nokat rs2000:seen

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

sannam
Ylläpitäjä

nokat rs2000:seen

Viesti Kirjoittaja sannam » Ke Maaliskuu 12. 15:54:34 2008

mistä kannattais kysellä nokka-akselisarjoja jousineen ym. helkkeitä.menee herne nenään kohta ja pitäis saada pelut kiinni ennen kesää.

koskar
Viestit: 2565
Liittynyt: Pe Marraskuu 7. 18:17:16 2003
Paikkakunta: Kurikka

Viesti Kirjoittaja koskar » Ke Maaliskuu 12. 19:11:43 2008

Aiheeseen liittyen, jos vaihtaa hiotut nokat niin nostajat on aina pakko uusia? CVH:ssa ainaki must :lol:, mutta entäs näissä?
Escort Mk4 "RS2300i"

SamiH
Viestit: 973
Liittynyt: Ke Maaliskuu 3. 12:10:30 2004
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja SamiH » Su Maaliskuu 16. 21:07:44 2008

Mulla odottaa tuossa yhdet nokat hiomista ja itä-suomen nokantekijä "guru" yrittää ainakin tehdä ne vakionostajille jossain vaiheessa. Eihän niistä hirveen rajut voi tulla mutta jos vielä pysyis päästöissään niin se o tavote.

Mutta jos ei ole kukkarosta kiinni niin kaikki täältä http://www.catcams.be/index.htm löytyy kovat nostajat ja järeet nokat.
Ford Fiesta ST 2013
#727

koskar
Viestit: 2565
Liittynyt: Pe Marraskuu 7. 18:17:16 2003
Paikkakunta: Kurikka

Viesti Kirjoittaja koskar » Su Maaliskuu 16. 21:17:20 2008

SamiH kirjoitti:Mulla odottaa tuossa yhdet nokat hiomista ja itä-suomen nokantekijä "guru" yrittää ainakin tehdä ne vakionostajille jossain vaiheessa. Eihän niistä hirveen rajut voi tulla mutta jos vielä pysyis päästöissään niin se o tavote.
Mihin hintaluokkaan menee? Samiharju ja muut, kuinkahan Lapualla onnistuu? Joskus täytyy sinne soitella jos on ylimääräistä :lol:.
Escort Mk4 "RS2300i"

samiharju
Viestit: 8043
Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju » Su Maaliskuu 16. 21:47:57 2008

kannattaa kysellä Rintakarilta jos se vielä tekee. on puhunu vuosia että lopettaa mut ei taida malttaa :-)

koskar
Viestit: 2565
Liittynyt: Pe Marraskuu 7. 18:17:16 2003
Paikkakunta: Kurikka

Viesti Kirjoittaja koskar » Su Maaliskuu 16. 23:25:02 2008

samiharju kirjoitti:kannattaa kysellä Rintakarilta jos se vielä tekee. on puhunu vuosia että lopettaa mut ei taida malttaa :-)
Eikö se ollut ennen jotain 70€/nokka?
Escort Mk4 "RS2300i"

rikke
Viestit: 403
Liittynyt: Pe Maaliskuu 19. 17:18:49 2004

Viesti Kirjoittaja rikke » Ti Maaliskuu 18. 22:23:44 2008

Joensuun vauhtipyörä teki yhet nokat mulle hytikkanostajille. Toimivat hyvin, sai mukavasti lisää kierrosaluetta moottoriin. Vaatii tietty sit lastun korkeemmalla kierrosrajottimella.

ParDe
Viestit: 889
Liittynyt: Ma Tammikuu 28. 21:30:16 2002
Paikkakunta: Turku

Nokat

Viesti Kirjoittaja ParDe » Ke Huhtikuu 23. 1:19:59 2008

Mulla myynnissä haluttaessa nokat RS:ään



Täysin uuden veroiset nokat, Kent Cams Sport


260/260 ast. Noin 10,5mm nostolla.


menee kadulle ihan helposti, 200Nm/2300RPM

Yli 200nm 2300-5500.

Muutoksista riippuen huippu teho noilla 170-180 hv.

Veikkaan että voisi toimia jopa vakio ekulla jotenkin, lastulla varmasti.


