RS2000 MAP-sensorin nro? Löytyi.
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 6490
- Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
- Paikkakunta: Nummela
RS2000 MAP-sensorin nro? Löytyi.
En löytänyt haulla: Mikä on mk5/5,5 RS2000:n MAP-sensorin varaosanro.
Präntätty siihen koteloon. Muistaisin että on sama kuin I4 8v DOHC:n yhteydessä (Scorpio/Sierra).
Hyllyssä siis muutama MAP; samannnäköisiä mutta eri nrolla. Mikä menee mihin...
Präntätty siihen koteloon. Muistaisin että on sama kuin I4 8v DOHC:n yhteydessä (Scorpio/Sierra).
Hyllyssä siis muutama MAP; samannnäköisiä mutta eri nrolla. Mikä menee mihin...
Viimeksi muokannut jjs, Pe Kesäkuu 13. 0:04:16 2008. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
-
- Viestit: 6490
- Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
- Paikkakunta: Nummela
-
- Viestit: 1241
- Liittynyt: Pe Joulukuu 27. 21:41:37 2002
- Paikkakunta: Salocon Valley #584
- Viesti:
Mikrokissa antaa numeroksi E7EF 9F479 A2Ajjs kirjoitti:Muotoillaanpa asia uusiksi:
Olisiko kenelläkään aikaa-mahdollisuutta kurkistaa RS2000:nsa pellin alle ja katsoa mikä numerosarja MAP-anturin kyljessä on?
Googlekin vaikutti olevan immuuni aiheelle.
- Toyota Corolla 1.4 D4D -06
Ford Escort mk3 3d 1.3 farmari
Chevrolet K1500 4x4 pick-up
-
- Viestit: 616
- Liittynyt: To Heinäkuu 10. 0:11:26 2003
- Paikkakunta: Tampere
-
- Viestit: 2565
- Liittynyt: Pe Marraskuu 7. 18:17:16 2003
- Paikkakunta: Kurikka
-
- Viestit: 9717
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
- Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
- Viesti:
Todenäköisesti molemmat on oikein, ja muutama muukin.koskar kirjoitti:Kävin tuola hämärässä tutkimassa paskaisesta MAPista numeroja ja sielä oli about: E7EF 9F479 A1A. Että tuo Hartzan antama on varmaan oikein enkä jaksa omaa koodia käydä tarkastamassa uudestaan tänäänHartza kirjoitti:
Mikrokissa antaa numeroksi E7EF 9F479 A2A.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
-
- Viestit: 9717
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
- Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
- Viesti:
Olet siunattu, pelastut ja saat pesää.koskar kirjoitti:Oi kiitos Mikko kun annoit tukesi myös minun vastaukselleni!MouTine kirjoitti:
Todenäköisesti molemmat on oikein, ja muutama muukin.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
-
- Viestit: 6490
- Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
- Paikkakunta: Nummela
-
- Viestit: 489
- Liittynyt: Ma Elokuu 16. 19:23:13 2004
- Paikkakunta: Joensuu
-
- CRSC hallitusjäsen
- Viestit: 6041
- Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
Joo, niin näkyy olevan CVH EFi:ssa A1A loppuinen MAP. Sama numero löytyi myös varastossa olevasta toisesta Escortin EFi sarjan MAPista.mvla kirjoitti:Doch sierrassa/scorpiossa/efi escorteissa on samat mapit!? Muuta eroa numerossa ei ole kun lopussa A1A tai A2A. Sierra toimii ainakin A2A loppuisella varaosanumerolla, vaikka pitäisi olla A1A. Kiersin kaikki joensuun purkaamot läpi ja en löytänyt muunlaisia mappeja...
-
- Viestit: 4825
- Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
- Paikkakunta: Urjala
Lievä offtopic: Toimii muuten ihan eri periaatteella cossun mappi ja dohc/rs2000/efi-cvh/v6 mappi, jälkimmäiset mahdollisesti keskenään ristiin käyviä. Signaalinastasta tulee cossun mapissa paineen mukaan muuttuvaa tasaista jännitettä n. 0.5-4.5V. DOHC yms. MAPissa paineen mukaan muuttuvalla taajuudella olevaa kanttiaaltoa. Hieman toistasataa hertsiä, jännite (muistaakseni) nollatilassa n. 0.5 ja ylätilassa 4.5V. Näistä ei käy cossun mapin kanssa ristiin mikään.
Kun tästä näytti olevan jonkun verran epätietoisuutta niin kerrottakoon nyt tännekkin, vaikka se jossain muussa aiheessa varmasti on selitetty:
MAP = Manifold Absolute Pressure, eli imusarjan painetunnistin. Imusarjan paineen ja kierrosluvun perusteella voidaan aika tarkasti laskea kuinka paljon moottori saa ilmaa. Tämän takia MAP ohjatut ruiskut ei tykkää siitä, että mennään muuttelemaan nokka-akselia tms, mikä muuttaa itse moottorin hengitystä.
VAF = Volume Air Flow, eli ilmamäärämittari. Löytyy mm. OHC IS-Sierrasta, joistakin Fordin V6 malleista ja saman ikäisistä Bemareista ja Ooppeleista. Mittarin läpi virtaava ilma kääntää läppää, joka on akselilla yhdistetty potentiometriin. Lievästi sanottuna epätarkka, vanhentunut ja jo täysin käytöstä poistunut systeemi. Mittaa siis mekaanisesti ilman tilavuuden perusteella. Absoluuttisen tarkkaa tietoa ei tällä tavalla saa siitä, kuinka paljon moottori saa ilmaa.
