
Kylmäkäynnistin solenoidista
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 88
- Liittynyt: Ti Tammikuu 15. 15:22:03 2008
- Paikkakunta: Jurva
Kylmäkäynnistin solenoidista
Elikkä cossu sierran ongelmana on se että kylmäkäynnistin ei toimi... muutaman mittauksen jälkeen totesin että sähköä tulee mutta mäntä ei liiku. elikkä sitten varsinaiseen kysymykseen. liikuttaako se mäntää mekaanisesti akselia vetämällä vai hoitaako magneetti sen homman. kuinka paljon solenoidissa kuuluisi olla ohmeja ? omassani on 7 ohmia. kiitoksia tiedoista näin etukäteen 

-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 11528
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
- Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
- Viesti:
Lähes kaikilla on ollut ongelmaa tyhjäkäyntisäätimen kanssa joskus.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 4537
- Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
- Paikkakunta: nurmijärvi
-
- Viestit: 1313
- Liittynyt: Ti Elokuu 6. 18:47:45 2002
- Paikkakunta: pääkaupunkiseutu
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 4537
- Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
- Paikkakunta: nurmijärvi
tyhjäkäynti venttiili se on jos meinataan sitä osaa joka on kaasuläpän luona
pulssi ohjattu ventiili "probortionaali" venttiili paremmalta nimeltään.
sen vastus arvolla ei ole kovin paljon merkitystä eli toleranssi on iso.
jännite taitaa tulla jatkuvana ja maita katkotaan jonkunlaisen trankun avulla boksissa.
säätää tyhjäkäynnin tasolle jonka boksiin ohjelmoitu karttaa ilmoittaa.
jos kierrosluku ei pysy kohdalla niin vaihtoehtoja on yleensä kaksi.
(edellyttäen että ventiili toimii jotenkin ja ei ole mykkä)
1.
tyhjäkäynnin ruuvin (ohituskanava kaasuläpälle)säätö ei ole ollenkaan siellä missä pitäisi
2.
neula takertelee solenoidin sisällä.
takertelu johtuu yleensä ulkopuolisesta liasta.ja pahin lika on pieni metalli pöly joka magnetisoituu neulan ympärille. (probo solenoidi on sähkömagneetti).
itsellä on fordin EFI moottoreissa samoja ongelmia halpojen "motonetin" ilman suodattimien kanssa eli piti puhdistaa ventiili aina 5tkm jälkeen mutta kun vaihdoin ilman suodattimet laadukkaisiin niin ei ole ventiiliä tarvinnut puhdistaa kertaakaan.
pulssi ohjattu ventiili "probortionaali" venttiili paremmalta nimeltään.
sen vastus arvolla ei ole kovin paljon merkitystä eli toleranssi on iso.
jännite taitaa tulla jatkuvana ja maita katkotaan jonkunlaisen trankun avulla boksissa.
säätää tyhjäkäynnin tasolle jonka boksiin ohjelmoitu karttaa ilmoittaa.
jos kierrosluku ei pysy kohdalla niin vaihtoehtoja on yleensä kaksi.
(edellyttäen että ventiili toimii jotenkin ja ei ole mykkä)
1.
tyhjäkäynnin ruuvin (ohituskanava kaasuläpälle)säätö ei ole ollenkaan siellä missä pitäisi
2.
neula takertelee solenoidin sisällä.
takertelu johtuu yleensä ulkopuolisesta liasta.ja pahin lika on pieni metalli pöly joka magnetisoituu neulan ympärille. (probo solenoidi on sähkömagneetti).
itsellä on fordin EFI moottoreissa samoja ongelmia halpojen "motonetin" ilman suodattimien kanssa eli piti puhdistaa ventiili aina 5tkm jälkeen mutta kun vaihdoin ilman suodattimet laadukkaisiin niin ei ole ventiiliä tarvinnut puhdistaa kertaakaan.
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia