Haltech....

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

VesQ
Viestit: 1142
Liittynyt: Ma Elokuu 16. 18:20:59 2004
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja VesQ » To Lokakuu 25. 21:36:28 2007

Tietysti jos startilla kokeilee kuten tuossa ylempänä puhuttiin

Jake
Viestit: 4228
Liittynyt: La Tammikuu 19. 12:52:45 2002

Viesti Kirjoittaja Jake » Ti Marraskuu 13. 0:02:27 2007

glue kirjoitti:Tähän löyhästi riippuen.

Voiko koneen sulattaa matka-ajossa tasakaasulla? Ei ole haltec, vaan megasquirt. Seokset ~15 ja aivan nypytyksen rajamailla. Moottoritiellä ~130km/h pidempi matka, ja pakolämmöt 750-800. Tuntuu kovin korkeilta, jos miettii esim. sitä että alumiinin sulamispiste on ~650.

Bensaa ei vie juuri lainkaan :)
Omassa menee ajossa jopa 17-18AFR eikä nyi . Kalibroitu juuri .

Koneen sisukset vakiot nokkia myöten
ex Jäsen #10

THR
Viestit: 4915
Liittynyt: Su Joulukuu 14. 13:22:05 2003
Paikkakunta: Suomussalmi

Viesti Kirjoittaja THR » To Joulukuu 13. 19:10:54 2007

onko kukaan ostanut pelkkää johtosarjaa haltech e6x et mitä mahdollisesti vois maksaa?

wex4
CRSC jäsen 2015
Viestit: 293
Liittynyt: La Kesäkuu 3. 14:24:52 2006
Paikkakunta: 09-area border guard

Viesti Kirjoittaja wex4 » To Joulukuu 13. 23:44:49 2007

timoheikkinen792 kirjoitti:onko kukaan ostanut pelkkää johtosarjaa haltech e6x et mitä mahdollisesti vois maksaa?
FMI.ltä saa ainakin liittimet irrallaan, itse suosin omatekemää johtosarjaa.
Hintaa en muista,ei kalliita.

THR
Viestit: 4915
Liittynyt: Su Joulukuu 14. 13:22:05 2003
Paikkakunta: Suomussalmi

Viesti Kirjoittaja THR » To Joulukuu 20. 21:22:42 2007

johtosarja 215€(netto)+liittimet 75€(netto)

pablo
Viestit: 1948
Liittynyt: Ke Kesäkuu 1. 21:01:17 2005
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja pablo » Ti Joulukuu 25. 21:09:10 2007

Arvon raati.. Missäs vika tai mikä lääkkeeksi ku escortti ei sammu avaimesta.. Virtalukon 12v kytketty releen ohjaukseksi ja päävirtakytkimeltä tulee releen läpi 12V Boksille ja Puolalle.. Voikos virtalukko vuotaa läpi vai auttaiskos kytkeä suoraan lukon perseeseen se boksin ja puolan sytty piuhat :roll:

Ennen ku oli kaasarivehje se sama piuha mikä menee nyt releen ohjukseen niin meni puolalle ja hyvin toimi.
Bmw 330i E46
Opel Kadett ja seiskytluku..

adh
Viestit: 1334
Liittynyt: Pe Toukokuu 9. 9:26:55 2003
Paikkakunta: Lammin hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja adh » Ti Joulukuu 25. 21:41:24 2007

pablo kirjoitti:Arvon raati.. Missäs vika tai mikä lääkkeeksi ku escortti ei sammu avaimesta.. Virtalukon 12v kytketty releen ohjaukseksi ja päävirtakytkimeltä tulee releen läpi 12V Boksille ja Puolalle.. Voikos virtalukko vuotaa läpi vai auttaiskos kytkeä suoraan lukon perseeseen se boksin ja puolan sytty piuhat :roll:

Ennen ku oli kaasarivehje se sama piuha mikä menee nyt releen ohjukseen niin meni puolalle ja hyvin toimi.
onhan releet oikeanlaiset? mittari käteen ja mittaamaan se et katkaseeko se virtalukko sytytysvirran.
ford escort´79 tic

pablo
Viestit: 1948
Liittynyt: Ke Kesäkuu 1. 21:01:17 2005
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja pablo » Ti Joulukuu 25. 21:50:19 2007

