Cossun tekniikka perus Sierraan.
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Ylläpitäjä
Cossun tekniikka perus Sierraan.
Eli haavena vaihtaa 2wd Cossun tekniikka tavalliseen 2 litraiseen Sierraan. Nyt tarvittais tarkempaa tietoa mitä pitää vaihtaa leimalle, ja mitä lisäksi kannattaa vaihtaa jotta auto olisi luotettava. Auton koppa on rekisteröity vähäpäästöiseksi niin vaikeuttaako se (tai kuinka paljon) asiaa?
-
- Viestit: 9082
- Liittynyt: Su Lokakuu 27. 14:10:36 2002
- Paikkakunta: Ylöjärvi
Vaikeuttaa aika paljonkin. 2WD Cossu ei ole vähäpäästöinen, eli sellaista tekniikkaa et voi vähäpäästöiseen koriin laittaa. 4WD tekniikan taas voisi päästöjen puolesta laittaa, mutta selvitä nyt ensin, mitä mieltä suomen ford on tällä hetkellä, onko cossu samaa mallisarjaa sierran kanssa vai ei. Välttämättä et pysty sellaista rakentamaan enää nykyään. Kannattaisko laittaa sierra myyntiin ja ostaa valmis tekniikan vaihto..?
Pedal tu tö metal!
-
- Ylläpitäjä
Nimittäin kysyin asiaa konttorilta ja siellä sanottiin ettei Cosworth ole samaa malli sarjaa Sierran kanssa ja tekniikan vaihdos ei onnistu, mutta kuin joihinkin 2,8 tai 2,9 moottoreihin. Pidin vaan konttorin setää vähän höppänänä koska ajattelin että kyllä tekniikan vaihto Cossuja on tehty ja paljon. Mutta setäpä taisi olla sittenkin oikeassa, meiltä jäi vain käsittelemättä että asia on saanut muutosta vuosien varrella.
-
- Viestit: 7350
- Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
- Paikkakunta: Siuntio
Unohtakaa mitä ne sedät siellä sanoo tän asian suhteen. Cosworth on samaa mallisarjaa karvalakki sierrojen kanssa. Ota yhteyttä Peräojan Vesaan ja kysyppä sieltä lisää.
vperaoja@ford.com / 09-351 70 145
Tosin jos toi sun autos on vähäpäästöinen niin unohda koko homma ja osta valmis tekniikanvaihto tai orkkis.
vperaoja@ford.com / 09-351 70 145
Tosin jos toi sun autos on vähäpäästöinen niin unohda koko homma ja osta valmis tekniikanvaihto tai orkkis.
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler
-
- Ylläpitäjä
vähäpäästöinen tuo piru on, ei voi mitään. Olis vaa mielellään tuohon tehnyt vaihdoksen kun muutenkin on tullut sitä rahalla ja vaivalla laiteltua. No,pitääpi alkaa järkeileen myyntiä...
Onkos tollaselle vähäpäästöselle koneelle oikeen mitään järkevää tehtävissä. Ja mistä olisi oikesti jotain hyötyä.

-
- Viestit: 1118
- Liittynyt: Su Maaliskuu 24. 21:24:11 2002
Tuntuvasti voimaa et koneeseesi saa. Suosittelen, että pulttaat kaiken itsellesi arvokkaat osat nykyisestä Sierrastasi irti, myyt autosi ja ostat tilalle aidon cossun tai tekniikanvaihtocossun.petriu kirjoitti:Onkos tollaselle vähäpäästöselle koneelle oikeen mitään järkevää tehtävissä. Ja mistä olisi oikesti jotain hyötyä.
-
- Viestit: 627
- Liittynyt: Ti Joulukuu 13. 19:17:57 2005
-
- Viestit: 9717
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
- Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
- Viesti:
+1! Nykyisellä tuontiverotuksen ja prosenttirajojen aikana ei mielestäni kannata tehdä mitään tekniikanvaihtoa mitä on joskus saanut jo valmiina tehtaalta. Korinvaihdot jo on onneksi historiaa näiltä itsekantavilta.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
-
- Ylläpitäjä
Noniin, nyt tuli selvittettyä asia Peräojan Vesan kanssa joka ilmoitti että Cosworth ei ole samaa mallisarjaa perus Sierran kanssa ja näin ollen ei Cossun konetta voi karvalakkiin laittaa eikä ole koskaan voinut. Ihmetellessäni asiaa, koska tekniikan vaihtoja kuitenkin on paljon aikanaan tehty niin hän ilmoitti että ei ole koskaan henkilökohtaisesti tälläistä paperia tehnyt joka mahdollistaisi vaihdon eikä tee. 2.9 V6 moottorin kuulemma voi vähäpäästöiseen koppaan vaihtaa. Ja näin taitaapi nyt tässä tapauksessa myös käydäHesus kirjoitti:Unohtakaa mitä ne sedät siellä sanoo tän asian suhteen. Cosworth on samaa mallisarjaa karvalakki sierrojen kanssa. Ota yhteyttä Peräojan Vesaan ja kysyppä sieltä lisää.
vperaoja@ford.com / 09-351 70 145
Tosin jos toi sun autos on vähäpäästöinen niin unohda koko homma ja osta valmis tekniikanvaihto tai orkkis.

