Cossun huohotus

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

cossu-
Viestit: 153
Liittynyt: Su Maaliskuu 13. 17:10:58 2005
Paikkakunta: jämsä/helsinki

Viesti Kirjoittaja cossu- » La Elokuu 12. 19:37:35 2006

+2.bar kirjoitti:kyllävaan se öljy tulee pihalle...

omassa vanhassa connun koneessa 1.5 bar ahtoa 250 kmh motarilla
+ 3.km matkan ja pientä vedättelyä siihen, niin tuli jotai 4 desiä öljyä
purkkiin!!!!!! :cry: :cry:


eikös toi öljynlaatu kärsi kun se likastuu...

pakokaasuhan sen sieltä ylös lykkää !!!!!! en ainakaan takaisin
koneeseen laittais.! :?: :?:

Onko tämä aivan normaalia että purkkiin tulee öljyä näin paljon?Kun ajelee raskaammalla kaasujalalla :D

glue
Viestit: 660
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 14:41:08 2001
Viesti:

Viesti Kirjoittaja glue » La Elokuu 12. 22:01:34 2006

cossu- kirjoitti: Onko tämä aivan normaalia että purkkiin tulee öljyä näin paljon?Kun ajelee raskaammalla kaasujalalla :D
Ei ole normaalia tuollainen huohotus. Omassa tuli ton verran about öljyä vedossa, joten avasin koneen.

http://www.kyamk.fi/~oh5petu/risamanta.jpg

Jos tuo on normaalia, niin sitten olen epänormaali :)

cossu-
Viestit: 153
Liittynyt: Su Maaliskuu 13. 17:10:58 2005
Paikkakunta: jämsä/helsinki

Viesti Kirjoittaja cossu- » Su Elokuu 13. 16:12:40 2006

Mikä on "normaali" huohotus määrä mitä pönttöön tulee esim. 5000 km?Sekalaisessa ajossa.

t5
Viestit: 292
Liittynyt: La Marraskuu 6. 10:35:53 2004
Paikkakunta: stadi

Viesti Kirjoittaja t5 » Pe Elokuu 25. 18:14:57 2006

siipicossu kirjoitti:Tuossa baileyn purkissa on väliseinä joka on vaan yläosasta auki ja öljyt tulee vaan osaan purkista.
Kyllähän ne öljyt sieltä valuu takaisin kun koneen sammuttaa vaikka ei pinnan alle paluu menekkään.
Mitäs virkaa tuo väliseinä ajaa tuossa baileyssa.Entäs mitens nuo letkut menikään bailey purkissa jossa oli neljä lähtöä. Letkulinja pohjasta alkuperäselle pöntölle lohkoon toinen viisto letkulinja pohjasta palauttaen öljyn siihen missä kierre tulppa.yläosasta letkulinja venttiilikoppaan.Mihinkäs tuo toinen yläosasta oleva letkulinja tarkotus asentaa.?Ilmeisesti tuo takaiskuventtiili jää pois imusarjasta.? Entä miten tuossa on toteutettu tuo paineen purku.

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » Pe Elokuu 25. 22:56:24 2006

t5 kirjoitti:
siipicossu kirjoitti:Tuossa baileyn purkissa on väliseinä joka on vaan yläosasta auki ja öljyt tulee vaan osaan purkista.
Kyllähän ne öljyt sieltä valuu takaisin kun koneen sammuttaa vaikka ei pinnan alle paluu menekkään.
Mitäs virkaa tuo väliseinä ajaa tuossa baileyssa.Entäs mitens nuo letkut menikään bailey purkissa jossa oli neljä lähtöä. Letkulinja pohjasta alkuperäselle pöntölle lohkoon toinen viisto letkulinja pohjasta palauttaen öljyn siihen missä kierre tulppa.yläosasta letkulinja venttiilikoppaan.Mihinkäs tuo toinen yläosasta oleva letkulinja tarkotus asentaa.?Ilmeisesti tuo takaiskuventtiili jää pois imusarjasta.? Entä miten tuossa on toteutettu tuo paineen purku.
Jos ei olisi väliseinää niin öljyt valuisi tuosta ulospuhallus reijästä ulos.
Yläosassa olevista toinen ventiilikoppaan ja toinen lohkoon alkuperäiseen paikkaan imusarjan alle.
Pohjasta vinosti lähtevä pakosarjan alla olevaan paikkaan. Neljännestä (isosta) huohottaa kaasut ulos.
Imusarjasta takaisku venttiili pois ja tulpataan se reikä kokonaan.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

t5
Viestit: 292
Liittynyt: La Marraskuu 6. 10:35:53 2004
Paikkakunta: stadi

Viesti Kirjoittaja t5 » La Elokuu 26. 0:14:05 2006

Okei kiitoksia vastauksesta.

ukormi
Viestit: 8657
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ukormi » Pe Syyskuu 8. 23:46:57 2006

Sikakivaa lukea kun 90% kuvista on jo poistettu :D

Eli aika turhaa juttua....

