Cossun tekniikka perus Sierraan.

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

petriu
Ylläpitäjä

Cossun tekniikka perus Sierraan.

Viesti Kirjoittaja petriu » Ma Huhtikuu 28. 16:56:25 2008

Eli haavena vaihtaa 2wd Cossun tekniikka tavalliseen 2 litraiseen Sierraan. Nyt tarvittais tarkempaa tietoa mitä pitää vaihtaa leimalle, ja mitä lisäksi kannattaa vaihtaa jotta auto olisi luotettava. Auton koppa on rekisteröity vähäpäästöiseksi niin vaikeuttaako se (tai kuinka paljon) asiaa?

Ville K
Viestit: 9082
Liittynyt: Su Lokakuu 27. 14:10:36 2002
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Ville K » Ma Huhtikuu 28. 17:01:23 2008

Vaikeuttaa aika paljonkin. 2WD Cossu ei ole vähäpäästöinen, eli sellaista tekniikkaa et voi vähäpäästöiseen koriin laittaa. 4WD tekniikan taas voisi päästöjen puolesta laittaa, mutta selvitä nyt ensin, mitä mieltä suomen ford on tällä hetkellä, onko cossu samaa mallisarjaa sierran kanssa vai ei. Välttämättä et pysty sellaista rakentamaan enää nykyään. Kannattaisko laittaa sierra myyntiin ja ostaa valmis tekniikan vaihto..?
Pedal tu tö metal!

petriu
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja petriu » Ma Huhtikuu 28. 19:11:22 2008

Nimittäin kysyin asiaa konttorilta ja siellä sanottiin ettei Cosworth ole samaa malli sarjaa Sierran kanssa ja tekniikan vaihdos ei onnistu, mutta kuin joihinkin 2,8 tai 2,9 moottoreihin. Pidin vaan konttorin setää vähän höppänänä koska ajattelin että kyllä tekniikan vaihto Cossuja on tehty ja paljon. Mutta setäpä taisi olla sittenkin oikeassa, meiltä jäi vain käsittelemättä että asia on saanut muutosta vuosien varrella.

Hesus
Viestit: 7350
Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
Paikkakunta: Siuntio

Viesti Kirjoittaja Hesus » Ma Huhtikuu 28. 19:27:22 2008

Unohtakaa mitä ne sedät siellä sanoo tän asian suhteen. Cosworth on samaa mallisarjaa karvalakki sierrojen kanssa. Ota yhteyttä Peräojan Vesaan ja kysyppä sieltä lisää.
vperaoja@ford.com / 09-351 70 145

Tosin jos toi sun autos on vähäpäästöinen niin unohda koko homma ja osta valmis tekniikanvaihto tai orkkis.
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler

petriu
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja petriu » Ma Huhtikuu 28. 19:52:25 2008

vähäpäästöinen tuo piru on, ei voi mitään. Olis vaa mielellään tuohon tehnyt vaihdoksen kun muutenkin on tullut sitä rahalla ja vaivalla laiteltua. No,pitääpi alkaa järkeileen myyntiä... :( Onkos tollaselle vähäpäästöselle koneelle oikeen mitään järkevää tehtävissä. Ja mistä olisi oikesti jotain hyötyä.

Mankka
Viestit: 1118
Liittynyt: Su Maaliskuu 24. 21:24:11 2002

Viesti Kirjoittaja Mankka » Ma Huhtikuu 28. 21:25:33 2008

petriu kirjoitti:Onkos tollaselle vähäpäästöselle koneelle oikeen mitään järkevää tehtävissä. Ja mistä olisi oikesti jotain hyötyä.
Tuntuvasti voimaa et koneeseesi saa. Suosittelen, että pulttaat kaiken itsellesi arvokkaat osat nykyisestä Sierrastasi irti, myyt autosi ja ostat tilalle aidon cossun tai tekniikanvaihtocossun.

mikatoivo
Viestit: 17
Liittynyt: Ma Helmikuu 25. 18:15:18 2008

Viesti Kirjoittaja mikatoivo » To Toukokuu 1. 10:31:41 2008

myy pois se päästörajotin.saat halvemmalla valmiin paketin jota voit sit muokata miten haluat..tulee lopuksi viel halvemmaksi :)

cosworth123
Viestit: 627
Liittynyt: Ti Joulukuu 13. 19:17:57 2005

Viesti Kirjoittaja cosworth123 » To Toukokuu 1. 15:38:14 2008

Kai tekn. vaihdot on jo historiaa osta valmis auto!