Ainakin naksahtaa kun virrat kääntää päälle ja pois.. Sitä ei kokeiltu et oiskos sammunu jos päävirta kytkimen ois kääntäny off-asentoon.
Bmw 330i E46
Opel Kadett ja seiskytluku..

adh
Viestit: 1334
Liittynyt: Pe Toukokuu 9. 9:26:55 2003
Paikkakunta: Lammin hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja adh » Ti Joulukuu 25. 21:56:20 2007

taitaa laturin heräte johto syöttää jännitettä sen verran lukolle päin et releen kela jaksaa pitää kärjen kiinni. diodi johtoon niin vois auttaa. oliko sulla ennen se piuha suoraan puolalle ilman relettä?
ford escort´79 tic

pablo
Viestit: 1948
Liittynyt: Ke Kesäkuu 1. 21:01:17 2005
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja pablo » Ti Joulukuu 25. 22:05:21 2007

adh kirjoitti:taitaa laturin heräte johto syöttää jännitettä sen verran lukolle päin et releen kela jaksaa pitää kärjen kiinni. diodi johtoon niin vois auttaa. oliko sulla ennen se piuha suoraan puolalle ilman relettä?
Oli suoraan.. juu tosta diodista kans kuulin yhdeltä kaverilta.
Bmw 330i E46
Opel Kadett ja seiskytluku..

adh
Viestit: 1334
Liittynyt: Pe Toukokuu 9. 9:26:55 2003
Paikkakunta: Lammin hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja adh » Ti Joulukuu 25. 23:01:45 2007

kokeile nyppästä laturin merkkivalon polttimo irti käydessä,sit pitäis sammua avaimesta. ja se diodi tulee välille virtalukko-latauksen merkkivalo.
ford escort´79 tic

pablo
Viestit: 1948
Liittynyt: Ke Kesäkuu 1. 21:01:17 2005
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja pablo » Ke Joulukuu 26. 0:09:45 2007

Juu täytyy kokeilla..
Bmw 330i E46
Opel Kadett ja seiskytluku..

Ville K
Viestit: 9082
Liittynyt: Su Lokakuu 27. 14:10:36 2002
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Ville K » Ke Joulukuu 26. 0:24:39 2007

Opin tässä syksyllä eräältä klubissa suuresti arvostetulta sähkögurulta, että rele voi jäädä vuotamaan, ja vain muutama hassu voltti voi jaksaa pitää auton käynnissä. Silloin esimerkiksi valojen päällelaittamisen pitäis sammuttaa auto, kun jännitteet hukkuu valoille. Jos näin, niin rele melko varmasti viallinen ja sen uuteen vaihtamalla pitäs ongelman hävitä..
Pedal tu tö metal!

pablo
Viestit: 1948
Liittynyt: Ke Kesäkuu 1. 21:01:17 2005
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja pablo » Ke Joulukuu 26. 1:25:21 2007

Ville K kirjoitti:Opin tässä syksyllä eräältä klubissa suuresti arvostetulta sähkögurulta, että rele voi jäädä vuotamaan, ja vain muutama hassu voltti voi jaksaa pitää auton käynnissä. Silloin esimerkiksi valojen päällelaittamisen pitäis sammuttaa auto, kun jännitteet hukkuu valoille. Jos näin, niin rele melko varmasti viallinen ja sen uuteen vaihtamalla pitäs ongelman hävitä..
Tämäkin kävi mielessä ja kaveri vaihteli jo releiden paikkoja mut sen jälkeen ei kokeiltu enään.. Se kuitenkin napsuu kun virtoja käyttää et luulis sen olevan ehjä mut mistäs sitäkään tietää.. Tätä vois koklata ekana.
Bmw 330i E46
Opel Kadett ja seiskytluku..

Ville K
Viestit: 9082
Liittynyt: Su Lokakuu 27. 14:10:36 2002
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Ville K » Ke Joulukuu 26. 9:18:42 2007

Joo, siis se voi toimia ihan täysin ja silti jäädä vuotamaan, mullakin sierrassa on tehnyt joskus harvoin, ettei sammu avaimesta, mutta valojen päälelaittaminen auttaa. Viimeks teki katsastuskonttorilla ton uuden koneen muutoskatsastuksessa :oops:
Pedal tu tö metal!

pablo
Viestit: 1948
Liittynyt: Ke Kesäkuu 1. 21:01:17 2005
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja pablo » Ke Joulukuu 26. 22:30:09 2007

Auton saa sammumaan kun ottaa laturin herätteen irti eli toi diodi homma pitää varmaan tehdä.