Omassani on toteutettu hillittömällä purkilla josta paluu luontoon..
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015

Jake
Viestit: 4228
Liittynyt: La Tammikuu 19. 12:52:45 2002

Viesti Kirjoittaja Jake » Ti Toukokuu 22. 22:03:31 2007

Herätellään vanhaa topickia henkiin .

Irroitin tuon mustan kanttisen pömpelin , kuuluisko letkut laittaa näin :
http://img.photobucket.com/albums/v381/ ... 007055.jpg

Pakosarjan puolella menee ilmeisesti öljykanavaan ?
http://img.photobucket.com/albums/v381/ ... 007056.jpg
ex Jäsen #10

tony the tiger
Viestit: 1516
Liittynyt: Ke Toukokuu 18. 23:16:11 2005
Paikkakunta: Kontiolahti

Viesti Kirjoittaja tony the tiger » Ti Toukokuu 22. 22:07:11 2007

Jake kirjoitti:Herätellään vanhaa topickia henkiin .

Irroitin tuon mustan kanttisen pömpelin , kuuluisko letkut laittaa näin :
http://img.photobucket.com/albums/v381/ ... 007055.jpg

Pakosarjan puolella menee ilmeisesti öljykanavaan ?
http://img.photobucket.com/albums/v381/ ... 007056.jpg
Ekassa kuvassa huohotus oikein.
Toisessa kuvassa se proppu on vesitilaan.
Escort RS Cosworth -93
Mondeo STW -99

VesQ
Viestit: 1142
Liittynyt: Ma Elokuu 16. 18:20:59 2004
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja VesQ » Ti Toukokuu 22. 22:34:23 2007

Se öljytilaan menevä roppu löytyy about 5cm eteenpäin ja saman verran alaspäin, samanlainen pultti tulppana

tumppe
CRSC jäsen 2015
Viestit: 6264
Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
Paikkakunta: Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja tumppe » Ke Toukokuu 23. 16:10:13 2007

Mulla on K&N pikkunen "hieno" putsari huohotus pöntön päällä ja tos ois kuva toteutuksesta:
http://i178.photobucket.com/albums/w263 ... yrt016.jpg

Tuo mun Cossun toteutus on siis näin: alkuperäsestä huohotus reijästä menee letku venakoppaan, venakopan toiselta puolelta isompaa letkua kerääjäsäiliöön (näkyy kuvasta) ja purkin pohjalta paluuletku öljypohjaan öljypinnan alapuolelle. Tämä ainakin varmasti toimii, eikä sotke. 8)
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)

t5
Viestit: 292
Liittynyt: La Marraskuu 6. 10:35:53 2004
Paikkakunta: stadi

Viesti Kirjoittaja t5 » Ke Toukokuu 23. 17:08:46 2007

Mutta haiseeko nuo höyryt hyttiin putsarista tuleva.

tumppe
CRSC jäsen 2015
Viestit: 6264
Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
Paikkakunta: Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja tumppe » Ke Toukokuu 23. 18:03:31 2007

t5 kirjoitti:Mutta haiseeko nuo höyryt hyttiin putsarista tuleva.
Ei oo ollu mitään erikoisempia haju ongelmia, mutta ei tuo kone vielä niin paska ookkaan että kokoajan lykkäis jotain tuubaa tuolta purkista, toki ku oikeen kenkii, niin ainahan sieltä jotain höyryä tulee ja jos on ikkuna auki, niin kyl sit voi jotain pieniä tuoksuja tullakki, mut en oo mitään normaalista poikkeavaa hajua kyllä erottanu...
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)

Manu
Viestit: 128
Liittynyt: Ma Kesäkuu 25. 18:52:51 2007
Paikkakunta: Jämsä

Viesti Kirjoittaja Manu » Ti Heinäkuu 22. 13:49:17 2008

Olisiko kellään kuvaa siitä minne tuo paluuletku öljypohjaan laitetaan (205 lohko)?

