitti:Mutta haiseeko nuo höyryt hyttiin putsarista tuleva.
Ei oo ollu mitään erikoisempia haju ongelmia, mutta ei tuo kone vielä niin paska ookkaan että kokoajan lykkäis jotain tuubaa tuolta purkista, toki ku oikeen kenkii, niin ainahan sieltä jotain höyryä tulee ja jos on ikkuna auki, niin kyl sit voi jotain pieniä tuoksuja tullakki, mut en oo mitään normaalista poikkeavaa hajua kyllä erottanu...
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)
-
Manu
- Viestit: 128
- Liittynyt: Ma Kesäkuu 25. 18:52:51 2007
- Paikkakunta: Jämsä
Viesti
Kirjoittaja Manu » Ti Heinäkuu 22. 13:49:17 2008
Olisiko kellään kuvaa siitä minne tuo paluuletku öljypohjaan laitetaan (205 lohko)?
Kiitos etukäteen..
-
tumppe
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 6264
- Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
- Paikkakunta: Pohjanmaa
Viesti
Kirjoittaja tumppe » Ti Heinäkuu 22. 15:57:01 2008
Manu kirjoitti:Olisiko kellään kuvaa siitä minne tuo paluuletku öljypohjaan laitetaan (205 lohko)?
Kiitos etukäteen..
Öljypinnan alapuolelle ois ihan hyvä laittaa, eli pitää tehä oma liitos...
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)
-
Manu
- Viestit: 128
- Liittynyt: Ma Kesäkuu 25. 18:52:51 2007
- Paikkakunta: Jämsä
Viesti
Kirjoittaja Manu » Ti Heinäkuu 22. 19:11:28 2008
tumppe kirjoitti:Manu kirjoitti:Olisiko kellään kuvaa siitä minne tuo paluuletku öljypohjaan laitetaan (205 lohko)?
Kiitos etukäteen..
Öljypinnan alapuolelle ois ihan hyvä laittaa, eli pitää tehä oma liitos...
Eli öljypohjaan tehdään oma reikä ja sinne paluuletku.Näinkö?Eikös siellä pitäis olla valmiina paikka sille paluulle?
-
tumppe
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 6264
- Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
- Paikkakunta: Pohjanmaa
Viesti
Kirjoittaja tumppe » Ti Heinäkuu 22. 19:17:17 2008
Manu kirjoitti:tumppe kirjoitti:Manu kirjoitti:Olisiko kellään kuvaa siitä minne tuo paluuletku öljypohjaan laitetaan (205 lohko)?
Kiitos etukäteen..
Öljypinnan alapuolelle ois ihan hyvä laittaa, eli pitää tehä oma liitos...
Eli öljypohjaan tehdään oma reikä ja sinne paluuletku.Näinkö?Eikös siellä pitäis olla valmiina paikka sille paluulle?
Ei oo valmista paikkaa, ahtimen öljyn paluu menee öljypinnan yläpuolelle ja jos laitat öljyn huohotuksen öljypinnan yläpuolelle, niin se (voi) työntää ne takasin valuvat öljyt huohotus paineella takas huohotus säiliöön ja säiliön suodattimesta sit ulos ja sotkee näin siltä osin konehuonetta.
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)
-
Manu
- Viestit: 128
- Liittynyt: Ma Kesäkuu 25. 18:52:51 2007
- Paikkakunta: Jämsä
Viesti
Kirjoittaja Manu » Ti Heinäkuu 22. 19:36:14 2008
Ok.
Yhteenveto:
1.Öljypohja pois
2.Sivuun reikä,öljypinnan alapuolelle
3.Siihen hitsataan putki
4.Öljypohja paikalleen
5.Yhdistetään säiliö ja öljypohja letkulla.
Kiitän ja kumarran..
-
siipicossu
- Ylläpitäjä
- Viestit: 11528
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
- Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja siipicossu » Ti Heinäkuu 22. 19:43:02 2008
tumppe kirjoitti:Manu kirjoitti:tumppe kirjoitti:
Öljypinnan alapuolelle ois ihan hyvä laittaa, eli pitää tehä oma liitos...
Eli öljypohjaan tehdään oma reikä ja sinne paluuletku.Näinkö?Eikös siellä pitäis olla valmiina paikka sille paluulle?
Ei oo valmista paikkaa, ahtimen öljyn paluu menee öljypinnan yläpuolelle ja jos laitat öljyn huohotuksen öljypinnan yläpuolelle, niin se (voi) työntää ne takasin valuvat öljyt huohotus paineella takas huohotus säiliöön ja säiliön suodattimesta sit ulos ja sotkee näin siltä osin konehuonetta.
Pakosarjan puolella koneen takareunassa on paikka mutta se on öljynpinnan yläpuolella.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
-
Jake
- Viestit: 4228
- Liittynyt: La Tammikuu 19. 12:52:45 2002
Viesti
Kirjoittaja Jake » Ti Heinäkuu 22. 21:31:38 2008
tumppe kirjoitti:Manu kirjoitti:Olisiko kellään kuvaa siitä minne tuo paluuletku öljypohjaan laitetaan (205 lohko)?
Kiitos etukäteen..
Öljypinnan alapuolelle ois ihan hyvä laittaa, eli pitää tehä oma liitos...
Toimii kyllä noinkin kuin siipicossu mainitsi . Elikkä missä nakuanturin johto on kiinnitetty pulttiin --> pultti pois ja lähtö kiinni . Sopivan löytää esim. varaosaputkasta .
ex Jäsen #10
-
tony the tiger
- Viestit: 1516
- Liittynyt: Ke Toukokuu 18. 23:16:11 2005
- Paikkakunta: Kontiolahti
Viesti
Kirjoittaja tony the tiger » Ti Heinäkuu 22. 23:11:06 2008
siipicossu kirjoitti:Pakosarjan puolella koneen takareunassa on paikka mutta se on öljynpinnan yläpuolella.
Niin siis tuossa kohdassa on "tulppa" (ainakin 200-lohkossa). Tulppa irti ja poraa vaikka siihen reiän ja laittaa läpi menemään putken. Itellä on juuri noin ja pelkästään sovitteella putki kiinni.
Tuon paluu putkenhan ei tarvitse olla kovin iso, kunnossa oleva kone ei hirveesti säiliöön öljyä työnnä.
Esit: Niin siis mulla menee öljypinnan alapuolelle.
Viimeksi muokannut
tony the tiger, Ke Heinäkuu 23. 0:02:17 2008. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Escort RS Cosworth -93
Mondeo STW -99
-
tumppe
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 6264
- Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
- Paikkakunta: Pohjanmaa
Viesti
Kirjoittaja tumppe » Ti Heinäkuu 22. 23:17:02 2008
Voihan sen letkun laittaa roikkumaan maahankin...
Kukin tyylillään...

MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)
-
hilteri
- Viestit: 1043
- Liittynyt: To Maaliskuu 4. 20:06:31 2004
- Paikkakunta: pohjois-suomi
Viesti
Kirjoittaja hilteri » Ke Heinäkuu 23. 1:01:52 2008
tumppe kirjoitti:Voihan sen letkun laittaa roikkumaan maahankin...
Kukin tyylillään...

mulla huohotin letku menee pieneen erilliseen pönttöön, ja on se pöntön sisältö sen näköstä kuraa että todellakaan sitä enää koneeseeni halua kiertämään!
-
Hena
- Viestit: 1409
- Liittynyt: Ti Huhtikuu 9. 16:42:19 2002
Viesti
Kirjoittaja Hena » Ke Heinäkuu 23. 10:44:39 2008
Mitä joskus tyhjentelin erillistä huohotinpönttöä niin eipä tulis joo mieleen kaataa sitä enää takasin öljytilaan.. Erillinen pönttö vaan minkä tyhjentää. Sitäkään ei tarvii usein tyhjentää jos vehkeet on kunnossa

Toyota Supra TT
-
Jake
- Viestit: 4228
- Liittynyt: La Tammikuu 19. 12:52:45 2002
Viesti
Kirjoittaja Jake » Ke Heinäkuu 23. 20:35:40 2008
Joskus toisessa topickissa mainitsin tuosta mönjästä ettei laittaa sitä takaisin niin cossuesco tuumas että koneessa vikaa
edit:
Jake kirjoitti:Tuota on joskus ihemetelly miksi ihmiset laittaa huohotuksesta paluun öljypohjaan ? Jos joskus näkisitte minkälaista mömmöä pönttöön tulee niin ette laittais takasin öljyn sekaan .
cossuesco kirjoitti:Käyttää kunnon öljyä ja vaihtaa riittävän usein niin ei luulis tulevan mömmöä, tai sitten on koneessa vikaa.
Edit2: Öljyt on Valvoline 20W50 ~1000km ajettu
ex Jäsen #10
-
Perkele
- Viestit: 694
- Liittynyt: Pe Heinäkuu 19. 7:07:30 2002
- Paikkakunta: Jämsä
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja Perkele » Ma Heinäkuu 28. 15:03:37 2008
Ite kanssa huomasin semmoisen ettei sitä tavaraa todellakaan kannata takaisin öljytilaan laittaa, koska varsinkin talvella voitte kuvitella minkä verran kondessivettä syntyy kun kuumia öljyhuuruja tarjotaan happoseen tai alumiiniseen pönttöön, joka on todennäköiseesti monella imusarjan "eli viileällä" puolella. Itellä menny jo pitkään erilliseen purkkiin. Ja parhaimmillaan purkista on löytynyt osittain jäätynyttä ruskeaa kuraa.

Escort Cosworth -94 MS2 Extra 3.3.5/gslender 2.8a, ahtopaineen säädöllä, sequential ruiskutuksella, COP , yms.
Audi A4 quattro TFSI 2.0 -09, Eibach, Simmons.
#432
"Mestarisäätäjä"