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MouTine » To Toukokuu 1. 16:52:42 2008

+1! Nykyisellä tuontiverotuksen ja prosenttirajojen aikana ei mielestäni kannata tehdä mitään tekniikanvaihtoa mitä on joskus saanut jo valmiina tehtaalta. Korinvaihdot jo on onneksi historiaa näiltä itsekantavilta.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

petriu
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja petriu » Su Toukokuu 11. 20:42:26 2008

Hesus kirjoitti:Unohtakaa mitä ne sedät siellä sanoo tän asian suhteen. Cosworth on samaa mallisarjaa karvalakki sierrojen kanssa. Ota yhteyttä Peräojan Vesaan ja kysyppä sieltä lisää.
vperaoja@ford.com / 09-351 70 145

Tosin jos toi sun autos on vähäpäästöinen niin unohda koko homma ja osta valmis tekniikanvaihto tai orkkis.
Noniin, nyt tuli selvittettyä asia Peräojan Vesan kanssa joka ilmoitti että Cosworth ei ole samaa mallisarjaa perus Sierran kanssa ja näin ollen ei Cossun konetta voi karvalakkiin laittaa eikä ole koskaan voinut. Ihmetellessäni asiaa, koska tekniikan vaihtoja kuitenkin on paljon aikanaan tehty niin hän ilmoitti että ei ole koskaan henkilökohtaisesti tälläistä paperia tehnyt joka mahdollistaisi vaihdon eikä tee. 2.9 V6 moottorin kuulemma voi vähäpäästöiseen koppaan vaihtaa. Ja näin taitaapi nyt tässä tapauksessa myös käydä :wink:

samiharju
Viestit: 8043
Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju » Su Toukokuu 11. 21:12:31 2008

mulla olis 2.9i moottori kaupan... :-)

hoopee
Viestit: 4928
Liittynyt: Ti Helmikuu 24. 11:15:12 2004
Paikkakunta: K-maa

Viesti Kirjoittaja hoopee » Su Toukokuu 11. 22:04:58 2008

petriu kirjoitti:Ihmetellessäni asiaa, koska tekniikan vaihtoja kuitenkin on paljon aikanaan tehty niin hän ilmoitti että ei ole koskaan henkilökohtaisesti tälläistä paperia tehnyt joka mahdollistaisi vaihdon eikä tee.
Muuttuskohan asia jos henkilökunnassa tapahtus muutoksia?
Luulis ettei maahantuoja voi mitään papereita kirjotella mallisarjoista. Eiköhän tommeset paperit kirjotella autonvalmistajan toimesta?
Onko Peräojalla selityksiä miksi ei ole samaa mallisarjaa? Jotain ratkaisevia eroja ym mitä ei muidenkin saman mallisarjan autoilla ole kuten jarrut, jousitus jne...

timppaanen
Viestit: 2856
Liittynyt: Pe Syyskuu 20. 12:32:12 2002
Paikkakunta: Korsholm

Viesti Kirjoittaja timppaanen » Su Toukokuu 11. 22:24:50 2008

hoopee kirjoitti:
petriu kirjoitti:Ihmetellessäni asiaa, koska tekniikan vaihtoja kuitenkin on paljon aikanaan tehty niin hän ilmoitti että ei ole koskaan henkilökohtaisesti tälläistä paperia tehnyt joka mahdollistaisi vaihdon eikä tee.
Muuttuskohan asia jos henkilökunnassa tapahtus muutoksia?
Luulis ettei maahantuoja voi mitään papereita kirjotella mallisarjoista. Eiköhän tommeset paperit kirjotella autonvalmistajan toimesta?
Onko Peräojalla selityksiä miksi ei ole samaa mallisarjaa? Jotain ratkaisevia eroja ym mitä ei muidenkin saman mallisarjan autoilla ole kuten jarrut, jousitus jne...