Muuten meinaa olla käynnin kans tappista kun sytkää heittää ~15 asteen ennakosta varmaan saman verran myöhäselle ja putkessa ja imusarjassa jyskää niin perkeleesti. Voikos johtua siitä kun cossun anturi piti laittaa aika kauas triggeristä koska joissakin hampaissa oli leikkaus "rosoja"tms.. Eli jättääkö joitakin hampaita välillä pois laskuista? Täytyy huomenna vähä viilailla ja siirtää anturi lähemmäs.
Bmw 330i E46
Opel Kadett ja seiskytluku..

Sultzi
Viestit: 4858
Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
Paikkakunta: Kalvola

Viesti Kirjoittaja Sultzi » Ma Joulukuu 31. 14:18:28 2007

Jos ostan E6X:n ja sen mukana Complete Flying lead kit, tarvitsen silti ilmeisesti vielä kaikki liittimet lisäksi? Erillistä MAPpiahan en tarvitse, kun ainakin Tweakit.net myy tuota e6x jossa sisällä jo 22psi riittävä map. Saako alkuperäisiä antureita (vedenlämpö ja tps) käytettyä haltechin kanssa, vai kannattaako ostaa kaikki anturit myös mukaan (vesi, ilma ja tps)?

Entä miten nuo muut laajakaistat toimii tuon kanssa? Sivuilla mainostavat että toimivat, mutta tarkimman tuloksen saa haltechin omalla lambdalla? Mainoskikka vaan vai ihan totta?

Sytytyksen saa ilmeisesti toimimaan ihan helposti hukkakipinä puolalla ja syttyvahvistimella? Ja asento anturiksi kelpaa hall tai vr.

Onko joku tilannut tuolta Tweakit.net:stä itselleen haltechia?

Jake
Viestit: 4228
Liittynyt: La Tammikuu 19. 12:52:45 2002

Viesti Kirjoittaja Jake » Ma Joulukuu 31. 15:37:56 2007

Sultzi kirjoitti:Jos ostan E6X:n ja sen mukana Complete Flying lead kit, tarvitsen silti ilmeisesti vielä kaikki liittimet lisäksi? Erillistä MAPpiahan en tarvitse, kun ainakin Tweakit.net myy tuota e6x jossa sisällä jo 22psi riittävä map. Saako alkuperäisiä antureita (vedenlämpö ja tps) käytettyä haltechin kanssa, vai kannattaako ostaa kaikki anturit myös mukaan (vesi, ilma ja tps)?

Entä miten nuo muut laajakaistat toimii tuon kanssa? Sivuilla mainostavat että toimivat, mutta tarkimman tuloksen saa haltechin omalla lambdalla? Mainoskikka vaan vai ihan totta?

Sytytyksen saa ilmeisesti toimimaan ihan helposti hukkakipinä puolalla ja syttyvahvistimella? Ja asento anturiksi kelpaa hall tai vr.

Onko joku tilannut tuolta Tweakit.net:stä itselleen haltechia?
Juu liitinsetin tarvit vielä . Silloin kun samaa asiaa kyselin niin viisaampien mukaan ainostaan cossun tps toimii , kaikki muut tarvit liikkeestä .

Mulle tuli tuo haltechin "oma" joka oli kylläkin normaali Boschin laajakaista . Toimii ainakin niillä . tuo nopeusanturi riippuu käytätkö mitä triggeriä ?

Oma setti tuli FMI:ltä
ex Jäsen #10

cossuesco
Viestit: 1289
Liittynyt: Su Kesäkuu 16. 23:00:46 2002

Viesti Kirjoittaja cossuesco » Ma Joulukuu 31. 15:52:28 2007

Niiden "oma" laajakaista näyttää olevan innovaten tuote :roll: anturi on boschin.