Kiitos etukäteen..

tumppe
CRSC jäsen 2015
Viestit: 6264
Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
Paikkakunta: Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja tumppe » Ti Heinäkuu 22. 15:57:01 2008

Manu kirjoitti:Olisiko kellään kuvaa siitä minne tuo paluuletku öljypohjaan laitetaan (205 lohko)?

Kiitos etukäteen..
Öljypinnan alapuolelle ois ihan hyvä laittaa, eli pitää tehä oma liitos...
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)

Manu
Viestit: 128
Liittynyt: Ma Kesäkuu 25. 18:52:51 2007
Paikkakunta: Jämsä

Viesti Kirjoittaja Manu » Ti Heinäkuu 22. 19:11:28 2008

tumppe kirjoitti:
Manu kirjoitti:Olisiko kellään kuvaa siitä minne tuo paluuletku öljypohjaan laitetaan (205 lohko)?

Kiitos etukäteen..
Öljypinnan alapuolelle ois ihan hyvä laittaa, eli pitää tehä oma liitos...
Eli öljypohjaan tehdään oma reikä ja sinne paluuletku.Näinkö?Eikös siellä pitäis olla valmiina paikka sille paluulle?

tumppe
CRSC jäsen 2015
Viestit: 6264
Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
Paikkakunta: Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja tumppe » Ti Heinäkuu 22. 19:17:17 2008

Manu kirjoitti:
tumppe kirjoitti:
Manu kirjoitti:Olisiko kellään kuvaa siitä minne tuo paluuletku öljypohjaan laitetaan (205 lohko)?

Kiitos etukäteen..
Öljypinnan alapuolelle ois ihan hyvä laittaa, eli pitää tehä oma liitos...
Eli öljypohjaan tehdään oma reikä ja sinne paluuletku.Näinkö?Eikös siellä pitäis olla valmiina paikka sille paluulle?
Ei oo valmista paikkaa, ahtimen öljyn paluu menee öljypinnan yläpuolelle ja jos laitat öljyn huohotuksen öljypinnan yläpuolelle, niin se (voi) työntää ne takasin valuvat öljyt huohotus paineella takas huohotus säiliöön ja säiliön suodattimesta sit ulos ja sotkee näin siltä osin konehuonetta.
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)

Manu
Viestit: 128
Liittynyt: Ma Kesäkuu 25. 18:52:51 2007
Paikkakunta: Jämsä

Viesti Kirjoittaja Manu » Ti Heinäkuu 22. 19:36:14 2008

Ok.
Yhteenveto:
1.Öljypohja pois
2.Sivuun reikä,öljypinnan alapuolelle
3.Siihen hitsataan putki
4.Öljypohja paikalleen
5.Yhdistetään säiliö ja öljypohja letkulla.

Kiitän ja kumarran..

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » Ti Heinäkuu 22. 19:43:02 2008

tumppe kirjoitti:
Manu kirjoitti:
tumppe kirjoitti: Öljypinnan alapuolelle ois ihan hyvä laittaa, eli pitää tehä oma liitos...
Eli öljypohjaan tehdään oma reikä ja sinne paluuletku.Näinkö?Eikös siellä pitäis olla valmiina paikka sille paluulle?
Ei oo valmista paikkaa, ahtimen öljyn paluu menee öljypinnan yläpuolelle ja jos laitat öljyn huohotuksen öljypinnan yläpuolelle, niin se (voi) työntää ne takasin valuvat öljyt huohotus paineella takas huohotus säiliöön ja säiliön suodattimesta sit ulos ja sotkee näin siltä osin konehuonetta.
Pakosarjan puolella koneen takareunassa on paikka mutta se on öljynpinnan yläpuolella.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

Jake
Viestit: 4228
Liittynyt: La Tammikuu 19. 12:52:45 2002

Viesti Kirjoittaja Jake » Ti Heinäkuu 22. 21:31:38 2008

tumppe kirjoitti:
Manu kirjoitti:Olisiko kellään kuvaa siitä minne tuo paluuletku öljypohjaan laitetaan (205 lohko)?