tota se peräoja mulle väitti: pohja / rintapellissä niissäkin on vahvuus ero 0,3mm ja tohonkaan ei auttanu vaikka olis laittanu turvakaaret autoon
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on taas sitä, että kaikki toimii mutta kukaan ei tiedä miksi.
Jäsen # 427
ikuisuusrojektit --> escort mk1 2.0 -70, escort mk2 2.0 -78

Popi
Viestit: 5538
Liittynyt: Su Joulukuu 29. 21:31:47 2002
Paikkakunta: Keski-Uusimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Popi » Su Toukokuu 11. 22:34:59 2008

hoopee kirjoitti:Luulis ettei maahantuoja voi mitään papereita kirjotella mallisarjoista. Eiköhän tommeset paperit kirjotella autonvalmistajan toimesta?
Ja mä taas luulen että Fordia ei kiinnosta pätkääkään kirjotella mitään todistuksia mallisarjoista jonkun peräpohjolan maan rakentelijoille/katsareille. Kyllä se tehdas ne mallisarjat ja niiden mahdolliset erot määrittää, mutta eiköhän se paikallinen maahantuontiputka tollaset todistukset valmistajan puolesta kirjottele.
Ja Vesku on noita virallisempia lippuja ja lappuja tainnu pääsääntöisesti taiteilla.
Escort, käyttö STw Focus ja Supermoto... :shock: ja toinen
Katoksessa myös https://www.lahdenkattohuolto.fi/ PASKANPUHUJAN myymä Hijazu. Poliisit kerto että autoo myydes voi puhuu paskaa niin paljon ku haluu ja ehtii eikä oo rikollinen!! Hyvä tietää ku myy rojuja ;)

SeppoJJ
Viestit: 580
Liittynyt: Ti Toukokuu 31. 4:26:26 2005
Paikkakunta: Tampere & Virrat

Viesti Kirjoittaja SeppoJJ » Ma Toukokuu 12. 16:41:41 2008

timppaanen kirjoitti: tota se peräoja mulle väitti: pohja / rintapellissä niissäkin on vahvuus ero 0,3mm ja tohonkaan ei auttanu vaikka olis laittanu turvakaaret autoon
Se kaverihan on sitten melkoinen tuuliviiri. 2v sitten kyselin tuota tekniikanvaihtoasiaa ja silloin vastaus oli että ei ongelmaa ja lupasi lappua kirjoitella. Se asia sitten jäi ja olenkin jo luopunut koko projektista. Kumma juttu silti että noita tekniikanvaihtoja näkyy olevan tehty ihan viime vuosinakin vaikka eroavaisuuslappuja ei ilmeisesti ole saanut. :roll:
Jäsen #1114
Kayttöauto: BMW 320d M-Sport '03
Harrasteato: Sierra Cosworth 2wd '89
Ex-autot: Sierra Cosworth 4x4 '92 MYYTY, Sierra 2wd Cosworth-look, Sierra Cosworth '87, Sierra DOHC '89

KtK
CRSC jäsen 2015
Viestit: 1835
Liittynyt: Ke Tammikuu 2. 17:26:44 2002

Viesti Kirjoittaja KtK » Ti Toukokuu 13. 2:40:52 2008

Tekniikanvaihto tosiaan on käytännössä historiaa nykyään ja valmis auto paljon suositeltavampi.
Mut jos on hinku ruveta moiseen ,niin aika ihmeellisetkin muutokset on mahdollisia katsastuskonttorista riippuen.
Mun vanha talvisierra oli alunperin 1.8 (ohc kai) koneella ja siihen oli vaihdettu 2.0DoHC kattikone ja paketti oli katsastettu reilupäästöiseksi. Ei tarvinnu katteja siis. Katsastuksessa ei asiaa ihmetelty.
Ilmeisesti korin alkuperäiset päästövaatimukset ratkaisee.