Sultzi
Viestit: 4858
Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
Paikkakunta: Kalvola

Viesti Kirjoittaja Sultzi » Ma Joulukuu 31. 15:55:10 2007

Kone olis 6pyttynen, joten kampiakselille triggeripyörä, esim 36-1? Löytyis kyllä tosta tollanen EDIS-6 setti jo, puolaa ja vr anturia kai pystyisin käyttämään suoraan tuossa? Jostain vain saada vahvistin väliin.

Löytyykö tuosta tarkempaa dokumenttia jostain mitä vaatii mihinkäkin, vai saako vain ostamalla?

E6X:n listassa oli lueteltuna pwm ulostuloissa turbo timerikin, mitä tuo tarkoittaa? Eli onko tuossa itsessään jo tuollainen ominaisuus? (ilmeisesti 4 pwm ulostuloa voi olla samaan aikaan käytössä?).

Niin paljon kysymyksiä :roll:

Edit: No itsellä oliskin tuossa innovaten lc-1 mittarilla ylimääräisenä, joten ei tarvitsisi kai ostaa toista tilalle sen takia? Tai jos ostan vems shopista löytyvän laajakaistan jossa pakolämpökin samassa, luulisi toimivan? Kun kuitenkin saa ohjelmoitua 0-5v alueen miten haluaa.

adh
Viestit: 1334
Liittynyt: Pe Toukokuu 9. 9:26:55 2003
Paikkakunta: Lammin hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja adh » Ma Joulukuu 31. 16:02:20 2007

www.haltech.com löytyy manuaali,kytkikset ja säätö ohjelmat dos/win
ford escort´79 tic

Sultzi
Viestit: 4858
Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
Paikkakunta: Kalvola

Viesti Kirjoittaja Sultzi » Ma Joulukuu 31. 16:05:30 2007

No niin löytykin, en tajunnu katsoa download linkin alta! :lol:

Manuaalista löytyykin kivasti infoa, mukavan laaja manuska tässä :)

Jake
Viestit: 4228
Liittynyt: La Tammikuu 19. 12:52:45 2002

Viesti Kirjoittaja Jake » Ma Tammikuu 14. 20:35:02 2008

Keksiskö joku ratkaisua ongelmaan ; kiihdytyspumppu on liian herkällä , nyt 1 muutos kaasuläpässä (valikko 1-20) . Jos laitan 2 on liian hidas , eli ehtii käydä laihalla röpöttämässä . ongelma on pahin 1000-2000rpm välillä , suuttimet ehtii käydä jopa 3ms aukiololla , normaalisti ~1ms .

MAP 3bar kuormituksen tunnistus .
ex Jäsen #10

adh
Viestit: 1334
Liittynyt: Pe Toukokuu 9. 9:26:55 2003
Paikkakunta: Lammin hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja adh » Ke Helmikuu 13. 19:38:37 2008

onkohan cossun ilmanlämpöanturin arvot samat kuin haltechin omassa anturissa?
ford escort´79 tic

Jake
Viestit: 4228
Liittynyt: La Tammikuu 19. 12:52:45 2002

Viesti Kirjoittaja Jake » Ke Helmikuu 13. 23:33:20 2008

adh kirjoitti:onkohan cossun ilmanlämpöanturin arvot samat kuin haltechin omassa anturissa?
Kun joskus kysyin asiaa , niin viisammat kertoi että ainostaan kaasuläpän anturi käy .
ex Jäsen #10

Jake
Viestit: 4228
Liittynyt: La Tammikuu 19. 12:52:45 2002

Viesti Kirjoittaja Jake » Ke Helmikuu 13. 23:34:24 2008

adh kirjoitti:onkohan cossun ilmanlämpöanturin arvot samat kuin haltechin omassa anturissa?
Kun joskus kysyin asiaa , niin viisammat kertoi että ainostaan kaasuläpän anturi käy .
ex Jäsen #10

adh
Viestit: 1334
Liittynyt: Pe Toukokuu 9. 9:26:55 2003
Paikkakunta: Lammin hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja adh » Ke Helmikuu 13. 23:37:45 2008

juuri etsin arvoja antureille,niin ainoastaan gm anturi käy. ei käy edes yleis mallin bosch anturi.
ford escort´79 tic

wex4
CRSC jäsen 2015
Viestit: 293
Liittynyt: La Kesäkuu 3. 14:24:52 2006
Paikkakunta: 09-area border guard