Kiitos etukäteen..
Öljypinnan alapuolelle ois ihan hyvä laittaa, eli pitää tehä oma liitos...
Toimii kyllä noinkin kuin siipicossu mainitsi . Elikkä missä nakuanturin johto on kiinnitetty pulttiin --> pultti pois ja lähtö kiinni . Sopivan löytää esim. varaosaputkasta .
ex Jäsen #10

tony the tiger
Viestit: 1516
Liittynyt: Ke Toukokuu 18. 23:16:11 2005
Paikkakunta: Kontiolahti

Viesti Kirjoittaja tony the tiger » Ti Heinäkuu 22. 23:11:06 2008

siipicossu kirjoitti:Pakosarjan puolella koneen takareunassa on paikka mutta se on öljynpinnan yläpuolella.
Niin siis tuossa kohdassa on "tulppa" (ainakin 200-lohkossa). Tulppa irti ja poraa vaikka siihen reiän ja laittaa läpi menemään putken. Itellä on juuri noin ja pelkästään sovitteella putki kiinni.
Tuon paluu putkenhan ei tarvitse olla kovin iso, kunnossa oleva kone ei hirveesti säiliöön öljyä työnnä.

Esit: Niin siis mulla menee öljypinnan alapuolelle.
Viimeksi muokannut tony the tiger, Ke Heinäkuu 23. 0:02:17 2008. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Escort RS Cosworth -93
Mondeo STW -99

tumppe
CRSC jäsen 2015
Viestit: 6264
Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
Paikkakunta: Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja tumppe » Ti Heinäkuu 22. 23:17:02 2008

Voihan sen letkun laittaa roikkumaan maahankin... :roll:
Kukin tyylillään... :wink:
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)

hilteri
Viestit: 1043
Liittynyt: To Maaliskuu 4. 20:06:31 2004
Paikkakunta: pohjois-suomi

Viesti Kirjoittaja hilteri » Ke Heinäkuu 23. 1:01:52 2008

tumppe kirjoitti:Voihan sen letkun laittaa roikkumaan maahankin... :roll:
Kukin tyylillään... :wink:
mulla huohotin letku menee pieneen erilliseen pönttöön, ja on se pöntön sisältö sen näköstä kuraa että todellakaan sitä enää koneeseeni halua kiertämään!

Hena
Viestit: 1409
Liittynyt: Ti Huhtikuu 9. 16:42:19 2002

Viesti Kirjoittaja Hena » Ke Heinäkuu 23. 10:44:39 2008

Mitä joskus tyhjentelin erillistä huohotinpönttöä niin eipä tulis joo mieleen kaataa sitä enää takasin öljytilaan.. Erillinen pönttö vaan minkä tyhjentää. Sitäkään ei tarvii usein tyhjentää jos vehkeet on kunnossa :)
Toyota Supra TT

Jake
Viestit: 4228
Liittynyt: La Tammikuu 19. 12:52:45 2002

Viesti Kirjoittaja Jake » Ke Heinäkuu 23. 20:35:40 2008

Joskus toisessa topickissa mainitsin tuosta mönjästä ettei laittaa sitä takaisin niin cossuesco tuumas että koneessa vikaa :roll:

edit:
Jake kirjoitti:Tuota on joskus ihemetelly miksi ihmiset laittaa huohotuksesta paluun öljypohjaan ? Jos joskus näkisitte minkälaista mömmöä pönttöön tulee niin ette laittais takasin öljyn sekaan .
cossuesco kirjoitti:Käyttää kunnon öljyä ja vaihtaa riittävän usein niin ei luulis tulevan mömmöä, tai sitten on koneessa vikaa.
Edit2: Öljyt on Valvoline 20W50 ~1000km ajettu
ex Jäsen #10

Perkele
Viestit: 694
Liittynyt: Pe Heinäkuu 19. 7:07:30 2002
Paikkakunta: Jämsä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Perkele » Ma Heinäkuu 28. 15:03:37 2008

Ite kanssa huomasin semmoisen ettei sitä tavaraa todellakaan kannata takaisin öljytilaan laittaa, koska varsinkin talvella voitte kuvitella minkä verran kondessivettä syntyy kun kuumia öljyhuuruja tarjotaan happoseen tai alumiiniseen pönttöön, joka on todennäköiseesti monella imusarjan "eli viileällä" puolella. Itellä menny jo pitkään erilliseen purkkiin. Ja parhaimmillaan purkista on löytynyt osittain jäätynyttä ruskeaa kuraa. :D
Escort Cosworth -94 MS2 Extra 3.3.5/gslender 2.8a, ahtopaineen säädöllä, sequential ruiskutuksella, COP , yms.
Audi A4 quattro TFSI 2.0 -09, Eibach, Simmons.
#432
"Mestarisäätäjä"

Vastaa Viestiin