-
- Viestit: 8043
- Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
- Paikkakunta: Mutterimäki
- Viesti:
-
- Viestit: 4928
- Liittynyt: Ti Helmikuu 24. 11:15:12 2004
- Paikkakunta: K-maa
Muuttuskohan asia jos henkilökunnassa tapahtus muutoksia?petriu kirjoitti:Ihmetellessäni asiaa, koska tekniikan vaihtoja kuitenkin on paljon aikanaan tehty niin hän ilmoitti että ei ole koskaan henkilökohtaisesti tälläistä paperia tehnyt joka mahdollistaisi vaihdon eikä tee.
Luulis ettei maahantuoja voi mitään papereita kirjotella mallisarjoista. Eiköhän tommeset paperit kirjotella autonvalmistajan toimesta?
Onko Peräojalla selityksiä miksi ei ole samaa mallisarjaa? Jotain ratkaisevia eroja ym mitä ei muidenkin saman mallisarjan autoilla ole kuten jarrut, jousitus jne...
-
- Viestit: 2856
- Liittynyt: Pe Syyskuu 20. 12:32:12 2002
- Paikkakunta: Korsholm
hoopee kirjoitti:Muuttuskohan asia jos henkilökunnassa tapahtus muutoksia?petriu kirjoitti:Ihmetellessäni asiaa, koska tekniikan vaihtoja kuitenkin on paljon aikanaan tehty niin hän ilmoitti että ei ole koskaan henkilökohtaisesti tälläistä paperia tehnyt joka mahdollistaisi vaihdon eikä tee.
Luulis ettei maahantuoja voi mitään papereita kirjotella mallisarjoista. Eiköhän tommeset paperit kirjotella autonvalmistajan toimesta?
Onko Peräojalla selityksiä miksi ei ole samaa mallisarjaa? Jotain ratkaisevia eroja ym mitä ei muidenkin saman mallisarjan autoilla ole kuten jarrut, jousitus jne...
tota se peräoja mulle väitti: pohja / rintapellissä niissäkin on vahvuus ero 0,3mm ja tohonkaan ei auttanu vaikka olis laittanu turvakaaret autoon
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on taas sitä, että kaikki toimii mutta kukaan ei tiedä miksi.
Jäsen # 427
ikuisuusrojektit --> escort mk1 2.0 -70, escort mk2 2.0 -78
Jäsen # 427
ikuisuusrojektit --> escort mk1 2.0 -70, escort mk2 2.0 -78
-
- Viestit: 5538
- Liittynyt: Su Joulukuu 29. 21:31:47 2002
- Paikkakunta: Keski-Uusimaa
- Viesti:
Ja mä taas luulen että Fordia ei kiinnosta pätkääkään kirjotella mitään todistuksia mallisarjoista jonkun peräpohjolan maan rakentelijoille/katsareille. Kyllä se tehdas ne mallisarjat ja niiden mahdolliset erot määrittää, mutta eiköhän se paikallinen maahantuontiputka tollaset todistukset valmistajan puolesta kirjottele.hoopee kirjoitti:Luulis ettei maahantuoja voi mitään papereita kirjotella mallisarjoista. Eiköhän tommeset paperit kirjotella autonvalmistajan toimesta?
Ja Vesku on noita virallisempia lippuja ja lappuja tainnu pääsääntöisesti taiteilla.
Escort, käyttö STw Focus ja Supermoto...
ja toinen
Katoksessa myös https://www.lahdenkattohuolto.fi/ PASKANPUHUJAN myymä Hijazu. Poliisit kerto että autoo myydes voi puhuu paskaa niin paljon ku haluu ja ehtii eikä oo rikollinen!! Hyvä tietää ku myy rojuja