MAF = Mass Air Flow, eli ilmamassamittari. Mittaa suoraan kuinka paljon moottoriin menee ilmaa (massa), millon milläkin periaatteella. Fordissa yleensä tyypiltään kuumalanka tai kuumakalvo. Japanilaisissa (esim. mitsubishi) saatetaan ilman kulkua mitata jonkunlaisella ääniaaltoihin ja resonanssiin perustuvalla systeemillä. Tästä en mene ihan takuuseen miten se käytännössä tapahtuu, muuta kun että on ne japanilaiset hulluja.
TPS = Throttle Position Sensor, eli kaasun asentoanturi. Välittää tietoa ohjainboksille kaasuläpän liikkeistä. Ohjainlaite pystyy laskemaan moottoriin menevän ilman määrän kierrosluvun perusteella tästäkin. Lähes jokaisessa ruiskutuslaitteistossa on sekä kaasun asentoanturi ja ilmamassamittari(tai alipainetunnistin), jolloin jomman kumman komponentin vikatilanteessa voidaan tarvittaessa ajaa hätäkäytöllä ilman, että moottorin tehoa joudutaan merkittävästi rajoittamaan.
Kun tästä näytti olevan jonkun verran epätietoisuutta niin kerrottakoon nyt tännekkin, vaikka se jossain muussa aiheessa varmasti on selitetty:
MAP = Manifold Absolute Pressure, eli imusarjan painetunnistin. Imusarjan paineen ja kierrosluvun perusteella voidaan aika tarkasti laskea kuinka paljon moottori saa ilmaa. Tämän takia MAP ohjatut ruiskut ei tykkää siitä, että mennään muuttelemaan nokka-akselia tms, mikä muuttaa itse moottorin hengitystä.
VAF = Volume Air Flow, eli ilmamäärämittari. Löytyy mm. OHC IS-Sierrasta, joistakin Fordin V6 malleista ja saman ikäisistä Bemareista ja Ooppeleista. Mittarin läpi virtaava ilma kääntää läppää, joka on akselilla yhdistetty potentiometriin. Lievästi sanottuna epätarkka, vanhentunut ja jo täysin käytöstä poistunut systeemi. Mittaa siis mekaanisesti ilman tilavuuden perusteella. Absoluuttisen tarkkaa tietoa ei tällä tavalla saa siitä, kuinka paljon moottori saa ilmaa.
MAF = Mass Air Flow, eli ilmamassamittari. Mittaa suoraan kuinka paljon moottoriin menee ilmaa (massa), millon milläkin periaatteella. Fordissa yleensä tyypiltään kuumalanka tai kuumakalvo. Japanilaisissa (esim. mitsubishi) saatetaan ilman kulkua mitata jonkunlaisella ääniaaltoihin ja resonanssiin perustuvalla systeemillä. Tästä en mene ihan takuuseen miten se käytännössä tapahtuu, muuta kun että on ne japanilaiset hulluja.

TPS = Throttle Position Sensor, eli kaasun asentoanturi. Välittää tietoa ohjainboksille kaasuläpän liikkeistä. Ohjainlaite pystyy laskemaan moottoriin menevän ilman määrän kierrosluvun perusteella tästäkin. Lähes jokaisessa ruiskutuslaitteistossa on sekä kaasun asentoanturi ja ilmamassamittari(tai alipainetunnistin), jolloin jomman kumman komponentin vikatilanteessa voidaan tarvittaessa ajaa hätäkäytöllä ilman, että moottorin tehoa joudutaan merkittävästi rajoittamaan.
Jäsen #606
-
- Viestit: 889
- Liittynyt: Ma Tammikuu 28. 21:30:16 2002
- Paikkakunta: Turku
aivan
Ja offtopic lisäys:
IAT: Intake Air Temperature
EXT: Pakolämpö
Ja lisää ohvia...
säädettävät, ruikut, hestec, haltec, mega, autronic jne.....
Periaatteessa voit kytkeä ainakin seuraavia:
lambda, iat, map/maf jne.., moot. lämpö, tps, hall/VSS(siniaalto, kanttiaalto, 3nap/2nap) (kampuran asento/RPM), TPS, suuttimet jne.
Yksinkertaisimmaan: Hall, TPS, moot. lämpö, IAT (seoksen lämpötilakorjaukseen, -25/+50C) MAP suositeltavaa..
MAP ohjauksen ongelmana kireissä vapareissa heikko alipaine. Silloin mennään TPS:n kautta.
IAT: Intake Air Temperature
EXT: Pakolämpö
Ja lisää ohvia...
säädettävät, ruikut, hestec, haltec, mega, autronic jne.....
Periaatteessa voit kytkeä ainakin seuraavia:
lambda, iat, map/maf jne.., moot. lämpö, tps, hall/VSS(siniaalto, kanttiaalto, 3nap/2nap) (kampuran asento/RPM), TPS, suuttimet jne.
Yksinkertaisimmaan: Hall, TPS, moot. lämpö, IAT (seoksen lämpötilakorjaukseen, -25/+50C) MAP suositeltavaa..
MAP ohjauksen ongelmana kireissä vapareissa heikko alipaine. Silloin mennään TPS:n kautta.
#15
RS20004x4 Verta, hikeä ja kyyneliä, nyt entinen
BMW 325 TDS Touring
RS20004x4 Verta, hikeä ja kyyneliä, nyt entinen
BMW 325 TDS Touring