Viesti Kirjoittaja wex4 » To Helmikuu 14. 6:00:52 2008

Vesianturi löytyy GM.ltä samalla kierteellä kuin kossun. Joku pikku pontiacin malli.

pablo
Viestit: 1948
Liittynyt: Ke Kesäkuu 1. 21:01:17 2005
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja pablo » Ke Kesäkuu 4. 14:09:00 2008

Osaiskos joku Lontoota paremmin taitava naittaa ton Tech Edge laajakaistan Haltechiin:

http://www.haltech.com/downloads/e6x_wiring_diagram.pdf
http://wbo2.com/2j/default.htm (Kaavio löytyy ku rullaa vähä alaspäin)
Bmw 330i E46
Opel Kadett ja seiskytluku..

Jake
Viestit: 4228
Liittynyt: La Tammikuu 19. 12:52:45 2002

Viesti Kirjoittaja Jake » Ke Kesäkuu 4. 20:42:08 2008

pablo kirjoitti:Osaiskos joku Lontoota paremmin taitava naittaa ton Tech Edge laajakaistan Haltechiin:

http://www.haltech.com/downloads/e6x_wiring_diagram.pdf
http://wbo2.com/2j/default.htm (Kaavio löytyy ku rullaa vähä alaspäin)
Mulla on juurikin tuo setti , tarvitko AFR luvun koneelle vai Closed Looppiin ?
ex Jäsen #10

pablo
Viestit: 1948
Liittynyt: Ke Kesäkuu 1. 21:01:17 2005
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja pablo » Ke Kesäkuu 4. 20:47:20 2008

AFR luvun koneelle..
Bmw 330i E46
Opel Kadett ja seiskytluku..

Jake
Viestit: 4228
Liittynyt: La Tammikuu 19. 12:52:45 2002

Viesti Kirjoittaja Jake » Ke Kesäkuu 4. 21:10:10 2008

Siinä on ongelmana että haltech ei lue suoraan AFR:ää . Ainoastaan millivoltteina .

Mutta kuitenkin . Sun pitää kytkeä Tech Edgestä vihreä johto maahan (muuten ei pelaa laajakaista) ja sininen haltechiin esim. Tuo o2 input , tai spare AD . Jos kytkee Closed Looppiin , vaihtaa vain asetuksiin 0-5V ja Reverse polarity"

Data on siis mv muodossa joten se täytyy muuttaa . esim. täältä
http://forums.haltech.com/viewtopic.php ... =AFR#p8236
Löytyy hyvät ohjeet .
ex Jäsen #10

pablo
Viestit: 1948
Liittynyt: Ke Kesäkuu 1. 21:01:17 2005
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja pablo » Ke Kesäkuu 4. 21:52:16 2008

Jeps. Täytyy käydä huomenna kokeilee saako yhteyttä? Mutta hitusen jäi hämäräksi toi mv -> AFR homma vielä :?:
Bmw 330i E46
Opel Kadett ja seiskytluku..

Jake
Viestit: 4228
Liittynyt: La Tammikuu 19. 12:52:45 2002

Viesti Kirjoittaja Jake » Ke Kesäkuu 4. 22:28:50 2008

Lukee siis signaalia suoraan anturilta . 5000mv (5V) on siis n.20AFR , 0mv taas 10AFR .

Jos haluat AFR näytöksi suoraan , joudut muokata Tech Edgeä kiinnittämällä sen koneeseen ja asettamalla arvot uudelleen . Eli esim. 15.00 AFR on 1,5V . Pilkku menee väärään paikkaan mutta parempaakaan ei ole tarjolla Haltechiin .
ex Jäsen #10

Jake
Viestit: 4228
Liittynyt: La Tammikuu 19. 12:52:45 2002

Viesti Kirjoittaja Jake » Ke Kesäkuu 4. 22:32:20 2008

Mutta täytyy kysyä miten muilla näkyy kaasun potentiometrin arvot . Pitäisi mennä varmaankin yhden kymmenyksen kerrallaan mutta omassa lukee 0,4 aina kerrallaan . Ei haittais muuten mutta sotkee kiihdytyspumput aika ikävästi .
ex Jäsen #10

pablo
Viestit: 1948
Liittynyt: Ke Kesäkuu 1. 21:01:17 2005
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja pablo » Ke Kesäkuu 4. 22:44:39 2008

Jake kirjoitti:Lukee siis signaalia suoraan anturilta . 5000mv (5V) on siis n.20AFR , 0mv taas 10AFR .