Katoksessa myös https://www.lahdenkattohuolto.fi/ PASKANPUHUJAN myymä Hijazu. Poliisit kerto että autoo myydes voi puhuu paskaa niin paljon ku haluu ja ehtii eikä oo rikollinen!! Hyvä tietää ku myy rojuja

-
- Viestit: 580
- Liittynyt: Ti Toukokuu 31. 4:26:26 2005
- Paikkakunta: Tampere & Virrat
Se kaverihan on sitten melkoinen tuuliviiri. 2v sitten kyselin tuota tekniikanvaihtoasiaa ja silloin vastaus oli että ei ongelmaa ja lupasi lappua kirjoitella. Se asia sitten jäi ja olenkin jo luopunut koko projektista. Kumma juttu silti että noita tekniikanvaihtoja näkyy olevan tehty ihan viime vuosinakin vaikka eroavaisuuslappuja ei ilmeisesti ole saanut.timppaanen kirjoitti: tota se peräoja mulle väitti: pohja / rintapellissä niissäkin on vahvuus ero 0,3mm ja tohonkaan ei auttanu vaikka olis laittanu turvakaaret autoon

Jäsen #1114
Kayttöauto: BMW 320d M-Sport '03
Harrasteato: Sierra Cosworth 2wd '89
Ex-autot: Sierra Cosworth 4x4 '92 MYYTY, Sierra 2wd Cosworth-look, Sierra Cosworth '87, Sierra DOHC '89
Kayttöauto: BMW 320d M-Sport '03
Harrasteato: Sierra Cosworth 2wd '89
Ex-autot: Sierra Cosworth 4x4 '92 MYYTY, Sierra 2wd Cosworth-look, Sierra Cosworth '87, Sierra DOHC '89
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 1835
- Liittynyt: Ke Tammikuu 2. 17:26:44 2002
Tekniikanvaihto tosiaan on käytännössä historiaa nykyään ja valmis auto paljon suositeltavampi.
Mut jos on hinku ruveta moiseen ,niin aika ihmeellisetkin muutokset on mahdollisia katsastuskonttorista riippuen.
Mun vanha talvisierra oli alunperin 1.8 (ohc kai) koneella ja siihen oli vaihdettu 2.0DoHC kattikone ja paketti oli katsastettu reilupäästöiseksi. Ei tarvinnu katteja siis. Katsastuksessa ei asiaa ihmetelty.
Ilmeisesti korin alkuperäiset päästövaatimukset ratkaisee.
Mut jos on hinku ruveta moiseen ,niin aika ihmeellisetkin muutokset on mahdollisia katsastuskonttorista riippuen.
Mun vanha talvisierra oli alunperin 1.8 (ohc kai) koneella ja siihen oli vaihdettu 2.0DoHC kattikone ja paketti oli katsastettu reilupäästöiseksi. Ei tarvinnu katteja siis. Katsastuksessa ei asiaa ihmetelty.
Ilmeisesti korin alkuperäiset päästövaatimukset ratkaisee.
-
- Viestit: 422
- Liittynyt: Ti Maaliskuu 9. 15:10:53 2004
- Paikkakunta: Lappi/Simo
- Viesti:
-
- Viestit: 2042
- Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 17:24:42 2002
- Paikkakunta: Riihimäki
Täällä päin kelpais cossu mallisarjan tehokkaimpana kunhan sais varaosanumerot cossun ja tavis sierran alustan osista jotta katsuri vois niitä vertailla et on vaihettu.
Elikkäs mistäs saadaan mulle semmonen lista tms joku lappu josta selviää tavis sekä cossu(2wd) sierran varaosanumerot alustan osalta?
Niin ja varalta olis hyvä olla lappu jossa lukee cossun vakaajien paksuudet kun se oli niistäkin kiinnostunut.
Sais tuon meikänkin raaserin ns. virallisesti muutoskatsastettua....
Elikkäs mistäs saadaan mulle semmonen lista tms joku lappu josta selviää tavis sekä cossu(2wd) sierran varaosanumerot alustan osalta?
Niin ja varalta olis hyvä olla lappu jossa lukee cossun vakaajien paksuudet kun se oli niistäkin kiinnostunut.
Sais tuon meikänkin raaserin ns. virallisesti muutoskatsastettua....