VV4*4
Viestit: 59
Liittynyt: La Toukokuu 5. 14:28:39 2007
Paikkakunta: Ruuhimäki

Viesti Kirjoittaja VV4*4 » To Toukokuu 15. 12:41:39 2008

Runkolätkässä on päästöluokka ja taitavat pelata sen mukaan. Ja saahan cossun koneen periaatteessa laitettua normi sierraan omavalmiste moottorina

Eemeli
Viestit: 422
Liittynyt: Ti Maaliskuu 9. 15:10:53 2004
Paikkakunta: Lappi/Simo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Eemeli » To Toukokuu 15. 18:25:21 2008

VV4*4 kirjoitti:Runkolätkässä on päästöluokka ja taitavat pelata sen mukaan. Ja saahan cossun koneen periaatteessa laitettua normi sierraan omavalmiste moottorina
Oma valmiste moottorina ja vertailu autona käyttää tuota 2.9kutosta.
Jäsen #1342

-Escort II 2.0TiC -79
-Mondeo 1.8i -99

AkiS
Viestit: 2042
Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 17:24:42 2002
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja AkiS » Pe Toukokuu 23. 20:28:43 2008

Täällä päin kelpais cossu mallisarjan tehokkaimpana kunhan sais varaosanumerot cossun ja tavis sierran alustan osista jotta katsuri vois niitä vertailla et on vaihettu.

Elikkäs mistäs saadaan mulle semmonen lista tms joku lappu josta selviää tavis sekä cossu(2wd) sierran varaosanumerot alustan osalta?
Niin ja varalta olis hyvä olla lappu jossa lukee cossun vakaajien paksuudet kun se oli niistäkin kiinnostunut.

Sais tuon meikänkin raaserin ns. virallisesti muutoskatsastettua.... 8)
2.2iS T16 4x4 'raceprojekti'
XR4Ti 'futureprojekt'
EVO8 'projekt talvimiina'
ST220 'käyttis projekt'
Sprinter 318

450EXC 6D
TE300i

Slowmotion Motorsport
#69

jappes
Viestit: 276
Liittynyt: Pe Heinäkuu 5. 12:44:08 2002

Viesti Kirjoittaja jappes » Pe Toukokuu 23. 22:50:47 2008

Neliveto on ainakin eri mallisarjaa, mutta takaveto vs. tavallinen ei löytynyt varmaa tietoa.
En nyt heti löytänyt kuvaa, josta selviää onko takavedossa(cossu) jo se etuvetarin vaatima tila etupitkittäispalkeissa???
Eikös ne nelikot tehty suoraan noista takavedon koreista muuttamalla ainakin ne palkit, jotta saatiin vetareille tilaa.Jotain muutakin muutettiin mut nyt ei muista mitä.
Tämän perusteella ei ole samaa mallisarjaa nelikko, mut takaveto tieto pitää kaivaa viellä jostain varmaksi.
Tosin en kyllä löytänyt mainintaa paksummasta rintapellistä tai muustakaan.

sierra4x4tbo
Viestit: 5172
Liittynyt: Pe Lokakuu 4. 13:22:52 2002
Paikkakunta: In the forest, picking up mushrooms!
Viesti:

Viesti Kirjoittaja sierra4x4tbo » La Toukokuu 24. 4:14:46 2008

jappes kirjoitti:Neliveto on ainakin eri mallisarjaa, mutta takaveto vs. tavallinen ei löytynyt varmaa tietoa.
En nyt heti löytänyt kuvaa, josta selviää onko takavedossa(cossu) jo se etuvetarin vaatima tila etupitkittäispalkeissa???
Eikös ne nelikot tehty suoraan noista takavedon koreista muuttamalla ainakin ne palkit, jotta saatiin vetareille tilaa.Jotain muutakin muutettiin mut nyt ei muista mitä.
Tämän perusteella ei ole samaa mallisarjaa nelikko, mut takaveto tieto pitää kaivaa viellä jostain varmaksi.
Tosin en kyllä löytänyt mainintaa paksummasta rintapellistä tai muustakaan.
Ei ole takavedoissa tilaa etuvetareille, eikä myöskään jakolaatikolle ja etukardaanille. Nelikossa myös vahvistetut takaiskaritornit..

Tuossa nyt alkuun pureskeltavaa.
BMW - Elämää ohituskaistalla. 8)

Mushroom Motorsport - making Cosworths run faster since 2003
--=MaxTuned.com=--

AkiS
Viestit: 2042
Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 17:24:42 2002
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja AkiS » La Toukokuu 24. 22:37:44 2008

Jos nyt kummiski puhuttas vaan takavedosta tässä tapauksessa.