0414394740


Pienellä varoitus ajalla irroitan. Syy myyntiin: Tilasin 300 asteiset...
#15
RS20004x4 Verta, hikeä ja kyyneliä, nyt entinen
BMW 325 TDS Touring

teme69
Viestit: 132
Liittynyt: La Huhtikuu 5. 6:43:13 2008
Paikkakunta: Salo

Re: Nokat

Viesti Kirjoittaja teme69 » Pe Toukokuu 16. 16:04:31 2008

ParDe kirjoitti:Mulla myynnissä haluttaessa nokat RS:ään



Täysin uuden veroiset nokat, Kent Cams Sport


260/260 ast. Noin 10,5mm nostolla.


menee kadulle ihan helposti, 200Nm/2300RPM

Yli 200nm 2300-5500.

Muutoksista riippuen huippu teho noilla 170-180 hv.

Veikkaan että voisi toimia jopa vakio ekulla jotenkin, lastulla varmasti.


0414394740


Pienellä varoitus ajalla irroitan. Syy myyntiin: Tilasin 300 asteiset...
Paljonko hintaa nokilla?
Ford Escort RS2000 F1 Edition -96

d-spec
Viestit: 41
Liittynyt: Ma Heinäkuu 5. 8:50:14 2004
Paikkakunta: Lpr

Viesti Kirjoittaja d-spec » To Toukokuu 22. 14:32:30 2008

www.dbilas.de siellä on 276 ast 10,5/10 ja sitten hieman miedoommat nokat 320,27€/pr

kannattaa käyd kattoo :roll:

ParDe
Viestit: 889
Liittynyt: Ma Tammikuu 28. 21:30:16 2002
Paikkakunta: Turku

juu

Viesti Kirjoittaja ParDe » La Toukokuu 24. 9:59:37 2008

Varmasti ihan pätevät.

Tehollisesti toi 10-10.5mm on turhan vähän 2,0 koneeseen. Mittasin omien nokkieni aukiolot aikoinaan ja ilmoitan nyt tulokset 0,1-0,1mm asteina.
273 ja 275 ast.


Eli kent cams on ilmoittanut nuo nokat millistä milliin joka taas vähentää asteita.
#15
RS20004x4 Verta, hikeä ja kyyneliä, nyt entinen
BMW 325 TDS Touring

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Re: juu

Viesti Kirjoittaja olafu » Ma Toukokuu 26. 21:12:29 2008

ParDe kirjoitti:Varmasti ihan pätevät.

Tehollisesti toi 10-10.5mm on turhan vähän 2,0 koneeseen.
Riippuu tietysti siitä että virtaako se kansi yhtään enempää vaikka sitä venttiiliä avais sen 11-12mm. En o RS:n kantta mittauttanu vaikka semmonen nurkissa onkin, mutta tuskin enää mitään kovin radikaalia muutosta tapahtuu vaikka nostoa lisättäs ton verran, jos kannelle ei muutoin ole tehty mitään. 16V koneessa on myös melko pienet venttiilit jolloin rajat nostoissa tulee vähän aiemmin vastaan.
Jäsen #606

ParDe
Viestit: 889
Liittynyt: Ma Tammikuu 28. 21:30:16 2002
Paikkakunta: Turku

hmm

Viesti Kirjoittaja ParDe » Ti Toukokuu 27. 1:39:38 2008

En kyllä ihan tuotakaan allekirjoita.


Eräistä F cupin RS2k koneista on läppärungoilla ja kunnon, 290+ asteisilla reilun 12mm nostolla olevilla nokilla mitattu noin 220hv ja 245nm.


Kannet ovat virranneet heillä luokkaa 240/10mm ja venat vakiot.


Kuitenkin huomioitava että RS imu luokkaa 34,5mm ja pako 33mm. Tämä on toki melko pienivemttiilinen, mutta täysin riittävä. Vastaavasti kun vertaa venan poikkipinta-alaa*2 OHC moottorien 46mm imuvenan poikkipinta-alaan niin RS:n kannella pitäisikin päästä luokkaan 240hv/10mm. Ja nostolla ehkä siihen 250hv.