2.2iS T16 4x4 'raceprojekti'
XR4Ti 'futureprojekt'
EVO8 'projekt talvimiina'
ST220 'käyttis projekt'
Sprinter 318
450EXC 6D
TE300i
Slowmotion Motorsport
#69
XR4Ti 'futureprojekt'
EVO8 'projekt talvimiina'
ST220 'käyttis projekt'
Sprinter 318
450EXC 6D
TE300i
Slowmotion Motorsport
#69
-
- Viestit: 276
- Liittynyt: Pe Heinäkuu 5. 12:44:08 2002
Neliveto on ainakin eri mallisarjaa, mutta takaveto vs. tavallinen ei löytynyt varmaa tietoa.
En nyt heti löytänyt kuvaa, josta selviää onko takavedossa(cossu) jo se etuvetarin vaatima tila etupitkittäispalkeissa???
Eikös ne nelikot tehty suoraan noista takavedon koreista muuttamalla ainakin ne palkit, jotta saatiin vetareille tilaa.Jotain muutakin muutettiin mut nyt ei muista mitä.
Tämän perusteella ei ole samaa mallisarjaa nelikko, mut takaveto tieto pitää kaivaa viellä jostain varmaksi.
Tosin en kyllä löytänyt mainintaa paksummasta rintapellistä tai muustakaan.
En nyt heti löytänyt kuvaa, josta selviää onko takavedossa(cossu) jo se etuvetarin vaatima tila etupitkittäispalkeissa???
Eikös ne nelikot tehty suoraan noista takavedon koreista muuttamalla ainakin ne palkit, jotta saatiin vetareille tilaa.Jotain muutakin muutettiin mut nyt ei muista mitä.
Tämän perusteella ei ole samaa mallisarjaa nelikko, mut takaveto tieto pitää kaivaa viellä jostain varmaksi.
Tosin en kyllä löytänyt mainintaa paksummasta rintapellistä tai muustakaan.
-
- Viestit: 5172
- Liittynyt: Pe Lokakuu 4. 13:22:52 2002
- Paikkakunta: In the forest, picking up mushrooms!
- Viesti:
Ei ole takavedoissa tilaa etuvetareille, eikä myöskään jakolaatikolle ja etukardaanille. Nelikossa myös vahvistetut takaiskaritornit..jappes kirjoitti:Neliveto on ainakin eri mallisarjaa, mutta takaveto vs. tavallinen ei löytynyt varmaa tietoa.
En nyt heti löytänyt kuvaa, josta selviää onko takavedossa(cossu) jo se etuvetarin vaatima tila etupitkittäispalkeissa???
Eikös ne nelikot tehty suoraan noista takavedon koreista muuttamalla ainakin ne palkit, jotta saatiin vetareille tilaa.Jotain muutakin muutettiin mut nyt ei muista mitä.
Tämän perusteella ei ole samaa mallisarjaa nelikko, mut takaveto tieto pitää kaivaa viellä jostain varmaksi.
Tosin en kyllä löytänyt mainintaa paksummasta rintapellistä tai muustakaan.
Tuossa nyt alkuun pureskeltavaa.
BMW - Elämää ohituskaistalla. 
Mushroom Motorsport - making Cosworths run faster since 2003
--=MaxTuned.com=--

