Kylmäkäynnistin solenoidista

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

Custom_76
Viestit: 88
Liittynyt: Ti Tammikuu 15. 15:22:03 2008
Paikkakunta: Jurva

Kylmäkäynnistin solenoidista

Viesti Kirjoittaja Custom_76 » Ma Kesäkuu 16. 22:20:59 2008

Elikkä cossu sierran ongelmana on se että kylmäkäynnistin ei toimi... muutaman mittauksen jälkeen totesin että sähköä tulee mutta mäntä ei liiku. elikkä sitten varsinaiseen kysymykseen. liikuttaako se mäntää mekaanisesti akselia vetämällä vai hoitaako magneetti sen homman. kuinka paljon solenoidissa kuuluisi olla ohmeja ? omassani on 7 ohmia. kiitoksia tiedoista näin etukäteen :)

Jake
Viestit: 4228
Liittynyt: La Tammikuu 19. 12:52:45 2002

Viesti Kirjoittaja Jake » Ma Kesäkuu 16. 23:26:08 2008

Magneetilla toimii . Kokeile putsata cleanerilla ja öljytä näin aluksi . Pitäis naksahtaa kun virrat kääntää päälle . 6-8 ohmia kuuluu olla .
ex Jäsen #10

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » Ti Kesäkuu 17. 0:27:08 2008

Lähes kaikilla on ollut ongelmaa tyhjäkäyntisäätimen kanssa joskus.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

TeRoK
Viestit: 1242
Liittynyt: Pe Toukokuu 13. 17:08:31 2005
Paikkakunta: Loimaa

Viesti Kirjoittaja TeRoK » Ti Kesäkuu 17. 11:49:27 2008

Ohjataanko sierroissa sitä ja miinuksella? Eli +12V tulee kokoajan, mutta miinusta katkotaan.
Transit econetic -15, Mondeo trend stw -10, Mustang GT cabriolet -96

sierra friikki
CRSC jäsen 2015
Viestit: 4537
Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
Paikkakunta: nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja sierra friikki » Ti Kesäkuu 17. 12:09:32 2008

nyt kyllä pitä kysyä missä cossussa on kylmä käynnistin solenoidi
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia

cossy
Viestit: 1313
Liittynyt: Ti Elokuu 6. 18:47:45 2002
Paikkakunta: pääkaupunkiseutu

Viesti Kirjoittaja cossy » Ti Kesäkuu 17. 12:15:23 2008

Eikös tuota solenoidivenaa eli kylmäkäynnistys/tyhjäkäyntivenaksikin kutsuttu cossussa
Escort mk2tic
Vw Golf R -18
Ex:Focus wagon - 06
Ex: Toyota corolla stw -03
Ex: Focus ecoboost -16
Ex:Sierra Cosworth 4wd
Ex:Lada 1200 "Super"->Keinäsellä
Ex: baijeri E30
ex:VW Golf TSI 08
ex Focus ecoboost -13

sierra friikki
CRSC jäsen 2015
Viestit: 4537
Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
Paikkakunta: nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja sierra friikki » To Kesäkuu 19. 19:52:37 2008

tyhjäkäynti venttiili se on jos meinataan sitä osaa joka on kaasuläpän luona
pulssi ohjattu ventiili "probortionaali" venttiili paremmalta nimeltään.
sen vastus arvolla ei ole kovin paljon merkitystä eli toleranssi on iso.
jännite taitaa tulla jatkuvana ja maita katkotaan jonkunlaisen trankun avulla boksissa.
säätää tyhjäkäynnin tasolle jonka boksiin ohjelmoitu karttaa ilmoittaa.
jos kierrosluku ei pysy kohdalla niin vaihtoehtoja on yleensä kaksi.
(edellyttäen että ventiili toimii jotenkin ja ei ole mykkä)
1.
tyhjäkäynnin ruuvin (ohituskanava kaasuläpälle)säätö ei ole ollenkaan siellä missä pitäisi
2.
neula takertelee solenoidin sisällä.
takertelu johtuu yleensä ulkopuolisesta liasta.ja pahin lika on pieni metalli pöly joka magnetisoituu neulan ympärille. (probo solenoidi on sähkömagneetti).
itsellä on fordin EFI moottoreissa samoja ongelmia halpojen "motonetin" ilman suodattimien kanssa eli piti puhdistaa ventiili aina 5tkm jälkeen mutta kun vaihdoin ilman suodattimet laadukkaisiin niin ei ole ventiiliä tarvinnut puhdistaa kertaakaan.
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia

Vastaa Viestiin