Heikoin lenkki ko kikottimessa on ehd. vakio imusarja jonka ansiosta oma, 236hv/10mm kansi virtaa imusarjan kanssa sen saakelin 180hv. Läppä rungoilla virtaus vastus voi teoriassa olla jopa käänteinen.
#15
RS20004x4 Verta, hikeä ja kyyneliä, nyt entinen
BMW 325 TDS Touring

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Re: hmm

Viesti Kirjoittaja olafu » Ti Toukokuu 27. 21:29:28 2008

ParDe kirjoitti:En kyllä ihan tuotakaan allekirjoita.


Eräistä F cupin RS2k koneista on läppärungoilla ja kunnon, 290+ asteisilla reilun 12mm nostolla olevilla nokilla mitattu noin 220hv ja 245nm.


Kannet ovat virranneet heillä luokkaa 240/10mm ja venat vakiot.


Kuitenkin huomioitava että RS imu luokkaa 34,5mm ja pako 33mm. Tämä on toki melko pienivemttiilinen, mutta täysin riittävä. Vastaavasti kun vertaa venan poikkipinta-alaa*2 OHC moottorien 46mm imuvenan poikkipinta-alaan niin RS:n kannella pitäisikin päästä luokkaan 240hv/10mm. Ja nostolla ehkä siihen 250hv.

Heikoin lenkki ko kikottimessa on ehd. vakio imusarja jonka ansiosta oma, 236hv/10mm kansi virtaa imusarjan kanssa sen saakelin 180hv. Läppä rungoilla virtaus vastus voi teoriassa olla jopa käänteinen.
Niin no, puhuttiin vähän eri asioista kai.. Missään nimessä RS2000 kansi ei ole mikään huono, mutta meinasin, että jos kansi virtaa vaikka 10mm nostolla sen 240hp ja 12mm nostolla sen 250hp, niin äkkiä tulee mieleen että sitä voi koittaa sillä 10.5mm nostolla olevalla nokallakin. Saattaa saada silläkin ihan hyviä tuloksia. Pääsitkö mittaamaan tehoja koskaan noilla nokilla?
Jäsen #606

ParDe
Viestit: 889
Liittynyt: Ma Tammikuu 28. 21:30:16 2002
Paikkakunta: Turku

hmm

Viesti Kirjoittaja ParDe » To Toukokuu 29. 11:15:29 2008

hmm... totta.


Olen itse dynotttanut omastani noin 170hv ja 220nm


Noilla nokillä pääsee 180 saakkka hommaamalla läppärungot.
#15
RS20004x4 Verta, hikeä ja kyyneliä, nyt entinen
BMW 325 TDS Touring

d-spec
Viestit: 41
Liittynyt: Ma Heinäkuu 5. 8:50:14 2004
Paikkakunta: Lpr

Viesti Kirjoittaja d-spec » To Toukokuu 29. 20:05:48 2008

itellä on "muutama" RS:n kansi... :roll: yks oli tuossa kairattavana virtasi 10mm nostolla 244hp 11mm251 12mm 255 eli alkoi kuolemaan siin 10,5mm jälkeen, kanavaa voi toki vielä kasvattaa jolloin saa hieman rutistettua lisää... mutta aika marginaalinen hyöty on.

11mm on varmasti riittävä nosto nokalla tuolle kannelle, enemmin on merkitystä nokan profiililla vaikka olisi kaksi 280ast nokkaa niin tehot saattaa olla ihan eri jos toisessa on "pulleampi" profiili niin totta kai sinne menee enemmin kamaa, kun ventiili on paljon enemmin auki jo aikasemmilla asteilla.

nokka kulma on aika tärkee myös, jos on läppikset niin ei kuin 105ast nokkakulmalla vaan niin kyllä huuhtelee :lol: tulee voimaakin, ja ne talousajo kilpailut voikin sitten jo unohtaa:)

tiedän yhden kilpurin koneen josta jarrutettu pyöriltä 210hp, ja oli "vaan" 39mm läppärungot ja oli 2000rs, kyllä tuosta vaparina mahdollista saada 260-270, mutta ei sillä aja sitten kyllä sikakaan kiljumatta kaupungilla. ja maksaa... :?

Vastaa Viestiin