Mushroom Motorsport - making Cosworths run faster since 2003
--=MaxTuned.com=--
-
- Viestit: 2042
- Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 17:24:42 2002
- Paikkakunta: Riihimäki
Jos nyt kummiski puhuttas vaan takavedosta tässä tapauksessa.
Löytyskö mikrokatista kaipaamani varaosanumerot?
Mulla ei itella ole kys ohjelmaa että jos joku vois vähän kattoa jolla on?
Löytyskö mikrokatista kaipaamani varaosanumerot?
Mulla ei itella ole kys ohjelmaa että jos joku vois vähän kattoa jolla on?
2.2iS T16 4x4 'raceprojekti'
XR4Ti 'futureprojekt'
EVO8 'projekt talvimiina'
ST220 'käyttis projekt'
Sprinter 318
450EXC 6D
TE300i
Slowmotion Motorsport
#69
XR4Ti 'futureprojekt'
EVO8 'projekt talvimiina'
ST220 'käyttis projekt'
Sprinter 318
450EXC 6D
TE300i
Slowmotion Motorsport
#69
-
- Viestit: 2042
- Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 17:24:42 2002
- Paikkakunta: Riihimäki
Noni, nyt olis tavissierra katsastettu ""cossuksi"".
Ja 39 prosettisesti.
Papereita oli mukana se "tärkeimmät rakenteelliset erot" lappu ja rs500 myyntiesitteen tekninen osa
Ja 39 prosettisesti.
Papereita oli mukana se "tärkeimmät rakenteelliset erot" lappu ja rs500 myyntiesitteen tekninen osa

2.2iS T16 4x4 'raceprojekti'
XR4Ti 'futureprojekt'
EVO8 'projekt talvimiina'
ST220 'käyttis projekt'
Sprinter 318
450EXC 6D
TE300i
Slowmotion Motorsport
#69
XR4Ti 'futureprojekt'
EVO8 'projekt talvimiina'
ST220 'käyttis projekt'
Sprinter 318
450EXC 6D
TE300i
Slowmotion Motorsport
#69
-
- Viestit: 7975
- Liittynyt: To Tammikuu 22. 21:07:18 2004
- Paikkakunta: Lempäälä
- Viesti:
-
- Viestit: 1938
- Liittynyt: Ma Tammikuu 30. 8:04:01 2006
- Paikkakunta: Siinä se on turun ja salon välissä...
- Viesti:
Niin siis ihan suoraan konttorilla, ettei tarvinnut mitään mallisarja lappua olla ford:ilta mukana?AkiS kirjoitti:Täällä päin kelpais cossu mallisarjan tehokkaimpana
Nii juu ja onneks olkoon katsastuksen läpimenosta

Johan sen sanoi Henry Ford:"Se vaatii vain oikean asenteen." No multa puuttuu nyt asenne ja aika, eikä näin ollen ole Fordeja talossa...
#1349

#1349
-
- Viestit: 1042
- Liittynyt: To Huhtikuu 18. 19:24:18 2002
- Paikkakunta: Nummi-Pusula
-
- Viestit: 2042
- Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 17:24:42 2002
- Paikkakunta: Riihimäki
Kiitos
Ei ollu mainittu cossua siinä lapussa. Se oli se sama lappu jonka saa fordin tiskiltä ja näytti täälläkin jossain olevan linkki siihen.
Ja en kysyny että tarviiko jotain maahantuojan lappuja ja inssi ei niitä pyytäny joten ei mitään ongelmaa kun on asiallinen katsastaja.
Niin ja tässähän oli kyse -87 saastemallin sierrasta.
Ettei kukaan luule että vähäpäästösen leimasin.
Mutta en usko että olisi siinäkään ongelmaa kun laittaa "vihree kantisen" koneen.
Tosin mulla onkin "vihree kantinen" kone.

Ei ollu mainittu cossua siinä lapussa. Se oli se sama lappu jonka saa fordin tiskiltä ja näytti täälläkin jossain olevan linkki siihen.
Ja en kysyny että tarviiko jotain maahantuojan lappuja ja inssi ei niitä pyytäny joten ei mitään ongelmaa kun on asiallinen katsastaja.
Niin ja tässähän oli kyse -87 saastemallin sierrasta.
Ettei kukaan luule että vähäpäästösen leimasin.
Mutta en usko että olisi siinäkään ongelmaa kun laittaa "vihree kantisen" koneen.
Tosin mulla onkin "vihree kantinen" kone.
2.2iS T16 4x4 'raceprojekti'
XR4Ti 'futureprojekt'
EVO8 'projekt talvimiina'
ST220 'käyttis projekt'
Sprinter 318
450EXC 6D
TE300i
Slowmotion Motorsport
#69
XR4Ti 'futureprojekt'
EVO8 'projekt talvimiina'
ST220 'käyttis projekt'
Sprinter 318
450EXC 6D
TE300i
Slowmotion Motorsport
#69