Jos haluat AFR näytöksi suoraan , joudut muokata Tech Edgeä kiinnittämällä sen koneeseen ja asettamalla arvot uudelleen . Eli esim. 15.00 AFR on 1,5V . Pilkku menee väärään paikkaan mutta parempaakaan ei ole tarjolla Haltechiin .
No nyt selvensi.. eipä tosta pilkun paikasta kauheaa haittaa ole.
Jake kirjoitti:Mutta täytyy kysyä miten muilla näkyy kaasun potentiometrin arvot . Pitäisi mennä varmaankin yhden kymmenyksen kerrallaan mutta omassa lukee 0,4 aina kerrallaan . Ei haittais muuten mutta sotkee kiihdytyspumput aika ikävästi .
Mitä arvoja meinaat? Throttle % vai muuta?.. Voin katsoa mitä oma näyttää..
Bmw 330i E46
Opel Kadett ja seiskytluku..

Jake
Viestit: 4228
Liittynyt: La Tammikuu 19. 12:52:45 2002

Viesti Kirjoittaja Jake » Ke Kesäkuu 4. 22:48:31 2008

pablo kirjoitti:
Jake kirjoitti:Lukee siis signaalia suoraan anturilta . 5000mv (5V) on siis n.20AFR , 0mv taas 10AFR .

Jos haluat AFR näytöksi suoraan , joudut muokata Tech Edgeä kiinnittämällä sen koneeseen ja asettamalla arvot uudelleen . Eli esim. 15.00 AFR on 1,5V . Pilkku menee väärään paikkaan mutta parempaakaan ei ole tarjolla Haltechiin .
No nyt selvensi.. eipä tosta pilkun paikasta kauheaa haittaa ole.
Jake kirjoitti:Mutta täytyy kysyä miten muilla näkyy kaasun potentiometrin arvot . Pitäisi mennä varmaankin yhden kymmenyksen kerrallaan mutta omassa lukee 0,4 aina kerrallaan . Ei haittais muuten mutta sotkee kiihdytyspumput aika ikävästi .
Mitä arvoja meinaat? Throttle % vai muuta?.. Voin katsoa mitä oma näyttää..
Juurikin tuo Throttle % . Meneekö sulla aina kymmenyksen tarkkuudella ?

Kiitti .
ex Jäsen #10

pablo
Viestit: 1948
Liittynyt: Ke Kesäkuu 1. 21:01:17 2005
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja pablo » Ke Kesäkuu 4. 22:54:55 2008

Menee 1% ..2% .. 3%..jne 100% asti ainakin sillä text pagella katsottuna. Mut muistelen et gauge pagella sama homma.. Kiitos vaan itselles :D
Bmw 330i E46
Opel Kadett ja seiskytluku..

Jake
Viestit: 4228
Liittynyt: La Tammikuu 19. 12:52:45 2002

Viesti Kirjoittaja Jake » Ke Kesäkuu 4. 23:19:08 2008

Kiitti , viitsitkö vielä katsoa mittaristo-kuvasta , siinä näkyy tarkemmin . Tekstiversiossa näkyy vain prosentin tarkkuudella .
ex Jäsen #10

pablo
Viestit: 1948
Liittynyt: Ke Kesäkuu 1. 21:01:17 2005
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja pablo » To Kesäkuu 5. 16:58:41 2008

Gauge pagella näyttää mullakin 0,0 asteikolla eli siis niinkuin sullakin ja aika epämääräisesti nousee. Siis ei mitenkään 0,1.. 0,2..jne

Mut asiaan. Täytyykös koneelta muuttaa mitään asetuksia kun ton tech edgen laittaa? Laitoin sen vihreän piuhan maihin samoiten ton Haltechin 02 nipusta (kolme johtoa) mustan maihin ja koitin sinistä piuhaa molempiin (harmaa ja harmaa/pun) mutta ei läppärillä näy arvot..

EDIT: Pitääkin varmaan kytkeä tohon Spare AD:Hen.. Toi 02 input vaan hämää
Bmw 330i E46
Opel Kadett ja seiskytluku..

Jake
Viestit: 4228
Liittynyt: La Tammikuu 19. 12:52:45 2002

Viesti Kirjoittaja Jake » La Kesäkuu 7. 14:33:14 2008

Kiitti Pablolle

Jos laitoit sen o2 tuloon , mene closed loop asetuksiin ja vaihdat sieltä 0-5V , Reverse Polarity . Pitäis näkyä Lambdan voltit . Ruksit vaan laitatko closed loopin päälle vai ei .

Tech Edgestä kytketään sininen johto tuohon haltechin suojattuun o2 johtoon . Olikohan oranssi johto sisällä , siihen . Huom . ei siihen suojamaahan !
o2 + ja - johtoa ei tartte kytkeä , ne on tarkoitettu Lamda-anturille . Mutta niistä saa näppärästi virran tolle Edgelle .
ex Jäsen #10

magelius
Viestit: 783
Liittynyt: Pe Joulukuu 13. 12:45:03 2002

Viesti Kirjoittaja magelius » Ma Kesäkuu 9. 18:26:14 2008

Ootteko käyttäny haltekissa tyhjäkäyntiventtiiliä? Jos ootte, esim. cossun vakioventtiiliiä, niin oletteko kytkenyt sen BAC valve lähtöön (PWM. lähdöistä) vai onko se kytketty siihen haltekin omiin tyhäkäyntiventtiilipiuhoihin mitä on 4kpl.. kun ei missään kerrota mikä näistä 4 piuhasta on mikäkin..

pablo
Viestit: 1948
Liittynyt: Ke Kesäkuu 1. 21:01:17 2005
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja pablo » Ma Kesäkuu 9. 19:13:43 2008

Mulla ei ole ainakaan venttiiliä.. Haltech guru Jake varmaan tietää asiasta :roll: :D
Bmw 330i E46
Opel Kadett ja seiskytluku..

magelius
Viestit: 783
Liittynyt: Pe Joulukuu 13. 12:45:03 2002

Viesti Kirjoittaja magelius » Ma Kesäkuu 9. 20:43:29 2008

pablo kirjoitti:Mulla ei ole ainakaan venttiiliä.. Haltech guru Jake varmaan tietää asiasta :roll: :D
Jakella oli muistaakseni se haltekin oma tyhjäkäyntiventtiili.. joten eip auta asiaan.. mutta kytken sen toho BAC-valve lähtöön, ni katotaa mite se wörkkii..

adh
Viestit: 1334
Liittynyt: Pe Toukokuu 9. 9:26:55 2003
Paikkakunta: Lammin hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja adh » Ma Kesäkuu 9. 21:11:57 2008

magelius kirjoitti:Ootteko käyttäny haltekissa tyhjäkäyntiventtiiliä? Jos ootte, esim. cossun vakioventtiiliiä, niin oletteko kytkenyt sen BAC valve lähtöön (PWM. lähdöistä) vai onko se kytketty siihen haltekin omiin tyhäkäyntiventtiilipiuhoihin mitä on 4kpl.. kun ei missään kerrota mikä näistä 4 piuhasta on mikäkin..

ne neljä piuhaa on tarkoitettu askelmoottorille.BAC lähtö näyttäis olevan solenoidi tyyppisille venttiileille.
ford escort´79 tic

pablo
Viestit: 1948
Liittynyt: Ke Kesäkuu 1. 21:01:17 2005
Paikkakunta: Nokia

Re: Haltech....

Viesti Kirjoittaja pablo » Ma Huhtikuu 27. 20:24:51 2009

No niin.. näyttääpä siltä et rupeaa usko loppuu ton purkin kans. Ongelma joka tuli jo syksyllä. Ei päästänyt kylmäkäynnistyskarttaan-> rupes työntää ikkunoita (numerosarjaosoitteita) vaan kun ok:ta paineli. No nyt otin kaverilta läppärin lainaan johon asensin saman Halwinx 1.26 ohjelman mikä tallin (omassakin) on Haltchin sivuilta. No eipä pääse kyllä silläkään. Nyt on sit molemmissa läppäreissä sama vika/ominaisuus et mitään muita karttojen palkkeja ei voi nostaa/laskea kun Fuel priming map ja throttle pumpsit (mitä monia koitin) vaikka koneet olisivat off-line tilassa. Sivuille päin pystyy liikuttaa, kaikki voi maalata ja kierrosalueitakin voi nostella/laskella n ja p napeilla. Palkin korkeuksia vaan ei anna nostaa/laskea.