Löytyskö mikrokatista kaipaamani varaosanumerot?
Mulla ei itella ole kys ohjelmaa että jos joku vois vähän kattoa jolla on?
2.2iS T16 4x4 'raceprojekti'
XR4Ti 'futureprojekt'
EVO8 'projekt talvimiina'
ST220 'käyttis projekt'
Sprinter 318

450EXC 6D
TE300i

Slowmotion Motorsport
#69

AkiS
Viestit: 2042
Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 17:24:42 2002
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja AkiS » Pe Kesäkuu 13. 17:43:34 2008

Noni, nyt olis tavissierra katsastettu ""cossuksi"".
Ja 39 prosettisesti.

Papereita oli mukana se "tärkeimmät rakenteelliset erot" lappu ja rs500 myyntiesitteen tekninen osa :lol:
2.2iS T16 4x4 'raceprojekti'
XR4Ti 'futureprojekt'
EVO8 'projekt talvimiina'
ST220 'käyttis projekt'
Sprinter 318

450EXC 6D
TE300i

Slowmotion Motorsport
#69

Sierra XR
Viestit: 7975
Liittynyt: To Tammikuu 22. 21:07:18 2004
Paikkakunta: Lempäälä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sierra XR » Pe Kesäkuu 13. 18:06:28 2008

AkiS kirjoitti:Noni, nyt olis tavissierra katsastettu ""cossuksi"".
Ja 39 prosettisesti.

Papereita oli mukana se "tärkeimmät rakenteelliset erot" lappu ja rs500 myyntiesitteen tekninen osa :lol:
onnittelut!

CosworthPower
Viestit: 1938
Liittynyt: Ma Tammikuu 30. 8:04:01 2006
Paikkakunta: Siinä se on turun ja salon välissä...
Viesti:

Viesti Kirjoittaja CosworthPower » Pe Kesäkuu 13. 19:14:19 2008

AkiS kirjoitti:Täällä päin kelpais cossu mallisarjan tehokkaimpana
Niin siis ihan suoraan konttorilla, ettei tarvinnut mitään mallisarja lappua olla ford:ilta mukana?

Nii juu ja onneks olkoon katsastuksen läpimenosta 8)
Johan sen sanoi Henry Ford:"Se vaatii vain oikean asenteen." No multa puuttuu nyt asenne ja aika, eikä näin ollen ole Fordeja talossa...:cry:
#1349

KIP
Viestit: 1042
Liittynyt: To Huhtikuu 18. 19:24:18 2002
Paikkakunta: Nummi-Pusula

Viesti Kirjoittaja KIP » Pe Kesäkuu 13. 20:25:54 2008

AkiS kirjoitti:Noni, nyt olis tavissierra katsastettu ""cossuksi"".
Ja 39 prosettisesti.

Papereita oli mukana se "tärkeimmät rakenteelliset erot" lappu ja rs500 myyntiesitteen tekninen osa :lol:
Onneksi olkoon 8) Onkos siinä sun paperissa mainittu myös cosworth?
Kawasaki Zx-10r
Audi 2.0Tfsi quattro

AkiS
Viestit: 2042
Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 17:24:42 2002
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja AkiS » Pe Kesäkuu 13. 22:19:02 2008

Kiitos :D

Ei ollu mainittu cossua siinä lapussa. Se oli se sama lappu jonka saa fordin tiskiltä ja näytti täälläkin jossain olevan linkki siihen.

Ja en kysyny että tarviiko jotain maahantuojan lappuja ja inssi ei niitä pyytäny joten ei mitään ongelmaa kun on asiallinen katsastaja.

Niin ja tässähän oli kyse -87 saastemallin sierrasta.
Ettei kukaan luule että vähäpäästösen leimasin.
Mutta en usko että olisi siinäkään ongelmaa kun laittaa "vihree kantisen" koneen.
Tosin mulla onkin "vihree kantinen" kone.
2.2iS T16 4x4 'raceprojekti'
XR4Ti 'futureprojekt'
EVO8 'projekt talvimiina'
ST220 'käyttis projekt'
Sprinter 318

450EXC 6D
TE300i

Slowmotion Motorsport
#69

Vastaa Viestiin