On kokeiltu com kaapelilla,com/usb ja suoraan häntä koneen perseessä. Ei vaan tunnu auttavan. Tossahan oli viime kesänä jo ongelmaa et kun otti virrat päällä yhteyden boksiin ja täräytti auton käyntiin yhteys katkes, mikä piti hakea uudelleen tietokone restarttaamal.. Kätevää :roll:

Ainoa mikä tulis mieleen et työntäis tikulta asetukset uudelleen boksiin ja koittais muuttuuko tilanne? Muilla hyviä ehdotuksia?

EDIT: Koitin siirtää toiseen näistä läppäreistä penkityksen jälkeen tallennetut asetukset niin kaikki muut asetukset kyllä muuttuu paitsi kartat :shock: Lukuunottamatta tota Fuel priming map:pia joka siis näköjään muuttuu :roll: :?: Minkähän vitun noi nyt on nielassu?

Edit2 Äskeinen takas. Kartat tuli kaikki mut ei pysty muuttaa edelleenkään
Bmw 330i E46
Opel Kadett ja seiskytluku..

Jake
Viestit: 4228
Liittynyt: La Tammikuu 19. 12:52:45 2002

Re: Haltech....

Viesti Kirjoittaja Jake » Ma Huhtikuu 27. 22:49:44 2009

Erikoiselta kuulostaa ?

Ei varmaan anna page up/page down napeillakaan nostaa/laskea

Kuulostais kyllä että boksissa olis jotain vikaa , kysy FMI:ltä neuvoa (ne korjas mun E6X:n joskus , juurikin tiedonsiirtopiiri oli kärähtänyt , vaihdon jälkeen ei ongelmia)
ex Jäsen #10

pablo
Viestit: 1948
Liittynyt: Ke Kesäkuu 1. 21:01:17 2005
Paikkakunta: Nokia

Re: Haltech....

Viesti Kirjoittaja pablo » Ti Huhtikuu 28. 15:33:53 2009

Kysyin F.M.I:ltä asiaa. Ei ollut koskaan aiemmin kuullut sellaisesta mut epäili et ois ohjelmassa/missa vika koska ei anna off-line tilassakaan muuttaa niitä. Haltech:in sivuilla joku huoltokatko tms.. menos ni ei pääse kattelee

Joo Jake ei anna noista page napeistakaan..
Bmw 330i E46
Opel Kadett ja seiskytluku..

pablo
Viestit: 1948
Liittynyt: Ke Kesäkuu 1. 21:01:17 2005
Paikkakunta: Nokia

Re: Haltech....

Viesti Kirjoittaja pablo » Ti Huhtikuu 28. 17:58:10 2009

No nyt on sen verran tutkailtu asiaa et kun uudestaan asensin HalwinX ohjelman koneelle niin rupes toimii. Niin connect ja off-line tilassa. Mut kun yrittää mennä fuel posh start enrichment map:iin niin tulee näyttöön teksti:Access violation at adress (numerosarja) in module VLC50 SPL. Read of adress 0000000 ja jotain. Sit kun virrat sammuttaa ja naputtaa ok:ta tulee lopuksi Floating point is zero tai empty. Sen jälkeen taas ei noi muutkaan kartat vörki ennen ku poistaa ohjelman koneelta ja asentaa uudelleen :roll: :?: :?: :?:

Vidu ku toi herjas jo syksyllä tota fuel posh juttua mut en muista kokeilinko silloin päästä muihin karttoihin käsiks :-s
Bmw 330i E46
Opel Kadett ja seiskytluku..

Yrkesman
Viestit: 1181
Liittynyt: Ke Huhtikuu 3. 17:43:25 2002
Paikkakunta: Turku

Re: Haltech....

Viesti Kirjoittaja Yrkesman » Ti Huhtikuu 28. 18:42:53 2009

Mikä käyttöjärjestelmä sulla on pablo?

Vastaa Viestiin